Η καταπόνηση είναι παράκεντρη εφόσον η ροπή εφαρμόζεται στην εξωτερική πλευρά του γραναζιού και οχι στο σημειο 0.
Η εφαρμογή γινεται έξω από το σημείο που εδράζει η ασφάλεια. Η ευθυγράμμιση γραναζιών - αλυσίδας "στο μάτι" συνυπάρχει μέχρι το αποτέλεσμα. Για να το κάνω πιο απλό σκεφτείτε ένα άρμα, για να στρίψει χρησιμοποιεί τη μία από τις δύο ερπύστριες , αυτη η δυναμη το αναγκαζει να πραγματοποιήσει περιστροφή σπρώχνοντας πρακτικά τη μία από τις δύο εξωτερικές πλευρες, αυτή η δύναμη αυξάνεται όσο απομακρύνεται από το κέντρο . Προσπάθησε να κλείσεις μια πόρτα σπρώχνοντας τη από το σημείο που είναι οι μεντεσέδες (σημείο 0), θα χρειαστείς πολλαπλάσια δύναμη, όταν χρησιμοποιείς το χερούλι όπου βρίσκεται σε μια απόσταση από το σημειο αυτο, θα χρειαστείς πολύ λιγότερη δυναμη για για το ίδιο αποτέλεσμα ( Ροπή δυνάμεως ως προς σημείο είναι το διανυσματικό φυσικό μέγεθος που έχει μέτρο ίσο προς το γινόμενο της δύναμης επί την απόσταση της δύναμης από το σημείο)
Αντίστοιχα στο φαρδύ γρανάζι της KKB όλες οι δυνάμεις έχουν μεταφερθεί απο το σημειο 0 στην εξωτερική πλευρά του γραναζιού , χωρίς όμως να μειώνονται οι δυνάμεις που του ασκούνται, αποτέλεσμα είναι να έχει την τάση να το στρίβει ταυτόχρονα, μιας και το υπόλοιπο μισό και παραπάνω γρανάζι δεν έχει εφαρμογή για την απαραίτητη αντίσταση, άρα πέρα από την ροπή στρεψεις, που είναι σαν να στύβει (όπως κάνουμε μια βρεγμένη πετσέτα) το αδύνατο σημείο είναι και η τάση που σπρώχνει το γρανάζι όπως με απλά λόγια ειπα για το άρμα.
Ταυτόχρονα μας δείχνει πως η μικρή εφαρμογή του γραναζιού στον συγκεκριμένο άξονα δεν απέτυχε ως προς το υλικό του, αποτέλεσμα να κόψει τον άξονα αντί να "κουρέψει" τα όσα δόντια στο σημείο εφαρμογής, που σημαίνει ότι έχουμε και ένα σκληρό μέταλλο του γραναζιού.