Μιας και γινεται κουβεντα εδω, ας προσθεσω ακομα κανα δυο σκεψεις / αποψεις. Αρχικα, το να εκανε η Yamaha το Τ700 πιο ανετο δε νομιζω οτι θα ανεβαζε το κοστος, ειδικα μια αλλη σελα και λιγο μεγαλυτερη ανεμοκαλυψη. Απλα ειναι τετοια η εικονα που λανσαρει η Yamaha για το Τ700, δηλ σχεδον Rally-replica, που αυτες οι αλλαγες θα χαλαγανε αυτη την εικονα. Και ενας απο τους λογους που το μηχανακι ειναι τοσο δημοφιλες ειναι αυτη η εικονα, εκτος φυσικα απο του οτι ειναι εξαιρετικο μηχανακι. Και για ολους αυτους, εδω και αλλου, που κοιτανε πρωτα απ'ολα τα αλογα, παρα τα "μονο" 60 αλογα στον τροχο το Τ700 εχει κατα τη γνωμη μου (και τη γνωμη πολλων) τον καλυτερο κινητηρα στην μεσαια-μεγαλη 2κυλινδρη on-OFF κατηγορια. Καλυτερο στο χωμα κινητηρα και απο το CRF1000 που εχω το οποιο εχει 87 αλογα στον τροχο και τα αλλα μεγαλα με ακομα περισοτερα αλογα. Το αναφερω αυτο επειδη υπαρχει η παρανοηση "πιο πολλα αλογα = καλυτερος κινητηρας" που δεν ισχυει.
Τωρα σχετικα με τους τρανσαλπαδες και το τι θελουν, πολλοι εχουν πεσει στην εξης παγιδα. Τα Τρανσαλπ 600/650 ειχανε μια "iconic" παρουσια στα 1990s και 2000s αντιστοιχα, με model/brand name και αναγνωρισιμοτητα οτι "τα κανω ολα μετρια αλλα ταξιδευω φορτωμενος - και δικαβαλος - με ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ανεση και προστασια σε καθε ειδους δρομο μεχρι οπου με βγαλει". Και ητανε και αντικειμενικα ωραια μηχανακια, εξω απο την τωρινη μοδα των rally replica, την οποια βεβαια εισηγαγε η Χονδα με τα παλια Αφρικα. Παντως ειχανε ενα αρωμα περιπετεις και γραφανε και "Rally Touring" στα πλαϊνα καπακια

Φυσικα και υπαρχουν καλυτερα μηχανακια ακομα και μεσα στη γκαμα της ιδιας της Χονδα. Αλλα πως να παει κανεις στο NC700/750, ακομα και αν ειχε 19/17 αντι για 17/17 τροχους, οταν δεν εχει καθολου απο αυτο το iconic presence των Τρανσαλπ. Ή να το πω λιγοτερο ευγενικα, δεν πολυ-βλεπεται

Το CB500X ειναι πιο ελκυστικο, και αυτο εχει 19/17 τροχους αν και χυτους, αλλα δεν εχει με τιποτα τους χωρους για φορτωμα και την προστασια των Τρανσαλπ για μεγαλα ταξιδια. Φυσικα υπαρχει παντα και το VStrom 650, το οποιο εχει χωρους και ταξιδιωτικη ανεση και με το παραπανω (οπως και εξαιρετικο κινητηρα), αλλα χανει μ'αυτο το ασφαλτινο και οχι-και-τοσο-ελκυστικο look και το "μηδενικο αρωμα περιπετειας" (δε βαζω τις τελευταιες εκδοσεις με ακτινες).
Υπαρχουν μηχανακια που θα τους ικανοποιουσανε, οπως τα F800GS, Tiger800/900XC, CRF1000/1100, 1200/1250GS, και φυσικα και το Τ700 για τους πιο ταμενους χωματερους (αυτο το 5% που ελεγα), αλλα ολ'αυτα θελουν κασερι, ακομα και το Τ700 που ειναι το φτηνοτερο καθως οι τιμες δευτερο χερι ειναι ακομη στον ουρανο. Αυτη ειναι η δικη μου αναλυση της καταστασης.
Note: δεν εβαλα σκοπιμα κανενα ΚΤΜ παραπανω γιατι αυτα ειναι για διαφορετικους αναβατες απο το πως εχουν συνηθισει οι Τρανσαλπαδες, αν και βεβαια καποιοι, οπως καλη ωρα o Παυλος και αλλοι, εχουν κανει αυτη τη μεταβαση και ειναι more than happy. Και φυσικα τα 950/990 ειναι iconic και εξαιρετικα μηχανακια, αληθινα Rally-based και οχι μονο στο look.