8 Immobilizer system (HISS) XL650V models
ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
1. Το Immobilizer της Honda HISS (Honda Ignition Security System) τοποθετείται στο μοντέλο XL650V σαν μια αντικλεπτική συσκευή. Το σύστημα επιτρέπει στον κινητήρα να εκκινήσει μόνον εάν χρησιμοποιείται το σωστά δηλωμένο κλειδί στην προσπάθεια εκκίνησης.Το σύστημα αποτελείται από έναν πομπό που είναι ενσωματωμένος στο κλειδί, εναν δέκτη που είναι τοποθετημένος περιμετρικά του διακόπτη εκκίνησης, και την Μονάδα Ελέγχου Ανάφλεξης (ICU).
2. Oταν η ανάφλεξη τίθεται ΟΝ (θέση διακόπτου ING) η ICU στέλνει τάση μέσω του δέκτη στον πομπό.Ο πομπός με τη σειρά του στέλνει ενα κωδικοποιημένο σήμα πίσω μέσω του δέκτη στην ICU. Εαν το σήμα που εστάλει από τον πομπό ταιριάζει με το σήμα που βρίσκεται αποθηκευμένο στην μνήμη της ICU, το ενδεικτικό λαμπάκι στον πίνακα οργάνων ( με το σύμβολο του κλειδιού χαραγμένο επάνω) ανάβει για δύο δευτερόλεπτα, κατόπιν σβήνει, και η ICU επιτρέπει στον κινητήρα να εκκινήσει.Εάν το κωδικοποιημένο σήμα του κλειδιού δεν αναγνωριστεί, η υπάρχει κάποιο σφάλμα στο σύστημα, το λαμπάκι παραμένει αναμένο.Εάν το λαμπάκι παραμένει αναμένο, απευθυνθείτε στο κεφάλαιο Διάγνωσης βλαβών και οδηγό βλαβών παρακάτω. Παρομοίως εάν το λαμπάκι δεν ανάβει καθόλου.
3. Η ICU μπορεί να αποθηκεύσει κωδικούς μέχρι τεσσάρων κλειδιών. Τα κλειδιά πρέπει να φυλάσσονται ξεχωριστά (για παράδειγμα ποτέ στο ίδιο μπρελόκ) καθώς το να πησιάσει το ένα κλειδί το άλλο που χρησιμοποιείται στον διακόπτη μπορεί να προκαλέσει παρεμβολή στο σήμα του και ο κινητήρας να μην τιθεται σε λειτουργία. Το κλειδί διαθέτει ένα πομπό που μπορεί να πάθει ζημιά εάν πέσει η κτυπηθεί, υπερθερμανθεί, η βρεθεί κοντά σε μαγνήτη, η βυθιστεί στο νερό για μεγάλο χρονικό διάστημα. Εάν όλα τα κλειδιά χαθούν, η ICU πρέπει να αντικατασταθεί με καινούργια, άρα σιγουρευτείτε οτι έχετε τουλάχιστον ένα εφεδρικό κλειδί. Εάν προμηθευτείτε ένα νέο κλειδί αυτό πρέπει να δηλωθεί στο σύστημα πρίν η μοτοσυκλέτα τεθεί σε λειτουργία.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΊΑ ΔΗΛΩΣΗΣ ΚΛΕΙΔΙΟΥ
Πώς να δηλώσετε ένα καινούργιο κλειδί.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Για να το κάνετε αυτό χρειάζεστε τα εξής ειδικά κλειδιά της Honda : (07XMZ-MBW0100, 07YMZ-MCB0100 η τα 07XMZ-MBW0101, και 07MZ-0010100) που είναι ενα συστημα καλωδίων και ένας αντάπτορας που συνδέεται στον κονέκτορα της γεννήτριας που παράγει τον παλμό ανάφλεξης (Ignition Pulse Generator).Εάν δεν διαθέτετε το ανωτέρο εργαλείο η όλη διαδικασία πρέπει να γίνει σε εναν αντιπρόσωπο Honda.
4. Προμηθευτείτε ενα καινούργιο κλειδί απο εναν αντιπρόσωπο της Honda, και κατόπιν κόψτε το ωστε να ταιριάζει με το γνήσιο κλειδί.
5. Αφαιρέστε το τεπόζιτο και αποσυνδέστε τον διπολικό κονέκτορα της Ignition Pulse Generator. Συνδέστε τον κονέκτορα του ειδικού εργαλείου στην μεριά της ICU,και κατόπιν συνδέστε το κόκκινο καλώδιο του εργαλείου στο (+) της μπαταρίας και το πράσινο καλώδιο στο (-).
6. Γυρίστε τον διακόπτη στο ΟΝ χρησιμοποιώντας το9 γνήσιο κλειδί. Το λαμπάκι του Immobilizer θα ανάψει και θα παραμείνει αναμένο ( εάν μετά απο 10 δευτερόλεπτα αρχίσει να αναβοσβήνει τότε υπάρχει σφάλμα στο σύστημα, που πέρασε σε κατάσταση ανίχνευσης βλάβης, και το δείγμα των αναλαμπών που στέλνει θα πρέπει να συγκριθεί με τον κώδικα βλαβών που βρίσκεται στο διάγραμμα παρακάτω). Τώρα αποσυνδέουμε το κόκκινο καλώδιο από την μπαταρία και το αφήνουμε αποσυνδεδεμένο για τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα, και το επανασυνδέουμε. Το λαμπάκι πρέπει να ανάψει για 2 δευτερόλεπτα, μετά αρχίζει να αναβοσβήνει ξανά και ξανά 4 φορές. Αυτό δείχνει οτι το σύστημα βρίσκεται σε κατάσταση δήλωσης ( registration mode). Σε αυτό το σημείο οι δηλώσεις όλων των κλειδιών εκτός απο του κλειδιού που βρίσκεται εντός του διακόπτη εχουν διαγραφεί, έτσι εάν έχετε ενα άλλο εφεδρικό χωριστα από το καινούργιο που θέλετε να δηλώσετε, και αυτό θα πρέπει να δηλωθεί.
7. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OFF και αφαιρέστε το γνήσιο κλειδί, τοποθετώντας το μακριά απο τον δέκτη.
8. Τοποθετείστε το καινούργιο κλειδί στην θέση του διακόπτη και στρέψτε το σε θέση ΟΝ. Το λαμπάκι θα πρέπει τώρα να ανάψει για 2 δευτερόλεπτα, μετά αχίζει να φλασάρει επανειλημμένα 4 φορές. Αυτό δείχνει οτι το καινούργιο κλειδί εχει δηλωθεί.Στρέψτε τον διακόπτη σε θέση OFF και αφαιρέστε το κλειδί.
9. Για να δηλώσετε οποιοδήποτε άλλο εφεδρικό κλειδί που έχει διαγραφεί, επαναλάβετε τα βήματα 7 και 8. Μέχρι 4 κλειδιά μπορούν να δηλωθούν.
10. Τελειώνοντας στρέψτε τον διακόπτη σε θέση OFF, αφαιρέστε το ειδικό εργαλείο και επανασυνδέστε τον κονέκτορα της Ignition Pulse Generator. Στρέψτε τον διακόπτη σε θέση ΟΝΝ χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε απο τα δηλωθέντα κλειδιά για να επαναφέρετε το σύστημα σε κανονική κατάσταση (normal mode).
11. Eλέγξτε οτι όλα τα δηλωθέντα κλειδιά θέτουν σε λειτουργία την μοτοσυκλέτα.
ΠΩΣ ΜΑ ΔΗΛΩΣΕΤΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΜΕ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΔΙΑΚΟΠΤΗ
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Για να το κάνετε αυτό χρειάζεστε τα εξής ειδικά κλειδιά της Honda : (07XMZ-MBW0100, 07YMZ-MCB0100 ) που είναι ενα συστημα καλωδίων και ένας αντάπτορας που συνδέεται στον κονέκτορα της γεννήτριας που παράγει τον παλμό ανάφλεξης (Ignition Pulse Generator).Εάν δεν διαθέτετε το ανωτέρο εργαλείο η όλη διαδικασία πρέπει να γίνει σε εναν αντιπρόσωπο Honda.
12. Προμηθευτείτε εναν καινούργιο διακόπτη και δύο (η περισσότερα) καινούργια κλειδιά (τα δύο δίνονται με την αγορά του διακόπτη).
13. Αφαιρέστε τον χαλασμένο διακόπτη αλλά κρατείστε τον δέκτη για να τον τοποθετήσετε με τον καινούργιο διακόπτη.
14. Αφαιρέστε το τεπόζιτο και αποσυνδέστε τον διπολικό κονέκτορα της Ignition Pulse Generator. Συνδέστε τον κονέκτορα του ειδικού εργαλείου στην μεριά της ICU,και κατόπιν συνδέστε το κόκκινο καλώδιο του εργαλείου στο (+) της μπαταρίας και το πράσινο καλώδιο στο (-).
15. Τοποθετείστε ένα από τα γνήσια δηλωμένα κλειδιά για τον χαλασμένο διακόπτη κοντά στον δέκτη.
16. Συνδέστε τον καινούργιο διακόπτη στον κονέκτορά του στην κεντρική καλωδίωση (πλεξούδα) αλλά κρατείστε τον μακριά από τον δέκτη. Θέστε τον καινούργιο διακόπτη ΟΝ με ένα απο τα καινούργια κλειδιά. Το λαμπάκι του Immobilizer πρέπει να ανάψει και να παραμείνει αναμένο, που σημαίνει οτι η ICU αναγνωρίζει το παλιό κλειδί που βρίσκεται δίπλα στον δέκτη ( εάν μετά απο 10 δευτερόλεπτα αρχίσει να αναβοσβήνει τότε υπάρχει σφάλμα στο σύστημα, που πέρασε σε κατάσταση ανίχνευσης βλάβης, και το δείγμα των αναλαμπών που στέλνει θα πρέπει να συγκριθεί με τον κώδικα βλαβών που βρίσκεται στο διάγραμμα παρακάτω). Τώρα αποσυνδέστε το κόκκινο καλώδιο απο το (+) της μπαταρίας , αφήστε το αποσυνδεδεμένο για τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα και κατόπιν επανασυνδέστε το. Το λαμπάκι θα πρέπει τώρα να ανάψει για 2 δευτερόλεπτα και μετά θα φλασάρει επανειλημμένα 4 φορές. Αυτό δείχνει οτι το σύστημα είναι σε κατάσταση δήλωσης (registration mode). Σε αυτό το σημείο οι δηλώσεις όλων των κλειδιών εκτός απο αυτού που βρίσκεται κοντά στον δέκτη εχουν διαγραφεί.
17. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OFF και αφαιρέστε το κλειδί.
18. Τοποθετείστε τον καινούργιο διακόπτη και τον δέκτη επάνω του.
19. Εισάγετε το καινούργιο κλειδί στον διακόπτη και γυρίστε το σε θέση ΟΝ. Το λαμπάκι θα ανάψει για 2 δευτερόλεπτα, Και μετά θα φλασάρει επανειλημμένα 4 φορές. Αυτό δείχνει οτι το σύστημα εχει δηλώσει το καινούργιο κλειδί. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OFF και αποσυνδέστε το κόκκινο καλώδιο του ειδικού εργαλείου απο το (+) της μπαταρίας.
20. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OΝ με το καινούργιο κλειδί που μόλις δηλώσατε. Το λαμπάκι θα ανάψει για 2 δευτερόλεπτα και μετά θα σβήσει.
21. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OFF και επανασυνδέστε το κόκκινο καλώδιο στο (+) της μπαταρίας.
22. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OΝ με το καινούργιο κλειδί που μόλις δηλώσατε. Το λαμπάκι θα ανάψει και θα παραμείνει αναμένο. Τώρα αποσυνδέστε το κόκκινο καλώδιο από το (+) της μπαταρίας, αφήστε το αποσυνδεδεμένο για το λιγότερο 2 δευτερόλεπτα και επανασυνδέστε το και πάλι. Το λαμπάκι θα ανάψει για 2 δευτερόλεπτα, Και μετά θα φλασάρει επανειλημμένα 4 φορές. Αυτό δείχνει οτι το σύστημα είναι σε κατάσταση δήλωσης. Σε αυτό το σημείο οι δηλώσεις όλων των παλιών κλειδιών (του χαλασμένου διακόπτη) εχουν διαγραφεί.
23. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OFF και αφαιρέστε το κλειδί, τοποθετώντας το μακριά απο τον δέκτη.
24. Τοποθετείστε το δεύτερο καινούργιο μη δηλωμένο κλειδί και γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OΝ. Το λαμπάκι θα ανάψει για 2 δευτερόλεπτα, Και μετά θα φλασάρει επανειλημμένα 4 φορές. Αυτό δείχνει οτι το δεύτερο καινούργιο κλειδί δηλώθηκε στο σύστημα. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OFF και αφαιρέστε το κλειδί.
25. Για να δηλώσετε οποιοδήποτε άλλο εφεδρικό κλειδί, επαναλάβετε τα βήματα 23, και 24. Μέχρι 4 κλειδιά μπορούν να δηλωθούν.
26. Τελειώνοντας στρέψτε τον διακόπτη σε θέση OFF, αφαιρέστε το ειδικό εργαλείο και επανασυνδέστε τον κονέκτορα της Ignition Pulse Generator. Στρέψτε τον διακόπτη σε θέση ΟΝ χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε απο τα δηλωθέντα κλειδιά για να επαναφέρετε το σύστημα σε κανονική κατάσταση (normal mode).
27. Eλέγξτε οτι όλα τα δηλωθέντα κλειδιά θέτουν σε λειτουργία την μοτοσυκλέτα.
ΠΩΣ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΤΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΜΕ ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ICU
28. Προμηθευτείτε μια καινούργια ICU μαζί με 2 η παραπάνω καινούργια κλειδιά. Τοποθετείστε την καινούργια ICU. Κόψτε τα καινούργια κλειδιά ωστε να ταιριάζουν με το γνήσιο κλειδί.
29. Θέστε τον διακόπτη σε θέση ΟΝ με το καινούργιο κλειδί. Το λαμπάκι θα ανάψει για 2 δευτερόλεπτα, Και μετά θα φλασάρει επανειλημμένα 4 φορές. Αυτό δείχνει οτι το καινούργιο κλειδί δηλώθηκε στο σύστημα.( εάν μετά απο 10 δευτερόλεπτα αρχίσει να αναβοσβήνει τότε υπάρχει σφάλμα στο σύστημα, που πέρασε σε κατάσταση ανίχνευσης βλάβης, και το δείγμα των αναλαμπών που στέλνει θα πρέπει να συγκριθεί με τον κώδικα βλαβών που βρίσκεται στο διάγραμμα παρακάτω).
30. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OFF και αφαιρέστε το κλειδί.
31. Τοποθετείστε το δεύτερο καινούργιο μη δηλωμένο κλειδί και γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OΝ. Το λαμπάκι θα ανάψει για 2 δευτερόλεπτα, Και μετά θα φλασάρει επανειλημμένα 4 φορές. Αυτό δείχνει οτι το δεύτερο καινούργιο κλειδί δηλώθηκε στο σύστημα.
32. Γυρίστε τον διακόπτη σε θέση OFF και αφαιρέστε το κλειδί.
33. Η καινούργια ICU θα αναγνωρίσει μόνον δύο καινούργια κλειδιά σε αυτό το στάδιο. Εάν έχετε ένα τρίτο κλειδί να δηλώσετε, επιστρέψτεστα βήματα 4 εως 10 για να το δηλώσετε, χρησιμοποιώντας το ειδικό εργαλείο.
34. Eλέγξτε οτι τα δηλωθέντα κλειδιά θέτουν σε λειτουργία την μοτοσυκλέτα.
ΔΙΑΓΝΩΣΗ ΒΛΑΒΩΝ
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:Για να μπείτε σε κατάσταση διάγνωσης βλαβών χρειάζεστε τα εξής ειδικά κλειδιά της Honda : (07XMZ-MBW0100, 07YMZ-MCB0100 η τα 07XMZ-MBW0101, και 07MZ-0010100) που είναι ενα συστημα καλωδίων και ένας αντάπτορας που συνδέεται στον κονέκτορα της γεννήτριας που παράγει τον παλμό ανάφλεξης (Ignition Pulse Generator).Εάν δεν διαθέτετε το ανωτέρο εργαλείο η όλη διαδικασία πρέπει να γίνει σε εναν αντιπρόσωπο Honda.
35. Υπάρχουν δύο καταστάσεις διάγνωσης βλαβών, μια για προβλήματα (βλάβες) κατά την κανονική χρήση, και μια για προβλήματα (βλάβες) που εμφανίζονται κατά την δήλωση νέου κλειδιού. Προσέξτε να αναφέρεστε στον σωστό πίνακα οταν συγκρίνετε τον κώδικα βλαβών με τις αναλαμπές απο το λαμπάκι.
36. Εάν το λαμπάκι είναι αναμένο και παραμένει αναμένο κατά την κανονική λειτουργία , αφαιρέστε το τεπόζιτο και αποσυνδέστε τον διπολικό κονέκτορα της Ignition Pulse Generator. Συνδέστε τον κονέκτορα του ειδικού εργαλείου στην μεριά της ICU,και κατόπιν συνδέστε το κόκκινο καλώδιο του εργαλείου στο (+) της μπαταρίας και το πράσινο καλώδιο στο (-).
37. Θέστε τον διακόπτη σε θέση ΟΝ. Το λαμπάκι ανάβει για 10 δευτερόλεπτα , και μετά φλασάρει. Αυτό σημαίνει οτι εχουμε μπεί σε κατάσταση διάγνωσης βλαβών, και η αλληλουχία των φλασαρισμάτων υποδεικνύει την βλάβη που έχει παρουσιαστεί. Η αλληλουχία επαναλαμβάνεται διαρκώς. Συγκρίνετε την αλληλουχία με τους κώδικες βλαβών που φαίνονται στον παρακάτω πίνακα, αφού σιγουρευτείτε οτι αναφέρεστε στον σωστό πίνακα. Εάν το λαμπάκι παραμένει αναμένο μετά απο 10 δευτερόλεπτα και δεν φλασάρει, δεν υπάρχει βλάβη στο σύστημα.
Στην φωτό παρουσιάζεται ο πίνακας :

Το HISS είναι λίγο παρεξηγημένο και ακούγονται πολλά για τα ''κόλπα'' του, ελπίζω να βοήθησα με αυτή την δουλειά να λυθούν αρκετές απορίες.
ΥΓ: Πληροφορίες για το πώς να φτιάξετε το ειδικό εργαλείο θα βρείτε εδώ:
http://www.motorcycle.in.th/filemgmt_data/files/Honda-HISS-Key-tool.pdf