Hellas Transalp Forum

Ώρα για Service

Johnny_Nik · 282539

Offline maintenance

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 198
  • κονιόρδος
Reply #675 on: Παρασκευή 05 Φεβρουάριος 2016, 11:39:20 πμ
Επισης υπαρχει αισθητη διαφορα στα συμπτωματα αυτα τον χειμωνα (αερας περιβαλοντος κρυος - αρα μεγαλη πυκνοτητα - φτωχοτερο μειγμα) σε συγκριση με το καλοκαιρι (αερας περιβαλοντος ζεστος - αρα μικρη πυκνοτητα - πλουσιοτερο μειγμα).

Σωστες παρατηρησεις και να συμπληρώσω και τον παραγοντα υψόμετρο.
 Μικρες οι διακυμανσεις στον κνητηρα, αλλα ότα τα εχεις ρυθμισει ολα στο όριο, τοτε ο παραγοντα αυτος μεγαλώνει την σημασία του.



john lk

  • Guest
Reply #676 on: Παρασκευή 05 Φεβρουάριος 2016, 13:56:14 μμ
Σωστοτατη η παρατηρηση για το υψομετρο!!!

Να θυμομαστε οτι η σωστη καυση συνδεεται με την αναλογια του βαρους του αερα ως προς το βαρος του καυσιμου.
Το καυσιμο (βενζινη) διατηρει ουσιαστικα αναλοιωτη την πυκνοτητα του σε συναρτηση με την θερμοκρασια, δεν συμβαινει ομως καθολου το ιδιο και με τον αερα, ο οποιος οταν θερμαινεται διαστελεται, με αλλα λογια αυξανει τον ογκο του αλλα οχι την μαζα (βαρος) του. Το μοτερ "ρουφαει" κατα την καθοδο του εμβολου στην φαση της εισαγωγης ενα συγκεκριμενο ογκο αερα, που αν ειναι κρυος εχει μεγαλυτερο βαρος, και οταν ειναι ζεστος εχει μικροτερο βαρος.
Σε υψηλο υψομετρο ο αερας ειναι πιο αραιος, εχει δηλαδη μικροτερη πυκνοτητα, με τα αναλογα αποτελεσματα στην καυση, και επισης η μειωμενη πυκνοτητα του επιρρεαζεται απο την θερμοκρασια, οποτε ....κλπ...κλπ....



Offline maintenance

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 198
  • κονιόρδος
Reply #677 on: Παρασκευή 05 Φεβρουάριος 2016, 14:12:03 μμ
 :)

και αν θυμαμαι καλά, (διορθωστε με αν κανω λάθος) σε υψόμετρο 0 (επφάνεια θάλλασας) η αναλογία ειναι 14.7:1 (το διόρθωσα)
« Last Edit: Παρασκευή 05 Φεβρουάριος 2016, 14:15:15 μμ by maintenance »



john lk

  • Guest
Reply #678 on: Παρασκευή 05 Φεβρουάριος 2016, 17:14:34 μμ
Απο ο'τι θυμαμαι και εγω ειναι τοσο υπο κανονικες συνθηκες.....τις οποιες δεν θυμαμαι καλα!!!!!!, παντως εχουν να κανουν με την ατμοσφαιρικη πιεση (760 μμ υδραργυρου), θερμοκρασια (20 η 21 Κελσιου) και δεν θυμαμαι τι αλλο...
.....ο Γιαννης γκ πρεπει να τα ξερει αυτα απ'εξω!!!!



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #679 on: Παρασκευή 05 Φεβρουάριος 2016, 21:39:12 μμ
Νικο, καλημερα
1.  Και εγω κατι θυμαμαι οτι ειχα διαβασει σε ελληνικο φορουμ οτι το σκαλωμα οφειλεται σε πλουσιο μειγμα.

Ομως το ειχα πρωτοδιαβασει σε φορουμ του εξωτερικου (νομιζω εγγλεζικο) και ελεγε ακρθβως το αντιθετο, οτι το σκαλωμα δηλαδη οφειλεται σε φτωχο μειγμα. Πιστευω οτι εγινε λαθος μεταφραση η παρερμηνια.

Το μονο απολυτα σιγουρο ειναι οτι εγω εχω παρατηρησει το σκαλωμα στο φτωχο μειγμα και μαλιστα αρκετες φορες και παντα διορθωνεται (μειωνεται εως οτου φτασει στις στροφες του ρελαντι 1200 - 1300) οσο κανω το μειγμα πλουσιοτερο.

Επιβεβαιώνω και εγώ ότι το κόλλημα στις στροφές μειώνεται και εξαφανίζεται όσο το μίγμα γίνεται πιο πλούσιο. Στα ελληνικά φόρουμ, έχω διαβάσει και τις δύο απόψεις και ποτέ δεν κατάφερα να βγάλω συμπέρασμα. Σε φόρουμ του εξωτερικού βρήκα μόνο την πρώτη ότι δηλαδή με πλούσιο μίγμα δεν κολλάει το ρελαντί. Το απέδειξα άλλωστε όταν είχα το τσοκ χαλασμένο, όλα τα προβλήματα της μηχανής έδειχναν να έχουν λυθεί, μαζί και η αστάθεια του ρελαντί.

Επίσης επιβεβαιώνω και το ζήτημα με τα σκασίματα, τώρα που κρύωσε ο καιρός, είναι πιο έντονα από ότι τις προηγούμενες μέρες που είχαμε σχετική ζέστη, θεωρώ ότι μισή στροφή στις πάιλοτ θα δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα, όμως θεωρώ άσκοπο να "σκαρώσω" μια ρύθμιση για τη σημερινή θερμοκρασία αφού αύριο μπορεί πάλι να βαράμε 20άρια. Δεν προλαβαίνω ούτε καν να τη δοκιμάσω.  :goofy:




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9344
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #680 on: Κυριακή 07 Φεβρουάριος 2016, 00:09:14 πμ
Ενα ακόμα θέμα με το σωστό μίγμα είναι οτι η τζίνα ψύχει τα ανω τμήματα του κινητήρα και το φτωχό προκαλεί φθορές.
Σε αυτήν την περίπτωση δεν λέει να λειτουργεί ο κινητήρας με φτωχότερο μίγμα.

Μπέρδεμα, εμείς έχουμε καρμπς με όλα τους τα προβλήματα, οι 700αρηδες έχουν ψεκασμό κ έχουν λύσει αυτά τα προβλήματα αλλά έχουν τα δικά τους  :2hysterical:



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #681 on: Κυριακή 07 Φεβρουάριος 2016, 00:39:53 πμ
Πράγματι δεν λέει να κυκλοφορούμε με φτωχό μίγμα. Δεν νομίζω όμως ότι με τις αλλαγές στη θερμοκρασία παίζουμε τόσο έντονα σε φτωχές vs πλούσιες καταστάσεις, άντε να φτάνει σε οριακά φτωχό, δεν είναι λογικό άλλωστε να κάθεσαι κάθε που αλλάζει ο καιρός με το κατσαβίδι στο χέρι.

Κάθε σύστημα τροφοδοσίας έχει τα υπέρ, έχει και τα κατά του. Δεν ξέρω αν θα ήθελα ένα ψεκαστό και δεν ξέρω αν είχα ένα ψεκαστό τι θα έλεγα για τα καρμπυρατέρ. Μέχρι στιγμής όλα μου τα μηχανάκια ήταν με καρμπυρατέρ, και ποτέ μα ποτέ δεν κατάφερα να πετύχω την ιδανική ρύθμιση, ακόμη με το καρμπυρατέρ της προηγούμενης μηχανής που δεν είχε ρύθμιση στον αέρα των pilot, αλλά χρησιμοποιούσε σταθερά ζιγκλέρ αντί βίδας. Τελικά δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα όσο φαίνονται.  :goofy:



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #682 on: Δευτέρα 08 Φεβρουάριος 2016, 14:53:20 μμ
Όπως είχα προβλέψει πριν μερικές μέρες σήμερα η ντίζα σχεδόν ολοκλήρωσε τη πορεία της προς τον άλλο κόσμο. Από το πρωί είχα παρατηρήσει ότι κολλούσε, και η μανέτα δεν επέστεφε πλήρως στη θέση της. Τραβώντας το λαστιχένιο κάλυμμα η αιτία φάνηκε αμέσως από τα ξεφτισμένα συρματάκια της ντίζας συμπλέκτη.

Θεώρησα καλύτερο να μη την σφίξω, αντίθετα της έδωσα περισσότερο "αέρα" ώστε να μη ζοριστεί μιας και είχα περίπου 3 χιλιόμετρα μέχρι το σπίτι όπου και θα την άλλαζα. Πρόλαβα με τις ταχύτητες σχεδόν καρφωτές στα τελευταία μέτρα και με συρματάκια περίσσευμα  :goofy:

Η ντίζα είχε γίνει έτσι:



και η αιτία ήταν φυσικά τα μεταλλικά κομμάτια που φαίνονται στην επόμενη φωτογραφία. Στο κομμάτι αυτό είχα παρατηρήσει το ράγισμα από το καλοκαίρι, αλλά δεν περίμενα ότι θα διαλυόταν, ήλπιζα ότι θα έμενε στο ράγισμα. Τελικά δεν έμεινε... Έτσι αφού η ντίζα πλέον δεν μπορούσε να κεντράρει με την τρύπα το συρματόσχοινο τριβόταν σε κάποια άκρη μετρώντας μέρες μέχρι να καταντήσει ως άνωθεν.





Η ντίζα αλλάχτηκε με την παλιά ιμιτιασιόν που είχα στη κατοχή μου, περισσότερο γιατί δεν ήθελα να τρέξω (εκτός του ότι δεν διαθέτω άλλο μεταφορικό), για καινούργια. Σε επόμενο χρόνο θα αγοραστεί μια άλλη η οποία θα παραμείνει καβάτζα μέχρι η ιμιτασιόν να ακολουθήσει τη γνήσια στο μεγάλο λιβάδι με τις ντίζες.  :2hysterical:

Η αλλαγή φάνταζε δύσκολη, αλλά μου έκοψε εκείνη την ώρα να πιάσω παλιά ντίζα μαζί με τη καινουργια, με ταινία, και έτσι τραβώντας την παλιά από τη κάτω πλευρά, η καινούργια πήρε τη θέση της, και απέμενε να τη συνδέσω. Περισσότερη ώρα μου πήρε τελικά να ρυθμίσω το τσοκ παρά η "δρομολόγηση".




Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3458
Reply #683 on: Τρίτη 09 Φεβρουάριος 2016, 07:27:45 πμ
Θα θυμηθώ κάτι που μου είχε πεί ένας φίλος παλιότερα κι αφορούσε τις εγκοπές των ρεγουλατόρων στην μανέτα.
Να είναι όσο το δυνατόν αντίθετα με την κίνηση της ντίζας γιατί την τρώει. Δεν ξέρω, αλλά μου φαίνεται να έχει βάση.


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #684 on: Τρίτη 09 Φεβρουάριος 2016, 12:02:20 μμ
Το έχω ακούσει αλλά το εφάρμοζα προτού το ακούσω, θεωρώντας τις εγκοπές αρκετά αιχμηρές, και έτσι πίστευα ότι εάν η ντίζα κινούνταν εκεί πάνω μπορεί να κοβόταν τελικά. Στο παλιό μου μηχανάκι είχα κόψει αρκετές ντίζες σε ένα μήνα σερί, ώσπου μετακίνησα ελαφρά το ρυθμιστικό η αμέσως επόμενη κράτησε αρκετό καιρό, μέχρι που αγόρασα τη γνήσια που ήταν ενιαία.

 Ο λόγος που κόπηκε σε εμένα αυτή τη φορά δεν είχε να κάνει με το ρεγουλατόρο στο κομμάτι της ρύθμισης, τριβόταν εκεί πάνω βέβαια αλλά όποια θέση και αν επέλεγα τελικά πάλι θα την έκοβε κάποια στιγμή.



Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3458
Reply #685 on: Τετάρτη 10 Φεβρουάριος 2016, 07:12:42 πμ
Έτσι ακριβώς. Τραβάει που τραβάει τα ζόρια, ας μην την "ζορίζουμε" περισσότερο.


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline azwros

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3927
  • Ερωτας με την πρώτη ματιά!!
Reply #686 on: Πέμπτη 18 Φεβρουάριος 2016, 21:03:37 μμ
Αφου το τελευταίο τρίμηνο το μηχανάκι δεν κουνήθηκε απο το γκαράζ είπα να ασχοληθω λίγο μαζί του τα απογεύματα. Ετσι και αλλιώς ήταν ο καιρός του για σέρβις οπότε έχουμε και λέμε: Αλλαγή λάδια, φίλτρο λαδιού, μπουζί,υγρο αντιψυκτικό, υγρα φρένων, καθαρισμός ΚΝ φίλτρο αέρα, καθάρισμα και συγχρονισμός καρμπυρατέρ. επίσης βγήκαν όλε οι ντίζες, καθαρίστηκαν και λιπάνθηκαν με λαδάκι μηχανής. Επίσης καθαρισμός ατέρμονα απο τα παλιά τα γράσσα και τοποθέτηση καινούργια. Η αλύσίδα καθαρίστηκε σχολαστικά με βαλβολίνη 90άρα. Μπήκαν και μερικές πινελιές αυτοκόλητο Carbon 3M, βάφτηκαν και μερικά κομάτια που είχαν γρατσουνιές και ήμαστε έτοιμοι για νέες περιπετειες . Η γριούλα είναι πολύ καλα συντηρημένη παρά τα ογδόντα της!!! και δεν μασάει.













Δεν   πλαλάου!!!!
γιατί νουγάου!!!! γκε γκε;;
[img]http://farm3.static.flickr.com[img]


Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9578
Reply #687 on: Πέμπτη 18 Φεβρουάριος 2016, 22:45:03 μμ
Αστράφτει το εργαλείο. :eusa_clap:


Παύλος Καρούμπης


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #688 on: Παρασκευή 19 Φεβρουάριος 2016, 11:00:42 πμ
Συνεχίζοντας το λύσε δέσε (δυστυχώς χωρίς φωτογραφίες αυτή τη φορά)....

Αλλάχτηκαν οι βελόνες στα καρμπυρατέρ και έκτοτε έχω κάνει 3 γεμίσματα. Τώρα βρίσκομαι στο 4ο τεπόζιτο. Η κατανάλωση μου έχει μειωθεί ελάχιστα στα 6 λίτρα /100 από 6.8 που είχαν οι τελευταίες φορές που είχε επιδεινωθεί το πρόβλημα, όπως ανέφερα και στο νήμα της κατανάλωσης. Κατά τα άλλα δεν έχει αλλάξει κάτι συγκεκριμένο στο μηχανάκι. Δουλεύει όπως δούλευε με το ρελαντί "παρτσακλό", όμως, δεν τρέμει πλέον όπως έτρεμε όταν το ρυθμίζαμε με το Νικόλα τη πρώτη φορά.

Δεν μπορώ να πώ ότι έχω παρατηρήσει κάποια άλλη βελτίωση στις επιδόσεις του, διορθώθηκε όμως πλήρως το αρχικό πρόβλημα  που κολλούσαν οι στροφές στις 1500 για κάποια δευτερόλεπτα και έπεφταν μετά στο ρελαντί, κάτι το οποίο με ανάγκασε να ξεκινήσω να ξηλώνω εξ αρχής. Αυτά με τις βελόνες. Μπουζί ακόμη δνε έχω αλλάξει περιμένω να πέσει το κασέρι τέλος του μήνα, θα ξαναπροτιμήσω τα δικά της και όχι σπέσιαλ ιριδίου, πλατίνας, με πολλές ακίδες, απλά θα αλλάξω μόνο το κατάστημα από όπου τα αγοράζω.

Ταυτόχρονα και με τα παραπάνω αλλάχτηκε και η αλυσίδα, στην οποία είχα παρατηρήσει έναν προβληματικό κρίκο, που μου δημιουργούσε θόρυβο κατά την κύλιση, ενώ ανάγκαζε το μπροστινό γρανάζι να μετακινείται ελαφρώς και λοξά από τη θέση του με ότι αυτό συνεπάγεται για τον άξονα, ο οποίος στα συγκεκριμένα μηχανάκια πονάει εκ κατασκευής. Ο δε κρίκος εκείνος δεν κουνιόταν ούτε χρησιμοποιώντας μέγκενη και κάβουρα (!!!), έκανε ίσα ίσα μια μικρή κίνηση λίγων μοιρών για να ακολουθήσει το γρανάζι, αλλά μέχρι εκεί, προς την αντίθετη φορά δεν δεχόταν καμία κουβέντα.  :goofy: Με στεναχώρησε περισσότερο γιατί τη φρόντιζα και δεν περίμενα να με άφηνε τόσο νωρίς, είχε 30.000 όλα και όλα. Φορέθηκε RK με o-ring, και η βελτίωση (όσον αφορά το χτύπημα του κολλημένου κρίκου) ήταν προφανώς άμεση.