Hellas Transalp Forum

Δυσκολία στο κούμπωμα ταχυτήτων

cookos · 11328

Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
on: Παρασκευή 28 Φεβρουάριος 2014, 20:56:12 μμ
Τις τελευταίες ημέρες έχω παρατηρήσει μια δυσκολία στο κούμπωμα πρώτης-δευτέρας.
Πιο συγκεκριμένα όταν πχ σταματάω σε φανάρι ενώ κινόμουν πριν με 2α ή 3η και λίγα χλμ/ω προσπαθώντας να βάλω 1η πατάω το πεντάλ αλλά ..δεν πατιεται! Με ένα-δυο πατήματα επιπλέον κουμπώνει.
Αντίστοιχα έχει γίνει συχνό το φαινόμενο ενώ ξεκινάω με πρώτη να μην κάνει αλλαγή σε δευτερα αλλά να κουμπώνει σε νεκρά.. Εχει κάποια σχέση με λίπανση στο σαζμαν;
Να ανησυχώ ή ξέχασα να οδηγάω;


Spritmonitor.de" border="0


Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #1 on: Παρασκευή 28 Φεβρουάριος 2014, 21:15:33 μμ
Τι λάδια φοράς,αν θυμάμαι καλά κάπου στο φθινόπωρο είχες κάνει
σέρβις στη Χαλκίδα.
Πόσα χιλιόμετρα έχεις διανύσει;



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9920
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #2 on: Παρασκευή 28 Φεβρουάριος 2014, 21:54:38 μμ
Αν ηταν απο λάδια δεν θα κοπάναγε στις αλλαγές?

Απο ντίζα πώς πάς? εχεις σωστή αποσταση free-play?


YΓ: πως το πάω το Αγγλικό, ε?



Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #3 on: Παρασκευή 28 Φεβρουάριος 2014, 21:57:06 μμ
Έχω κάνει 2500 περίπου τα περισσότερα εντός πόλης.

Η αλήθεια είναι πως τελευταία είχα την εντύπωση πως ακούγονται δυνατά οι αλλαγές αλλά το θεώρησα "ψυχολογικό". Ο συμπλέκτης λειτουργεί όπως παλιά και οι αλλαγές εν κινήσει γίνονται παν εύκολα (εκτός από τις περιπτώσεις που προανέφερα).


Spritmonitor.de" border="0


Offline giamar4

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2025
Reply #4 on: Παρασκευή 28 Φεβρουάριος 2014, 22:02:38 μμ
 :eusa_think: Αυτό το συγκεκριμένο κούμπωμα,δηλ. μη κούμπωμα από
1η σε 2α μου κάνει μάλλον δισκάκια.



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3379
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #5 on: Παρασκευή 28 Φεβρουάριος 2014, 22:34:11 μμ
Για τσέκαρε το freeplay της αλυσίδας.



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9920
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #6 on: Παρασκευή 28 Φεβρουάριος 2014, 22:37:12 μμ
Για τσέκαρε το freeplay της αλυσίδας.

Κι άλλος αγγλομαθής.

:2hysterical: :2hysterical:



Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #7 on: Σάββατο 01 Μάρτιος 2014, 00:40:23 πμ
Πςςςςςς.... Μυρίζει Ευρώπη το φόρουμ!

:2hysterical:

Προχθές την κοιτούσα την αλυσίδα (για καθάρισμα, λίπανση) και είναι εντάξει στο "παίξιμο".

Θα την πήγαινα αύριο πρωί μια βόλτα μέχρι το συνεργείο αλλά δυστυχώς δουλεύω.. Παίζει με αλλαγή λαδιού να στρώσει ή πεταξα κοτσάνα; Άϊ μπέικ γιορ πάρντον (με κολλήσατε) αλλά έχω πλήρη μεσάνυχτα στο συγκεκριμένο κομμάτι λειτουργίας της μηχανής...
Τα δισκάκια που αναφέρθηκαν πιο πάνω έχουν μεγάλο κόστος;


Spritmonitor.de" border="0


Offline trelomhxmhx

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 582
Reply #8 on: Σάββατο 01 Μάρτιος 2014, 05:11:02 πμ
Πςςςςςς.... Μυρίζει Ευρώπη το φόρουμ!

:2hysterical:

Προχθές την κοιτούσα την αλυσίδα (για καθάρισμα, λίπανση) και είναι εντάξει στο "παίξιμο".

Θα την πήγαινα αύριο πρωί μια βόλτα μέχρι το συνεργείο αλλά δυστυχώς δουλεύω.. Παίζει με αλλαγή λαδιού να στρώσει ή πεταξα κοτσάνα; Άϊ μπέικ γιορ πάρντον (με κολλήσατε) αλλά έχω πλήρη μεσάνυχτα στο συγκεκριμένο κομμάτι λειτουργίας της μηχανής...
Τα δισκάκια που αναφέρθηκαν πιο πάνω έχουν μεγάλο κόστος;

όχι δεν είναι τόσο κοτσάνα αυτό με τα λάδια

βασικά δεν μας είπες τι λάδια φοράει τώρα

για τσέκαρε και την τάπα-δείκτη λαδιού και αν δεις τίποτα περίεργο (κάτι σαν αφρό/σαπουνάδα) πες το μας

τα δισκάκια πρέπει να κάνουν γυρω στα 50-70€ και εργατικά €€
« Last Edit: Σάββατο 01 Μάρτιος 2014, 05:32:46 πμ by trelomhxmhx »




Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9920
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #9 on: Σάββατο 01 Μάρτιος 2014, 10:57:02 πμ
για τσέκαρε και την τάπα-δείκτη λαδιού και αν δεις τίποτα περίεργο (κάτι σαν αφρό/σαπουνάδα) πες το μας

Αφρό γιατί? αν κατεβάζει τα νερά στα λάδια?

Tα δισκάκια τα αλλάζουμε οταν πατινάρει νομίζω

Ελεγξε και την σταθμη στα λάδια.

Οσο για τα λάδια, οταν χρησιμοποιούσα 10/40 το καλοκαίρι όσο ηταν κρύος ο κινητήρας το πεντάλ ηταν οκ, σκλήραινε σημαντικά όσο ζεσταινόταν.
Δεν είχα δυσκολία να αλλάξω ταχύτητα αλλά κοπάναγε στις αλλαγές και εσφιγγε κάπως.

Τώρα χρησιμοποιώ 15/50 και αν δεν βρώ 20/50. Τώρα ακούγονται κάποιοι θόρυβοι στο ξεκίνημα και μετα τπτ.



Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #10 on: Σάββατο 01 Μάρτιος 2014, 12:53:28 μμ
Ενδιαφέρουσα σημείωση, και εγώ 10/40 βάζω και τα συμπτώματα εμφανίζονται με ζεστό κινητήρα.


Spritmonitor.de" border="0


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9920
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #11 on: Σάββατο 01 Μάρτιος 2014, 14:08:25 μμ
Αν εμφανίζονται τώρα με ζεστο κινητήρα το κατακαλόκαιρο τι θα γίνει?
Δεν έχεις δοκιμάσει παχύτερο λάδι? Για πές μου τι λάδι χρησιμοποιείς?

Ελεγξε και την στάθμη καλού κακού.



Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #12 on: Κυριακή 02 Μάρτιος 2014, 22:50:24 μμ
Αν εμφανίζονται τώρα με ζεστο κινητήρα το κατακαλόκαιρο τι θα γίνει?
Δεν έχεις δοκιμάσει παχύτερο λάδι? Για πές μου τι λάδι χρησιμοποιείς?

Ελεγξε και την στάθμη καλού κακού.

Για να είμαι ειλικρινής, δε ρώτησα (θα έπρεπε) τι μάρκα λάδι χρησιμοποίησε στο σέρβις ο φίλος το Νοέμβριο, μόνο ότι είναι 10/40. Μίλησα μαζί του και μου είπε να περάσω να το δει από Τρίτη το θέμα με το κούμπωμα. Παχύτερο λάδι δεν έχω χρησιμοποιήσει. Υπάρχει κάποια μάρκα ή συγκεκριμένος τύπος λαδιού που προτείνεται γενικότερα;


Spritmonitor.de" border="0


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9920
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #13 on: Δευτέρα 03 Μάρτιος 2014, 12:23:08 μμ
Υπάρχει κάποια μάρκα ή συγκεκριμένος τύπος λαδιού που προτείνεται γενικότερα;

Δημήτρη το θέμα λάδι είναι πολύυυυυυ μεγάλη υπόθεση.
Αυτό γιατί κάθε μηχανάκι εχει πολλες μεταβλητές και δυσκολεύουν την επιλογή.
Οπως, τροπος χρήσης, περιοχή,προσωπικές  απαιτήσεις αναβάτη, συνολική μηχανική κατάσταση του κινητήρα, και αλλα πολλά.
Επειτα είναι ο καθαρά υποκειμενικός τρόπος που ο καθένας αντιλαμβάνεται την εννοια καλό λάδι.
Εδώ   http://www.transalpforum.gr/index.php/topic,1641.0.html    πιστεύω οτι το θέμα λάδι εχει εξαντληθεί/αναλυθεί πλήρως.
Βασικά σε ενα κινητήρα με τις προδιαγραφές της ΤΑ οτι και να βάλεις το ίδιο κάνει.

Πάντα με προσωπικά κριτήρια , δεν μου αρέσει να ''ακούγεται'' ο κινητήρας , και θέλω ενα κιβώτιο ''βούτυρο'', (δανείζομαι λέξεις απο το παραπάνω λινκ).
Εχω χρησιμοποιήσει Castrol 10/40 που τα πέταξα σε 300χλμ, Motul 15/50 ημισυνθετικά που μέχρι τα 3500χλμ ηταν απλά τέλεια, μετά κουράστηκαν επιασε και καλοκαίρι και δεν.
Μέχρι τώρα τα μόνα λάδια, αρχικά σε 10/40 100% συνθετικό και τώρα 20/50 πάλι 100% συνθετικό , που ο ηχος του κινητήρα και η αίσθηση του κιβωτίου ηταν ίδιες απο την 1η μέρα μέχρι την αλλαγή είναι τα Amsoil.
Τα Amsoil 10/40 στις ζέστες εσφιγγαν λίγο παραπάνω το κιβώτιο αλλά οχι μεγάλες διαφορές.
Τώρα και επειδή η  Amsoil δεν παραγει 15/50 αναγκαστικά χρησιμοποιώ 20/50.
Στο ξεκίνημα αργούν λίγο να ζεσταθούν αυτό το καταλαβαίνεις ανετα, ακούγονται κάποιοι θόρυβοι πχ λίγο η καμπάνα, αλλά επειδή δεν ζεσταίνω το μοτερ ποτέ και είμαι  με ελαφρύ τσοκ  εκκίνηση και φύγαμε και ηρεμη οδήγηση σε ελάχιστο χρόνο στρώνει.
Με τα 10/40 άκουγα άλλους θορύβους, γενικά το λάδι είναι προσωπική επιλογή.



Offline cookos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 505
Reply #14 on: Δευτέρα 24 Μάρτιος 2014, 23:17:04 μμ
Την Παρασκευή πέρασα από τον φίλο-συνεργείο για να δούμε το θέμα με τις ταχύτητες το οποίο κατέληξε σε -σχεδόν- γενικό έλεγχο σχετικών και μή σημείων.
Αρχικά αφού το έκανε μια βόλτα παρατήρησε τη δυσκολία που βρήκα και εγώ στο κούμπωμα. Τσεκάραμε πρώτα τα λάδια, τα οποία ήταν έτοιμα για τη σαλάτα στο τραπέζι. Δεν είχε αλλοιωθεί καθόλου σε χρώμα ή σε υφή, ήταν σα να τα βάλαμε χθες. Μιας και το είχα απορία, τα λάδια που χρησιμοποιήθηκαν στο σέρβις του περασμένου Ιουλίου ήταν Agip 10-40 από όσο θυμόταν. Οπότε άσχετα με το θέμα του κουμπώματος αποφασίσαμε να τα αφήσουμε ως έχουν για ακόμα 1500χλμ και μετά να πάμε για αλλαγή.

Στη συνέχεια αν και ακόμα δεν ήταν να γίνει λόγω λίγων χιλιομέτρων κάναμε μια ρύθμιση στα καρμπς (μικρορύθμιση έγινε αφού ήταν σχεδόν άψογα) για πιο ομαλή λειτουργία και χαμηλώσαμε το ρελαντί στις 1100 (αντί 1250-1300 που ήταν) μήπως και αυτό παίζει το ρόλο του στο κούμπωμα της 1ης εν στάση. Ρύθμισε και τη μανέτα "για καλύτερη σύμπλεξη", και μια και την βάλαμε κάτω και την ταράξαμε τη γριούλα μου, τσεκάραμε και αλυσίδες, φίλτρα, μπουζί όλα κομπλε.  :angel4b:

Μέχρι τώρα στις δύο βόλτες που το έχω πάει δεν μου το έχει ξανακάνει. Μια φορά μόνο πήε να κομπιάσει αλλα τελικά την πήρε. Οι υπόλοιπες εν κινήσει είναι ..κρέμα!  :brushteeth:

Σε περίπτωση που ξανακάνει τα ίδια είπαμε να πάμε και σε άλλο λάδι μήπως λειτουργήσει με το άλλο καλύτερα το σασμάν.


Spritmonitor.de" border="0


Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3379
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #15 on: Δευτέρα 24 Μάρτιος 2014, 23:31:34 μμ
Από όλους του ελέγχους / παρεμβάσεις που κάνατε, κατά τη γνώμη μου, 2 πράγματα χρειάζονταν, μανέτα και αλυσίδα



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2472
  • XLV650, CRF1000
Reply #16 on: Τρίτη 25 Μάρτιος 2014, 00:20:55 πμ
Από όλους του ελέγχους / παρεμβάσεις που κάνατε, κατά τη γνώμη μου, 2 πράγματα χρειάζονταν, μανέτα και αλυσίδα

Ακριβως, και κυριως η μανετα. Το ειχα κι'εγω αυτο το θεμα προσφατα και ρυθμιζοντας τη μανετα του συμπλεκτη που ειχε αποκτησει με τον καιρο πολυ free play - δεν πρεπει ναχε ρυθμιστει ποτε για 24Κ χμ - εφτιαξε αμεσως  :)


" the PouroDuro spirit "