Κατά καιρούς έχω διαβάσει διάφορα για προβλήματα στον αριστερό διακόπτη τιμονιού της XL650 και ειδικά στον διακόπτη των φλάς αλλά και σε αυτόν της αλλαγής της σκάλας του προβολέα. Επειδή είχα και εγώ αυτό το πρόβλημα με τον δεύτερο και είχα χρησιμοποιήσει το WD40 δυο τρείς φορές κάτι που προσωρινά έλυνε το πρόβλημα που όμως επέμενε να ξαναεμφανίζεται. Τελικά πήρα την απόφαση να τον αφαιρέσω και να ''δώ''΄τι πρόβλημα έχει. Ηταν μάλιστα πολύ πιό εύκολο αυτή η δουλειά να γίνει τώρα που η ΤΑ είναι ''naked'' και εχω τη δυνατότητα να τον αφαιρέσω ολόκληρο με την καλωδίωσή του και να δουλέψω στον πάγκο, κάτι που το συνιστώ γιατί η δουλειά δεν είναι και τόσο εύκολη στο ''όρθιο'' και ειδικά για όσους δεν έχουν ενα δικό τους χώρο να δουλέψουν.Αφαιρώντας λοιπόν τον διακόπτη εχουμε δύο ίσα τμήματα που ενώνονται με ενα μακαρόνι από όπου διέρχονται τα καλώδια. Ξεκινάμε με τον διακόπτη των φλάς: Αρχικά αφαιρούμε τα δύο μεταλικά πιαστράκια που συγκρατούν την καλωδίωση στην θέση της, ωστε να μας αφήσει να ανοίξουμε περισσότερο τα δύο τμήματα και να επέμβουμε στο εσωτερικό τους , το ένα είναι αυτό:
Επίσης αφαιρούμε αυτή την λαμαρίνα :
... ωστε να έχουμε πρόσβαση στον διακόπτη των φλάς. Αφαιρώντας την ανωτέρω προστατευτική λαμαρίνα βλέπουμε το μεταλικό λεβιεδάκι του διακόπτη και το μαυρο πιαστράκι της καλωδίωσης:
... ΠΡΟΣΟΧΗ, η μια βίδα που στερεώνει τα δύο μεταλλικά τμήματα στην κοινή τρύπα είναι πιό μακρυά και δεν πρέπει να ξεχάσετε που πάει. Κατόπιν αφαιρούμε τον διακόπτη και με ένα λεπτό κατσαβίδι και μεγάλη προσοχή ανοίγουμε όσο το δυνατόν λιγότερο τα αυτάκια του και αφαιρούμε το μαυρο τμήμα με τα καλώδια και τις επαφές [α] απο το σώμα του διακόπτη [β]. ¨οπως φαίνεται στην φωτό:
Εχοντας στα χέρια μας το λευκό τμήμα του διακόπτη :
Το διαιρούμε εύκολα:
Και καθαρίζουμε καλά με οινόπνευμα τα παλιά γράσσα. Επειτα λιπαίνουμε στα σημεία που ηταν και πρίν με καινούργιο γράσσο. Εγώ χρησιμοποίησα κοινό λεπτό γράσσο γενικής χρήσης αφού δεν εχει να κάνει με ηλεκτρικές επαφές παρά μόνο με καθαρά μηχανική χρήση.Προσοχή χρειάζεται οταν βιδώνετε τις βίδες στα πλαστικά δεν είναι και ... μπουζί! Σημείωση: Οπως φαίνεται στη φωτό οι επαφές του διακόπτη είναι σε άριστη κατάσταση , δεν νομίζω ο προηγούμενος να είχε κάνει τάμα να μήν χρησιμοποιεί φλας, η να έχει αλλαχτεί ο διακόπτης, φαίνεται αρκετά χρησιμοποιημένος, κάτι που δείχνει οτι το πρόβλημα ηταν μηχανικό, και μάλιστα κατά την ταπεινή μου άποψη το πρόβλημα εντοπίζεται στο παλιό γράσσο που είχε γίνει σαν ζελέ και κολούσε πολύ! μην αφήνοντας τον διακόπτη να ''κλειδώσει'' στην σωστή θέση. Η συναρμολόγηση είναι η ανάποδη διαδικασία, αφιερώνοντας υπομονή και προσοχή.
Πάμε τώρα στον διακόπτη της αλλαγής σκάλας που φαίνεται εδώ:
Δεν χρειάζεται να αφαιρέσετε τον διπλανό διακόπτη φωτισμού...
... ούτε να του ξεκολήσετε τα καλώδια όπως εγώ, απλά τον ξεβιδώνετε και αφαιρείτε και εδώ το μαύρο τμήμα με τις επαφές και τα καλώδια ανοίγοντας τα 4 πιαστράκια που το συγκρατούν, δύο κάθε φορά [κάθε πλευρά]:
ΠΡΟΣΟΧΗ τα συγκεκριμένα είναι πολύ λεπτά και σπάνε εύκολα!!! Ηρεμα λοιπόν, κυρίως στην τοποθέτηση που αναγκαστικά ανοίγουν όλα.
Δυστυχώς δεν εχω φωτό από το εσωτερικό του, αλλά αφαιρώντας το μαύρο τμήμα του με προσοχή γιατί πετιέται το ελατήριό του, και ανασηκώνοντας τον άξονα με το κόκκινο κουμπί ...
... θα φανεί ενα συρματάκι σε σχήμα ''S'' που πατάει σε ένα μικρό λαμάκι-ελατήριο που το κρατάει ανασηκωμένο. Καθαρίστε το συρματάκι αφαιρώντας το αν είναι δυνατόν με οινόπνευμα γιατι ο γράσσος σίγουρα θα εχει γίνει ''τζέλ''. Ακολουθεί λίπανση και επανατοποθέτηση, η επανατοποθέτηση γίνεται και με τον διακόπτη συναρμολογημένο αλλά σε πατημένη θέση για μικρότερο μήκος.
Εύχομαι καλή επιτυχία, δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο, ηρεμία και λίγη προσοχή, ελπίζω να βοήθησα, για τυχόν απορίες εδώ είμαστε...