Hellas Transalp Forum

Transalp 400 Καίει πολυυυ λάδι!

Paparebas · 6526

Offline Paparebas

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 2
on: Δευτέρα 13 Οκτώβριος 2014, 12:31:18 μμ
Καλησπέρα σε όλους και συγχαρητήρια για το Forum.
Από διάφορα posts που είχα την ευχαριστηση να διαβάσω μπορώ να πω με σιγουριά πως πολύς κόσμος έχει βοηθηθεί ή ακόμα έχει λυσει εντελως προβλήματα με τη μηχανή του. Γι’αυτο ένα μεγάλο μπράβο σε όλους...
Πάμε στα δικά μου τωρα...
Έχω ένα transalp 400 μοντ 93 το οποίο έκαιγε τα λαδάκια του, σαν κάθε αξιοπρεπής κινητήρας 20 ετών. Τον τελευταίο μήνα ωστόσο με λύπη μου διαπίστωσα πως αφού ζεσταθεί καίει όχι απλως λάδια αλλά για να μην σας κουράζω μιλάμε για.,.. 1 λιτρο στα 100χλμ.
Όσο και να σας φένεται περίεργο (εώς ηλίθιο) σκέφτηκα μήπως μια τέτοια κατανάλωση λαδιου  να σημαίνει κάτι άλλο απο έναν κατεστραμμένο κινητήρα.
Σας γράφω και άλλα περίεργα μήπως συνδέονται και τελικά αντι να το πετάξω, το γλιτώσω για κανα δυο χρόνια ακόμα σχετικά αξιοπρεπώς.
Η θερμοκρασία μένει κολλημένη κάτω και κάποια στιγμή ανεβαίνει απότομα στα 3/5.(τότε είναι που αρχίζει και το ντουμάνι από εξάτμιση)
Το μάυρο σωληνάκι αριστερα και πάνω στο V πετιέται έξω.
Όταν βρίσκεται στην ,<< καίω λαδι αντί για βενζίνη>> θερμοκρασία, ανεβοκατευάζει στροφες στο ρελαντί.
Όσο είναι χαμηλά η θερμοκρασία η μηχανή ακούγεται και δουλέυει μια χαρά.
Τραβάει κανονικά και κατά την λειτουργία του δεν ακόυγεται κανένας περίεργος θόρυβος.

Τώρα οι βλακείες μου.
Προσθέτω λάδι εδώ και 5 μήνες (40χλμ ημερισίως) χωρίς να έχω αλλάξει φίλτρο λαδιού και αλλάζοντας το ιξώδες απο 10-40 σε 20-50.
Σας τα γράφω αυτά μήπως και είναι κάτι επιπόλαιο μιας και πολλες φορές οι φαινομενικα καταστροφικές βλαβες καταλήγουν να είναι ενα βουλομένο φιλτρο λαδιου κλπ κλπ...(που τετοια τύχη)
Έυχομαι να μην ήρθε η ώρα να το πετάξω μιας και έιμαι μαζι του απο το 97.
Στην περίπτωση τελικα που οντως ήρθε η ώρα να φυγει, συμβουλευετε να το πουλήσω ολοκληρο για parts, ή κομμάτι κομμάτι ?  η πώληση κομμάτι κομμάτι είναι νόμιμη ?

Εκτιμώντας ακόμη και τον χρόνο σας να διαβάσετε αυτές τις σειρές, ευχαριστώ εκ των προταίρων για τις συμβουλές σας.



Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #1 on: Δευτέρα 13 Οκτώβριος 2014, 13:11:45 μμ
Το να κανεις μια επισκευη στον κινητηρα το εχεις σκεφτει ;




Αλλοιως καταθετης πινακιδες και το πουλας για ανταλλακτικα ολοκληρο για να μην κανεις το σπιτι αποθηκη .




Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #2 on: Δευτέρα 13 Οκτώβριος 2014, 13:36:56 μμ
Σαν κάτοχος της 400 από το '96 μπορώ να σου πώ ότι λαδάκι καίει όταν περνάς τις 6000-6500 σαλ παρατεταμένα, διαφορετικά η κατανάλωση είναι μηδαμηνή.

Πρώτα πρώτα μπορείς να διευκρινίσεις τι εννοείς με το "Το μάυρο σωληνάκι αριστερα και πάνω στο V πετιέται έξω"?  Αυτό είναι το σωληνάκι της υποπίεσης από τον λαιμό του καρμυρατέρ στην βαλβίδα καυσίμου (αν πετάγεται έξω τότε σου κόβει την τροφοδοσία από το ντεπόζιτοο στο καρμπυρατέρ).

Πιθανές αιτίες πάντως για την υπερθέρμαννση και την κατανάλωση είναι να μην λειτουργεί η βαλβίδα αποσυμπίεσης του κάρτερ (είνα κάτω αριστερά, κάτω από τον λεβιές ταχυτήτων) και η αυξημένη πίεση να ανεβάζει λάδι στον χώρο καύσης.

Φίλτρο λαδιού πότε άλλαξες? Αν έχει βουλώσει πιθανόν να ανεβάσζει πίεση η αντλία.

Το φως του λαδιού σου ανάβει καθόλου όταν καιει λάδια?

Το βεντιλατέρ λειτουργεί όταν ανεβάζει θερμοκρασία? Κόβει καθόλου?

Έχεις κανονική στάθμη νερού?


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline Paparebas

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 2
Reply #3 on: Δευτέρα 13 Οκτώβριος 2014, 20:42:17 μμ
ευχαριστώ που ασχοληθηκατε να απαντησετε παιδια.
1. το τα επισκευάω μοτερ ειναι κάτι που αν γινόταν θα γινόταν μονο για συναισθηματικους λόγους μιας και στοιχίζει η επισκευή πιο πολύ απο την Transalp μου.

2. τα λέω εν ταχει να μην κουράζω.
φιλτρο δεν ειχα αλλάξει, άλλαξα σήμερα να δω πώς θα πάει. (εκει ειναι η βλακεία μου, προσθετα διαφορετικά λάδια για αρκετό καιρο).

Το φως λαδιού δεν ανάβει.

το βεντιλατερ δεν νομιζω ότι ανοιγει , παρόλα αυτα η θερμοκρασία μένει κολλημενη στα 3/5.Θυμίζω ότι απλά ανεβαίνει ταχέως απο μηδεν στα 3/5 μετυα απο 10 λεπτα λειτουργείας.

το νερο είναι κάπως παραπάνω απο το max.

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΙΠΕΣ Δημήτρη για την βαλβίδα αποσυμπίεσης ΙΣΩΣ και να είναι το πρόβλημα μου. Αν έχεις την καλοσύνη δώσε μου λιγες πληροφορίες για το αν μπορώ να κάνω κατι μόνος μου εκει.
Αν όχι , πες μου σε παρακαλώ πόσα λεφτα θα στοιχίσει μια τέτοια επισκευή σε συνεργείο.
ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΙΑΠΊΣΤΩΣΗ σε όποιον μάστορα και να πήγα δεν υπηρξε ενναλακτικη παρα να σκασω περι τα 600 ευρω για επισκευη μοτερ.(ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΨΑΞΙΜΟ). Και τώρα ένας άγνωστος μπορεί και να το βρήκε απλά και μόνο επειδή γούσταρε.

Α!! το σωληνακι είναι αυτο που λες. Αφου βγει έχω βυθίσματα και τελικα σβύνει αφοσον μένει απο καυσιμο. Απλώς αναρωτιόμουν μήπως το πετάει έξω λόγω αυξημένης πίεσης κλπ που ανεφερες.

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ πολυ ! Περιμένω τα φώτα σας παιδια. Εκτιμώ ιδιαίτερα που αφιερώνετε χρονο και ασχολίστε με το θεμα μου. Καλο Βράδυ ! :eusa_clap:



Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #4 on: Τρίτη 14 Οκτώβριος 2014, 10:26:55 πμ
δυστυχώς για την βαλβίδα αποσυμπίεσης θέλει να λύσεις κάρτερ. Αν πιάνουν τα χέρια σου (και έχεις και χώρο) δεν είναι δύσκολο.

Με προβληματίζει πάντως το ότι η θερμοκρασία ανεβαίνει απότομα. Μπορεί να έιναι προβληματικός ο θερμοστάτης. Μπορεί να έχεις και βουλωμένες σωληνώσεις από λάσπες που έχουν δημιουργηθεί μέσα στο κύκλωμα. Μπορεί να είναι και χαλασμένο το βεντιλατέρ. Ακόμα όμως και να είναι έτσι δεν δικαιολογεί να καίει λάδια.

Για δες πως θα πάει με το νέο φίλτρο λαδιού (φαντάζομαι άλλαξες και λάδια) και τα λέμε πάλι.

Καλό είναι επίσης να βεβαιωθείς ότι το βεντιλατέρ λειτουργεί (και να βεβαιωθείς ότι δεν έχει καέι ασφάλεια στην ασφαλειοθήκη - δεν θυμάμαι ποιά είναι γαι το βεντιλατέρ, αλλά για καλό και για κακό κοίταξέ τις όλες). Το βεντιλατέρ πρέπει να πάρει μπροστά όταν ο δείκτης θερμοκρασίας είναι λίγο πρίν το κόκκινο (ή εκεί κοντά). Αν οι ασφάλειες είναι εντάξει κοίταξε τις συνδέσεις μήπως κάποια έχει φύγει. 

Όσο για το σωληνάκι της υποπίεσης μάλλον έχει ξεραθεί και δεν κάνει καλή επαφή. Σφίξε το λίγο παραπάνω και δεν θα φύγει (ή άλλαξέ το με απλό σωληνάκι σιλικόνης. Απλά να είναι λίγο σκληρό μια και με την υποπίεση μπορεί να τσακίσει αν΄είναι μαλακό)

Πέρα από τα παραπάνω, φοβάμαι ότι το πρόβλημα μπορέι να ξεκίνησε από έλλειψη ψύξης και σου έχει αρπάξει κινητήρας. Αν όντως έχει συμβεί αυτό τότε δεν αξίζει η επισκευή μια και με λίγο παραπάνω αγοράζεις μία μεταχειρισμένη.


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198
Reply #5 on: Τρίτη 14 Οκτώβριος 2014, 10:44:32 πμ
..... με λίγο παραπάνω αγοράζεις μία μεταχειρισμένη.

Βασικά πρέπει να βρεθεί το πρόβλημα πρώτα, γιατί και μια μεταχειρισμένη να πάρεις, ξέρεις τι θα σου βγει ?  ;)


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Offline geoa

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 133
Reply #6 on: Πέμπτη 23 Οκτώβριος 2014, 23:43:40 μμ
Φίλε πιστεύω πως το πρόβλημα σου είναι το εξής:
Το μοτέρ σου θέλει ρύθμιση βαλβίδων και καρμπυρατέρ.
Καίει λάδια γιατί ανεβάζει θερμοκρασία τόσο ώστε περνάει το λάδι από τα ελατήρια των πιστονιών (συνήθως στον πίσω κύλινδρο) για αυτό και έχεις ντουμάνια όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία και όχι νωρίτερα.
Το σωληνάκι της υποπίεσης του ρεζερβουάρ βγαίνει γιατί έχει ξεραθεί και όχι γιατί το μοτέρ σου το πετάει έξω λόγω πίεσης. Το σωληνάκι είναι τοποθετημένο συνήθως στον πίσω κύλινδρο στην εισαγωγή μεταξύ καρμπυρατέρ και κυλίνδρου και αν βγάλεις την αντίστοιχη τάπα στον εμπρός κύλινδρο και βάλεις το δάχτυλο σου όταν το μοτέρ δουλεύει θα διαπιστώσεις ότι στο ρουφάει (υποπίεση και όχι πίεση).
Για την βαλβίδα της αποσυμπίεσης του κάρτερ δεν μπορώ να σου πω σίγουρα αν παίζει βλάβη. Ο μόνος τρόπος για να βεβαιωθείς είναι να βγάλεις τον λεβιέ των ταχυτήτων, να αφαιρέσεις το πλαστικό κάλυμμα του εμπρός γραναζιού, να αφαιρέσεις το κάλυμμα της βαλβίδας λαδιού, να ξεβιδώσεις την βίδα που συγκρατεί το καλώδιο της βαλβίδας, να αφαιρέσεις την βαλβίδα και να τοποθετήσεις έναν μετρητή πίεσης λαδιού, να εκκινήσεις τον κινητήρα και να ελέγξεις ποια ένδειξη σου δίνει ο μετρητής πίεσης λαδιού στις 5000 στροφές (κανονικά θα πρέπει να είναι από 70 έως 85 psi). Αν η πίεση του λαδιού βρίσκεται ανάμεσα στα παραπάνω όρια τότε δεν έχεις θέμα με την πίεση του λαδιού. Μια χαλασμένη βαλβίδα πίεσης λαδιού συνήθως παρουσιάζει τα εξής συμπτώματα :
1.   Όταν γυρίζουμε τον ηλεκτρικό διακόπτη και ενώ έχει ανάψει η λυχνία της νεκράς η αντίστοιχη λυχνία της πίεσης λαδιού δεν ανάβει καθόλου.
2.   Όταν γυρίζουμε τον ηλεκτρικό διακόπτη και ενώ έχει ανάψει η λυχνία της νεκράς ανάβει και η αντίστοιχη λυχνία της πίεσης λαδιού και δεν σβήνει αφού περάσουν ένα με δυο δευτερόλεπτα ακόμα και αν ανεβάσουμε στροφές στον κινητήρα.
Για μένα αν είχες θέμα με την πίεση του λαδιού θα είχες λάδια μέσα στο φίλτρο σου γιατί θα σου τα έστελνε από τον σωλήνα αναθυμιάσεων μέσα στο φιλτροκούτι.
Κάτω από το φιλτροκούτι κατεβαίνει ένας σωλήνας δίπλα στην υπερπλήρωση του δοχείου ψυκτικού υγρού. Ο σωλήνας αυτός είναι σφραγισμένος με μια τάπα αν θέλεις άνοιξε τον και άσε ότι έχει μέσα να βγεί.
Να ξέρεις ότι όσο κακό είναι να έχεις λίγο λάδι στο μοτέρ σου άλλο τόσο κακό είναι να έχεις πολύ λάδι μέσα. Όταν μετράμε το λάδι στον δείκτη λαδιού έχουμε την μότο σε εντελώς κάθετη θέση σε σχέση με το έδαφος και την δεύτερη φορά που θα βάλουμε τον δείκτη ελαίου μέσα στο κάρτερ δεν θα τον βιδώσουμε για να πάρουμε την σωστή ένδειξη. Η ένδειξη θα πρέπει να μας δείξει πάνω από το Min και κάτω από το max. Το 10 – 40 είναι πολύ λεπτό λάδι για παλιά μηχανή (μπορεί ευκολότερα  σε μεγάλες θερμοκρασίες να περάσει τα ελατήρια των κυλίνδρων), καλύτερα να χρησιμοποιείς 15 – 50 από την άλλη το 20 – 50 καταπονεί αρκετά το κιβώτιο.
Τελευταία μου συμβουλή να βγάλεις τους αναφλεκτήρες σου (μπουζί) και να ελέγξεις την κατάσταση τους. Από την κατάστασή τους θα καταλάβεις τι συμβαίνει στους θαλάμους καύσης σου και αν τα μίγματα είναι πλούσια ή φτωχά.
Ελπίζω να σε βοήθησα κάπως με όσα είπα. Γνώμη μου είναι να μην βιαστείς να ξεφορτωθείς την μηχανή σου πριν να γνωρίζεις ακριβώς τι έχει.