καλημερα chris ,μπορει να θεωρηθει λιγο ασχετη η ερωτηση μου ,αλλα δεν θελω να ανοιξω αλλο θεμα και νομιζω οτι θα με καλυψεις με τις γνωσεις σου που οπως παρακολουθω απο τα θεματα ,έχεις πολλες.εχω ενα ΤΑ 650 με 25000 χλμ και τωρα τελευταια μου εμφανιζει ενα κλωτσημα σε καθε περιστροφη του τροχου.τεντωσα την αλυσιδα την οποια και λιπαινω πολύ τακτικα(με καθε εβδομαδιαιο πλυσιμο)και εφερα στα ισια τις ενδειξεις δεξια και αριστερα στο ψαλιδι γιατι ηταν ασυμετρες(στραβη ροδα).εχει χαλάσει η αλυσίδα και τα γρανάζια εντελώς??εγω αυτο πιστευω.αν ναι ,υπάρχει καποιος τροπος να το διαπιστώσω σιγουρα για να μην πληρώνω και επισκεψη!!!ευχαριστω
Δεν είναι φυσιολογικό το "κλώτσημα" σε κάθε περιστροφή του τροχού. Η αλυσίδα πρέπει να γυρίζει ελεύθερα.
Το πιθανότερο είναι είτε αυτό που λες (δηλ. τα γρανάζια και η αλυσίδα "κάθησαν" τόσο καιρό στραβά με αποτέλεσμα την ανομοιογενή φθορά τους), είτε κάποιο δόντι στα γρανάζια να έχει σπάσει/κοπεί (έλεγξέ τα ένα-ένα), είτε κάποιο από τα links της αλυσίδας να έχει ανοίξει/ξεχυλώσει πιο πολύ από τα άλλα.
Αν έχεις κεντρικό stand γύρνα τον τροχό με το χέρι να δείς σε ποιο ακριβώς σημείο το κάνει και έλεγξε, στο σημείο αυτό, τα γρανάζια και την αλυσίδα. Ο τροχός πρέπει να γυρνάει ελεύθερα χωρίς προβλήματα. Ακόμα και με το χέρι, πρέπει να κάνει 1-2 περιστροφές πριν σταματήσει.
Έλεγξε και την αλυσίδα να μην βρίσκει κάπου κατά την περιστροφή της (πχ. κάλυμα μπροστινού γραναζιού, γλύστρα αλυσίδας, προστατευτικό αλυσίδας κλπ).
Έλεγξε και το τζόγο της αλυσίδας να είναι 4.0-5.5 cm (ανάλογα την ανάρτηση και το φορτίο).
Αν έχεις παχύμετρο, χρησιμοποίησέ το για να ρυθμίσεις τους αποστάτες στα άκρα του ψαλιδιού ώστε να έρθει ο τροχός ευθεία (δηλ. σε πλήρη ευθυγράμμιση με το μπροστινό). Καμιά φορά οι δείκτες δεν είναι τόσο ακριβείας.
Αφαίρεσε το κάλυμα του μπροστινού γραναζιού και έλεγξε ότι το γρανάζι είναι στη θέση του και η ασφάλεια είναι στη θέση της.
Δες και αν σπάσει/φύγει καμία ακτίνα και βρίσκει πουθενά κατά την περιστροφή του τροχού (λίγο απίθανο).
Και προπαντός διαχώρισε ότι το "κλώτσημα" προέρχεται από το σύστημα μετάδοσης (αλυσίδα, γρανάζια) και όχι από το σύστημα φρένου (δαγκάνα, τακάκια).
« Last Edit: Σάββατο 25 Ιούλιος 2009, 14:23:34 μμ by Chris_de_Ze »
Ιδρυτικό μέλος HTC. XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.