Hellas Transalp Forum

Πρόβλημα με τα φλας σε 650 μοντ 2000

Bilakoslamia · 1135

Offline Bilakoslamia

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 7
on: Πέμπτη 11 Ιούλιος 2024, 12:23:46 μμ
Καλημέρα από Μόναχο σε όλους τους Τρανσαλπάκηδες. Τη μοτοσυκλέτα την πήρα περισυ από πρώτο χέρι και μετά από ανακατασκευή. Ο προηγούμενος είχε αλλάξει τα φλας με λεντ και αναβόσβηναν πιο γρήγορα. Πρόσθεσα από δυο αντιστάσεις σε κάθε πλευρά και ήρθαν στα ίσια τους. Από την πρώτη μέρα όμως όταν άναβες τα φλας πολλές φορές δεν λειτουργούσαν. Άνοιξα λοιπόν δυο φορές το διακόπτη και τον έχω καθαρίσει σαν καινούριο. Το πρόβλημα όμως εξακολουθεί. Όταν ξεκινάω τη μηχανή, πρέπει να ανάψω το φλας και να περιμένω μέχρι να λειτουργήσει, να αλλάξω δυο τρεις φορές αριστερό - δεξί και μετά να ξεκινήσω για να είμαι σίγουρος ότι τα φλας δουλεύουν. Άνοιξα και τα πλαστικά και ενώ το φλασερ το παρήγγειλα με τα στοιχεία της μηχανής, μου ήρθε με δυο επαφές, ενώ αυτό που έχω επάνω έχει τρεις.
 Θέλω λοιπόν τις γνώσεις σας: Το μοντέλο 650 2000 έχει φλασερ με 2 ή με τρεις επαφές; Και αν έχει με δυο , πως καταργώ τη συνδεσμολογία που έκανε ο άλλος; Πως αναγνωρίζω από τα 3 καλώδια ποιό είναι ποιο με το πολυμετρο ; Ή κάποια άλλη ιδέα .
Ευχαριστώ εκ των προτέρων Βασίλης



Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 378
Reply #1 on: Πέμπτη 11 Ιούλιος 2024, 16:53:49 μμ
Γειά σου Βασίλη και καλώς ήρθες, αν θες πέρνα μια βόλτα και απο εδώ https://www.transalpforum.gr/index.php?topic=167.0

Καταρχάς για το πρόβλημα του διακόπτη είναι καλσικό θέμα στα ΤΑ.

Διάβασε εδώ για την λύση του. https://www.transalpforum.gr/index.php?topic=16553.0
Μιλάμε για post επιτομή, όπως όλα του Νίκου.

Για το θέμα των επαφών μόλις το δεί ο @stoneman και θα έχεις την σωστή απάντηση.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9930
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #2 on: Πέμπτη 11 Ιούλιος 2024, 21:21:29 μμ
Βασίλη  :welcome: του δε κόμπανυ. :2hysterical:
 
Λοιπόν, το πρόβλημα δεν είναι στους διακόπτες αλλά στο γράσο που χρησιμοποιούσε εκείνη την εποχή  η Χόντα κ που με τα χρόνια ξεραίνεται και κολάνε τα μικροσκοπικά ελατήρια επαναφοράς στους διακόπτες,

αν θές ρίξε μια ματιά εδώ που έχω κάνει την ίδια δουλειά : https://www.transalpforum.gr/index.php?topic=16553.0

επίσης μια δεύτερη ματιά εδώ :   https://www.transalpforum.gr/index.php?topic=21493.0

Είψα κάνει κ εγώ μερικές μοντίφες  https://www.transalpforum.gr/index.php?topic=19964.0    :2hysterical: :2hysterical:

Εάν κ πάλι δεν βγάλεις άκρη , εδώ είμαστε




Offline Bilakoslamia

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 7
Reply #3 on: Παρασκευή 12 Ιούλιος 2024, 18:44:53 μμ
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας. Το θέμα διακόπτης όπως γράφω παραπάνω το έχω ήδη λύσει ακριβώς όπως περιγράφετε στο λινκ που μου στείλατε . Είναι θέμα φλασερ πλέον. Στην πρώτη ευκαιρία θα βγάλω τα πλαστικά και θα ανεβάσω φωτογραφία να φαίνεται η συνδεσμολογία . Όπως γράφω νομίζω ότι ο προηγούμενος άλλαξε φλασερ και έβαλε με τρεις επαφές αντί για δυο που φοράει κανονικά . Θέλω να βάλω πάλι το δικό του αλλά θέλω βοήθεια με τη συνδεσμολογία για να καταργήσω τη μια επαφή . Κατ’ αρχάς από τη μαμά φοράει φλασερ δύο ή τριών επαφών το 650 μοντ 2000;



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9930
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #4 on: Παρασκευή 12 Ιούλιος 2024, 22:22:18 μμ
Το γνήσιο φλάσερ είναι δύο επαφών μ στα σχέδια όμως το δείχνει με τρείς. Κουφόν. Δεν έχει όμως σημασία , απλά αυτό με τις τρείς επαφές  θα θέλει την επιπλέον επαφή να την γειώσεις,

Το ένα καλώδιο είναι μαύρο και φέρνει (+)ν απο την 10Α ασφάλεια .
Το γκρί πηγαίνει στην κεντρική επαφή του διακόπτη των φλάς , και εκεί γίνεται η επιλογή σε πορτοκαλί για το δεξί φλάς και ανοικτό μπλέ για το αριστερό .
Το πράσινο καλώδιο   φλάς είναι η   γείωση .

Ολα τα καλώδια περνάνε απο εναν 9ΡΙΝ ΜΙΝΙ κονέκτορα που λογικά βρίσκεται στερεωμένος χοντρικά πίσω απο το όργανο καυσίμου, στην μεταλική βάση των οργάνων

Εχεις μετρήσει τον διακόπτη αφού τον καθάρισες? Δλδ αυτη την καθυστέρηση στην λειτουργία του την κάνει κ χωρίς φορτίο?
« Last Edit: Παρασκευή 12 Ιούλιος 2024, 22:24:38 μμ by Stoneman »



Offline Bilakoslamia

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 7
Reply #5 on: Παρασκευή 19 Ιούλιος 2024, 19:18:49 μμ
Σε ευχαριστώ ποκυ, παρά πολύ κατατοπιστικός. Αφού ξέρουμε ότι το γνήσιο έχει 2, έχει επέμβει ο προηγούμενος ιδιοκτήτης. Προτού να πάω στο φλασερ όμως θα ανοίξω μια ξανά το διακόπτη και θα επιμείνω πολύ στο σωστο γράσα Ριάνα όπως περιγράφεται σε παραπάνω απάντηση. Αν δεν λύσει οριστικά το θέμα, θα επέμβω στο φλασερ και θα επαναφέρω την αρχική διάταξη με τις δυο επαφές και το γνήσιο φλασερ. Όταν φτάσω εκεί θα σου στείλω φωτογραφία της συνδεσμολογίας και περιγραφή των μετρήσεων να μου επιβεβαιώσεις τι να καταργήσω. Επαναλαμβάνω τις πολλές ευχαριστίες μου



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9930
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #6 on: Παρασκευή 19 Ιούλιος 2024, 21:31:07 μμ
Επειδή ή βλέπω  το κατέχεις το άθλημα , στείλε μου σε πμ ενα ιμειλ να σου στείλω ενα ηλεκτρικό διάγραμμα.

Αν δεν το έχεις ήδη




Καλούς δρόμους  να  ΄'χεις



Offline Bilakoslamia

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 7
Reply #7 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2024, 13:38:52 μμ
Ευχαριστώ πολύ όλους σας για τη στήριξη. Τελικά αποδείχθηκε ότι είμαι πολύ τυχερός . Ενώ όλοι την σκαπουλάρουν με ένα καθάρισμα γρασάρισμα, ή έστω ένα φλασέρ, σε εμένα έτυχε μηχανολογικό πρόβλημα στο διακόπτη. Κάτι ήταν στραβό εκεί μέσα και το αριστερό φλας στο τέλος δεν έκανε καλή επαφή . Ένας μεταχειρισμένος διακόπτης, 89€ ελαφρύτερο το πορτοφόλι και το πρόβλημα λύθηκε.
Εχθες το βράδυ όμως παρατήρησα ότι όπως αναβοσβήνει το φλας, με τον ίδιο ρυθμό χαμηλώνει και αυξάνει η ένταση στα φωτα διασταυρώσεως (μεσαία σκάλα). Επειδή όλες οι λάμπες είναι led, δε νομίζω ότι τραβάνε τόσο ρεύμα που ρίχνουν την τάση. Άρα το λάθος προέρχεται από τις αντιστάσεις που έχω βάλει παράλληλα για να μειώσω το χρόνο αναβοσβύσματος. Όταν θα έρθει το φλασέρ λοιπόν που έχει επάνω διακόπτη ταχύτητας, θα ξηλώσω τις αντιστάσεις και θα ρυθμίσω την ταχύτητα από το ροοστάτη του φλασέρ. Ελπίζω να σκέφτομαι ορθώς. Ά , το φλασέρ το παρήγγειλα με τρεις επαφές οπότε δεν θα επέμβω στη συνδεσμολογία καθόλου.
« Last Edit: Σάββατο 27 Ιούλιος 2024, 17:27:27 μμ by Bilakoslamia »



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9930
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #8 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2024, 14:31:48 μμ
Οι αντιστάσεις προσθέτουν φορτίο κ κοροιδεύουν το φλάσερ.

Πρέπει να μετρήσεις ρεύμα που  τραβάει μια λάμπα κλασική των 21W και να το συγκρίνεις με αυτό των αντιστάσεων που είναι παράλληλα με τα φλάς.

Αν θυμάμαι καλά στο δικό μου είχα βάλει 12VΩΜ αντίσταση που λογικά τραβάει 1 με 1,2Α ρεύμα (συν το ρεύμα των λεντ)  , η κλασική λάμπα τραβάει αν ισχύει ο τύπος 21/12=1.8 Α  αντε 2 το πολύ, αρα αν είσαι κάπου εκεί δεν έχεις θέμα



Offline Bilakoslamia

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 7
Reply #9 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2024, 17:32:46 μμ
Λέω να τις πετάξω τις αντιστάσεις, δεν αισθάνομαι και πολύ ασφαλής, παρότι μεγάλες κυριολεκτικά ζεματάνε. Παρόλο που έχω κάνει καλή πατέντα και δεν ακουμπάνε πουθενά , εξακολουθούν να κρατιούνται από σφιγκτήρες και γύρω υπάρχει μόνο πλαστικό. Εννοείται ότι τρυπάνι πάνω στα μέταλλα της μοτοσυκλέτας δεν βάζω . Καλύτερα φλασέρ με ροοστάτη και με μια δοκιμή ρυθμίζω την ταχύτητα φλασαρίσματος



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9930
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #10 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2024, 21:11:45 μμ
Λέω να τις πετάξω τις αντιστάσεις, δεν αισθάνομαι και πολύ ασφαλής, παρότι μεγάλες κυριολεκτικά ζεματάνε. Παρόλο που έχω κάνει καλή πατέντα και δεν ακουμπάνε πουθενά , εξακολουθούν να κρατιούνται από σφιγκτήρες και γύρω υπάρχει μόνο πλαστικό. Εννοείται ότι τρυπάνι πάνω στα μέταλλα της μοτοσυκλέτας δεν βάζω . Καλύτερα φλασέρ με ροοστάτη και με μια δοκιμή ρυθμίζω την ταχύτητα φλασαρίσματος

Οτι έκανα και εγώ, δυο κινέζικους χωρίς έλεγχο φορτίου  να δείς ποιός σου κάνει . Και στον γνήσιο θα μπορούσες να επέμβεις απομονώνοντας στην έξοδο τον έλεγχο αλλά τον έχουν πασαλείψει με αυτή την μαύρη σιλικόνη.