Hellas Transalp Forum

Battery Thread - Προβλήματα με τη μπαταρία

transalp98 · 360422

Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #325 on: Σάββατο 03 Ιούλιος 2010, 19:25:20 μμ
12,46 Volt είναι πολύ λίγα για φορτισμένη μπαταρία. Έπρεπε να δείξει γύρω στα 13.8.
Χμ...μάλλον δεν τη σκαπουλάρησε.

Συμβουλή: Άλλαξέ την, πριν σε αφήσει στη μέση του πουθενά.
« Last Edit: Σάββατο 03 Ιούλιος 2010, 19:52:35 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #326 on: Κυριακή 04 Ιούλιος 2010, 21:18:58 μμ
       13,8Volt εως 14,5Volt μεγιστο ειναι η ταση που ''δινει'' το altenator στην μπαταρια με τον κινητηρα σε λειτουργια, με το σβησιμο του κινητηρα η ταση πεφτει σταδιακα στα 12,5Volt   
       Μια ζωντανη μπαταρια εχει ταση σε καθε ενα απο τα εξι σε σειρα στοιχεια της  2.1 Volt, δηλαδη συνολικα 12,6 Volt. Εκτος της περιπτωσης που εχει ''κοψει'' εσωτερικα στοιχειο και η ταση της ειναι γυρω στα 10Volt.
       Ο μονος σιγουρος τροπος ελεγχου του υπολοιπου της ζωης μιας  μπαταριας ειναι με τον ελεγχο του ηλεκτρολυτη.



Offline Γιάννης Σταυρουλάκης

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 4154
  • by Jstavrou
Reply #327 on: Τετάρτη 07 Ιούλιος 2010, 21:56:03 μμ
Ενα, δύο, ένα, δύο. Λαμβάνει ο Chris_De_Ze?
Βοηθήστε τον τσίπη που δεν πάει να αγοράσει μια καινούρια μπαταρία....
Τέλος πάντων.
Εκανα άλλες δύο 7ωρες φορτίσεις στην μπαταρία. Το αποτέλεσμα ήταν να ανέβει στα 12,86 βόλτ.
Μίλησα και με ένα φίλο (πήρα τηλ. για να παραγγείλω νέα μπαταρία βασικά), ο οποίος μου είπε να την βάλω πάνω (την παλιά) και να μετρήσω την τάση, την ώρα που δίνει στη μίζα. Αν η τάση πέσει κάτω από τα 11 βόλτ, τότε να αλλάξω μπαταρία χωρίς δεύτερη σκέψη. Συμφωνείτε?
Μην έχοντας τίποτα να χάσω, έβαλα πάνω την μπαταρία, έβαλα το πολύμετρο στους πόλους και την Αννα στη θέση του οδηγού. Με ΟΛΑ τα ηλεκτρικά απενεργοποιημένα (φώτα, ράδια, παράθυρα κ.ο.κ.) ανοίγοντας τον διακόπτη η τάση έπεσε στα 12,67 και όταν ξεκίνησε η μίζα, έπεσε στα 10,80 (στιγμιαία προφανώς) για να ανέβει αμέσως στα 14,40 έως 14,46 βολτ.
Επανέλαβα 3 φορές τη διαδικασία εκκίνησης, παίρνοντας πάντα τις ίδιες μετρήσεις. Φυσικά η μηχανή πήρε αμέσως μπροστά όλες τις φορές, χωρίς το παραμικρό ίχνος κομπιάσματος. Δεν κάνει κρύο άλλωστε. Η Αννα είχε λάβει σαφείς οδηγίες να πατάει τέρμα τον συμπλέκτη και ΚΑΘΟΛΟΥ γκάζι. Μόνο το διακόπτη.
Το θέμα όμως είναι οτι τα 10,80 βολτ που είδα, είναι λιγότερα από τα 11 που είπε ο άλλος φίλος...
Γιατρέ μου ποιά είναι η δική σας γνώμη? Το βγάζουμε το καλοκαίρι, η θα σπρώχνω?
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.


There are 3 kinds of people.
Those who MAKE things happen.
Those who WATCH what happens.
Those who WONDER what happened.
Μέλος Κ.Τ. XL650V


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #328 on: Πέμπτη 08 Ιούλιος 2010, 18:40:29 μμ
Φτού κι απ' την αρχή:

<<Εκανα άλλες δύο 7ωρες φορτίσεις στην μπαταρία. Το αποτέλεσμα ήταν να ανέβει στα 12,86 βόλτ.>>
            1. Οταν η μπαταρια φορτωνει η ταση της ειναι η ταση εξοδου του φορτιστη
            2. Οταν αποσυνδεθει απο τον φορτιστη μετα απο λιγο πεφτει στα 12,6 Volts για καινουργια μπαταρια παντα.
            3. Αν κατα την διάρκεια της φορτισης [συνδεδεμενη με τον φορτιστη] η ταση της ειναι 12,86 Volts τοτε αυτο σημαινει οτι η μπαταρια ειναι ξοφλημενη, πεθαμενη, ψοφια, κλπ, οποτε τραβαει τοσο ρευμα φορτισης που ''ξελιγωνει'' το φορτιστη ,ο οποιος με την σειρα του δεν μπορει να δωσει τα απαιτουμενα 13.8-14.5 Volts. Οποτε πεταμα! Τωρα !
            4. Για να δεις ακριβως την ταση που εχει η μπαταρια κατα το χρονο περιστροφης της μιζας πρεπει το πολυμετρό σου να διαθετει μνημη [HOLD]  και να κραταει στην μνημη του το χαμηλοτερο σημειο τασης που διαβασε.
             5. Μετα το χρονο των 7 ωρών φορτισης το αμπερόμετρο του φορτιστη τι ρευμα εδειχνε? Ειχε μηδενισει?
             6. Η ταση της μπαταριας πρεπει να ειναι 12,κατι εως 12.6 Volts μεγιστο σε θεση ηρεμιας πανω στο αυτ/το, και απο 13.8 εως 14.5 Volts με τον κινητηρα σε λειτουργια. Αν εισαι σε αυτες τις τιμές εισαι οκ!



Offline siflis (Σταυρος)

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 462
Reply #329 on: Παρασκευή 09 Ιούλιος 2010, 10:45:17 πμ
Χθες αγόρασα μπαταρία .YUASA YB 12 A-A  με 40 ευρώ  τελική τιμή με το ΦΠΑ  . Ρώτησα και το παλικάρι τιμές για το 650 και έχουν ως έξης  YUASA κλειστού τύπου τζελ  japan 150 ευρώ και  YUASA TTZ12S  η οποία είναι τζελ αλλά το τζελ έρχεται σε ξεχωριστό δοχείο για να διατηρείται πιο φρέσκια κατά την αποθήκευση  95 ευρώ . όλες οι τιμές με ΦΠΑ  . Πάρτε και τα στοιχεία του καταστήματος  tel 2103410285  π Τσαλδάρη 11 (χαμοστερνας)


The transact side of life
The TRANSALP side of life


Offline Γιάννης Σταυρουλάκης

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 4154
  • by Jstavrou
Reply #330 on: Παρασκευή 09 Ιούλιος 2010, 12:32:32 μμ
            1. Οταν η μπαταρια φορτωνει η ταση της ειναι η ταση εξοδου του φορτιστη
            2. Οταν αποσυνδεθει απο τον φορτιστη μετα απο λιγο πεφτει στα 12,6 Volts για καινουργια μπαταρια παντα.
            3. Αν κατα την διάρκεια της φορτισης [συνδεδεμενη με τον φορτιστη] η ταση της ειναι 12,86 Volts τοτε αυτο σημαινει οτι η μπαταρια ειναι ξοφλημενη, πεθαμενη, ψοφια, κλπ, οποτε τραβαει τοσο ρευμα φορτισης που ''ξελιγωνει'' το φορτιστη ,ο οποιος με την σειρα του δεν μπορει να δωσει τα απαιτουμενα 13.8-14.5 Volts. Οποτε πεταμα! Τωρα !
            4. Για να δεις ακριβως την ταση που εχει η μπαταρια κατα το χρονο περιστροφης της μιζας πρεπει το πολυμετρό σου να διαθετει μνημη [HOLD]  και να κραταει στην μνημη του το χαμηλοτερο σημειο τασης που διαβασε.
             5. Μετα το χρονο των 7 ωρών φορτισης το αμπερόμετρο του φορτιστη τι ρευμα εδειχνε? Ειχε μηδενισει?
             6. Η ταση της μπαταριας πρεπει να ειναι 12,κατι εως 12.6 Volts μεγιστο σε θεση ηρεμιας πανω στο αυτ/το, και απο 13.8 εως 14.5 Volts με τον κινητηρα σε λειτουργια. Αν εισαι σε αυτες τις τιμές εισαι οκ!
1) Οταν η μπαταρία είναι πάνω στο φορτιστή, η τάση (που φυσικά είναι του φορτιστή και όχι της μπαταρίας) είναι κάπου στα 13,5 με 13,8
2) Ετσι ακριβώς (εεε και λίγο παραπάνω)
3) Οχι. Πάνω στο φορτιστή είναι 13,5 και βάλε)
4) Το πολύμετρό μου δεν έχει Χολντ. Και το μάτι μου δεν είναι γερακίσιο. Τα 10,80 ήταν η χαμηλότερη τιμή που έδειξε πάντως. Και το πολύμετρο είναι ψηφιακό, όχι αναλογικό, δυστυχώς.
5) Χμμμ.... Οχι εντελώς. Κάτι  ψιλά τα έδειχνε....
6) Είμαι μέσα σε αυτές τις τιμές και χαίρομαι.

Υ.Γ. Σε ευχαριστώ πολύ για την υπομονή σου.


There are 3 kinds of people.
Those who MAKE things happen.
Those who WATCH what happens.
Those who WONDER what happened.
Μέλος Κ.Τ. XL650V


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #331 on: Παρασκευή 09 Ιούλιος 2010, 20:36:34 μμ
1] καλο
2] καλο
3] καλο και βασικο
4] η δικη μου εχει δειξει και 9 Volts σε παρατεταμενη μιζιά
5] πολυ καλο αυτο
6] Τοτε  εισαι μαχιμος  :phear: προχωρα και μην κολωνεις  :qtank:



Offline dimitrisyn

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 8
Reply #332 on: Τετάρτη 13 Οκτώβριος 2010, 22:47:43 μμ
Παιδες βρηκα ενα εργαλειακι πολυ ενδειαφερον και χρησιμο πιστευω. Εγω παρηγγηλα εχθες ενα τεμαχιο, ειναι το πιο μικρο που εχω βρει (13mm x 29mm). Οταν ερθει θα δω και πως δουλευει.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190401283689&ssPageName=STRK:MEWNX:IT



Offline ΤΑΚΗΣ81

  • Κάτσε καλά λέμε...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 728
  • SUZUKI - JAPANESE POWER
Reply #333 on: Πέμπτη 14 Οκτώβριος 2010, 19:41:30 μμ
Τι ακριβως κανει αυτο το led;


Με Honda Transalp XL 600V πήγαινα παντού !!! Τώρα πλέον συνεχίζω με V strom !!!

Όσο αξίζει ένας κώλος δεν αξίζει ο κόσμος όλος...


Offline babis-x

  • OXI... δεν είμαι
  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 173
Reply #334 on: Πέμπτη 14 Οκτώβριος 2010, 20:31:10 μμ
Τι ακριβως κανει αυτο το led;

στην πράξη είναι ένα "βολτόμετρο" ανάλογα με την τάση της μπαταρίας βγάζει και το αντίστοιχο χρώμα.
Αν τρέξεις στο κάτω μέρος του link έχει αναλυτική περιγραφή.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #335 on: Παρασκευή 15 Οκτώβριος 2010, 19:55:12 μμ



Offline dimitrisyn

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 8
Reply #336 on: Σάββατο 16 Οκτώβριος 2010, 15:07:14 μμ
Το ενα ειναι σε Αμερικανικο και το αλλο σε Αγγλικο νομισμα, στην ουσια 37 λεπτα φτηνοτερο βγαινει το δικο σου.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #337 on: Σάββατο 16 Οκτώβριος 2010, 19:34:00 μμ
Υπάρχει και ''ιμιτασιόν'' ? διαφορετικό μου φαίνεται αυτό  http://cgi.ebay.co.uk/12v-LED-Battery-Monitor-voltage-and-charge-indicator-/150479033981, η το φτιάχνεις και μόνος σου αν κατέχεις το σπόρ :   http://www.circuitstoday.com/3-led-battery-monitor-circuit#ixzz12SKRnmHF



Offline Hypersonic

  • Γιώργος... Mr. Anderson
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5163
  • Μπαμπάς * 2
Reply #338 on: Κυριακή 17 Οκτώβριος 2010, 10:59:37 πμ
Και για να ζηλευετε... ο συναγερμος μου καθε φορα που οπλοζει/αφοπλιζει μου δειχνει την ταση της μπαταριας στην οθονη του τηλεχειριστηριου

 :P




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #339 on: Κυριακή 17 Οκτώβριος 2010, 12:02:21 μμ
Γεώργιε τι μας λές τώρα? Εχει τηλεπάθεια? μετράει και σε άλλες μοτό? :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:



Offline foufoutos

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 29
Reply #340 on: Τρίτη 26 Οκτώβριος 2010, 13:53:39 μμ
Για φόρτιση συντήρηση αποκατασταση και έλεγχο μπαταριών πολύ καλός είναι και  ο optimate
http://www.tecmate.com/optimate4_detail.php
http://www.tecmate.com/optimate6_detail.php
φυσικά υπάρχουν και καλύτεροι αλλά αυτός έχει λογική τιμή και κάνει αυτά που θέλουμε όλοι μας, είναι ιδανικός και για αμάξια.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #341 on: Πέμπτη 28 Οκτώβριος 2010, 22:21:21 μμ
Εξαρτάται τι είναι το ζητούμενο, φόρτιση η συντήρηση?



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #342 on: Παρασκευή 29 Οκτώβριος 2010, 08:56:57 πμ
O optimate είναι απλά κορυφαίος. Κάνει και για φόρτιση και για συντήρηση μοτό.
Από τους πρώτους που είχαν κυκλοφορήσει πριν πολλά-πολλά χρόνια.

ΥΓ: Σε μπαταρία αυτοκινήτου αν είναι πάνω από 70ΑΗ θα χρειαστεί πάνω από βδομάδα για να τη φορτίσει.
Τις μικρότερες (45ΑΗ) τις φορτιζει σε περ. 2 μέρες.
« Last Edit: Παρασκευή 29 Οκτώβριος 2010, 09:07:37 πμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Tedyboys

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 85
  • Οι μονοζυγωτικές κουκλάρες στην Τransalp
Reply #343 on: Τρίτη 14 Δεκέμβριος 2010, 23:16:33 μμ
Πριν από 15 μέρες τοποθέτησα καινούργια μπαταρία την Ηaijiu HTZ14S  με 50 ευρώ η οποία έχει ακριβώς τις διαστάσεις της μαμάς  YUASA αλλά 14 Αh αντί 12 Αh. Τώρα για την αξιοπιστία της ο χρόνος θα δείξει. Πάντως και 2 χρόνια να κρατήσει πάλι ευχαριστημένος θα είμαι αφού η τιμή της YUASA έχει φτάσει στα 128 και είναι μόνο Ταιβάν. Ο μηχανικός μου με διαβεβαιώνει ότι θα έχει  τουλάχιστον 3 χρόνια ζωή με την σχεδόν καθημερινή χρήση που της κάνω, οψόμεθα …
Η μαμίσια μπαταρία μου κράτησε 4 χρόνια και παρέδωσε ψυχή όταν είχαμε χιόνια και είχε να κινηθεί 1 εβδομάδα. Μετά πήρα με 95 ευρώ μια  YUASA από Ιαπωνία και κράτησε και αυτή 4 χρόνια (με τη βοήθεια ενός φορτιστή αξίας 20 ευρώ μάρκας TEVΙON  από τα ALDI που αποδείχτηκε πολύ αξιόπιστος). Τη τελευταία μπαταρία την έχω κρατήσει γιατί είχε ακόμα ζωή αλλά την άλλαξα προληπτικά όταν πλέον είχε μειωθεί αισθητά η διάρκεια της μετά από φόρτιση περίπου 15 μέρες. Όταν την μέτρησα στο συνεργείο έδειξε 12,4 αν θυμάμαι καλά. Σκέφτομαι να τη φορτίζω περιοδικά μήπως τη διατηρήσω στη ζωή και να την έχω σαν εφεδρική ή να τη δώσω σε κανένα γνωστό για λύση ανάγκης. 


Οποιος φοβάται πέφτει και κοιμάται


savvas

  • Guest
Reply #344 on: Τρίτη 01 Φεβρουάριος 2011, 01:16:09 πμ
Επειδή κινώ ελάχιστα τη μηχανή (1 φορά στις 10 μέρες) αυτό τον (παλιό)καιρό, η μπαταρία έχει κάποιες τάσεις να δυσκολέυεται στην κρύα εκκίνηση. Ώρα να της ρίξω μια φόρτιση φαίνεται.
Ξέρει κανείς που μπορώ να βρώ τον Optimate 4 στην Ελλάδα?

 (έχω έναν φορτιστή Einhell κινέζικό, αλλά δίνει πολύ ρεύμα στη φόρτιση -7,6Α-, και δεν "λέεί" για την περιποίηση που θέλω να της κάνω)



Offline Γιάννης Σταυρουλάκης

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 4154
  • by Jstavrou
Reply #345 on: Τρίτη 01 Φεβρουάριος 2011, 15:06:09 μμ
Rίξε μια ματιά εδώ
Εμένα πάντως μου φαίνεται λίγο ύποπτο...
Η μετάφραση από τα γερμανικά είναι του  :butthead:
Πάντως είναι κοντά στο κέντρο και κοντά στο ΣΥΜΟΦΕ. Εχει και τηλέφωνο. Δοκίμασέ το.

Διαβάζοντας κι αλλού είδα οτι κάποτε το έφερναν αυτοί. Δεν το βρήκα όμως στα προϊόντα τους. Δοκίμασε και σ' αυτούς ένα τηλέφωνο.
« Last Edit: Τρίτη 01 Φεβρουάριος 2011, 15:08:05 μμ by Γιάννης Σταυρουλάκης »


There are 3 kinds of people.
Those who MAKE things happen.
Those who WATCH what happens.
Those who WONDER what happened.
Μέλος Κ.Τ. XL650V


tranten

  • Guest
Reply #346 on: Τρίτη 01 Φεβρουάριος 2011, 20:02:03 μμ
Επειδή κινώ ελάχιστα τη μηχανή (1 φορά στις 10 μέρες) αυτό τον (παλιό)καιρό, η μπαταρία έχει κάποιες τάσεις να δυσκολέυεται στην κρύα εκκίνηση. Ώρα να της ρίξω μια φόρτιση φαίνεται.
 

μια από τα ίδια... :P κ θα συνδεσω τον συντηρητη/φορτιστη -που πηρα απο το Λιλδ  ;D- στην μπαταρια.
μπορει κανεις να μου πει εαν τα καλωδια που φευγουν απο την μπαταρια προς την μοτο θα τα βγαλω η΄τα αφηνω πανω κ εκει βαζω τα κροκοδειλακια?



savvas

  • Guest
Reply #347 on: Τρίτη 01 Φεβρουάριος 2011, 21:40:51 μμ
Rίξε μια ματιά εδώ
Εμένα πάντως μου φαίνεται λίγο ύποπτο...
Η μετάφραση από τα γερμανικά είναι του  :butthead:
Πάντως είναι κοντά στο κέντρο και κοντά στο ΣΥΜΟΦΕ. Εχει και τηλέφωνο. Δοκίμασέ το.

Διαβάζοντας κι αλλού είδα οτι κάποτε το έφερναν αυτοί. Δεν το βρήκα όμως στα προϊόντα τους. Δοκίμασε και σ' αυτούς ένα τηλέφωνο.

thanks, Θα το κοιτάξω


μια από τα ίδια... :P κ θα συνδεσω τον συντηρητη/φορτιστη -που πηρα απο το Λιλδ  ;D- στην μπαταρια.
μπορει κανεις να μου πει εαν τα καλωδια που φευγουν απο την μπαταρια προς την μοτο θα τα βγαλω η΄τα αφηνω πανω κ εκει βαζω τα κροκοδειλακια?

Την μπαταρία να την αποσυνδέσεις απο τη μοτοσυκλέτα. Οι περισσότεροι φορτιστές αυτό λένε. Τώρα αν ο συγκεκριμένος που έχεις λέει ότι δεν χρειάζεται, ΚΑΙ ΠΑΛΙ θα σου συνιστούσα να αποσυνδέσεις την μπαταρία.
Αν για παράδειγμα βραχυκυκλώσει το μηχάνημα και σου στείλει πολύ ρεύμα ή μεγάλη τάση και σου κάψει τα ηλεκτρονικά της μηχανής, μετά ποιος θα σε αποζημιώσει? Το Lidl? Δεν νομίζω....



tranten

  • Guest
Reply #348 on: Τετάρτη 02 Φεβρουάριος 2011, 15:12:12 μμ
thanks, Θα το κοιτάξω


Την μπαταρία να την αποσυνδέσεις απο τη μοτοσυκλέτα. Οι περισσότεροι φορτιστές αυτό λένε. Τώρα αν ο συγκεκριμένος που έχεις λέει ότι δεν χρειάζεται, ΚΑΙ ΠΑΛΙ θα σου συνιστούσα να αποσυνδέσεις την μπαταρία.
Αν για παράδειγμα βραχυκυκλώσει το μηχάνημα και σου στείλει πολύ ρεύμα ή μεγάλη τάση και σου κάψει τα ηλεκτρονικά της μηχανής, μετά ποιος θα σε αποζημιώσει? Το Lidl? Δεν νομίζω....


οκ,ευχαριστω Σαββα... ;)



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #349 on: Σάββατο 05 Φεβρουάριος 2011, 08:56:34 πμ
Εδώ και 18 χρόνια φορτίζω τη μπαταρία της μηχανής με αυτόματο φορτιστή-συντηρητή (optimate, lidl, bosch κλπ) χωρίς να αποσυνδέω ποτέ τη μπαταρία.
Για ευκολία μάλιστα, έχω συνδέσει μόνιμα πάνω στους πόλους της μπαταρίας καλώδιο με ασφάλεια και βύσμα για να συνδέω ανά πάσα στιγμή το φορτιστή γρήγορα και εύκολα.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.