Hellas Transalp Forum

New Honda XL750L Transalp 2022

African Boy · 7036

Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2447
  • XLV650, CRF1000
Reply #50 on: Τετάρτη 30 Νοέμβριος 2022, 19:54:35 μμ
Πάμε τώρα χουφτες και ποδιά έπρεπε να είναι στον βασικό εξοπλισμό, η εξάτμιση ψηλά και όχι άλλες σαμπρέλες παρακαλώ.
Απενεργοποιηση abs για πίσω τροχό;

Καλησπερα, οι χουφτες και ποδιά του βασικου εξοπλισμου ειναι συνηθως της πλακας και πρεπει να αλλαχτουν για οποιον παει σοβαρο χωμα, στο δικο μου CRF1000 τις αλλαξα και ξερω CRF1000 που το κυνηγαγε ο κατοχος του στο χωμα που εσπασε το καρτερ με τη μαμα ποδιά. Και ξερω και Τρανσαλπ 650 που εφαγε βραχο στην αντλια ψυκτικου και απο τυχη δεν εμεινε καθως απλα εχανε λιγο λαδι (το δικο μου για την ακριβεια) και ξερω και αλλο ενα 650 που εφαγε πετρα σε βραχοκηπο στο φιλτρο λαδιου και εμεινε καπου στην κεντρικη Πινδο. Βεβαια συμφωνω οτι μια ποδιά εστω και της πλακας επρεπε να εχει καθως οι περισοτεροι κατοχοι απλα θα περασουν απο ενα χωματοδρομο, και θα εδειχνε και πιο "ολοκληρωμενο".

Σχετικα με την εξατμιση, αν δεν βρισκει οταν πεφτει το μηχανακι απο δεξια (οπως πχ στο Τ700), τοτε δεν ειναι θεμα η θεση της και κραταει και το κεντρο βαρους χαμηλα. Εμενα με χαλαει η εμφανιση της. Στο CRF1000 που η εξατμιση ειναι σε παρομοια θεση, ισως λιιγο ψηλοτερα, δεν βρισκει ποτε κατω οταν πεφτει το μηχανακι, θα δουμε για το ΤΑ750.

Η απενεργοποιηση του ABS μονο πισω ειναι ακριβως αυτο που χρειαζεται, καθως το μπροστα μπορει να σωσει τον αναβατη απο σαβουρδιασμα στο χωμα, πχ σε σαθρα κατηφορια κλπ. Και επισης το πισω βγαινει για να μπορει ο αναβατης να πλασαρει το μηχανακι με φρενο στη στροφη στο χωμα (που 1% ή και λιγοτερο των αναβατών του ΤΑ θα κανουν). Αλλιως το ABS της Χονδα ειναι τοσο καλο που δε χρειαζεται καν να το βγαζει κανείς σε νορμαλ χωμα. Να αναφερω εδω οτι η Γιαμαχα εκανε ακριβως το ιδιο στο Τ700 στα μοντελα του 2023, γιατι στα προηγουμενα το ABS εμπαινε μπρος-πισω ή καθολου, το 2023 προσθεσε και επιλογη μονο μπροστα.

Εν κατακλειδι, αν η τιμη κρατηθει κατω απο το ψυχολογικο οριο των 12000€, χαλαλι που δεν τα βαλανε αυτα.


ΥΓ Δεν θιγω το θεμα tubeless ή σαμπρελα καθως εχει χυθει πολυ μελανι, αλλα για σοβαρο χωμα σε μερη μακρια απο τον πολιτισμο σιγουρα σαμπρελα. Βεβαια το tubeless ειναι ευκολια οταν γινει μια απλη στραβη στο λαστιχο, δηλ καρφι. Και οι μεγιστη πλειοψηφια αναβατων τρανσαλπ δε θα παει σε τετοια μερη που η σαμπρελα ειναι πλεονεκτημα.


" the PouroDuro spirit "


Offline jtf1821

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 44
Reply #51 on: Παρασκευή 02 Δεκέμβριος 2022, 04:32:32 πμ
Πολύ σωστά α και τώρα που το ξανασκεφτομαι δεν είναι και ασχημες οι σαμπρέλες, αλλάζεις και φεύγεις παρόλο που έχω άσχημη εμπειρία από την "αλλαγή". Ιδανικο  θα ήταν ο συνδυασμός τους αν γίνεται.
Και ναι έπρεπε να χει ένα "μοντέρνο" δίκαννο για εξατμιση, πιο ψηλά και πιο μέσα στη μηχανή να προστατεύεται ειτε με κάγκελα είτε οχι.
Καλώς να ορίσει πάντως και που ξέρεις, honda είναι αυτή ακούει  και δρα ταχιστα, τι μπορεί να συμβεί.
Άσχετο τώρα έχω ακούσει ότι ταιριάζει στο δικό μου transalp 1997 πόδια  από αφρικα τουιν 650 να  ισχύει.
Καλησπερες και από εμένα Δημήτρης.



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2447
  • XLV650, CRF1000
Reply #52 on: Παρασκευή 02 Δεκέμβριος 2022, 16:42:48 μμ
Άσχετο τώρα έχω ακούσει ότι ταιριάζει στο δικό μου transalp 1997 πόδια  από αφρικα τουιν 650 να  ισχύει.

Δεν ταιριαζει ακριβως αλλα πρεπει να μπαινει καθως μπαινει στα Αλπ 650 με λιγες μετατροπες, οποτε το ιδιο πρεπει να ισχυει και για το 600.


" the PouroDuro spirit "


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2741
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #53 on: Παρασκευή 02 Δεκέμβριος 2022, 16:50:54 μμ
Δεν ταιριαζει ακριβως αλλα πρεπει να μπαινει καθως μπαινει στα Αλπ 650 με λιγες μετατροπες, οποτε το ιδιο πρεπει να ισχυει και για το 600.

Επιβεβαιώνω, με λίγες μετατροπές μπαίνει.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9798
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #54 on: Κυριακή 04 Δεκέμβριος 2022, 10:18:24 πμ
Πόσα λέτε να κυκλοφορήσουν εδώ στο Ελλαδιστάν?

5-6 κομμάτια?  Πόσες Αφρικα έχετε δεί εσείς στο δρόμο? Ζήτημα να έχω δεί τρείς.

Αντε τέσσερις με του Γιώργου  :2hysterical:

Και γιατί θα το αγοράσει κάποιος?
Για το όνομα Χόντα,
για το όνομα Τρανσάλπ,
η για την ομορφιά του?
η ελπίζοντας οτι θα είναι ένα μηχανάκι που θα γίνει και αυτό θρύλος σαν την προηγούμενη?

Δλδ με άλλα λόγια εσείς για ποιό λόγο θα το αγοράζατε? Επειδή είστε φανατικοί Χοντάκηδες?  Γιατί να πάρω ένα μηχανάκι 12 .000 γυμνό όταν ο Κινέζος
δίνει το 800 αρι του 8000 φούλ εξοπλισμένο η μάλλον απίστευτα εξοπλισμένο.

Πιστεύω οτι η εποχή που αγοράζαμε κατι και το κρατούσαμε 20 χρόνια και στα χρόνια αυτά έβγαζε μια βλάβη τρόμπας νερού η ενός ατερμονα κοντερ έχει
περάσει, εδώ και πολλύ καιρό είμαστε πλέον στα φασόν , στην τυποποίηση και στην αντικατάσταση , η επισκευή τέλος.

Φια πέ τε  :2hysterical:
« Last Edit: Κυριακή 04 Δεκέμβριος 2022, 10:27:11 πμ by Stoneman »



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #55 on: Δευτέρα 05 Δεκέμβριος 2022, 08:58:08 πμ
Δεν ήθελα να γράψω κάτι σχετικό για να μην χαλάσω το όνειρο αρκετών. Εντάξει κάποιοι θα το πάρουν δεν υπάρχει αμφιβολία αλλά σίγουρα δεν θα είναι το μηχανάκι του λαού. Ηλιακιακά δε νομίζω ότι μας παίρνει να παριμένουμε να ωριμάσει για να το πάρουμε μτχ. Οπότε μένουμε με ότι έχουμε και το κρατάμε με νύχια και μέ δόντια.!



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9798
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #56 on: Δευτέρα 05 Δεκέμβριος 2022, 14:51:58 μμ
Δεν ήθελα να γράψω κάτι σχετικό για να μην χαλάσω το όνειρο αρκετών. ......

Και γιατί δεν γράφεις? να ακούσουμε κ μια άλλη γνώμη επι του θέματος.

:offtopic:

Ασχετο με το θέμα αλλά οι περισσότεροι μιλάνε για την τιμή παρά για το τί είναι το νέο όνειρο :

Πιστεύω οτι έχουμε σαν καβαλάρηδες κ ιδιοκτήτες ξεφύγει ολίγον.

Δλδ ποιός θα πάρει ''ένα κάτι'' των 10.000 + και θα πάει να πάρει τα βουνά? Αν το σπάσει αν το γρατζουνίσει θα έχει λ7 να το μαζέψει?
Η μιλάμε για σαλονάτα ονόφ?
Αυτό εννοώ λέγοντας ξεφύγει. Αν αγοράζεις κατι που η διατήρησή του σου κάθεται στο λαιμό και σε πνίγει , αν σκέφτεσαι το πόσο καίει λές κ δεν τόξερες
πριν το πάρεις, τότε έχεις κάνει λάθος επιλογή .
Αυτό δλδ που βλέπω καθημερινά κ γελάω στο ΦΒ , που όλοι θέλουν ένα μηχανάκι 20 χρόνων να μην χαλάει , να καίει σαν παπί, και να θέλει συντήρηση
κάθε αλλαγή αιώνα δεν μπορώ κ να το καταλάβω.
Ισως ήρθε κ η εποχή να πάρουμε όλοι παπιά να ησυχάσουμε αφού το μηνιάτικο αυτό μας λέει αλλά εμείς του πάμε κόντρα .

:offtopic:



Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
Reply #57 on: Δευτέρα 30 Ιανουάριος 2023, 17:21:07 μμ
Honda XL750 Transalp: Ανακοινώθηκε η τιμή σε Αυστρία! – Πόσο θα κάνει στην Ελλάδα

Λίγες ημέρες πριν από μία τοπική έκθεση μοτοσυκλέτας στην Αυστρία, λίγο έξω από την Βιέννη όπου η εκεί αντιπροσωπεία θα δώσει την ευκαιρία στους επισκέπτες να δουν από κοντά την νέα Transalp, οι Αυστριακοί παίρνουν τα μέτρα τους ώστε να μην χρειάζεται να απαντούν συνέχεια στην ερώτηση της «Τιμούλας», που αν και λιγότερο συμβαίνει και εκεί.

Στην Αυστρία θα κοστίζει €11.590 που αμέσως την κατατάσσει την φθηνότερη ανάμεσα στις Ιαπωνικές αλλά και την φθηνότερη της κατηγορίας στην εκεί αγορά, καθώς το Yamaha Ténéré 700 ξεκινά από €12,099, το νέο Suzuki V-Strom 800DE από €12,790 και το BMW F 850 ​​GS από €14,570. Το νέο V-Strom είναι επίσης μία μοτοσυκλέτα που περιμένουμε να ανακοινωθεί η τιμή της, ενώ στις διαφορές τους πρέπει να τονιστεί πως ο βασικός εξοπλισμός δεν είναι ίδιος. Το Suzuki για παράδειγμα δίνεται στην Αυστρία με quickshifter, ποδιά και χούφτες, βέβαια από την άλλη το νέο Transalp είναι με διαφορά το πιο δυνατό στην ονομαστική ιπποδύναμη που να θυμίσουμε πως είχαμε ανακοινώσει πρώτοι στον κόσμο έχοντας σίγουρο πως η Honda δεν θα αλλάξει την απόδοση με το Hornet, όπως και τελικά έπραξε. Παράλληλα στον τομέα των ηλεκτρονικών το νέο Transalp επίσης έρχεται με πλήρες πακέτο και έτσι στην Αυστρία ανακοινώνεται ως μία από τις καλύτερες προτάσεις με σχέση τιμής – κόστους, αν και προφανώς αυτό παραμένει τώρα στα χαρτιά, μέχρι την πρώτη την οδηγική του παρουσίαση που υπολογίζεται στα μέσα Μαρτίου.

Η Αυστρία, συγκεκριμένα, είναι μία αγορά που παρουσιάζει ομοιότητες με την δική μας λόγω υψηλότατης φορολογίας. Συχνά ο κόσμος παραβλέπει πως εμείς οι μοτοσυκλετιστές στην Ελλάδα πληρώνουμε δυσβάσταχτα ψηλότερα από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους κάθε μοντέλο τόσο για το υψηλότερο ΦΠΑ με βάση το εισόδημα, όσο και με τις υπόλοιπες χρεώσεις με τις οποίες η Πολιτεία βαρύνει τις εισαγωγές.

Οι τιμές της Ιταλίας και της Γερμανίας για παράδειγμα, επιβαρύνονται λιγότερο και συχνά οι εκεί αντιπροσωπείες έχουν μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους με χαμηλότερη λιανική τιμή. Οι τιμές της Αυστρίας λοιπόν συχνά πλησιάζουν εκείνες της Ελλάδα, αν και το καλό για εκείνους είναι πως τα εισοδηματικά κριτήρια είναι καλύτερα που σημαίνει πως και η επιβάρυνση της Πολιτείας είναι πιο λογική εκεί. Από την στιγμή λοιπόν που εκεί θα κοστίζει €11.590, περιμένουμε κι εδώ μία λιανική έως €11.700 πράγμα που θα το φέρει στην ίδια τιμή με την βασική έκδοση του Tenere από το οποίο θα το χωρίζει όμως ο πλουσιότερος εξοπλισμός και αρκετά άλογα.

Είναι επίσης πραγματικότητα πως η τιμή του νέου Transalp αποτελεί για τους υπόλοιπους του ανταγωνισμού στην κατηγορία το μεγάλο ερωτηματικό, καθώς ελπίζουν να μην καταφέρει στην Ελλάδα να σπάσει το όριο των 12.000, ένα στοίχημα που δείχνει να χάνεται. Λογικά η επίσημη ανακοίνωση του νέου τιμοκαταλόγου δεν θα αργήσει να έρθει ώστε να δούμε αν είναι ακριβές το παράδειγμα.

Πηγή


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
Reply #58 on: Τρίτη 07 Φεβρουάριος 2023, 13:28:05 μμ
Αυτή είναι η τιμή του στην Ελλάδα

Στα μέσα Νοεμβρίου είχαμε γράψει ότι η τιμή του πολυαναμενόμενου Honda Transalp 750 θα κυμανθεί κοντά στα 12.000 ευρώ, αλλά η Honda μας διέψευσε ευχάριστα, καθώς η τιμή του για την Ελλάδα διαμορφώνεται στα 11.500 ευρώ, ενώ 11.750 ευρώ κοστίζει η έκδοση Special Color με τη λευκή βάση και τα μπλε - κόκκινα γραφικά. Χάρη στους 92 ίππους του, μπορεί να τεθεί απέναντι και σε μοντέλα μεγαλύτερου κυβισμού, όπως π.χ. το CFMOTO 800MT ή το BMW F850GS, ακόμα δε και με το καινούργιο Suzuki V-Strom 800. Λόγω ιπποδύναμης μπορεί να συγκριθεί φυσικά, και με το Aprilia Tuareg 660. Από την άλλη, σε πιο «άμεσο» ανταγωνισμό λόγω κυβισμού και φιλοσοφίας τίθεται απέναντι στο Yamaha Tenere 700. 



Ο ισχυρότερος κινητήρας στην κατηγορία του
Ο κινητήρας του νέου Transalp είναι σχεδιασμένος από λευκό χαρτί. Δικύλινδρος 8-βάλβιδος με χωρητικότητα 755κ.εκ. αποδίδει 92 ίππους στις 9.500σαλ και μέγιστη ροπή 75ΝΜ στις 7.250σαλ κατατάσσοντας το νέο μοντέλο ως το ισχυρότερο στην κατηγορία του. Ο νέος κινητήρας είναι εξαιρετικά συμπαγής και ελαφρύς, λόγω της κεφαλής Unicam (δανεισμένη από  το CRF450R) η οποία διαχειρίζεται τις βαλβίδες εισαγωγτής  διαμέτρου 35,5 mm (με ανύψωση 9,3 mm) μέσω έκκεντρου και τις βαλβίδες εξαγωγής διαμέτρου 29 mm μέσω βραχίονα. Οι κύλινδροι χρησιμοποιούν επίστρωση Ni-SiC (καρβίδιο νικελίου-πυριτίου), όπως στα CRF450R και CBR1000RR-R Fireblade, για την αύξηση της απόδοσης του κινητήρα. Η μετάδοση γίνεται μέσω συμπλέκτη ολίσθησης υποβοήθησης και η αυτονομία αγγίζει τα 390 χιλιόμετρα με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 17 λίτρων, σύμφωνα με τη Honda. Όπως και στην περίπτωση του νέου Hornet, υπάρχει διαθέσιμη έκδοση για Α2 δίπλωμα.

Πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο
Ο Throttle by wire έλεγχος του κινητήρα προσφέρει  4 προεπιλεγμένα  προγράμματα οδήγησης SPORT, STANDARD, RAIN και GRAVEL συν ένα πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη USER mode τα οποία μεταβάλουν ανάλογα την απόδοση και την απόκριση του κινητήρα. Το ηλεκτρονικό οπλοστάσιο περιλαμβάνει 4 επίπεδα ισχύος κινητήρα (EP), 3 επίπεδα πέδησης κινητήρα (EB), 2 επίπεδα ABS και 5 επίπεδα Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το HSTC και το πίσω ABS μπορούν επίσης να απενεργοποιηθούν. Το Wheelie Control είναι επίσης στάνταρ και ενσωματωμένο στο HSTC.



Αναρτήσεις Showa και χωμάτινοι τροχοί 21/18
Το τύπου διαμάντι ατσάλινο πλαίσιο ζυγίζει μόλις 18,3 κιλά, 10% ελαφρύτερο από το αντίστοιχο του CB 500X. Το ενσωματωμένο υποπλαίσιο χρησιμοποιεί επίσης ατσάλινους σωλήνες για αντοχή και σκληρότητα. Οι αναρτήσεις εξυπηρετούν τον πολλαπλό ρόλο του Transalp. Το ανεστραμμένο πιρούνι 43χιλ. SFF-CATM (Separate Function Fork-Cartridge) της Showa με διαδρομή 200 χιλιοστών, και το πίσω αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο της Showa με διαδρομή 190 χιλιοστά, δέχονται αμφότερα ρυθμίσεις στην προφόρτιση του ελατηρίου. Οι διπίστονες δαγκάνες συνδυάζονται με δίσκους μαργαρίτα 310 χιλιοστών μπροστά, ενώ ο πίσω δίσκος τύπου μαργαρίτα 256 χιλιοστών χρησιμοποιεί δαγκάνα μονού εμβόλου. Οι αλουμινένιου τροχοί 21/18 ιντσών χρησιμοποιούν δύο τύπους ελαστικών Metzeler Karoo ή Dunlop Mixtour σε διαστάσεις  90/90-21 μπροστά και 150/70-18 πίσω. Το μεταξόνιο είναι στα 1.560mm και το συνολικό βάρος βρίσκεται στα 208 κιλά πλήρες υγρών.
TFT 5 ιντσών με σύστημα φωνητικού ελέγχου Smartphone Honda
Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 850 mm (προαιρετικά διατίθεται και χαμηλό σέλα 820 mm) και η θέση οδήγησης είναι όρθια για φυσικό έλεγχο και άνεση. Μια έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών, προσφέρει τέσσερις διαφορετικούς τύπους απεικόνισης ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη και διαθέτει ενσωματωμένο το σύστημα φωνητικού ελέγχου Smartphone Honda, το οποίο συνδέεται με Android και iOS συσκευές και επιτρέπει τη φωνητική διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων, μηνυμάτων, μουσικής και πλοήγησης. Ο φωτισμός είναι εξολοκλήρου LED ενώ τα πίσω φλας διαθέτουν τη λειτουργία Emergency Stop Signal (ESS) για να προειδοποιήσουν τους άλλους χρήστες του δρόμου σε απότομο φρενάρισμα, ενώ στο στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης πίσω σχάρα και υποδοχή USB κάτω από το κάθισμα.


Πηγή


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2741
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #59 on: Τετάρτη 08 Φεβρουάριος 2023, 15:28:25 μμ
Ωραία πράματα από το big H!
Τεχνολογία  από CRF unicam και επιστρώσεις κυλίνδρων.
 Η Χόντα αφουγκράστηκε τον Λούρο όμως και δεν βλέπω DCT.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Diamantis

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 1085
  • Diamonds are forever
Reply #60 on: Πέμπτη 09 Φεβρουάριος 2023, 12:00:52 μμ
Ωραίο μηχάνημα, πολλά καλούδια επιτέλους(ας όψεται ο ανταγωνισμός) και τιμή λογική.
Σε όσους αρέσει η μεσαία κατηγορία, πιστεύω ότι αξίζει η αγορά της..
Εμείς οι παλιόγεροι, κοιτάμε μηχανές με "πιασίματα" και να έχουν περάσει το όριο των 100hp.. ;) :goofy:


Diamonds are forever


Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
Reply #61 on: Πέμπτη 16 Μάρτιος 2023, 16:56:32 μμ
Honda XL750 Transalp: Το οδηγούμε στην Πορτογαλία – Πλήρης παρουσίαση!

Η τέταρτη γενιά ενός μοντέλου που υπάρχει από το 1986!


Το νέο Honda XL750 Transalp κοστίζει 11.500 Ευρώ, ούτε 13.000 αλλά δυστυχώς ούτε και 9.000, και στην βασική του έκδοση δεν έχει χούφτες, ποδιά ή κάγκελα. Ο κινητήρας του δεν είναι V αλλά δικύλινδρος εν σειρά, δεν έχει έκδοση DCT, ούτε και θα βγάλει όπως επίσης δεν υπάρχει έκδοση με 19ίντσες εμπρός, ούτε και θα βγάλουν τέτοια. Κάπου εκεί εξαντλείται ο κύριος όγκος του αρνητικού σχολιασμού που έχει δεχτεί έως τώρα ωστόσο τα βασικά μειονεκτήματα θα τα δούμε πιο κάτω. Το σημαντικό είναι πως το νέο Transalp φτιάχτηκε με στόχο την απευθείας αναμέτρηση με τον ανταγωνισμό σε μία κατηγορία που οι προηγούμενες τρεις γενιές του είχαν να δώσουν πιο εύκολες μάχες. Αυτή την στιγμή οδηγική εμπειρία του νέου Transalp έχουν μονάχα δύο Έλληνες κι αυτό το άρθρο είναι το πρώτο που μεταφέρει την γνώμη κάποιου που το έχει οδηγήσει κουβαλώντας την εμπειρία της ελληνικής πραγματικότητας, των δρόμων και του τρόπου χρήσης που κατά κύριο λόγο θα κληθεί να αντιμετωπίσει.

Οδηγώντας το σε δρόμους της Πορτογαλίας που έχω δει πρόσφατα με άλλες μοτοσυκλέτες, κολλημένος στον πίσω τροχό μίας CRF1100 Africa Twin που είχε ο Άγγλος πλοηγός της Honda, η πρώτη σκέψη είναι πως κανένα Transalp έως τώρα δεν είχε στόχο να ανταπεξέρχεται στην γρήγορη οδήγηση, ούτε ξεκινούσε καμία περιγραφή δοκιμής του, από ακριβώς αυτό τον τρόπο χρήσης. Το γεγονός πως μπορούσες να κινηθείς με γρήγορο ρυθμό με όλα τα προηγούμενα Transalp, δεν σημαίνει πως είχαν φτιαχτεί και για αυτό ούτε ήταν αυτό το μοντέλο μία εξωτική μοτοσυκλέτα ή κάποια από εκείνες που επικεντρώνονται να κάνουν ένα πράγμα καλά, θυσιάζοντας την βαθμολογία στην υπόλοιπη βεντάλια αξιολόγησης.



Για αυτό και το Transalp είναι ένα από τα μοντέλα με τα μεγαλύτερα διαστήματα μεταξύ των αναβαθμίσεών του, για αυτό και ποτέ δεν κυνηγούσε τον ανταγωνισμό κατά πόδας και απλά αδιαφορούσε για τις συγκρίσεις. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1986, σχεδόν στα πρώτα γενέθλια του περιοδικού MOTO, και κυκλοφόρησε ένα χρόνο μετά. Από αυτό το θρυλικό XL600V που μπορούσε κανείς να το αγοράσει καινούριο μέχρι και το 2000(!) δανείζεται τώρα τα χρώματα το νέο XL750 Transalp. Ένας από τους τρεις χρωματικούς συνδυασμούς και εκείνος που το αναδεικνύει περισσότερο, όταν τα αντικρύζεις από κοντά. Η προσέγγιση της Honda για το Transalp ήταν από την πρώτη στιγμή ξεκάθαρη: Να προσφέρει μία αξιόπιστη μοτοσυκλέτα με την οποία ταξιδεύεις χωρίς κόπο, παρέχει ευκολία χρήσης στην καθημερινή μετακίνηση και συντηρεί τις Adventure ανησυχίες σου με την υπόσχεση πως δεν θα σε δυσκολέψει στους χωματόδρομους. Ούτε κάτι περισσότερο, ούτε κάτι λιγότερο από αυτό. Όσο εξυπηρετούσε αυτές τις ανάγκες δεν χρειαζόταν και να αλλάξει, για αυτό και έμεινε στην παραγωγή από το 1986 έως και το 1999, μία περίοδο μεγάλων αλλαγών στις υπόλοιπες κατηγορίες. Όπως ήταν βέβαια και η οκταετία μετά το 2000 που επίσης έμεινε δίχως αλλαγές ή φυσικά η τρίτη γενιά με επίσης ρεκόρ παραμονής χωρίς βασικές αλλαγές, φτάνοντας έως και το 2017 να είναι ίδιο! Η τρίτη γενιά ήταν και η πρώτη με 19αρη εμπρός τροχό και σωστά κάνει η Honda και επιστρέφει τώρα στις ΄21 ίντσες με βάση αυτό που ζητά η πλειοψηφία. Διότι εκεί, στην πλειοψηφία των πωλήσεων που βλέπει να σημειώνονται, είναι και η απάντηση για τις επιλογές της.Το νέο Transalp υποστηρίζει την γρήγορη οδήγηση στην άσφαλτο, παρά τον ΄21 εμπρός τροχό

Οι παλαιότεροι θα γκρινιάξουν για τον δικύλινδρο εν σειρά αναφέροντας τον «χαρακτήρα» που χάθηκε. Χαρακτήρα είχε όμως το Crossrunner, όχι το Transalp και δεν είδε κανείς να δημιουργούνται ουρές για τις πωλήσεις του Crossrunner, οπότε ο χαρακτήρας από μόνος του δεν είναι αρκετός. Σε κάθε περίπτωση το τέλος των V το είχαμε προαναγγείλει πάνω από πέντε χρόνια, όχι γιατί είχαμε κάποια πληροφορία αλλά γιατί βλέπαμε που οδηγείται η εξέλιξη. Ήταν περισσότερο μία μαντεψιά για το μέλλον και λιγότερο βεβαιότητα, όπως για παράδειγμα ήμασταν βέβαιοι πριν απαντήσουμε στις φήμες περί της ονομασίας του Transalp ή της ιπποδύναμής του, με κάποια σχόλια να λένε τότε «σιγά ρε παιδιά που θα έχει 90 ίππους, πως θα πουλήσουν τότε το Africa Twin;». Να λοιπόν που έχει την ίδια ακριβώς αναλογία κιλών ανά ίππο με την μεγαλύτερη On-Off μοτοσυκλέτα της Honda από έναν αποδοτικό δικύλινδρο εν σειρά που προσπαθεί να θυμίσει V, έχοντας στρόφαλο 270 μοιρών.



Ο πρώτος λόγος που η διάταξη V φεύγει από το προσκήνιο είναι κοινός για όλους τους κατασκευαστές και ξεκινά από το γεγονός πως κανείς δεν διαπραγματεύεται το ποσοστό κέρδους. Με την τιμή πώλησης να καθορίζεται από την αγορά (δυστυχώς η ελληνική είναι πολύ μικρή για να επηρεάσει αποφάσεις) και το κέρδος να είναι για τον κατασκευαστή μία άλλη σταθερά αντί για μεταβλητή, το κόστος είναι το μόνο που μπορεί να μετακινηθεί προς τα κάτω. Η ποιότητα έχει επίσης ένα αμετακίνητο σύνορο κάτω από το οποίο ένας εδραιωμένος κατασκευαστής και κυρίως η Honda, είναι αδύνατο να πέσει και έτσι το μόνο που μπορεί να αλλάξει, είναι να εφαρμοστούν οικονομίες κλίμακος στην κατασκευή και τον σχεδιασμό.

Η Honda έκανε πρώτη το βήμα για την δημιουργία πλατφόρμας μοντέλων, κάτι που η αυτοκινητοβιομηχανία έχει πάει στο απώτερο επίπεδο, είναι πλέον σαν να φτιάχνουν όλοι μαζί καμιά δεκαριά βασικά μοντέλα αυτοκινήτων. Στις μοτοσυκλέτες, η σειρά NC έδειξε λοιπόν στην Honda πως μπορούν να γίνουν πωλήσεις με μοντέλα που όχι απλά έχουν κοινή βάση αλλά είναι πρακτικά τα ίδια, ενώ η εξέλιξη του σχεδιασμού και κυρίως μικρές λεπτομέρειες στην τροφοδοσία που θα νόμιζε κανείς πως δεν έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης, επέτρεψαν να καμφθούν κάποια από τα μειονεκτήματα των δικύλινδρων εν σειρά. «Υπάρχει περίπτωση να δούμε ένα 990 όπως το προηγούμενο;» ρωτούσα πριν από λίγα χρόνια τον υπεύθυνο όλων των Adventure μοτοσυκλετών της KTM και μου είπε «990 μπορεί αλλά V δύσκολα. Γιατί να κάνεις κάτι ακριβότερο και πιο δύσκολο σε συντήρηση, αν μπορείς να πάρεις ακριβώς το ίδιο από έναν εν σειρά;». Ισχύουν λοιπόν τα ίδια για όλους τους κατασκευαστές, μην ξεχνάμε πως στο επόμενο τεύχος του ΜΟΤΟ θα διαβάζετε και για τις πρώτες εντυπώσεις για το νέο V-Strom 800, ενώ η ανταπάντηση στο παραπάνω επιχείρημα του Αυστριακού, είναι γιατί δεν είναι ακριβώς το ίδιο, είναι περίπου το ίδιο. Υπάρχουν φυσικά και αρκετά πλεονεκτήματα όταν αλλάζει η τοποθέτηση του κινητήρα στο πλαίσιο, αλλά σε κάθε περίπτωση το πρώτο πράγμα που μας έδειξε πως έρχεται στο μέλλον (τότε) αυτό που δηλαδή που πλέον ζούμε, είναι το γεγονός πως θα ερχόταν η εποχή για μοτοσυκλέτες με λιγότερο κόστος δημιουργίας.



Πράγμα που μας φέρνει στο νέο Transalp το οποίο ξεκίνησε την ζωή του από σχέδια των Ιταλών σε μία εποχή που η επικοινωνία με την Ιαπωνία γινόταν μόνο απομακρυσμένα. Οι αναγνώστες θα θυμούνται ίσως πως η Honda έχει σχεδιαστικές ομάδες σε διάφορες χώρες και όλες μαζί ψηφίζουν στα διάφορα στάδια σχεδιασμού με μία ενδιαφέρουσα διαδικασία που δεν ακολουθεί κανείς άλλος και ίσως να αξίζει να αποκτήσει το δικό της άρθρο. Η ομάδα της Ιταλίας είναι ο βασικότερος πυλώνας σχεδιασμού στην οικογένεια της Honda και με το Transalp ασχολήθηκε ο 45χρονος Valerio Aiello που μεταξύ άλλων έχει σχεδιάσει το NC750X καθώς και το απίθανο -για την εποχή του- concept CB4X. Είναι πολύ εύκολο να αναγνωρίσει κανείς τις γραμμές του CB4X στο νέο Transalp, είναι μάλιστα πιο εύκολο από το να δει το CB500X. Παρόλο που Hornet και Transalp ξεκίνησαν μαζί την πορεία τους και το νέο κεφάλαιο της ιστορίας τους, δεν έχουν τους ίδιους σχεδιαστές. Ο Ιταλός του Hornet είναι νεότερος και μάλιστα μαθητής εκείνου που εμπνεύστηκε και σχεδίασε το X-ADV ένα από τα τελευταία μοντέλα που δεν γέννησε το marketing αλλά πάλεψε ο εμπνευστής του να το προωθήσει εσωτερικά στην εταιρεία, πιστεύοντας στο όραμα που είδε ένα καλοκαίρι στην Ίο, προσπαθώντας να προσεγγίσει πάνω σε νοικιάρικο Piaggio μία απομακρυσμένη παραλία δικάβαλος. Αληθινή ιστορία. Εδώ όμως τώρα είχαμε ανάθεση του έργου στους Ιταλούς σχεδιαστές, μέχρι να φτάσουμε να γίνει πηλός στην Ιαπωνία από όπου αναλαμβάνει πλέον ο λεγόμενος LPL που είναι πάντα Ιάπωνας. Μέχρι τώρα στην ιστορία της Honda δεν έχει υπάρξει Large Project Leader που να μην είναι Ιάπωνας, ακόμη και για κάτι λαδιάρικα αερόψυκτα μονοκύλινδρα που κατασκευάζει κατά εκατομμύρια μονάδες στην Βραζιλία. Είναι γραμμένη στο «Σύνταγμα της Κυβέρνησης» η εθνικότητα του LPL και δεν αλλάζει εύκολα.Ο χρωματικός συνδυασμός από το XL600V του 1986 ξεχωρίζει έντονα

Στην περίπτωση του Honda XL750 Transalp ο LPL είναι ο μικροκαμωμένος, πάντα σοβαρός και βλοσυρός, ακατάπαυστα σκεφτόμενος, κος Masatoshi Sato. Είναι 49 ετών, δουλεύει στην Honda ως μηχανολόγος ακριβώς είκοσι χρόνια και είναι σε θέση LPL, δηλαδή την πιο κορυφαία από τις μάχημες, την τελευταία εξαετία. Στην διάρκεια της οποίας έχει υπογράψει την παραγωγή των CBR1000RR και CB1000R. Αν δεν οδηγεί CBR, τότε θα τον δεις σε Mazda RX-7 και στην περίπτωση του συγκεκριμένου κινητήρα, έκανε πολλά χιλιόμετρα με το CB750 Hornet πριν οριστικοποιήσει τις επιλογές του.




Αν έχετε διαβάσει αυτό εδώ το άρθρο, τότε ξέρετε ήδη πως η προσέγγιση που ακολουθεί ο κινητήρας του νέου Transalp διαφέρει από του νέου V-Strom, παρόλο που στα χαρτιά δείχνουν να είναι πολύ κοντά. Στην πράξη διαφέρουν αρκετά και είναι άλλο ένα σημείο των καιρών, όπου πλέον τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν μπορούν να αποκαλύψουν όλες τις πτυχές του χαρακτήρα, όπως παλαιότερα. Διότι στην εποχή μας φτάσαμε να μπορούμε να κάνουμε 300 γραμμάρια να τοποθετούνται στρατηγικά καταφέρνοντας να μεταβάλλουν την στρεπτική ακαμψία ολόκληρου πλαισίου ενός superbike και επειδή δεν μιλάμε για 3 κιλά, δεν φτάνει η διαφορά αυτή να φανεί και στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Μία τέτοια παραδειγματική διαφορά υπάρχει ανάμεσα σε ξεχωριστές γενιές των CBR. Στην προκειμένη περίπτωση το πλαίσιο του Transalp έχει και άλλες δομικές διαφορές από του Hornet, εκτός του υποπλαισίου που περιορίζονται σε ενισχύσεις, ώστε να υπάρχει αντοχή στην καταπόνηση κατά την οδήγηση εκτός δρόμου αλλά κυρίως καλύτερη προσαρμογή στην νέα γεωμετρία από την στιγμή που οι δυνάμεις από τις αποσβέσεις των αναρτήσεων δημιουργούν διαφορετικό μοχλό και απαιτούν διαφορετική στρεπτική ακαμψία. Σε κάθε περίπτωση το πλαίσιο του νέο Transalp ζυγίζει 18,3 κιλά μετά τις ενισχύσεις που σημαίνει πως είναι 10% ελαφρύτερο από του CB500X και 18% ελαφρύτερο από το NC750X! Καταλαβαίνετε τώρα καλύτερα, όταν μιλάμε για εκείνες τις μοτοσυκλέτες που προσφέρονται φθηνά στην μεσαία κατηγορία και ζυγίζουν 240-250 κιλά, φανερώνοντας το επίπεδο σχεδιασμού. Διότι είναι φθηνότερο το ίδιο το σίδερο από την γνώση του πώς να το αφαιρέσεις…Ο LPL, κος Masatoshi  Sato και οι υπεύθυνοι εργονομίας, ήχου κινητήρα, δοκιμών σε δρόμο, εξέλιξης κινητήρα

Όχι ότι η Honda δεν έχει τα δικά της μαύρα σημεία πρόχειρου σχεδιασμού ακόμη και στην σύγχρονη ιστορία της, με πολύ μεγάλο συνολικό βάρος και χάλια κατανομή. Μετά το Crossruner που το ξανά πιάνουμε για δεύτερη φορά, άσχημα βαρύ ήταν και το Crosstourer και το «άσχημα» πάει στην κατανομή βάρους. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν πως τα 208 κιλά που ζυγίζει γεμάτο το νέο Transalp είναι ένα καλό νούμερο από την στιγμή που είναι απίστευτα σταθερό στην τελική του, η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά στα διακόσια χιλιόμετρα. Όπως και το Hornet δεν θα πάει πιο πάνω παρόλο που ο χιλιομετρητής θα αρχίσει να κλέβει μετά τα 180. Χωρίς αυτό τον κόφτη, ο κινητήρας αυτός μπορεί πολύ εύκολα να στείλει την μαζεμένη σε διαστάσεις μοτοσυκλέτα αρκετά πάνω από τα 200 χιλιόμετρα καθώς ούτε ή δύναμη, ούτε και το βήμα του λείπει. Η σταθερότητα στην τελική του που για λίγο κατάφερα να πιάσω στην μοναδική ευκαιρία αυτοκινητόδρομου που πετύχαμε, είναι μία τεράστια επιτυχία για την Honda και ένα ακόμη στοιχείο για το γεγονός πως μετά από τέσσερις γενιές το Transalp δεν θέλει απλά να έχει έναν καλό μέσο όρο, αλλά σκοπεύει να χτυπήσει και την κορυφή σε ορισμένους τομείς.



Οι δημοσιογραφικές παρουσιάσεις γίνονται για να αποκτήσουμε μία πρώτη άποψη για τον τρόπο που τα νούμερα που βλέπεις στα τεχνικά χαρακτηριστικά, κατάφεραν να περάσουν στον δρόμο, όπως επίσης να συνομιλήσεις με τους ανθρώπους που σχεδίασαν την μοτοσυκλέτα και είναι οι πλέον κατάλληλοι για να απαντήσουν σε ερωτήματα. Από εκεί και πέρα οι δοκιμές είναι εκείνες που πραγματικά αποκαλύπτουν τον χαρακτήρα κάθε μοντέλου, όταν φυσικά γίνονται σωστά αλλά αυτή είναι μία άλλη κουβέντα. Θα πρέπει λοιπόν να το οδηγήσουμε στην Ελλάδα για να δούμε την συμπεριφορά του σε ταξίδι και σε υψηλές ταχύτητες, όμως η πρώτη εντύπωση είναι πως έχουμε μπροστά μας το πρώτο Transalp που συμπεριφέρεται σαν την αμέσως επόμενη σε κυβικά Adventure της Honda και δεν αισθάνεται περιορισμένο στην κατηγορία του.

Το γεγονός πως στην συντριπτική πλειοψηφία των χιλιομέτρων που κάναμε, κινούμασταν σε δρόμους χωρίς ευθείες, αναγκάζοντας το Transalp με των 21 ιντσών εμπρός τροχό σε επανωτές, απότομες αλλαγές κατεύθυνσης πίσω από ένα Africa Twin που δεν μπορούσε να ξεκολλήσει και να δημιουργήσει απόσταση, είναι το επιστέγασμα για τα παραπάνω.

Ταυτόχρονα όμως αυτό αφήνει να φανεί και πόσο τραγική επιλογή της Honda είναι να βάλει σαμπρέλα εμπρός και πίσω, από την στιγμή που σου δίνει αυτές τις δυνατότητες στην σβέλτη οδήγηση. Το marketing θα πει πως η σαμπρέλα επιλέχτηκε για καλύτερη συμπεριφορά στο χώμα αλλά το έχουμε πει τόσες πολλές φορές που τώρα δεν θα το αναλύσουμε, απλά θα θυμίσουμε πως αυτό πράγματι ισχύει, αλλά για ένα πολύ περιορισμένο εύρος χρήσης που αφορά την μειοψηφία εκείνων που θα αποκτήσουν το νέο Transalp και μάλιστα δεν είναι και το πρώτο πράγμα που θα άλλαζε κάποιος που ανήκει σε αυτό το μειοψηφικό σύνολο, θα είχε ξεκινήσει από τις αναρτήσεις!



Πράγματι, οι αναρτήσεις είναι μία χαρά εξαιρετικές μέχρι να αρχίσεις να οδηγείς πολύ επιθετικά, όπως επίσης οι εργοστασιακές ρυθμίσεις για αναβάτη 85 κιλών είναι προς την «μαλακιά» για να το πω απλά, κατεύθυνση. Με συνεπιβάτη και αποσκευές σίγουρα θα χρειαστείς δύο τουλάχιστον κλικ στην προφόρτιση, αλλά για το αν χάνεται η γραμμικότητα της ανάρτησης ή όχι μετά από κάτι τέτοιο είναι νωρίς ακόμη για να το πει κανείς και επιβάλλεται αυτά τα ερωτήματα να απαντηθούν με την δοκιμή στην Ελλάδα όπου και θα φανεί αν υπάρχει αλλαγή συμπεριφοράς. Σε κάθε περίπτωση θεωρείστε από τώρα δεδομένο πως η σταθερότητα του Transalp δύσκολα θα χαθεί. Μάρτυρας το μακρύτερο κατά 125mm και φαρδύτερο κατά 48mm υποπλαίσιο, που είναι επίσης ενισχυμένο εσωτερικά με πρόσθετα νεύρα, ώστε να είναι σε θέση να υποσχεθεί πως φορτώνοντας συνεπιβάτη και αποσκευές, το Transalp δεν θα αντιμετωπίσει προβλήματα. Το μαθηματικό μοντέλο που κατέληξε η Honda πως μπορεί να τα κάνει πράξη όλα αυτά και ταυτόχρονα πως θα διατηρηθεί η ευελιξία, είναι η 50% αύξηση της ακαμψίας.



Το πιρούνι έχει τις λειτουργίες ξεχωριστές σε κάθε καλάμι με 200mm διαδρομής και ουδέτερη συμπεριφορά στην άσφαλτο που μόνο κακό δεν είναι για μοτοσυκλέτα της κατηγορίας. Η ουδετερότητα αυτή υπάρχει βέβαια και στο χώμα που δεν είναι και το πλέον ιδανικό, κομμάτι όμως που θα αναλύσουμε λίγο περισσότερο σε επόμενο τεύχος του MOTO. Ωστόσο σε κάθε περίπτωση οι ανάγκες του μέσου αναβάτη εξυπηρετούνται πλήρως. Το πρόβλημα είναι πως δεν κατατάσσουμε εύκολα τους εαυτούς μας στο μέσο, οπότε η παραπάνω πρόταση αποκτά μεγαλύτερη βαρύτητα από αυτή που κανονικά θα έπρεπε να έχει. Το ψαλίδι πίσω είναι αντιγραφή της Africa Twin, σαν κάποιος να πήρε το σχέδιο και να το προσάρμοσε σε κλίμακα. Η ανάρτηση πίσω επιτρέπει 7 επίπεδα προφόρτισης με 190mm διαδρομής με τα πρώτα τρία-τέσσερα να είναι εκείνα που άμεσα θα χρησιμοποιήσει ένας αναβάτης που είναι βαρύτερος από το ψηφιακό μοντέλο που χρησιμοποίησε η Honda κατά την σχεδίαση. Με απόσταση από το έδαφος 210mm και την σέλα συνολικά στα 850mm που σημαίνει πως δεν είναι από τις πιο ψηλά τοποθετημένες στην κατηγορία αλλά ούτε βρίσκεται και πολύ χαμηλά, το Transalp έχει μία καλή γεωμετρία θέσης οδήγησης για την άσφαλτο αλλά και για να σηκωθείς όρθιος στα μαρσπιέ χωρίς να μπαίνουν τα πόδια σε περίεργες γωνίες. Όπως προτάσσει ο σύγχρονος σχεδιασμός που πλέον όλοι οι κατασκευαστές ακολουθούν, η σέλα είναι αρκετά λεπτή στο σημείο που συναντά το ρεζερβουάρ ώστε οι αναβάτες με μία ελαφρά κίνησε προς τα εμπρός να πατούν με ευκολία στο έδαφος. Θα διαβάσετε στο επόμενο τεύχος του ΜΟΤΟ πως η θέση οδήγησης ταιριάζει πάρα πολύ με του νέου V-Strom 800!



Ευτυχώς τώρα τα Transalp που οδηγήσαμε εμείς είχαν Metzeler Karoo και όχι τα Ιαπωνικά Dunlop Mixtour για τα οποία ισχύουν όσα έχουμε γράψει στο V-Strom 1050 και ισχύουν αντίστοιχα και για το V-Strom 800. Να θυμίσουμε απλά πως δεν έχουν καμία σχέση με την Dunlop όπως την ξέρουμε. Τα Karoo πάντως ταιριάζουν αρκετά στην συγκεκριμένη περίπτωση και αναδεικνύουν τις δυνατότητες του Transalp σε μεικτή χρήση. Με τα νέα ασφάλτινα ελαστικά που έχουν δημιουργηθεί για να δώσουν έξτρα μοίρες κλίσης από τον λεπτό εμπρός τροχό των ΄21 ιντσών, όπως το Bridgestone AT41, οι μεγάλες δυνατότητες του Transalp στην άσφαλτο θα μπορούν να αναδειχτούν ακόμη περισσότερο.ενιαία και όχι διαιρούμενη σέλα, αλλά εργονομικά σχεδιασμένη

Το Traction Control είναι ρυθμιζόμενο σε πέντε θέσεις και εσωκλείει τους αλγόριθμους για έλεγχο της σούζας η οποία θα έρθει με πρωτόγνωρη ευκολία για Transalp αμέσως μόλις το απενεργοποιήσεις με τον ίδιο σπαστικό τρόπο που έχει και το Hornet. Μέχρι πρόσφατα η Honda ήταν από τις ελάχιστες εταιρείες που είχαν τον δικό τους διακόπτη για άμεση απενεργοποίηση του traction control και δεν χρειαζόταν να μπλέκεις μέσα στο menu της οθόνης. Η δυνατότητα ρύθμισης σε διαφορετικά σκαλιά είναι ο πρώτος λόγος που έφυγε ο διακόπτης αυτός και έπειτα το γεγονός πως όλες οι λειτουργίες στριμώχτηκαν αριστερά αφήνοντας μόνο το kill switch, δεξιά στο τιμόνι. Με τον τρόπο αυτό το σύστημα επικοινωνίας που προσφέρει η Honda στον πρόσθετο εξοπλισμό, μπορεί να τοποθετηθεί δεξιά για να ελέγχει ο αναβάτης τα πάντα χωρίς να χρειάζεται να πάρει το χέρι από γκάζι, χάρη στην εξαιρετική εργονομία.



Η οθόνη είναι αυτή που ξέρουμε από το Hornet, έγχρωμη 5 ιντσών με το στροφόμετρο να αναβοσβήνει σαν shift light, όταν έρχεται η αλλαγή και με 4 διαφορετικά γραφικά για να επιλέξει ο αναβάτης εκείνο που ταιριάζει καλύτερα σε αυτόν. Ανιχνεύει γρήγορα τις αλλαγές φωτισμού για να γυρίσει το άσπρο σε μαύρο και προσφέρει τον τρόπο να αλλάζεις στις διαφορετικές ομάδες ρυθμίσεων που επηρεάζουν την χαρτογράφηση του κινητήρα, το μέγεθος του φρένου στο κλείσιμο του γκαζιού, πόσο δηλαδή θα αφήνει ανοικτή την γκαζιέρα η ECU για να καταπολεμήσει την αδράνεια όταν εσύ κλείσεις το γκάζι, το traction control και την λειτουργία του ABS που έχει ρύθμιση για το χώμα και απενεργοποιείται στον πίσω τροχό. Στην πράξη αλλάζει η απόκριση του γκαζιού καθώς αν βάλεις έκτη και ζητήσεις από το Transalp να ανοίξει τέρμα το γκάζι, τότε όλες οι χαρτογραφήσεις θα σου δώσουν την ίδια μέγιστη δύναμη, ακόμη και η Rain.Οθόνη ίδια με του Hornet, έγχρωμη 5 ιντσών

Η Honda έχει επιλέξει να έχει έναν εκκεντροφόρο για τις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής με την γνωστή Uni-cam διάταξη που χρησιμοποιεί ενδιάμεσα κοκκοράκια, αλλά για πρώτη φορά έχει δύο αντικραδασμικούς άξονες. Στους κινητήρες V αυτά τα πράγματα χρειάζονται λιγότερο, όμως εδώ είναι απαραίτητα και με τον τρόπο που η Honda έκανε την τοποθέτηση μειώνονται οι εξωτερικές διαστάσεις του κινητήρα και εξαφανίζονται οι ενοχλητικοί κραδασμοί. Διότι δεν γίνεται να μουδιάζουν πόδια και χέρια σε πολύωρη οδήγηση μίας Honda ακόμη και αν έχεις έναν πολύ αποδοτικό δικύλινδρο εν σειρά που του αρέσουν οι υψηλές στροφές! Στους κυλίνδρους τώρα θα βρει κανείς την αγαπημένη εφαρμογή του ιαπωνικού εργοστασίου στο Kumamoto, να βάζει επίστρωση Ni-SiC στις μοτοσυκλέτες επιδόσεων όπως η CRF450R και η CBR1000RR-R ή σε εκείνες που θέλεις να δουλεύουν απροβλημάτιστα για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, όπως το νέο Transalp. Κάποτε μία επιλογή για λίγους, τώρα βρίσκει τον δρόμο της και προς τα κάτω στην σκάλα κόστους.



Ο ήχος του Transalp είναι καλύτερος από του V-Strom 800 και αυτό οφείλεται σε δύο παράγοντες. Ο πρώτος είναι μία βαλβίδα εσωτερικά, στο κατά τα άλλα αδιάφορο εξωτερικά τελικό της εξάτμισης και έπειτα από το φιλτροκούτι που αναγκάζει τον αέρα να δημιουργήσει μία δίνη. Αυτό έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα, την ταχεία πλήρωση του θαλάμου καύσης με μίγμα καλύτερα αναμεμιγμένο. Το τρίτο πλεονέκτημα είναι ο ήχος που βγαίνει μέσα από το φιλτροκούτι. Σε ενδιαφέρουν ως αναβάτη τα δύο πρώτα φυσικά, που έχουν άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα στις χαμηλές στροφές, αλλά προφανώς αντιλαμβάνεσαι καλύτερα τον τρίτο…ωραιος ήχος από αδιάφορο σε εμφάνιση τελικό και ψαλίδι copy-paste, Africa Twin

Για αυτό τώρα και η Honda έβαλε μπεκ ψεκασμού με υψηλότερη πίεση στα 450 KiloPascal έναντι των 343 που συνήθως χρησιμοποιεί, ώστε να εκμεταλλευτεί την ενισχυμένη αυτή ροή προς τον θάλαμο καύσης που γεμίζοντας ταχύτερα και με πιο ομοιόμορφο μίγμα, ανεβάζει απόδοση με καλύτερη κατανάλωση. Τομέας που έπασχαν τα παλαιότερα Transalp. Οπότε η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι 78% καλύτερη από το CB500X, 60% καλύτερη από το NC750X και ίδια ακριβώς με το CRF1100L Africa twin!



Στον υπερ-πλούσιο πρόσθετο εξοπλισμό που υπάρχουν τα πάντα για να κάνεις το Transalp μία τουριστική μεγάλων αποστάσεων με κάγκελα που του δίνουν και λίγο όγκο ή μία καθημερινή με αποθηκευτικούς χώρους, χαμηλότερη σέλα κτλ, θα βρείτε και ένα quickshifter που δουλεύει και στις δύο κατευθύνσεις. Είναι από τα quickshifter που αξίζουν τα λεφτά τους, όπως ακριβώς είναι και στην Africa Twin όπου προφανώς αναφέρομαι σε εκείνες που δεν έχουν DCT. Οι αλλαγές σχέσεων στο κιβώτιο γίνονται χωρίς την συνδρομή της μανέτας του συμπλέκτη με αμεσότητα σε όλο το φάσμα των στροφών, είτε πηγαίνεις πολύ γρήγορα, είτε απλά ανεβάζεις ήπια, ανάμεσα στην κίνηση. Κάνει δηλαδή το αυτονόητο, προσφέρει εκείνο για το οποίο ζητά χρήματα, πράγμα που δεν συμβαίνει με όλα τα quickshifter όπως κατά καιρούς έχετε διαβάσει στο MOTO.

Η Honda δεν άφησε λοιπόν τίποτα στην τύχη για το νέο Transalp με την πολυπλοκότητα του σχεδιασμού να εμφανίζεται στον τρόπο λειτουργίας και να κρύβεται από τα πιο γενικά τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως η διάταξη των κυλίνδρων. Στο επόμενο τεύχος του ΜΟΤΟ, ακόμη περισσότερα για την λειτουργία των αναρτήσεων και για την κίνηση στο χώμα…





Πηγή


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
Reply #62 on: Πέμπτη 16 Μάρτιος 2023, 17:00:21 μμ






















"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Offline nick_89

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 16
Reply #63 on: Πέμπτη 16 Μάρτιος 2023, 20:11:13 μμ
Ωραίο φαίνεται!! Στην κατηγορία υπάρχει σοβαρός ανταγωνισμός!!



Offline Diamantis

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 1085
  • Diamonds are forever
Reply #64 on: Παρασκευή 17 Μάρτιος 2023, 12:04:53 μμ
Ωραίο φαίνεται!! Στην κατηγορία υπάρχει σοβαρός ανταγωνισμός!!
Και βέβαια υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός στην κατηγορία.
Ούτε χούφτες, ούτε ποδιά για προστασία κινητήρα; μας δουλεύουν οι Ιάπωνες; προσωπικά δεν μου κεντράει το ενδιαφέρον! + η χαμηλή εξάτμιση...
Υπάρχουν καλύτερες και "ολοκληρωμένες" μηχανές στην κατηγορία...,bye bye new transalp


Diamonds are forever


Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #65 on: Παρασκευή 17 Μάρτιος 2023, 15:30:19 μμ
Κελεπούρι μην το συζητάς.  Σε λίγο θα το κάνουν όπως τα κινητά που δεν δίνουν φορτιστή. Να δείς που και οι ρόδες θα είναι έξτρα.
Σοβαρά τώρα, δεν ξέρω ρε παιδιά τι κομπόδέματα έχει ο κόσμος αλλά  κομματάκι ακριβό μου φαίνεται. Δηλ και στα μισά να το έδιναν πάλι ακριβό θα μου έπεφτε. Εκτός αν θαμπώθηκε ο κόσμος απο την αύξηση του κατώταου μισθού!   



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2741
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #66 on: Τρίτη 21 Μάρτιος 2023, 21:56:25 μμ
Εκτός αν θαμπώθηκε ο κόσμος απο την αύξηση του κατώταου μισθού!

Φαίνεται ότι δεν σχεδιάζουν μοτοσυκλέτες με βάση τον κατώτερο μισθό στην Ελλάδα.
Ειδικά αν έχουν να πληρώσουν οι κατασκευαστές τον κατώτερο της Ιαπωνίας.
Αλήθεια πού κατασκευάζεται το καλό μας το Τρανσάλπ;


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9890
Reply #67 on: Τρίτη 21 Μάρτιος 2023, 23:24:47 μμ
Γιατί με ποιας χώρας τον κατώτερο μισθό αγοράζεις μεγσλη μηχανή ;

Πότε δεν ίσχυε αυτό για κανένα κατασκευαστή.


Παύλος Καρούμπης


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2447
  • XLV650, CRF1000
Reply #68 on: Τετάρτη 22 Μάρτιος 2023, 20:02:14 μμ
Κελεπούρι μην το συζητάς.  Σε λίγο θα το κάνουν όπως τα κινητά που δεν δίνουν φορτιστή. Να δείς που και οι ρόδες θα είναι έξτρα.
Σοβαρά τώρα, δεν ξέρω ρε παιδιά τι κομπόδέματα έχει ο κόσμος αλλά  κομματάκι ακριβό μου φαίνεται. Δηλ και στα μισά να το έδιναν πάλι ακριβό θα μου έπεφτε. Εκτός αν θαμπώθηκε ο κόσμος απο την αύξηση του κατώταου μισθού!

Θαναση και λοιποι, η τιμη του σε Ελλαδα και εξωτερικο ειναι πολυ ανταγωνιστικη σε σχεση με τα αλλα μηχανακια της κατηγοριας, για την ακριβεια ειναι το φτηνοτερο - και για να επιτευχθει αυτο εγινε cost-cutting μεταξυ αλλων και στις μη ρυθμιζομενες αναρτησεις, οι οποιες ειναι ομως πολυ καλη ποιοτητας συμφωνα με τα πρωτα review. Παραθετω τιμες Αγγλιας σε λιρες, απο το ακριβοτερο στο φτηνοτερο: VStrom 800DE 10650, Tenere 700 10100, 790 Adv 10000, Tuareg 660 9850, Transalp 750 9500.

Οσο για τις χουφτες και την ποδιά, καλυτερα που δεν τις βαλανε γιατι Α. η μεγαλη πλειοψηφια των αναβατων δεν πατανε σοβαρο χωμα και Β. οσοι πανε σοβαρο χωμα θα χρειαστει να τις αλλαξουνε, καθως στα περισσοτερα μηχανακια της κατηγοριας ειναι της πλακας.


" the PouroDuro spirit "


Offline manolo

  • MudMonster
  • HTC ΔΣ
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 889
  • Three and the Koukos Band
Reply #69 on: Σάββατο 06 Μάιος 2023, 07:34:01 πμ
Δεν τον επικροτω, αλλά είναι το 1ο βίντεο από την Ελλάδα.
https://youtube.com/watch?v=_1DczCGKC2c&feature=share

Στάλθηκε από το Redmi Note 7 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk



Όλα είναι δρόμος. Ακόμα και αν φαίνεται ότι δεν υπάρχει, τότε μπορεί να δημιουργήσουμε έναν καινούριο για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε.....


Offline KKalantzis

  • HTC ΔΣ
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 2750
  • Where the streets have no name!
Reply #70 on: Πέμπτη 11 Μάιος 2023, 11:30:17 πμ
Η βραδια που όλοι περιμέναμε ήρθε εχθές…
Το νέο στολίδι της οικογένειας μας Transalp750XL ήρθε στο σπίτι του και το καλωσορίσαμε  με παρά πολλά χαμόγελα…
Όλοι σαν μικρά παιδιά το καβαλήσαμε και ανταλλάξαμε γνώμες και απόψεις στο αισθητικό και στο τεχνικό κομμάτι…
Καλώς ηρθες λοιπόν στην ΠΑΡΕΑ και στην ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ μας!!!!
Να ευχαριστήσουμε και το Andeli Mototouring και την Andrea Psoma για την μεγαλη τιμη που μας έκανε να παρουσιάσει το νέο Transalp750XL εδώ στο σπίτι του…









 :)


Keep riding !!!


Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 359
Reply #71 on: Πέμπτη 11 Μάιος 2023, 12:34:09 μμ
 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Φωτό με εσένα πάνω δεν βλέπουμε.
Να δούμε αν σου πάει



Offline Παύλος

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9890
Reply #72 on: Σάββατο 13 Μάιος 2023, 07:09:55 πμ
 :eusa_clap:
Ωραίες φωτογραφίες


Παύλος Καρούμπης


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9798
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #73 on: Σάββατο 13 Μάιος 2023, 08:41:51 πμ
Τουλάχιστον γράφει Transalp, κάτι είναι κ αυτό .

Πάντα τέτοια , αντε κ με το καλό στην επόμενη. :eusa_clap:



Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 359
Reply #74 on: Σάββατο 13 Μάιος 2023, 16:53:11 μμ
Λίγο περίεργο δεν είναι που το θέμα για το νέο ΤΑ 750 είναι στις άλλες μηχανές;

Μήπως πρέπει να ανοίξει μια νέα κατηγορια ΤΑ750;