Hellas Transalp Forum

KTM 1290 SUPER ADVENTURE S 2021

African Boy · 1624

Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7624
    • eGeorgalas
on: Τρίτη 26 Ιανουάριος 2021, 22:08:06 μμ
Νέο πλαίσιο, νέα εργονομία, νέα ηλεκτρονικά και αλλαγές στον κινητήρα. Εφ’ όλης της ύλης αναβάθμιση



Με το νέο 1290 SUPERADVENTURE η KTM ασχολήθηκε πολύ περισσότερο από ένα απλό φρεσκάρισμα. Όλοι οι τομείς της μοτοσυκλέτας έχουν δεχθεί σημαντικές αλλαγές, έστω κι αν η εξωτερική εμφάνιση και η μέγιστη ιπποδύναμη του κινητήρα μοιάζουν ίδια με το μοντέλο του 2020.

Ξεκινώντας από τον κινητήρα, έχουμε νέα κάρτερ, νέα έμβολα και επανασχεδιασμένο κύκλωμα λίπανσης, όπου μαζί με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων της Pankl μείωσαν το βάρος του κατά -1,6kg. Επίσης το επανασχεδιασμένο σύστημα ψύξεις με τα δύο ψυγεία είναι πιο αποδοτικό και χάρη στους νέους αεραγωγούς του φαίρινγκ διώχνουν τον ενοχλητικό ζεστό αέρα μακριά από τα πόδια του αναβάτη. Οι αλλαγές στον γιγαντιαίο V2 ολοκληρώνονται με τη νέα Euro 5 εξάτμιση. Η ιπποδύναμη παραμένει στους 160 ίππους και η ροπή στα 14,1kg/g, δηλαδή εξακολουθεί να έχει τη μεγαλύτερη ροπή στην κατηγορία και να είναι το δεύτερο πιο δυνατό μετά τα 170 άλογα που δηλώνει η Ducati για το Multistrada V4. Όλα αυτά βέβαια στα χαρτιά μέχρι να δυναμομετρήσουμε τις μοτοσυκλέτες και να μάθουμε την αλήθεια. Το καλό είναι πως όλη αυτή την υπερδύναμη του κινητήρα μπορείς να την τιθασεύσεις με το αναβαθμισμένο πακέτο ηλεκτρονικών. Τα προγράμματα για την απόδοση του κίνητήρα είναι RAIN, STREET, SPORT, OFFROAD και στα έξτρα υπάρχει ένα αναβαθμισμένο  RALLY mode. Το traction control έγινε πιο έξυπνο, λαμβάνοντας υπόψη του περισσότερες παραμέτρους.





Πιο σημαντικές θεωρούμε τις αλλαγές στο πλαίσιο, διότι τα γκάζια του 1290 SUPER ADVENTURE S τα γεύεσαι όπου το επιτρέπει ο δρόμος, ενώ τη συμπεριφορά του τη νοιώθεις από το πρώτο μέτρο και σε όλες τις ταχύτητες. Για το 2021, το συνολικό μήκος τους πλαισίου μίκρυνε, ώστε στο ίδιο μεταξόνιο να χωρέσει ένα πιο μακρύ ψαλίδι. Ο κινητήρας έχει νέες βάσεις στήριξης εμπρός και ο εμπρός τροχός έχει έρθει πιο κοντά του, αφού ο λαιμός έχει μετατοπιστεί 15mm προς τα πίσω.

Το λογισμικό των ημί-ενεργητικών αναρτήσεων είναι επίσης νέο και υπάρχουν επιλογές Pro, Rally Pack και Tech Pack.



Μαζί με το νέο υποπλαίσιο, το νέο φαίρινγκ και τη νέα σέλα που ρυθμίζεται σε ύψος κατά 20mm, η KTM μας υπόσχεται πως με το 1290 SUPER ADVENTURE S του 2021 θα είναι πιο εύκολο να πατάς γερά στο έδαφος και να οδηγείς εντός και εκτός δρόμου.

Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 23 λίτρα και η ζελατίνα του νέου φαίρινγκ ρυθμίζεται σε εύρος 55mm. Για το ρεζερβουάρ τα έχουμε πει ήδη, ακολουθεί την φιλοσοφία των πρώτων Adventure της εταιρείας αλλά με τον τρόπο που έχει εισάγει το 790 πλέον. Κατασκευάζεται από την Acerbis σε καλούπι που περιστρέφεται σε όλους τους άξονες μέσα σε φούρνο, αποκτώντας το πολύπλοκο σχήμα και μοιράζοντας το βάρος του μπόλικου καυσίμου σε κάθε πλευρά της μοτοσυκλέτας. Πίσω από τη νέα ζελατίνα βρίσκεται μια επίσης νέα τεράστια οθόνη TFT 7” με φρέσκα γραφικά και πλουσιότερες ενδείξεις. Πρόκειται για την αντίστοιχη λύση που είδαμε στην Multistrada με την αναβαθμισμένη δυνατότητα διασύνδεσης και πλοήγησης - κατασκευή της Bosch. Στη διάθεση του αναβάτη υπάρχουν ντουλαπάκια και θήρα USB ώστε να είναι εύκολη η χρήση/φόρτιση smartphone κ.τ.λ.



Επανασχεδιασμένοι είναι οι διακόπτες στο τιμόνι για ευκολότερη επιλογή ρυθμίσεων εν κινήσει και φυσικά στον έξτρα εξοπλισμό θα είναι διαθέσημο το σύστημα περιμετρικών radar της Bosch που προσφέρει το adaptive cruise control, αλλά και ειδοποιήσεις για την μεταβολή θέσης των οχημάτων γύρω σου.







Πηγή


"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #1 on: Τετάρτη 27 Ιανουάριος 2021, 11:28:19 πμ
Οπλο... αν και άσχημο για μένα


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2454
  • XLV650, CRF1000
Reply #2 on: Πέμπτη 28 Ιανουάριος 2021, 12:26:46 μμ
Οπλο... αν και άσχημο για μένα

+1290

Ειναι κριμα που η ΚΤΜ φαινεται να τοχει χασει στυλιστικα με τα καινουργια μηχανακια της. Μετα τα πανεμορφα 950/990, τα τελευταια που ητανε σχετικα ωραια ητανε τα 1190R και 1090R - αλλα οχι τα S με τους 19/17 τροχους. Απο κει και μετα αυτο το φαναρι, τι να πει κανεις  >:(

Οπως εχει πει και ο φιλος Γιαννος-Αμπεμπαμπλομ για το συγκεκριμενο 1290 του 2021 "Το προηγουμενο ητανε σαν Αλιεν, αυτο εδω ειναι σαν Αλιεν με καταθλιψη!"  :o


" the PouroDuro spirit "


Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #3 on: Πέμπτη 28 Ιανουάριος 2021, 15:18:38 μμ
Κακιουλες.
Μια χαρά ΚΤΜ ειναι :goofy:



Offline VaSiLiSj

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #4 on: Πέμπτη 28 Ιανουάριος 2021, 15:49:20 μμ
Εμενα παντως μαρεσει το φαναρακι τις γιατι ειναι περιεργο και ασυνηθιστο χαχαχαχα σοβαρα



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #5 on: Πέμπτη 28 Ιανουάριος 2021, 17:53:13 μμ
Θυμιζει λίγο  (χαμενοι στο διάστημα)




Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2454
  • XLV650, CRF1000
Reply #6 on: Πέμπτη 28 Ιανουάριος 2021, 22:02:44 μμ
Σωτο, διορθωνω ελαχιστα:



=





Ενω:



=

Alien +



" the PouroDuro spirit "


Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #7 on: Πέμπτη 28 Ιανουάριος 2021, 22:09:19 μμ
Πάντως το ρανταρακι μπροστά τα σπάει.
Ότι και να λέμε είναι ένα καταπληκτικό μηχανάκι .

Απλά στα 21 που κάνει πλέον ,από εμένα είναι όχι.