Hellas Transalp Forum

Honda ADV 350 - Οδηγούμε στη Σικελία

African Boy · 844

Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
on: Δευτέρα 31 Ιανουάριος 2022, 12:42:28 μμ


Με τα scooter να έχουν ήδη κερδίσει το μεγαλύτερο μέρος των αναβατών στις πόλεις, μια νέα κατηγορία ξεκινά. Τα Adventure scooter είναι η επόμενη τάση και η Honda έχοντας το δικό της μερίδιο σε αυτό κοιτάζει μόνο την κορυφή. Μετά το X-ADV, ενσωματώνει στοιχεία περιπέτειας και στη δημοφιλή μεσαία κατηγορία, αφού το νέο ADV350 δεν μοιάζει μόνο οπτικά στον μεγάλο αδελφό του.

Όλα ξεκίνησαν με το X-ADV η ιστορία του οποίου είναι γνωστή, αφού γεννήθηκε ουσιαστικά στην Ελλάδα, όταν ο Daniele Lucchesi, ένας εκ των δύο Ιταλών δημιουργών του, επισκέφτηκε τη χώρα μας για διακοπές. Βρισκόμενος στην Ίο θέλησε να εξερευνήσει το Μαγγανάρι, μια πανέμορφη αλλά απομονωμένη παραλία του νησιού και τότε η ιδέα που τριγυρνούσε στο μυαλό του για ένα συνδυασμό μεταξύ Scooter και μοτοσυκλέτας εκτός δρόμου, πήρε σάρκα και οστά. Το X-ADV παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2016 και ανανεώθηκε πλήρως το 2021 με αποτέλεσμα την ίδια χρονιά να γίνει το πιο εμπορικό μοντέλο της Honda στην Ευρώπη. Οι 44.000 πωλήσεις στη μέχρι τώρα πορεία του, μαρτυρούν την επιτυχία της αρχικής ιδέας και το 2022, η Honda αποφάσισε ότι τα προφανή πλεονεκτήματά της θα μπορούσαν να περάσουν και στη μικρότερη κατηγορία.

Όλο και περισσότεροι αναβάτες ζητούν Adventure στοιχεία, κανένας όμως δεν θέλει να χάσει την πρακτικότητα που ανέκαθεν χαρακτήριζε τα scooter. Έτσι η γκάμα της ιαπωνικής εταιρίας εμπλουτίστηκε με το νέο Honda ADV350, το οποίο έχει σκοπό να βάλει ψηλά τον πήχη και να πρωταγωνιστήσει στη νέα κατηγορία των Adventure scooter που φαντάζει ιδανική για την Ελλάδα. Η πρώτη επαφή με το μοντέλο έγινε στατικά πριν μερικούς μήνες στην Eicma του Μιλάνου, ενώ πλέον το ADV 350 βρίσκεται και στη χώρα μας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα χάναμε την ευκαιρία να βρεθούμε και στην επίσημη παρουσίασή του στη Σικελία οδηγώντας το στην πόλη και τα βουνά της για να ανακαλύψουμε από πρώτο χέρι αν το μεσαίο scooter θα συνεχίσει το δρόμο που χάραξε ο μεγάλος του αδελφός.



Αν το κοιτάξεις από μακριά, είναι πολύ πιθανό να το μπερδέψεις με το μεγαλύτερο Χ-ADV. Παρότι πιο χαμηλό, το ADV 350 ακολουθεί πιστά την ίδια φιλοσοφία, διαφέροντας αισθητά από αυτό που έχεις στο μυαλό σου όταν ακούς scooter, καθώς τα εκτός δρόμου στοιχεία συνδυάζονται με φουτουριστικό στυλ σε όλο του το μήκος. Μπροστά οι δύο Led προβολείς ξεχωρίζουν, καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας, ενώ λίγο πιο κάτω το βλέμμα τραβά το χρυσό χρώμα του ανάποδου πιρουνιού, κάτι που δεν συναντάς συχνά σε scooter 300+ κυβικών. Στο πλάι, ο Adventure προσανατολισμός τονίζεται από τα μαύρα άβαφα πλαστικά τα οποία πλαισιώνουν και το αιχμηρό πίσω μέρος, ενώ το σύνολο ολοκληρώνεται από τα ελαστικά μικτής χρήσης, τη ρυθμιζόμενη ζελατίνα και τις προστατευτικές χούφτες που δηλώνουν ξεκάθαρα τις εκτός δρόμου διαθέσεις του.



Η ποιότητα κατασκευής είναι ακριβώς αυτή που περιμένεις από ένα Honda και χαρακτηρίζεται από την καλή συναρμογή των πλαστικών, το όμορφο φινίρισμα και την προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, υποδηλώνοντάς σου ότι θα αντέξει στη σκληρή χρήση. Δεν θα βρεις ντουλαπάκια να κουνιούνται, πλαστικά να τρίζουν ή κακής ποιότητας βαφή. Όλα είναι προσεγμένα, κάνοντας και τους τρεις χρωματικούς συνδυασμούς (ασημί, γκρι, κόκκινο) να αποπνέουν μια premium αίσθηση πάνω από τα στάνταρ της κατηγορίας.



To ADV 350 δεν θυμίζει το X-ADV μόνο σε εμφάνιση αλλά και στη θέση οδήγησης. Δεν είσαι χωμένος μέσα, όπως στα περισσότερα GT scooter αλλά κάθεσαι αρκετά ψηλά, με τον κορμό σε όρθια στάση, έχοντας σε ιδανική απόσταση το φαρδύ τιμόνι μεταβλητής διατομής, αλλά και άπλετο χώρο για να απλώσεις τα πόδια σου χάρη στο κεκλιμένο πάτωμα. Η σέλα δύο επιπέδων βρίσκεται στα 790χιλ από το έδαφος (οι αναβάτες κάτω του μετρίου αναστήματος θα δυσκολευτούν να πατήσουν και με τα δύο πόδια στο έδαφος) και διαθέτει αφρώδες μέτριας σκληρότητας, ενώ είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη υποστηρίζοντας παράλληλα και τη μέση του αναβάτη. Ο συνεπιβάτης έχει αρκετό χώρο στη διάθεσή του αλλά και όμορφες χειρολαβές που δεν αλλοιώνουν τη σχεδίαση του μοντέλου.
Κάτω από τη σέλα, βρίσκεται ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του ADV 350, καθώς με χωρητικότητα 48 λίτρων είναι ικανός να φιλοξενήσει ακόμη και δύο Full Face κράνη. Αυτός ο χώρος μπορεί να χωριστεί σε δύο διαμερίσματα σύμφωνα με τις ανάγκες σου, ενώ για μικροαντικείμενα στα οποία θες άμεση πρόσβαση υπάρχουν ακόμη 2.5 λίτρα αποθηκευτικού χώρου στο ντουλαπάκι της ποδιάς που κλειδώνει και είναι αρκετά βαθύ, διαθέτοντας στο εσωτερικό του θύρα USB type-C.



Η Honda φρόντισε για την προστασία από τα στοιχεία της φύσης, τοποθετώντας ζελατίνα που ρυθμίζεται εύκολα με τα χέρια σε 4 θέσεις και σε εύρος 133χιλ. Πίσω της βρίσκεται η μεγάλη LCD οθόνη του πίνακα οργάνων η οποία είναι ευανάγνωστη σε όλες τις συνθήκες παρέχοντας τις απαραίτητες πληροφορίες, ενώ ενσωματώνει και το Honda Smartphone Voice Control το οποίο όμως ακόμη δεν είναι διαθέσιμο για τη χώρα μας. Το παραπάνω σύστημα ελέγχεται από τους διακόπτες στο τιμόνι, επιτρέποντας τη σύνδεση smartphone μέσω Bluetooth και τη διαχείριση τηλεφωνικών κλήσεων και μουσικής μέσω φωνητικών εντολών από ένα μικρόφωνο στο κράνος.
Τις πρακτικές λύσεις ολοκληρώνει το γνωστό πλέον Smart Key της Honda, αφού στη θέση της κλασικής κλειδαριάς βρίσκεται ο κεντρικός διακόπτης, ακριβώς όπως στο X-ADV. Όλες οι λειτουργίες όπως η εκκίνηση, το άνοιγμα της σέλας, της τάπας ρεζερβουάρ και του προαιρετικού Top Box, γίνονται χωρίς τη χρήση κλειδιού, διευκολύνοντας σε μεγάλο βαθμό τη ζωή του αναβάτη.



Γνωστός από τα SH και Forza 350, ο υγρόψυκτος μονοκύλινδρος κινητήρας eSP+ (Enhanced Smart Power+) 330 κυβικών ταίριαζε γάντι και στο νέο ADV 350. Αποδίδει 29.2 ίππους στις 7.500 σ.α.λ και 3.2χλγμ ροπής στις 5.250 σ.α.λ, συμμορφώνεται φυσικά με τις προδιαγραφές Euro 5, ενώ συνδυάζεται και με το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC), το οποίο φροντίζει πάντα για την πρόσφυση του πίσω τροχού, ελέγχοντας το ποσοστό ροπής που φτάνει σε αυτόν μέσω του συστήματος ψεκασμού καυσίμου.

Η διάμετρος και η διαδρομή του εμβόλου ανέρχεται στα 77 και 70,8 χιλιοστά αντίστοιχα, ενώ η συμπίεση στο 10.5:1. Για βελτίωση της ψύξης του, ένα μπεκ ψεκάζει λάδι στο πίσω τμήμα του εμβόλου, ενώ οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί χάρη στην έκκεντρη τοποθέτηση του κυλίνδρου κατά 5mm, στην υιοθέτηση υδραυλικού τεντωτήρα καδένας εκκεντροφόρου και στη χρήση μιας αντλίας επιστροφής λαδιού. Ένας νέος αντικραδασμικός άξονας ελαχιστοποιεί τους κραδασμούς, ενώ ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης συνεργάζεται με ένα κιβώτιο CVT (V-Matic) με την τελική μετάδοση να γίνεται με ιμάντα.



Η Honda επέλεξε την ίδια δοκιμασμένη λύση του ατσάλινου σωληνωτού πλαισίου που γνωρίσαμε στο Forza 350, με μια σχεδίαση που αποσκοπεί στο χαμηλό κέντρο βάρους, καθώς ρεζερβουάρ, ψυγείο και μπαταρία τοποθετούνται στο κάτω μέρος. Στην περίπτωση όμως του ADV 350 αυτό το πλαίσιο συνδυάζεται με διαφορετικές-ποιοτικότερες  αναρτήσεις με ιδιαίτερα μεγάλες διαδρομές για τα δεδομένα των scooter. Μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι 37χιλ της Showa (διαδρομή 125χιλ αντί για 100χιλ στο Forza) με δύο τιμονόπλακες τύπου μοτοσυκλέτας και πίσω δύο αμορτισέρ της ίδιας εταιρίας με διαδρομή 130χιλ (115 στο Forza) και ξεχωριστά δοχεία αερίου, τα οποία  συνδυάζονται με ένα σεβαστών διαστάσεων αλουμινένιο ψαλίδι.

Οι ζάντες δεν είναι ακτινωτές όπως στο X-ADV -κάτι που ίσως ταίριαζε περισσότερο στην εικόνα του συνόλου- καθώς κατασκευάζονται από χυτό αλουμίνιο και  φορούν τα ελαστικά Metzeler Karoo Street σε διαστάσεις 120/70-15 και 140/70-14 εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Για την πέδηση υπάρχουν δύο δισκόφρενα (256χιλ εμπρός, 240χιλ πίσω), δαγκάνες της Nissin, δικάναλο σύστημα ABS καθώς και το σύστημα Emergency Stop Signal (ESS) που ενεργοποιεί τα πίσω φλας σε απότομο φρενάρισμα, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ακολουθούν.



Σαν γνήσιο Honda, το ADV 350 δεν χρειάστηκε παραπάνω από μερικά χιλιόμετρα για να μας πείσει για την υποδειγματική ποιότητα κύλισης που το χαρακτηρίζει. Ο κινητήρας είναι γλυκός σε λειτουργία, με στρωτό ήχο και απουσία περίεργων θορύβων, ενώ έχει σωστή μετάδοση που προσφέρει άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά και δυνατές επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και από ρεπρίζ. Όπως άλλωστε έχουμε διαπιστώσει και από τις μετρήσεις του Forza 350, αυτό το κινητήριο σύνολο μπορεί να ¨στριμώξει¨ ακόμη και 400άρια scooter στον τομέα των επιδόσεων και το ADV 350 δεν διαφέρει. Το κοντέρ σταματά να ανεβαίνει λίγο μετά την ένδειξη των 150χλμ/ώρα, αλλά κατεβαίνει εξίσου γρήγορα όταν χρειαστεί, αφού τα φρένα πάρα τη σπογγώδη αίσθηση έχουν αρκετή δύναμη για να επιβραδύνεις με ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Αρκεί να πιέσεις αρκετά τη μανέτα.
 
Το φαρδύ τιμόνι δίνει τον έλεγχο που θέλεις στους ελιγμούς μέσα στην πόλη, ενώ οι  αναρτήσεις αποσβένουν τις κακοτεχνίες ανέλπιστα καλά για τα δεδομένα των scooter με διπλά αμορτισέρ, μαρτυρώντας σου αμέσως ποιο είναι το δυνατό του στοιχείο σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Παρότι το σετάρισμά τους είναι σχετικά σφικτό, οι μεγάλες τους διαδρομές συμβάλλουν ώστε οι ¨κοφτές¨ λακκούβες ή οι κακοφτιαγμένες αλλαγές του οδοστρώματος να μη σε χτυπούν κατευθείαν στη μέση και αυτό σίγουρα θα το εκτιμήσεις στην καθημερινή μετακίνηση. Τη λειτουργία τους όμως θα την εκτιμήσεις και όταν θελήσεις να κινηθείς πιο γρήγορα σε δρόμο με στροφές (ευτυχώς η Σικελία είχε αρκετές). Σε αυτές τις συνθήκες το ανεστραμμένο πιρούνι μπορεί να κλέβει τις εντυπώσεις στο θέμα της πληροφόρησης, όμως το σύνολο είναι αρκετά ομοιογενές ακόμη και στο όριο, αφού σου εμπνέει εμπιστοσύνη μέχρι ο ήχος του σταντ να ξύσει την άσφαλτο (δεν βρίσκει εύκολα κάτω) υπενθυμίζοντάς σου ότι οδηγείς scooter και όχι μοτοσυκλέτα.



Αλλωστε δεν ήταν ο σκοπός της Honda να σε πείσει για το αντίθετο. Επίσης, τα Adventure στοιχεία δεν σημαίνουν ότι από αύριο θα ξεκινήσεις τις εντουράδες και τα άλματα μαζί του. Παρόλα αυτά, θα πατήσεις στο χώμα με πολύ μεγαλύτερη άνεση από ό,τι με ένα συνηθισμένο Scooter της κατηγορίας και αυτό το διαπιστώσαμε περνώντας με αρκετά χιλιόμετρα από έναν χωματόδρομο, όπου ουσιαστικά είναι και το πεδίο δράσης του. Το μόνο που έχεις να κάνεις εκεί, είναι να απενεργοποιήσεις το ευαίσθητο HSTC από τον  διακόπτη στο αριστερό γκριπ και να ανακαλύψεις νέους προορισμούς πιο ξένοιαστος, αφού με το ADV 350 δεν θα χρειάζεται να ¨χαροπαλεύεις¨ ακούγοντας τα πλαστικά να διαλύονται με το που τελειώσει η άσφαλτος. Τα ελαστικά επιτρέπουν τις χωμάτινες διελεύσεις, ενώ παρότι δεν μπορείς να οδηγήσεις όρθιος έχεις σωστό έλεγχο χάρη στο τιμόνι αλλά και στη θέση οδήγησης που ισορροπεί ιδανικά μεταξύ του off-road και του touring προσανατολισμού, όπως διαπιστώσαμε και στο γυρισμό προς το ξενοδοχείο.
 
Στον αυτοκινητόδρομο, σηκώνεις τη ζελατίνα κερδίζοντας λίγο καλύτερη προστασία από τον αέρα, απλώνεις τα πόδια στο κεκλιμένο πάτωμα και εκτιμάς για ακόμη μια φορά την ποιότητα κύλισης και τη λειτουργία του κινητήρα που επιτρέπει να κινείσαι με ταχύτητες κοντά στα 120χλμ/ώρα χωρίς σημάδια κόπωσης. Αυτό φυσικά μεταφράζεται και στην άνεση του αναβάτη, αφού μετά από 170 χιλιόμετρα μικτής διαδρομής κατεβήκαμε ξεκούραστοι, σκεφτόμενοι για ακόμη μια φορά ότι η νέα κατηγορία είναι ίσως η καταλληλότερη για τη χώρα μας.



Το νέο ADV350 φαίνεται ότι όχι μόνο θα ακολουθήσει, αλλά θα ξεπεράσει την επιτυχία του X-ADV στην Ελλάδα. Σίγουρα η τιμή των 6.690 ευρώ δεν το καθιστά το φθηνότερο μεσαίο scooter που μπορείς να αγοράσεις, προσφέρει όμως μοναδικά στοιχεία που δεν θα βρεις αλλού και σίγουρα θα εκτιμήσεις, πλούσιο εξοπλισμό και φυσικά τη δυνατότητα για κάθε είδους μετακίνηση, σε ένα σύγχρονο και πολύ ποιοτικό πακέτο.





Πηγή


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"