Hellas Transalp Forum

Καρμπυρατέρ (καθαρισμός / επισκευές / ρυθμίσεις)

επισκέπτης · 112333

john lk

  • Guest
Τα μπουζια με οδηγηση στην πολη ειναι φυσιολογικο να εχουν (απο ο΄τι εχω διαβασει και αυτα εφαρμοζω)

-  ξερες μαυρες επικαθησεις γυρω στον δακτυλιο εκει που τελειωνει το σπειρωμα (πλευρα καυσης). Αυτο δειχνει το μειγμα στο ρελαντι και ειναι νορμαλ να εχουν επικαθησεις μεσα στην πολη. Οι επικαθησεις δεν πρεπει να ειναι υγρες (πλουσιο μειγμα) η λαδωμενες (καιει λαδια)

-  η μαυριλα στα 2 με 3 πρωτα σπειρωματα κατω απο τον δακτυλιο ειναι φυσιολογικη

-  η ακιδα γειωσης (πλαινη) να εχει χρωμα καφε/σταχτι χωρις επικαθησεις επανω της. Αν ειναι μαυρη εχεις πλουσιο μειγμα, αν ειναι πολυ ανοικτο γκρι εχεις φτωχο μειγμα

-  η κεντρικη ακιδα να μην εχει μαυρες επικαθησεις, συνηθως βλεπεις ιδιο χρωμα με αυτο της πλαινης ακιδας

-  η πορσελανη της κεντρικης ακιδας πρεπει να εχει χρωμα καφε/σταχτι, μπορει ομως στην πανω της μερια να ειναι πιο ασπρη, Δεν πρεπει να ειναι παντελως ασπρη (παγωμενο ασπρο) γιατι δειχνει φτωχο μειγμα, ουτε να εχει μαυρες επικαθησεις γιατι δειχνει πλουσιο μειγμα η λαδιλα γιατι θα καιει λαδια

Αν η ασπριλα που βλεπεις δεν ειναι εκτεταμενη η εντονη, εισαι σχεδον ενταξει, τεινεις λιγο προς το φτωχο μειγμα.
Εγω εχω το ιδιο ανοιγμα των pilot και στους δυο κυλινδρους.
 



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Στις 5 στροφές έξω που έχεις βγάλει τις Pilot, εγώ θα πρότεινα να δοκίμαζες ένα 40άρι pilot. Στη δικιά μου περίπτωση κέρδισα δύο στροφές "πίσω", και πέτυχα την ίδια ρύθμιση που είχα στις 5, με περιθώρια να ανέβω στο πιο πλούσιο αν απαιτηθεί, τελικά δεν χρειάστηκε όμως. Διαφορά στην κατανάλωση είδα ελάχιστη, όμως η λειτουργία του κινητήρα έγινε πιο στρωτή.

Η προσωπική μου άποψη, μετά τις δοκιμές που έχω κάνει, είναι ότι δεν είναι απαραίτητο οι δύο κύλινδροι να έχουν την ίδια ρύθμιση στις pilot, επιβάλλεται θα έλεγα να ρυθμιστούν διαφορετικά, με βάση τις φθορές που μπορεί να έχουν. Στη δικιά μου XLV650, έχω διαφορά στη συμπίεση 2~3 psi ανάμεσα κυλίνδρους. Η διαφορά δεν είναι όσο αμελητέα ακούγεται, γιατί για να εξαλείψω τους κραδασμούς που υπήρχαν στην μοτοσυκλέτα έπαιξα από 1/2 μέχρι 3/4 διαφορά στις pilot.





Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Λοιπόν οι επικαθήσεις δεν είναι σε υγρή μορφή, είναι κάτι σαν ελαφριά καρβουνίλα (λίγα τα χλμ δοκιμής βέβαια) αλλά σε καλό δρόμο είμαστε.
Μαυρίλα σε σπειρώματα οκ.
Πλαϊνή προς τους δακτυλίους ακίδα, σταχτί προς μάυρο.
Κεντρική ακίδα λάμπει!  ;D. Ντάξει... είναι άσπρη.
Η πορσελάνη... άσπρη σάν την άκρη της ακίδας....

Έχοντας την ίδια διαίσθηση με εσάς λοιπόν παιδιά, ανοίγω το πρωί μισή στροφή στο κάθε Pilot και κάτι σάν διαίσθηση πες, είχε μικρά σημάδια πλούσιου μείγματος, κατι που μύριζε λιιιιγο βενζίνη, κάτι ψιλά σκασίματα μπούφ μπούφ η εξάτμιση στο ρελαντί, τέλος πάντων πήγαν πάλι στις 5 και 5 1/4 μπρος - πίσω και θα κάνω κανα χιλιόμετρο παραπάνω να δείξουν λίγο τα μπουζί, να δώ λίγο κατανάλωση κλπ, πάντως ρελαντί σπαθί, η βελόνα 1250 ντάν! (άν και με ψιλοκραδασμούς) και καμμια αρρυθμία στο φούλ άνοιγμα του γκαζιού απο χαμηλές στροφές.

Προσπαθώ να συνδυάσω την μεγαλύτερη κατανάλωση με το φτωχό μείγμα, στο φτωχό μυαλό μου ... η όλη κατάσταση πάντως αλλοιθωρίζει προς μεγαλύτερο ζιγκλέρ.
Και όταν λέμε κάτι τέτοιο εννοούμε το κυρίως ζιγκλέρ  ε?
Καί στα δύο ίδιο νούμερο ή μεγαλύτερο στον πίσω που κάπου είχα διαβάσει οτι έχει διαφορά για καλύτερη ψύξη?

Πάντως άν δουλεύει καλά και με τα χλμ γκριζάρει και η πορσελάνη των μπουζί, μπορεί να το αφήσω έτσι γιατι έχει ταξίδι σε 2 βδομάδες και φοβάμαι μή μπλέξουμε με μαστόρια  :goofy:, σύν του ότι κάπου πρέπει να βρίσκει το μπροστινό γρανάζι κάπου (χρρρ χρρρ) και θέλω να το ψάξω και αυτό, αλλά αυτό είναι για άλλο tread  ;)



john lk

  • Guest
Σε καλο δρομο εισαι!!!
Σωστα εχεις την καρβουνιλα σου και την μαυριλα σου!!
Επισης σωστη ακουγεται η πλαινη ακιδα.
Δες το χρωμα των μπουζι με ιδιο ανοιγμα των pilots εμπρος/πισω και πες μας.
Η ακρη της πορσελανης επιμενω να τεινει προς το καφε/σταχτι (οσο οιο κατω βλεπεις την πορσελανη αλλαζει/σκουραινει το χρωμα της), θα ελεγα να ανοιξεις και τα δυο pilots κατα 1/4.
Τα σκασιματα μπαφ-μπουφ στην εξατμιση συνηθως οφειλονται σε φτωχο μειγμα, οχι σε πλουσιο, αλλα και σε διαρροη αερα η στις air cut off valves (αν επιμενουν τα σκασιματα θα το δουμε αναλυτικα).
Κραδασμοι μπορουν να οφειλονται σε κακη ζυγοσταθμιση των καρμπς. Η ζυγοσταθμιση επιρρεαζεται απο την ρυθμιση των βαλβιδων και απο τυχον διαρροες αερα, δεν επιρρεαζεται απο τις στροφες των pilots. Αν βρεθεις προς Π Φαληρο μερια, μπορεις να περασεις απο το σπιτι μου για να κανουμε ζυγοσταθμιση, εχω ολο τον εξοπλισμο και ειναι σχετικα απλη δουλεια (πρεπει να βγει το τεποζιτο για την ρυθμιση, αλλα για τσεκαρισμα δεν βγαζεις τιποτα)

Οσο αφορα την υψηλη καταναλωση σου, δεν ξερω αν η βελτιωση της Dynojet περιλαμβανει βελονες μονο η και κυριως ζιγκλερ, παντως τα "μαμισια" κυριως ζιγκλερ για τις ΤΑ 600 '97-΄98-΄99 (διπλα δισκοφρενα εμπρος) ειναι για τον εμπρος κυλινδρο 115 και για τον πισω κυλινδρο 118. Αυτο σημαινει οτι με τις ιδιες στροφες εξω εμπρος/πισω εχεις λιγο πιο πλουσιο μειγμα στον πισω κυλινδρο, θα ελεγα να βαλεις τις ιδιες στροφες και στους δυο.

Το χρρρ χρρρ απο το εμπρος γραναζι να το δεις αμεσα, εγω ειχα ενα ρυθμικο ξυσιμο αναλογο με την ταχυτητα της μηχανης (ακουγοταν οταν πηγαινα σιγα). Ειχε λασκαρει η μια εκ των δυο βιδων της ασφαλειας του γραναζιου και εξυνε στο πλαστικο καπακι. Σου συστηνω να τις σφιξεις (μην τις κοψεις) και να βαλεις κολλα σπειρωματος η εστω απλη κολλα στιγμης (2 σταγονες μονο και μετα σφιγγεις)

Επισης απο ο΄τι ειχα δει στις δικες μου μαμισιες βελονες ειχαν διαφορετικα μαρκαρισματα εμπρος/πισω, οταν τις αλλαξα εβαλα τις ιδιες εμπρος πισω (ετσι τις εδινε η Χοντα).



john lk

  • Guest
Ιδου ο πινακας των κυριως ζιγκλερ εμπρος / πισω ανα μοντελο / ετος

ΤΑ 600 (ζιγκλερ ρελαντι 38)
1987-1995 (τετραγωνο φαναρι, μονο δισκοφρενο) 128 / 130
1996 (καμπυλο φαναρι, μονο δισκοφρενο) 118 / 120
1997-1998-1999 (καμπυλο φαναρι, διπλα δισκοφρενα) 115 / 118

ΤΑ 650 (ζιγκλερ ρελαντι 38)
2000-2002 132 / 132

Africa Twin 750 (1990-1992 ζιγκλερ ρελαντι 42, 1993 και μετα ζιγκλερ ρελαντι 40)
1990-1992 118 / 122
1993 / 1995 118 / 120
1996 και μετα 115 / 115




Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Ευχαριστώ πολύ για το ενδιαφέρον, το εκτιμώ πολύ.
Επειδή βιάζομαι θα τα πούμε αργότερα.
Απλά θέλω να σημειώσω οτι αυτά τα transalp ειναι τελείως χαζα!!! ΠΟΥ ΠΑΣ βρε τρανσαλπάκι με 3 μπουζί????
Μου πετάχτηκε η μια πιπα και πήγαινα έτσι στη δουλειά το πρωί και έβλεπα ψιλοκραδασμους...
...ας κοιτάξω και τα λάδια γιατι είπαμε αυτα τα τρανσάλπ δουλεύουν όπως νά ναι!!!!  :P



Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Reply #56 on: Τετάρτη 24 Μάιος 2017, 21:08:47 μμ
Καλησπέρα ξανά.
Μετά απο 70 χλμ εντός πόλης τα μπουζί έχουν ως εξής:
[img=https://s6d2.turboimg.net/t/34933165_IMG_20170524_195142.jpg]
Το πίσω αριστερά
[img=https://s6d2.turboimg.net/t/34933167_IMG_20170524_195119.jpg]
Και το μπροστά δεξιά.

Κατα τα φαινόμενα λοιπόν, έκλεισα 1/4 την Pilot του μπροστά κυλίνδρου (αυτή στο tps) και άνοιξα 1/4 αυτή του πίσω κυλίνδρου.
Τώρα νομίζω οτι έχουν διαφορά 3/4 μεταξύ τους, συνεπώς (πάλι κατα τα φαινόμενα) έχει δίκιο και ο φίλος Johnny_Nik που μιλά για διαφορετικές ρυθμίσεις σε κάθε κύλινδρο.
Μεγάλη διαφορά όμως πιστεύω και αρχίζω να σκέφτομαι μήπως οι βαλβίδες είναι αλλού για αλλού, αλλά ο μάστορας που τα σκασα και τις ρύθμισε είπε οτι ειναι ΟΚ.... ::)



john lk

  • Guest
Reply #57 on: Τετάρτη 24 Μάιος 2017, 21:30:34 μμ
Σε κανενα μανουαλ δεν γραφει οτι ο εμπρος και πισω κυλινδρος πρεπει να εχουν διαφορετικες στροφες pilot εξω. Αντιθετως ΠΡΕΠΕΙ να ειναι οι ιδιες καθ΄οτι η επιθυμητη διαφορα σε μειγμα επιτυγχανεται απο την διαφορα των διαμετρων των κυριως ζιγκλερ (115-118) στις ιδιες στροφες εξω.

Τα μπουζι σου φαινονται γενικως ενταξει (αν και ειναι θαμπες οι φωτο), εχω την υποψια οτι στο πισω αριστερα η πορσελανη εχει πιο σωστο χρωμα.

Δεν θελω να ειμαι πιεστικος, αλλα επιμενω να βαλεις και τις δυο pilot ακριβως στις ιδιες στροφες εξω




Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Reply #58 on: Τετάρτη 24 Μάιος 2017, 22:17:01 μμ
Ναί, αλλά πείραξα τις βόλτες γιατί ακριβώς έχουν μια διαφορά.
Δηλαδή λές να μπούν ίδιες βόλτες και ότι διαφορά έχουν τα μπουζί μεταξύ τους προκύπτει απο λάθος ζιγκλέρ? ή μήπως απο λάθος ρύθμιση στις βαλβίδες? (λέω τωρα).

Πάντως σε γενικές γραμμές είμαστε σε μιά υγιή κατάσταση, μήν κάνω καμμιά ζημιά δηλαδη.



john lk

  • Guest
Reply #59 on: Πέμπτη 25 Μάιος 2017, 05:21:48 πμ
Ζημια δεν κανεις, μην ανυσηχεις!!! Το χειροτερο που μπορει να γινει ειναι να ξερυθμισεις τελειως τις pilot (ουτως η αλλως ρυθμιζονται πανευκολα!!!)

Απο ενα ψαξιμο που εκανα στα κιτ της Dynojet βλεπω οτι περιλαμβανουν βελονες και ζιγκλερ (διαφορετικα ζιγκλερ εμπρος/πισω, οπως και η Χοντα στο μοντελο σου). Επομενως κανεις την ιδια ρυθμιση (τις ιδιες στροφες) και στους δυο κυλινδρους (οπως ειπα σε αλλο μυνημα μου, το λιγο πλουσιοτερο μειγμα ρυθμιζεται απο το μεγαλυτερο ζιγκλερ του πισω κυλινδρου).
Θα σου ελεγα (για να μην μπερδευτεις με τις στροφες) να βιδωσεις και τις δυο pilot εως οτου πατησουν (αλλα να μην τις σφιξεις και τις χαλασεις) και να τις ξεβιδωσεις ακριβως τις ιδιες στροφες (να τις βαλεις στις 5 1/4 στροφες και τις δυο). Θα παρατηρησεις οτι το μοτερ θα δουλευει πιο στρωτα απο τωρα που εχεις 3/4 της στροφης διαφορα εμπρος/πισω.

Η διαφορα στο χρωμα μεταξυ των δυο μπουζιων προερχεται κατα 99% απο την διαφορα 1/4 της στροφης εμπρος/πισω (ο πισω ειναι πλουσιοτερος κατα 1/4 της στροφης απο τον εμπρος). Δεν πιστευω οτι οφειλεται στις βαλβιδες απο την στιγμη που εχουν ρυθμιστει.

Κανε αυτα και πες αποτελεσματα.



Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Reply #60 on: Πέμπτη 25 Μάιος 2017, 07:32:32 πμ
Jonh θα το κάνω έτσι που μου είπες και θα δούμε αποτέλεσμα, όμως το πιό μαύρο μπουζί είναι του μπροστινού κυλίνδρου και το πιό ανοιχτό του πίσω, για αυτό το λόγο βρέθηκε η διαφορά, αφού έκλεισα την Pilot στο μπροστά κατα 1/4 ακόμη και άνοιξα την πίσω κατα 1/4 + 1/4 που είχαν ήδη διαφορά.
Πάντως άν του πίσω φαίνεται εντάξει (το πιο ανοιχτό με τη λευκή πορσελάνη στην ακίδα) τότε θα γίνει οκ και του μπροστά.

Θα τα ισορροπίσω και θα δούμε.



john lk

  • Guest
Reply #61 on: Πέμπτη 25 Μάιος 2017, 09:24:00 πμ
Μακη ειχες δικιο!!!!
Εγω μπερδεψα τις φωτο και νομιζα οτι ο πισω ειναι ο σωστος, λαθος μου. Ο εμπρος ειναι ο σωστος!!
Τον λογο δεν μπορω να τον καταλαβω...με την προυποθεση οτι ο πισω φορα ενα νουμερο μεγαλυτερο ζιγκλερ....αν ισχυει αυτο και δεν εχει γινει "πατατα"!! Ας υποθεσουμε οτι δεν εχει γινει "πατατα" και ας δουμε εναν εναν τους πιθανους λογους.

1.  Να μην ειναι ζυγοσταθμισμενα τα καρμπς. Κατα τα βιβλια το μειγμα δεν επιρεαζεται απο την ζυγοσταθμιση, σκεφτομαι ομως μηπως δευτερευοντως επιρεαζεται καθ΄οτι σε μη ζυγοσταθμισμενα καρμπς εχουμε διαφορα στις υποπιεσεις (διαφορετικο ανοιγμα στις πεταλουδες) αρα αναροφαται διαφορετικη ποσοτητα βενζινης. Επιπλεον ο ενας κυλινδρος συμπαρασυρει τον αλλο, αρα διαφορετικες καυσεις.

2.  Ο πισω κυλινδρος δινει υποπιεση στο ρουμπινετο της βενζινης, μηπως το λαστιχενιο σωληνακι τραβα λιγο αερα λογω καποιας τρυπιτσας η σκληρυνσης, ελεγξε το.

3.  Στην δικια μου ΤΑ ειχα παρατηρησει οτι στην μια εκ των δυο air cut off valve το διαφραγμα ειχε ενα μικρο σκισιμο, αυτο αλλαζει το μειγμα προς το φτωχοτερο.

4.  Οι βαλβιδες μπορουν να επιρεασουν τα παντα, αλλα αν ειναι ρυθμισμενες τοτε ξεχναμε αυτο το σεναριο.

Γενικα πιστευω οτι και οι δυο κυλινδροι πρεπει να ειναι στις ιδιες στροφες εξω, αν ομως τα μπουζι λενε διαφορετικα (στο χρωμα τους) ....και με ολες τις επιφυλαξεις για "πατατιες"...ας μεινουν λιγο διαφορετικοι, αλλα κατα 1/4 της στροφης και οχι παραπανω.

Το δια ταυτα...βαλε και τους δυο στις 5 1/4 στροφες εξω, καθαρισε τα δυο μπουζι (εμπρος δεξια και πισω αριστερα) κανε μερικα χλμ και ξαναδες τα μπουζια (βαλε φωτο)
Αν επιμενει το πισω να ειναι φτωχοτερο βαλε τον πισω στις 5 1/2 στροφες (κρατωντας τον εμπρος στις 5 1/4), ξανακαθαρισε τα μπουζια και ξαναελεγξε μετα απο μερικα χλμ.

Επομενως

4. 



Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Reply #62 on: Πέμπτη 25 Μάιος 2017, 15:06:03 μμ
Φίλε τί πες τώρα! Είδες όσο μιλάς και ανταλλάσεις απόψεις.....
Πέρα απο το γεγονός οτι και μένα γυρνάει στο μυαλό μου η "πατάτα", δηλαδή να έχουν βάλει τα ζιγκλέρ του μπροστά στον πισω και ανάποδα, τα "μαστόρια" μου αλλάξανε το σωληνάκι της υποπίεσης για τυχόν διαρροή, σωστά μεν, μπήκε όμως έχω την αίσθηση αρκετά πιό μακρύ απο αυτό που είχε. Λές να παίζει ρόλο?
Για τις βαλβίδες ΔΕΝ ήμουν μπροστά οπότε....καταλαβαίνεις, με έφαγε η εμπιστοσύνη. Ακούγονται ελαφρώς πάντως που μάλλον είναι καλό γιατί δεν τις έχει πολύ κλειστές και καρφώσουν απο τις "μαστοριές".
Τώρα είναι 5 1/4 μπροστα και πίσω απο το πρωί, θα τα αφήσω να δώ τι παίζει, ίσως να δουλεύει λίγο πιό γλυκά έτσι, δηλαδή χωρίς κραδασμούς ακόμα και κρύο.
Με τρώει η σκέψη τώρα για το μήκος του σωλήνα υποπίεσης....πρέπει να ναι συγκεκριμένο, ή δεν τρέχει τίποτα?
Την air cut off valve που την εντοπίζω? (άμα είναι φασαρία δεν ξέρω αν προλάβω να την ανοίξω).



john lk

  • Guest
Reply #63 on: Πέμπτη 25 Μάιος 2017, 18:13:10 μμ
Το μηκος του σωληνακιου υποπιεσης δεν επιρρεαζει τιποτα, καλυτερα που εβαλαν λιγο πιο μακρυ γιατι με τον καιρο ξεραινεται σε 1-2 ποντους κοντα στον κυλινδρο και χρειαζεται κοψιμο το ξερο τμημα.
Ναι γυριζει στο μυαλο μου μηπως εχουν βαλει αναποδα τα ζιγκλερ, αλλα ας μην παμε σε τετοιες υποθεσεις τωρα...
Οι βαλβιδες εφ΄οσον ακουγονται λιγο - κυριως με κρυο το μοτερ και οταν ζεσταθει δεν ακουγονται - κατα πασα πιθανοτητα ειναι οκ.
Οι air cut off valves ειναι διπλα στα τσοκ, αλλα θα σου ελεγα σε αυτη την φαση να μην τις ανοιξεις.
Ενα πραγμα που ξεχασα ειναι μηπως το εμπρος τσοκ κολλαει λιγο και να σου δινει πιο πλουσιο μειγμα εμπρος.
Γενικως ειναι πλεον δουλεμενο το μοτερ και οι δυο κυλινδροι δεν μπορουν να εχουν ακριβως την ιδια καυση (με το ιδιο μειγμα που τους δινουμε), αυτο ειναι φυσιολογικο. Το ζητουμενο ειναι να εχουν σωστη καυση, δηλαδη το μειγμα να ειναι το σωστο, και γι΄αυτο θελουμε τα μπουζι να εχουν το σωστο χρωμα. Στην περιπτωση σου το εμπρος ειναι καλο, το πισω ομως ειναι λιγο φτωχο σε μειγμα.

Απο ο΄τι γνωριζω υπαρχουν διαφοροι τροποι να ρυθμισεις το μειγμα.

1.  Με καυσαναλυτη (αυτο που βγαζουν καρτα καυσαεριων. Ειναι μονο για τα συνεργεια, αρα για εμας ακυρο, επιπλεον πρεπει να παρεις καυσαεριο απο καθε κυλινδρο ξςχωριστα...τελειως ακυρο για την ΤΑ.

2.  Με την idle drop method. Ρυθμιζεις στην αρχικη ρυθμιση (πχ 2 1/4 εξω) και αρχιζεις να κλεινεις τα pilots σταδιακα κατα 1/2 η 1/4 της στροφης. Παρατηρεις στις ποσες στροφες εξω αρχιζει να πεφτει το ρελαντι (πχ στις 1 1/2). Μετα αρχιζεις να ξεβιδωνεις σταδιακα τα pilots εως οτου το ρελαντι αρχισει να "μπερδευει" (πχ στις 5 1/2 στροφες εξω. Η ρυθμιση η σωστη ειναι στις ενδιαμεσες στροφες εξω (στο παραδειγμα μας στις 3 1/2). Προσωπικα δεν μπορεσα ποτε να βρω που αρχιζει να μπερδευει και δεν χρησιμοποιω αυτη την μεθοδο.

3.  Με το Gunson's Colourtune. Ειναι ενα μπουζι με γυαλινο "παραθυρο" που βλεπεις το χρωμα της καυσης και ακολουθεις τις οδηγιες σχετικα με το χρωμα της. Αν και το εχω και το εχω χρησιμοποιησει, μου δειχνει το ιδιο χρωμα σε μεγαλο φασμα στροφων εξω (αν θυμαμαι καλα το ιδιο χρωμα απο τις 3 εως τις 6 στροφες). Επομενως δεν το εμπιστευομαι.

4.  Παρατηρωντας το χρωμα των μπουζιων, οπως εχουμε αναλυσει εκτεταμενα. Πιστευω οτι ειναι η πλεον αμεση και ιδανικη μεθοδος γιατι το μπουζι "σου μιλαει" για τι ειδους καυση γινεται.

Δυο βασικα δειγματα φτωχου μειγματος ειναι

1.  Ριχνοντας μια αποτομη γκαζια μεχρι τις 3500 στροφες περιπου παρατηρεις πως πεφτουν οι στροφες μεχρι το ρελαντι. Αν σκαλωνου για λιγο στις πχ 1700 περιπου, το μειγμα ειναι φτωχο. Πρεπει να πεφτουν στο ρελαντι χωρις να σκαλωνουν.

2.  Αν στο ρελαντι ακους μπουφ μπουφ σκασιματα στην εξατμιση το μειγμα ειναι σαφως φτωχο. Αν ακους εντονα μπουφ μπουφ σε κατηφορα με κλειστο το γκαζι (να συμπαρασυρεται το μοτερ), παλι ειναι σαφως φτωχο το μειγμα. Αν ακους μικρα σκασιματακια στην κατηφορα (και κανενα σκασιμο στο ρελαντι) το μειγμα ειναι σχεδον ενταξει (ισως λιγο φτωχο) η εχεις τρυπιο διαφραγμα σε air cut off valve.

Τωρα Μακη εισαι σχεδον διαβασμενος στις ρυθμισεις των καρμπς!!!!



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #64 on: Πέμπτη 25 Μάιος 2017, 22:11:47 μμ
Σε κανενα μανουαλ δεν γραφει οτι ο εμπρος και πισω κυλινδρος πρεπει να εχουν διαφορετικες στροφες pilot εξω.

Δεν γράφει όμως κ οτι πρέπει να είναι ίδιες.

Το σίγουρο είναι οτι η βίβλος αναφέρει την διαδικασία ρύθμισης των pilots κ σε καμμία περίπτωση δεν αναφέρει ίδιες ρυθμίσεις.
Αυτός είναι κ ο λόγος που αναφέρει διαφορετική ρύθμιση για κάθε κύλινδρο ξεχωριστά .

Απο τις φωτό που είναι θαμπές , βλέπω οτι ο εμπρός κύλινδρος έχει πιο πλούσιο μίγμα κ πολύ καλά έκανες κ του μείωσες το μίγμα δίχως να πειράξεις τον άλλον.

Για να καταλάβεις διαφορά απο ενα σωστό σε ενα λάθος μίγμα κοιτα τα δικά μου μπουζί οταν είχα θέμα με τα ζιγκλερ του πίσω κυλίνδρου,



και το σωστό



Το μίγμα δεν το πειράζουμε όσο θέλουμε η όσο νομίζουμε, πάμε πρώτα στην προτεινόμενη απο τον κατασκευαστή τιμή κ μετα ελέγχοντας τα μπουζί δίνουμε μιση στροφή κάθε φορα.

Σκασίματα στην εξάτμιση μπορεί να έχουμε απο πρόβλημα στο τσοκ, δλδ να εχει σκαλώσει κάπου το συρματόσχοινο, η να έχει πρόβλημα η βαλβίδα κ να μην κλείνει σωστα.
Να έχουμε βουλωμένο φίλτρο αέρα, να τραβαει αέρα απο τα λάστιχα της εισαγωγής , η απο τις υποπιέσεις που στην 600αρα είναι μόνο για το ρουμπινέτο της βενζίνης.

Περισσότερα είχα γράψει εδώ http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=21372.50  στην Απάντηση #64 στις: Πέμπτη 06 Μάρτιος 2014

Και οταν λέμε βουλωμένο φίλτρο εννοούμε ενα κατι σαν αυτό ετσι?  :2hysterical:



Το τι συμβαίνει σε ενα μηχανάκι που πάει καλά κ μετα απο το σέρβις ΔΕΝ πάει καλά μόνο ο Θεός κ ο μάστορης που κατάφερε να το σακατέψει το ξέρουν .
Ισως κ να μην είναι μόνον οι pilots η αιτία αλλά κ οι βαλβίδες.
Και καλά να τις έχει αφήσει ανοικτες , θα ακούγονται λίγο παραπάνω, αλλά αν τις έχει κλείσει υπάρχει κίνδυνος να καούν.

Θα έλεγα να του το πας να το ξανακοιτάξει η ακόμα καλύτερα να πας σε ενα  συνεργείο της προκοπής (γιατι υπάρχουν κ απο αυτά ) πριν κάνεις καμμιά ζημιά.



Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Reply #65 on: Πέμπτη 25 Μάιος 2017, 22:37:46 μμ
Είμαστε σε καλό δρόμο. Κοίταξα πριν καμμια ώρα το μπουζί του πίσω και είχε αρχίσει να γκριζάρει λίγο (δεν βλέπω το λόγω όμως γιατί το μόνο που έκανα ήταν να ισσοροπίσω τα pilot στις 5 1/4), ίσως απο την κυκλοφορία στην πόλη γιατί δεν πρόλαβα να βγώ Εθνική για γκαζιές να δώ τι ακριβώς γίνεται με τελική ή έστω σε ψηλές στροφές με 5η.

Ευχαριστώ πολύ για την περιγραφή των τρόπων ρύθμισης, τα είχα δεί (διαβάζω το forum καιρό τώρα και μου δίνει θάρρος να σκαλίζω τη μηχανή).
Απ ότι φαίνεται τα κόκκινα transalp δεν τα πάνε καλά με τη μέθοδο idle drop γιατί ούτε γώ βρήκα που μπερδεύει - μπουκώνει ξεβιδώνοντας (πού να το βρώ κι όλας όταν δουλεύει καλά στα 5 1/4), τέλως πάντων... δεν νιώθει απο ξεβίδωμα.

Είχα διαβάσει για το Colortune και μου κανε εντύπωση το 3 εως 6 στροφές.

Τα μπουζί όντως μαρτυράνε πράγματα και δεν είναι και δύσκολο να τα δεί κανείς, για αυτό γράφω και το tread να ενθαρρύνουμε συνtransalpαδες.

Ναί και οι ξερογκαζιές είναι δείγμα μάλλον, γιατί χτές και σήμερα που το είχα κάνει πιο πλούσιο η βελόνα έπεφτε σχεδόν αμέσως (δεν μάγκωνε κάπου) στις 1250 και είχε και σχετικά σταθερό ρελαντί.

Όλα συνάδουν σε σωστή καύση λοιπόν, προς το ελαφρώς πλούσιο στην πόλη, κάτι που δε με πειράζει γιατι πιθανόν αυξάνονται οι απαιτήσεις σε καύσιμο σε ψηλές στροφές, θα κάνω και καμμιά βόλτα για καμμια γκαζιά αύριο και να δώ τι θα παίζει.

Αυτό που με στεναχώρησε σε όλη την ιστορία είναι οτι πλήρωσα για ρυθμίσεις πολύ πρόσφατα και παραλάμβανα κάτι άλλο απο το τρανσαλπάκι μου που πέταγε και δεν έκαιγε και ακόμα δεν ξέρω ακριβώς πώς είναι.
Πλήρωσα και για άλλα πράγματα βέβαια (ευθυγράμμιση μπροστινού που δεν έγινε, έλεγχος γραναζοκαδενας όπου ανέστρεψε το μπροστά γιατί ήταν λέει τα νούμερα στη μέσα μεριά άρα ήταν βαλμένο ανάποδα, ενώ τώρα που μπήκε με τα νούμερα έξω κάνει τα χρρρ που είχα πεί νωρίτερα, λίγο καιρό πρίν έφαγα λάδια αυτοκινήτου που κάναν τους δίσκους να πατινάρουν ....) και τί άλλο να προτοθυμηθώ. Ας είναι καλά το φόρουμ που μου άνοιγε λίγο τα μάτια, γιατί μάλλον μόνο εμείς αγαπάμε τις μηχανές μας και το μοτοσυκλετισμό, ενω τα συνεργεία αγαπάνε μοοοοοοονο το ταμείο τους.

Φανταστείτε ΠΟΣΑ θέματα πρέπει να ανοίξω για να πώ τον πόνο μου  :'(

Stoneman η ώρα της αλήθειας θα φτάσει αύριο, που ελπίζω να κάνω κανα χιλιόμετρο σε ανοιχτό δρόμο να δώ πόσο καύσιμο ζητά στις ψηλές στροφές.
Και σίγουρα όλοι συμφωνούμε οτι μετά απο 119 998 χιλιόμετρα μάλλον θα υπάρχει διαφορετική φθορά σε κάθε κύλινδρο και βλέπουμε τι καύση θα δείχνουν τα μπουζί, απλά σήμερα είδα μόνο το εύκολο μπουζί (πίσω) γιατί με τράβαγε η κόρη μου απο το χέρι.

Περισσότερα αύριο λοιπόν και ελπίζω να μήν γίνομαι κουραστικός, απλά ελπίζω να διαβάζει κανας άνθρωπος  τα παθήματά μου μπάς και σωθεί.



john lk

  • Guest
Reply #66 on: Παρασκευή 26 Μάιος 2017, 00:36:54 πμ
Χαχαχα!!!....ναι οι κοκκινες ΤΑ εχουν το κατι τις με την idle drop method!!!!

Παντως εισσι σε καλο δρομο πιστευω, ισως να θελουν 5 1/4 οπως φαινεται, αντε το πολυ στις 5 1/2. Μεσα στην πολη ειναι φυσιολογικο να δουλευουν πιο "πλουσια", μην ξεχνας καρμπυρατερ ειναι, οχι ιντζεκσιον.

Εσυ γραφε τα, το πολυ πολυ να δημιουργησεις κριση στην αγορα των μοτο, μια και ολοι θα τρεχουν να παρουν με ιντζεκσιον αφηνοντας τα καρμπυρατερατα μηχανακια στα αζητητα.
Τοτε θα βαλουμε καποιον να γραφει ποσα προβληματα εχουν τα ιντζεκσιον (σενσορες, εκγκεφαλοι, μπεκ, κλπ κλπ) που σε αφηνουν στον δρομο αμανατο, και ολοι θα τρεξουν πισω στα καρμπυρατερατα και θα μοσχοπουλησουμε!!!!!



Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Reply #67 on: Δευτέρα 29 Μάιος 2017, 20:30:57 μμ
Σε συνέχεια του sequel "το χρώμα των μπουζί", και μετά απο άκαρπο Σ/Κ για δοκιμές σε μεγάλες ταχύτητες γιατί δεν έβαλα εξολέμβια ακόμα στο τρανσάλπ, το χρώμα των μπουζί με κοιμισμένα χλμ στην πόλη και κοντινές διαδρομές, το χρώμα τον μπουζί έγινε το ίδιο μπρός πίσω, όπως του πίσω κυλίνδρου δηλαδή πιό φτωχό απο τη μαυρίλα που είχε το μπροστά, καί τα δύο προς το γκρί, όπως το σωστό υπόδειγμα του stoneman δηλαδή.

Άν σε διαδρομές σε μεγάλες ταχύτητες αλλάξει κάτι θα ενημερώσω (σε προηγούμενες ρυθμίσεις γύρω στις 5 στρ, αλλά με διαφορά +  1/4 ή 1/2 στον πίσω, μαύριζε πιο πολύ το μπροστά.

Και επειδή κατάλαβα τί σκεφτήκατε  :goofy:, ο μπροστά κύλινδρος έχει την pilot δεξιά στην μεριά του tps, έτσι δεν είναι?

Άν σκουρίνει το μπροστά σε πολλά γκάζια, ψήνομαι οτι έχουν μπερδέψει τα ζιγκλέρ (το μπροστά στον πίσω) και με ο γκάζι απο 3/4 και πάνω που φαίνεται η διαφορά μαυρίζει το μπουζί του μπροστά κυλίνδρου και φτωχαίνει του πίσω.... ίδωμεν.



john lk

  • Guest
Σωστα, για τον εμπρος ειναι δεξια  διπλα στο TPS.
Νομιζω οτι εισαι οκ απο ρυθμιση, στις ποσες στροφες εισαι τωρα??.
Υπ' οψιν οτι στα πολλα γκαζια (πχ εθνικη) τα μπουζι θα αποκτησουν πιο ανοικτο χρωμα, ειναι νορμαλ αυτο.



Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
5 3/8 έξω είναι οι στροφές. Μου φαίνεται οτι πάει καλα (τουλάχιστο εντός πόλης), δηλαδή ούτε σκασίματα και το στροφόμετρο σε ξερογκαζιές δεν σκαλώνει κάπου και το χρώμα φαίνεται καλό, μόνο η κατανάλωση εκκρεμεί να ελεγχθεί.
Για το εκτός πόλης δε θα προλάβω γιατί θα ταξιδέψω με το cbf του γιού, οπότε μετά του αγ. πνεύματος.
Και επι τη ευκαιρία καλές βόλτες το τριήμερο παιδιά και καλή επιστροφή σε όλους! ;D



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
ευχαριστούμε!
Επίσης!


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Reply #71 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2017, 20:50:32 μμ
Καλησπέρα σε όλους και καλώς γυρίσαμε, μέχρι να ξαναφύγουμε ;D
Μετά απο κάποια ευχάριστα χιλιόμετρα χωρίς το transalp μου και αφού ανακάλυψα οτι κάποιες μηχανές (CBF 600s) καίνε τον άμπακο και κάποιες άλλες (V-STROM) έχουν εξαιρετικά άβολη σέλα για τον συνεπιβάτη (εμένα), ξαναπήρα το transalpάκι μου στα χέρια μου. :2egyptdance:

Αφού ίσα που πρόλαβα να δοκιμάσω, το άνοιξα σήμερα στην εθνική με γύρω στα 120-150 όπου πρόλαβα και η εικόνα των μπουζί είναι η κάτωθι:
1. Μπουζί πίσω κυλίνδρου
[img=https://s6d1.turboimg.net/t1/34969980_IMG_20170608_165250.jpg]

2. Επίσης
[img=https://s6d1.turboimg.net/t1/34969997_IMG_20170608_165307.jpg]

και
3. Μπουζί εμπρός κυλίνδρου
[img=https://s6d1.turboimg.net/t1/34970015_IMG_20170608_165454.jpg]

4. Το ίδιο
[img=https://s6d1.turboimg.net/t1/34970031_IMG_20170608_165504.jpg]

και 5 το ίδιο
[img=https://s6d1.turboimg.net/t1/34970035_IMG_20170608_165528.jpg]

Δυστυχώς οι φωτο σε αυτό τον host βγαίνουν θολές...τεςπάντων.

Η γενική εικόνα ήταν οτι ο πίσω ήταν σε καλό σημείο και εντός πόλης αλλά και εκτός, ενώ ο μπροστά εντός ήταν ίδιος με τον πίσω και εκτός πόλης πιό πλούσιος.
Οι στροφές των pilot είναι (ήταν) το ίδιο εμπρός και πίσω κυλίνδρου, σήμερα έκλεισα την Pilot του μπροστά κατά 1/4 για να δώ συμπεριφορά.
Πάντως, ενώ ήταν το ίδιο εμπρός πίσω 5 3/8 δλδ, είχα μέσα στην πόλη την αίσθηση οτι δούλευε λίγο πλούσιο, χωρίς να έχω κάποιο πρόβλημα, είχε δλδ μια "θαμπή" λειτουργία.
Στη βόλτα στην εθνική η μηχανή λειτουργούσε σχετικά όμορφα, είχα 130 με 1/3 του γκαζιού ή περίπου εκεί και είχε μια σχετική δύναμη, όσο πρόλαβα να δώ, σίγουρα όχι όμως εκείνο το χάλι που ήθελε αίτηση να πάει πάνω απο 6800 στροφές.
Να το δώ τώρα που έκλεισα λίγο τον μπροστά.

Ήθελα όμως και τη γνώμη σας. Έκανα καλά που φτώχυνα τον μπροστινό κύλινδρο ή δεν τρέχει τίποτα με αυτή την εικόνα του μπουζί?
Παίζει κάτι με τα ζιγκλέρ λέτε? (δυσκολεύομαι να πιστέψω οτι κάνουν τέτοιες  :guitar: σε συνεργείο).
Και μιας και λέμε για συνεργείο, ξέρουμε κάποιο κοντά στα Κ. Πατήσια, ή όπου νά ναι έστω, που να βάζει χέρι σε καρμπυρατέρ και βγαίνοντας η μηχανή απο το συνεργείο να λειτουργεί καλύτερα και όχι χείριστα? (για το CBF).



john lk

  • Guest
Reply #72 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2017, 21:59:31 μμ
Ναι, βλεπω  και εγω οτι εμπρος δειχνει λιγο πιο πλουσιος, το γιατι δεν το ξερω, παντως δυσκολευομαι να υποθεσω οτι εγινε πατατα στα ζιγκλερ.
Εισαι βεβαιος οτι εχει το κιτ της Dynojet?? Αν ναι ισως να εχει γινει καποια βλακεια, με την προυποθεση οτι εχουν αλλαχθει τα ζιγκλερ και οτι η  Dynojet προδιαγραφει διαφορετικα εμπρος/πισω (που αμφιβαλω οτι ειναι ετσι). Θελει ψαξιμο στο τι εχει γινει, τι κιτ δινει η Dynojet κλπ.

Γενικα δεν νομιζω οτι κανεις λαθος που μειωσες λιγο τον εμπρος, αν δεις οτι το μοτερ μπερδευει η οτι σκαλωνουν οι στροφες στο πεσιμο κλπ, θα ελεγα να επαναφερεις τον εμπρος στα 5 3/8 και να αυξησεις τον πισω στα 5 1/2. Στο λεω γιατι το χρωμα του εμπρος ειναι πολυ καλο, ενω του πισω ειναι λιγο πιο ασπρο απο αυτο που θα ηθελα....(αν κρινω σωστα απο τις φωτο).



Offline makmanl

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 45
Reply #73 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2017, 22:46:01 μμ
Αναφορικά με το κιτ της Dynojet δεν μπορώ να το πώ υπεύθυνα γιατί είναι κατα τα λεγόμενα του πρώην ιδιοκτήτη, ο οποίος δεν το είχε και πολύ με τα μηχανολογικά, απλά μου είπε οτι άλλαξε εξάτμιση και ειδικό σετάκι στα καρμπυρατέρ και λίγο φλού τέλος πάντων. Μπορεί να είναι και έτσι, μπορεί και όχι, μάλλον είναι όμως γιατί δεν είχε λόγο να το αναφέρει διαφορετικά. Ξεχωρίζει απο κάπου το κίτ της Dynojet? γιατί ο μάστορας μου είπε οτι είναι όλο μαμίσιο. Μήπως το πε έτσι για να δείξει οτι τα είδε ο ίδιος και όχι τα παραπαίδια??

Τώρα, άν ο μπροστά είναι ο σωστός σε καύση κύλινδρος να τα φέρω ανάλογα. Άν είναι έτσι θα τον γυρίσω στα 5 3/8 και θα ανοίξω τον πίσω 1/4 ακόμα, να πάει δλδ 5 5/8.

Άν εξακολουθήσει να είναι άσπρο, θα χαρώ να μου προτείνετε μάστορα γιατί οι προηγούμενοι ήταν.......

Να σημειώσω φίλε John οτι το μπροστά που είδες καλό μετά τη βόλτα σε ανοιχτό δρόμο, εντός πόλης ήταν ξασπρουλιάρικο, λίιιιιιγο πιο σκούρο απο την εικόνα του πίσω δηλαδη. Δεν θα πρεπε να είναι το αντίθετο? να μαυρίσει όπως στη φωτό μέσα στην πόλη και να ασπρίσει εκτός?

Άχ τι θυμήθηκαααααααααααα
Σήμερα μετά τη βόλτα έξω είδα την παρακάτω εικόνα σε κολλάρα
[img=https://s6d1.turboimg.net/t1/34972005_IMG_20170608_165811.jpg]
και
[img=https://s6d1.turboimg.net/t1/34972010_IMG_20170608_165947.jpg]
... μόνο σε αυτό, γνωρίζει κανείς άν παίζει πρόβλημα απο εκεί??
(συγγνώμη για την καθυστέρηση παιδιά, τώρα το θυμήθηκα, λίγο το αλτζχάιμερ, λίγο η ηλικία....)




john lk

  • Guest
Reply #74 on: Παρασκευή 09 Ιούνιος 2017, 05:49:16 πμ
Σωστα, θα επρεπε να ειναι πιο μαυρος εντος πολης και πιο ασπρος εκτος, γιατι συμβαινει το αντιθετο δεν ξερω....
Δωσε στον πισω +1/4, δηλαδη 5 4/8=5 1/2 (οχι 5 5/8).

Εγω τα καρμπς μου τα ανοιγω, επισκευαζω, ρυθμιζω μονος μου, εχω μηχανικο που εμπιστευομαι κοντα στο Καματερο και για πραγματα που δεν μπορω να κανω πηγαινω εκει, αλλα δεν μου εχει κανει δουλεια στα καρμπς για να εχω αποψη.

Οντως ο λαιμος κατι εχει, καθαρισε τον και δες αν σου ξαναλερωσει, και μηπως σταζει απο καπου λαδι. Αν δεν λερωνεται απο καπου αλλου, πιθανως να εχει μικρορωγμες και τραβα αερα, κατι που αλλοιωνει το μειγμα, μια πιθανοτητα για αυτα που αναφερεις ειναι αυτη, αλλα αν δεν τα βγαλεις και εξετασεις προσεκτικα δεν μπορεις να πεις με σιγουρια.
Ενας τροπος να δεις αν τραβαει αερα ειναι να του ριξεις ενα σπρευ επανω του (πχ WD40) με το μοτερ σε λειτουργια, και να δεις αν αλλαξουν οι στροφες η ο ηχος του μοτερ. Αν ναι σημαινει οτι τραβηξε και εκαψε το σπρευ, επομενως ρωγμη...

Εγω ειχα παρει καινουργιους λαιμους και μεμβρανες απο τον Δημητριου - Θεσσαλονικη και τους εχω αλλαξει (μπες στο car.gr, κοιτα οποιαδηποτε transalp 600/650 και πηγαινε στα "ανταλλακτικα για αυτο το οχημα" και συγκεκριμενα για καρμπυρατερ. Ειναι ιαπωνεζικα αριστης ποιοτητας και σε πολυ καλυτερη τιμη απο την αντιπροσωπεια. Εχει ολη την γκαμα ανταλλακτικων για καρμπς και οχι μονο, τα στελνει σε 1 μερα με αντικαταβολη. Προσωπικα δεν παιρνω ποτε μεταχειρισμενα λαστιχα, μεμβρανες κλπ γιατι ειναι ηδη παμπαλαια και δεν ξερω ποσο θα κρατησουν.