Hellas Transalp Forum

καρμπυρατερ vs ψεκασμος

XLGeorge · 6603

Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
on: Πέμπτη 13 Σεπτέμβριος 2018, 11:09:03 πμ
Θυμηθηκα παλι αυτο το θεμα διαβαζοντας ενα αλλο νημα για "TA650 ή ΤΑ700" και ειπα να γραψω καποια πραγματα σχετικα με την εμπειρια μου εδω. Υπηρχε η πεποιθηση, και νομιζω οτι υπαρχει ακομη, οτι ενα καρμπυρατερατο μηχανακι ειναι πιο ασφαλες αν του βαλει κανεις πολυ ασχημη βενζινη πχ σε Ασια, Αφρικη κλπ. Αδειαζει κανεις το μηχανακι απο βενζινη ΚΑΙ απο τα λεκανακια των καρμπυρατερ και ειναι ενταξει, ενω ο ψεκασμος μπορει να παθει "καποια βλαβη" που δεν ειναι επισκευασιμη στην ακρη του δρομου.

Συμφωνα μ'αυτα που εχω διαβασει αλλα και την εμπειρια μου, δε νομιζω οτι ισχυει πια αυτο. Διαφορα ψεκαστα μηχανακια εχουν ταξιδεψει σε αφιλοξενα μερη οπου υπαρχει βενζινη κακης ποιοτητας χωρις προβλημα. Μαλιστα καποιοι κατασκευαστες, οπως πχ η ΚΤΜ στο 990, προσφερουν αλλαγη της καμπυλης αναφλεξης για βενζινη χαμηλων οκτανιων. Περσι στο ταξιδι στην Ασια, βαλαμε βενζινη χειριστης ποιοτητας απο μπιτονια που δεν ητανε ουτε καν 80 οκτανιων και το CRF1000 δεν ειχε κανενα προβλημα. Αντιθετα, το καλοκαιρι του 2015 στην Τουρκια που εβαλα κακη βενζινη στο Τρανσαλπ στην αρχη της επιστροφης, γυρισα πισω με το μηχανακι να μην παει με τιποτα πανω απο 100-110χμω με την 5η και, παρ'οτι αδειασα τη βενζινη, χρειαστηκανε 3-4 τεποζιτα για να επανελθει στη σωστη λειτουργια.

Ο ψεκασμος αποτελει τεχνολογικη προοδο και μειωνει σημαντικα την καταναλωση. Απλα χρειαζεται τρομπα βενζινης για να σηκωσει πιεση και η τρομπα ειναι ακομη ενα εξαρτημα που μπορει να χαλασει, οποτε απαιτει αναλογη προετοιμασια για ταξιδια μακρια απο τον πολιτισμο.


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9809
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #1 on: Πέμπτη 13 Σεπτέμβριος 2018, 14:51:28 μμ
Πριν αγοράσω το CBF είχα μια συζήτηση με ενα φίλο κ μηχανικό, ανησυχούσα μην μπλέξω με τπτ κουφες βλάβες.
Με ρωτησε αν έχω κανένα πρόβλημα με το αυτοκίνητό μου που είναι με ψεκασμό κ ήταν τότε 16 ετών .
Είπα οχι , καλά πάει.
Με ρωτάει τι μάρκα είναι ? Fiat του απαντάω,
Και μου λέει, μα καλά δεν έχει πρόβλημα το Fiat κ θα έχει το Honda? πλάκα κάνεις ?


Σήμερα η αξιοπιστία του ψεκασμού είναι πλέον δεδομένη.
Φυσικά κάτι πιό περίπλοκο θα περιέχει κ περισσότερα εξαρτήματα που μπορεί να παρουσιάσουν κάποια βλάβη.

Τα καρμπς ανήκουν πλέον στο παρελθόν, εδώ έχουμε φτάσει στην εφαρμογή του Euro 4 από τον Ιανουάριο του 2017.

Στα μηχανάκια κ όχι μόνον,  πλέον σταματάει η  όποια επαφή του ιδιοκτήτη “με κάθε τι μηχανικό”.
Τα κατσαβίδια κ τα κλειδιά μπαίνουν στο ράφι κ πλέον ασχολιόμαστε με οδική βοήθεια, βίσματα, κονέκτορες , κ προγράμματα ελέγχου.

Κάθε φορά που κοιτάζω το CBF το βαριέμαι όλο κ πιό πολύ. Πέρα απο τα βασικά , οπως λάδια, τακάκια αντε κ κάποιο λαμπάκι δεν μπορείς να κάνεις τπτ.
Τα κάνει όλα αυτό, τερμα οι ρυθμίσεις στο μίγμα, ζιγκλέρ που σε κάνανε κ έχανες τον υπνο σου, τερμα οι βαλβίδες,  τπτ, γυρνάς το κλειδί κ παει , για όσο πάει,   κ όλα αυτά απο μια ηλεκτρονική διαχείριση καυσίμου του 2008 που ποιός ξέρει απο πότε ηταν στα σκαριά.

ΥΓ:Ομως δεν ξερω τι θα γίνει με τα δίχρονα κ τα παλιά μηχανάκια κ παπιά που κυκλοφορούν .
Πχ Διαβαζοντας το Haynes Manual του Yamaha στο κεφάλαιο τροφοδοσία γράφει σαν προτεινόμενο καύσιμο : 95 RON octane unleaded or leaded.
Eδώ τωρα είναι το κουφό, σε ενα μηχανάκι χωρίς καταλύτη προτείνει αμόλυβδη βενζίνη.
Και να ήταν μόνο αυτό, πόσα μηχανάκια κυκλοφορουν χωρις καταλύτη στην χώρα μας κ χρησιμοποιούν αμόλυβδη ?



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #2 on: Σάββατο 15 Σεπτέμβριος 2018, 19:47:18 μμ
Έτσι είναι. Το κάνω στην άκρη του δρόμου, πιάνω τη βαρυοπούλα και το φτιάχνω δεν παίζει πιά, εντός Ευρώπης τουλάχιστον. Τώρα όσοι κάνουν ταξίδια μηνών σε τόπους που δεν έχει οδική, αυτοί δεν θα χρειαστούν τη γνώμη μας.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline george p

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 86
Reply #3 on: Δευτέρα 17 Σεπτέμβριος 2018, 11:54:50 πμ
Εγω παντως στο σκουτερακι που ειχα, επαθε ζημια η τρομπα βενζινης. Το κοστος πηγε 300 ευρακια.200 η τρομπα και 100 να τη βαλουν. Η τρομπα ηταν keihin και το σκουτερ το sym 250 gts 2012 μοντελο.Με τη τρανσαλπα κανενα θεμα μεχρι τωρα απο σκουπιδακια κτλ.Μαλλον ειναι και θεμα τυχης σε αυτο τον τομεα. Η τρομπα μεσα ειχε μια μαυρη λασπουρια μου ειπε ο μηχανικος και ειχε διαβρωθει κιολας. Μου την ειχε δωσει να την καμαρωνω τοτε!!!



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #4 on: Δευτέρα 17 Σεπτέμβριος 2018, 12:26:11 μμ
Το οτι η τρομπα ψεκασμου ειναι γενικα ευπαθης, το ανεφερα κι'εγω στο αρχικο μου ποστ. Γι'αυτο και σε ταξιδια σε μερη χωρις οδικη χρειαζεται να κουβαλαμε μια εφεδρικη μαζι (και να ξερουμε να την αλλαξουμε). Θυμαμαι στο ταξιδι που ειχαμε παει στην Τουρκια το καλοκαιρι του 2015, o Λευτερης / African Boy κουβαλαγε μαζι εφεδρικη τρομπα την οποια δεν χρειαστηκαμε στο ταξιδι αλλα αλλαχτηκε μετα την επιστροφη οταν καπου ο Λευτερης εβαλε ασχημο καυσιμο.

Γι'αυτο και σε ταξιδια για μηνες μακρια απο τον πολιτισμο ειναι σαφως προτιμοτερα τα καρμπυρατερ - βλεπε Βροχιδης κλπ. - οπως υπαινιχθηκε ο Γιαννης / γκ.


" the PouroDuro spirit "


Offline vaggelis_peir

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 473
  • Το πιο όμορφο γουργουρητό
Reply #5 on: Δευτέρα 17 Σεπτέμβριος 2018, 13:25:53 μμ
Δεν είναι τυχαίο που ο άλλος κάνει Αυστρία- Νεπάλ με 600άρι

https://www.instagram.com/ichbinich_adventures/




Offline george p

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 86
Reply #6 on: Δευτέρα 17 Σεπτέμβριος 2018, 14:05:22 μμ
Και εγω ξερω ενα τυπο που εχει και πληρη περιγραφη που πηγε NORDCAP μονος με την 650 χωρις προβλημα!!!


http://www.georgetrips.gr/NORD-CAPP-ART.html
« Last Edit: Δευτέρα 17 Σεπτέμβριος 2018, 14:10:03 μμ by george p »



Offline vaggelis_peir

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 473
  • Το πιο όμορφο γουργουρητό
Reply #7 on: Δευτέρα 17 Σεπτέμβριος 2018, 14:07:04 μμ
Εδώ που τα λέμε, αν δεν είσαι μηχανικός δεν το κάνεις.



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #8 on: Δευτέρα 17 Σεπτέμβριος 2018, 22:36:20 μμ
Και εγω ξερω ενα τυπο που εχει και πληρη περιγραφη που πηγε NORDCAP μονος με την 650 χωρις προβλημα!!!

http://www.georgetrips.gr/NORD-CAPP-ART.html

Συνονοματε, δεν υπαρχει τιποτα το παραξενο/ιδιαιτερο σ'αυτο, πολλοι εχουνε παει στο Nordcap οπως και ο συμφορουμιτης georgetrips τον οποιο αναφερεις παραπανω.


" the PouroDuro spirit "


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #9 on: Δευτέρα 17 Σεπτέμβριος 2018, 22:55:16 μμ
Να αναφερω παντως οτι αρκετοι με ψεκαστα μηχανακια εχουνε παει σε σχετικα "δυσκολες" χωρες με βενζινη απο μπιτονια κλπ. Και οχι μονο τζαπανεζικα αλλα φυσικα και KTM/BMW. Ενας φιλος με 1200 GS Adventure του 2009 μολις γυρισε εχοντας κανει 18000χμ, αρχικα στην ιδια διαδρομη που καναμε και μεις περσι, αλλα μετα πηγε Μοσχα, Αγια Πετρουπολη και γυρισε απο Ουκρανια/Ρουμανια/Βουλγαρια.


Και κατι αλλο: τα καρμπυρατερατα μηχανακια εχουν θεμα στα υψομετρα, γοα παραδειγμα τα Τρανσαλπ 650 και Αφρικα 750 που πηγαμε περσι μαζι στην Ασια ειχανε θεματακια στα ψηλα περασματα των 4000+μ σε σχεση με τα δυο CRF1000 και ψιλο-σερνοντουσαν. Μαλιστα προπερσι, το ιδιο 650 ειχε παει με αλλη παρεα στον Καυκασο (δυο ΚΤΜ, ενα 990 και ενα 690) και ο αναβατης του αναγκαστηκε να το αφησει καπου επειδη ητανε ασχημο ανηφορικο χωμα και το μηχανακι απλα δεν τραβαγε/ανεβαινε με τιποτα. Ανεβηκε λοιπον δικαβαλος στο 990 (αφου αφησανε τα πραγματα που ειχε στη πισω σελα το 990) και το ξαναπηρε στο κατεβασμα. Αυτα για να εχουμε πληρη εικονα των θεματων και των δυο τεχνολογιών.


" the PouroDuro spirit "


Offline george p

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 86
Reply #10 on: Τρίτη 18 Σεπτέμβριος 2018, 07:54:27 πμ
Σε καποιο φορουμ το ειχα δει και εγω οτι παιζει σε μεγαλα υψομετρα βεβαια προβλημα με τα καρμπυρα. Αλλα λυνεται πριν φυγεις να βαλεις ενα νουμερο παραπανω ζιγκερακι.Τωρα απο προσωπικη αποψη δε μου εχει τυχει ποτε διοτι δεν εχω φτασει σε τοσο υψομετρο!!!
Σιγουρα ειναι πιο συγχρονος ο ψεκασμος και λυνει τα αρνητικα απο τα καρμπυρατερ, αλλα εγω ειμαι ρομαντικος και προτιμω τα καρμπυρα.Ισως επειδη καηκα με ψεκασμο με το σκουτερ!!!! Ακομα και το αμαξι με καρμπυρατερ ειναι χααχχααχαχαχ



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2748
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #11 on: Τρίτη 18 Σεπτέμβριος 2018, 09:12:56 πμ
Όπως γράφει και ο Γιώργος στα 4.000 μέτρα υπάρχουν προβλήματα. Σε πολύ λίγα σημεία του πλανήτη υπάρχει άσφαλτος σε τέτοιο υψόμετρο. Στα 2.700 που πέρασα εγώ, όπως το περίμενα, δεν καταλαβαίνεις καμμιά διαφορά. Όταν πρωτοεμφανήστηκαν οι ψεκασμοί, οι πωλητές προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι με καρμπυρατέρ δεν μπορείς να αναιβείς την Πάρνηθα!


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline george p

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 86
Reply #12 on: Τρίτη 18 Σεπτέμβριος 2018, 10:15:20 πμ
Καλα το θεμα αυτο με τους πωλητες ηταν τραγικο. Αλλα ενα σωστο καρμπυρατερ ρυθμιζμενο και συντηρημενο δεν εχει κανενα θεμα.Δουλευει αψογα.Ετσι ειναι και στο ψεκαστο.Αν το αφησεις στην τυχη του και αυτο τοτε κυριολεκτικα του αναβουν τα λαμπακια και μετα αντε ξεμπλεξε!!! Ειναι αυτο που λεμε πολλες φορες ναι μεν αλλα.....

Ναι ο ψεκασμος ειναι τεχνολογικα ανωτερος αλλα...............

Εγω προτιμω τα καρμπυρα.Ρομαντικος γαρ αχαχαχαχαχ