Αρκετά έχουν γραφτεί για το TPS, και επειδή το μάνουαλ γράφει πολύ λίγα , δλδ μια μέτρηση τάσης στα ακρα του και μια ωμομέτρηση ανάμεσα στο μεσαίο ακροδέκτη και σε ενα απο τα άλλα.
Η τάση πρέπει να είναι σύμφωνα με το Μανουαλ 4.7 - 5.3 Volts και η αντίσταση 4-6ΚΩ.
Ανοίγοντας γκάζι η αντίσταση αυξάνεται και αφήνοντας γκάζι η αντίσταση μειώνεται.
Το σχήμα του TPS είναι αυτό :

Για όσουν γνωρίζουν αυτό είναι ενα απλό ποτενσιόμετρο, ενα κάτι σαν αυτά δλδ που παλιά ρυθμίζαμε την ενταση στον ενισχυτή μας , μόνο που εδώ μετράει την κίνηση του δεξιού χεριού μας.
Εχω μαρκάρει τα τρία καλώδια με τα νουμερα 1.2 και 3, ωστε να αντιστοιχούν στα νούμερα που έχω σημειώσει στις παρακάτω φωτό, εδώ λοιπόν είναι το TPS:
και αφού αφαιρέσουμε το βίσμα βλέπουμε τους ακροδέκτες:
Σύμφωνα λοιπόν με το μάνουαλ η τάση πρέπει να είναι 4.7 - 5.3 Volts μετρώντας τους ακροδέκτες 1 και 3, με αρνητικότερο τον Νο3, και η αντίσταση 4-6ΚΩ στους ίδιους ακροδέκτες.
Ο μεσαίος ακροδέκτης Νο2 μας δίνει μεταβολή αντίστασης οταν ο γενικός διακόπτης με το κλειδί είναι κλειστός και μεταβολή τάσης οταν ο διακόπτης είναι ανοικτός . Φυσικά η τάση αυτή αλλά και η αντίσταση κυμαίνονται ανάμεσα στα όρια που εγραψα παραπάνω.
Ανοίγοντας γκάζι η αντίσταση αυξάνεται και αφήνοντας γκάζι η αντίσταση μειώνεται.
Εγώ προτίμησα να μετρήσω τάσεις και αντίσταση κατ ευθείαν πάνω στο TPS αφού κατασκεύασα τρία καλώδια προεκτάσεις, παρά επάνω στην ICU που πρώτον θα έπρεπε να την αφαιρέσω απο την βάση της και δεύτερον οι ακροδέκτες είναι κοντά ο ενας σττον άλλο και δεν λέει να γίνει τπτ λάθος, ειδικά οταν μετράμε τάσεις με διακόπτη ανοικτό.
Εντελώς εγκυκλοπαιδικά αναφέρω οτι τα ποδαράκια στο παραπάνω σχέδιο του TPS συνδέονται ως εξής στην ICU :
το Νο1 (πράσινο/μαύρο) συνδέεται στο ποδαράκι της ICU Νο1,
το Νο2 (κίτρινο/μαύρο) στο ποδαράκι No14, και
το Νο3 (κόκκινο/κιτρινο) στο ποδαράκι της ICU Νο3
Στο μάνουαλ αναφέρει ενα αντάπτορα αλλά δεν πιστεύω οτι τον έχει κανείς


Συνεχίζω, αφού αφαιρέσω τον ακροδέκτη

συνδέω τα καλώδια/προεκτάσεις στο TPS

και τις ακρες τους στο βίσμα

Με την μπαταρία στον συντηρητή ωστε η τάση να είναι σταθερή

συνδέω ακροδέκτες στα καλώδια και αυτούς κατόπιν στο πολύμετρο, επιλέγοντας την κλίμακα 20 DCV

Eπειδή έχω δύο σετ καρμπς μέτρησα και τα δύο για να δούμε τυχόν διαφορές, οι μετρήσεις τάσεων αρχικά είναι οι εξής:
Α) ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ ΤΆΣΕΩΝ
1. Με την πεταλούδα κλειστή:
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 4.3 V το ενα σετ και 4.16 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 4.67 V το ενα σετ και 4.65 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 0.35 V το ενα σετ και 0.46 V το δεύτερο
Να σημειώσω εδώ οτι και στην μέτρηση τάσης αλλά και στην μέτρηση αντίστασης στα ποδαράκια του TPS Νο1 και Νο3 πάντα παίρνουμε την μέγιστη τάση η αντίσταση και μάλιστα σταθερή δίχως μεταβολή.
2. Με την πεταλούδα ανοιχτή :
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 0.6 V το ενα σετ και 0.5 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 4.67 V το ενα σετ και 4.65 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 4.05 V το ενα σετ και 4.12 V το δεύτερο
3. Με την πεταλούδα στην θέση με τερμα βιδωμένο το ρυθμιστικό του ρελαντί:
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 3.75 V το ενα σετ και 3.70 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 4.67 V το ενα σετ και 4.65 V το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 0.89 V το ενα σετ και 0.92 V το δεύτερο
Β) ΜΕΤΡΗΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
1. Με την πεταλούδα κλειστή:
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 5.35 KΩ το ενα σετ και 4.66 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 5.34 KΩ το ενα σετ και 4.80 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 857 Ω το ενα σετ και 872 Ω το δεύτερο
2. Με την πεταλούδα ανοιχτή :
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 1.07 KΩ το ενα σετ και 827 Ω το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 5.34 KΩ το ενα σετ και 4.80 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 5.07 KΩ το ενα σετ και 4.65 KΩ το δεύτερο
3. Με την πεταλούδα στην θέση με τερμα βιδωμένο το ρυθμιστικό του ρελαντί:
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο2 = 4.76 KΩ το ενα σετ και 4.19 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο1 και Νο3 = 5.34 KΩ το ενα σετ και 4.80 KΩ το δεύτερο
ποδαράκι TPS Νο2 και Νο3 = 1.47 KΩ το ενα σετ και 1.31 KΩ το δεύτερο
Στο πρώτο σετ καρμπς μια πληρης περιστροφή του ρυθμιστικού του ρελαντί δίνει 0.8Ω και στο δεύτερο σετ 0.65Ω.
Συμπέρασμα , το ένα σετ καρμπς έχει TPS με αντίσταση 5.34 KΩ και το άλλο σετ 4.80 KΩ.
Και τα δύο είναι μέσα στα όρια 4-6ΚΩ που δίνει το μανουαλ, και το ίδιο ισχύει και για τις τάσεις που είναι
4.67 V για το ενα σετ και 4.65 V για το δεύτερο.
Ισως αυτό που ενδειαφέρει την Honda να μην είναι τόσο η ακρίβεια στις τάσεις σε ακραίες θέσεις, όσο ο ρυθμός μεταβολής των τάσεων αυτών.
Με τις παραπάνω μετρήσεις και ελέγχους , θα υπάρχει απο εδώ και πέρα ενας μπούσουλας ώστε όποιος έχει την υποψία οτι κάτι συμβαίνει στην λειτουργεία του TPS , να μπορεί να το ελέγξει με όποιον τρόπο αυτός θεωρεί πιο εύκολο.
Αν κάποιος συναντήσει δυσκολία εδώ είμαστε, δεν φεύγουμε

Και κάτι ακόμα.
Στο μάνουαλ υπάρχει η παρακάτω διαδικασία που αφορά κυρίως τον έλεγχο της προπορείας της ανάφλεξης (αβάνς) και ΟΧΙ την ρύθμισή της. Δεν καταλαβαίνω γιατί η Honda ενώ περιγράφει το πώς να το ελέγξουμε ΔΕΝ περιγράφει και το πώς να το διορθώσουμε αν δεν είναι σωστό.
Πιθανόν να μην υπάρχουν τέτοιες ανοχές που με την πάροδο του χρόνου να το επηρεάζουν.
Ομως εγώ πιστεύω οτι η προπορεία ρυθμίζεται απο το TPS, αλλά ποιός είναι αυτός που θα το πειράξει? Τη στιγμή που δεν δίνεται σαν ανταλακτικό ούτε κάν σαν κωδικός αλλά και η Honda μας επιμένει οτι πάει σετ με τα καρμπς και είναι προρυθμισμένο.
Η διαδικασία περιγράφεται ως εξής:
- Ζεσταίνουμε τον κινητήρα, δεν γραφει πόσο αλλά μάλλον να πάρει μια φορά το βεντιλατερ.
- Κλεινουμε κινητήρα και ξεβιδώνουμε την τάπα που φαίνονται τα σημάδια (timing hole)

- Συνδέουμε την λάμπα χρονισμού (timing light) στο μπουζί του πίσω κυλίνδρου ( No1 κυλινδρος)
- Ξεκινάμε τον κινητήρα και τον αφήνουμε στο ρελαντί, σιγουρεύοντας οτι είναι στις σωστές στροφές (1200στρ/΄+ -100)

Η προπορεία είναι σωστή οταν το σημάδι ''F'' ευθυγραμμίζεται με το σημάδι (index mark ) στο καπάκι του στροφάλου.

Ανεβάζοντας τις στροφές του κινητήρα η προπορεία είναι σωστή εάν το σημάδι ''F'' εξακολουθεί να είναι ευθυγραμμισμένο με το index mark.
- Σταματάμε τον κινητήρα και και συνδέουμε την λάμπα χρονισμού στο μπουζοκαλώδιο του εμπρός (Νο2) κυλίνδρου.
- Και ελέγχουμε με την ίδια διαδικασία τον χρονισμό του εμπρός κυλίνδρου.

Στην όλη διαδικασία δεν αναφέρει (όπως είπα κ πιό πριν) τι κάνουμε αν η προπορεία δεν είναι σωστή.

Αυτά ....