Hellas Transalp Forum

Οδηγός αγοράς μεταχειρισμένης μοτοσυκλέτας

επισκέπτης · 38668

DRAKE RAMORE

  • Guest
on: Κυριακή 20 Απρίλιος 2008, 20:26:40 μμ

Προτού βγούμε στον πηγαιμό για την Ιθάκη (αγορά μεταχειρισμένης μηχανής) πρέπει να γνωρίζουμε πως θα είναι μακρύς ο δρόμος.

Από τότε που η μοτοσικλέτα καταναλωτικοποιήθηκε και πέρασε στις μάζες, που από το παπί πέρασαν εύκολα σε μηχανή 600 και άνω κυβικών δεν γνωρίζεις τι αγοράζεις. Δυστυχώς η ευτυχώς πέρασαν οι εποχές που έπαιρνες μεταχειρισμένο το μηχανάκι του Μανόλη επειδή έπαιρνε καινούριο.

Επίσης είναι πλέον πολύ δύσκολο να βρεις και μηχανικό και να τον κουβαλάς μαζί σου για να ελέγχετε μηχανές. Παλαιότερα ερχόταν γιατί έλεγε «Σ’εμένα θα το φέρνει για σέρβις ….να το βοηθήσω το παιδί».Τώρα όσοι γνωρίζουν κάνουν σέρβις μέσω internet, και όσοι δεν γνωρίζουν μαθαίνουν μέσω internet ποιοι μάστοροι είναι καλοί, και το πάνε εκεί (αφού κάνουν και έρευνα αγοράς για τις τιμές του σέρβις).



Παρακάτω υπάρχουν κάποιες απλές κινήσεις που θα βοηθήσουν αυτούς που δεν γνωρίζουν αρκετά για μοτοσικλέτες να διακρίνουν αν πρόκειται για ευκαιρία ή …….. :banghead:



ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ / ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ


Πρώτα κοιτάζουμε συνολικά την εξωτερική εμφάνιση της μοτοσικλέτας. Μικρογρατζουνιές γενικότερα είναι αποδεκτές (δεν γίνεται να πέρασαν 3-5 χρόνια από πάνω της χωρίς γρατσουνιές, κάτι θα βρωμάει).

Αυτό που πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα είναι για σημάδια πτώσης. Αν διαπιστώσουμε ότι τα σημεία που βρίσκουν πρώτα σε πτώση είναι γρατσουνισμένα ή αλλαγμένα κάτι δεν πάει καλά. Σημεία που προδίδουν πτώση είναι:

-Φλας
-Γκριπ
-Μανέτες
-Μαρσπιέδες
-Λεβιες ταχυτήτων /ποδόφρενο
-Καπάκια

Σε περίπτωση που ο πωλητής μας πει ότι άλλαξε τα παραπάνω με aftermarket για αισθητικούς λόγους αξιολογούμε την μηχανή σε συνάρτηση και με τα παρακάτω, και προχωρούμε με επιφύλαξη.

Επίσης αυτοκόλλητα σε περίεργα μέρη ή γενικά αυτοκόλλητα……ή ακόμα και η έλλειψη των αυτοκόλλητων του μοντέλου δεν είναι ότι καλύτερο.Η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν κοντύτερα στην αρχική της μορφή.Οποιαδήποτε αλλαγή μας βάζει σε υποψίες.

Εσωτερικά κοιτάμε αυτά που μπορούν να γίνουν αντιληπτά με την πρώτη ματιά και συνήθως είναι και τα σημαντικότερα. Αμφίβολες πατέντες κάτω από την σέλα ή μέσα από το fairing, βίδες που έχουν κλωτσήσει τα πάσα, βίδες που χάλασε το κεφαλάκι τους δεν είναι και το καλύτερο για να δέσει το προξενιό.
 


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ



Είναι ίσως το πιο δύσκολο σημείο αξιολόγησης, αλλά και το πιο σημαντικό.
Κανείς δεν θέλει να μείνει με τον κινητήρα στο χέρι και κατά την γνώμη μου είναι και το σημείο που χαλάνε πολλές δουλειές στην αγοροπωλησία μεταχειρισμένων.

Η καχυποψία και μόνο ότι τα χιλιόμετρα δεν είναι πραγματικά και ότι ο πωλητής θέλει να μας κοροϊδέψει  :2tongue:κάνει εμάς τους αγοραστές να παραβλέπουμε σημαντικότερα προβλήματα σε περίπτωση που θεωρήσουμε ότι βρήκαμε ένα καλό μοτέρ.

Από εμπειρία σας λέω ότι ένας κινητήρας με 100.000 χιλιόμετρα ο οποίος είναι καλοσυντηρημένος είναι λιγότερο επικίνδυνος από ένα στραβό πλαίσιο από πτώση….


…ξεκινάμε λέγοντας τον πωλητή να βάλει μπρος τον κινητήρα.

Περιμένουμε να ζεσταθεί καλά και τραβάμε δυο –τρεις καλές γκαζιές βάζοντας το χέρι στην εξάτμιση. Αν αρχίσουν να φεύγουν διάφορα μαύρα πραγματάκια από την εξάτμιση….φεύγουμε και εμείς. ;)

Επίσης αν δούμε καπνό(ότι χρώμα και αν είναι)…..αλεβουζάν. Δεν πρέπει να συγχέουμε τον καπνό με τους υδρατμούς γι’ αυτό την αφήνουμε να ζεσταθεί καλά

Καλό είναι να ξέρουμε και τον ήχο που κάνει το συγκεκριμένο μοντέλο(από φίλους που το έχουν) για να συγκρίνουμε με αυτό που ακούμε. Μην αδικήσουμε κανα Ducati ;D

Αν ακούσουμε περίεργους(μεταλλικούς) θορύβους ή διαπιστώσουμε αρρυθμία στο ρελαντί…..τα σώψυχα του κινητήρα είναι…. :-\ :-X

Παίρνουμε το μηχανάκι για βόλτα….(αν όλα τα παραπάνω είναι εντάξει)

Ελέγχουμε:

-Σασμάν αν οι ταχύτητες κουμπώνουν καλά
-Τιμόνι (αν είναι ίσιο, και αν τραβάει η μηχανή πουθενά)
-Τροχούς/ Αναρτήσεις (αν κουνάει, και αν δεν έχει σωστή επαναφορά η ανάρτηση π.χ απότομη)
-Φρένα (προφανώς αν πιάνουν καλά!)

μετά που επιστρέφουμε στο κατάστημα επαναλαμβάνουμε τους αρχικούς ελέγχους που κάναμε στον κινητήρα. Πολλά προβλήματα φαίνονται όταν η μηχανή αναπτύξει μεγάλη θερμοκρασία.



ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΒΟΛΤΑ………



-Βγάζουμε την τάπα του λαδιού και την σκουπίζουμε με το δάκτυλο.

Εδώ γίνεται το μεγάλο πανηγύρι…….
Εδώ δεν έχει σημασία τι λέει το κοντέρ, γιατί κρατάς αποδείξεις αλά CSI.


Κοιτάμε για τρία πράγματα

-Ρευστότητα λαδιού(αν είναι παχύτερο από το προτεινόμενο, είναι για να κρύψει προβλήματα!)

-Αν μέσα στο λάδι δούμε να λαμπυρίζουν ρινίσματα…..ευχαριστούμε το  άνθρωπο για τον χρόνο του και την κάνουμε…..και τσάμπα να την δώσει ακριβή είναι. Ας φορτώσει αλλού την καλή του!

-Τσεκάρουμε τον κινητήρα για διαρροές λαδιού (είπαμε μετά το ζέσταμα φαίνονται όλα τα καλά…)



ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ / ΤΙΜΟΝΙ και λοιπά συστήματα διεύθυνσης



-Ελέγχουμε το πιρούνι για διαρροές λαδιού

-Σηκώνουμε την μηχανή στο διπλό στάντ και γυρίζουμε τους τροχούς με το χέρι (τίποτα διαφορετικό από αυτό που κάναμε με τα ποδήλατά μας για αν δούμε αν έχουμε στραβές ζάντες)

-Ενώ η μοτοσικλέτα είναι στο κεντρικό σταντ κουνάμε το τιμόνι αριστερά / δεξιά .αν στο σημείο της ευθείας νιώσουμε να σκαλώνει πάει να πει ότι θέλει ρουλεμάν. Ρουλεμάν είναι μια φυσιολογική φθορά για μια μότο 5-6 ετίας με 60.000 χλμ αλλά όχι για μια 2 ετιας με 10.000 χλμ.

-Κατά τον έλεγχο των συστημάτων διεύθυνσης εάν διαπιστώσουμε περίεργα πράγματα, ξαναελέγχουμε διεξοδικότερα το πλαίσιο της μηχανής.
 

ΕΛΕΓΧΟΣ ΑΝΑΛΩΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ


-Δισκόπλακες / τακάκια(η δισκόπλακα πρέπει να μην έχει πολλές χαρακιές και τα τακάκια να μην είναι φλούδες γιατί η αντικατάσταση τους σημαίνει λεφτάκια) .Έτσι μπορούμε να καταλάβουμε και τα χιλιόμετρα της μηχανής. ;)

-Αλυσογράναζα.(εδώ μπορούμε να διαπιστώσουμε και το πόσο επιμελής ήταν ο προηγούμενος κάτοχος. Πάντως και εδώ η αντικατάσταση σημαίνει χρήματα)

-Λάστιχα. Κατά  90 % θα είναι άχρηστα(είτε λόγο γόμας, είτε λόγο ημερομηνίας θα έχουν ξεραθεί) Υπολογίστε τα εξαρχής σαν έξοδο και αν ο πωλητής τα έχει φρεσκοαλλαγμένα το θεωρούμε το bonus. :D

-Ηλεκτρικά . Ένας απλός έλεγχος για το αν δουλεύουν  τα φώτα, τα φλας, διακόπτες, λυχνίες κλπ κρίνεται επιβεβλημένος . Αν κάτι δεν δουλεύει καλά μπορεί να σημαίνει από μια απλή αλλαγή λάμπας …..έως…… :geezer:

-Εξάτμιση. Σκουριές ή/ και μαυρίλες στην απόληξη …….στην καλύτερη αλλαγή εξάτμισης….στην χειρότερη….   :bricks:



Τα παραπάνω αποτελούν μια επισκόπηση της όσο το δυνατόν μελετημένης αγοράς ενός μεταχειρισμένου. Δεν αποτελούν πανάκεια. Γνωρίζω άτομα που ψώνισαν από φωτογραφία και τους βγήκε ΟΚ και άτομα που έκαναν τα παραπάνω (και πολλά παραπάνω) και πάλι κάτι τους ξέφυγε(μεταξύ τους και εγώ).

Υ.Γ τα χιλιόμετρα δεν αποτέλεσαν ποτέ για εμένα προσωπικά λόγο αγοράς. Θεωρώ ότι το 90% των καταστημάτων τα γυρνάνε και δεν με νοιάζει. Κάνοντας τους παραπάνω ελέγχους ακόμη και ο ποιο άσχετος μπορεί να καταλάβει τα χιλιόμετρα της μηχανής που τον ενδιαφέρει .Αν δει κάθε πότε αλλάζονται τα αναλώσιμα της μηχανής του και διαπιστώσει ότι κάτι που ήταν να αλλαχτεί στις 50000 χιλιόμετρα έχει ήδη αλλαχτεί και το κοντέρ γράφει 17000 χιλιόμετρα………δεν χρειάζεται να είναι Αϊνστάιν.

Δεν έγραψα τίποτα για τα αυτονόητα: Αντιπαραβολή αριθμών πλαισίου, κινητήρα. Όπως δεν έγραψα και για το διάβασμα που πρέπει να γίνει πριν.(Π.χ αν σου πουλάν ΤΑ για μοντέλο 1999 με μονό δισκόφρενο).Η γνώση είναι δύναμη.



Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • mods
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #1 on: Κυριακή 20 Απρίλιος 2008, 23:25:36 μμ
Πολύ ωραία τα έγραψε ο Απόστολος (και σε ουσία αλλά και σε ύφος).

Ειδικά για τα ΤΑ, αν είναι καλοσυντηρημένα, είναι άθραυστα.  Μην τα φοβάστε, δεν χαλάνε εύκολα. Το μοναδικό ίσως μεγάλο πρόβλημα είναι να καίει λάδι ο κινητήρας και να μην είναι σε καλή κατάσταση το κιβώτιο. Ο V52 κινητήρας αν έχει πρόβλημα θα το καταλάβεις αμέσως. Είτε θα δουλεύει είτε καθόλου. Οτιδήποτε άλλο πρόβλημα και να υπάρχει, μην αποκαρδιώνεστε γιατί φτιάχνεται σχετικά εύκολα και χωρίς μεγάλο κόστος, αρκεί να το εντοπίσεις και να το χρησιμοποιήσεις ως "μέσο πίεσης" για παζάρι στην τιμή (και αν σου κάτσει). Οπότε δεν χρειάζεται να ψάχνει κανείς για το τέλειο (που υπάρχει και αυτό), αν η τιμή είναι ελκυστική.

Και επίσης, ας μην ξεχνάμε (όπως έχω ξαναναφέρει) ότι ισχύει το: "δεν έχει σημασία τί θα πάρεις, αλλά από πού θα το πάρεις" (παίζει και αυτό μεγάλο ρόλο).
« Last Edit: Κυριακή 20 Απρίλιος 2008, 23:28:22 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline KostasC

  • Administrator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 10466
  • Γαβ !
    • HTC
Reply #2 on: Δευτέρα 21 Απρίλιος 2008, 11:13:05 πμ
Θα σημείωνα και τα παρακάτω σημεία, ως ενδεικτικά χρήσης για εναν υποψήφιο αγοραστή Transalp.

Οπτικός έλεγχος:
- Πλαστικά φαίρινγκ - Πρέπει να είναι άθικτα τα εσωτερικά κουμπώματα, αλλιώς αρχίζουν οι πατέντες.
- Οι γρίλιες των ψυγείων πρέπει να είναι ατσαλάκωτες. Οσο περισσότερες κλειστές , τόσο χέρι έχει μπει...
- Τα μαρσπιέ οδηγού στο κάτω μέρος πρέπει να είναι αγρατζούνιστα. Γρτσουνιά σημαίνει πτώση... αν λείπει το μισό μέταλλο... αστα να πάνε
- Το εμπρός φαιρίνγκ-μούτρο , πρέπει να είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένο με την τιμονόπλακα-ρόδα-αναβάτη. Τυχόν αποκλείσεις σημαίνει πτώση
- Το τιμόνι πρέπει να είναι ίσιο σε σχέση με την τιμονόπλακα. Αποκλίσεις σημαίνουν πτώση
- Ο αριθμός κυκλοφορίας πρέπει να είναι ολόισιος... Ανωμαλίες σημαίνουν οτι του τη χώσανε απο πίσω  :humping: ή  σούπαρε
- Οι μπότες των καλαμιών πρέπει να είναι αγρατζούνιστες και χωρίς αυτοκόλλητα. Αλλιώς κάτι κρύβουν
- Η ποδιά και η κατάσταση στην καρίνα (καρτερ κλπ) αποδεικνύει και τι σοι τεραιν έχει κάνει
- Οι αναρτήσεις πρέπει να δουλεύουν ομαλά και ανεμπόδιστα.Χωρίς έντονη επαναφορά και χωρίς εύκολη βύθιση.
- Το υποπλαίσιο πρέπει να είναι σε απόλυτη ευθεία με την πίσω ρόδα (νοητή γραμμή). Αποκλίσεις σημαίνουν βιασμό...
- Η αλυσίδα και τα γρανάζια να είναι ίσια (σε ρολάρισμα με κεντρικό στάντ ή τη πίσω ρόδα στον αέρα, το ελέγχουμε)
- Οι βίδες των κυλίνδρων (βάσης) πρέπει να είναι άθικτες, αλλιώς την ψάχνεις)

Ακουστικός έλεγχος
- Δεν πρέπει να ακούς οτιδήποτε μεταλλικό. Το ΤΑ600/650 είναι αθόρυβο...  Αν κάνεις τον έλεγχο στην κηφησίας δεν θα ακούσεις τίποτα. Επέλεξε ενα κλειστό γκαράζ ή πολύ ήσυχο δρόμο (ΠΑΝΤΑ μέρα επιλέγουμε το μηχανάκι)
- Οταν πατάς τον συμπλέκτη ο ελάχιστος θόρυβος της καμπάνας πρέπει να εξαφανίζεται !
- Οταν βάζεις εμπρός τον κινητήρα, δεν πρέπει να ακούσεις σκασίματα (πρόβλημα καρμπ) και ούτε να πάρει με τη δεύτερη .Πάντα μισή μιζιά.
- Οταν γυρνώντας τους τροχούς ακούς περιοδικά ενα γρατσούνισμα, πίεσε μια φορά τη μανέτα. Αν συνεχίζει έλεγξε την ευθυγράμμιση της δισκόπλακας.
- Οταν κάθεσαι ή πιέζεις τη μοτοσικλέτα, δεν πρέπει να ακούς τριξίματα απο τις αναρτήσεις. Ψάξε για την κατάσταση τους.


Αφήστε καθαρό το thread για να γίνει μόνιμο.





Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • mods
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #3 on: Δευτέρα 21 Απρίλιος 2008, 14:21:47 μμ
Επίσης, κάποια σημεία προσοχής για "αγορα μεταχειρισμενου τρανσαλπ", έχουν  παρατεθεί (παλαιότερα) και σε διάφορα άλλα σημεία του φόρουμ, όπως πχ. εδώ και εδώ και εδώ (βλ. κατωτέρω παράθεση).

1) Σε γενικές γραμμές το ΤΑ είναι ένα πολύ αξόπιστο μοντέλο που δεν υποφέρει ούτε υπέφερε ποτέ από σοβαρά προβλήματα. Ο κινητήρας, αν και "αρχαίος" τεχνολογικά (σχεδίασης του '80), είναι τέρας αξιοπιστίας σε όλες τις χρονολογίες. Διαρροές λάδια, υγρά κλπ, δεν έχουν παρατηρηθεί μέχρι τώρα. Έχει βέβαια λίγο αυξημένη κατανάλωση ειδικά στις υψηλές στροφές. Μετά τα 45.000 χλμ αρχίζει και παρατηρείται κάποια μικρή κατανάλωση λαδιού (ειδικά στις συνεχείς υψηλές στροφές). Με καλή και σχολαστική συντήρηση, ο κινητήρας ξεπερνά άνετα τα 100.000 χλμ (ειδικά για μοντέλα >91).

2) Το ίδιο και η ανάρτηση (αν και μαλακή) δεν παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα, διαρροές κλπ. Το ίδιο και τα ηλεκτρικά του, αρκετά αξιόπιστα (δεν ξέρω σε κανένα να έχει χαλάσει η ίδια η μίζα ή ο εναλλάκτης του), αλλά ο ανορθωτής ή το ρελέ της μίζας μπορεί να παρουσιάσουν προβλήματα μετά από αρκετά χρόνια λειτουργίας. Το ίδιο και το σαζμάν του, αρκετά αξιόπιστο χωρίς προβλήματα μετά από αρκετά χρόνια λειτουργίας. Το ίδιο και τα καρμπς του, πολύ αξιόπιστα (εκτός από το τσόκ που παρουσιάζει εσωτερικές σκουριές). Το ίδιο και τα φρένα του, αξιόπιστα, είναι βέβαια κάπως αδύναμα (επιβάλλονται τα μεταλικά σωληνάκια) αλλά χωρίς διαρροές ή προβλήματα.

3) Tα μόνα συχνά προβλήματα που εμφανίζονται σε όλα τα μοντέλα είναι: (α) με το πλαστικό γραναζάκι του κοντέρ στον τροχό που γρήγορα φαγώνεται και αρχίζει και τρεμοπαίζει η βελόνα του κοντέρ (είναι καθαρά θέμα σχεδίασης αλλά και λόγοι ασφάλειας), και (β) τα πλαστικά που σπάνε,παρουσιάζουν ρωγμές, ή χαλάνε οι βάσεις τους εκεί που κουμπώνουν.

4) H τιμή εξαρτάται από τη χρονολογία κατασκευής, τα αξεσουάρ, τα διανυθέντα χιλιόμετρα, τη συντήρηση, και τη γενική εξωτερική και μηχανική κατάσταση.

5) Η εξάτμιση μπορεί να παρουσιάσει ξεφλουδίσματα (σε όλα τα μοντέλα). Όπως και σκουριά στις ζάντες.

6) Στα ΤΑ ιταλικής κατασκευής (1997-2001) υπήρχαν κάποια μικροπροβληματάκια (όχι στον κινητήρα αλλά στα περιφερειακά, πχ. πλαστικά, χρώμα, ζάντες, σκουριές, αλυσιδογράναζα, καθρέπτες, ρουλεμάν λαιμού κλπ)

7) Τα ΤΑ ισπανικής κατασκευής (2002-2007) ήταν λίγο πιο αξιόπιστα σαν κατασκευή. Επίσης, κάποια προβληματάκια σε μερικά με το HISS.

8] Τα γιαπωνέζικα μοντέλα (87-96) είναι γενικά πολύ πιο αξιόπιστα (και ειδικά τα >91) στο χρόνο από όλα τα επόμενα μοντέλα.

9) Πάντως πριν από οποιαδήποτε αγορά, οπωσδήποτε να ελεγχθεί από μηχανικό.

10) Έλεγχος οδηγικής συμπεριφοράς σε στροφές, άνοιγμα γκαζιού, λακούβες, ευθείες, ρελαντί, συμπεριφορά σε 40-60χλμ/ώρα χωρίς χέρια στο τιμόνι,  κλπ.

Το πιο δύσκολο (αλλά και πιο εύκολο όταν ξέρεις) είναι να βρείς την πραγματική χρονολογία του μοντέλου. Υπάρχει τρομερά μεγάλη παραπλάνηση από τους εμπόρους στο θέμα αυτό. Όπως επίσης και με τα χιλιόμετρα στο κοντέρ (99% των περιπτώσεων παραποιημένη χιλιομετρική ένδειξη). Επειδή το ΤΑ γενικά συμπεριφέρεται πολύ καλά με την πάροδο του χρόνου και δεν "γερνάει" εύκολα, οι έμποροι το καλωπίζουν, το γυαλίζουν και το ... βαφτίζουν 2-3 χρόνια νεώτερο!

Γενικά να ελεγχθούν:

1) Κατάσταση κινητήρα (μόνο σε μηχανικό)
2) Ρουλεμάν τιμονιού
3) Μπαταρία, ηλεκτρικά, φώτα, διακόπτες
4) Λάστιχα
5) Αλυσίδα-γρανάζια
6) Πλαστικά (ρωγμές, σπασίματα κλπ), σέλα
7) Συμπλέκτης (να μην πατινάρει)
8] Οι ταχύτητες να κουμπώνουν σωστά
9) Αναρτήσεις (να έχουν σωστή επαναφορά και απόσβεση)
10) Πιθανό τρακάρισμα και παραμόρφωση στο πλαίσιο (έλεγχο μόνο σε μηχανικό)
11) Αν το μοντέλο έχει ΗISS, φρόντισε να σου δώσουν και το 2ο κλειδί του
« Last Edit: Τρίτη 18 Νοέμβριος 2008, 16:03:46 μμ by Chris_de_Ze »


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3489
Reply #4 on: Τρίτη 21 Απρίλιος 2020, 19:22:23 μμ
Είναι παλιό θέμα, αλλά πάντα επίκαιρο !!!
Απλά θα προσθέσω κάτι που βρήκα...

https://www.mototriti.gr/data/news/preview_news/Exei-polla-xiliometra-Mia-karamela-poy-de-leme-na-ftysoyme_128906.asp


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline manoskrt

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 1
Reply #5 on: Τρίτη 20 Οκτώβριος 2020, 13:07:28 μμ
Καλησπέρα απο Χανιά!

Νέος στο forum και έτοιμος για αγορα Transalp 650......

Θέλω λοιπόν να ρωτήσω τους συμφορουμίστες  επειδή έχω βρει ένα Transalp 650 του 2004 και σκέφτομαι να το πάρω τι πρέπει να προσέξω στη moto
δεδομένου ότι έχει (όπως λέει ) μόλις 30.000 km.
Η χρήση που θέλω να του κάνω είναι μετακίνηση στην πόλη και μικρές εκδρομές με κίνηση σε χωματόδρομους....

Ευχαριστώ!



Offline Παύλος

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9897
Reply #6 on: Τρίτη 20 Οκτώβριος 2020, 13:36:51 μμ
Μάνο καλησπέρα και καλώς ήρθες στην παρέα μας.

Ρίξε μια ματιά εδώ και θα πάρεις αρκετές πληροφορίες γι αυτό που ρωτάς.


Παύλος Καρούμπης


Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 360
Reply #7 on: Τρίτη 20 Οκτώβριος 2020, 13:50:37 μμ
Μἀνο καλώς ήρθες.

30.000 σε 16 χρόνια;  :eusa_think:
Κοίτα το λίγο παραπάνω, μην δίνεις όμως σημασία στα χλμ αν είναι εντάξει η μοτό κα 130.000 να έχει αντέχει.
Εκτός του link που σου έστειλε ο Παύλος να προσέξεις να ελεγχθεί απο μηχανικό το καρέ του άξονα, γιατί είναι ζημιά που παρατηρείτε λόγω κακής συντήρησης και είναι πολύ τσουχτερή η επισκευή (>500-600€)



Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #8 on: Σάββατο 24 Οκτώβριος 2020, 11:46:55 πμ
Mανο καλως ηρθες θα συμφωνισω με τον απο πανω μηπως εχει 130.000 Km γιατι τοσα χρονια μηχανη δε πιστευω να εχει κανει τοσα λιγα χωρις αποδεικτικα στοιχεια  :2hysterical: 8)

επειδη ειμαι και εγω νεος κατοχος απο τον ιουλιο SOS ειναι το καρε του αξονα που σου ειπε παλι ο απο παν δηλαδη βγαζεις καπακι μπροστινου γραναζιου κοιτας αν εχει τζογο μπρος πισω,ακομα καλυτερα βγαζεις γραναζι και κοιτας το καρε κατευθειαν αν ειναι οκ,βλεπεις αν εχει ηλεκτροκολλημενο γραναζι η kkbike --->https://www.kkbike.it/en/sprockets/181-honda-xlv600-transalp-87-88-fsprocket-superpinion-8053830250161.html ΜΑΚΡΙΑ κοιτας αλλο μετα,αν ολα καλα μεχρι εδω καιτας τα παρακατω οπως σε καθε αλλη αγορα μεταχειρισμενης...
για διαρροες στο μοτερ-ψυγεια,εισαγωγες καρμπυρατερ αν εχουν ρωγμες-ξεραμενες
δισκοπλακες θα πουν την αληθεια αν ειναι οι εργοστασιασκες με μηδαμινη φθορα για τα χιλιομετρα που λες οτι εχει
πλαισιο αν ειναι τρακαρισμενο
αναρτηση μπροστινη αν εχει καμια τρακα και δακρυσμα απο υγρα
ΤΣΕΚΑΡΕΙΣ κτεο να δεις αν συμβαδιζουν με τα χιλιομετρα του κοντερ
αυτα ειναι τα βασικοτερα οτι αλλο κοιτας ειναι λεπτομεριες που κανουν τι διαφορα

υγ.μετα την αγορα αλλαζεις μπροστα γραναζι ΜΑΖΙ με ασφαλεια ΓΝΗΣΙΑ για να εχεις το κεφαλι σου ησυχο και αν χρειαζετε αλλαζεις και πισω γραναζι με αλυσιδα που εδω βαζεις οτι μαρκα γουσταρεις προτινω ΕΚ,TSUBAKI,JT,SUNSTAR

Αυτα απο μενα περιμενουμε φωτοοταν τι παρεις 8)
« Last Edit: Σάββατο 24 Οκτώβριος 2020, 11:54:07 πμ by VaSiLiSj »



Offline Καψιώτης....

  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 3489
Reply #9 on: Σάββατο 24 Οκτώβριος 2020, 19:37:14 μμ
Καλησπέρα
Δεν έχω να πω κάτι παραπάνω απ' ότι είπαν οι προλαλήσαντες.
Απλά κι εμένα τα χιλιόμετρα μου φαίνονται λίγα.
Ζήτησε επίμονα το χαρτί του ΚΤΕΟ.
Αν υπάρχει "λαδιά" στα χιλιόμετρα θα έχεις και θέμα όταν πας να περάσεις ΚΤΕΟ.


Αγάλια-αγάλια, ντραϊλίζουμι....


Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #10 on: Σάββατο 24 Οκτώβριος 2020, 23:25:42 μμ
Ζήτησε επίμονα το χαρτί του ΚΤΕΟ...

καλα θελει δε θελει θα του το δωσει αλλιως μεταβιβαση δε γινετε χαχαχαχα  8)


Μανο κλπ παντως αυτο που οι περισσοτεροι σε παλια μοντελα λενε οτι εχει κανει ελαχιστα χιλομετρα πρεπει να εισαι πολυ κουτος για να το φας και μου θυμιζει κατι τετοιο
---> http://lh4.ggpht.com/FufWJmhK4-P4vU8ALIgKQloEat3v8T4tA2dc6HbNhHGoMXWgtc_1oEaGsp7TXNshgJcUDGKOSK228uJsAIS2=s0  :2hysterical:
ναι υπαρχουν και εξαιρεσεις δε λεω αλλα σπανιες και παντα με αποδεικτικα στοιχεια τα οποια δικαιολογουν γιατι εχει κανει λιγα χιλιομετρα μια μηχανη...

το ΠΑΝ ειναι πανω στη κ@υλ@ να μη παρεις οτι βρεις μπροστα σου... και εχω χαλβαδιαζα κατι βαρκαδερο κατι cbr 600,900 κατι xt κατι z750 κατι zx636 κλπ αλλα η λογικη και η τσεπη μου συμφωνα με αυτα που θελω να κανω με κερδισε η τρανσαλπινα μπορει να μη με κ@υλωνει που δε λυσαει αλλα με φτιαχνει σε αλλους τομεις και θα εψαχνα να τι βρω μεχρι να πετυχω τι καλη,ευτιχως βρεθηκε με τι μια και το παλικαρι δεχτηκε καθε ελεγχο οπως ελεγε και στην αγγελια μπορει να το κουρασα και να με κουρασε αλλα ετσι γινοντε οι σωστοι λογαριασμοι για να μπορουμε αυριο μεθαυριο να παμε και για μια μπυρα  ;)
« Last Edit: Σάββατο 24 Οκτώβριος 2020, 23:44:03 μμ by VaSiLiSj »



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9812
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #11 on: Κυριακή 25 Οκτώβριος 2020, 08:22:20 πμ
Εγώ είμαι παθών ...

Την αγόρασα απο μαγαζί που ηταν ΚΑΙ συνεργείο, κ ηταν η μοναδική απο τις 3 που είχε που γυάλιζε .

Εγραφε 27.500χλμ μοντέλο 2002, αγοράστηκε το 2009. Εντάξει , εκεί κ πάλι λίγα είναι αλλά παλεύεται.
Τελικά ημουν ατυχος αφού είχε ήδη δύο ατυχήματα το ενα με σωματικές βλάβες οπως έμαθα απο την ασφάλεια με την βοήθεια
συμφορουμίτη απο εδώ μέσα.

Οταν την έκανα βίδες βρήκα τζάμια απο αυτοκίνητο ανάμεσα στα καρμπς, τι να λέμε .

Ημουν ομως τυχερός αφου στην καλίμπρα εδειξε οκ κ δεν ηταν στραβή, κ είχε πολύ καλά μηχανικά .

Οπότε όλα αυτά τα περί χιλιομέτρων, γκαράζ, κλπ δεν τα πιστευουμε αν το μηχανάκι δεν το πάρουμε απο ανθρωπο δικό μας.

Κατά τα άλλα οτι είπαν οι πιό πάνω , κ αν δεν ξέρεις καλό να πάς με γνώστη η κάποιον που έχει το μηχανάκι κ το ξέρει.



Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #12 on: Κυριακή 25 Οκτώβριος 2020, 11:35:37 πμ
Εγώ είμαι παθών ...


Πωωω ρεσυ τι λες... τελικα αυτο που λενε οτι λαμπει δεν ειναι χρυσος ισχυει...
κοιτα εγω ειμαι κατα του μεταχειρισμενου οσο δε παει αλλα η αναγκη με εκανε να παρω μεταχειρισμενο και δε μπορεις να φανταστεις τι ελεγχους τις εκανα,πιο πολυ πατησα στο μοτερ που δε παθαινει τιποτα συμφωνα με οτι ακουγετε παντου και το εχει αποδειξη οοοοολα αυτα τα χρονια που πρωτοβγηκε αυτο το μοτερ γιαυτο και τι πηρα αφου και ολα τα υπολοιπα ηταν οκ

γενικα αααααν επερνα μεταχειρισμενο καποτε που πηρα τελικα προτιμω ενα μοτερ να εχει πολλα καλοσυντηρημενα χιλιομετρα παρα λιγα μη συντηρημενα και κοφτες απο καγκουρες μιας και η τρανσαλπινα δε νομιζω να την επερνε κανεις για αυτο το λογο

Σα πρωτη φαση κοιτας αγορα απο ιδιωτες και το τελευταιο κατοχο τις μιας και τους υπολοιπους δε μπορεις να τους δεις αν δεν ειναι πρωτο χερι
και μετα τα χιλιομετρα μεσο ορο για καποιον (οπως εγω) που ειναι το μοναδικο του μεταφορικο οχημα για ολα ειναι περιπου 12.000km και για καποιον που τι δουλευει μονο 6μηνο δηλαδη ανοιξη και καλοκαιρινους μηνες μεχρι να πιασουν τα πρωτα κρυα μεσο ορο ειναι τα 6.000km τα μισα δηλαδη,αρα εκει υπολογιζεις επι ποσα χρονια και βλεπεις τα πραγματικα χιλιομετρα αν εχει και service book ακομα καλυτερα αλλα λιγο δυσκολακι αυτο

τι δικια μου τι πηρα με 89.800km περιπου,ειναι  2003 πρωτη αδεια και μοντελο (απο ροδο) και μαλλον ειμαι το 3ος κατοχος,οι προηγουμενοι κατοχοι δειχνει η μηχανη οτι την προσεχαν οσο καλυτερα γινετε ολα αυτα τα χρονια και την ειχαν μονο για ταξιδια και το μαρτυρουν οι δισκοπλακες (και οι βιδες τους που δεν εχει μπει κλειδι) που ειναι εργοστασιακες και με λιγη φθορα φρεναρισματων που σημαινει οτι δεν εχει βρασει μεσα στη πολη,τα μεταλλα εσωτερικα οσο βλεπεις  οταν την ανοιξαμε για βαλβιδες και εισαγωγες καρμπυρατερ ηταν καθαρα χωρις μουργα πραγμα που σημαινει οτι τις εκαναν τα προβλεπωμενα,αφου φαντασου τις αλλαξα μπροστινο γραναζι και ασφαλεια γιατι αυτο που φοραγε δεν ηξερα αν ηταν γνησιο που τελικα ηταν και ηταν και καινουργιο μαζι με αλυσιδα και πισω γραναζι που ειχε αλλαξει ο προγουμενος
τωρα αν με ολα αυτα τα καλα που εχω δει και τις εχω κανει δε βγει καλη γιαυτο τι πηρα μπλε για να μη χρειαστει βαψιμο οταν τι πεταξω στη θαλασσα απο τι ψηλη γεφυρα που εχουμε εδω περα   :2hysterical:
https://www.iefimerida.gr/sites/default/files/styles/horizontal_rectangle/public/archive-files/xalkida-gefyra-708.jpg?itok=_jNCYv_J
« Last Edit: Κυριακή 25 Οκτώβριος 2020, 11:49:11 πμ by VaSiLiSj »



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9812
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #13 on: Κυριακή 25 Οκτώβριος 2020, 16:43:40 μμ
Βασίλη αυτό το έκανες (τον έλεγχο) εσύ που έχεις μια εμπειρία απο μηχανάκια.

Εγώ αγόρασα και οδήγησα δίκυκλο με κινητήρα στα 45 μου κ ηταν ενα Townmate T50 ... και αν έχεις κέφι κ είσαι διαβαστερός ρίξε μια ματιά εδώ: http://www.transalpforum.gr/index.php?PHPSESSID=vlojb1ijp61av5dlfb08ubaa23&topic=17047.0

Kαι επειδή μου αρεσε το σπόρ στα 48 μου πήρα την ΤΑ. :goofy:
Ημουν τελείως ασχετος απο μηχανάκια, να σκεφτείς οτι το πρώτο που ρώτησα εδώ στο φόρουμ ήταν πως βγαίνει το κάθισμα, μου είπαν απο το κλειδί ... κ αν δεν μου εδειχναν που μπάινει το κλειδί ακόμα θα έψαχνα . :goofy: :2hysterical:

Οτι έμαθα το έμαθα εδώ μέσα, χάρις στην βοήθεια κάποιων ανθρώπων.
Ετσι κ εγώ τώρα με τη σειρά μου κ επειδή πιστεύω οτι η γνώση είναι δύναμη κ πρέπει να μοιράζεται, προσπαθώ όσα έμαθα να τα μεταφέρω στους επόμενους.



Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 360
Reply #14 on: Κυριακή 25 Οκτώβριος 2020, 19:56:02 μμ
Εν τω μεταξύ ο μόνος που δεν φαίνεται να διαβάζει, είναι ο ερωτών.
Μήπως να μεταφερόταν η συζήτηση αλλού να μην χαλάμε το νήμα.



Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #15 on: Κυριακή 25 Οκτώβριος 2020, 21:29:26 μμ
stoneman --->

καλα ναι που το ξερεις  :2hysterical: οδηγω και ασχολουμε απο τα 15 μου και ειμαι 36 και ακομα μαθαινω  8)
αλλα οποιος δε ξερει να παει σε εναν εμπιστο μαστορα και αν δεν εχει να ψαξει να βρει ρωτωντας γιατι στη πιατσα δεν ειναι κανεις κρυφος  ;)
καλα εκανες εστω και σε αυτη την ηλικια (που δεν εχει τιποτα ακομα νεος εισαι) να παρεις πιο πολλα κυβικα και δεν ειναι κακο να ρωταμε εξαλλου και εγω ρωταω-διαβαζω και μαθαινω σε οτι με ενδιαφερει,ετσι ειναι οπως τα λες  ;)
παω να διαβασω για το townmate γιατι μαρεσουν αυτα τα θεματακια και τα λεμε εκει 8)




sot econ --->

ναι εχεις δικιο



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9812
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #16 on: Δευτέρα 26 Οκτώβριος 2020, 09:49:52 πμ

Μήπως να μεταφερόταν η συζήτηση αλλού να μην χαλάμε το νήμα.


Δωσε τίτλο  ;D


Βασικά το παρακάναμε αλλά κατά βάθος δεν φταίμε , είναι η χαρά μας που μετα απο καιρό μπαίνουμε στο φόρουμ κ βλέπουμε θέματα στην ""Εμφάνιση μη αναγνωσμένων μηνυμάτων από την τελευταία επίσκεψη.""  για να απαντήσουμε  :2hysterical:
« Last Edit: Δευτέρα 26 Οκτώβριος 2020, 09:52:41 πμ by Stoneman »



Offline Παύλος

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9897
Reply #17 on: Δευτέρα 26 Οκτώβριος 2020, 10:36:21 πμ
Δωσε τίτλο  ;D


Βασικά το παρακάναμε αλλά κατά βάθος δεν φταίμε , είναι η χαρά μας που μετα απο καιρό μπαίνουμε στο φόρουμ κ βλέπουμε θέματα στην ""Εμφάνιση μη αναγνωσμένων μηνυμάτων από την τελευταία επίσκεψη.""  για να απαντήσουμε  :2hysterical:

Έχετε δίκιο και οι δύο. Κι εγώ ψαχνόμουν τι τίτλο να δώσω στο νέο θέμα. Πείτε ιδέες


Παύλος Καρούμπης


Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #18 on: Δευτέρα 26 Οκτώβριος 2020, 14:47:54 μμ
προτινω αν δεν υπαρχει... Οδηγος πριν την αγορα μεταχειρισμενης μηχανης



Offline Παύλος

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9897
Reply #19 on: Δευτέρα 26 Οκτώβριος 2020, 15:05:00 μμ
προτινω αν δεν υπαρχει... Οδηγος πριν την αγορα μεταχειρισμενης μηχανης

Υπάρχει αλλά δεν ξέρω αν πρέπει να τα ενσωματώσω σε αυτό γιατί εδώ μιλάμε περισσότερο για "πειραγμένα" ή όχι χλμ.


Παύλος Καρούμπης


Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #20 on: Δευτέρα 26 Οκτώβριος 2020, 15:25:40 μμ
αφου υπαρχει πιστευω η ενσωματωση ειναι το καλυτερο ;)



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9812
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #21 on: Δευτέρα 26 Οκτώβριος 2020, 17:59:22 μμ
αφου υπαρχει πιστευω η ενσωματωση ειναι το καλυτερο ;)

Ναι , συμφωνώ κ εγώ



Offline Παύλος

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9897
Reply #22 on: Δευτέρα 26 Οκτώβριος 2020, 19:14:13 μμ
Ναι , συμφωνώ κ εγώ

Ότι θέλει ο λαός :)


Παύλος Καρούμπης


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9812
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #23 on: Τρίτη 27 Οκτώβριος 2020, 11:19:52 πμ
Και να συμπληρώσω εδώ , οτι το μεταχειρισμένο είναι λαχείο.

Ομως είναι κ μια διαφορά στην σκέψη? συμπεριφορά? απαίτηση? του αγοραστή με αυτήν του πωλητή.

Δλδ , κάποιος πουλάει ενα μηχανάκι, χρέπι αλλά τσουλάει, κάνει με αυτό την δουλειά του ο ανθρωπος.
Ο αγοραστής δεν θέλει ενα μηχανάκι που να τρέχει λάδια , η ενα μηχανάκι που να ζουν διάφοροι οργανισμου μέσα στα ψυγεία η να εχει τρύπια σέλα .
Εδώ τίθεται θέμα του τι ζητάς , ο μεν θεωρεί οτι αφου κάνει με δαύτο την δουλειά του χωρίς πολλές πολλές απαιτήσεις , ετσι θα την κάνει κ ο επόμενος.
Ο επόμενος όμως το θέλει βιτρινάτο, η ετσι όπως το βλέπει σκέφτεται οτι ποιός ξέρει τι προβλήματα θα του βγάλει κ οτι ο προηγούμενος ηταν αδιάφορος σιδεροφάγος.

Αν όμως το συγκεκριμένο χρέπι την ημέρα που θα το έβλεπε ηταν μολις που βγήκε απο το πλυντήριο?
την ίδια γνώμη θα είχε ? κ τι θα γινόταν οταν μετα απο ενα μήνα θα γινόταν πάλι χρέπι σε εμφάνιση? (τουλάχιστον)

Λαχείο, αυτό τα λεει όλα , οσα κ να προσέξεις το μηχανάκι δεν εχει στόμα κ κραταει μυστικά  :2hysterical:



Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #24 on: Τετάρτη 28 Οκτώβριος 2020, 11:58:24 πμ
Και να συμπληρώσω εδώ , οτι το μεταχειρισμένο είναι λαχείο...

...Λαχείο, αυτό τα λεει όλα , οσα κ να προσέξεις το μηχανάκι δεν εχει στόμα κ κραταει μυστικά  :2hysterical:

εγω ξανα λεω τι δικια μου γιαυτο τι πηρα μπλε αν ειναι να τι πεταξω στη θαλασσα να μη χρειαστει να κανω τι διαδικασια του βαψιματος  :2hysterical:

απο την αλλη λενε οτι δε χαμπαριαζουν τιποτα οι τρανσαλπινες και η ιστορια αυτο δειχνει...

οσο και αν εψαξα στη κατηγορια on-off  οι απροβληματιστοι δεινοσαυροι ειναι τα ΧΤ και μετα τα transalp αν εξαιρεσεις το γνωστο ευαισθητο σημειο του αξονα κινησεις που την ακουει με λαθος τεντωμα οπως και ολες οι μηχανες
και με μη γνησιο μπροστινο γραναζι και ασφαλεια σε καθε αλλαγη για συγκεκριμενες honda που εχουν αυτο το συστημα μπροστα και που πρεπει να πρωτο κοιταξεις πριν την αγορα για να δεις και ο αλλος αν ηταν σωστος απεναντι τις

συμφωνω και στα υπολοιπα...
« Last Edit: Τετάρτη 28 Οκτώβριος 2020, 15:18:07 μμ by VaSiLiSj »