Εδώ και καιρό παρατήρησα μια σχέση του Kill Switch και του HISS και οχι μόνο στο δικό μου μηχανάκι. Δλδ μερικές φορές ηθελε κάποια μαγικά για να σβήσει το πράσινο λαμπάκι κάτι οχι και τόσο λογικό.
Ετσι είπα οτι απλά είναι κάτι που μπλοκάρει και με το παίξιμο του διακόπτη ξεμπλοκάρει. Απο την στιγμή μάλιστα που δεν έχεις πρόβλημα με τον συγκεκριμένο διακόπτη γιατί να ασχοληθείς?
Ομως είχα μια σκέψη οτι ίσως το κύκλωμα να απαιτεί οσο το δυνατόν μηδενική αντίσταση, η αλλιώς καλή επαφή του διακόπτη για να λειτουργήσει.
Ετσι τώρα που η ΤΑ ηταν τεύχη είπα να το επιχειρήσω, μετά μάλιστα απο την 100% επιτυχή επισκευή του διακόπτη αλλαγής σκάλας του προβολέα και των φλάς, είπα οτι μια απο τα ίδια θα είναι.
Η λύση του καθαριστικού επαφών η του WD40 δεν μ΄άρεσε αφού ηθελα μια μόνιμη λύση και όχι κάτι προσωρινό και βλέπουμε.
Αρχικά πρέπει να χαλαρωθεί η γκαζιέρα, η πάνω βίδα της αρκεί ωστε να τραβηχτεί πρός τα εξω και να φανεί η πίσω βίδα του διακόπτη αλλά και να μπορέσει να ανοίξει αυτός ωστε να αφαιρεθεί.
Μετά αφαιρούμε το καλώδιο μέχρι το βίσμα ...
... που βρίσκεται εδώ (μια πιό πανοραμική) ...
... και με λίγη ακόμα προσπάθεια ο διακόπτης βρίσκεται στον πάγκο:
Μην ξεχάσουμε οτι οι βίδες που τον συγκρατούν είναι διαφορετικές σε μήκος :
Επίσης προσοχή κατά την αφαίρεση γιατί στο κάτω τμήμα του υπάρχει ο διακόπτης της μίζας και τα καλώδιά του κρατάνε τα δύο μέρη του διακόπτη ενωμένα.
Βασικό: Για όσους χαρακτηρίζονται ως σιδεροφάγοι η ανυπόμονοι καλό θα ηταν σε αυτό το σημείο να κάνουν ενα μπάνιο τον διακόπτη με καθαριστικό επαφών δίχως λάδι και να τον επανατοποθετήσουν, γιατί σε λίγο θα είναι αργά να κάνουν πίσω.
Μια συμβουλή, επειδή εδώ μέσα εχω παρατηρήσει οτι πολλοί θεωρούν το WD40
ΤΟ εργαλείο για κάθε δουλειά τέτοιας φύσης να σας πληροφορήσω οτι δεν είναι δυστυχώς. Απαγορεύεται η χρήση χημικών πετρελαικής βάσης στις επαφές, επειδή μακροχρόνια τις οξειδώνουν, ενα σπρευ επαφών είναι οτι καλύτερο, μόνο που αργεί να κάνει δουλειά, μερικές φορές και κάποιες ώρες.
Εχουμε λοιπόν τον διακόπτη στα χέρια μας:
Και εδώ βλέπουμε την μία απο τις δύο σταθερές επαφές που ενώνει το μπρούτζινο λαμάκι που κινεί το κόκκινο τμήμα του διακόπτη.
Αλλάζοντάς του κατάσταση φαίνεται και η δεύτερη σταθερή επαφή:
Επαναλαμβάνω μέχρι εδώ μπορείτε να καθαρίσετε τις επαφές με σπρέυ και επανατοποθετηση, αφού φαίνονται πολύ καλά.
Οσοι για λόγους μαζοχισμού θέλετε κατι περισσότερο συνεχίστε το διάβασμα.
Προσέξτε την βρώμα που εχει πάνω του το λαμάκι (κόκκινο βέλος) :
Μια τελευταία απο τις επαφές:
Στην συνέχεια πατάμε με δύο ψιλά κατσαβίδια η οτι άλλο διαθέτετε τα πλαστικά κλίπ που βρίσκονται στις 4 αυτές τρύπες , δύο σε κάθε πλευρά, δεν χρειάζεται πολύ δύναμη απλά μέχρι να απασφαλίσουν , οχι υπερβολές ...
...ωστε να απελευθερωθεί νο διακόπτης που είναι τοποθετημένος συρταρωτά:
Και τον σύρουμε πρός τα έξω, ευτυχώς δεν εχει κάτι που να συγκρατεί ενα ελατήριο και δεν υπάρχει φόβος να πεταχτεί κανένα μικρό ανταλλακτικό με κίνδυνο να χαθεί.
Και τελικά έχουμε τον διακόπτη έξω απο το καπάκι:
Και συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο , πιέζοντας τα δύο αυτάκια που συγκρατούν το κινητό τμήμα του διακόπτη , βασικά ο διακόπτης είναι σαν ενα ''Π'' με μια παύλα στο κάτω μέρος του που τον κλείνει σε τετράγωνο:
Ετσι με προσοχή αφαιρείται το κάτω μέρος του ''Π'', να πώ οτι αυτό ηταν κατα πολύ ευκολότερο απο τα 4 πλαινά κουμπώματα αλλά θέλει και αυτό προσοχή και οχι υπερβολικό άνοιγμα, μια πλευρά την φορά:
Εχουμε λοιπόν φθάσει στις σταθερές επαφές ...
... και στο λαμάκι που εχει σχήμα ''Π'' και αγκαλιάζει το κινητή μέρος του διακόπτη:
Αφαιρούμε το κινητό τμήμα του διακόπτη ...
... και ανασηκώνουμε το λαμάκι αυτό :
Βγάζοντας την μικρή τύπου Philips βίδα απο την άλλη μεριά βγάζουμε το κάλυμα του διακόπτη της μίζας, που είναι απο τους στεγανούς οπότε δεν εχουμε και πολλά να κάνουμε παρά μόνον λίγο σπρευ λάδι σιλικόνης για να λιπάνουμε τον άξονά του και ξανακλείνουμε και πάλι (ατιμη περιέργεια).
Εχοντας τα πάντα λυμένα προχωράμε σε καθαρισμό.
Πρώτα το λαμάκι καθαρίζεται με μια γώμα (ναι γώμα ,) και μάλιστα με το μπλέ μέρος της, παλιά και καλή μέθοδος, τρίβουμε μέχρι να γυαλίσει και το φυσάμε αν μείνουν μερικά σκουπιδάκια γώμας. Προσοχή εδώ μην το στραβώσουμε η τσακίσει, αν και είναι αρκετά γερό.
Επίσης αφού το καθαρίσουμε να μην ερθει σε επαφή με λάδια, γράσο , κλπ.
Λίγο γράσο σιλικόνης στο σημείο που παίζει η μπίλια του διακόπτη, σιλικόνης γιατί δεν τρέχει ωστε να απλώνει παντού ...
... λίγο και στην ίδια την μπίλια ωστε να μείνει στην θέση της
Ελάχιστο γράσσο στα πλαινά απο το λαμάκι ωστε να μπορεί να μετακινείται ανετα, οχι οτι δεν μετακινείται αλλά τόση δουλειά .... σε μια λεπτομέρεια θα κολήσουμε?
Τοποθέτηση και πάλι .
Και έτοιμο ...
.... το κινητό μέρος του διακόπτη στην θέση του :
Αφού εχουμε καθαρίσει με ενα υγρό που δεν αφήνει υπολείματα η λάδι, πχ οινόπνευμα τις σταθερές επφές, τις τρίβουμε με την γώμα και τις καθαρίζουμε καλά για τυχόν σκουπιδάκια, και τέλος ακολουθεί κούμπωμα του πλαινού :
Το δουλεύουμε μερικές φορές σαν σύνολο ωστε να είμαστε σίγουροι οτι δουλεύει σωστά, αφού η διαδικασία για να το ξαναβγάλουμε είναι δύσκολη και θέλει υπομονή και προσοχή.
Η συναρμολόγηση είναι φυσικά η αντίστροφη διαδικασία.
Καλές δουλειές, σε όσους το επιχειρήσουν.