Εχω γραψει αλλου για τα λαδια που εχω χρησιμοποιησει στα Τρανσαλπ 650 που εχω, αλλα τα γραφω κι'εδω για να ειναι πληρες αυτο το θεμα.
Στο εδω Τρανσαλπ που κανω commuting ολο το χειμωνα με κρυα, χιονια/αλατια και χαμηλες θερμοκρασιες, βαζω απο τοτε που το πηρα Motul 5100 10w-40. Τοτε ειχε 9800χμ πραγματικα και τωρα εχει 55000χμ. Δεν ειχα ποτε κανενα προβλημα, ο κινητηρας και το κιβωτιο δουλευουν παντα μια χαρα, και ειδικα σε χαμηλες θερμοκρασιες (<10'C) που αλλα λαδια εχουν θεμα. Τα αλλαζω καθε 6000χμ οταν κανω και μεγαλα ταξιδια και καθε 5000χμ οταν εχω κανει κυριως μονο commuting.
Μια φορα μονο το γυρισα σε Bell Ray EXP 10w-40 EXP και δεν μου αρεσε καθολου σε χαμηλες θερμοκρασιες, το κιβωτιο ειχε αισθηση σαν να ειχε μεσα "αμμο". Μαλιστα τα αλλαξα πριν την ωρα τους περσι το χειμωνα στα 4000χμ επειδη ειχα σπαστει με την αισθηση του κιβωτιου
Να αναφερω επισης οτι σημερα που αλλαξα τα Motul που ειχα μεσα στα 5000χμ, το κιβωτιο ειχε αισθηση μια χαρα. Και κατι αλλο: απο αλλαγη σε αλλαγη δεν καιει ακομη απολυτως τιποτα, τσεκαρα kai σημερα το δεικτη πριν τα αλλαξω και ητανε ακριβως στο πανω σημειο. Ενα + των Motul εδω ειναι οτι τα βρισκω πανευκολα σε εξαιρετικη τιμη (32 λιρες ή 37€ το 5λιτρο, δηλ. 7.5€ το λιτρο). Επισης Motul βαζουν και πολλοι αντιπροσωποι Χονδα, πχ. εκει που πηρα το CRF1000.
Στο Τρανσαλπ της Ελλαδας που εχω απο καινουργιο και εχει τωρα 177000χμ εβαζα αρχικα επισης Motul 5100, 10w-40 οσο το ειχα στο Νησι (2002-04, 2010-12) και 15w-50 στην Ελλαδα. Σ'αυτο τα αλλαζω παντα καθε 6000χμ επειδη δεν πολυ-χρησιμοποιειται σε πολη. Αρχισε να καιει λιγο λαδακι μετα τα 100000χμ, αλλα οχι τοσο που να χρειαζεται συμπληρωμα ενδιαμεσα, εκτος αν το κυνηγαγα λιγο. Καπου στα 145000χμ αρχισε να θελει συμπληρωμα και ενδιαμεσα, και απο τα 148000χμ αρχισα να βαζω Bell Ray EXP 15w-50 μηπως και μειωσω την καταναλωση - ειχα σκοπο να δοκιμασω και το Thumper αλλα το Tenere 660 ενος φιλου το επινε και δεν το δοκιμασα. Με το EXP η καταναλωση λαδιου ανεβηκε αισθητα αντι να πεσει, και ετσι στα 172000χμ το γυρισα σε Liqui Molly Street 15w-50, το οποιο βρηκα πολυ καλο και το οποιο μειωσε την καταναλωση (περιπου στα 300μλ / 1000χμ πιεζοντας το σε εθνικες και χωμα).
Hands up λοιπον απο μενα σε Motul 5100 (απορω με καποια πραγματα που ακουω, ισως ειναι νοθευμενα στην Ελληνικη αγορα) και Liqui Moly Street.