Hellas Transalp Forum

Ένα λάδι ρε παιδιά!!!

M. I. Pagalos · 633252

Offline Ian

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 127
Reply #975 on: Δευτέρα 14 Σεπτέμβριος 2015, 13:10:56 μμ
Kαλημέρα,
εγώ ευχαρίστως θα τα δοκίμαζα,μια χαρά φαίνονται τα slider.
 :)
δηλαδή είναι εντός προδιαγραφών; μας καλύπτει το jaso ma2? να κατέβω να τα πάρω;  Πείτε ρε παίδες γιατί πήρα και το ροπόκλειδο κι είμαι έτοιμος για σερβις αμα είναι να τα κάνω όλα μαζι ψυκτικό και λάδια.


Livin' free ridin' high


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #976 on: Δευτέρα 14 Σεπτέμβριος 2015, 20:27:14 μμ
Δεν πιστεύω οτι κυκλοφορεί πιά λάδι που δεν πληρεί τις προδιαγραφές που απαιτεί η ΤΑ.

Το 15/50 στης Slider είναι ημισυνθετικό.

Εγώ χρησιμοποιώ 100% συνθετικά 15/50 της Motul,
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/68049/original/7100_4T_15W-50_%28GB%29.pdf?1369902175

αλλά στην επόμενη αλλαγη θα δοκιμάσω της Slider.
Δεν έχει σημασία τι λάδι θα πάρεις αρκεί να σου κάθεται καλά στο αυτί και στο αριστερό ποδάρι. :2hysterical:



Offline Ian

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 127
Reply #977 on: Δευτέρα 14 Σεπτέμβριος 2015, 21:13:38 μμ
Δεν πιστεύω οτι κυκλοφορεί πιά λάδι που δεν πληρεί τις προδιαγραφές που απαιτεί η ΤΑ.

  ;D ααα τα λάδια δεν είναι σαν το ψυκτικό που μπορεί να έχει κάτι που δεν πρέπει και πρέπει να το αλλάξω τώρα; αμ αμα είναι έτσι τα ελληνικά θα πάρω.


Livin' free ridin' high


Offline nikosr

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 810
Reply #978 on: Κυριακή 20 Σεπτέμβριος 2015, 23:34:41 μμ
'αμα είναι έτσι να βάλω τα σλιδερ τα 15 50 που είναι κι ελληνικά. μόνο μια ερώτηση να κάνω, στις προδιαγραφές τα ελληνικά δεν γράφουν sg γράφουν μονο API SL, JASO MA2 υπάρχει θέμα;

Ωχ τώρα σε είδα...

Η προδιαγραφή API SL υπερκαλύπτει την SG.
Και προφανώς κάνουν για την ΤΑ σου όλα τα SL - και της SLIDER!



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #979 on: Τετάρτη 06 Απρίλιος 2016, 12:36:42 μμ
Επανερχομαι σ'αυτο το χιλιοσυζητημενο θεμα. Στα Τρανσαλπ μου εβαζα/βαζω παντα Motul 5100 (15-50 στην Ελλαδα και 10-40 στο Νησι) και δεν ειχα ποτε θεμα, παρα καποια αρνητικα που εχω ακουσει απο αλλους που ταχουν δοκιμασει. Το ελληνικο Τρανσαλπ εχει φτασει τα 148000 χμ (147500 για την ακριβεια) και σε 500χμ θα χρειαστω λαδια/φιλτρο. Ενω δεν συμπληρωνα ποτε μεταξυ αλλαγων μεχρι τωρα, αναγκαστηκα να το κανω προσφατα μετα απο καποιες χωματαδες με φουλ ανοιχτο γκαζι και τελικιασματα στην Εθνικη. Ok, λογικο ειναι να καψει λιγο οταν το πιεζει κανεις μετα απο τοσα χμ αλλα σκεφτομουνα να αλλαξω λαδι για δοκιμη, μηπως και μειωσω αυτο το "τσιμπημα".

Σκεφτομαι λοιπον το ημισυνθετικο εστερικο BelRay 15-50, και ειδικα το 15-50 Thumper που ειναι σχεδιασμενο για μεγαλα μονοκυλινδρα και το βαζουν και καποιοι κατοχοι 1200 GS με πολλα χιλιομετρα. Αν εχει βαλει κανεις BelRay 15-50, απλο ή thumper, θα ενδιαφερομουνα ν'ακουσω αποψεις.


" the PouroDuro spirit "


Offline Talinos

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 316
Reply #980 on: Τετάρτη 06 Απρίλιος 2016, 13:12:22 μμ
Το χαρακτηριστικό των μεγάλων μονοκύλινδρων (όπως και των 1200GS) είναι γενικά οι χαμηλοί ρυθμοί περιστροφής. Δε βλέπω που θα βοηθούσε το ΤΑ λάδι που είναι βελτιστοποιημένο για τέτοιους "σύγχρονους" :P κινητήρες.
Εγώ θα έβαζα το κανονικό... (που έχω βάλει 10w40 bel-ray ημισυνθετικό EXP στο 700 και ήταν χαρά...)



Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #981 on: Τετάρτη 06 Απρίλιος 2016, 14:46:45 μμ
Γιώργο βάλε το 10/40 που λεει ο απο πάνω .
Οταν το έβαλα στο τρανσαλπ(έβαζα κι εγώ motul)
έπαθα μεγάλη πλάκα,το μηχανάκι έγινε τελείως αθόρυβο
και μαλακό στις αλλαγές. :)



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #982 on: Τετάρτη 06 Απρίλιος 2016, 15:17:44 μμ
... βαζουν και καποιοι κατοχοι 1200 GS με πολλα χιλιομετρα.

To BMW είναι αερόψυκτο.

που έχω βάλει 10w40 bel-ray ημισυνθετικό EXP στο 700 και ήταν χαρά...

Ο Γιώργος μιλάει για 650 κουρασμένο.

Στο κουρασμένο 600 σκέφτομαι να δοκιμάσω 20-50. Επίσης τα ορυκτέλαια καίγονται πιο δύσκολα, αλλά θέλουν συχνότερα αλλαγή και βαρυέμαι.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #983 on: Τετάρτη 06 Απρίλιος 2016, 15:32:56 μμ
.... που ειναι σχεδιασμενο για μεγαλα μονοκυλινδρα και το βαζουν και καποιοι κατοχοι 1200 GS...

Η Μπέμπα και τα μεγάλα μονοκύλινδρα έχουν έχουν από καινούρια ότι και η ΤΑ όταν γεράσει: Μεγάλη χάρη σε κύλινδρο - πιστόνι κτλ. Για αυτό η BMW νομίζω συνιστά 20-50 ορυκτέλαιο.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #984 on: Τετάρτη 06 Απρίλιος 2016, 17:40:13 μμ
@talinos και @giamar: ευχαριστω για τις απαντησεις, θα βαλω τελικα BelRay EXP αλλα 15-50 και οχι 10-40 καθως μιλαμε για μοτερ με 150000χμ, "κουρασμενο" οπως λεει και ο Γιαννης-@γκ.


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #985 on: Τετάρτη 06 Απρίλιος 2016, 18:52:16 μμ
Μετά απο παρότρυνση φίλου συμφορουμίτη που τα χρησιμοποιεί έβαλα και εγώ τα bel ray σε 15/50 .

Προτιμώ τα 15/50 η ακόμα και τα 20/50 (τα 20/50 μόνο σε Amsoil αφού δεν παράγει 15/50 )  απο τα 10/40, δεν ξέρω το γιατί αλλά προσωπικά με τα 10/40 πιστεύω οτι το μοτερ ακούγεται περισσότερο, ενώ το καλοκαίρι οι χαμηλές αλλαγές ταχυτήτων χτυπάνε.

Μέχρι τώρα δύο λάδια απο όσα έχω δοκιμάσει , κ δεν έχω βάλει λάδια δεύτερη φορά  :goofy:, με ικανοποιούν σαν απόδωση:
α) τα 100% συνθετικά Amsoil 20/50 το καλύτερο λάδι από όσα έχω δοκιμάσει , ίδια ακριβώς συμπεριφορά απο το 1ο χιλιομετρο μέχρι την αλλαγή τους και
β) τα Motul 15/50 ημισυνθετικά , που τα αξιολογώ σχεδόν ίδια με τα Amsoil σαν αίσθηση αλλά σε εμένα  μετά τα 3000χλμ εδειξαν να κουράζονται, ισως όμως κ να ευθύνεται το ότι επιασαν αυτά τα χιλιόμετρα κατακαλόκαιρο..  :eusa_think:

Τα Bel ray τα αξιολογώ κάπου στην μέση , τίμιο λάδι, δίνει την αίσθηση πυκνότερου λαδιου , τα εχω κάπου 1000χλμ και δεν έχω καταλάβει διαφορά.

Είναι αυτά: http://oilsmotoauto.gr/el/lipantika-moto/1224-bel-ray-exp-15w50-1l.html
αν και αν θυμάμαι καλά τα είχα πάρει κοντά στα 30 ευρώ τα 4 λίτρα. :eusa_think:



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3378
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #986 on: Τετάρτη 06 Απρίλιος 2016, 19:46:07 μμ
Με τα Castrol 10/40 Act evo (ημισυνθετικό) έχω κάνει συνολικά 40000χλμ με το ΤΑ και 20000 χλμ με το Varadero. Κανένα από τα δύο δεν έκαψε λάδι και δεν μου έδωσε την αίσθηση ότι κουράστηκε. Ειδικά με το Varadero τα χιλιόμετρα είναι ταξιδιάρικα που σημαίνει λειτουργία κινητήρα για αρκετές ώρες σε ανεβασμένες στροφές. Αυτά που έχω τώρα έχουν 6200χλ και τα είχα βάλει πέρυσι το Ιούλιο πριν πάω Κωνσταντινούπολη.
Σκέφτομαι να τα κρατήσω τουλάχιστον μέχρι να κλείσουν χρόνο




Offline Specialized

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 296
Reply #987 on: Παρασκευή 08 Απρίλιος 2016, 14:08:15 μμ

Μέχρι τώρα δύο λάδια απο όσα έχω δοκιμάσει , κ δεν έχω βάλει λάδια δεύτερη φορά  :goofy:, με ικανοποιούν σαν απόδωση:
α) τα 100% συνθετικά Amsoil 20/50 το καλύτερο λάδι από όσα έχω δοκιμάσει , ίδια ακριβώς συμπεριφορά απο το 1ο χιλιομετρο μέχρι την αλλαγή τους και

[/quote]


Να ρωτήσω κάτι, γιατί βάζετε πλήρως συνθετικά λάδια; Στο μάνιουαλ αναφέρεται ότι δεν πρέπει να μπαίνουν (αν θυμάμαι καλά).



Offline M. I. Pagalos

  • ΕΞΕΡΓΕΡΣΗ ΤΩΡΑ!!! ΞΥΠΝΗΣΤΕ!!!
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8637
  • Όλα είναι δρόμος...Keep going!
Reply #988 on: Παρασκευή 08 Απρίλιος 2016, 18:23:57 μμ
  Προσωπική γνώμη μου πάντα: πεταμένα λεφτά τα συνθετικά (για την δική μας καθημερινή χρήση/συνθήκες/μηχανάκια πάντα, σε άλλες περιπτώσεις ίσως να είναι υποχρεωτικά). Ένα καλό, απλό λάδι και αλλαγή σε συχνά διαστήματα είναι οκ.
 
 




ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ 'ΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ, ΕΧΕΙ ΑΡΧΙΣΕΙ Ο Γ' ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ! ΧΩΡΙΣ ΟΠΛΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ (ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ?). ΑΛΛΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ!


Offline Talinos

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 316
Reply #989 on: Παρασκευή 08 Απρίλιος 2016, 20:18:39 μμ
Εϊμαι πάντως και εγώ της άποψης ότι στις μοτοσυκλέτες που οδηγούμε οι περισσότεροι (χαμηλής τεχνολογίας και σε μη αγωνιστική/πραγματικά σκληρή χρήση) δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι το αυτί-μάτι-πόδι κτλ. καταλαβαίνει διαφορές μεταξύ λαδιών που δεν πιάνουν ούτε τα τυποποιημένα τέστ ελέγχου ποιότητας (και μάλιστα όταν η Honda συνιστά αλλαγή λαδιών στα 12.000χλμ για ημισυνθετικά) και οι περισσότεροι αλλάζουν στις 6.000χλμ (ενώ τα "ψυχάκια" στις 3.000χλμ full συνθετικά).
Τείνω να πιστεύω απο τα αντικειμενικά γεγονότα, πως είναι μάλλον ψυχολογικό το θέμα της περίφημης "αίσθησης".

(Εγώ πάντως έχω χρησιμοποιήσει διάφορες μάρκες και αλλάζω απο 6.000 έως 12.000χλμ, και ιδιαίτερες διαφορές στη συμπεριφορά του οχήματος δε μπορώ να πω ότι έχω παρατηρήσει. Δεν ασχολούμαι βέβαια ιδιαίτερα, προτιμώ όσο χρόνο περνάω με τη μηχανή να τον διασκεδάζω παρά να βάζω στηθοσκόπιο και να ακούω τι συμβαίνει σε κάθε μια γκαζιά. Φυσικά όσο περισσότερο τα κρατάς, τόσο πιο βρώμικα βγαίνουν και αυτό είναι φυσιολογικό και υπολογισμένο. -Αλλά άντε τώρα να το πεις αυτό σε κάποιον που περνάει με οδοντόνημα του κρίκους της αλυσίδας...- :P )



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #990 on: Παρασκευή 08 Απρίλιος 2016, 21:44:49 μμ
Να ρωτήσω κάτι, γιατί βάζετε πλήρως συνθετικά λάδια; Στο μάνιουαλ αναφέρεται ότι δεν πρέπει να μπαίνουν (αν θυμάμαι καλά).

 :eusa_think: θα το ψάξω ....

..... δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι το αυτί-μάτι-πόδι κτλ. καταλαβαίνει διαφορές μεταξύ λαδιών που δεν πιάνουν ούτε τα τυποποιημένα τέστ ελέγχου ποιότητας

Αλλο το ποιό λάδι προκαλεί μικρότερη φθορά στον κινητήρα (αντικειμενικά) κ άλλο ποιο λάδι νομίζει ο καθένας οτι ταιριάζει στο ποδαρι του κ στον κινητήρα του με γνώμονα το αυτί κ το πόδι του (το ματι που κολάει?  :2hysterical:)
Ετσι η αλλιώς αν ο κάθε κατασκευαστής δεν παίνευε τα γένια του και υπήρχε ενας αποδεκτός απο όλους τρόπος ελέγχου / σύγκρισης αντικειμενικός και αξιόπιστος τοτε θα ξεραμε το καλυτερο λάδι.

Μετά τα Αmsoil 10/40 , είπα να ακούσω ενα συμφορουμίτη και έβαλα τα Castrol 10W-40 POWER ( http://oilsmotoauto.gr/el/lipantika-moto/238-castrol-power1-10w40-1l.html  ) δεν ξέρω αν ''έπεσα'' σε προβληματική παρτίδα η οχι αλλά αμμέσως μετά την αλλαγή ο κινητήρας ακουγόταν σαν να είχε μέσα πρόκες, τα πέταξα στα 300χλμ.

- (και μάλιστα όταν η Honda συνιστά αλλαγή λαδιών στα 12.000χλμ για ημισυνθετικά)
- και οι περισσότεροι αλλάζουν στις 6.000χλμ .
- (ενώ τα "ψυχάκια" στις 3.000χλμ full συνθετικά).

Αυτό έχει κ κάποια σχέση με την χρήση, άλλο να κάνεις 5000 χλμ κατακαλόκαιρο μέσα στην Αθήνα και αλλο Αθήνα - Θεσσαλονίκη εστω κα ίδια εποχή.
Είναι κ ο παράγοντας χρόνος δεν αφήνεις τα ίδια λάδια πάνω απο 18 μήνες εστω και με ελάχιστα χιλιόμετρα.


Τείνω να πιστεύω απο τα αντικειμενικά γεγονότα, πως είναι μάλλον ψυχολογικό το θέμα της περίφημης "αίσθησης".

Δλδ θές να πείς οτι δεν έχεις παρατηρήσει διαφορές στην αίσθηση του κιβωτίου απο λάδι σε λάδι? :eusa_think:
 
-Αλλά άντε τώρα να το πεις αυτό σε κάποιον που περνάει με οδοντόνημα του κρίκους της αλυσίδας...- :P )

Κακό είναι δλδ να έχεις καθαρή αλυσίδα δίχως τερηδόνα?
 :2hysterical: :2hysterical:



Offline Talinos

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 316
Reply #991 on: Σάββατο 09 Απρίλιος 2016, 16:01:34 μμ
Τα τεστ ελέγχου είναι απόλυτα τυποποιημένα, μια χαρά αξιόπιστα και αποτελεσματικά.
Απο εκεί και πέρα, προσωπικά όχι δεν θα έλεγα ότι κατάλαβα ποτέ κάποια ιδιαίτερη διαφορά όπως λες στην αίσθηση.
Δεν σε αμφισβητώ, αλλά σε επίπεδο αντικειμενικών δεδομένων δε στέκει ιδιαίτερα. Γι'αυτό λέω ότι κατα την άποψή μου είναι κύρια ψυχολογικό.
Όσο για το ότι είναι γεμάτο το νήμα με απόψεις ατόμων που έχουν την ίδια μοτοσυκλέτα και χρησιμοποιούν το ίδιο λάδι και ο ένας το βρίσκει για κλάματα ενώ ο άλλος τέλειο πως να το σχολιάσω. Και αυτά τα περι στυλ οδήγησης δεν πολυστέκουν...  :-\
Ας μην ξεχνάμε μιλάμε για συνηθισμένες μηχανές (χαμηλής τεχνολογίας) και καθημερινούς οδηγούς. Η άποψή μου φυσικά είναι προσωπική, δεν χρειάζεται να εκφράζει κάποιον άλλο. Ούτε προσπαθώ να προσβάλω απόψεις, να κατανοήσω προσπαθώ.

Υ.Γ. Αν κάπου προκύπτει τέτοια συγκλονιστική διαφορά που είναι ορατή και με το μάτι (γι'αυτό υπάρχουν τα τυποποιημένα τεστ, γιατί αλλιώς υπο κανονικές συνθήκες οι διαφορές ιδιοτήτων δεν θα ήταν παρατηρήσιμες με το μάτι μόνο), εγώ θα έτεινα να υποψιάζομαι νοθεία στην εφοδιαστική αλυσίδα και όχι ακαταλληλότητα υλικού που παράγουν πολυθνικές και καταναλώνεται απο χιλιάδες χρήστες.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #992 on: Κυριακή 10 Απρίλιος 2016, 08:31:52 πμ
Τα τεστ ελέγχου είναι απόλυτα τυποποιημένα, μια χαρά αξιόπιστα και αποτελεσματικά.

Αποδεκτόν, αλλά αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν πολλά και ο κάθε κατασκευαστής δέχεται τα ''δικά του'' , αν κάνω λάθος διόρθωσέ με , νομίζω οτι είσαι πιο σχετικός με το θέμα.


Δεν σε αμφισβητώ, αλλά σε επίπεδο αντικειμενικών δεδομένων δε στέκει ιδιαίτερα. Γι'αυτό λέω ότι κατα την άποψή μου είναι κύρια ψυχολογικό.

Πάντα, αλλωστε το είπα, η επιλογή ελαίου δια την καλή μας είναι θέμα καθαρά προσωπικό=υποκειμενικό.

Όσο για το ότι είναι γεμάτο το νήμα με απόψεις ατόμων που έχουν την ίδια μοτοσυκλέτα και χρησιμοποιούν το ίδιο λάδι και ο ένας το βρίσκει για κλάματα ενώ ο άλλος τέλειο πως να το σχολιάσω.

Για αυτό τι να πώ? Αν κάποιος προσπαθήσει να βγάλει ακρη σίγουρα θα μπερδευτέί περισσότερο εδώ μέσα. :2dizzy:
Ειχα κάποτε φτιάξει μια λίστα απο λάδια που αναφερονται σε αυτό το νήμα και απο κάτω γνώμες διαφόρων συμφορουμιτών δίνοντας μετά πρόσημο , ωστε να βγάλω ενα συμπέρασμα, κάτι που δεν καταφερα .

 


Δεν σε αμφισβητώ, αλλά σε επίπεδο αντικειμενικών δεδομένων δε στέκει ιδιαίτερα. Γι'αυτό λέω ότι κατα την άποψή μου είναι κύρια ψυχολογικό.

Πάντα, αλλωστε το είπα, η επιλογή ελαίου δια την καλή μας είναι θέμα καθαρά προσωπικό=υποκειμενικό.

Όσο για το ότι είναι γεμάτο το νήμα με απόψεις ατόμων που έχουν την ίδια μοτοσυκλέτα και χρησιμοποιούν το ίδιο λάδι και ο ένας το βρίσκει για κλάματα ενώ ο άλλος τέλειο πως να το σχολιάσω.

Για αυτό τι να πώ? Αν κάποιος προσπαθήσει να βγάλει ακρη σίγουρα θα μπερδευτέί περισσότερο εδώ μέσα.

Ας μην ξεχνάμε μιλάμε για συνηθισμένες μηχανές (χαμηλής τεχνολογίας) και καθημερινούς οδηγούς. Η άποψή μου φυσικά είναι προσωπική, δεν χρειάζεται να εκφράζει κάποιον άλλο. Ούτε προσπαθώ να προσβάλω απόψεις, να κατανοήσω προσπαθώ.

Κανένας δεν  προσπαθεί να επιβάλλει η να προσβάλλει απόψεις, αλλά το να κατανοήσεις κάτι απο αυτό το νήμα δεν το βλέπω κατορθωτό. :2hysterical:

Υ.Γ. Αν κάπου προκύπτει τέτοια συγκλονιστική διαφορά που είναι ορατή και με το μάτι (γι'αυτό υπάρχουν τα τυποποιημένα τεστ, γιατί αλλιώς υπο κανονικές συνθήκες οι διαφορές ιδιοτήτων δεν θα ήταν παρατηρήσιμες με το μάτι μόνο), εγώ θα έτεινα να υποψιάζομαι νοθεία στην εφοδιαστική αλυσίδα και όχι ακαταλληλότητα υλικού που παράγουν πολυθνικές και καταναλώνεται απο χιλιάδες χρήστες.

Πολύ σωστά , αυτό υποψιάστηκα κ εγώ, κυκλοφορούσαν φήμες για τα συγκεκριμένα λάδια, αλλά τι να κάνεις? ζούμε στο Ελλαδιστάν που δύστυχώς έλεγχος δεν υπάρχει. Και αν υπάρχει είναι μια στο τόσο.
Πως ο XLΓιώργης χρησιμοποιεί στο Ιγκλαντ επί 150.000χλμ Motul δίχως πρόβλημα? Τυχαίο?







Offline Specialized

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 296
Reply #993 on: Κυριακή 10 Απρίλιος 2016, 09:08:55 πμ
Αυτό έχει κ κάποια σχέση με την χρήση, άλλο να κάνεις 5000 χλμ κατακαλόκαιρο μέσα στην Αθήνα και αλλο Αθήνα - Θεσσαλονίκη εστω κα ίδια εποχή.
Είναι κ ο παράγοντας χρόνος δεν αφήνεις τα ίδια λάδια πάνω απο 18 μήνες εστω και με ελάχιστα χιλιόμετρα.

[/quote]


Φίλος μηχανικός μου έλεγε ότι το ταξίδι (πχ Αθήνα-Θεσσαλονίκη) είναι πιο απαιτητικό για το λάδι από την οδήγηση στην πόλη. Έχεις τα εξής δεδομένα:

- Υψηλή ταχύτητα και συνακόλουθα απαίτηση για υψηλότερη ισχύ (και στροφές) από τον κινητήρα
- Το λάδι στις μηχανές χρησιμοποιείται και στη λίπανση του κιβωτίου (που δουλεύουν όλα σε περισσότερες στροφές)

Θεωρώ καλύτερη λύση την σύσταση της Χόντα για τύπο λαδιού. Με ένα σοβαρό λάδι, από σοβαρή εταιρεία, κατάλληλου ιξώδους δεν νομίζω ότι υπάρχει πρόβλημα. Αν τα 12.000 χλμ φαίνονται πολλά, άντε να κάνει κάποιος αλλαγές στα 6.000 μίνιμουμ. 



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #994 on: Κυριακή 10 Απρίλιος 2016, 12:19:12 μμ
Συμφωνώ και με τον Στόουνμαν και με τον Ταλίνο!  ;D

Κάποια πράγματα μπορεί να τα καταλάβει και ο οδηγός.
1. Με πολύ ψιλό λάδι, 5W ας πούμε 100% συνθετικό, βελτιώνονται οι επιδόσεις και η οικονομία. Πρέπει βέβαια να είσαι προσεκτικός για να το διαπιστώσεις.
2. Τα χοντρά λάδια κρύβουν θορύβους.
3. Μπορούμε να καταλάβομε διαφορά στο θόρυβο και τη λειτουργεία της μετάδοσης, μεταξύ ίδιας ρευστότητας διαφορετικών εταιρειών λάδια.
4. Τα ορυκτέλαια καίγονται πιο δύσκολα από ίδιας ρευστότητας συνθετικά. Και η στάχτη τους βλάπτει λιγότερο τον κινητήρα.

Οι διαπιστώσεις αυτές δεν σημαίνουν και καλύτερη προστασία του κινητήρα για αυτό και το ψείρισμα της μαϊμούς να αποφεύγεται.

Για να μη συμφωνώ και με όλους, ας διαφωνήσω και με τον μηχανικό του Σπεσιαλάιζεντ!  ;D Κάποιες μοτοσυκλέτες έχουν τη νόμιμη ταχύτητα του ταξιδιού Αθήνα - Θεσσαλονίκη στα χαμηλά του στροφόμετρου. Πολλές στροφές στον κινητήρα σημαίνει και πολλές στροφές στην αντλία λαδιού = αποτελεσματικώτερη λίπανση.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #995 on: Κυριακή 10 Απρίλιος 2016, 17:27:10 μμ
Συμφωνώ και με τον Στόουνμαν και με τον Ταλίνο!  ;D

Αν μπορούσες ας μη συμφωνούσες . :2hysterical:


2. Τα χοντρά λάδια κρύβουν θορύβους.

Σίγουρα, αν και άλλους τους κρύβουν κ άλλους τους εμφανίζουν. Πχ με χοντρό λάδι αυξάνεται ο θόρυβος της καμπάνας.

3. Μπορούμε να καταλάβομε διαφορά στο θόρυβο και τη λειτουργεία της μετάδοσης, μεταξύ ίδιας ρευστότητας διαφορετικών εταιρειών λάδια.

Πράγματι, υπάρχει διαφορά στην ρευστότητα ακόμα και σε λάδια με ίδιο SAE.

4. Τα ορυκτέλαια καίγονται πιο δύσκολα από ίδιας ρευστότητας συνθετικά. Και η στάχτη τους βλάπτει λιγότερο τον κινητήρα.

Ιωάννη για ανέλυσε το θέμα ορυκτέλαιο, πίστευα οτι τα ορυκτέλαια δεν έχουν πρόσθετα ωστε να έχουν ενα εύρος στο SAE τους, αλλά βρήκα και αυτό: https://www.motul.com/gr/el/products/oils-lubricants/3000-4t-20w50

 
 



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #996 on: Κυριακή 10 Απρίλιος 2016, 19:58:26 μμ
Εγώ να προσθέσω χρησιμοποιώ 10w40 ημισυνθετικό (eni), μου το βάζουν στην αντιπροσωπία της honda που το πάω. Μπορω να πω σε σχέση με τα 15w50 ημισυνθετικά Castrl που φόραγε, έχουν πολύ γλυκό δούλεμα, το κιβώτιο είναι πολύ μαλακό στις αλλαγές ακόμα και το χειμώνα (κάτι που με τα 15w50 δεν ήταν) και η κατανάλωση είναι ελάχιστη. Ενδεικτικά απο αλλαγή σε αλλαγή 6.000χλμ. πρέπει να καίω 300-500 ml το πολύ.



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #997 on: Δευτέρα 11 Απρίλιος 2016, 07:31:54 πμ

Ιωάννη για ανέλυσε το θέμα ορυκτέλαιο, πίστευα οτι τα ορυκτέλαια δεν έχουν πρόσθετα ωστε να έχουν ενα εύρος στο SAE τους, αλλά βρήκα και αυτό: https://www.motul.com/gr/el/products/oils-lubricants/3000-4t-20w50
 

Όλα τα υγρά έχουν ένα ιξώδες. Δηλαδή μια ρευστότητα σε μια θερμοκρασία και όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία το υγρό γίνεται πιο λεπτόρευστο. Οι εξαιρέσεις θα είναι ελάχιστες υποθέτω, όπως η διαστολή του νερού π.χ. μεταξύ +4 και 0 βαθμών Κελσίου. Καταφέρνουμε να κάνομε τα λάδια (συνθετικά και ορυκτέλαια) πολλαπλής ρευστότητας προσθέτοντας πρόσθετα. Όσο μεγαλύτερο το εύρος του ιξώδους του λαδιού (5w 50, 10w 60) τόσα περισσότερα πρόσθετα περιέχει, άρα ΛΙΓΩΤΕΡΟ ΛΑΔΙ που προσφέρει τη λίπανση. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν προτιμώ τα μεγάλου εύρους λάδια.

Το ορυκτέλαιο 20w 50 της Motul το χρησιμοποιούσα στο Norton Commando, τσιμπημένο για ορυκτέλαιο. Ορυκτέλαιο 20w 50 προτείνεται και για τις σύγχρονες αερόψυκτες BMW. Για πιο παληάς τεχνολογίας μοτό (με ρουλεμάν στο στρόφαλο) οι περισσότεροι προτιμούν μονότυπο. Δηλαδή SAE 50 σκέτο, για καλοκαίρι ή SAE 30 για βαρύ χειμώνα.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #998 on: Τρίτη 12 Απρίλιος 2016, 20:50:32 μμ
Δλδ για να καταλάβω, υπάρχουν και πολύτυπα ορυκτέλαια?

Αλλα νόμιζα εγώ.

Και ποιά η διαφορά ανάμεσα σε ενα  20/50 ορυκτέλαιο , απο ενα 20/50 ημισυνθετικό λάδι?



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #999 on: Τετάρτη 13 Απρίλιος 2016, 07:08:05 πμ
Δλδ για να καταλάβω, υπάρχουν και πολύτυπα ορυκτέλαια?


Nαι, το δύσκολο είναι να βρεις μονότυπα, τα οποία είναι ακριβά λόγω μικρής ζήτησης, αν και σαν παραγωγή είναι φτηνότερα.


Και ποιά η διαφορά ανάμεσα σε ενα  20/50 ορυκτέλαιο , απο ενα 20/50 ημισυνθετικό λάδι?

Στο ιξώδες καμμία, αλλά υπάρχουν και άλλα κριτήρια στην επιλογή λαδιού.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!