Γειά σας φίλοι μου. Είμαι ευτυχής κάτοχος του Transalp 650 και ομολογώ ότι η συμβίωση μαζί του είναι παραπάνω απο ευχάριστη. Αλλά λίγο το μικρόβιο της αλλαγής, λίγο η περιέργεια για κάτι νεότερο, λίγο η απουσία έκτης, λίγο η υψηλή κατανάλωση με βάζουν σε σκέψεις για το CBF600S το καρμπυλατεράτο (λόγω οικονομικών). Τα βρίσκεις πλέον απο 2500€ ανάλογα την κατάσταση. Αναρωτιέμαι λοιπόν αν αξίζει η μετάβαση σε αυτό για χρήση 60% πόλη και 40% επαρχιακοί δρόμοι με χαλαρή γενικά οδήγηση και λόγω ηλικίας . Την συντήρηση στο Transalp την έκανα μόνος μου, είναι πολύ απλό μηχανάκι, στο CBF άραγε θα μπορώ ή είναι πολύπλοκο? και το κόστος συντήρησης?
Απο ευελιξία μέσα σε πόλη σαν τετρακύλινδρο θα είναι κουραστικό ή όχι.
Τελος πάντων αν κάποιος έχει προσωπική εμπειρία και όχι μόνο θα με βοηθούσε να μάθω τις απόψεις του.
Μια απο τα ίδια κ εγώ με τον απο πάνω, απο XL650V2 σε CBF600SA8.
Eχω γράψει μερικά εδώ:
http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=24013.0Οπως έχω ξαναγράψει δεν κατέχω απο μηχανάκια, ποτέ δεν ήταν το φόρτε μου σαν μερικούς που ξέρουν τα πάντα , που ενημερώνονται από περιοδικά κ έχουν οδηγήσει καμπόσα.
Απο ένα παπί 50αρι στα 49 μου πήγα στην ΤΑ κ μετά σε αυτό. Αρα δεν είμαι χεράς , δεν θέλω επιδόσεις.
Ο λόγος που άλλαξα μηχανάκι? ηθελα κάτι :
Πιό χαμηλό σε ύψος
Πιό ροπάτο χαμηλά
Πιό οικονομικό ? δεν θα τόλεγα αν κάνεις 2000χλμ το χρόνο δεν σε νοιάζει όσο αν το χρησιμοποιείς σαν μεταφορικό μέσον.
Οχι σγουφτό
Να είναι Χόντα , απο άποψη ....
Να είναι του δρόμου , με την καλή την έννοια
Τι είχα? Ενα μηχανάκι που δεν με πούλησε ποτέ .
Τι έχασα? Κάτι απο άνεση , κύκλο στροφής.
Τι έχω ? καλύτερα συνδοιασμένα φρένα με ABS, ροπή απο το ρελαντί κ χαμηλά , σκορτσαρίσματα τέλος , απο τα 40 εως τα 160 πάς με 6η κ δικάβαλος.
Μοιάζει με αυτόματο .
Το παράξενο , λόγω φυσικά του 4κύλινδρου σε σειρά κινητήρα, είναι πως την ίδια συμπεριφορά έχει κ το καρμπυρατεράτο.
Οσο για αυτό με την 6η για εμένα δεν ισχύει. Δλδ τι θέλω να πω, με 5η κ 4000στρ/λ το ΤΑ βγαζει κοντα 90χλμ/ω, τόσα βγάζει το 600 με 6η, απλά έχει κόκκινο στις 11500.
Αρα θεωρητικά (κουβεντα να γίνεται δλδ ) το πάς στις 8000στρ/λ κ στα διπλά χιλιόμετρα.
Αν το κρατάς ψηλά είναι γρήγορο (για μένα ) τόσο που σε τρομάζει , μέχρι να πατήσεις φρένο κ να καταλάβεις τον στόλο σου να σηκώνεται απο τη σέλα.
Ομως το CBF δεν είναι παπί , δεν με κουράζει βέβαια σε κίνηση όσο η ΤΑ, αλλά πρέπει να προγραμματίζεις το που θα στρίψεις αφου το τιμόνι δεν ''κόβει'' κ θα αναγκαστείς σε μπρός πίσω για να στρίψεις. Φυσικά μετα απο λίγο καιρό αυτό το συνηθίζεις.
Οπως για παραδειγμα στην αρχή έχοντας συνηθίσει το φαρδύ τιμόνι της ΤΑ επιανα τον εαυτό μου να κρατάει το τιμόνι απο τα .... αντίβαρα .
Μετα συνήθισα.
Αν κρίνω απο το βεντιλατερ που παίρνει στο 2ο η 3ο φανάρι δεν θέλει πόλη αλλά ανοικτό δρόμο.
Τα όργανα θα σου φανουν απο την αρχή γνώριμα αφού ακολουθούν την ίδια σειρά κ φιλοσοφία του ΤΑ.
Εχουν κ αυτό το αρχικό τσέκ (δεν ξερω αν το έχει κ το καρμπυρατεράτο) με τις βελόνες που τερματίζουν δεξιά κ επιστρεφουν στην θέση τους , εμένα μου άρεσε πολύ αυτό
Εχει κ σύστημα HISS , καλό αυτό.
Ξεχνάς τσόκ , σκασίματα απο την εξάτμιση, συζητησεις περί μιγματος , ρελαντί κλπ αφού δεν γυρίζει η μόιζα κ δεν παίρνει μπροστά αν έχεις ανοίξει ετσω κ λίγο το γκάζι.
Απο θέμα αέρα , έχω την ψηλή ζελατίνα της Givi , είναι κατα το 1/3 πιο ψηλή απο την γνήσια κ αν κ είμαι 1.87 με καλύπτει πολύ καλά, τέλεια μπορώ να πω.
Επειδη δεν στρέφει το τιμόνι πολύ η ζελατινα είναι κ φαρδιά κ σε καλύπτει.
Σε ταξίδι , μπορώ να πώ οτι πάνω απο τα 150 με 165 χλμ/ω ο αέρας χάνεται, το μηχανάκι εκεί σου δίνει την αίσθηση πως ''βρίσκεται στα νερά του'' είναι ταχύτητα που το ενοχλεί λιγότερο ο πλάγιος άνεμος .
Αλλά δεν με απασχολεί αφού οι μέγιστες ταχύτητες που οδηγώ είναι ότι γράφουν οι πινακίδες στην Εθνική.
Απο συντήρηαη:
210 ευρώ για αλυσίδα DID ημί-χρυση και γνήσια γρανάζια ,
λάδια 2.7 με 2.8 λίτρα λάδι, φίλτρο λαδιού ιδια τιμη στα 8.5 ευρω, αλλαγη καθε 12000χλμ
τακάκια εμπρός 38+38 ευρω
τακάκια πίσω 48 ευρω
φιλτρο αέρα στα 27 ευρω , μιση τιμή με της ΤΑ, αλλάζει απο το πλάι με 3 βιδάκια .
Μπουζί κάθε 24000χλμ , αντε καθε 20000
Ψυκτικό αλλαγη κάθε 36000χλμ
Βαλβίδες κάθε 24000χλμ έλεγχος , αφου είναι 16 κ έχουν καπελότα .
Τι άλλο ? δεν θυμάμαι ... Αν θες κατι συγκεκριμένο ρώτα .