Hellas Transalp Forum

Μηχανολογικες ανησυχιες

Stoneman · 367128

Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #275 on: Τρίτη 04 Ιούνιος 2013, 16:07:48 μμ
Νονούκα απο βδομάδα στην επιστρέφω, αυτή τη φορά με τυροκούλουρο σπέσιαλ. :thumbright:

take your time m8  ;D




Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #276 on: Τρίτη 04 Ιούνιος 2013, 17:13:03 μμ
παλτακ το φρυδακι αυτο απο που το απαλλοτριωνουμε?  :P




Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #277 on: Τρίτη 04 Ιούνιος 2013, 17:22:17 μμ
παλτακ το φρυδακι αυτο απο που το απαλλοτριωνουμε?  :P
Απο οπου το βρεις εκτεθειμενο  :P




Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3491
Reply #278 on: Τρίτη 04 Ιούνιος 2013, 17:33:38 μμ
παλτακ το φρυδακι αυτο απο που το απαλλοτριωνουμε?  :P
Και πώς;  :P :P


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #279 on: Τρίτη 04 Ιούνιος 2013, 17:44:16 μμ
Και πώς;  :P :P
με 70 ευρω και το κανατε δικο σας  :D




Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #280 on: Τρίτη 04 Ιούνιος 2013, 17:46:06 μμ
οι μοντ ας μεταφερουν τα τελευταια μηνύματα να μην χαλαμε και τις ανυσηχιες του βαφτισιμιού  ;D




Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #281 on: Τρίτη 04 Ιούνιος 2013, 19:50:29 μμ
Απο οπου το βρεις εκτεθειμενο  :P

χμμμ
ποια τριτη θα πας συμοφε?
 :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:




Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #282 on: Τρίτη 04 Ιούνιος 2013, 22:00:10 μμ
οι μοντ ας μεταφερουν τα τελευταια μηνύματα να μην χαλαμε και τις ανυσηχιες του βαφτισιμιού  ;D

Μπααααα, δεν χαλιέμαι απο σχόλια φίλων, χρειάζονται και αυτά , δεν είναι όλα βίδες και ρυθμίσεις .

Εξ άλλου ολα τα μικρα παιδιά   ;D  εχουν απορίες :

παλτακ το φρυδακι αυτο απο που το απαλλοτριωνουμε?  :P

..... εως υπερβολικές μερικές φορές  :2hysterical:

Και πώς;  :P :P

Εχω την παλιά μου ζελατίνα , μπορώ να κόψω το πάνω τμήμα της αφού είναι και ίδιας μαρκας και να το κάνω φριδάκι μόνος αλλά δεν θελω η ΤΑ να μοιάζει με βέσπα.
Αυτή η ψηλή που εχω είναι οριακά υποφερτή αισθητικά κατα την γνώμη μου, παραπάνω θα δείχνει κάπως ...
Είναι και το πάχος του υλικού που τις φτιάχνουν  λεπτό , τώρα θα μου πείτε με 50 ευρώ τι περιμένεις, και ισως αν ζοριστεί να κάνει καμμιά ρωγμή και μετά αστα να πάνε.
Παραμένω λοιπόν στο ως έχει .



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #283 on: Τετάρτη 10 Ιούλιος 2013, 10:17:04 πμ
Δηλαδή αν πάω εδω  στη ρεγγουκου  στα πατησιά  με δείγμα τα δικά μου τα παλιά  o 'rings θα βρω σίγουρα;


Για τα orings θα πάς στην Σπύρου Πάτση, κατεβαίνοντας την Ιερά οδό πρός Αθήνα , στο φανάρι με την Σ.Πάτση κάνεις δεξιά , στα 30 μέτρα στο απέναντι πεζοδρόμιο είναι απέναντι απο την είσοδο του σχολείου περίπου, Π. Πολυχρόνη (Φακιολάς), Σπύρου Πάτση 59, Βοτανικός, Τηλ. 210-3467071, 3461336.
Εκεί εχει σίγουρα.
Επίσης:



Κ. ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗΣ - Ε. ΑΜΠΛΙΑΝΙΤΗΣ
ΣΕΡΡΩΝ 90 (Κάθετος στη Σπ. Πάτση)
104 41 ΑΘΗΝΑ
2105151111

ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ
Ελ. Βενιζέλου 131, 142 31 Αθήνα
Τηλ:      210 2717 092
Fax:      210 2771 997

(εδώ πάρε τηλ εχω καιρό να πάω)



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #284 on: Παρασκευή 19 Ιούλιος 2013, 22:36:46 μμ
Εντυπώσεις μετά απο την αλλαγη των καρμπς.

Εχω κάνει περίπου 220χλμ και η βελόνα είναι στην τελευταία γραμμή πάνω απο το κόκκινο.
Δείχνει δλδ μια αύξηση της κατανάλωσης.
Τις pilot screws τις εχω στις 3 στροφές εξω.
Ισως με δούλεψε ο βενζινάς τελέυταία φορά που φούλαρα. :eusa_think:
Συνήθως η βελόνα μετα απο φουλάρισμα ξεκολούσε απο το τερμα δεξιά στα 140-180 χλμ , αυτή τη φορά ξεκόλησε στα 110χλμ.
Η οδήγηση παραμένει ίδια, και εχω κάνει 80χλμ στην Παλιά Εθνική και τα υπόλοιπα μικροδιαδρομές εντός πόλης.
Θα βγάλω και ενα μπουζί να δώ τι παίζει.
Δεν βλέπω και κατι αλλο που να επηρεάζει την κατανάλωση, και δεν βρωμάει ακαυστη.

Θα ξαναφουλάρω και θα δώ ....



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #285 on: Πέμπτη 01 Αύγουστος 2013, 15:48:51 μμ
.... και ξαναφούλαρα, εχω όμως την εντύπωση οτι ο προηγούμενος βενζινάς με εκλεψε το κάτι τις , ισως να είναι η εντύπωσή μου αλλά και τοτε και σήμερα εβαλα βενζίνη μέχρι το ίδιο ακριβώς σημείο, τι να πώ ? και αυτοί οι  :jack: σε αυτή μας την αμφιβολία βασίζονται και μας πιάνουν τον  :asshaking:

Λοιπόν εβαλα 15,73 λίτρα μετά απο 248 χλμ και με τον δείκτη κάτω απο την κόκκινη ένδειξη.
Οπότε στα 248χλμ γέμισα με 15.73 λίτρα
αρα στα    100χλμ πόσα λίτρα ? Χ= 1573/248 = 6,3λ/100

Κακό αυτό, αφού με την ίδια οδήγηση εχω καταφέρει να βγάλω και 4,8λ/100χλμ.
Ισως ο βενζινάς να την εκανε την ζημιά.
Βέβαια απο τα 248 χιλιόμετρα τα 80 είναι απο την παλιά Εθνική Αθήνα Κόρινθος και τα υπόλοιπα σε συνθήκες κίνησης σταματα ξεκίνα ... τα γνωστά δλδ.

Είναι και η αλλαγή των καρμπς στη μέση, το μηχανάκι ανάσανε , πάει καλύτερα , ειδικά στις χαμηλές στροφές που εκνε σαν μπουκωμένο λειτουργεί αψογα.

Οσο για το τσόκ? στην 2η θέση (συνήθεια κακιά) παίρνει αμμέσως (τώρα με τις ζέστες φυσικά)  και σε λιγότερο απο 30'' ρίχνει τις στροφές σαν μπουκωμένο , κατεβάζω στην 1η θέση και οι στροφές σταθεροποιούνται κατι ψιλά πάνω απο τις 1000στρ/λ.
Βγάζοντας το τσόκ κραταει ρελαντί σταθερό στις 1000στρ/λ ενώ ακόμα και κρύο απο εκεί ακούει το γκάζι και ανεβάζει στροφές χωρίς δισταγμούς.
Μίγμα εχω 3 στροφές εξω και στους δύο.

θα δείξει ...





Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #286 on: Πέμπτη 01 Αύγουστος 2013, 19:38:44 μμ
.... και ξαναφούλαρα, εχω όμως την εντύπωση οτι ο προηγούμενος βενζινάς με εκλεψε το κάτι τις , ισως να είναι η εντύπωσή μου αλλά και τοτε και σήμερα εβαλα βενζίνη μέχρι το ίδιο ακριβώς σημείο, τι να πώ ? και αυτοί οι  :jack: σε αυτή μας την αμφιβολία βασίζονται και μας πιάνουν τον  :asshaking:

Λοιπόν εβαλα 15,73 λίτρα μετά απο 248 χλμ και με τον δείκτη κάτω απο την κόκκινη ένδειξη.
Οπότε στα 248χλμ γέμισα με 15.73 λίτρα
αρα στα    100χλμ πόσα λίτρα ? Χ= 1573/248 = 6,3λ/100

Κακό αυτό, αφού με την ίδια οδήγηση εχω καταφέρει να βγάλω και 4,8λ/100χλμ.
Ισως ο βενζινάς να την εκανε την ζημιά.
Βέβαια απο τα 248 χιλιόμετρα τα 80 είναι απο την παλιά Εθνική Αθήνα Κόρινθος και τα υπόλοιπα σε συνθήκες κίνησης σταματα ξεκίνα ... τα γνωστά δλδ.

Είναι και η αλλαγή των καρμπς στη μέση, το μηχανάκι ανάσανε , πάει καλύτερα , ειδικά στις χαμηλές στροφές που εκνε σαν μπουκωμένο λειτουργεί αψογα.

Οσο για το τσόκ? στην 2η θέση (συνήθεια κακιά) παίρνει αμμέσως (τώρα με τις ζέστες φυσικά)  και σε λιγότερο απο 30'' ρίχνει τις στροφές σαν μπουκωμένο , κατεβάζω στην 1η θέση και οι στροφές σταθεροποιούνται κατι ψιλά πάνω απο τις 1000στρ/λ.
Βγάζοντας το τσόκ κραταει ρελαντί σταθερό στις 1000στρ/λ ενώ ακόμα και κρύο απο εκεί ακούει το γκάζι και ανεβάζει στροφές χωρίς δισταγμούς.
Μίγμα εχω 3 στροφές εξω και στους δύο.

θα δείξει ...




Έκανα 282 χιλιόμετρα και γέμισα με 14.4 λίτρα (5.1/100).  Εδώ η τιμή πονάει αλλά τουλάχιστον τα δύο βενζινάδικα που έχουμε δεν κλέβουν και δεν νοθεύουν αφού δεν έχουν να νικήσουν τον ανταγωνισμό, μιας και απέχουν μεταξύ τους πάνω από 30 χιλιόμετρα (εγώ είμαι στη μέση των δύο). Βαράνε ένα 10λεπτο παραπάνω από το μ.ο της επαρχίας την τιμή και "καθάρισαν".

Το τσοκ μου δεν ακούει καθόλου, από τη μέρα που ήρθα εδώ. (Θερμοκρασίες περιοχής 28~32 βαθμοί max και υψόμετρο 1100 μέτρα) Η μηχανή παίρνει εμπρός χωρίς και αν κάνω πως το τραβάω παρουσιάζει τα ίδια "κόλπα" με τη δικιά σου. Παίρνει χωρίς καθόλου γκάζι, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και κρατάει ρελαντί 1000 στροφές ενώ μόλις πιάσει πρώτη γραμμή η θερμοκρασία πάει 1100 και μετά από λίγο σταθεροποιείται.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #287 on: Κυριακή 01 Σεπτέμβριος 2013, 21:02:35 μμ
Αφού δεν μπορώ να αποφασίσω που να το ποστάρω, το βάζω εδώ.
Ετσι κι αλλιώς ο ψηφιακός δαίμονας μας στερησε σχεδόν όλες τις φωτό απο το ταξίδι.
Και μέσα απο αυτό το ταξίδι , γράφω και για τα θέματα που εχω με την ΤΑ.

Αν διαβαστεί απο κάποιον και κρίνει οτι αξίζει να μεταφερθεί δεν εχω θέμα

Η ΤΑ αγοράστηκε τον 12ο του 2009.
Την οδήγησα τον Απρίλη του 2011 αφού εμεινε αραγμένη για κάπου 18 μήνες ωστε να αναπαλαιωθεί πλήρως.
Σκοπός της αγοράς ηταν μικρά κοντινά ταξίδια, μέχρι 150χλμ το πολύ. Είμαι και κάποιας ηλικίας ...
Κάνοντας περίπου 3000χλμ το χρόνο και μόνο αφού άνοιγε ο καιρός, είχα τη δυνατότητα να ασχολούμαι όλο το χειμώνα μαζί της συντηρώντας την σχολαστικά εως υπερβολικά.

Φέτος τα πράγματα ηρθαν διαφορετικά, μπήκε ο Ιούλιος και τα χιλιόμετρα ήταν μόλις 300 το πολύ. Σε ποιόν να το πείς και ποιός να σε πιστέψει δλδ οτι το μηχανάκι είναι 12 ετών και εχει 35000χλμ, τουλάχιστον αυτά γράφει, και ξέρετε γιατί το λέω αυτό.
 Το μόνο που με έσωζε ήταν ενα ταξίδι ωστε να κάνουμε κάμποσα χιλιόμετρα, να δώ και εγώ τις αντοχές μου, να την μάθω περισσότερο και να ισοφαρίσω τα εξοδα απο το σέρβις που της είχα κάνει. Εντάξει δεν μου το ζητάει , αλλά κάθε χρόνο της αλλάζω μπουζί και λάδια.

Η σκέψη και η διάθεση υπήρχε, χρήμα ,το πότε και για πόσο ηταν το ζητούμενο.
Θα πήγαινα κάπου ακόμα και αν ετρωγα πυτόγυρα κάθε μέρα.
Και η αφορμή ηρθε με τη μορφή του εκκαθαριστικού της εφορίας, να πληρώσω περισσότερα απο πέρισυ ενώ εχω 5500 ευρώ λιγότερο μισθό, ε! φτάνει πιά!
Μια ζωή χαράτσια, εφορίες, ρεύματα, μειώσεις μισθών, το είχα ανάγκη να ξεφύγω απο όλα αυτά, μια ζωή όσα παίρνω τόσα δίνω, για πάρτι μου τπτ? ούτε 250-300 ευρώ?
Το κέρατό μου !

Απόφαση μιας βραδυάς, αύριο φεύγουμε, οτι χωράει στην μπαγκαζιέρα και σε ενα σάκκο πλάτης , και θα φάω την πρώτη δόση της εφορίας , ενω η εφορία τ΄RH / μου!
Κατεύθυνση Βόρεια, οσο πάει και όσο αντέχω, Κιάτο - Σκοτίνα Πιερίας 510χλμ, βρέθηκε ενοικιαζόμενο τρίκλινο δωμάτιο ,φρόντισε η παρέα που ήταν ήδη εκεί, με τηλεόραση, κλίμα, κουζινάκι, πάρκιγκ και φυσική σκιά χλίδα μέσα στα πλατάνια με 30 ευρώ την βραδυά, και θα γινόταν και μια καταδρομική Θεσσαλονίκη άλλα 80χλμ στο πήγαινε.

Και ξεκινάμε, φορτίο εγώ στα 84 κιλά, η κυρά στα 62, ακριβώς το ωφέλιμο των 145 της ΤΑ, η μπαγκαζιέρα κάπου 15 κιλά και ενας σάκκος πλάτης με τα απαραίτητα για την διαδρομή ...

Ο ημερήσιος χιλιομετρητής εγραφε 23χλμ απο προηγούμενο φουλάρισμα και το ρολόι 09:05 οταν γύρισα τον διακόπτη το πρωί του Σαββάτου στο Κιάτο, οδηγώντας στην Παλιά Εθνική Οδό , Αθηνών - Κορίνθου με μια μέση ωριαία ταχύτητα 60χλμ/ω λόγω των στροφών αλλά και επειδή σε κάθε στενό πετάγονται υπερήλικες δολοφόνοι που φαίνεται οτι εχουν κάνει συμφωνία να στείλουν όσους περισσότερους μπορούν στον άλλο κόσμο για να εξασφαλίσουν μια μικρή αδεια παραμονής στο μάταιο αυτό κόσμο.

φτάνω περίπου στον κόμβο της Λ. Αθηνών και Κηφισσού μετά μία ώρα και κάτι και ο ημερήσιος χιλιομετρητής εγραφε 135χλμ οταν ο δείκτης της βενζίνης ξεκόλησε απο το τέρμα δεξιά. Μπαίνω σχεδόν αμμέσως στο πρώτο βενζινάδικο και συμπληρώνω 7,5 λίτρα υγρού πρός κατανάλωση.Αρα μέχρι να ξεκολήσει ο δείκτης χονδρικά καίει 7.5 λίτρα απο τα 19 συνολικά.

Πιάνω Εθνική, η ωρα είναι περίπου 10:30 , και σιγά σιγά αφήνω τα πάντα πίσω μου.
Εγώ και η μηχανή μου, ενώ στο μυαλό μου περνάνε σε γρήγορο παίξιμο οτι της εχω κάνει, όπου εχω βάλει το χέρι μου, ενώ σκέφτομαι οτι σε λίγο θα είμαι τόσο μακρυά που δεν θα με σώζει ο κουμπάρος με το αγροτικό.
Σκέφτομαι το μπροστινό, τα καρμπς, πίσω ψαλίδι, αλυσίδες, φώτα, φέριγκ ... αν εχω σφίξει όλες τις βίδες που είχα ξεβιδώσει, καιρός είναι να αρχίσουν να σκορπάνε στην Εθνική.
Ολα τα υπόλοιπα περνάνε σε δεύτερη μοίρα, καθημερινότητα, λογαριασμοί κλπ απλά τρώνε delete.

Μια στάση μετά τα πρώτα διόδια στο Καπανδρίτι και ελεγχος στα φέριγκ, ποδιά, ζελατίνα για χαλαρές βίδες και αλυσίδα για ελεύθερο παίξιμο, ευτυχώς όλα καλά.

Ταχύτητα 80 εως 90χλμ/ω και αέρας, πολύς αέρας, ενοχλητικός που σε κουφαίνει, σε μικρομετακινήσεις δεν ενοχλεί η τουλάχιστον κάνεις υπομονή, τώρα και για τόσα χιλιόμετρα τι θα γίνει? τελικά πήρα λάθος κράνος , εχει καμμιά τρύπα το ρημάδι η ετσι είναι? Ανοίγοντας την ζελατίνα τερμα επάνω μένοντας με τη ζελατίνα για τον ήλιο λιγοστεύει αλλά φοβάμαι και καμμιά επίθεση απο ιπτάμενο ζωύφιον και την ξανακλείνω.
Αν σκύψω λίγο εμπρός , οχι πολύ αντε 5-6 εκ , ο θόρυβος εξαφανίζεται αφού με καλύπτει η ζελατίνα, αν όμως τεντωθώ πρός τα επάνω και εκθέσω το κράνος στον αέρα , απλά δεν υποφέρεται.
Γμτ! το DNA μου γμτ! επρεπε να ημουν 5-6εκ κοντύτερος.

Μία ακόμα ώρα και φτάνουμε στο 90cafe, για καφέ τυροπιτούλα και να ξεπιαστούμε, μάλλον εγω να ξεπιαστώ αφού απο το άγχος είχα πνίξει τα γκριπ και ειδικά το δεξί, με αποτέλεσμα να μουδειάζουν τα δάχτυλά μου. Ευτυχώς η ΤΑ δεν τρέμει, παντελής έλλειψη κραδασμών, το τιμόνι δεν τραβάει όλα οκ.
Επιβεβαιώνεται όμως το ότι στα σημεία των στροφών του κινητήρα που ο συγχρονισμός ξεφεύγει ο κινητήρας αλλάζει ήχο και εχει ενα ψιλοκραδασμό.
Στις 3500χτρ/λ και περίπου στις 4700στρ/λ που είναι οι στροφές που τα καρμπς μετά το ρελαντί συγχρονίζουν με μικρή διαφορά υποπίεσης απλά ο κινητήρας είναι σαν να μην υπάρχει. Πρός το παρόν λινούμαι με τις χαμηλότερες, αργότερα θα ξεψαρώσουμε ολίγον και θα ανέβουμε , σιγά σιγά ...

Ο δείκτης της βενζίνης δείχνει στο 1/4 και τα χιλιόμετρα κάπου στα 200 , δεν θυμάμαι ακριβώς.
Ξεπιάστήκαμε, και φεύγουμε και πάλι, ενώ εχω πάντα το νού μου για βενζινάδικο και διατηρώ ταχύτητα στα 100χλμ/ω με σκοπό να περάσω τις σύραγγες του Αγ. Κωνσταντίνου και να φουλάρω μετά, μη βρίσκοντας όμως βενζινάδικο κόβω δεξιά για Καμμένα Βούρλα , η ώρα είναι περαμένες 12, όπου όπως πάντα αυτή την εποχή γίνεται της μουρλής, βρίσκω ενα καλό σημείο και παρκάρω. Μετά απο λίγο περπάτημα για να ξανακυκλοφορήσει το αίμα στα μαλακά μόριά μας την πέφτουμε σε μια καφετέρια με τους πιό μαλακούς καναπέδες.
Καφεδάκι, και ξαναφεύγουμε. Φεύγοντας έχω την αίσθηση οτι κάτι ξέχασα, σταματάω και ελέγχω ξανά, πορτοφόλια, σάκκους, κινητά όλα οκ, και ξαναφεύγω.
Ομως τελικά κατι είχα ξεχάσει, να βάλω βενζίνη!

Τώρα όμως εχει αρχίσει να με ενοχλεί όλο και περισσότερο το κάθισμα. Το Κατερινιώ δεν εχει θέμα στην επίπεδη προεδρική πόσω θέση αλλά εγώ δεν την παλεύω με τπτ. Εκτός του οτι είναι σκληρό σαν κόκαλο με ενοχλεί στην ... οικογένεια. Προσπαθώ να βρώ μια θέση που να με βολεύει αλλά τπτ.
Σχεδόν κόντεψα να καθίσω πάνω στο τεπόζιτο, μέχρι και τέρμα πίσω όπου το σκαλοπάτι με ενοχλούσε στον κόκκυγα αλλά σε καμμιά θέση δεν βολευόμουν, ακόμα και αν εβρισκα μια θέση κάπως αναπαυτική σύντομα γλυστρούσα και πάλι τα ίδια.
Τέλος πάντων αυτό είναι μια στην κυριολεξία πονεμένη ιστορία και θα δώ τι θα κάνω.

Μετά απο λίγο φτάνουμε Λαμία όπου κοιτώντας τον δείκτη θυμήθηκα τι ξέχασα στα Καμμένα Βούρλα, είναι στην αρχή της κόκκινης περιοχής, συναντώ δύο πρατήρια στην είσοδο της πόλης αλλά δεν σταμάτησα σκεφτόμενος οτι θα βρώ παραπάνω.
Ομως που ηταν αυτό το παραπάνω?

Η βελόνα πέρασε το κόκκινο, βρέθηκε για τα καλά στην παρακάτω περιοχή και κάποια στιγμή ακούμπησε στο καρφάκι που τερματίζει οταν σβήσει ο κινητήρας , βενζινάδικο πουθενά.
Ηταν και η Εθνική, που ο Θεός να την κάνει Εθνική αυτό το πράμα, όλο κόνους και μονοδρόμηση και κράταγα τους κουτάκηδες στα 90χλμ και το τι θα άκουσα ...

Τελικά βρίσκω βενζινάδικο και φουλάρω, 17,5 λίτρα στα 265χλμ. Είχα τόσο αγχος που δεν είδα την τιμή, αφο9ύ παρακάτω είχε μια Avin με πολύ καλύτερη τιμή λίτρου.
Κάπου 6.6λ/100χλμ .
Καλό η κακό?

Κακό , εχω βγάλει και 330χλμ με 16,5 λίτρα με τα άλλα καρμπς, τι συνέβη απο τότε που τα άλλαξα? Βέβαια το μηχανάκι εχει στρώσει απο τότε κυρίως στις χαμηλές στροφές, εχει καλύτερο ρελαντί, διαφορετική λειτουργία του τσόκ, παίρνει με τη μία δίχως γκάζι απο κρύο (τώρα καλοκαιράκι, χειμώνα δεν ξέρω ακόμα) και τώρα με τις ζέστες στροφάρει χωρίς τσοκ στις 1000στρ/λ δίχως να τρέμει, η μάλλον τρέμει λιγότερο από ότι με τα παλιά καρμπς στις 1250στρ/λ ζεστό.
Επίσης τώρα με τις ζέστες δεν δέχεται τσοκ στην 1η σκάλα πάνω απο 20'', για 2η σκάλα δεν το συζητώ , οταν με τα παλιά καρμπς ακόμα και ζεστό το τσόκ ανέβαζε τις στροφές στις 1800 δίχως να μπουκώνει.

Κάτι παίζει στα παλιά με το μίγμα, ισως κατι να ηταν βουλωμένο ... ισως ... θα το δώ και αυτό το χειμώνα που ισως τα κάνω μια σκάτζα. Σε δουλειά να βρισκόμαστε δλδ.

Με το τεπόζιτο γεμάτο είπα να δώ την ζωή στα παραπάνω χιλιόμετρα. Ειδικά εκεί στις ευθείες της Λάρισσας δεν υποφέρεται με 90χλμ/ω ακόμα και οι νταλίκες σε προσπερνάνε.
Ετσι ανέβηκα στις 5000στρ/λ κάπου 105χλμ/ω και μετα απο λίγο στις 5500 και στα 120χλμ/ω, ενώ για λίγο στις 6250στρ/λ και στα 130χλμ/ω.
Τώρα μάλιστα καταπίνεις απόσταση, είχε δίκιο ο Κωνκωστής οταν μ΄έκραζε, βασικά το μόνο που σου δίνει την εντύπωση οτι πάς γρήγορα είναι ο δείκτης της βενζίνης. Ολα τα άλλα παραμένουν ίδια.
Ο θόρυβος στο κράνος, ο δείκτης θερμοκρασίας σταθερός, κραδασμοί μηδέν, σταθερός και γρήγορος. Τώρα μάλιστα, αν είχα και ενα βυτίο να με ακολουθεί θα ηταν τέλεια.

Επόμενη στάση Λάρισσα καθώς ο χρόνος πιέζει για το ξενοδοχείο αλλά το ίδιο και η πείνα. Πάω σε γνωστό σούπερ μάρκετ που εχει σελφ σέρβις βενζινάδικο για να βάλω φθηνή βενζίνα , δεν βρίσκω εκεί το γωνιακό φαστφουντάδικο τα παίρνω στην κράνα μεσα στην ζέστη δεν βάζω ούτε βενζίνη και συνεχίζω να ψάχνω για την Κεντρική πλατεία, κίνηση δεν είχε ήταν και περασμένες τρείς.
Αλλά χάνομαι στα στενά 1η 2α διαρκώς, να μην βρίσκω ενα ανθρωπο να ρωτήσω που να πάω, ο δείκτης θερμοκρασίας ανέβηκε πήρε και το βεντιλατέρ μια δύο φορές, αλλά τα συνθετικά Amsoil 20/50 στάθηκαν στο υψος των περιστάσεων, αλλαγές μαλακές, βούτυρο , τα χάρηκα.

Ρωτώντας ενα ταρίφα βρήκα το ίδιο γνωστό φαστφουντάδικο που παλιά αν δεν κάνω λάθος είχε δρόμο μπροστά και τώρα πεζόδρομο,βέβαια εχω πάνω από 10 χρόνια να περάσω.
Μπαίνουμε και δοξάζουμε αυτόν που ανακάλυψε τον κλιματισμό, ξειδρώνουμε αφού ακόμα και τα μπουφάν στάζουν.
Η ΤΑ σε θέση να την πιάνει το μάτι βασικό κριτήριο επιλογής για στέκι, την βλέπω εξω να περιμένει, πραγματικά γυαλίζει πολύ, είναι και τα δύο χέρια αλοιφή που την εχω περάσει. μια προστασία για τα κουνούπια που κολάνε στο φέριγκ και το απαραίτητο κεράκι για να μην την κάψει ο ήλιος, πέρασα ακόμα και τις ζάντες και τις ακτίνες, τρέλα δικέ μου, αρρώστεια και μάλιστα ανίατη.

Σκέφτομαι και πάλι το κάθισμα, εχει γίνει ο στόλος μου τελάρο, και εχω πιά ανάγκη απο όλο και συντομότερες στάσεις για ξεμούδιασμα. Αυτό είναι σοβαρό αφού το ότι δεν βολευόμουν στο κάθισμα μου προκάλεσε πόνο στην μέση χωρίς να εχω θέμα ... ευτυχώς πλησιάζουμε.
Το ότι χαθήκαμε και πάλι δεν είναι άξιο λόγου αφού την λύση εδωσε αυτή τη φορά νταλικέρης και βρήκαμε την έξοδο για την Εθνική.

Περνάμε τα Τέμπη και μετα απο μια σκάρτη ώρα και ενώ η ώρα είναι περίπου 5 το απογευμα φτάνουμε στην Σκοτίνα, ξεφορτώνουμε και βούρ για το δωμάτιο.
Ο δείκτης έχει πατήσει πάλι στο κόκκινο αλλά τώρα ποιός του δίνει σημασία? προέχει η ξεκούραση. Χιλιόμετρα δεν πρόσεξα αλλά ηταν σίγουρα λιγότερα απο πρίν.
Το βραδάκι εχει καφεδάκι, φαγάκι με την παρέα και επιστροφή στο δωμάτιο για ξεκούραση.

Κυριακή πρωί, η ΤΑ κάτω απο το τεράστιο πλατάνι , σκεπασμένη με την κουκούλα της, θα ξεκουραστεί αφού η παραλία είναι μόλις στα 100 μέτρα, αλλά και η σκέψη της σέλας αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα.
Μπανάκι, φαγάκι, παγωτάκι, καφεδάκι και όλα τα είς -ακι και επιστροφή για ξεκούραση αφού το απογευμα εχει καταδρομική στην Θεσσαλονίκη κάπου 80χλμ απο εδώ.

Απόγευμα και ξεκινάμε, ο δείκτης στο κόκκινο , μπαίνω στον παράδρομο για να γλυτώσω τα πρώτα διόδια, θα μου πείτε τι είναι ενα παραπάνω? μέχρι εδώ ερχόμενος απο Αθήνα σταματησα σε 6 η 7? δεν θυμάμαι αλλά πλήρωσα κάπου ενα δεκαπεντάρι, και μέχρι την Θεσσαλονίκη εχω αλλα δύο. Ξεφτύλες σα δεν ντρέπονται διόδια σε μονόδρομους με κώνους, βρε ούστ!

Παράδρομος λοιπόν και περνάω την Λεπτοκαρυά δίχως να βάλω βενζίνη, ωραία διαδρομή αν δεν βιαζόμουν θα τον πήγαινα μέχρι τέρμα, μέγα λάθος με αρνητικές ψυχολογικές επιπτώσεις, και στον κόμβο του Λιτόχωρου βγαίνω Εθνική με το δείκτη κάτω απο το κόκκινο.

Φτάνω και περνάω την υπόγεια διάβαση του κόμβου της Κατερίνης με τον δείκτη να ξεκουράζεται στο βελονάκι και εγώ να τραβάω το μαρτύριο της τελευταίας σταγόνας.
Τελικά ο δείκτης εχει κέφια, και παίζει με τα νεύρα μας, έχω ηδη ρίξει την ταχύτητα στα 80χλμ/ω σε μία προσπάθεια να εξοικονομήσω όσο το δυνατόν περισσότερο καύσιμο, όταν σε μια ταμπέλα διαβάζω : Rest Area 18Km, η σωτηρία μας , να δούμε αν θα μας βγάλει ακόμα 18χλμ. Μου φάνηκε οτι ο δρόμος ηταν ατελείωτος, αντε τώρα να πείς στην άλλη κατεβα να σπρώξεις. Το τι θα επακολουθούσε δεν περιγράφεται με λόγια ευτυχώς που δορούσα κράνος. Παρακαλούσα μάταια για μια κατηφόρα ωστε το σπρώξιμο να ηταν πιο εύκολο.
Τελικά φτάσαμε, η τρομοκρατία του δείκτη δεν πέρασε, μπήκα και εβαλα 20 ευρώ και ο δείκτης έδειξε τέρμα γεμάτο. Απο εκεί και πέρα 120χλμ/ω να προλάβω γιατί κάποιος συμφορουμίτης περίμενε στα διόδια των Μαλγάρων και είμαστε εκτός χρόνου.

Πόσο εχει αλλάξει η ζωή μου απο τότε που γράφτηκα σε αυτό το φόρουμ. Με κοινό μας ενα μηχανάκι γνώρισα ανθρώπους πρόθυμους να με βοηθήσουν δίχως να με έχουν δεί κάν.
Με τον Δημήτρη γράψαμε κανα δυό κουβέντες εδώ μέσα, τα λέγαμε και απο το τηλέφωνο, και τον συνάντησα πρώτη φορά στην κοπή της πίτας στο Σοφικό, όπου μιλήσαμε αντε το πολύ μισή ώρα. Αυτό ηταν αρκετό για να δεθούμε οικογενειακά πλέον και επιτέλους έκανα πραγματικότητα κάτι που είχα υποσχεθεί στον εαυτό μου, να πάω να τον βρώ στην Θεσσαλονίκη.

Ηθελα να συναντήσω και άλλους, αλλά ο χρόνος ηταν λίγος και στην Σκοτίνα υπήρχαν φίλοι και παλιοί συνάδελφοι που πήγαν εκεί μόνο και μόνο για να βρεθούμε και ενώ ήταν ηδη Κυριακή βράδυ είχα κάτσει μαζί τους μόνο δύο ωρες το βραδάκι του Σαββάτου.

Η καταδρομική στην Θεσσαλονίκη είχε πλήρη επιτυχία, αν και δεν έλλειψε και πάλι η περιπέτεια απο την ζωή μας όταν χαθήκαμε στις 3 τα ξημερώματα στα στενά της παλιάς πόλης.
Λυπήθηκα που ο Δημήτρης πούλησε το μηχανάκι του αλλά σέβομαι τις επιλογές ενός καλού φίλου, και φυσικά εκανα τα πάντα να μην πάρει Στρώμα . Δεν πιστεύω οτι οι ανάγκες του είναι για ενα μηχανάκι ον/οφ.

Μας πήρε λίγο ακόμα και ετσι μας φιλοξένησε σπίτι του αυτή τη βραδυά.
Την επομένη , Δευτέρα πρωί πλέον, νωρίς το πρωί χαιρετήσαμε το γυναικάκι του και ξεκινήσαμε για την επιστροφή στην Σκοτίνα αφού η αναχώρηση για Αθήνα ήταν προγραμματισμένη για την Τρίτη το πρωί οτι ώρα θα ξυπνούσαμε.

Μετά απο 40χλμ συνάντησα την ίδια Rest Area που μας εσωσε την προηγούμενη το απόγευμα και φουλάρισα βενζίνη ως επάνω, μετά έπαιξε σαντουιτσάκι και καφεδάκι.

Εχοντας μπροστά μου (520+80)-40 χλμ δλδ δύο σίγουρα τεπόζιτα και θέλοντας να μετρήσω το πόσα χιλιόμετρα μου δίνει παραπάνω στο τεπόζιτο μια βασανιστικά ηρεμη οδήγηση των 80-90χλμ/ω και μια κανονική των 120χλμ/ω εφτασα Σκοτίνα λίγο πριν το μεσημεράκι διατηρώντας ευλαβικά τα 80-90χλμ/ω και δεν κίνησα καθόλου το μηχανάκι μέχρι την επομένη το πρωί.

Μεσημεράκι ακολούθησε φαγάκι, παγωτάκι, καφεδάκι με την παρέα όπου όλοι με εκραξαν για την επιλογή μου να πάω με το μηχανάκι και φυσικά δεν ελειψαν σχόλια του τύπου ... που πάς ρε καραμήτρο , και απο το τι συνήθως πάει ένας γέρος κλπ.

Το απογευματάκι την σήκωσα στο διπλό σε ενα πεζούλι και καθάρισα την αλυσίδα απο την κατάμαυρη μπίχλα που είχε μετατραπεί η βαλβολίνη μετά απο 640χλμ. Ενα μικρό μπουκαλάκι που είχα μαζί μου μαζί με μια οδοντόβουρτσα έφτασαν για δύο περάσματα, ενα για καθάρισμα και ενα για λίπανση. Πράγματι στο 2ο χέρι έβγαλε καθαρή βαλβολίνη, μετά την παρκάρισα κάτω απο το πλατάνι να στραγγίξει μέχρι το επόμενο πρωί και ακολούθησε μπανάκι μανάκι, καφεδάκι ενώ το βραδι στραγγίξαμε κάτι παγωμένες βαρελίσιες μπύρες μαζί με σούβλακος , και μπόλικο τζατζίκι, κατι χωριάτικες, τι καλό να μένεις κάπου που να τα εχεις όλα κοντά και να μην χρειάζεται να οδηγήσεις απο το ρούφεν ως το κρεβάτι.
Τώρα το πόσο δυσκολεύτηκα να φτάσω ως εκεί και μεσα στην τρελή χαρά ειναι άλλο θέμα καθώς και το πώς κοιμήθηκα κατωπόδαρα στο κρεβάτι χρήζει και αυτό διερεύνισης.

Τριτη πρωί και ωρα για επιστροφή στην βάση μας, φορτώνω στην ΤΑ την μπαγκαζιέρα, η Κατερινιώ τον σάκκο της, μπουφάν, μπότες, γάντια, κράνη κλπ και αφού η ώρα εχει πάει ηδη εννιά και μισή χαιρετίζουμε την Σκοτίνα που μας φιλοξένησε ενα τριήμερο σκεφτόμενοι του χρόνου να είναι δεκαήμερο με τα παιδιά μας που ήδη μας εχουν λείψει , αν υπάρχει βέβαια ακόμα Ελλάδα και αν δεν χρειάζομαι διαβατήριο για να φτάσω στην Λάρισσα.

Πριν την Εθνική αριστερά στον παραδρομο για Αγ. Παντελεήμωνα για να γλυτώσουμε τα διόδια, δεν τα είδα δεν τα ξέρω που είναι ,ετσι μου είπαν να κάνω και το εκανα.

Ο ρυθμός ταξιδιού ηρεμος εκδρομικός και απολαυστικός στα 80-90χλμ/ω και χαλαρωτικός.
Σε μια περίπου ωρίτσα αρχίζω να πιάνομαι απο την θέση οδήγησης, σταματάω σε ενα πάρκιγκ με καντίνα η Κατερινιώ πάει για φραπεδάκι και εγώ ανοίγω την μπαγκαζιέρα και βγάζω ενα μπουρνούζι θαλάσσης. Το διπλώνω πολλές φορές και το βάζω σαν σαμάρι ενα πράμα στην ΤΑ.
Ξεκινάμε και πάλι , αισθάνομαι οτι κάθομαι ψηλά, τώρα γλυστράω περισσότερο αλλά ο πόνος στους γοφούς εξαφανίζεται αν εβρισκα και κατι να μην στραπατσάρω την οικογένεια θα ηταν τέλεια. Που και που σταματάω και αλλάζω θέση στο μπουρνούζι ωστε να δώσω σωστές οδηγίες στον ταπετσέρη που θα αναλάβει την εργασία.

Μια ακόμα στάση σε μια Rest Area με φαστφουντάδικο και καφετέρια υπο κατασκευή, δεν θυμάμαι που όμως.

Ο δείκτης ξεκόλησε απο το τέρμα δεξιά στα 135χλμ καλό αυτό, άλλα τόσα ακόμα υπομονή να δούμε τι θα βγάλει με αυτά τα χιλιόμετρα. Πράγματι στα 264χλμ και λίγο πρίν τα Καμμένα Βούρλα με τον δείκτη κάτω απο το κόκκινο, δεν το ριψοκινδύνευα να το αφήσω παραπέρα ,σταματάω για φουλάρισμα.

Συμπέρασμα, 264χλμ με ηρεμη , βασανιστικά ηρεμη οδήγηση, και περίπου 230χλμ με τα 120χλμ/ω.
Κάπου 30χλμ παραπάνω. Προσωπικά τα θυσιάζω για να πάω πιο γρήγορα στον προορισμό μου, αφού και σε αυτά τα χιλιόμετρα η ΤΑ εμπνέει εμπιστοσύνη ,αν και τα Anakee II που είναι πλέον περίπου 5 ετών εξωτερικά δείχνουν σε πολύ καλή κατασταση αφού σπάνια τα βλέπει ο ήλιος, δεν εχουν τετραγωνίσει και εχουν κάπου 10.000χλμ το πολύ, είναι και θέμα τελικά το πώς οδηγείς.
Οπως δείχνουν τα πράγματα θα είναι και η επόμενη επιλογή μου. Η πίεση που είχα στο ταξίδι ηταν 29-30 εμπρός και 34-35 πίσω αφού εχω 130 διάσταση.

Αυτό που κατάλαβα είναι οτι η κατανάλωση στην ΤΑ είναι γραμμικά συνδεδεμένη με τις στροφές του κινητήρα, δεν την επηρεάζει πιστεύω και τόσο το φορτίο όσο οι στροφές του κινητήρα  και το γκάζι.
Σίγουρα πάνω απο τα 120χλμ/ω και θα καίει ακόμα περισσότερο κάτι που δεν με ενδειαφέρει και τόσο και το αναφέρω καθαρά εγκυκλοπαιδικά.

Το γέρο πάπος της οικογένειας που είναι 50αρι καίει 3,3 λ/100χλμ και είναι και φυσικά δεν συζητάω για ταξίδι με δαύτο αφού μετα βίας μεταφέρει δύο ατομα, έχει όμως αρχαιολογική πλέον αξία αφού είναι 25 ετών, ενα σύγχρονο παπί στα 125 κυβικά καίει τα μισά απο την ΤΑ και ταξιδεύει με 80-90χλμ/ω με δύο ατομα αλλά και πάλι δεν είναι για μακρινό ταξίδι εκτός και αν εχεις κάνει τάμα, ατοπη λοιπόν η σύγκριση ενός εργαλείου πόλης με ένα μηχανάκι 650 κυβικών.

Για την ηλικία της, και την τεχνολογία της η ΤΑ στα 6 λ/100χλμ εχει μια λογική κατανάλωση αν εχεις και λογικές απαιτήσεις απο αυτήν αλλά για την εποχή της που ηταν η εποχή της αφθονίας και του 0.90 ευρώ το λίτρο.
Τώρα είναι η εποχή των ψεκαστών με τους πολλούς αισθητήρες και τα πολλά ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης καυσίμου, αλλά και των χαμηλών καταναλώσεων.
Πιστεύω οτι με ενα ψεκαστό στα ίδια χιλιόμετρα θα είχα κατανάλωση στα 4 λ/100χλμ κατα το 1/3 δλδ χαμηλότερη της ΤΑ.

Βέβαια η κατανάλωση σε υποχρεώνει να είσαι απολυτα νόμιμος και να συμβουλεύεσαι τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας της Εθνικής.

Αν ήθελα γρηγορότερο ταξίδι,οικονομικότερο ταξίδι η περισσότερη προστασία απο τον αέρα τότε εχω πάρει λάθος μηχανάκι, η σωστότερα λάθος κατηγορίας μηχανάκι, μπορεί να μην εχει ψεκασμό αλλά έχει άλλα που προσωπικά με τραβάνε σε αυτήν. Αν η Honda μας στην δεύτερη γενιά της 650 είχε βάλει τον κινητήρα της 700αρας πιστεύω οτι θα είχε γεμίσει ο τόπος απο αυτά τα μηχανάκια.

Τα Amsoil 20/50 απέδωσαν τα μέγιστα, και στην Εθνική, και στην ζεστή Λάρισσα των 35οC και βάλε χωρίς θορύβους και τέλειες αλλαγές.
Η ανάρτηση πολύ απλά δεν καταλαβαίνει τπτ,  αν και για μερικούς χωματερούς το 10αράκι Bell Ray στο μπροστινό ίσως είναι μαλακό για εμένα είναι απλά τέλειο.

Επόμενη στάση στο 90cafe για ενα ελαφρύ μεσημεριανό αφού η ώρα ηταν περασμένες τρείς.
Κάτσαμε περίπου μια ωρίτσα και ξεκινήσαμε και πάλι με ταχύτητα 120χλμ/ω οπως δλδ πήγαινα μετα τον τελευταίο ανεφοδιασμό.

Πλησιάζοντας στο Σχηματάρι μπήκα στο παράδρομο και ανηφόρισα πρός τα Δερβενοχώρια, με δεδομένο οτι η αποσταση Σχηματάρι/κόμβος Λ.Αθηνών-Κηφισσού/Ελευσίνα είναι κάπου 95χλμ, ενώ Σχηματάρι/Δερβενοχώρια/Ελευσίνα κάτω απο 45χλμ , μόνο αρνητικό οι στροφές και η μ.ω.τ που πέφτει στα 50-60χλμ/ω.
Τέλος φτάσαμε στο Κιάτο αφού κάναμε μια στάση στον Ισθμό για νεράκι, και κανα δυό σούβλακος στο γνωστό μαγαζί, και μάλιστα φτάσαμε με μόλις δύο φουλαρίσματα με τον δείκτη της βενζίνας και πάλι να ξεκουράζεται στο βελονάκι.........
Δε βάζω μυαλό και κάποια στιγμή δεν θα μου κάνει την χάρη, το ξέρω.

Αθήνα Θεσσαλονίκη λοιπόν με 4 τεπόζιτα κάπου 80 λίτρα, αλλά και ενα συμπλήρωμα των 20 ευρώ, δλδ 4 επί 34 ευρώ ,και 140+20 ευρώ για καύσιμο, και άλλα 30 ευρώ διόδια μας κάνουν 190 ευρώ για εξοδα μεκίνησης.
Πολλά, περισσότερα απο όσα κόστισαν φαί και διαμονή.

Δεν πειράζει μια ζωή την έχουμε ...

Με ενα μηχανάκι με ψεκασμό θα ήθελα τα 2/3 σε καύσιμο η κάπου εκεί στο περίπου, κάπου 55λίτρα δλδ 100ευρώ, καλή περίπτωση δεν λέω, όμως πόσα ταξίδια πρέπει να κάνω για να βγάλω την διαφορά των 2000-2500 ευρώ που θέλω για να αγοράσω ενα? Πόσο φαίνεται η διαφορά στην κατανάλωση οταν το 98% των διαδρομών της ΤΑ μου είναι το πολύ 10χλμ?
Κάπου 50 ταξίδια χρειάζομαι, θα τα κάνω? Προλαβαίνω? Και με την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση αναρωτιέμαι αν θα ξαναπάω κιόλας. Αυτά βέναια με την δική μου χρήση των 3000χλμ το χρόνο.
Και δεν είναι ανάγκη να τα κάνω σε ταξίδια, αν δλδ κάποιος χρησιμοποιεί το μηχανάκι του καθημερινά για τις μετακινήσεις του και γράφει πολλά χιλιόμετρα το μήνα σίγουρα θα βγάλει την διαφορά πολύ συντομότερα.
Προσωπικά λοιπόν δεν θα δώσω ενα μηχανάκι που το ξέρω πολύ καλά , του βάζω χέρι σε όλα για να ρισκάρω την αγορά ενός μεταχειρισμένου που δεν ακουμπιέται και θέλει λάπτοπ και βίσμα για κάθε σέρβις η βλάβη. Και αν κρίνουμε απο τα Ελληνικά συνεργεία που ακόμα και στο δικό μου πάνε ψάχνοντας εκεί θα χάνουν το λογαριασμό.
Θα το σκεφτώ όμως όταν πιάσω το Τζόκερ.



Offline zami

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 816
Reply #288 on: Δευτέρα 02 Σεπτέμβριος 2013, 07:11:49 πμ
Μπραβο
Νικο!εκπληκτικη περιγραφη!Ειμαι σιγουρος οτι παρ' ολες τις αντιξοοτητες σου αρεσε η εμπειρία του ταξιδιου με μηχανη(δεν ξερω εαν λεει το ιδιο και η "οικογενεια".....).Να εισαι γερος και να ξανακανεις και αλλα!μην αγχωνεσαι για τα λεφτα, οταν μπορεσεις...
Για τα του ψεκασμου: εγω με το dero , φορτωμενος με τριβαλιστο, την κυρα και τανκ μπαγκ(πανω απο 300 κιλα δλδ) αλλα με ταχυτητες 140+ εκαψα 87€ για 600 χλμ(Πειραια -Ποτιδαια Κασσανδρειας Χαλκιδικη) και αλλα τοσα στο γύρνα....

ΥΓ 1 : εισαι ηρωας που ταξιδεψες με 90χλμ/ωρα......
ΥΓ 2 : σκεφτομαστε με την κυρα να κανουμε μια ημερησια στο Ναυπλιο μεσα στο Σεπτεμβρη, ετσι για το γαμωτο που λες και εσυ, να ξεφυγουμε απο τις εννοιες..οταν το επικαιροποιησω θα σου κανω επισημη προταση και αν μπορεις/ειτε θα χαρω πολυ


HONDA ή γενόσιμο?


Offline Βαγγέλης

  • Ζήσε με την Υγεία σου, μην παίζεις με αυτήν, θα χάσεις πολλά
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3987
Reply #289 on: Δευτέρα 02 Σεπτέμβριος 2013, 07:59:53 πμ
Ρε συ μπαρμπάδι έχεις καρδιά ρε και δεν σου το είχα, επειδή φωνάζει η νύφη να πιουμε τον καφέ, και για να μην πάει χαμένο το ξεκίνημα στο γράψιμο (θα επανέλθω) σου εύχομαι τα καλύτερα φίλε



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #290 on: Δευτέρα 02 Σεπτέμβριος 2013, 16:28:14 μμ
Αφού αντεξατε να το διαβάσετε είσαστε ήρωες  :2hysterical: :2hysterical:

.οταν το επικαιροποιησω θα σου κανω επισημη προταση και αν μπορεις/ειτε θα χαρω πολυ

Νάσαι καλά συμφορουμίτη και πρώην συμπολίτη Σώτε ...

Οσο για την πρότασή σου, αυτές τις ημέρες , δλδ μέχρι και το επόμενο ΣΚ κανονίζεται μια βόλτα καταδρομικού στύλ οικονομικής βάσης τύπου ''μάμ απο το σπίτι και όπυ βρούμε την αράζουμε και μασουλάμε'' ωστε το μόνο εξοδο να είναι το καύσιμο και ενα καφεδάκι.
Προορισμός? Νέα Επίδαυρος για καφέ, και τελικό Πόρτο Χέλι, παρέα ο Γιάννης ο Καψιώτης και ελπίζω και ο Johnny_Nik.
Θα δούμε αν θα τα καταφέρουμε ... τον Καψιώτη τον εχω ''ψήσει'' δλδ. ;D ;D


Ρε συ μπαρμπάδι έχεις καρδιά ρε και δεν σου το είχα, επειδή φωνάζει η νύφη να πιουμε τον καφέ, και για να μην πάει χαμένο το ξεκίνημα στο γράψιμο (θα επανέλθω) σου εύχομαι τα καλύτερα φίλε


Σε ευχαριστώ Βαγγέλη, να προσέχεις και ο Θεός να σε έχει πάντα καλά, και εσένα και την οικογένειά σου.
Αξιζαν τα χιλιόμετρα που εκανα φέτος μόνο και μόνο για να σε δώ και να τα πουμε εστω και για λίγο.
Χαιρετισμούς απο το Κατερινιώ.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #291 on: Δευτέρα 09 Σεπτέμβριος 2013, 16:54:24 μμ
Λοιπόν, μετά απο μια αύξηση στην κατανάλωση με τα καινούργια καρμπς και μετα απο 1500χλμ σήμερα είπα να κάνω ενα έλεγχο στα εύκολα μπουζί αφού αυτά δεν λένε ποτέ ψέματα για το μίγμα και όχι μόνον.

Λοιπόν πρώτα το δεξί εμπρός:





και το πίσω αριστερά








Λοιπόν, αν και οι φωτό δεν φαίνεται να απεικονίζουν με το 100% ότι είδα με τα μάτια μου, το πίσω ηταν καθαρότερο απο το εμπρός, και περισσότερο ''σταχτύ'' που σημαίνει ίσως και φτοχό μίγμα η ιδανικό μίγμα.
Το εμπρός ήταν πιό ''βρώμικο'' αλλά και πάλι αν και οι ακίδες ήταν σταχτύ χρώμα και πεντακάθαρες, δεν είχαν αυτό το τόσο καθαρό σταχτύ όσο το άλλο.μπορώ να πώ οτι ψιλομαύριζαν.
Για να το περιγράψω διαφορετικά, το πίσω ακόμα και περιμετρικά της κεντρικής ακίδας δλδ στην βίδα που εχει το σπείρωμα ηταν σταχτύ ενώ το εμπρός στο ίδιο σημείο ηταν πιό μαύρο.
Ισως λοιπόν μπροστά να χρειάζεται λιγότερο μίγμα , ίσως .....

Ακούω , γνώμες , απόψεις .....
« Last Edit: Τρίτη 07 Νοέμβριος 2017, 17:47:01 μμ by Stoneman »



Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #292 on: Δευτέρα 09 Σεπτέμβριος 2013, 19:09:49 μμ
Όπως το λες είναι.

Δες και εδώ τον πίνακα της NGK για τα μπουζί


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #293 on: Δευτέρα 09 Σεπτέμβριος 2013, 20:24:36 μμ
Με βλέπω στην Normal Condition σύμφωνα με το λινκ.
Καλή περίπτωση.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #294 on: Δευτέρα 09 Σεπτέμβριος 2013, 21:50:54 μμ
Από όταν τα είχες ξαναβγάλει δείχνεις όντως λίγο πιο πλούσιο μείγμα. Η απόχρωση παραμένει καλή όπως ειπώθηκε και μέσα σε λογικά πλαίσια. Όμως είναι σίγουρα διαφορετική από ότι με τις προηγούμενες ρυθμίσεις. Δεν ξέρω βέβαια αν δικαιολογεί τόσο διαφορά στην κατανάλωση.

Πάντως, εάν αποφασίσεις να φτωχύνεις το μείγμα πιστέυω ότι έχεις περιθώρια αρκετά να κάνεις τα μπουζί όπως όταν είχες τα δικά σου κάρμπς, με την προυπόθεση ότι δεν ήταν προβληματική εκείνη η ρύθμιση. Άσχετο αλλά μιας και το θυμήθηκα...

Τα κάρμπς που παρέλαβες, είχαν πάνω βαλβίδες τσοκ ή έβαλες από τα παλιά τις ήδη υπάρχουσες? Σκέφτομαι το εξής ενδεχόμενο:

Με δεδομένο ότι τα δικά μου βαλβιδάκια είχαν σημάδια από το μέσα έξω, ίσως να είχαν πάρει "φόρμα" από τα παλιά καρμπυρατέρ, με αποτέλεσμα να μην ταιριάζουν 100% στα καινούργια και έτσι να μη σφραγίζεται πλήρως η δίοδος του τσοκ. Άμεσο αποτέλεσμα είναι πιο πλούσιο μείγμα στις ίδιες ρυθμίσεις, σίγουρα πιο σταθερό ρελαντί, (έχω αναφέρει ότι όταν είμαι με τσοκ το ρελαντί είναι βράχος) και πιθανότατα και αύξηση στην κατανάλωση αφού συμπεριφέρεται σαν να έχεις τραβηγμένο το τσόκ έστω και λίγο. Το ότι παίρνει μάλιστα χωρίς καθόλου τσοκ με προβληματίζει, μιας και η δικιά μου μόλις άρχισε να πέφτει η θερμοκρασία άρχισε να μου ζητάει τσοκ για να πάρει και να δουλέψει σωστά. Αν τα βαλβιδάκια ήταν στα καινούργια κάρμπς ξέχνα ότι είπα.  ;D



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #295 on: Τρίτη 10 Σεπτέμβριος 2013, 14:42:09 μμ
Το έχ σκεφτεί και εγώ αυτό , αλλά απο μόνη της η λειτουργία του τσόκ αναιρεί κάθε τέτοια σκέψη περί βαλβίδων του τσόκ.
Αν έχεις παρατηρήσει τα μεταλικά βαρελάκια του τσόκ έχουν στην εσωτερική μεριά λάστιχο, αυτό το λάστιχο πιέζεται απο το ελατήριό τους και κλείνει την δίοδο καυσίμου του τσόκ.
Απο τη στιγμή που θα τραβήξεις το τσόκ και αυτή η δίοδος ανοίξει δεν σε νοιάζει το πόσο τα βαρελάκια εφαρμόζουν στον οδηγό που κινούνται μέσα - έξω.
Αυτό όμως που είναι σημαντικό είναι το να σφραγίζουν οταν το τσόκ είναι κλειστό.
Σκέφτηκα φέτος να τα αλλάξω αν η τιμή είναι λόγική, αλλά πάει σετ όλη η ντίζα , κάπου στο 50ευρο και δεν λέει.
Οσο για τις δύο σκάλες του τσόκ , στον οδηγό που κινούνται τα βαρελάκι  έχει δύο τρύπες που ανάλογα σε ποιά σκάλα έχεις το τσόκ ανοίγει η μια η και οι δύο.

Ισως θέλει 1/4 στροφή φτωχότερο μίγμα ο εμπρός, αλλά και πάλι δεν δικαιολογεί την διαφορά στην κατανάλωση.
Αρχίζουν πάλι να μου μπαίνουν ιδέες για το TPS. :eusa_think:



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3379
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #296 on: Τρίτη 10 Σεπτέμβριος 2013, 15:00:40 μμ
Εγώ τα μπουζί τα βλέπω υγιέστατα!. Τα 4,κάτι /100 που έβλεπες πρίν δεν ήταν καλό. Το μείγμα σου είναι λίγο προς το πλούσιο όπως πρέπει να είναι σε έναν κινητήρα που έχει Carbs.
Η καλύτερη κατανάλωση που μπορεί να έχει ένα καλοσυντηρημένο ΤΑ δικάβαλο που κινείται με ταχύτητες 100 - 130 είναι 5,8 με 6,5 Λίτρα/100. Φορτωμένος με ταχύτητες 120 -130 κατανάλωση 6,5 - 7 λίτρα /100. Απο εκεί και πάνω όσο γουστάρει καίει!
Το δικό μου απο καινούργιο κάτω απο 5,8 δεν έκαψε ποτέ!.



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #297 on: Τρίτη 10 Σεπτέμβριος 2013, 16:11:17 μμ
Ισως θέλει 1/4 στροφή φτωχότερο μίγμα ο εμπρός, αλλά και πάλι δεν δικαιολογεί την διαφορά στην κατανάλωση.
Αρχίζουν πάλι να μου μπαίνουν ιδέες για το TPS. :eusa_think:

Mιας και κλείσαμε πάλι, είπα να ψάξω να δώ τι μπορεί να κάνει το αβάνς σε έναν κινητήρα. Σύμφωνα με τα λίγα που διάβασα (γιατί ήταν στα εγγλέζικα και βαρέθηκα, άσε που θα πρεπε να διαβάζω για όταν ξανανοίξουμε, μπλα μπλα μπλα...) πράγματι οι αλλαγές στο αβάνς μπορεί να επηρρεάσουν την κατανάλωση (είτε πάνω, είτε κάτω). Σε έναν κινητήρα με καρμπυρατέρ, η μόνη λειτουργία του TPS όταν αυτό υπάρχει είναι οι αλλαγές στο αβάνς. Εάν το TPS ήταν παντρεμένο με συγκεκριμένο τρόπο στα καρμπς, τότε,  η αλλαγή με άλλο ίσως να δημιουργούσε πράγματι θέματα. Είναι όμως έτσι? Ο Aerios αναφέρει ότι το ρύθμισε πριν το βάλει πάνω:

To TPS στα Carbs που σου έδωσα είναι ρυθμισμένο από μένα με Fluke πιστοποιημένο σύμφωνα με τις τιμές που είχε το δικό τους αρχικά.
Τα συγκεκριμένα Carbs είναι άψογα λειτουργικά.


Αλλά και πάλι να πώ η αλήθεια είναι ότι δεν κατάλαβα πλήρως πως επηρρεάζει το αβάνς τόσο πολύ την κατανάλωση. Κατάλαβα όμως ότι αν παίζεις εσύ με τα μείγματα, σε αμάξια χωρίς TPS ρίχνεις και το αβάνς για να φέρεις τον κινητήρα σε ένα ιδανικό σημείο λειτουργίας συμφωνα με τα νέα δεδομένα. Στην περίπτωσή μας όμως το αβάνς παίζει μόνο του σύμφωνα με τη θέση στο γκάζι, αλλά εμείς δεν πειράζουμε το μείγμα, ούτε κάτι φαίνεται να επεμβαίνει προφανώς στα καρμπυρατέρ.  ???

:eusa_think: Μπερδεύτηκα μόνος μου... Πάω να ασχοληθώ με τίποτα πιο εύκολο.  :2hysterical:



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9994
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #298 on: Τρίτη 10 Σεπτέμβριος 2013, 18:16:56 μμ
Αλλά και πάλι να πώ η αλήθεια είναι ότι δεν κατάλαβα πλήρως πως επηρρεάζει το αβάνς τόσο πολύ την κατανάλωση. Κατάλαβα όμως ότι αν παίζεις εσύ με τα μείγματα, σε αμάξια χωρίς TPS ρίχνεις και το αβάνς για να φέρεις τον κινητήρα σε ένα ιδανικό σημείο λειτουργίας συμφωνα με τα νέα δεδομένα. Στην περίπτωσή μας όμως το αβάνς παίζει μόνο του σύμφωνα με τη θέση στο γκάζι, αλλά εμείς δεν πειράζουμε το μείγμα, ούτε κάτι φαίνεται να επεμβαίνει προφανώς στα καρμπυρατέρ.  ???

Το TPS δεν επηρεάζει το αβάνς.
Το TPS δίνει στην ECU την θέση της πεταλούδας.

Ομως λογικά σε ενα κινητήρα η προπορεία της ανάφλεξης σχετίζεται με το φορτίο και τις στροφές του.

Εδώ όμως δεν εχουμε κάτι που να μεταβάλει την προπορεία ανάλογα με αυτές τις παραμέτρους αφού ο αισθητήρας της ανάφλεξης είναι σταθερά τοποθετημένος με το περιστρεφόμενο βολάν.

Ομως έχουμε προπορεία σίγουρα, αφού δεν λειτουργεί σωστά ο κινητήρας δίχως αυτήν, το θέμα είναι αν έχουμε μεταβαλόμενη προπορεία και πώς γίνεται αυτό?

Σε περίπτωση όμως που εμείς ανοίξουμε παραπάνω το γκάζι ενώ οι στροφές παραμένουν ίδιες πιθανόν η ECU να υπολογίζει την διαφορά στροφών με την θέση της πεταλούδας.

Πχ σε μια ανηφοριά μονοκάβαλος ανεβαίνεις με 3500στρ/λ και την πεταλούδα στο 1/4 (λέω μια υποθετική τιμή)
Στην ίδια ανηφόρα δικάβαλος ανεβαίνεις με 3500στρ/λ και την πεταλούδα στο 1/2.

Λόγω της αύξησης του φορτίου πρέπει να αυξηθεί και η προπορεία ωστε να προλάβουμε να αναφλεγεί το καύσιμο ανεξέλεγκτα (πειράκια)

Ισως λοιπόν αυτή η μεταβολή της θέσης της πεταλούδας σε σχέση με τις στροφές να δίνει μια μεταβολή στην ανάφλεξη. (λέω τώρα εγώ ...) πάντως η ΤΑ αν έχεις απαιτήσεις σε ιδιαίτερα χαμηλές στροφές δυσανασχετεί, τρέμει, αλλά πειράκια δεν ακούγονται ... μυστήριο πράμα. :eusa_think:

Θα πάω σε ενα εξουσιοδοτημένο να ρωτήσω, λές να ξέρουν?






Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #299 on: Τρίτη 10 Σεπτέμβριος 2013, 20:34:03 μμ
Από την στιγμή που ο έλεγχος της ανάφλεξης είναι ηλεκτρονικός το βλέπω λογικό να ρυθμίζεται η προπορεία με βάση την θέση της πεταλούδας (που λογικά θα την χρησιμοποιεί σαν ένδειξη φορτίου) και των στροφών. Το θέμα είναι αν παίρνει και σήμα από το βολάν για την σωστή θέση ή είναι απλά μια +/- ρύθμιση που βασίζεται σε μια γενική ρύθμιση.

Πάντως ένας V δικύλινδρος είναι λογικό να είναι πιό βάρβαρος στην λειτουργία του σε χαμηλές στροφές από τους εν σειρά (που συνήθως είναι 4κύλινδροι). Υποφέρεις αυτό για την αυξημένη ροπή που δίνει. Μόνο αν πάς σε L κινητήρα μειώνεις τους κραδασμούς.

Αυτό ήταν το πρώτο που έπρεπε να συνηθίσω μετά την 4κύλινδρη Zephyr που δούλευε σαν ραπτομηχανή με μηδέν κραδασμούς σε χαμηλές στροφές.


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...