Hellas Transalp Forum

Λίπανση Αλυσίδας

demetres-e · 61827

Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #100 on: Τετάρτη 14 Ιανουάριος 2009, 15:57:43 μμ
Όπως βολεύεται ο καθένας.

Εγώ εφαρμόζω την εξής λύση: ακριβή αλυσίδα (για να αντέχει) + spray belray κάθε 500χλμ (για ευκολία, συντομία και για να μην λερώνει τον τροχό) + καθάρισμα αλυσίδας ποτέ.

Στατιστικά, μέχρι τώρα, τα 40.000 χλμ τα φτάνει/αντέχει άνετα χωρίς πρόβλημα και χωρίς να απαιτείται άμεση αλλαγή. Και πάει και παραπάνω στα 55-60Κ (όπου εκεί θέλει αλλαγή, λόγω αυξημένου θορύβου κυρίως).

Με τις βαλβολίνες τί όρια χλμ πιάνετε?
« Last Edit: Τετάρτη 14 Ιανουάριος 2009, 16:04:12 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


strofakias

  • Guest
Reply #101 on: Τετάρτη 14 Ιανουάριος 2009, 15:59:42 μμ
το επιπλέον καλό της βαλβολίνης . Ειδικά μετά απο γερή βροχή στην ξεπλένει πολύ καλά....απλά ξαναλαδώνεις σύντομα.
Το να στεγνώσει απ έξω δε σημαίνει και τίποτα τραγικό

δεν με πειραζει αν λερωθει απλα λεω αυτο που βλεπω,μου αρκει που παραμενει λαδωμενη.και εχει τυχει μετα απο πλυσιμο με πιεση να μην χρειαστει λαδωμα αμεσα,ασχετος που της εβαλα.



strofakias

  • Guest
Reply #102 on: Τετάρτη 14 Ιανουάριος 2009, 16:06:22 μμ
 (όπου εκεί θέλει αλλαγή, λόγω αυξημένου θορύβου κυρίως).

Με τις βαλβολίνες τί όρια χλμ πιάνετε?
[/quote]
(προσωπικά)στα 500  θέλει ήδη λάδωμα



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #103 on: Τετάρτη 14 Ιανουάριος 2009, 16:15:18 μμ
Εννοώ, κάθε πόσες χιλιάδες χλμ πρέπει να αλλάξετε αλυσίδα από φθορά.
Έτσι θα κρίνουμε αν μια μέθοδος είναι αποτελεσματική και αν συμφέρει σε βάθος χρόνου.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #104 on: Τετάρτη 14 Ιανουάριος 2009, 16:16:00 μμ
Όπως βολεύεται ο καθένας.

Εγώ εφαρμόζω την εξής λύση: ακριβή αλυσίδα (για να αντέχει) + spray belray κάθε 500χλμ (για ευκολία, συντομία και για να μην λερώνει τον τροχό) + καθάρισμα αλυσίδας ποτέ.

Στατιστικά, μέχρι τώρα, τα 40.000 χλμ τα φτάνει/αντέχει άνετα χωρίς πρόβλημα και χωρίς να απαιτείται άμεση αλλαγή. Και πάει και παραπάνω στα 55-60Κ (όπου εκεί θέλει αλλαγή, λόγω αυξημένου θορύβου κυρίως).

Με τις βαλβολίνες τί όρια χλμ πιάνετε?

αμα φας το χοντρό σπράι της Εθνικής που την πλένει ... μπορεί και μετά απο τη εφαρμογή να δείχνει στεγνή.
Ας πούμε καλοκαίρι χωρίς σκόνη, σίγουρα 1000χλμ. Στα 500-700 τη λιπαίνω

Διάρκεια ζωής πάνω απο 40.000χλμ μόνο με βαλβολίνη


Offline junior CAESAR

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1309
  • ...¨Οποιος έχει μυαλό το προστατεύει!!
Reply #105 on: Κυριακή 18 Ιανουάριος 2009, 16:40:38 μμ
Το BP 80-90 είναι βαλβολίνη (για κιβώτια αυτοκινήτων)
Το KOTE Antifriction (αλλά και το MOTORKOTE) είναι ένα ειδικό αντιτριβικό (για κινητήρες, κιβώτια, κλπ)

Να συμπληρωσω οτι εγω βαζω και λιωμενο γρασο.
Εννοώ, κάθε πόσες χιλιάδες χλμ πρέπει να αλλάξετε αλυσίδα από φθορά.
Έτσι θα κρίνουμε αν μια μέθοδος είναι αποτελεσματική και αν συμφέρει σε βάθος χρόνου.

Η αλυσιδα μου εχει γραψει περι τα 45000χιλ. Η λιπανση γινεται περιπου καθε 500χιλ.


Salonica Iron Club

ΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑΞΙ
Η ΑΣΚΟΠΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΠΩΛΕΙΑ ΖΩΗΣ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΜΑΣ
ΠΡΟΣΟΧΗ!
ΜΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΑΣΘΕΝΟΦΟΡΟ ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΣΟΒΑΡΟΥ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ


Offline GiannisVeria

  • Μήπως είμαι όντως:
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 91
  • Γιάννης
Reply #106 on: Δευτέρα 19 Ιανουάριος 2009, 15:46:20 μμ
Εράτηση αδαούς, όταν λέμε Βαλβολίνη περιλαμβάνει και αυτό : http://www.trade-wind.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=447&category_id=44&option=com_virtuemart&Itemid=57&lang=el  ή απλά το κλασσικό χοντρό λάδι που έιναι για τα κιβώτια;

Υ.γ Πως κάνω υπερσύνδεση;


Βέροια πόλη μαγική του όνειρου πατρίδα,
δεν ξέρω αν σ' ονειρεύτηκα ή στα αλήθεια σ' είδα
Έλα μαζί μου πάνω εκεί να δεις αυτό το ποίημα
χωρίς να έχει θάλλασα, θα ακούς να σκάει το κύμα...


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #107 on: Δευτέρα 19 Ιανουάριος 2009, 23:34:55 μμ
Αυτό που αναφέρεις είναι προιόντα της εταιρίας VALVOLINE (η οποία έχει και βαλβολίνη ως προιόν).
Εδώ τα παιδιά μιλάνε για κανονική βαλβολίνη για κιβώτια ταχυτήτων και διαφορικά αυτοκινήτων.
Τη βρίσκεις στα βενζινάδικα. Πας σε ένα βενζινάδικο και ζητάς 1 λίτρο απλή βαλβολίνη 90.
« Last Edit: Δευτέρα 19 Ιανουάριος 2009, 23:41:11 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline GiannisVeria

  • Μήπως είμαι όντως:
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 91
  • Γιάννης
Reply #108 on: Τρίτη 20 Ιανουάριος 2009, 08:54:51 πμ
Καλημέρα. Ευχαριστώ


Βέροια πόλη μαγική του όνειρου πατρίδα,
δεν ξέρω αν σ' ονειρεύτηκα ή στα αλήθεια σ' είδα
Έλα μαζί μου πάνω εκεί να δεις αυτό το ποίημα
χωρίς να έχει θάλλασα, θα ακούς να σκάει το κύμα...


Offline iannag

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 214
Reply #109 on: Πέμπτη 23 Ιούλιος 2009, 23:21:36 μμ
Γεια σε όλους, για να μην ανοίξω καινούργιο θέμα ποστάρω εδώ. Πριν μία εβδομάδα μου δείξανε πώς να λαδώνω την αλυσίδα, το έκαναν οι ίδιοι κιόλας, αλλά σήμερα παρατήρησα ότι το σπρέι δεν γράφει πουθενά «o-ring safe» ή κάτι σχετικό. Τι κάνω τώρα; Είναι αργά να επανορθώσω (και πώς;) ή να περιμένω να τα τινάξει η αλυσίδα;
Όταν λέμε ότι φθείρουν τα o-ring εννοούμε ότι αντί για 40Κ χλμ θα αντέξει 35Κ;

ΥΓ Δεν είμαι σίγουρος άμα έχω o-ring (που λογικά έχω), θα το ελέγξω αύριο για να


XL400V '92  DL650 K5


Offline louros

  • Μονάχος μονάχος
  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 7326
  • Kαι αδιάβροχος.....!
Reply #110 on: Παρασκευή 24 Ιούλιος 2009, 08:25:06 πμ
¨Αμα τη λαδώνει και δεν ακούγεται συνέχισε μ αυτό.
Και η βαλβολίνη δε λέει «o-ring safe»  πουθενά.
Μη παραγχώνεσαι με τα σπρέυ .


ΘΑΝΑΣΗΣ  
Ομορφάάά





" Μπάρμπα . απο δω βγάζ πθενά ?


Offline zami

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 816
Reply #111 on: Σάββατο 25 Ιούλιος 2009, 08:18:01 πμ
Όπως βολεύεται ο καθένας.

Εγώ εφαρμόζω την εξής λύση: ακριβή αλυσίδα (για να αντέχει) + spray belray κάθε 500χλμ (για ευκολία, συντομία και για να μην λερώνει τον τροχό) + καθάρισμα αλυσίδας ποτέ.

Στατιστικά, μέχρι τώρα, τα 40.000 χλμ τα φτάνει/αντέχει άνετα χωρίς πρόβλημα και χωρίς να απαιτείται άμεση αλλαγή. Και πάει και παραπάνω στα 55-60Κ (όπου εκεί θέλει αλλαγή, λόγω αυξημένου θορύβου κυρίως).

Με τις βαλβολίνες τί όρια χλμ πιάνετε?
καλημερα chris ,μπορει να θεωρηθει λιγο ασχετη η ερωτηση μου ,αλλα δεν θελω να ανοιξω αλλο θεμα και νομιζω οτι θα με καλυψεις με τις γνωσεις σου που οπως παρακολουθω απο τα θεματα ,έχεις πολλες.εχω ενα ΤΑ 650 με 25000 χλμ και τωρα τελευταια μου εμφανιζει ενα κλωτσημα σε καθε περιστροφη του τροχου.τεντωσα την αλυσιδα την οποια και λιπαινω πολύ τακτικα(με καθε εβδομαδιαιο πλυσιμο)και εφερα στα ισια τις ενδειξεις δεξια και αριστερα στο ψαλιδι γιατι ηταν ασυμετρες(στραβη ροδα).εχει χαλάσει η αλυσίδα και τα γρανάζια εντελώς??εγω αυτο πιστευω.αν ναι ,υπάρχει καποιος τροπος να το διαπιστώσω σιγουρα για να μην πληρώνω και επισκεψη!!!ευχαριστω


HONDA ή γενόσιμο?


Offline jjokeris

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 290
Reply #112 on: Σάββατο 25 Ιούλιος 2009, 08:37:05 πμ
Γεια σε όλους, για να μην ανοίξω καινούργιο θέμα ποστάρω εδώ. Πριν μία εβδομάδα μου δείξανε πώς να λαδώνω την αλυσίδα, το έκαναν οι ίδιοι κιόλας, αλλά σήμερα παρατήρησα ότι το σπρέι δεν γράφει πουθενά «o-ring safe» ή κάτι σχετικό. Τι κάνω τώρα; Είναι αργά να επανορθώσω (και πώς;) ή να περιμένω να τα τινάξει η αλυσίδα;
Όταν λέμε ότι φθείρουν τα o-ring εννοούμε ότι αντί για 40Κ χλμ θα αντέξει 35Κ;

ΥΓ Δεν είμαι σίγουρος άμα έχω o-ring (που λογικά έχω), θα το ελέγξω αύριο για να

Σε καταστηματα που ρωτησα σχετικα με το o-ring μου ειπαν οτι πλεον τα λιπαντικα γραφουν αν "δεν κανουν για o-ring" και όχι αν  "κανουν για o-ring"...μυθος ή πραγματικότητα? Εμενα μου γαινεται λογικό πλεον αφου ακομα και τα παπια εχουν o-ring


"The truth is out there"


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #113 on: Σάββατο 25 Ιούλιος 2009, 14:09:17 μμ
καλημερα chris ,μπορει να θεωρηθει λιγο ασχετη η ερωτηση μου ,αλλα δεν θελω να ανοιξω αλλο θεμα και νομιζω οτι θα με καλυψεις με τις γνωσεις σου που οπως παρακολουθω απο τα θεματα ,έχεις πολλες.εχω ενα ΤΑ 650 με 25000 χλμ και τωρα τελευταια μου εμφανιζει ενα κλωτσημα σε καθε περιστροφη του τροχου.τεντωσα την αλυσιδα την οποια και λιπαινω πολύ τακτικα(με καθε εβδομαδιαιο πλυσιμο)και εφερα στα ισια τις ενδειξεις δεξια και αριστερα στο ψαλιδι γιατι ηταν ασυμετρες(στραβη ροδα).εχει χαλάσει η αλυσίδα και τα γρανάζια εντελώς??εγω αυτο πιστευω.αν ναι ,υπάρχει καποιος τροπος να το διαπιστώσω σιγουρα για να μην πληρώνω και επισκεψη!!!ευχαριστω
Δεν είναι φυσιολογικό το "κλώτσημα" σε κάθε περιστροφή του τροχού. Η αλυσίδα πρέπει να γυρίζει ελεύθερα.

Το πιθανότερο είναι είτε αυτό που λες (δηλ. τα γρανάζια και η αλυσίδα "κάθησαν" τόσο καιρό στραβά με αποτέλεσμα την ανομοιογενή φθορά τους), είτε κάποιο δόντι στα γρανάζια να έχει σπάσει/κοπεί (έλεγξέ τα ένα-ένα), είτε κάποιο από τα links της αλυσίδας να έχει ανοίξει/ξεχυλώσει πιο πολύ από τα άλλα.

Αν έχεις κεντρικό stand γύρνα τον τροχό με το χέρι να δείς σε ποιο ακριβώς σημείο το κάνει και έλεγξε, στο σημείο αυτό, τα γρανάζια και την αλυσίδα. Ο τροχός πρέπει να γυρνάει ελεύθερα χωρίς προβλήματα. Ακόμα και με το χέρι, πρέπει να κάνει 1-2 περιστροφές πριν σταματήσει.

Έλεγξε και την αλυσίδα να μην βρίσκει κάπου κατά την περιστροφή της (πχ. κάλυμα μπροστινού γραναζιού, γλύστρα αλυσίδας, προστατευτικό αλυσίδας κλπ).

Έλεγξε και το τζόγο της αλυσίδας να είναι 4.0-5.5 cm (ανάλογα την ανάρτηση και το φορτίο).

Αν έχεις παχύμετρο, χρησιμοποίησέ το για να ρυθμίσεις τους αποστάτες στα άκρα του ψαλιδιού ώστε να έρθει ο τροχός ευθεία (δηλ. σε πλήρη ευθυγράμμιση με το μπροστινό). Καμιά φορά οι δείκτες δεν είναι τόσο ακριβείας.

Αφαίρεσε το κάλυμα του μπροστινού γραναζιού και έλεγξε ότι το γρανάζι είναι στη θέση του και η ασφάλεια είναι στη θέση της.

Δες και αν σπάσει/φύγει καμία ακτίνα και βρίσκει πουθενά κατά την περιστροφή του τροχού (λίγο απίθανο).

Και προπαντός διαχώρισε ότι το "κλώτσημα" προέρχεται από το σύστημα μετάδοσης (αλυσίδα, γρανάζια) και όχι από το σύστημα φρένου (δαγκάνα, τακάκια).
« Last Edit: Σάββατο 25 Ιούλιος 2009, 14:23:34 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline zami

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 816
Reply #114 on: Σάββατο 25 Ιούλιος 2009, 18:19:19 μμ
Δυστυχώς δεν έχω διπλό σταντ αλλα θα προσπαθήσω να το δώ με καποιον αλλο τρόπο.το μπροστινο γρανάζι δεν το είχα σκεφτεί ,θα το τσεκάρω σήμερα κιόλας.οι ακτίνες ειναι ολες οκ,και το συστημα φρεναρισματος.θα κοιταξω και τα δοντια και βλέπουμε....ευχαριστω πολύ,για οτι νεοτερο θα σε ενημερωσω.ευχαριστω πολυ


HONDA ή γενόσιμο?


Offline melven7

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 63
  • Transalp & Fishing
Reply #115 on: Σάββατο 25 Ιούλιος 2009, 19:08:59 μμ
Δυστυχώς δεν έχω διπλό σταντ αλλα θα προσπαθήσω να το δώ με καποιον αλλο τρόπο.....
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις ένα γρύλο αυτοκινήτου, τον οποίο θα βάλεις στο σημείο όπου τα προστατευτικά κάγκελα "πιάνουν" κάτω από τη μηχανή και από την αντίθετη πλευρά σε σχέση με το πλάγιο σταντ της μηχανής.
Θα αρχίσεις σιγά σιγά να ανεβάζεις και ναι η πίσω ρόδα θα αφήσει το έδαφος πρώτη. Με προσοχή θα κάνεις τη δουλειά σου.



Offline mamos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 40
Reply #116 on: Πέμπτη 18 Αύγουστος 2011, 23:24:07 μμ
για το belray που αναφέρετε έχω να πω ότι κάποτε το χρησιμοποιούσα και εγώ. μου είχαν δώσει ένα σε λευκό χρώμα που έκανε την αλυσίδα .....ελεεινή.
τώρα χρησιμοποιώ λάδια και σπρει της Bardahl και μπορώ να πω ότι δεν έχω πρόβλημα. δεν είμαι όμως και ο πιο τακτικός στην λιπανση της αλυσίδας είναι αλήθεια και την πρώτη μου την άλλαξα στα 19Κ (προφανώς λόγο της ελλιπής φροντίδας).



Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 269
Reply #117 on: Δευτέρα 09 Σεπτέμβριος 2019, 23:02:29 μμ
Lubrication and cleaning:
Lubricate every 1.000 km (600 miles) or
sooner if chains appears dry.
The O-rings in this chain can be damaged
by steam cleaning, high pressure washers,
and certain solvents. Clean the chain with
high flash-point solvent, such as paraffin.
Wipe dry and lubricate only with SAE 80 or
90 gear oil. Commercial chain lubricants
may contain solvents which could damage
the rubber O-rings.

Ετσι λεει το μανουαλ (transalp 650  "2000). Βεβαια τοτε το 2000 δεν ξερω αν υπηρχαν σπρευ καταλληλα για orings...


XL650V


Offline Xristos65

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 10
Reply #118 on: Τρίτη 10 Σεπτέμβριος 2019, 04:21:05 πμ
χρόνια τώρα, γράσσο με το δάχτυλο σε όλη την αλυσίδα όποτε στεγνώσει
παλιότερα χρησιμοποίησα διάφορα σπρευ ειδικά το βαλβολάιν που είναι σαν μαστίχα και κολλάει πάνω στην αλυσίδα
όμως πιο σηματνικό νομίζω είναι το ευλαβικό καθάρισμα με πινέλο και παραφινέλαιο όποτε χρειαστεί.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9902
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #119 on: Τρίτη 10 Σεπτέμβριος 2019, 20:00:01 μμ
,,,,,, είναι το ευλαβικό καθάρισμα με πινέλο και παραφινέλαιο όποτε χρειαστεί.


Αν λιπαίνεις με βαλβολινούλα δεν χρειάζεται καθάρισμα .

https://www.youtube.com/watch?v=vqaMaRrPsDc&feature=youtu.be