Hellas Transalp Forum

ΜΟΤΕΡ ΓΙΑ XLV 650

Γιάννης Α · 2500

Offline Γιάννης Α

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 31
on: Τετάρτη 07 Ιούνιος 2023, 13:51:13 μμ
Καλησπέρα στην ομάδα! Την προηγούμενη εβδομάδα ,καθώς ταξίδευα από Αθήνα προς Αρκαδία, κάπου πριν το Άργος  η μηχανή πλέον δεν μπορούσε να κινηθεί. Από τον ήχο που άκουσα ,κατάλαβα ότι κάτι είχε συμβεί στο μπροστινό γρανάζι. Με την βοήθεια της οδικής πήγα σε ένα συνεργείο, οπού όταν λύσαμε το κάπακι και είδαμε ότι έχουν φαγωθεί τα δόνται του άξονα,που δένει το γρανάζι, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να δώσει κίνηση. Μου φάνηκε πολύ περίεργο για δύο λόγους. Πάντα έβαζα μαμά μπροστινό γρανάζι, ήμουν σχολαστικός με την λίπανση και αλλαγή σετ αλυσίδα-γραναζια. Επίσης άλλαξα πέρσυ (τέτοια εποχή) αλυσιδογράναζα και δεν μου αναφέρθηκε κάτι. Σε εναν χρόνο να έγινε τόση ζημιά ? :-\

Για να μην τα πολυλογώ , θα ήθελα να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο μοτερ ,μιας και με τα συνεργεία που μίλησα ,οικονομικα δεν με συμφέρει να αλλάξω απλά τον άξονα.
Το τρανσαλπ μου είναι του 2000' και ήθελα να ρώτησω αν μπορεί να πάρει και από μοντέλο του  01'-05'.


La Haine attise la haine


Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 272
Reply #1 on: Τετάρτη 07 Ιούνιος 2023, 23:54:11 μμ
μαζι με το γνησιο γραναζι μπροστα αλλαζες και την ασφαλεια καθε φορα ? Η αλυσιδα ηταν σωστα τεντωμενη γιατι αν και τα 2 που αναφερω ηταν σωστα περιεργο το αποτελεσμα που αναφερεις...

τωρα για μοτερ κοιτα στα γνωστα μοτομαγαζα με μεταχειρσμενα ανταλλακτικα και στο car 8)



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1482
Reply #2 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2023, 05:40:50 πμ
Μπορείς να παρατείνεις την αντικατάσταση του κινητήρα, κολλώντας ένα γρανάζι πάνω στον άξονα.
Ναι ξέρω... καφρίλα η δουλειά αυτή, αλλά από την στιγμή που έχει παραδώσει το πνεύμα ο άξονας, τι έχεις να χάσεις?
Μόνο που πρέπει να κολληθεί σωστά, να φέρνει σε ευθεία την αλυσίδα με το πίσω γρανάζι και να μην γυρνάει έκκεντρα. 


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline Γιάννης Α

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 31
Reply #3 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2023, 08:04:22 πμ
Vasilisj  Δεν το είχα ζητήσει πότε και από την κατάσαταση που την είδα, ανοίγοντας το καπάκι, καταλαβαίνω ότι είναι χρόνια εκει. Έχω αρχίσει να ψάχνω ήδη σε αυτά που ανέφερες, είπα να το ανεβάσω και εδώ ,μήπως έχει κανένας, και για λόγους εμπιστοσύνης.

Padis Για την ώρα έχει γίνει τέτοια μοντα αλλά δεν έχει γίνει σωστά,γιατί μου το έκαναν ως λύση για να το γυρίσω από Κόρινθο Αθήνα. Για το διάστημα που θα την έχω ,μέχρι να αλλάξω μοτερ, αυτό θα κάνω,αν και δεν μου αρέσει σαν λύση!


La Haine attise la haine


Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 272
Reply #4 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2023, 09:03:01 πμ
παντα αλλαζουμε και ασφαλεια Γιαννη μαζι με το γραναζι...καλα εκανες και ανεβασες μηπως εχει κανενας εδω αλλα ανεβασε και στην ομαδα στο fb αν εχεις που εχει αρκετη κινηση και απο επαγγελλματιες που ειναι μελη αν δεν εχει καποις ιδιωτης 8)



Offline Γιάννης Α

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 31
Reply #5 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2023, 09:21:35 πμ
Ναι το έμαθα μετά από 7 χρόνια που την έχω  :goofy:

Οπότε μπορεί να παίξει και η ασφάλει τόσο  μεγάλο ρόλο στην φθορα??  :o


La Haine attise la haine


Offline memos

  • Με xlv 400 γίνομαι
  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 4642
  • Πάω αργά για να φτάσω πρώτος...
Reply #6 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2023, 09:34:05 πμ
Καλημέρα Γιάννη.
Προς το παρόν (και ΠΡΙΝ αγοράσεις μοτέρ) κοίτα τις παρακάτω δύο λύσεις:
1. Υπάρχει ιταλικό ειδικό γρανάζι που πιάνει στο χαλασμένο καρέ (φυσικά παίζει και η φθορά του καρέ ρόλο) με κόστος 60+ ευρώ.
2. Υπάρχει μάστορας που φτιάχνει το καρέ. Δηλαδή γεμίζει ότι έχει φαγωθεί. Νομίζω ΜΟΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ή κάπως έτσι ονομάζεται. Στο FB της ομάδας εάν αναζητήσεις ή ρωτήσεις για αυτές τις δύο λύσεις θα σου απαντήσουν σίγουρα.


Γιατί ρε Μάνο; Γιατί;


Το αγαπημένο μου παραμύθι... ο Λαγός με τη Χελώνα.

Όχι δεν θα ταΐσω το αδηφάγο κήτος, όχι δεν θα ταΐσω το αδηφάγο κήτος, όχι δεν θα………


Offline Γιάννης Α

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 31
Reply #7 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2023, 10:47:30 πμ
Καλημέρα Γιάννη.
Προς το παρόν (και ΠΡΙΝ αγοράσεις μοτέρ) κοίτα τις παρακάτω δύο λύσεις:
1. Υπάρχει ιταλικό ειδικό γρανάζι που πιάνει στο χαλασμένο καρέ (φυσικά παίζει και η φθορά του καρέ ρόλο) με κόστος 60+ ευρώ.
2. Υπάρχει μάστορας που φτιάχνει το καρέ. Δηλαδή γεμίζει ότι έχει φαγωθεί. Νομίζω ΜΟΤΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ή κάπως έτσι ονομάζεται. Στο FB της ομάδας εάν αναζητήσεις ή ρωτήσεις για αυτές τις δύο λύσεις θα σου απαντήσουν σίγουρα.

Σε ευχαριστώ πολύ,  θα κοιτάξω και τις 2 εκδοχές


La Haine attise la haine


Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 272
Reply #8 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2023, 15:14:04 μμ
Ναι το έμαθα μετά από 7 χρόνια που την έχω  :goofy:

Οπότε μπορεί να παίξει και η ασφάλει τόσο  μεγάλο ρόλο στην φθορα??  :o

με βαση μαστορων που εχω ρωτησει η ασφαλεια με την αλλαγη του γραναζιου ειναι υποχρεωτικη μου εχουν πει



Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 382
Reply #9 on: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2023, 23:53:55 μμ
Το "γέμισμα" του γραναζιού είναι αυτή η διαδικασία που φαίνεται στο video και την έκανε ο Λιβανάς Motosport. αλλά απο όσο γνωρίζω δεν το κάνει πιά.

https://www.youtube.com/watch?v=u9WqxemLSzQ&t=49s


Εγώ δεν θα το συνιστούσα..

Το ιταλικό γρανάζι είναι αυτό: https://kkbike.it/en/pinions/108pinion-for-honda-step-16525-superpinion-12316t.html και ίσως κάνει δουλειά και κερδίσεις κάποιο χρόνο μέχρι την αντικατάσταση, γιατί το γρανάζι πιάνει σε μεγαλύτερη επιφάνεια του άξονα.
Εξαρτάται βέβαια απο την ζημιά που έχεις και τι έγινε με την κόλληση που σου έκαναν.

Εγώ θα διάλεγα την δραστική λύση της επισκευής.

Το αν θα πας σε μτχ μοτέρ εξαρτάται απο την κατάσταση που είναι το δικό σου και πόσα χλμ έχει.
Αν όλα τα υπόλοιπα είναι οκ στο μοτέρ σου μάλλον  είναι ρίσκο να βάλεις ενα μτχ που δεν γνωρίζεις τι μπορεί να σου βγάλει.
Σκέψου και την λύση να δώσεις την δικιά σου για ανταλλακτικά, καλύτερα κομμάτι - κομμάτι και να αγοράσεις ένα άλλο μεταχειρισμένο .

Για να φτάσει ο άξονας σε αυτή την κατάσταση κάτι δεν γινόταν σωστά και το πιθανότερο είναι το τέντωμα της αλυσίδας και πιθανόν και η αλλαγή ασφάλειας. 
Και δεν έγινε  στον τελευταίο χρόνο.
 Μάλλον δεν  πρόσεξαν  τη φθορά στην τελευταία/ες  αλλαγή /ες ή δεν ασχολήθηκαν.

Κοίτα και εδώ https://www.transalpforum.gr/index.php?topic=23273.0
« Last Edit: Πέμπτη 08 Ιούνιος 2023, 23:56:19 μμ by sot econ »



Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 272
Reply #10 on: Παρασκευή 09 Ιούνιος 2023, 08:52:48 πμ
Το "γέμισμα" του γραναζιού είναι αυτή η διαδικασία που φαίνεται στο video και την έκανε ο Λιβανάς Motosport. αλλά απο όσο γνωρίζω δεν το κάνει πιά.

ποτε δεν εκανε ο Αλεξη το ειχε κανει μονο για τον φιλο του το εχει πει απειρες φορες σε οποιον τον εχει παρει τηλ.για αυτη τι δουλεια αποσο λενε αυτοι που τον εχουν καλεσει αλλα το λεει και στο βιντεο



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9945
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #11 on: Σάββατο 10 Ιούνιος 2023, 08:26:33 πμ
Το να κολάς τον αξονα δεν επηρεάζει την τσιμούχα εσωτερικά ?

Η λύση ενός μεταχειρισμένου κινητήρα είναι η πιο αποδεκτή οικονομικά , αλλά αποτελεί κ ανάλογο ρίσκο, ολοι πουλάνε καλούς κινητήρες αλλά
δεν είναι μέσα για να ξέρουν τι γίνεται.

προσωπικά θα άλλαζα κινητήρα , αλλά αφού θα τον είχα στο πιάτο θα κοιτούσα κ παραμέσα τι παίζει δλδ συμπίεση, κυλίνδρους κλπ, όταν μπεί στη θέση του είναι πια αργά .

Ολα τα παραπάνω μόνο αν έχεις σκοπό να το κρατήσεις το μηχανάκι , κ φυσικά το πόσα λ7 θα σπρώξεις



Offline Γιάννης Α

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 31
Reply #12 on: Σάββατο 10 Ιούνιος 2023, 13:50:06 μμ
Ουσιαστικά δεν έχει γίνει καμία τρομερή κόλληση πάνω στον άξονα, 2 ποντιες έγιναν ξεκάθαρα για να μπορώ να γυρίσω και μέχρι να αποφασίσω τι θα κάνω. Η αλήθεια είναι ότι τον τελευταίο χρόνο μου έχει βγάλει λίγο την πίστη οικονομικά και το σκέφτομαι το μέλλον της. Είδα και το καινούργιο τρανσαλπ του 2023 :2hysterical:



La Haine attise la haine


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9945
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #13 on: Κυριακή 11 Ιούνιος 2023, 08:11:15 πμ
Η αλήθεια είναι οτι το τρανσαλπ πονάει σε αυτο το σημείο, θες απο λάθος ρυθμιση αλυσίδας, θες απο αμέλεια κ παλιό γρανάζι / ασφάλεια που δεν αλάχτηκαν
οταν έπρεπε, το κακό γίνεται και δυστυχώς δεν παίρνει επισκευή ενω η αντικατάσταση είναι πολύ ακριβή σε σχέση με την αξία που έχει τώρα πιά το μηχανάκι.

Γιατί όμως η Χοντα μας δεν προχώρησε σε μια κατασκευή σαν αυτήν :



To γρανάζι είναι απο CBF600 , μηχανάκι με 25 άλογα παραπάνω , γιατί το γραναζι της ΤΑ πρέπει να έχει αυτό το παίξιμο μέσα εξω όσο του επιτρέπει η ασφάλεια?
Και γιατι να μην γίνει το ίδιο και σε μια τρανσαλπ?
Το γραναζι έχει κ εδώ καρέ αλλά η βίδα το κρατάει σταθερό .



Απλά διαμορφώνεις τον αξονα και ανοίγεις ενα σπείρωμα να περάσει η κεντρική βίδα, λέω τώρα κ εγώ κουβέντα να γίνεται
« Last Edit: Κυριακή 11 Ιούνιος 2023, 08:16:58 πμ by Stoneman »



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2785
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #14 on: Δευτέρα 12 Ιούνιος 2023, 10:54:55 πμ
Απλά διαμορφώνεις τον αξονα και ανοίγεις ενα σπείρωμα να περάσει η κεντρική βίδα, λέω τώρα κ εγώ κουβέντα να γίνεται

Για να κάνεις εσύ την διαμόρφωση, πρέπει να έχεις τον άξονα στο χέρι, οπότε το κόστος των εργατικών λύσε - δέσε παραμένει.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 382
Reply #15 on: Δευτέρα 12 Ιούνιος 2023, 23:27:13 μμ
Αν το πρόβλημα είναι το δέσιμο του γραναζιού στον άξονα ίσως η καλύτερηλύση θα ήταν το ιταλικό γρανάζι απο νωρίς.

Αλλά πιά μιλάμε για παλιά μηχανάκια

Ρεαλιστικά τώρα, πιστεύεται  οτι μπορεί να βρεθεί μεταχειρισμένος κινητήρας μετά απο 17-25 χρόνια κυκλοφορίας που να είναι σε καλή κατάσταση και να μπορέσει να βγάλει ακόμα 4-5 χρόνια λειτουργίας ώστε να γίνει απόσβεση του κόστους της επισκευής;

Δυστυχώς έχουμε παλιές μηχανές που αν βγάλουν ένα σημαντικό πρόβλημα δεν νομίζω οτι είναι συμφέρον να ξοδέψει κάποιος χρήματα ώστε να έχει ένα καθημερινό μηχανάκι για να κάνει απόσβεση.

Εγώ το σκέφτομαι αν αξίζει να δώσω 1.000€ για αλυσινογράναζα - λάστιχα -ρουλεμάν τιμονιού  - σωληνάκια υψηλής και κάτι άλλα ψιλά.
Μάλλον πιο συμφέρον είναι να την δώσω κανα χιλιάρικο να κρατήσω το χιλιάρικο του μαζέματος και να πάω για άλλα.



Offline Γιάννης Α

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 31
Reply #16 on: Τρίτη 13 Ιούνιος 2023, 10:21:44 πμ
Αν το πρόβλημα είναι το δέσιμο του γραναζιού στον άξονα ίσως η καλύτερηλύση θα ήταν το ιταλικό γρανάζι απο νωρίς.

Αλλά πιά μιλάμε για παλιά μηχανάκια

Ρεαλιστικά τώρα, πιστεύεται  οτι μπορεί να βρεθεί μεταχειρισμένος κινητήρας μετά απο 17-25 χρόνια κυκλοφορίας που να είναι σε καλή κατάσταση και να μπορέσει να βγάλει ακόμα 4-5 χρόνια λειτουργίας ώστε να γίνει απόσβεση του κόστους της επισκευής;

Δυστυχώς έχουμε παλιές μηχανές που αν βγάλουν ένα σημαντικό πρόβλημα δεν νομίζω οτι είναι συμφέρον να ξοδέψει κάποιος χρήματα ώστε να έχει ένα καθημερινό μηχανάκι για να κάνει απόσβεση.

Εγώ το σκέφτομαι αν αξίζει να δώσω 1.000€ για αλυσινογράναζα - λάστιχα -ρουλεμάν τιμονιού  - σωληνάκια υψηλής και κάτι άλλα ψιλά.
Μάλλον πιο συμφέρον είναι να την δώσω κανα χιλιάρικο να κρατήσω το χιλιάρικο του μαζέματος και να πάω για άλλα.

Όπως τα λες!! Τα τελευταία 2 χρόνια είναι σαν να μου λέει "Γιάννο κουράστηκα", ζητάει ακατάπαυστα. Φυσικά δεν έχω κανένα παράπονο, έχω κάνει πράγματα με αυτήν την μηχανή που δεν μου περνούσαν από το μυαλό. Σε  χώματα ,πετρες, νερά, με 2 άτομα πάνω και ένα ολόκληρο σπίτι μαζί και να μην παίρνει χαμπάρι και φυσικά μέσα στην πόλη λές και είχα παπάκι. Μακάρι να είχα την δυνατότητα να της κάνω ένα μεγαλο γενικό ρετους.

Η αλήθεια είναι οτι το τρανσαλπ πονάει σε αυτο το σημείο, θες απο λάθος ρυθμιση αλυσίδας, θες απο αμέλεια κ παλιό γρανάζι / ασφάλεια που δεν αλάχτηκαν
οταν έπρεπε, το κακό γίνεται και δυστυχώς δεν παίρνει επισκευή ενω η αντικατάσταση είναι πολύ ακριβή σε σχέση με την αξία που έχει τώρα πιά το μηχανάκι.

Γιατί όμως η Χοντα μας δεν προχώρησε σε μια κατασκευή σαν αυτήν :



To γρανάζι είναι απο CBF600 , μηχανάκι με 25 άλογα παραπάνω , γιατί το γραναζι της ΤΑ πρέπει να έχει αυτό το παίξιμο μέσα εξω όσο του επιτρέπει η ασφάλεια?
Και γιατι να μην γίνει το ίδιο και σε μια τρανσαλπ?
Το γραναζι έχει κ εδώ καρέ αλλά η βίδα το κρατάει σταθερό .



Απλά διαμορφώνεις τον αξονα και ανοίγεις ενα σπείρωμα να περάσει η κεντρική βίδα, λέω τώρα κ εγώ κουβέντα να γίνεται

Επειδή μάλλον την πάω για πώληση ανταλλακτικα, μου έχει μπει η ιδέα να πειραματιστώ λίγο μαζί της. Παρόλα αυτά ,ακόμα και στην περίπτωση του CBF αν το καρέ φθάρει, φαντάζομαι πάλι δεν θα μπορεί να δώσει κίνηση, απλά με την βίδα καθυστερείς κατά πολύ την φθορά,σωστα?


La Haine attise la haine


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9945
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #17 on: Τρίτη 13 Ιούνιος 2023, 20:02:27 μμ
Όπως τα λες!! Τα τελευταία 2 χρόνια είναι σαν να μου λέει "Γιάννο κουράστηκα", ζητάει ακατάπαυστα. Φυσικά δεν έχω κανένα παράπονο, έχω κάνει πράγματα με αυτήν την μηχανή που δεν μου περνούσαν από το μυαλό. Σε  χώματα ,πετρες, νερά, με 2 άτομα πάνω και ένα ολόκληρο σπίτι μαζί και να μην παίρνει χαμπάρι και φυσικά μέσα στην πόλη λές και είχα παπάκι. Μακάρι να είχα την δυνατότητα να της κάνω ένα μεγαλο γενικό ρετους.

Επειδή μάλλον την πάω για πώληση ανταλλακτικα, μου έχει μπει η ιδέα να πειραματιστώ λίγο μαζί της. Παρόλα αυτά ,ακόμα και στην περίπτωση του CBF αν το καρέ φθάρει, φαντάζομαι πάλι δεν θα μπορεί να δώσει κίνηση, απλά με την βίδα καθυστερείς κατά πολύ την φθορά,σωστα?


Ουτε αυτή κουραστηκε ούτε εσύ, τα φράγκα βγαίνουν δυσκολότερα κ ετσι αφήνουμε τα προβλήματα κ μαζεύονται οπότε μας φαίνονται βουνό.
Είναι κ τα ανταλλακτικά χρυσάφι, πχ ενα σετ σωληνες φρενων απο την κάτω τιμονόπλακα πρός τον τροχό κ ενα σετ επισκευής για τις δαγκάνες κόστος
640 ευρω,  έλεος δλδ

Το γρανάζι του CBF φιξάρει, δεν κινείται. Το πώς δεν το έχω καταλάβειμ αλλά σταθεροποιείται με το σφίξιμο.



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2785
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #18 on: Παρασκευή 16 Ιούνιος 2023, 06:43:37 πμ
Αν το γρανάζι στηρίζεται σωστά, δεν δημιουργείται η φθορά τύπου Τρανσάλπ.
Έχω αγοράσει ένα Τρανσαλπ για 100€ από το οποίο έγινε απόσβεση αμέσως και το οποίο έχει καλό άξονα.
Περιμένω πότε θα λυθούν και οι δυο κινητήρες να γίνει μεταμόσχευση.
Τακάκια δεν αγοράζουμε από μάντρες, αλλά για πολλά άλλα ανταλλακτικά για παλιές μηχανές αυτή είναι η λύση.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Rad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 9
Reply #19 on: Δευτέρα 21 Οκτώβριος 2024, 16:13:54 μμ
Σήμερα προληπτικά άλλαξα γρανάζι στο transalp 650 06 που έχω.
Μετά από σκέψη έβαλα το ιταλικό kkb και όχι το γνήσιο, να σημειώσω πως ο άξονας του είναι άριστος.
Πρώτες εντυπώσεις, σταμάτησε να ακούγεται ο θόρυβος αλυσίδας γραναζιου, σου δίνει την εντύπωση πως γίνεται πιο "δεμένη" μετάδοση, καθ όλη τη διάρκεια της οδήγησης.
To kkb αν δε κάνω λάθος έχει ακριβώς διπλό πάχος σε σχέση με τα υπόλοιπα γρανάζια, και μόνο η εφαρμογή του κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης σου δίνει τη αίσθηση πως μπαίνει κάτι στιβαρό με αντοχή στο χρόνο. Μένει να φανεί.



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9945
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #20 on: Παρασκευή 25 Οκτώβριος 2024, 08:39:35 πμ
Αν οδηγείς συνετά.
Αν ελέγχεις κ λιπαίνεις οταν πρέπει την αλυσίδα σου .

Τότε το γνήσιο γρανάζι δεν δημιουργεί θέμα.

Ελπίζω με το καινούργιο να βγάλεις πολλά χιλιόμετρα. Κ να μην ξεχνάς να ενημερώνεις εδώ ώστε να μαθαίνουμε τι αξίζει σαν ανταλλακτικό.

Καλοτάξιδη νάναι κ να προσέχεις σύντροχε.



Offline Rad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 9
Reply #21 on: Πέμπτη 20 Φεβρουάριος 2025, 20:38:43 μμ
Στην ουσία το γρανάζι kkb του αποτελείωσε τον άξονα.
Πρακτικά μεταφέρει όλη τη ροπή παράκεντρα με αποτέλεσμα το αδύνατο μερος του να κόβεται,
είναι σαν να «στύβεις» το σημείο εκείνο.

https://www.facebook.com/100010770578737/videos/1393815890987417/?idorvanity=270164322935



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9945
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #22 on: Παρασκευή 21 Φεβρουάριος 2025, 10:36:31 πμ
Στην ουσία το γρανάζι kkb του αποτελείωσε τον άξονα.
Πρακτικά μεταφέρει όλη τη ροπή παράκεντρα με αποτέλεσμα το αδύνατο μερος του να κόβεται,
είναι σαν να «στύβεις» το σημείο εκείνο.

Ωχ, αυτό δεν το έχω δεί, :o   βέβαια δεν ξέρουμε κ αυτός πως το οδηγούσε το μηχανάκι , παράκεντρα δεν μπορεί να μπεί το γρανάζι αφού πρέπει η αλυσίδα να ευθυγραμμίζεται με το πίσω γρανάζι λογικά.



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2785
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #23 on: Παρασκευή 21 Φεβρουάριος 2025, 13:25:14 μμ
Όταν το πολύσφηνο του άξονα είναι πολύ φαγωμένο το φθαρμένο κομμάτι του άξονα δεν παραλαμβάνει ροπή.
Όλη η ροπή περνάει από το εξωτερικό κομμάτι του άξονα που δεν έχει φθαρεί και απ' ότι φαίνεται είναι λίγο.
Επί πλέον υπάρχει και η εγκοπή για την ασφάλεια η οποία είναι αδύνατο σημείο.

ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ.
 Επισκευάζετε τον άξονα πριν βάλετε το ιταλικό γρανάζι.

ΥΓ. Ο σοφός γέρων του φόρουμ έκρινε ορθώς. Δεν είναι παράκεντρη η καταπόνηση εφ' όσον τα γρανάζια είναι ευθυγραμμισμένα.
Γέροντα ψήνεσαι για ΙΤΤ;


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Rad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 9
Reply #24 on: Παρασκευή 21 Φεβρουάριος 2025, 17:23:20 μμ
Η καταπόνηση είναι παράκεντρη εφόσον η ροπή εφαρμόζεται στην εξωτερική πλευρά του γραναζιού και οχι στο  σημειο 0.
Η εφαρμογή γινεται έξω από το σημείο που εδράζει η ασφάλεια. Η ευθυγράμμιση γραναζιών - αλυσίδας  "στο μάτι" συνυπάρχει μέχρι το αποτέλεσμα. Για να το κάνω πιο απλό σκεφτείτε ένα άρμα, για να στρίψει χρησιμοποιεί τη μία από τις δύο ερπύστριες , αυτη η δυναμη το αναγκαζει να πραγματοποιήσει περιστροφή σπρώχνοντας πρακτικά τη μία από τις δύο εξωτερικές πλευρες, αυτή η δύναμη αυξάνεται όσο απομακρύνεται από το κέντρο . Προσπάθησε να κλείσεις μια πόρτα σπρώχνοντας τη από το σημείο που είναι οι μεντεσέδες (σημείο 0), θα χρειαστείς πολλαπλάσια δύναμη, όταν  χρησιμοποιείς το χερούλι όπου βρίσκεται σε μια απόσταση από το σημειο αυτο, θα χρειαστείς πολύ λιγότερη δυναμη για για το ίδιο αποτέλεσμα ( Ροπή δυνάμεως ως προς σημείο είναι το διανυσματικό φυσικό μέγεθος που έχει μέτρο ίσο προς το γινόμενο της δύναμης επί την  απόσταση της δύναμης από το σημείο)
Αντίστοιχα στο φαρδύ γρανάζι της KKB όλες οι δυνάμεις έχουν μεταφερθεί απο το σημειο 0 στην εξωτερική πλευρά του γραναζιού , χωρίς όμως να μειώνονται οι δυνάμεις που του ασκούνται, αποτέλεσμα είναι να έχει την τάση να το στρίβει ταυτόχρονα, μιας και το υπόλοιπο μισό και παραπάνω γρανάζι δεν έχει εφαρμογή για την απαραίτητη αντίσταση, άρα πέρα από την ροπή στρεψεις, που είναι σαν να στύβει (όπως κάνουμε μια βρεγμένη πετσέτα) το αδύνατο σημείο είναι και η τάση που σπρώχνει το γρανάζι όπως με απλά λόγια ειπα για το άρμα.
Ταυτόχρονα μας δείχνει πως η μικρή εφαρμογή του γραναζιού στον συγκεκριμένο άξονα δεν απέτυχε ως προς το υλικό του,  αποτέλεσμα να κόψει τον άξονα αντί να "κουρέψει" τα όσα δόντια στο σημείο εφαρμογής, που σημαίνει ότι έχουμε και ένα σκληρό μέταλλο του γραναζιού.