Η γνώμη μου είναι, πως η αγορά "μη δοκιμασμένων" φτηνών ελαστικών είναι κακή ιδέα.
Η αγορά μεταχειρισμένων θέλει να ξέρεις αρκετά για τα συγκεκριμένα ελαστικά και δεν θα την εμπιστευόμουν.
Με την ασφάλεια δεν παίζουμε και τα ελαστικά είναι μια σημαντική παράμετρος της ασφαλούς οδήγησης!
Ξέρω πως οι εποχές είναι δύσκολες (όλοι τα ίδια ζούμε..) αλλά θα ήταν συνετό να βάλεις καινούργια λάστιχα
απ' αυτά που έχουν ''δοκιμαστεί'' από συμφορουμίτες και φίλους! Εγώ έβαλα anakee 2, είμαι πολύ ευχαριστημένος!
Με την τιμή ψάξε το! αν και οι διαφορές όντως θα είναι μικρές! Προσωπικά θα προτιμούσα να μην κυκλοφορώ το μηχανάκι μου για λίγο καιρό μέχρι να καταφέρω να αγοράσω τα σωστά, παρά να βάλω "καμένα" ή άγνωστου ποιότητας λάστιχα!
Ο φίλος παραπάνω που είπε ότι, αυτός που σου πρότεινε να βάλεις λάστιχα παραγωγής του 2008 θέλει σκότωμα,
έχει δίκιο!
Μην αγχώνεσαι λοιπόν,
κάνε λίγο υπομονή,
ενημερώσου
και κάνε αυτό που πρέπει..
Εχω ξαναγράψει παλαιότερα για την χρονολογία των ελαστικών, μην βγάζουμε συμπεράσματα, και μην ακούμε διαφορες πα@@@ριες του καθε εμπόρου του κάθε ειδ.ημονα ή του κάθε υποτειθέμενου γνώστη των πάντων, εχω ξανα πει πως τα ελαστικά δεν είναι προϊόντα με ημερομηνία λήξης βραχυπρόθεσμη, απεναντίας τα ελαστικά που έχουν πολύ κοντινή ημερομηνία παραγωγής, δλδ 2,3,5,6,μηνών δεν έχουν αφομειώσει το μέγιστο της αποδοτικότητας τους ως προς την οδική συμπεριφορά τους, μακάρι να μπορούσαμε να παρακολουθήσουμε ένα σεμηνάριο από κάποιον τεχνικό κάποιας εταιρίας εταιρίας θέτωντας του όσες ερωτήσεις έχουμε αμφιβολίες, ας μην αποκαλούμε λοιπόν εγκληματίες κάποιους ανθρώπους χωρίς να είναι εγκληματίες, απλά ας αρκεστούμε στο...δεν βάζω 4 ετών ελαστικό στο όχημα μου, καμιά εταιρία δεν ρισκάρει την φήμη και αξιοπιστία της για οποιονδήποτε λαστιχά έχει στον κάποια ελαστικά στοκαρισμένα παλαιότερης κατασκευής.
διαβάστε λίγο παρα κάτω, και αν ψάξετε θα βρείτε πολύ περισσότερα για την τεχνολογία και την κατασκευή των ελαστικών
Νομίζω πως αυτές είναι από τις πιο αξιόπιστες και σοβαρέρες εταιρίες ελαστικών,που δεν θα ήθελαν να χαλάσουν την φήμη και το όναμά τους για κανένα είδους ελαστικού σε στοκ
Ολα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε για την διάρκεια ζωής των ελαστικών!!!!
Οι όμιλοι που στηρίζουν αυτήν την ενέργεια είναι οι ακόλουθοι, με αλφαβητική σειρά:
ΕΛΑΣΤΙΚΑ MICHELIN ΑΕΒΕ (MICHELIN, BFGOODRICH, KLEBER)
ΕΛΑΣΤΙΚΑ PIRELLI ΑΕ (PIRELLI,CEAT,COURIER,FORMULA,METZELER)
ELASTRAK ΑΕ (BRIDGESTONE, FIRESTONE)
ΕΜΑ ΑΕ( CONTINENTAL, UNIROYAL, BARUM, SEMPERIT)
GOODYEAR DUNLOP ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΒΕΕ (GOODYEAR, DUNLOP, FULDA)
Κατά την αγορά των ελαστικών, κάποιοι οδηγοί πιστεύουν ότι η ημερομηνία παραγωγής, που αναγράφεται στο πλαινό κάθε ελαστικού είναι καθοριστικής σημασίας, διότι επηρεάζει δραστικά τις επιδόσεις του προιόντος:
Ποιες είναι οι συστάσεις- καθοδήγηση από τις εταιρείες ελαστικών και των αρμόδιων ευρωπαικών οργανισμών?
Ας δούμε τι λένε οι ειδικοί:
Τι είναι το DOT?
DOT σημαίνει Department Of Transportation, που είναι ο Αμερικάνικος Οργανισμός Μεταφορών. Αυτή η ένδειξη διέπεται από τους Αμερικάνικους Κυβερνητικούς Κανονισμούς και περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με το μέγεθος, την ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού και δίαφορες άλλες κατασκευαστικές λεπτομέρειες. Η ημερομηνία κατασκευής του ελαστικού αναγράφεται στο πλαινό του ελαστικού και αποτελείται από 4 διαδοχικούς και χωρίς κενό αριθμούς. Οι δύο (2) πρώτοι ορίζουν την εβδομάδα και οι δύο (2) τελευταίοι το έτος παραγωγής. Ετσι λοιπόν , για παράδειγμα, αν υπάρχει ο αριθμός 2809, σημαίνει ότι το ελαστικό κατασκευάστηκε την 28η εβδομάδα του 2009.
Υπάρχει ευρωπαική νομοθεσία που δίεπει αυτούς τους κανόνες?
- ΝΑΙ. Οι Ευρωπαικοί Κανονισμοί E.C.E. απαιτούν την υποχρεωτική ένδειξη της ημερομηνίας κατασκευής πάνω στο ελαστικό, με την μορφή 4 ψηφίων (αριθμών) όπως ακριβώς το απαιτεί ο Αμερικάνικος DOT. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η ένδειξη DOT είναι κοινή και στην Ευρώπη.
- Η έγκριση καταλληλότητας για την κυκλοφορία των επιβατικών ελαστικών στην Ευρωπαική αγορά, απεικονίζεται στο πλαινό του ελαστικού με το γράμμα Ε, εγγεγραμμένο μέσα σε κύκλο, με ακολουθία ενός αριθμού, που πιστοποιεί την συμμόρφωση στον κανονισμό E.C.E.
Τι συνιστούν οι κατασκευαστές ελαστικών και οι αρμόδιοι Ευρωπαικοί Οργανισμοί για την ηλικία των καινούργιων ελαστικών?
Σας παραθέτουμε ένα απόσπασμα του κανονισμού ETRTO (European Tire and Rim Technical Organization ο οποίος ορίζει σε ευρωπαικό επίπεδο το σύνολο των τεχνικών προδιαγραφών και των κανόνων χρήσης του ελαστικού).
- « Τα ελαστικά είναι προιόντα με πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής και έχουν σχεδιαστεί να αντέχουν στις επιδράσεις που ασκεί η φυσική γήρανση του καουτσούκ.» Οι κατασκευαστές συμφωνούν ότι τα προιόντα των ελαστικών δεν έχουν ημερομηνία λήξης, εκτός ειδικών υποδείξεων του κατασκευαστή. Η χρησιμοποίηση των ελαστικών, για μερικά χρόνια ανεξάρτητα με την ηλικία τους, δεν έχει ουσιαστικές επιπτώσεις στην απόδοσή τους.
- …..η σωστή συντήρηση επιβάλλει να τηρούνται οι συστάσεις των κατασκευαστών του οχήματος και των ελαστικών, που αφορούν την πίεση, τον δείκτη φορτίου και τον έλεγχο κατά την χρήση. Επιβάλλει επίσης να ελέγχονται οι σωστές συ νθήκες αποθήκευσης των ελαστικών, όταν αυτά δεν χρησιμοποιούνται…..
- Συνίσταται να γίνεται τακτικά έλεγχος των ελαστικών σε εξειδικευμένα σημεία πώλησης.
Επομένως, τι θα πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής κατά την αγορά των ελαστικών?
- Ο καταναλωτής πρέπει να απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο σημείο πώλησης ελαστικών, όπου μπορούν να εγγυηθούν για τις καλές συνθήκες αποθήκευσης του ελαστικού, όπως εσωτερικές αποθήκες, αεριζόμενες, σε σκιά, με μέτρια θερμοκρασία χώρου. Πράγματι, πρέπει να αποφεύγεται η αποθήκευση σε εξωτερικούς χώρους, στον ήλιο ή σε μέρη με υγρασία που μπορούν να αλλοιώσουν το μείγμα της γόμας και επομένως τις επιδόσεις του ελαστικού.
- Προκειμένου να εξασφαλίσει το καλύτερο σέρβις από το εξειδικευμένο συνεργείο, ο καταναλωτής πρέπει να αναφέρει τις συνθήκες χρήσης του οχήματος, τον τρόπο που οδηγεί (τα χιλιόμετρα που διανύει, την γρήγορη οδήγηση κ.λ.π) προκειμένου να του προτείνουν την κατάλληλη λύση.
- Στο τεχνικό μέρος πρέπει να παρακολουθεί επακριβώς τους δείκτες επίδοσης του ελαστικού, που αναλύονται σε δύο επιμέρους δείκτες, τον δείκτη μέγιστου φορτίου και τον δείκτη της μέγιστης ταχύτητας που μπορεί να δεχθεί το ελαστικό.
- ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Σε ένα ελαστικό διαστάσεων 120/70-17 58V , ο δείκτης «58» αντιστοιχεί σε 236 κιλά μέγιστο φορτίου ανά ελαστικό με την μέγιστη ταχύτητα V=240 χιλιομέτρων/ώρα.
- Σε καμία περίπτωση ο δείκτης επιδόσεων δεν πρέπει να είναι μικρότερος από αυτόν που συνιστά ο κατασκευαστής, απαγορεύεται δηλαδή να μειώνουμε είτε τον δείκτη φορτίου είτε τον δείκτη ταχύτητας.
Ένα ελαστικό ενός, δύο ή τριών ετών ,εγγυάται τις ίδιες επιδόσεις με ένα ελαστικό πρόσφατης παραγωγής?
ΝΑΙ διότι…. Τα κέντρα ερευνών αναπτύσσουν και ελέγχουν καθημερινά τα ελαστικά προκειμένου να ικανοποιήσουν τις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την μέγιστη ασφάλεια. Αυτές οι δοκιμές γίνονται σε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές των οχημάτων και επικυρώνονται με το υποχρεωτικό δελτίο αναγνώρισης για την διάθεση των προιόντων στην Ευρώπη. Δεν έχει διαπιστωθεί διαφοροποίηση επιδόσεων ανάμεσα σε ελαστικά ενός, δύο ή τριών ετών και σε ελαστικά προσφάτου παραγωγής. Ο κανονισμός ETRTO επιβεβαιώνει ότι μπορούν να διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα οι επιδόσεις των προιόντων, με την προυπόθεση ότι αυτά αποθηκεύονται σε κατάλληλους χώρους. Η παραγωγή του ελαστικού είναι μια πολύπλοκη διαδικασία και γίνεται σε συγκεκριμένα κέντρα παραγωγής παγκοσμίως. Στην ευρωπαική αγορά διατίθενται ελαστικά με DOT ενός, δύο ή τριών ετών ή και περισσοτέρων, λόγω των αποκλίσεων μεταξύ ζήτησης και παραγωγής ενός σημαντικού αριθμού διαστάσεων ελαστικών.
Διαβάστε επίσης
•Τεχνολογίες Ελαστικών Μοτοσυκλετών
•Γνωρίστε την εταιρία σωληνώσεων φρένων FREN TUBO
•Γνωρίστε την εταιρία εξατμίσεων G.P.R
•Γνωρίστε τις εταιρείες D.I.D και JT
•Γνωρίζετε για την Ανακύκλωση των Ελαστικών?
•Μάθετε για τις αλυσίδες των μηχανών
•Γνωρίστε τις εταιρίες CHIARAVALLI και EK
•Πίνακας Μονάδων Πίεσης
•Δείκτες Ταχύτητας και Φορτίου
•Γνωρίστε την εταιρία εξατμίσεων MIVV
•Γενικές Οδηγίες και Κανόνες Ασφαλείας
•"Στρογγυλό" και "Μαύρο"
•Σχηματική παρουσίαση διαδικασίας παραγωγής ελαστικών
•Πρόγραμμα παραγωγής Ελαστικών
•Κατασκευή των Ελαστικών
•Οδηγός Εφαρμογής Ελαστικών MOTO