Hellas Transalp Forum

ΦΘΟΡΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ

stefosg · 77535

Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
on: Σάββατο 27 Φεβρουάριος 2016, 18:42:02 μμ
Καλησπέρα σε όλους τους Transalpοβιους.... Δεν έχω βρεί κάποιο σχετικό θέμα (μπορεί να μου διέφυγε) όποτε και δημιουργώ το συγκεκριμένο ώστε να μαζέψουμε κάθε λογής πληροφορία για το πρόβλημα που ταλαιπωρεί (ή θα ταλαιπωρήσει) αρκετούς ιδιοκτήτες Transalp - η φθορά του κεντρικού άξονα. Έχει παρατηρηθεί με τα χιλιόμετρα το μικρό γρανάζι που πιάνει πάνω στο στρόφαλο σταδιακά αποκτά ανοχές φθείροντας τα "δόντια" του. Στο ιντερνετ έχω βρεί διάφορες ιστορίες από τέτοιες φθορές και η αντικάτάσταση του στροφάλου είναι ασύμφορη, οπότε όσοι αποκτούν τέτοιο πρόβλημα ή κάνουν αναταλλακτικά τη μηχανή τους ή βάζουν μεταχειρισμένο κινητήρα.
Στο δικό μου Transalp από την τελετυταία αλλαγή αλυσίδας και γραναζιών δεν μου είχαν αλλαξει την ασφάλεια που συγκρατεί το μικρό γρανάζι και σήμερα που έβγαλα το πλαστικό καπάκι και το καθάριζα ανακάλυψα ότι έχει ακοπτήσει ανοχές και ο δικός μου άξονας. Όχι πολύ αλλά υπάρχει και είναι η σωστή περίοδος ώστε να το προλάβω πριν γίνει χάλια. Μία λύση που βρήκα είναι το παρακάτω site που βρίσκεται στην Ιταλία.
http://www.kkbike.eu/en/special-sections/62-saver-shaft-for-africa-twin-750.html

Όπως θα δείτε από το site τους ουσιαστικά η πατέντα αυτή μοιράζει τη δύναμη που ασκεί το γρανάζι στον άξονα σε μεγαλύτερη επιφάνειακαι το κλειδώνει ώστε να μην πλεέι και να τρώει σταδιακά τα δόντια του. Επίσης έχω βρεί ακόμα ένα Γερμανό που κατασκευάζει κάτι παρόμοιο όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.



Σε κάθε περίπτωση θα προχωρήσω σε μία από τις δύο λύσεις σε μία προσπάθεια να προλάβω τη φθορά του άξονα και την προστασία του. Για οτιδήποτε νεότερο έχω για κόστη για το Γερμανό θα ενημερώσω. Φυσικά όποιος θέλει να προσθέσει κάτι ή να μας πει την εμπειρία του από τέτοιου είδους βλάβη ας την περιγράψει έδω. Όπως είπα και παραπάνω το θέμα αυτό το δημιουργώ ώστε να υπάρχει όλη η πληροφορία μαζεμένη για τη φθορά του άξονα.

Τα σχόλια σας!



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2766
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #1 on: Κυριακή 28 Φεβρουάριος 2016, 12:15:25 μμ
A. Το τρανσάλπ μας έχει πρόβλημα σε αυτό το σημείο (με κακή συντήρηση, όχι γνήσιο γρανάζι κλπ). Και είναι κρίμα ένας κινητήρας που από στρόφαλο και έμβολα μπορεί να γυρίσει το κοντέρ 2~3 φορές, να χρειάζεται να κατέβη από το σκελετό και να ανοιχτεί για να αλλαχτεί ο άξονας κίνησης.

Β. Η λύση των Ιταλών και Γερμανών θα δουλέψει σε καινούριο άξονα. Όταν ο άξονας και το γρανάζι είναι έτσι,





τότε μόνο η επιφάνεια του άξονα που βρίσκεται μπροστά και δεν έχει φθαρεί θα μεταφέρει τη ροπή. Η επιφάνεια αυτή είναι μικρή και θα φθαρεί επίσης γρήγορα. Κάποια παράταση ζωής βέβαια προσφέρει. Κάπου διάβασα στο φόρουμ για κολλημένο γρανάζι στον άξονα. Λύση απελπισίας ή για να ξεφορτωθείς τη μηχανή. Προκειμένου βέβαια να κατέβαζα και να έλυνα κινητήρα για αλλαγή άξονα, θα δοκίμαζα και την συγκόλληση με πολύ καλά κεντραρισμένο και σταθεροποιημένο το γρανάζι στη θέση του και ο Θεός βοηθός. Αν η επέμβαση πετύχει η αλλαγή άξονα αναβάλλεται για 50.000 χλμ περίπου.

Γ. Στο δεύτερο τρανσάλπ που πήρα βρήκα αυτή τη κατάσταση: http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=19451.50
Έβαλα γνήσιο γρανάζι και το έστρωνα για 500 χλμ. Στα 500 που το έλεξα δεν υπήρχε αξιοσημείωτη επιπλέον φθορά. Τώρα έχει 3.000 χλμ και στον επόμενο έλεγχο στις 5.000 θα ενημερώσω. Παράλληλα βέβαια παίρνω και τα μέτρα μου, βρήκα ένα PD 10 για 100 € και το πήρα.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9916
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #2 on: Κυριακή 28 Φεβρουάριος 2016, 18:39:56 μμ
Και γιατί να κάνω μάγκα τον Ιταλό η τον Γερμανό?

Δεν γίνεται να κουρέψεις τα δόντια απο ενα γρανάζι κ τοποθετώντας την ασφάλεια σαντουιτς ανάμεσα στα γρανάζια να βιδώσεις απλά μακρύτερες βίδες?
Αντε στην χειρότερη αν ενοχλεί το επιπλέον πάχος το φρεζάρεις σε ενα μηχανουργείο.



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #3 on: Κυριακή 28 Φεβρουάριος 2016, 20:18:07 μμ
Δεν είναι απαραίτητο να τον κάνεις μάγκα. Βέβαια σημαίνει να έχεις προσβαση σε τόρνο, μερήσεις, δοκιμές κλπ. κλπ. για πετύχεις ένα καλό αποτέλεσμα. Για να είμαι ειλικρινής δεν ξέρω αν θα το δοκίμαζα. Για το συγκεκριμένο και μόνο -προσωπικά- θα το επέλεγα. Γενικά της βάζω χερί, αλλά δείχνει να είναι σωστά σχεδιασμένο, στο internet υπάρχει πληροφορία ότι είναι αξιόπιστο και κάνει δουλειά, οπότε για να μην ασχοληθώ τόσο (και με χωρίσει η γυναίκα) θα το επέλεγα. Πάντως σαν σύστημα έχει κάποια λογική και σίγουρα, αν δεν σταματάει τη φθορά την περιορίζει αρκετά. 'Εχει κάνει κανείς κατί σχετικό;



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #4 on: Κυριακή 28 Φεβρουάριος 2016, 20:20:07 μμ

Β. Η λύση των Ιταλών και Γερμανών θα δουλέψει σε καινούριο άξονα. Όταν ο άξονας και το γρανάζι είναι έτσι,






Δείχνει αρκετά ταλαιπωρημένος ο άξονας αυτός, είναι λίγο πριν χαθούν τελείως τα δόντια...



Offline grafty

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 30
Reply #5 on: Κυριακή 28 Φεβρουάριος 2016, 20:59:39 μμ
να κανω μια ερωτηση καθε ποσα χλμ αλλάζουμε αλυσίδα και γραναζια



Offline Specialized

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 296
Reply #6 on: Δευτέρα 29 Φεβρουάριος 2016, 08:03:32 πμ
να κανω μια ερωτηση καθε ποσα χλμ αλλάζουμε αλυσίδα και γραναζια


Δεν υπάρχει συγκεκριμένο όριο. Πρέπει να ελέγχεις τη φθορά της αλυσίδας (ξεχείλωμα, κολλημένοι σύνδεσμοι) και τα γρανάζια (μπροστά και πίσω για φθορά). Δες τις οδηγίες χρήσης της μηχανής σου.



Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #7 on: Δευτέρα 29 Φεβρουάριος 2016, 11:59:57 πμ
να κανω μια ερωτηση καθε ποσα χλμ αλλάζουμε αλυσίδα και γραναζια


Με καλή λίπανση (βαλβολίνη) και λογική χρήση, σε γρανάζια JT/DID, βγάζεις εύκολα 50K+.


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #8 on: Δευτέρα 29 Φεβρουάριος 2016, 12:07:45 μμ
Αν είχα τέτοιο πρόβλημα, θα δοκίμαζα να ανοίξω βόλτες στο κέντρο του άξονα (εκεί που έχει μια μικρή πατούρα).
Θα άφηνα την ασφάλεια-ροδέλα και εκεί πάνω θα πάταγα μια ακόμα ώστε να φτάσω τη βίδα στο κέντρο του άξονα.
Μετά θα κόλλαγα με ηλεκτροσυγκόληση μόνο τις ροδέλες με τη βίδα που θα είχα βάλει στο κέντρο του άξονα.

Το παραπάνω μόνο για να λύσω το πρόβλημα με την στήριξη της ασφάλειας-ροδέλας. Αν τα δόντια του άξονα έχουν φαγωθεί
και στο γρανάζι, τότε θα έπαιζε μόνο ηλεκτροσυγκόληση.


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2766
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #9 on: Δευτέρα 29 Φεβρουάριος 2016, 12:52:32 μμ
Κώστα είναι δύσκολο να ανοίξεις κεντραρισμένη τρύπα με φορητό δράπανο και τον άξονα στη θέση του. Αυτό γίνεται με τον άξονα στον τόρνο, αλλά το μεγάλο έξοδο είναι το κατέβασε και λύσε κινητήρα.

Για τα παρακάτω για καν΄τα λιανά γιατί δεν καταλαβαίνω...


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #10 on: Δευτέρα 29 Φεβρουάριος 2016, 13:36:44 μμ
Για ποιο λόγο να είναι δύσκολο ; Αν ξεπεράσεις το θέμα του σκληρού μετάλλου 'άρα να έχεις τρυπάνι της προκοπής,
δε βλέπω κάποιο άλλο πρόβλημα. Άνοιγμα διαμέτρου Φ0,20mm και βάθος 4-5mm.
Σε τόσο βάθος ακόμα και να χάσει ελάχιστα το έκκεντρο, δε τρέχει τίποτα.

Νομίζω το ΚΤΜ έχει τη βίδα-ασφάλεια στο κέντρο του άξονα. Ή κάποιο παλιό enduro που είχα, δε θυμάμαι σίγουρα.
σωστά...


Μη το κάνουμε και χάλια όμως εε.... η φωτό είναι απο ΑΤ


λίγο καλύτερη δουλειά.


Αυτό είναι το ζητούμενο



Κάποιος άλλος είχε παρόμοια εμπειρία, ότι είχα στο ΤΑ600 μου. Μου είχε φάει το πλαστικό.
http://www.xrv.org.uk/forums/transalp/82359-advice-needed-mongolia-transalp-output-shaft-sprocket-retainer-problem-urgent.html

Με μια μεγάλη ροδέλα, κομμένη στη μέση έκανε δουλειά.


Κάτι σχετικό με αυτό που περιγράφω έκανε ο Ιταλός στο ΑΤ

http://www.xrv.org.uk/forums/africa-twin/125041-africa-twin-crank-shaft.html





« Last Edit: Δευτέρα 29 Φεβρουάριος 2016, 13:44:41 μμ by KostasC »




Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9916
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #11 on: Δευτέρα 29 Φεβρουάριος 2016, 14:54:42 μμ
Δεν είναι απαραίτητο να τον κάνεις μάγκα. Βέβαια σημαίνει να έχεις προσβαση σε τόρνο, μερήσεις, δοκιμές κλπ. κλπ. για πετύχεις ένα καλό αποτέλεσμα.

Aν υπάρχει ενα γρανάζι που το εσωτερικό καρέ να βρίσκεται σε καλή κατάσταση , ο τόρνος απλά θα αφαιρεσει τα δόντια και θα το ''κατεβασει'' τόσο ωστε να μην βρίσκει η αλυσίδα περιμετρικά.
Μετα θα το φραζαρει στο πάχος που επιθυμείς ωστε να μην εξέχει απο τον αξονα, αν μάλιστα διαθέσεις και λίγα χρήματα παραπάνω θα φτιάξει κ μια πατούρα ωστε η ασφάλεια να μπαίνει χωνευτή στο γρανάζι.
Θα το ρωτήσω σε κάποιο γνωστό κ θα επανέλθω .



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #12 on: Δευτέρα 29 Φεβρουάριος 2016, 16:51:51 μμ
Νομίζω ότι ένα φρεζάρισμα στο γρανάζι, και ένα φάγωμα τα δόντια γύρω γύρω δεν θα είναι κάτι τραγικό σαν κόστος σε ένα οποιοδήποτε μηχανουργείο στην Αθήνα. Ακόμα και στο πιο λαμόγιο να πέσεις που θα σου πάρει ένα 50άρικο γιατί τόσα του λείπουνε, και πάλι φθηνότερα έρχεται από τις Γερμανικές λύσεις. Δεν ξέρω πολλά από μηχανουργικά αλλά νομίζω ότι για τα Ελληνικά δεδομένα μια τέτοια εργασία που περιέγραψα τα 50 είναι πάρα πολλά.

Θα το ρωτήσω σε κάποιο γνωστό κ θα επανέλθω .

Αναμένω και εγώ την απάντηση. Γρανάζι θύμα υπάρχει στη καβάτζα.  ;D



Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3489
Reply #13 on: Τρίτη 01 Μάρτιος 2016, 07:32:07 πμ
Καλημέρα!!!
Το μεγαλύτερο πρόβλημα, θεωρώ, είναι το "φαγωμένο" καρέ (δόντια) του άξονα.
Εκεί δεν υπάρχουν πολλές επιλογές.
Τώρα, αν είναι να πάει ο έξονας για τόρνο, τότε νομίζω ότι συμφέρει η αντικατάστασή του.


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #14 on: Τρίτη 01 Μάρτιος 2016, 20:58:03 μμ
Πάντως κοιτώντας καλύτερα το όλο σύστημα συγκράτισης που έχει κάνει η Honda, δεν είναι και ότι καλύτερο... Ουσιαστικά όλοι οι κραδασμοί και η συγκράτιση του γραναζιού γίνεται από μία μεταλλίκη ροδέλα -όχι ιδιαίτερης αντοχής- και η δύναμη που ασκεί το γρανάζι στον άξονα είναι σε μικρή επιφάνεια σε σχέση με το διαθέσιμο καρε.



Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3489
Reply #15 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 07:06:12 πμ
Δεν είναι η μόνη που χρησιμοποιεί αυτόν τον τρόπο.
Επιτρέπει μια κάποια πλευστότητα στο γρανάζι κι αυτό χρειάζεται όσο κι αν φαίνεται παράξενο.
Το θέμα είναι η εφαρμογή των γραναζιών στον άξονα. Αν υπάρχει κενό, σιγά-σιγά δημιουργεί
αυτά τα προβλήματα.


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2766
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #16 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 11:43:32 πμ
Υπερπλήρες το αρχείο σου Κώστα! ;D
Δυσκολία βλέπω στο κεντράρισμα και όχι στο τρύπημα - αφαίρεση υλικού. Τέλος πάντων αργά ή γρήγορα θα το διαπιστώσω. Η ηλεκτροσυγκόλληση επίσης μπορεί με το θερμικό φορτίο να στραβώσει τον άξονα και να χαλάσει την τσιμούχα του. Εδώ πλεονεκτούν οι ετοιματζήδικες λύσεις. Για την προστασία της τσιμούχας θα πρέπει να βρέχεται ο άξονας από τη μέσα μεριά κατά τη διάρκεια της συγκόλλησης και ίσως να προτιμηθεί πιο ψυχρή κόλληση, Αργκόν ή TIG.



Διάβολε το γρανάζι αυτό μεταφέρει ακόμα ροπή;;;; Βρε μήπως τα αλλάζομε νωρίς; :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #17 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 13:19:24 μμ
Εγώ μίλησα με έναν φίλο ο οποίος ασχολείται ερασιτεχνικά με τόρνο, έχει έναν μικρό στο σπίτι και κάνει τα δικά του.

Μου είπε ότι αυτό που ζητάω (δηλαδή να φάμε τα δόντια και να μειώσουμε το πάχος στο γρανάζι), γίνεται μεν, αλλά είναι απαιτητικό αφού το γρανάζι λογικά είναι "βαμμένο" για αντοχή. Αυτό το βάψιμο δεν το κατάλαβα αλλά κάτι θα ξέρει παραπάνω. Σαν ιδέα λοιπόν είναι υλοποιήσιμη εκείνος δεν μπορεί να με βοηθήσει διότι δεν διαθέτει τόσο ισχυρά εξαρτήματα για τον τόρνο ώστε να φάει το γρανάζι.

Θα αρχίσω να ρωτάω σε μηχανουργεία έξω, και θα ενημέρώσω για το κόστος, όταν θα έχω νεότερα.



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #18 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 13:26:16 μμ
Εγώ μίλησα με έναν φίλο ο οποίος ασχολείται ερασιτεχνικά με τόρνο, έχει έναν μικρό στο σπίτι και κάνει τα δικά του.

Μου είπε ότι αυτό που ζητάω (δηλαδή να φάμε τα δόντια και να μειώσουμε το πάχος στο γρανάζι), γίνεται μεν, αλλά είναι απαιτητικό αφού το γρανάζι λογικά είναι "βαμμένο" για αντοχή. Αυτό το βάψιμο δεν το κατάλαβα αλλά κάτι θα ξέρει παραπάνω. Σαν ιδέα λοιπόν είναι υλοποιήσιμη εκείνος δεν μπορεί να με βοηθήσει διότι δεν διαθέτει τόσο ισχυρά εξαρτήματα για τον τόρνο ώστε να φάει το γρανάζι.

Θα αρχίσω να ρωτάω σε μηχανουργεία έξω, και θα ενημέρώσω για το κόστος, όταν θα έχω νεότερα.

(απο το ιντερνετ)
Βαφή, επαναφορά και ανόπτιση ονομάζουμε τις θερμικές κατεργασίες εκείνες που βελτίωνουν τα μηχανικά χαρακτηριστικά ενός μετάλλου με την βοήθεια της θερμότητας και μόνο χωρίς ωστόσο να αλλάξει η σύνθεσή του παρά μόνο η κρυσταλική δομή.
Θεωρείται απλός και οικονομικός τρόπος βελτίωσης μηχανικών ιδιοτήτων με χρήση μόνο της θερμότητας.

Βαφή: Αύξηση της σκλήρότητας και αντοχής της επιφανειακής φθοράς αλλά μέιωση αντοχής σε κρούση. Επιτυγχάνεται με θέρμανση με άνω των 753 β.κ και απότομη ψύξη.


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #19 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 13:33:17 μμ
Προσφατως φιλος με ΤΑ650 ειχε προβλημα με τον αξονα Κολησε το γραναζι στον αξονα φροντιζοντας ιδιαιτερα το κεντραρισμα του Οταν τελειωσε ολα εδειχναν καλως και γυρνωντας τον τροχο και δεν παρατηρησε καμια αστοχια
Στην πρωτη βολτα ομως διαπιστωσε θορυβο απο το μπροστα γραναζι γιατι πολυ απλα οσο και αν το προσπαθησε (και δεν ειναι κανενας ασχετος) τελικα το γραναζι ειχε κολληθει παρακεντρα
Τελικα κατεβασε μοτερ και αλλαξε αξονα (μονος του)



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2766
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #20 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 15:22:34 μμ
Εγώ μίλησα με έναν φίλο ....

Ιωάννη, βαφή στη μεταλλουργεία είναι αυτό που γράφει ο Σώτος. Για να αποφύγωμε την ταλαιπωρία του τόρνου μπορούμε να αφαιρέσωμε με τροχό τα δόντια του γραναζιού και υλικό από την επιφάνεια - η βαφή είναι επιφανειακή σκλήρυνση - και να αναλάβει ο τόρνος τη λεπτοδουλειά. Χρειάζεται κοπτικό εργαλείο βίδι το οποίο δεν έχει ο φίλος σου. Αν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι μπορούν να του αγοράσουν ένα έναντι της εργασίας.

Προσφατως φιλος με ΤΑ650 ειχε προβλημα με τον αξονα Κολησε το γραναζι στον αξονα φροντιζοντας ιδιαιτερα το κεντραρισμα του......
Τελικα κατεβασε μοτερ και αλλαξε αξονα (μονος του)


Γράψε μας γιατρέ μου πώς επιμελήθηκε ιδιαίτερα το κεντράρισμά του.
Να ξαναγράψω ότι είναι δύσκολο το κεντράρισμα και υπάρχει και ο κίνδυνος ακόμα και αν είναι κεντραρισμένο να το κάνει παράκεντρο η κόλληση.   


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #21 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 17:34:09 μμ
Προσφατως φιλος με ΤΑ650 ειχε προβλημα με τον αξονα Κολησε το γραναζι στον αξονα φροντιζοντας ιδιαιτερα το κεντραρισμα του Οταν τελειωσε ολα εδειχναν καλως και γυρνωντας τον τροχο και δεν παρατηρησε καμια αστοχια
Στην πρωτη βολτα ομως διαπιστωσε θορυβο απο το μπροστα γραναζι γιατι πολυ απλα οσο και αν το προσπαθησε (και δεν ειναι κανενας ασχετος) τελικα το γραναζι ειχε κολληθει παρακεντρα
Τελικα κατεβασε μοτερ και αλλαξε αξονα (μονος του)

ουάου... ! Υποθέτω οτι το είχε κουρέψει εντελώς το καρέ του άξονα.


Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #22 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 18:19:12 μμ
Ιωάννη, βαφή στη μεταλλουργεία είναι αυτό που γράφει ο Σώτος. Για να αποφύγωμε την ταλαιπωρία του τόρνου μπορούμε να αφαιρέσωμε με τροχό τα δόντια του γραναζιού και υλικό από την επιφάνεια - η βαφή είναι επιφανειακή σκλήρυνση - και να αναλάβει ο τόρνος τη λεπτοδουλειά. Χρειάζεται κοπτικό εργαλείο βίδι το οποίο δεν έχει ο φίλος σου. Αν υπάρχουν ενδιαφερόμενοι μπορούν να του αγοράσουν ένα έναντι της εργασίας.


νομιζω οτι δεν ειναι επιφανειακη η σκληρυνση και δεν μιαλω για τις "βαφες"  τυπου κανω ηλεκτροκοληση και καπακι το βαζω κατω απο το νερο.

νομιζω το εχω ξαναγραψει καπου

πολυ καλης ποιοτητας "βαφη"  με αποτελεσμα την αυξηση αντοχης του υλικου ηταν η κρυογενικη.
το ειχα κανει σε ενα μπλοκε διαφορικο επειδη ετρωγε πολυ ξυλο.

το κοστος ηταν τοτε πολυ μικρο για το ολο θεμα.




Offline Makman

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 147
Reply #23 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 19:19:52 μμ
Οι βαφες στα γραναζια ειναι θερμικες παντα, ειτε επιφανιακες ειτε ολικες.

Στάλθηκε από το Lenovo A916 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk




Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #24 on: Τετάρτη 02 Μάρτιος 2016, 19:32:26 μμ
Αν κεντράρεις σωστά τον πίσω  άξονα και άν φροντίζεις σωστά (τέντωμα/λίπανση) την αλυσίδα δε νομίζω να έχεις ποτέ πρόβλημα με τον άξονα. Με το κόλλημα μηδενίζεις την οποιαδήποτε ανοχή του μπροστινού γραναζιού με τις τάσεις να μεταφέρονται σε άξονα και αλυσίδα. Όποιος κολλάει γρανάζια και περιμένει να δουλέψει η πατέντα, είναι μάστορας για καγκελόπορτες. Το άνοιγμα πάσου στην υπάρχουσα εσοχή του άξονα μπορεί να γίνει με σταθερό δράπανο (πατέντα) γιατί αν δεν είναι αλφαδιά έχει θέμα. Η ανοχή επιτυγχάνεται βάζοντας ένα ελατήριο μεταξύ βίδας και ασφάλειας


Sent from my iPad using Tapatalk