Νικόλαε η ντίζα είναι κάτι δέκατα μικρότερη από τη διάμετρο του άξονα, πώς θα κεντραριστεί το κέντρο; Είχες πει κάποτε για τα παξιμάδια - κώνους των ποδηλάτων και δεν είχα καταλάβει τι τα ήθελες, τώρα κατάλαβα αλλά προχωράς χωρίς αυτά.
Ιωάννη μου, τα κέντρα των ρουλεμάν είναι κάπου 16 κ 18 mm αντίστοιχα για εμπρός κ πίσω τροχό, οπότε σφιγγοντας τους χάλκινους ας πούμε αποστάτες ουσιαστικά τα σφίγγω στον αποστάτη και αναγκάζω τον τροχό να κινείται πάνω στα ρουλεμάν του κ οχι στην ντίζα.
Δλδ αν ''παίζει'' ο τροχός θα έχει μπόσικο απο τα ρουλεμάν του.
Προτίμησα αυτή την φθηνή λύση επειδή μου ζήτησαν κοντά στα 10 ευρώ για να μου φτιάξουν κωνικές σφήνες, αλλά κ όπως εγραψα πιο πάνω αφού η εσωτερική τρύπα των ρουλεμαν είναι 10 κ 12mm εν καιρώ θα αγοράσω δυο βίδες Μ15 μήκους 15 εκ θα τις κάνω κωνικές στην ακρη κ θα φτιάξω μια κατασκευή διαφορετική, αλλά κ πάλι δεν αξίζει τον κόπο, κάθε πότε δλδ θα κάνω μια ακτινολόγηση η θα πλέκω ακτίνες?
Ασε που η διαδικασία γίνεται κ πάνω στο μηχανάκι.
Πάμ' παρακάτ' .....
Λοιπόν , η ακτινολόγηση είναι
πα - νεύ - κο - λη .
Το περίμενα βουνό, οταν τελείωσα τον ενα τροχό σε ενα τέταρτο δεν το περίμενα .
Βρήκα κατι κομμάτια απο λαμαρίνες κ κόλησα στην άκρη χαρτοταινία ώστε όταν η απόσταση που μετρούσα μειωνόνταν για να μην τρίβεται το χρώμιο στην λαμαρίνα απλά ''εβρισκε'' στην χαρτοταινία.
Τις δύο λαμαρίνες τις στερέωσα με απλά σφικτήρια ωστε να μπορώ να τις μεταβάλλω θέση κατά βούληση , μια για το αριστερά / δεξιά κ μία για το πάνω / κάτω ? η αλλιώς για να πετύχω ίδια ακτίνα η διάμετρο.
Διαδικασία :
Αρχικά βίδωσα με ένα κατσαβίδι τα καψούλια απο την πίσω μεριά δλδ απο την μεριά της σαμπρέλας ωστε να σφίξουν περίπου με την ίδια δύναμη (στο περίπου) κ να φαίνεται το επιπλέον σπείρωμά τους απο την άλλη μεριά ίσο με το ματι (στο περίπου).
Μετά στρέφοντας αργά βίδωνα σιγά σιγά , όσο ηταν χαλαρές με μισή στροφή την φορά κ μετα 1/4 της στροφής .
Οταν εδειξαν οτι σφίγγουν σταμάτησα , οχι σε τπτ τρελές ροπές , αφου δοκίμασα με το ροπόκλειδο φτιάχνοντας ενα εργαλείο προσαρμογέα κ η δύναμη που απαιτούν είναι κάτω απο τα 6 Nm του ροπόκλειδου αρα δεν μπόρεσα να μετρήσω ροπή η να ελέγξω αν είναι όλες σφιγμένες με την ίδια ροπή.
ΥΓ: Γιάννη δεν χρησιμοποίησα τελικά τον ακτινολόγο είναι σπαστικός σε τόσο μικρή απόσταση ακτίνων κ έμπλεκε στις ακτίνες , χρησιμοποίησα ενα γερμανικό 5 για τον εμπρός τροχό κ ενα 5.5 για τον πίσω.
Με 1/4 , ισως κ λιγότερη , περιστροφή στο καψούλι το στεφάνι μετακινείται στην δικά μου περίπτωση πάνω απο ενα χιλιοστό.
Αν σε ενα σημείο ''Α'' εχουμε στράβωμα ? πως να το πω? καμπύλωμα ? στο στεφάνι πρός τα δεξιά , ελέγχουμε κ βρίσκουμε ακριβώς το σημείο που παρουσιάζει μέγιστο κ το σημειώνουμε.
Μετα κοιτάμε το πόσο απότομα καμπυλώνει το στεφάνι, αν δλδ καμπυλώνει σε 5 εκ με μέγιστο στα 2.5? η ακόμα κ 20 με μέγιστο στα 5? στα 10? ανάλογα , δεν είναι το καμπύλωμα ισοσκελές τρίγωνο κ δεν έχει το μέγιστο πάντα στην μέση της απόστασης , αυτό σημαίνει οτι ΔΕΝ θα πειράξουμε τις ακτίνες το ίδιο.
Ο τρόπος που δουλεύουμε δεν αλλάζει απλά ανάλογα το μήκος της καμπύλης εργαζόμαστε σε παραπάνω ακτίνες κ αναλογα του πού βρίσκεται το κέντρο σε αλλες λιγότερο κ σε άλλες περισσότερο.
Περιστρέφοντας λοιπόν το στεφάνι που υποθέτουμε καμπυλώνει δεξιά χαλαρώνουμε ελάχιστα τις δεξιές ακτίνες κ ανάλογα βιδώνουμε τις αριστερές, αυτό εχει σαν αποτέλεσμα το να μετακινηθεί το στεφάνι πρός τα αριστερά.
Οταν ο τροχός βρίσκεται σταθερός σε μια βάση σαν αυτή που έφτιαξα κ υπάρχει κ η λαμαρίνα στην σωστή θέση τότε βιδώνοντας/ξεβιδώνοντας τις ακτίνες κ κοιτώντας ΟΧΙ τις ακτίνες αλλά την απόσταση της λαμαρίνας/αποστάτη απο το στεφάνι διορθώνουμε την καμπυλότητα αυτή σε πραγματικό χρόνο ενώ δλδ στρεφουμε τον τροχό , δλδ το βλέπουμε πως ευθυγραμμίζεται.
Αυτό είναι το εύκολο κομμάτι.
Κάπως δυσκολότερο , μάλλον όχι δυσκολότερο απλά έχει περισσότερο κόπο αφου στην δική μου περίπτωση χρειάστηκε να επεμβαίνω σε περισσότερες ακτίνες , είναι το θέμα να κεντραριστεί το κέντρο του τροχού , δλδ να έχουμε περιμετρικά την ίδια ακτίνα περιστροφής .
Δεν ξερω πόσο σημαντικό είναι αυτό αλλά εγώ το εφερα στο πάχος του Α4. Και σε περίπου μισή ωρίτσα με φραπεδιά κ για τον τροχό που έπλεξα εγώ κ ηταν σαν αυγό
Στο πίσω τροχό που απλά είχε ενα δύο καμπυλώματα δεν χρειάστηκε κάν να ασχοληθώ.