Ανακάλυψη 1η : Έχει πάααααααααρα πολλές βίδες !
Έλυσα BMW 1200LT (Την τουριστική). Εκεί να δείς βίδες....
Θα έλεγα ότι κυμαίνονται σε λογικά πλαίσια στην ΤΑ
Ανακάλυψη 2η : Έχει τα πιο ηλήθια κλιψ και σπάνε για πλάκα...
Αυτό είναι αποτέλεσμα πολυκαιρίας. Όχι ότι τα κλιψ δεν είναι της πλάκας, αλλά σίγουρα αν είναι και 10 χρονών έχουν μια τάση προς το σπάσιμο. Αν θέλεις ανταλλακτικά και δεν έχεις μην πας στην Χόντα γιατί έχουν 2.5 ευρώ το ένα. Με 1.5 νομίζω βρίσκεις στην Ελλάδα ιμιτασιόν (το ένα) και με ένα ταληράκι αν ασχολείσαι φέρνεις από το ebay 10 να βάζεις και να σπάς με την ησυχία σου. Τα τελευταία αν και κατώτερης ποιότητας (σπάνε ακόμα και καινούργια
), έρχονται σίγουρα φθηνότερα από τα άλλα.
Ανακάλυψη 3η : Το φίλτρο αέρα είναι πολύ πρόστυχο ! Ήθελε μισή ώρα μπινελίκια για να κάτσει στην θέση του...
Βρίσκει σε ένα σωληνάκι με Τ, το οποίο κάνει μια καμπύλη περίεργη αν θυμάμαι καλά. Αν το περάσεις από εκεί θέλει να έχεις πάρα πολύ χαλαρά τους σφιχτήρες (ακόμα χαλαρότερα από ότι όταν το έβγαλες). Εγώ το πέτυχα με την πρώτη τις δύο φορές που δοκίμασα. Την τρίτη (μαζί με τον Stoneman) μας ζόρισε είναι η αλήθεια.
Ανακάλυψη 4η : Το φίλτρο λαδιού βγήκε μετά απο κατσαβίδιασμα και βοήθεια του φιλτρόκλειδου...
Κλασσική περίπτωση υπερβολικού σφιξίματος. Φοβάμαι και εγώ το δικό μου ότι θα έιναι έτσι γιατί του έδωσα λίγο παραπάνω με το κλειδί την τελευταία φορά...
Ανακάλυψη 5η : Έριξα το γέλιο της αρκούδας μόλις χρειάστηκε να αλλάξω τα ''δύσκολα'' μπουζί...
Σε νιώθω... Πρώτη μου φορά, να έχω κάνει τη μηχανή βίδες για να τα φτάσω... Περνούσαν οι πεζοί και ψάχνονταν
(ελλείψει χώρου το έφτιαχνα σε ένα φαρδύ πεζοδρόμιο γωνία μπροστά από ένα παλιό μοτομάγαζο)
Ανακάλυψη 6η : Έριξα κλάμα με το τσουβάλι μόλις αντίκρυσα που είναι τοποθετημένες οι βαλβίδες...
Εγώ τη γλυτωσα. Το μηχανάκι ήταν λυμμένο και ευτυχώς είχα την απαραίτητη βοήθεια. Δεν χρειάστηκαν καν ρύθμισμα
Ανακάλυψη 7η : Για να προφορτίσεις λίγο το ελατήριο του πίσω αμορτισέρ πρέπει να λύσεις σχεδόν τη μισή ουρά...
Ούτε εκεί έβαλα χέρι...
Ανακάλυψη 8η και τελευταία : Το επόμενο μεγάλο service θα το κάνει στο συνεργείο !
Μα γιατί? Τώρα που του πήρες τον αέρα? Χρόνο να έχεις μόνο. Εγώ όλο τρώγομαι με τα ρούχα μου και συνέχεια κάτι σκαλίζω. Στο τέλος θα το διαλύσω και θα ησυχάσω, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
έβαλα xenon στο φανάρι (το οποίο και ρύθμισα έτσι ώστε να μην στραβώνει).
Είχα συζητήσει κάποτε με το μέλος Stoneman για το θέμα HID ή Ξένον (όπως τα προτιμάς) και επειδή φορούσα παλιότερα στη προηγούμενη μοτό μου θα σου πώ τις εντυπώσεις μου σαν αναβάτης και όχι σαν τον απέναντι
που δήθεν τον στραβώνουν τα ξένον κλπ. Η ΤΑ έχει λάμπα Η4, με δύο δέσμες, από τις οποίες λειτουργεί η μία σε κάθε σκάλα. Τα αντίστοιχα κιτ για το σκοπό αυτό χρησιμοποιούν ένα μαγνητάκι το οποίο κουνάει το λαμπτήρα μέσα ή έξω ανάλογα με το κιτ που έχεις πάρει. Ξέχασα να αναφέρω ότι κανονικά, ένα σοβαρό κιτ, γύρω από τη λάμπα θα πρέπει να διαθέτει ανακλαστήρα (σαν κυπελάκι στην κάτω μισή πλευρά) ώστε να περιορίζει το άπλωμα της δέσμης. Ο ανακλαστήρας αυτός έχει μια επιπλέον τρύπα στο κάτω μέρος από όπου περνά η δέσμη στη "μεγάλη σκάλα". Μετακινείται το μαγνητάκι λοιπόν, και η λάμπα έρχεται στην τρύπα, φωτοβολεί ελάχιστα δυνατότερα από ότι πριν και αυτό μεταφράζεται στη μεγάλη σου σκάλα. Το πρόβλημα ποιο είναι θα μου πεις:
Δεν έχεις μεγάλη σκάλα!! Αυτό που συμβαίνει (και θα το παρατηρήσεις στο δρόμο) είναι να μετακινείται η δέσμη σου 2 ή 3 μέτρα πιο μπροστά από τη μηχανή. Δεν φωτίζει περισσότερο και δεν "γεμίζει" το οπτικό σου πεδίο όπως η μεγάλη σκάλα μιας κανονικής λάμπας. Φυσικά δεν χρειάζεται να σου πώ ότι μαζί με αυτό χάνεις εντελώς και το σηνιάλο. Το ξένον θα κάνει την κίνησή του όταν πιέσεις το διακόπτη αλλά δεν θα προλάβει να "δυναμώσει" έστω και αυτό το λίγο που κάνει τη διαφορά (και καλά). Επειδή όμως θα έχεις λευκότερο φως στη μικρή σκάλα, σίγουρα θα νιώθεις ότι φωτίζει περισσότερο και στην ουσία θα πιστεύεις ότι αναβάθμισες πράγματι τα φώτα σου (και εν μέρη αυτό συμβαίνει). Επειδή όμως εγώ είχα ταξιδέψει βράδια εκτός, η απώλεια της μεγάλης σκάλας με προβλημάτισε ιδιαίτερα με αποτέλεσμα να είναι ένας από τους λόγους που τα έβγαλα.
Αυτά από το οπτικό μέρος. Οι συνέπειες του ξένον τώρα, στο φανάρι σου. Έχω παρατηρήσει ότι τα κιτ ξένον κάνουν δύο ζημιές, όσο ακριβά και αν είναι. Η πρώτη είναι να επιταχύνουν το θάμπωμα του φαναριού εξωτερικά, εάν αυτό είναι πλαστικό. Δεν ξέρω γιατί, αλλά συμβαίνει. Το δεύτερο που προκαλούν, είναι ότι καταστρέφουν τον εσωτερικό καθρέπτη με τον καιρό. Αρχίζει να κάνει κάποια ραγίσματα, και στο τέλος ξεφλουδίζει. Το δεύτερο το είχα πάθει στην παλιά μου μοτό και το φανάρι ήταν γυάλινο. Και τα δύο φαινόμενα τα παρατήρησα σε Mercedes συγγενικού προσώπου που έβαλε ξένον κιτ μετά την αγορά και όχι το επίσημο της Mercedes.
Επίσης κάτι το οποίο δεν το έχω επιβεβαιώσει προσωπικά, αλλά το έχω πάρα πολλές φορές ακούσει είναι, ότι παρατεταμένη χρήση τους με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, εκτός από κακό στη μπαταρία κάνουν για κάποιο λόγο κακό και στον ανορθωτή. Όπως είπα δεν το έχω επιβεβαιώσει οπότε κράτα μια πισινή σε αυτό. (Γι αυτό το γράφω με μικρά) Όσο για το θέμα στράβωμα των απέναντι. Εάν είναι ρυθμισμένα σωστά ΔΕΝ στραβώνουν, γι αυτό το άφησα για το τέλος. Έχω παρατηρήσει ότι όταν ένα αυτοκίνητο με ξένον έρχεται από απέναντι, το άσπρο φως που βγάζει "σε τραβάει" και έτσι κοιτάς κατευθείαν στα φανάρια του. Νομίζω ότι αυτο συμβαίνει επειδή το λευκό είναι για το μάτι κάτι "καινούργιο" αφού το 80% των αυτοκινήτων έχει κλασσική λάμπα. Λογικό και επόμενο είναι να νιώθεις ότι σε στραβώνει, εάν το κοιτάς κατευθείαν στην "πηγή". Ακόμη και σε αυτοκίνητο με κανονικές λάμπες αν κοιτάζεις παρατεταμένα το φανάρι του θα σε τυφλώσει. Εάν η δέσμη δεν φτάνει στο ύψος των καθρεπτών δεν υπάρχει πρόβλημα. Εγώ δεν τα προτίμησα στην ΤΑ για τους πρακτικούς λόγους που ανέφερα πιο πάνω.
Δεν στα λέω αυτά για να τα βγάλεις (άλλωστε την εγκατάσταση την έκανες), είναι απλές παρατηρήσεις από πρώην σε νύν χρήστη λαμπτήρα ξένον. Πάντως για την ιστορία το φανάρι της ΤΑ είναι ακριβό σαν ανταλλακτικό. Μια παρατήρηση. Η ΤΑ, έχει από τα καλύτερα φανάρια σε επίπεδο απόδοσης φωτισμού, από όσα οχήματα και μηχανές έχω οδηγήσει. Πιστεύω ότι μια "αναβάθμιση" στη λάμπα της θα ήταν υπερ αρκετή και δεν επιβαρύνει όυτε με κόστος ούτε με εξτρά εργασίες, ενώ δεν της στερεί και από τη λειτουργικότητα.