Hellas Transalp Forum

Επισκευή Τρόμπας Φρένου

Wildjohn · 3041

Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 196
on: Σάββατο 16 Μάιος 2020, 06:59:20 πμ
Είμαι σε διαδικασία επισκευής της τρόμπας του μπροστινού στο 650, έχει κάποιος κάνει τη διαδικασία να μου πει τα βήματα μην πηγαίνω στα τυφλά?



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9287
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1 on: Σάββατο 16 Μάιος 2020, 20:42:19 μμ
Δεν το έχω κάνει αλλά αφού έχεις το μανιουαλ που αναφέρει λύσε δέσε στο κεφάλαιο 7  .

Τι άλλο θές?



Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 196
Reply #2 on: Σάββατο 16 Μάιος 2020, 21:29:25 μμ
Δεν το έχω κάνει αλλά αφού έχεις το μανιουαλ που αναφέρει λύσε δέσε στο κεφάλαιο 7  .

Τι άλλο θές?

έχεις ενα πόιντ!!!
αλλά έλεγα μήπως στην πράξη είναι κατι πιο ιδιαίτερο



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9287
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #3 on: Κυριακή 17 Μάιος 2020, 16:06:27 μμ
Το βασικότερο είναι οπως καταλαβαίνεις , πρωτον η στεγανοποίηαη κ δευτερον να μην περισέψει τπτ.

Στο ρακορ που συνδέεται ο σωλήνας έχει μια λαδόβιδα , μια βίδα με εσωτερική τρυπα δλδ, κ στο ρακορ μπαίνει κ απο τις δύο πλευρες μεταλλική στεγανοτική ροδέλα που θυμίζει αυτές των μπουζί.
Οταν αλλαξα σωλήνες φρένων στο CBF μπροστα αναγκάστηκα να αγοράσω ενα ακόμα δυναμόκλειδο για να τις σφίξω σωστα στην ροπή που ζητούσε .
Ηταν το μονο που φοβήθηκα αφού οι γνήσιες είναι κ ακριβές κ δεν πρέπει να σφίξεις δύο φορές αν πατήσουν με την πρώτη.

Ολα τα άλλα είναι απλά , πιστεύω εξαέρωση κυκλώματος να ΄εχεις ξανακάνει .



Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 196
Reply #4 on: Δευτέρα 18 Μάιος 2020, 07:05:42 πμ
Το βασικότερο είναι οπως καταλαβαίνεις , πρωτον η στεγανοποίηαη κ δευτερον να μην περισέψει τπτ.

Στο ρακορ που συνδέεται ο σωλήνας έχει μια λαδόβιδα , μια βίδα με εσωτερική τρυπα δλδ, κ στο ρακορ μπαίνει κ απο τις δύο πλευρες μεταλλική στεγανοτική ροδέλα που θυμίζει αυτές των μπουζί.
Οταν αλλαξα σωλήνες φρένων στο CBF μπροστα αναγκάστηκα να αγοράσω ενα ακόμα δυναμόκλειδο για να τις σφίξω σωστα στην ροπή που ζητούσε .
Ηταν το μονο που φοβήθηκα αφού οι γνήσιες είναι κ ακριβές κ δεν πρέπει να σφίξεις δύο φορές αν πατήσουν με την πρώτη.

Ολα τα άλλα είναι απλά , πιστεύω εξαέρωση κυκλώματος να ΄εχεις ξανακάνει .

Ναι οκ, έχω ούτως ή άλλως ασχοληθεί ξανά με τα φρένα όταν έκανα την ανακατασκευή και άλλαξα σε σωληνάκια υψηλής, και γνωρίζω τη διαδικασία.
είδα και από βίντεο ότι δεν είναι κάτι το σπουδαίο, το μόνο που χρειάζεται είναι ένα μακρύ μυτοτσίμπιδο (που δεν έχω) κατά τ' άλλα είναι πολύ straight forward διαδικασία



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2317
  • XLV650, CRF1000
Reply #5 on: Τρίτη 19 Μάιος 2020, 14:10:45 μμ
Να ρωτησω τι θεμα εχεις με την τρομπα του φρενου και χρειαζεται επισκευη? Ρωταω επειδη ειναι η πρωτη φορα που ακουω για τετοιο θεμα σε οποιοδηποτε μηχανακι.


" the PouroDuro spirit "


Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 196
Reply #6 on: Τρίτη 19 Μάιος 2020, 15:47:24 μμ
Να ρωτησω τι θεμα εχεις με την τρομπα του φρενου και χρειαζεται επισκευη? Ρωταω επειδη ειναι η πρωτη φορα που ακουω για τετοιο θεμα σε οποιοδηποτε μηχανακι.

από ένα σημείο και μετά δεν είναι ομαλή η πορεία της μανέτας
δηλαδή ενώ πατάω σταθερά το φρένο αν χρειαστεί να τσιμπήσω λίιιγο ακόμα θα κάνει κάτι σαν σκαλοπάτι και θα πατηθεί περισότερο απ' ότι θέλω

αυτό το έκανε από την αρχή που ανακατασκεύασα τη μηχανή, με καθαρά έμβολα, καινούριες τσιμούχες, καινούρια τακάκια, καινούριες δισκόπλακες, καινούρια σωληνάκια (υψηλής) και εξαερωμένη σωστά (2 φορές μάλιστα)
άρα, στο μυαλό μου, το μόνο που μένει είναι η τρόμπα.

είναι και το λάστχο για τη σκόνη σκισμένο λίγο (εκεί που ακουμπάει η μανέτα το έμβολο) και λέω σιγά σιγά να το φτιάξω / δοκιμάσω κι αυτό



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9287
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #7 on: Τρίτη 19 Μάιος 2020, 19:20:20 μμ
Λες δλδ να κολάει το εμβολο της τρόμπας?



Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 196
Reply #8 on: Τετάρτη 20 Μάιος 2020, 07:08:37 πμ
Λες δλδ να κολάει το εμβολο της τρόμπας?

Τι άλλο μπορεί να είναι;
Θεωρώ ότι όλα τα υπόλοιπα μέρη (κινητά και μη) μέχρι να φτάσει το τακάκι να σφίξει τη δισκόπλακα είναι σε καλή κατάσταση και σωστά ρυθμισμένα.



Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9528
Reply #9 on: Τετάρτη 20 Μάιος 2020, 09:54:45 πμ
Σωστή η προσέγγιση αυτή, αλλά δεν το έχω ακούσει να συμβεί ποτέ σε ΤΑ.

Τι λες Νικόλα;


Παύλος Καρούμπης


Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 196
Reply #10 on: Τετάρτη 20 Μάιος 2020, 13:25:35 μμ
Σωστή η προσέγγιση αυτή, αλλά δεν το έχω ακούσει να συμβεί ποτέ σε ΤΑ.

Τι λες Νικόλα;

Θεωρώ ότι δεν έχει καμία σχέση ότι είναι Τρανσαλπ
Η μηχανή πριν την πάρω ήταν σε σχεδόν ακινησία, ξεσκέπαστη και σε απόσταση 500 μέτρων από τη θάλασσα
Όλα αυτά είχαν αφήσει τα σημάδια τους πάνω της για αυτό και της έκανα ανακατασκευή σχεδόν λίγο μετά που την πήρα.
Και αυτό το θέμα παρότι δεν έχει χειροτερέψει έχει μείνει σταθερό όλα αυτά τα χρόνια,



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9287
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #11 on: Πέμπτη 21 Μάιος 2020, 17:43:23 μμ
Σύμφωνα με την περιγραφή δεν πρόκειται ουσιαστικά για βλάβη αφου δεν έχει θέμα με το αν φρενάρει η όχι.
Πρόκειται για μια φθορά λόγω χρήσης .
Λογικό για ένα μηχανάκι τέτοιας ηλικίας, όμως είναι κ θέμα χρήσης.
Δλδ αλλα προβλήματα παρουσιάζει ένα μηχανάκι με 100.000 χλμ που τα έχει κάνει μέσα στο κέντρο κ αλλά προβλήματα ένα μηχανάκι που τα έχει κάνει σε ανοικτό δρόμο.
Πόσες φορές πατάς φρένο Αθήνα Λαμία κ πόσες Κηφισιά Πειραιά;


Όμως περιμένω να δω τελικά αν η βλάβη αυτή είναι φθορά στο αξονακι , στην ίδια την τρόμπα η στην μανέτα.

Αναμενω λοιπόν εναγωνίως τα αποτελέσματα



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11416
Reply #12 on: Παρασκευή 22 Μάιος 2020, 11:26:26 πμ
Εγω το ειχα συχνα αυτό το προβλημα στο τρανσαλπ και στα Βαραντερο

Πατας φρένο με την ιδια δυναμη στο χέρι, αλλά η μανετα κανει σκαλοπατια και σου σπαει τα νευρα.
Μην σκεφτεσαι δυσκολες εργασίες.
Για μενα το θεμα λυνοταν για περιπου 3 χρόνια με τον εξής τρόπο. Λυσιμο της χούφτας/μανετας από την κεντρική βίδα της (προσοχη το απο κατω παξιμαδι ειναι απλήγ κοντρα αν θυμαμαι καλα - Ο Νικος θα το θυμαται απ εξω αυτό) ,  να την παρεις στο χερι και καλό καθαρισμα της μακας και πανω στην μανέτα και εκει που παταει και δουλευει αυτή (αρθρωση).
Και μετα μια σταγονα γρασακι.

Το φρενο γινοταν παλι βουτυρένιο  !

Στο βαρντερο μια φορά θυμαμαι χρειαστηκε να αλλαξω εμβολακι ή και τσιμουχες δεν θυμαμαι. Το συμπτωμα ήταν οτι εφευγε υγρο (μου ειχε καταστρεψει και παντελόνι) και καμια σχεση με το δουλεμα της μανετας.
 


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 196
Reply #13 on: Σάββατο 23 Μάιος 2020, 07:28:40 πμ
εννοείται φρένα έχω και όσο ξέρω την "παθογένεια" αυτή ξέρω και να το χρησιμοποιώ σωστά...
αυτό που είπε ο sotos έχει μια βάση και ομολογώ πως ναι μεν τα έχω αλλάξει όλα στο σύστημα φρένων ΑΛΛΑ μανέτες έχω βάλει μόνο after, οπότε μπορώ να πω οτι μου δημιουργήθηκε μια αμφιβολία γι αυτό...
θα το κοιτάξω πριν προχωρήσω σε αλλαγή εμβόλου



Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9528
Reply #14 on: Σάββατο 23 Μάιος 2020, 17:55:55 μμ
Εγω το ειχα συχνα αυτό το προβλημα στο τρανσαλπ και στα Βαραντερο

Πατας φρένο με την ιδια δυναμη στο χέρι, αλλά η μανετα κανει σκαλοπατια και σου σπαει τα νευρα.
Μην σκεφτεσαι δυσκολες εργασίες.
Για μενα το θεμα λυνοταν για περιπου 3 χρόνια με τον εξής τρόπο. Λυσιμο της χούφτας/μανετας από την κεντρική βίδα της (προσοχη το απο κατω παξιμαδι ειναι απλήγ κοντρα αν θυμαμαι καλα - Ο Νικος θα το θυμαται απ εξω αυτό) ,  να την παρεις στο χερι και καλό καθαρισμα της μακας και πανω στην μανέτα και εκει που παταει και δουλευει αυτή (αρθρωση).
Και μετα μια σταγονα γρασακι.

Το φρενο γινοταν παλι βουτυρένιο  !

Στο βαρντερο μια φορά θυμαμαι χρειαστηκε να αλλαξω εμβολακι ή και τσιμουχες δεν θυμαμαι. Το συμπτωμα ήταν οτι εφευγε υγρο (μου ειχε καταστρεψει και παντελόνι) και καμια σχεση με το δουλεμα της μανετας.
 

χμμμ, θεώρησα ότι με τόσα που έχει φτιάξει ο φίλος Γιάννης, θα είχε κάνει αυτό το στοιχειώδες καθάρισμα, γι αυτό είπα ότι το έμβολο σε ΤΑ χλωμό :)
Βέβαια τώρα που είπε ότι ήταν τόσο καιρό παρατημένη δίπλα σε θάλασσα...όλα πιθανά είναι
« Last Edit: Σάββατο 23 Μάιος 2020, 17:57:40 μμ by Παύλος »


Παύλος Καρούμπης


Offline georig25

  • Θα ήθελα να είμαι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 4160
  • Η ζωή είναι ωραία . . . . . συνήθως
    • ΡΗΓΑΣ
Reply #15 on: Σάββατο 23 Μάιος 2020, 21:33:03 μμ
Αγόρια, δύο τινά,
Πρώτον Παυλίτο το αγόρι το λένε Νίκο (το Wild John είναι από το επίθετο του)  ;) ;D
δεύτερον Εγώ πιστεύω ότι το παλικάρι μπορεί να κάνει μόνο ένα, ξεμάτιασμα!  :2hysterical: :2hysterical:
η μηχανή σήμερα έκανε περίπου 100 χλμ Enduro και δεν Δυσκολεύτηκε καθόλου  :eusa_clap:
βίτσια έχει το αγόρι μην του δίνετε σημασία :2hysterical:


Δεν γεννήθηκα με εξαρτήσεις, γιατί να τις αποκτήσω;

:moped:Γιώργος Ρήγας
click me!


Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9528
Reply #16 on: Δευτέρα 25 Μάιος 2020, 16:53:48 μμ
χαχαχαχα τώρα το είδα το όνομά του.
Συγνώμη Νίκο και αφού έμπλεξες με αυτό το ρεμάλι το Ρήγα, καλά να πάθεις, άρχισε κιόλας να σε θάβει :2hysterical:


Παύλος Καρούμπης


Offline georig25

  • Θα ήθελα να είμαι
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 4160
  • Η ζωή είναι ωραία . . . . . συνήθως
    • ΡΗΓΑΣ
Reply #17 on: Δευτέρα 25 Μάιος 2020, 23:51:26 μμ
χαχαχαχα τώρα το είδα το όνομά του.
Συγνώμη Νίκο και αφού έμπλεξες με αυτό το ρεμάλι το Ρήγα, καλά να πάθεις, άρχισε κιόλας να σε θάβει :2hysterical:
Καλά, Τι εννοείς κιόλας;
πέντε χρόνια κάνουμε παρέα!

Καλά δεν κρατήθηκα;;  :2hysterical:


Δεν γεννήθηκα με εξαρτήσεις, γιατί να τις αποκτήσω;

:moped:Γιώργος Ρήγας
click me!


Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9528
Reply #18 on: Τρίτη 26 Μάιος 2020, 10:03:45 πμ
Καλά δεν κρατήθηκα;;  :2hysterical:

Πέντε χρόνια;;;;
Και σε έχει αντέξει; Ήρωας  :eusa_clap:

 :2hysterical: :2hysterical:


Παύλος Καρούμπης


Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9528
Reply #19 on: Τρίτη 26 Μάιος 2020, 10:04:47 πμ
Αλλά επειδή είμαι και μοντεράτορας εδώ μέσα, πρέπει να μας κάνω παρατήρηση.

Τέρμα το  :spamsign:


Παύλος Καρούμπης


Offline Wildjohn

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 196
Reply #20 on: Τρίτη 26 Μάιος 2020, 22:42:19 μμ
Τελικά ομολογώ ότι "μάλλον" βρέθηκε η αιτία του προβλήματος που έχω ή που νομίζω ότι έχω κατά μερικού μερικούς (Γκούχου.... Ρήγας)
Γενικά είχα συνηθίσει και με βόλευε να έχω την μανέτα ρυθμισμένη τέρμα βιδωμένη από τη ρέγουλα που έχει ώστε να την πιάνω στη μέση των δαχτύλων μου και όχι στις άκριες

μετά από αυτό που έγραψε ο Sotos, με έβαλε σε σκέψεις και ασχολήθηκα λίγο με τη μανέτα και προχώρησα στην παραπάνω ρύθμιση και μπορώ να πω ότι σχεδόν έφυγε αυτό το σκάλωμα

με την πρώτη ευκαιρία θα την βγάλω να την καθαρίσω και γρασσάρω σε όλα τα σημεία τριβής στον άξονα για να δω αν με αυτό θα εξαφανιστεί τελείως

Παύλο όσον αφορά το Ρήγα, δεν μπορώ να κάνω και πολλά, είναι αυτό "το τούτο του" που σε ξεγελάει!!!! :DDD

Ευχαριστώ πολύ όλους για τη βοήθεια και συμβουλές



Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 266
Reply #21 on: Τετάρτη 27 Μάιος 2020, 16:40:33 μμ
Εχω ρυθμιζομενη μανετα μπροστα και ειχα το ιδιο θεμα. Κολλαει ο μηχανισμος στις 6 απο τις 8 θεσεις που εχει στο δικο μου. Μου πανε να βαλω γνησια αλλα αφου βρηκα σημειο που δεν κολλαει δεν την αλλαξα ποτε.


XL650V