Μήπως υπάρχει κάποιος οδηγός-how to λίπανσης και καθαρισμού της αλυσίδας; Νομίζω πως θα ήταν αρκετά χρήσιμο να υπάρχει κάτι τέτοιο (εκτός αν δεν το είδα οπότε ζητώ συγνώμη για την λάθος παρέμβαση προκαταβολικά)
Σχετικά με αυτό που ρωτάς εχουν γραφτεί πολλά εδώ μέσα.
Τώρα σχετικά με τον οδηγό, δεν είναι δα και επιστήμη, η χρησιμοποιείς στρέυ η χρησιμοποιείς βαλβολίνη.
Κάθε τρόπος εχει και τους φανατικούς οπαδούς του, και ο καθενας για τους δικούς του λόγους.
Αλλοι χρησιμοποιούν σπρευ επειδή "κολάει" και δεν λερώνει, για την ευκολία του, κλπ
Αλλοι βαλβολίνη επειδή είναι πολύ πιό φθηνή, δεν θέλει καθαρισμα η αλυσίδα κάθε τόσο κλπ.
Εγώ χρησιμοποιώ βαλβολίνη, αλλά με δικό μου τρόπο, δλδ ενώ μερικοί απλά στάζουν μερικές σταγόνες βαλβολίνης σε κάθε κρίκο και δεν ασχολούνται με καθαρισμό αφού ο καθαρισμός επιτυγχάνεται με την ... φυγόκεντρο, εγώ την κάνω μπάνιο. Και την τρίβω με οδοντόβουρτσα. Απο την αρχή που την καθαρισα με παραφινέλαιο δεν τηυν εχω ξανακαθαρίσει την δουλειά την κάνει η ίδια η βαλβολίνη.
Τώρα το πώς? Μιας΄και το θεμα είναι σχετικό θα το ποστάρω (αν και νομίζω οτι κάπου εδώ μέσα το εχω ξαναποστάρει)
Αρχικά θέλει λίγο κάλυψη ο πίσω τροχός /λάστιχο επειδή η οδοντόβουρτσα πιτσιλάει
Βαλβολίνη στο ειδικά κατασκευασμένο δοχείο απο νερό για σίδερα, οδοντόβουρτσα και πάμε
Η αλυσίδα είχε περίπου 250χλμτρα να καθαριστεί/λαδωθεί , αλλά απο τα πρώτα εκατοστά αρχισε να βγάζει μαυρίλα
ενώ περίπου στην μέση της αλυσίδας η βαλβολίνη είχε αλλάξει χρώμα αφαιρώντας σκόνη και την παλιά βαλβολίνη η οτι είχε μείνει απο αυτήν (διαφορά ολοφάνερη)
Τέλος πρώτου περάσματος με βαλβολίνη και η πολλή μαυρίλα εφυγε, εδώ μπορείς να σταματήσεις, εκτός και αν είσαι σαν και εμένα που θέλω να τρίζει απο καθαριότητα
Αδειασμα της βρώμικης βαλβολίνης σε δοχείο για να παέι οταν γεμίσει σε βενζινάδικο για ακακύκλωση
καθαρισμα το ''ειδικό'' λεκανάκι ,
γέμισμα με καθαρή βαλβολίνη και πάμε ακόμα ενα γύρο ....
Να πώ εδώ οτι την αλυσίδα καθαρισα με παραφινέλειο μια φορά οταν αγόρασα την μηχανή, και απο τότε δεν ξαναχρειάστηκε, ακολουθώ αυτή την διαδικασία και οσο λερωμένη και να είναι με δύο περάσματα γυαλίζει.
Βέβαια δεν την πάω χώμα, και δεν βάζω σπρέυ που κολάνε και φεύγουν δύσκολα.
Μετα δε απο τόσο καιρό και ενα σωρό καθαρισμούς/λιπάνσεις εχω μάθει να την καταλαβαίνω απο τον ηχο της, αλλά και αν περάσω μια επάνω το δάχτυλό μου ανάλογα το πόσο λερώνει, αλλά και αν βγάζει καθαρή η μαύρη βαλβολίνη καταλαβαίνω αν θέλει λάδωμα.
Στη συνέχεια καθάρισμα του πίσω γραναζιού
με ενα πανακι βουτηγμένο ελαφρα σε βαλβολίνη, ενα ενα δόντι εσωτερικά και στο πλάι μέχρι να γίνει ετσι (υπερβολές)
και απο πίσω μεριά, το χαίρομαι που είναι τόσο εύκολο να την καθαρίσω, με το σπρέυ δεν εβγαινε η μπίχλα με ενα πανί, ηθελε παραφινέλαιο τρίψιμο, πιεστικό και μεγαλη ταλαιπωρία
Στρώσιμο χαρτιά (νάναι καλά τα παιδιά τα διαφημιστικά φυλλάδια
) απο κάτω γιατί σε λίγο θα αρχίσει να στραγγίζει, περιστροφή με το χέρι του πίσω τροχού για να στραγγίξει τα περισσέματα ...
και σκέπασμα , για όλη νύχτα (βασικό)
Την επομένη την πάω με 20χλμ/ω σε ενα βενζινάδικο που απέχει 1.2χλμ απο το σπίτι ωστε να πετάξει οτι είναι να πετάξει, εκεί ελέγχω πιέσεις στο λάστιχα και οταν την βάλω στο πλαινό στάζει αρκετά κυρίως απο το καπάκι του εμπρός γραναζιού,
Ο βενζινάς την πρώτη φορά με ρώτησε τι είναι αυτό και του είπα οτι κάπου χάνει λάδια
Τώρα κάθε φορά με ρωτάει .... αν βρήκα την διαρροή , γιατί του λερώνω το μαγαζί
Μετά επιστροφή σπίτι πάλι με 20χλμ/ω , αραχτή στο δρόμο για 2-3 λεπτά να στραγγίξει και πάλι και μετα μέσα στο παρκιγκ πάνω στα χαρτιά ....
Τί θα γίνει αν δεν κανω τυπικά την διαδικασία στραγγίσματος?
α) θα βρώ πιτσιλιές μέχρι στα πίσω φλάς και το πίσω φαναρι του στόπ.
β) η κυρά μόλις με δεί και ασχολούμαι με αλυσίδα φοράει μαύρα ρουχα για ευνόητους λόγους
Αυτά, με λίγη δόση υπερβολικής φροντίδας και αγάπης
για την γουρουνίτσα.
Ας γράψει και κάποιος υπέρμαχος του σπρέυ ...