Hellas Transalp Forum

Σφίξιμο προφόρτησης σε Xl700V

nikos_pc · 9282

Offline nikos_pc

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 153
on: Πέμπτη 10 Απρίλιος 2014, 21:09:09 μμ
Θέλω να σφίξω την πίσω ανάρτηση γιατί λόγο των κιλών μου κάθετε αρκετά η μηχανή άλλα δεν ξέρω τον τρόπο. Εσείς πως την ρυθμίζετε τι χρειάζεται να βγει και τι όχι? υπάρχει εύκολος τρόπος? Ρώτησα τον μηχανικό μου και μου είπε ότι θέλει πολλές ώρες η όλη υπόθεση και χρειάζεται να βγουν αρκετά πράγματα για να γίνει.



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #1 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 13:15:06 μμ
Μα η προφορτηση δεν ειναι κατι απλό που το ρυθμίζει ο οδηγος ευκολα και ωραια?


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline παλτακης

  • η anaconda team..
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 8209
  • anaconda team is back sssssssssssssss
Reply #2 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 13:42:07 μμ
Το μονο που μπορεις μονος σου ειναι η σκληροτητα του ελατηριου ...στην αριστερη μερια εχει μια τρυπα που λεει soft-hard ...η προφορτιση θελει δουλεια




Offline kakou

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 251
Reply #3 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 13:45:08 μμ
Η προφορτιση δε θελει απλα ενα γαντζοκλειδο και ρυθμιση απο την καταλληλη βιδα πανω στο αμορτισερ?τι αλλο θελει?



Offline Αιγαιοπλόος

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 359
Reply #4 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 13:53:48 μμ
Το αμορτισέρ του ΤΑ 700 δεν έχει ρύθμιση προφόρτισης.

Η μόνη ρύθμιση που διαθέτει είναι η ρύθμιση της απόσβεσης συμπίεσης (με ένα κατσαβιδάκι στην αριστερή μεριά), σκληραίνοντας ή μαλακώνοντάς την, σύμφωνα με την ένδειξη "hard, soft".

Αν, παρόλα αυτά είναι ανάγκη να προφορτίσεις το ελατήριο, ώστε αυτό να δουλεύει σε άλλο εύρος (αυτό άλλωστε σημαίνει "προφόρτιση"), θα πρέπει να το περιστρέψεις με ειδικό κλειδί σε συνεργείο, καθώς απ' ό,τι έχω διαπιστώσει η μια άκρη του αμορτισέρ έχει δαχτυλίδι με βόλτες.

Αλλά τονίζω ότι αυτή η ρύθμιση δεν είναι συνήθης (όπως π.χ. στο V-Strom που έχει εξωτερικό ρυθμιστήρι τηλεπροφόρτισης) αλλά την κάνεις μία φορά και την αφήνεις. Και αυτό μόνο όταν το σύνηθες μεταφερόμενο βάρος (αναβάτη, τακτικού συνεπιβάτη, βαλιτσών) είναι τόσο μεγάλο ώστε να υποχρεώνει το αμορτισέρ να δουλεύει μακριά από το σύνηθες μέσο της διαδρομής του. Αυτή είναι και η έννοια της προφόρτισης.



Μια αστραπή είν' η ζωή και στ' άναμμα που κάνει, ό,τι προλάβει ο άνθρωπος, τα υπόλοιπα τα χάνει.


Offline XL700V ARCHANES

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 891
Reply #5 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 14:57:55 μμ
Ακριβώς όπως τα είπε ο Αιγαιοπλόος. Κι' εγώ λίγο με την απόσβεση συμπίεσης έπαιξα. Δεν ασχολήθηκα με την προφόρτιση, παρ' όλο που είμαι κοντά 100 κιλά.



Offline nikos_pc

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 153
Reply #6 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 15:00:20 μμ
Θέλω να σφίξω την προφορτηση γιατί όταν κάθομαι επάνω στην μηχανή κάθετε και σε μερικά σημεία βρίσκω κάτω. Ξέρω ότι μπορώ να την σφίξω, πως και ποσό το θέμα είναι πως φτάνω στο σημείο να μπορώ να την σφίξω εκεί που την έχουν χώση. Ο μηχανικός είπε να βγάλουμε την ρόδα μέχρι και το ψαλίδι αν δεν μπορούμε να βάλουμε χέρι αλλιώς.



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3379
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #7 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 15:51:27 μμ
Τι διαβάζω!
Λοιπόν η προφόρτηση - όπως και η απόσβεση συμπίεσης / επαναφοράς - είναι μια σημαντική ρύθμιση της ανάρτησης. Δυστυχώς στα ΤΑ650 & 700 έχει φασαρία γιατί πρέπει να βγάλεις μπαταρίες και πλαινά καπάκια. ιο βάρος Βλέπε αναβάτης ή και βαλίτσες.
Αν θεωρήσουμε λοιπόν ότι η ανάρτηση κάθεται 1 cm όταν ασκήσουμε δύναμη (βάρος) 100 κιλών  προφορτίζοντάς το ελατήριο με 100 κιλά δύναμη η ανάρτηση θα παραμείνει στην αρχική της θέση. Αυτό σημαίνει ότι με την προφόρτιση δεν μειώνεις την διαδρομή της ανάρτησης, το αντίθετο!
Το πόσο θα προ - φορτίσουμε το ελατήριο εξαρτάται απο διάφορους παράγοντες. Μια ανάρτηση είναι σωστά προ - φορτισμένη όταν το 1/3 της συνολική διαδρομής της μειώνεται (κάθεται) περίπου κατα 1/3 όταν προστίθεται  το βάρος του αναβάτη ή και κάθε επιπλέον βάρους που μπαίνει πάνω στη μηχανή (εννοείται μέχρι κάποιο όριο <= Του Κ του ελατηρίου). Τώρα στα ΤΑ αλλά και στα Varadero η αναρήσεις είναι λίγο σουμιέδες και είναι λίγο δύσκολο με τα μαμά ελατήρια να διατηρήσεις αυτή την αναλογία. Σε κάθε περίπτωση όμως μια ρύθμιση καντά στις παραπάνω αναλογίες θα είναι πολύ καλύτερη απο καμία ρύθμιση.
Τώρα στα καλά αμορτισέρ η Απόσβση επαναφοράς και η συμπίεση ρυθμίζονται ξεχωριστά. Στα ΤΑ όμως  (αλλά και στα VAradero >:()ρυθμίζονται και οι δύο με μία βίδα. Όταν λοιπόν γυρίζουμε αυτή τη βίδα ρυθμίζουμε και συμπίεση και απόσβεση επαναφοράς. Η ρύθμιση αυτή έχει να κάνει κυρίως με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος που κινούμαστε αλλά και με την προφόρτιση. Έτσι για ένα ανώμαλο οδόστρωμα θέλουμε πιο αργή επαναφορά οπότε γυρνάμε προ το Hard (1/4 της στροφής κάθε φορά και δοκιμάζουμε), για ένα πιο ομαλό οδόστρωμα προς το Soft. Καλό είναι όταν πειράζουμε τη βίδα της απόσβεσης να σηκώνουμε την μηχανή στο διπλό για να ανοίγει πλήρως η πίσω ανάρτηση.
« Last Edit: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 15:56:27 μμ by Aerios »



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1471
Reply #8 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 17:19:02 μμ
Όταν πήρα το ΤΑ στα χέρια μου, απο τα πρώτα πράγματα που έκανα ήταν να κάνω λίγο πιο ''σφικτή'' την πίσω ανάρτηση. Έτσι αναγκάστικα να λύσω μπαταρία και την βάση της για να φτάσω στην διπλή ροδέλα που έχει το ελλατήριο. Για το δικό μου βάρος και του συνεπιβάτη που συνήθως έχω ''βίδωσα'' πέντε στροφές την ροδέλα. Το αποτέλεσμα είναι όταν οδηγώ μόνος μου να μην κάθεται η ανάρτηση (αλλά να αποροφά ανωμαλίες) και όταν είμαι με συνεπιβάτη να μην χρειάζεται να ρυθμίσω τον προβολέα για να μην στραβώνω τον κόσμο.


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #9 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 20:50:36 μμ
Λοιπον και για να ξεμπερφεψουμε λιγο τα πραγματα (ωστε να βηθηθει και ο φιλος με το 700αρι)
Το αμορτισερ του 700αριου ειναι ιδιο με αυτο του 650 Τουλαχιστον οπτικα Αρα μπορει και σε αυτο να προφορτιστει το ελλατηριο Το ποσο δυσκολο/ευκολο να εχει καποιος ομως προσβαση στο ρυθμιστικο δαχτυλιδι δεν το ξερω
Στο πανω μερος λοιπον του αμορτισερ υπαρχουν δυο μεγαλα δαχτυλιδια-βιδες με εγκοπες που βιδωνουν στο σωμα του αμορτισερ Το πανω δαχτυλιδι ειναι η κοντρα και το κατω ειναι αυτο στο οποιο ακουμπα το ελατηριο και αρα αυτο ειναι στην ουσια που μας επιτρεπει να αυξανουμε ή να μειωνουμε την προφορτιση βιδωνοντας το ή ξεβιδωνοντας το αντιστοιχα Για να γινει αυτο (βιδωμα - ξεβιδωμα) υπαρχουν δυο τροποι Ο "κυριλε" με το σωστο εργαλειο που λεγετε γατζοκλειδο και ο τσαπατσουλικος πατεντιαρικος με σφυρι και χοντρο κατσαβιδι με το οποιο χτυπωντας στις εγκοπες περιστρεφουμε το δαχτυλιδι Και με τους δυο τροπους η δουλεια γινεται! Απλα στην δευτερη περιπτωση θα γινουν καποιοι "τσαμπουκαδες" πανω στο δακτυλιδι Κατι που ομως δεν επηρεαζει σε τιποτα την λειτουργικοτητα του αμορτισερ Προσωπικα εχω χρησιμοποιησει μονον τον δευτερο τροπο αφου ποτε σε οσες μηχανες μου το δοκιμασα δεν υπηρχε προσβαση για γατζοκλειδο αν δεν επερνα το αμορτισερ στο χερι (Στο ΤΑ δεν ξερω αφου εχω αντικαταστησει το μαμα αμορτισερ με ενα της WP που εχει υδραυλικη προφορτιση)
Αφου λοιπον λασκαρουμε το πανω δαχτυλιδι-ασφαλεια γυρναμε αναλογως το κατω δαχτυλιδι με οποιον απο τους δυο ανωτερω τροπους μας βολευει και αφου κανουμε μια μικρη βολτα (κατα προτιμηση σε γνωστη μας διαδρομη) και ειμαστε ικανοποιημενοι απο το αποτελεσμα σφιγγουμε καλα και το πανω δαχτυλιδι Επισης πρεπει μετα να προσαρμοσουμε αναλογα και την αποσβεση συμπιεσης Κατι το οποιο γινεται γυρνωντας το βιδακι προς το soft ή hard αναλογα

Ο ανωτερω βεβαια τροπος της προφορτισης ειναι τελειως μπακαλιστικος αφου η δυνατοτητα ρυθμισης της προφορτισης βρισκεται εκει ΜΟΝΟ για να μπορουμε να φερουμε το sag στα μετρα μας Κατι που γινεται ΜΟΝΟΝ αν το ελατηριο ειναι καταλληλο για το βαρος μας
Αλλα μεινετε στα παραπανω για το πως προφορτιζουμε γιατι θα πεσουμε στα βαθια!



Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #10 on: Παρασκευή 11 Απρίλιος 2014, 21:44:42 μμ
Λοιπον και για να ξεμπερφεψουμε λιγο τα πραγματα (ωστε να βηθηθει και ο φιλος με το 700αρι)
Το αμορτισερ του 700αριου ειναι ιδιο με αυτο του 650 Τουλαχιστον οπτικα Αρα μπορει και σε αυτο να προφορτιστει το ελλατηριο Το ποσο δυσκολο/ευκολο να εχει καποιος ομως προσβαση στο ρυθμιστικο δαχτυλιδι δεν το ξερω
Στο πανω μερος λοιπον του αμορτισερ υπαρχουν δυο μεγαλα δαχτυλιδια-βιδες με εγκοπες που βιδωνουν στο σωμα του αμορτισερ Το πανω δαχτυλιδι ειναι η κοντρα και το κατω ειναι αυτο στο οποιο ακουμπα το ελατηριο και αρα αυτο ειναι στην ουσια που μας επιτρεπει να αυξανουμε ή να μειωνουμε την προφορτιση βιδωνοντας το ή ξεβιδωνοντας το αντιστοιχα Για να γινει αυτο (βιδωμα - ξεβιδωμα) υπαρχουν δυο τροποι Ο "κυριλε" με το σωστο εργαλειο που λεγετε γατζοκλειδο και ο τσαπατσουλικος πατεντιαρικος με σφυρι και χοντρο κατσαβιδι με το οποιο χτυπωντας στις εγκοπες περιστρεφουμε το δαχτυλιδι Και με τους δυο τροπους η δουλεια γινεται! Απλα στην δευτερη περιπτωση θα γινουν καποιοι "τσαμπουκαδες" πανω στο δακτυλιδι Κατι που ομως δεν επηρεαζει σε τιποτα την λειτουργικοτητα του αμορτισερ Προσωπικα εχω χρησιμοποιησει μονον τον δευτερο τροπο αφου ποτε σε οσες μηχανες μου το δοκιμασα δεν υπηρχε προσβαση για γατζοκλειδο αν δεν επερνα το αμορτισερ στο χερι (Στο ΤΑ δεν ξερω αφου εχω αντικαταστησει το μαμα αμορτισερ με ενα της WP που εχει υδραυλικη προφορτιση)
Αφου λοιπον λασκαρουμε το πανω δαχτυλιδι-ασφαλεια γυρναμε αναλογως το κατω δαχτυλιδι με οποιον απο τους δυο ανωτερω τροπους μας βολευει και αφου κανουμε μια μικρη βολτα (κατα προτιμηση σε γνωστη μας διαδρομη) και ειμαστε ικανοποιημενοι απο το αποτελεσμα σφιγγουμε καλα και το πανω δαχτυλιδι Επισης πρεπει μετα να προσαρμοσουμε αναλογα και την αποσβεση συμπιεσης Κατι το οποιο γινεται γυρνωντας το βιδακι προς το soft ή hard αναλογα

Ο ανωτερω βεβαια τροπος της προφορτισης ειναι τελειως μπακαλιστικος αφου η δυνατοτητα ρυθμισης της προφορτισης βρισκεται εκει ΜΟΝΟ για να μπορουμε να φερουμε το sag στα μετρα μας Κατι που γινεται ΜΟΝΟΝ αν το ελατηριο ειναι καταλληλο για το βαρος μας
Αλλα μεινετε στα παραπανω για το πως προφορτιζουμε γιατι θα πεσουμε στα βαθια!

Δύσκολο δεν ξέρω αν είναι για όλους....αλλά δεν είναι και τις πλάκας....
Όταν είχα το 700αρι πριν φύγω για την ΙΤΤ της Γερμανίας μιας και θα ήμουν διπλός και με φορτίο είπα να την σφίξω λίγο γιατί η αλήθεια είναι οτι ηταν σούπα για διπλος κλπ...
Θέλουν και τα δύο τα πλαστικά τα καπάκια στο πλάι βγάλσιμο, και η μπαταρία και η βάση αν θυμάμαι καλά.
Μετά την δουλειά την κάνει το κοπίδι για την κόντρα και το κυρίως δαχτυλίδι που κάνει το σφίξιμο.
Σημειωτέων οτι δεν θέλει μια γύρα μόνο....θέλει αρκετά για να έχει αποτέλεσμα, και σε συνδυασμό με το βιδάκι στο πλάι για να υπάρχει αρμονία στη επαναφορά, αν δεν το κάνεις σωστά θα τα φτύσει το αμορτησέρ νωρίτερα.
Καλή επιτυχία στον φίλο !



Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #11 on: Σάββατο 12 Απρίλιος 2014, 05:17:49 πμ
Δύσκολο δεν ξέρω αν είναι για όλους....αλλά δεν είναι και τις πλάκας....
Όταν είχα το 700αρι πριν φύγω για την ΙΤΤ της Γερμανίας μιας και θα ήμουν διπλός και με φορτίο είπα να την σφίξω λίγο γιατί η αλήθεια είναι οτι ηταν σούπα για διπλος κλπ...
Θέλουν και τα δύο τα πλαστικά τα καπάκια στο πλάι βγάλσιμο, και η μπαταρία και η βάση αν θυμάμαι καλά.
Μετά την δουλειά την κάνει το κοπίδι για την κόντρα και το κυρίως δαχτυλίδι που κάνει το σφίξιμο.
Σημειωτέων οτι δεν θέλει μια γύρα μόνο....θέλει αρκετά για να έχει αποτέλεσμα, και σε συνδυασμό με το βιδάκι στο πλάι για να υπάρχει αρμονία στη επαναφορά, αν δεν το κάνεις σωστά θα τα φτύσει το αμορτησέρ νωρίτερα.
Καλή επιτυχία στον φίλο !


Το ποσο θα βιδωσει καποιος το ρυθμιστικο δακτυλιδι ειναι σχετικο και εξαρταται απο το συνολικο βαρος που καλειται να σηκωσει το αμορτισερ (παραβλεποντας βεβαιως χαρην της κουβεντας το σημαντικο: οτι το ελατηριο πρεπει να εχει την σωστη σκληροτητα για το βαρος του αναβατη)
Και το αμορτισερ δεν προκειτε να τα φτυσει νωριτερα (ή αργοτερα) Θα τα "φτυσει" απλα οταν ερθει η ωρα του Το ελατηριο ναι οσο πιο πολυ ειναι προφορτισμενο τοσο νωριτερα θα "πεσει"
« Last Edit: Σάββατο 12 Απρίλιος 2014, 05:19:53 πμ by konkost »



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #12 on: Σάββατο 12 Απρίλιος 2014, 08:28:47 πμ
ωραιο θεμα φαινεται να ανοιγει.

βαλτε μπρος την ποπ-κορνιερα...

 :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical: :2hysterical:




Offline louros

  • Μονάχος μονάχος
  • Μέλος HTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 7326
  • Kαι αδιάβροχος.....!
Reply #13 on: Σάββατο 12 Απρίλιος 2014, 13:33:32 μμ
Τι διαβάζω!
Το πόσο θα προ - φορτίσουμε το ελατήριο εξαρτάται απο διάφορους παράγοντες. Μια ανάρτηση είναι σωστά προ - φορτισμένη όταν το 1/3 της συνολική διαδρομής της μειώνεται (κάθεται) περίπου κατα 1/3 όταν προστίθεται  το βάρος του αναβάτη ή και κάθε επιπλέον βάρους που μπαίνει πάνω στη μηχανή (εννοείται μέχρι κάποιο όριο <= Του Κ του ..............
Aφού έκανες τον κόπο να αναφέρεις ποσοστα και μετρήσεις γιά το sag , ας τόκανες ολοκληρωμένο τουλάχιστον.
Ο ALX απ το  mybike τα γράφει εδώ πολύ καλά.
http://www.mybike.gr/topic/877-%CE%B7-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%81%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CE%B2%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B2%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%C2%A9-alx/

-Φίλε αν κάνεις τον κόπο και ρυθμίσεις κάντο σωστά , τώρα αν θα το κάνεις με γατζόκλειδο η με σφυρι-κατσαβίδι  δεν έχει μεγάλη διαφορά , αλλά να το κάνεις σωστά γιά να μη ξανασχοληθείς.
Ειναι πάντως εύκολο .


ΘΑΝΑΣΗΣ  
Ομορφάάά





" Μπάρμπα . απο δω βγάζ πθενά ?