Hellas Transalp Forum

Συντήρηση εξάτμισης (λαιμος και τελικό)

Dimitri · 8964

Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
on: Πέμπτη 08 Αύγουστος 2013, 15:27:37 μμ
Για τους μεγαλύτερους που πέρασαν από δίχρονα (παλιες καλές εποχές και αρώματα στην ατμόσφαιρα, ειδικά αν δεν έιχε αντλία ψεκασμού και απλά το ανακάτευες με την βενζίνη  ;D) υπήρχε πάντα το στάδιο του ξεκαπνίσματος της εξάτμισης.

Λύσιμο, βγάλσιμο το τελικό (με την κωδική ονομασία "τσιμπουκόφωνο"  ;D) και μετά για όσους είχαν καμινέτο, κάψιμο για να φύγουν οι λαδίλες και η μάκα, και γαι τους υπόλοιπους ή οινόπνευμα ή εφημερίδα και ότι έκανε η φωτιά. Μετά ένα τριψιματάκι με τελόβουρτσα και γυάλιζε το εργαλείο.

Σήμερα με τα τετράχρονα, κανει κανένας τίποτα?

Εδώ και καιρό μου έχει μπεί η ιδέα για το πως και αν πρέπει να καθαρίσω εσωτερικά την εξάτμιση. Το μόνο που κάνω μέχρι τώρα είναι αραιά και πού να ρίχνω λαδάκι από τα τελικά για να μην έχω σκουριάσματα από νερά που περνάνε από πλυσίματα ή από την υγρασία στα καυσαέρια.

Όμως μετά από 18 χρόνια, δεν μπορεί όλο και κάποια μάκα θα έχει πίασει ο λαιμός και το εσωτερικό και όσο νάναι θα μειώνει λίγο την απόδοση. Τελευτάια που την παρκάρω κοντά σε ένα τοίχο, βλέπω καιέχει μαυρίλες εκεί που σκάει η εξάτμιση. Με τρώει λοιπόν να την λύσω και να την καθαρίσω (ίσως και να λειάνω λίγο τις κολλήσεις γαι καλύτερη ροή, αν και αυτό δεν το βλέπω τόσο ζεστα).

Από την άλλη πλευρά όμως σκέφτομαι, σπασίματα από αμιάντους και φλάτζες και φοβάμαι μην πάω για μαλί και βγώ κουρεμένος.

Άπόψεις? Ιδέες? Το έχει άνει κανένας? Υπάρχει άλλος τρόπος?

(Απαντήσεις του τύπου "πάς καλά?" ή "έχεις σαλτάρει" δεν είναι αποδεκτές διότι το ξέρω ήδη ;D)


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #1 on: Πέμπτη 08 Αύγουστος 2013, 19:09:35 μμ
Σε ένα τετράχρονο το οποίο λειτουργεί σωστά και δεν τσιμπάει λαδάκια, δύσκολα θα βρείς κατάλοιπα στο λαιμό και στην εξάτμιση (τελικό) γενικότερα. Άρα θεωρώ ότι σε αυτό το τμήμα είσαι καλυμμένος.

Αυτό όμως που φθίνει με τον καιρό είναι, εάν υπάρχει το μονωτικό υλικό εσωτερικά. Σε ακριβές εξατμίσεις το υλικό αυτό πωλείται ξεχωριστά ώστε να κάνεις σέρβις μόνος σου μετά από κάποια (αρκετά) χιλιόμετρα. Δεν ξέρω όμως τι συμβαίνει με το τελικό της ΤΑ, το οποίο είναι κλειστό και πουλιέται ολόκληρο σαν ανταλλακτικό. Για να δεις τι συμβαίνει εκεί θα πρέπει να το κόψεις, και στη συνέχεια να το ξανακολλήσεις, όπως κάνουμε τώρα με τα μπαζάνια στα δίχρονα για καλύτερο καθαρισμό. Λύση την οποία δεν προτείνω προσωπικά, διότι σίγουρα όλο και κάτι θα υπάρχει μέσα, (διαφράγματα κυρίως) και έτσι δεν ξέρεις σε ποιό σημείο να κόψεις. Πιστεύω όμως ότι δεν υπάρχει λόγος αφού όπως είπα δεν θα βρείς κάτι που να χρειάζεται καθαρισμό μέσα. Ο κινητήρας σου είναι κατά πολύ καθαρότερος από ενός δίχρονου και τα κατάλοιπα, ακόμη και αν καίει το λαδάκι του είναι κατά πολύ λιγότερα.

Η μόνη συντήρηση που έχω κάνει, δεύτερη στο ιστορικό της μοτ/τας, ήταν να φρεσκάρω το χρώμα στο τελικό ώστε να το "σώσω" από τις σκουριές που είχε βγάλει. Πιστεύω ότι δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από αυτό, και ίσως και αυτό να δημιουργήσει μακροπρόθεσμα προβλήματα αν δεν πετύχει το βάψιμο.



Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #2 on: Δευτέρα 12 Αύγουστος 2013, 11:55:34 πμ
Συγνώμη για την αργοπορημένη απάντηση.

Δίκιο έχεις. Το τετράχρονο σίγουρα δεν έχει τα κατάλοιπα από το δίχρονο. Οπότε μάλλον θα το αφήσω, αν κάποτε βγάλω την εξάτμιση για βάψιμο, να περάσω ένα συρματάκι από το λαιμό και να δώ αν κάτι μπορώ να κάνω με το τελικό (που δεν το νομίζω).

Το μεγάλο θέμα είναι ο λαιμός μια και η λίγδα που θα έχει πιάσει όλο και κάτι θα περιορίζει. Οπότε συρματάκι κουζίνας με πετρέλαιο και δεμένο με σπάγγο και περασμα 3-4 φορές απλά για να καθαρίσει.

Για το τελικό, θα το ψάξω, έτσι από περιέργεια, μήπως βρώ τίποτα εσωτερικά σχέδια ή πληροφορίες για την κατασκευή και αν βρώ τίποτα επανέρχομαι.


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Online stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #3 on: Κυριακή 09 Σεπτέμβριος 2018, 16:40:19 μμ
Για να μην ανοίγω καινούργιο θέμα, είπα να το ανεβάσω εδώ. Σήμερα άνοιξα την εξάτμιση μου (ARROW) και διαπίστωσα ότι από μέσα έχει φύγει όλος ο πετρομβάμβακας που είχε, με αποτέλεσμα να κάνει αυξημένο θόρυβο. Επειδή είμαι αρκετά πιεσμένος από χρόνο για να ασχοληθώ και με αυτό, γνωρίζει κανείς κανένα αξιόλογο εξατμισάδικο την περιoxή του Χίλτον, ώστε να την αφήσω το πρωί κατευένοντας για δουλειά και να την πάρω το απόγευμα; Θα εκτιμούσα ιδιαιτέρως. Ευχαριστώ.



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2733
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #4 on: Δευτέρα 10 Σεπτέμβριος 2018, 09:13:33 πμ
Για το τελικό, θα το ψάξω, έτσι από περιέργεια, μήπως βρώ τίποτα εσωτερικά σχέδια ή πληροφορίες για την κατασκευή και αν βρώ τίποτα επανέρχομαι.

Το τελικό της ΤΑ έχει πολλά διαφράγματα και σωληνάκια και για να καθαριστεί δεν αρκεί ένα άνοιγμα. Θα πρέπει να διαλυθεί εις τα εξ ων εκκολήθει και μετά δεν θα ξανασυναρμολογήται. Έχει δε ελάχιστο μονωτικό υλικό, γιγότερο από μισό πόντο.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #5 on: Τρίτη 11 Σεπτέμβριος 2018, 16:40:06 μμ
ΓΡαφει ο φίλος οτι πρόκειται για Arrow εξάτμιση, όχι μαμά.


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Online stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #6 on: Τρίτη 11 Σεπτέμβριος 2018, 21:38:36 μμ
ΓΡαφει ο φίλος οτι πρόκειται για Arrow εξάτμιση, όχι μαμά.
Ο φίλος αναφέρεται σε ποστ του 2013. Μάλλον μπερδεύτηκε.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk




Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2733
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #7 on: Τετάρτη 12 Σεπτέμβριος 2018, 00:32:08 πμ
Συγνώμη φίλοι μου καλοί.  ;D


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Online stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #8 on: Δευτέρα 26 Νοέμβριος 2018, 14:41:25 μμ
Το τελικό της ΤΑ έχει πολλά διαφράγματα και σωληνάκια και για να καθαριστεί δεν αρκεί ένα άνοιγμα. Θα πρέπει να διαλυθεί εις τα εξ ων εκκολήθει και μετά δεν θα ξανασυναρμολογήται. Έχει δε ελάχιστο μονωτικό υλικό, γιγότερο από μισό πόντο.

Απαντάω στον εαυτό μου, αλλά το γράφω για να υπάρχει ιστορικότητα σε περίπτωση που κάποιος αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα. Τελικά προμηθεύτηκα από κατάστημα με είδη μοτοσυκλέτας έτοιμο κεραμοβάμβακα για τετράχρονες μοτοσυκλέτες της FMF. Είναι μία ορθογώνια κουβέρτα που την κόβεις κατα το δοκούν. Αφού προχώρησα στην αφαίρεση του τελικού το άνοιξα από το πίσω μέρος (το τελικό της Arrow έχει βίδες αλεν) και έβγαλα τη φλογέρα. Την καθάρισα από την καρβουνίλα και έβαγαλα τα ελάχιστα υπολείματα του προηγούμενου κεραμοβάμβακα. Στη συνέχεια πήρα τη φλογέρα και ξεκίνησα να τυλίγω σφιχτά την κουβέρτα, ενώ στη δικιά μου περίπτωση δεν χρειάστηκε καθόλου κόψιμο. Μόλις την τυλίξα τη στερέωσα προσωρινά με χαρτοταινία σε τρία σημεία ώστε να μην ξετυλιχτεί μέχρι να την τοποθετήσω πάλι μέσα στο τελικό. Να προτίμήσετε χαρταταινία και όχι κάποιο άλλο υλικό (πχ. σύρμα). Η λογική είναι ότι η χαρτοταινία μόλις ζεσταθεί καίγεται και αφήνει την κουβέρτα να απλώσει και να ανοίξει μέσα στο τελικό καταλαβάνοντας το χώρο που θέλει/πρέπει. Αφού τα έκλεισα όλα, τα συναρμολόγησα και πήγα βόλτα. Είχα συνηθήσει το σαματά, αλλά η διαφορά στη μείωση του θορύβου είναι άμεσα αντιληπτή. Όπως άμεσα αντιληπτός είναι και ο τρόπος λειτουργίας της μηχανής, κυρίως σε ότι αφορά την απόδοση. "Γέμισε" στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και τραβάει αισθητά πιο δυνατά σε σχέση με πρίν (έχω φάει ήδη 2 δοχεία με άσκοπες επιταχύνσεις). Στην αρχή μου άλλαξε και το ρελαντί λίγο και χρειάστηκε μικροδιόρθωση. Γενικά η επισκευή δούλεψε μιά χαρά και εκτός από την προσωπική εργασία η κουβέρτα έκανε μόλις €18. Μένει να δούμε πόσο θα κρατήσει σε βάθος χρόνου μέχρι να φύγει και αυτή από τη χρήση...



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2733
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #9 on: Τρίτη 27 Νοέμβριος 2018, 13:25:06 μμ
Ενδιαφέρον!
Πρώτον ότι το υλικό των αφτερμάρκετ κάποτε εξαϋλώνεται.
Δεύτερον, η διαφορά στον κινητήρα με την προσθήκη του μονωτικού.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9764
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #10 on: Τρίτη 27 Νοέμβριος 2018, 13:46:23 μμ
Τώρα π@π@ριά θα πώ  :goofy:   ...  αλλά ....

Αλλά τι το καλύτερο να μετρούσαμε το μηχανάκι πρίν κ μετά σε δυναμόμετρο ωστε να πετυχαίναμε το βέλτιστο . :eusa_think:



Online stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #11 on: Τρίτη 27 Νοέμβριος 2018, 19:11:09 μμ
Ιδανικά θα ήταν καλό να βλέπαμε σε νούμερα αυτό που νιώθω. Εγώ που τη χρησιμοποιώ καθημερινά και τη γνωρίζω σίγουρα "γεμισε" χαμηλά και μεσαία, δεν είναι απλά ιδέα μου. Αν θα έπρεπε να μαντέψω θα έλεγα 2-3 ίππους (το πολυ). Όσο Για το υλικό μου έκανε και εμένα αρνητική εντύπωση, δεδομένου ότι πρόκειται για επώνυμη (καλη) εξατμιση. Δεν γνωρίζω αν είναι η χρήση λόγω της κάνω, το υλικό, η κάτι άλλο. Είμαι περίεργος να δω πόσο θα κρατήσει αυτό (Που είναι και αυτό επώνυμο).

Sent from my SM-G965F using Tapatalk




Offline bestoftherest7

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 268
Reply #12 on: Παρασκευή 20 Μάρτιος 2020, 20:39:20 μμ
Την εβαψα πριν 1,5 χρονο με μπογια υψηλης θερμοκρασιας. Νομιζα οτι υπηρχε μονο σπρευ. Με το πινελο βαφεις το 95% της εξατμισης χωρις να τημ αφαιρεσεις


XL650V


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9764
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #13 on: Σάββατο 21 Μάρτιος 2020, 22:34:10 μμ
Μπορείς να την πάς για ματ χρώμιο, οταν την βουτήξουν στο καζάνι γινεται κ καινούργια εσωτερικά.



Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3198
Reply #14 on: Κυριακή 02 Οκτώβριος 2022, 20:48:13 μμ
Τελικά προμηθεύτηκα από κατάστημα με είδη μοτοσυκλέτας έτοιμο κεραμοβάμβακα για τετράχρονες μοτοσυκλέτες της FMF. Είναι μία ορθογώνια κουβέρτα που την κόβεις κατα το δοκούν. Αφού προχώρησα στην αφαίρεση του τελικού το άνοιξα από το πίσω μέρος (το τελικό της Arrow έχει βίδες αλεν) και έβγαλα τη φλογέρα. Την καθάρισα από την καρβουνίλα και έβαγαλα τα ελάχιστα υπολείματα του προηγούμενου κεραμοβάμβακα. Στη συνέχεια πήρα τη φλογέρα και ξεκίνησα να τυλίγω σφιχτά την κουβέρτα, ενώ στη δικιά μου περίπτωση δεν χρειάστηκε καθόλου κόψιμο. Μόλις την τυλίξα τη στερέωσα προσωρινά με χαρτοταινία σε τρία σημεία ώστε να μην ξετυλιχτεί μέχρι να την τοποθετήσω πάλι μέσα στο τελικό. Να προτίμήσετε χαρταταινία και όχι κάποιο άλλο υλικό (πχ. σύρμα).

Επειδή σκοπεύω να το κάνω σε mivv, θυμάσαι εάν είχε άλλα υλικά μέσα εκτός από τον πετροβάμβακα (ή όπως αλλιώς το λένε, έχω βρει 500 ονομασίες).
Επίσης, εάν θυμάσαι να ήταν περισσότερο καμμένος στο κάτω μέρος, εκεί μου ενώνεται με το μεσαίο που πάει στο καταλύτη.
Χρησιμοποίησες κάποιο υλικό να μοντάρεις σωλήνες, σιλικόνη ή κάποιο ειδικό που χρησιμοποιούν οι εξατμισάδες ?


Μένει να δούμε πόσο θα κρατήσει σε βάθος χρόνου μέχρι να φύγει και αυτή από τη χρήση...

Αυτό είναι ένα θέμα που δεν αναφέρεται γενικά στις aftermarket εξατμίσεις, αλλά είναι βασικό. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει κάποια μελέτη, όπως λένε, αναφορικά δε με το βάρος, είναι λογικό να είναι ελαφρύτερα. Δεν έχουν διαφράγματα και είναι ζήτημα μακροχρόνια εάν κάνουν και κακό στο κινητήρα.


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Online stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #15 on: Δευτέρα 03 Οκτώβριος 2022, 06:37:02 πμ


Επειδή σκοπεύω να το κάνω σε mivv, θυμάσαι εάν είχε άλλα υλικά μέσα εκτός από τον πετροβάμβακα (ή όπως αλλιώς το λένε, έχω βρει 500 ονομασίες).
Επίσης, εάν θυμάσαι να ήταν περισσότερο καμμένος στο κάτω μέρος, εκεί μου ενώνεται με το μεσαίο που πάει στο καταλύτη.
Χρησιμοποίησες κάποιο υλικό να μοντάρεις σωλήνες, σιλικόνη ή κάποιο ειδικό που χρησιμοποιούν οι εξατμισάδες ?


Αυτό είναι ένα θέμα που δεν αναφέρεται γενικά στις aftermarket εξατμίσεις, αλλά είναι βασικό. Δεν θεωρώ ότι υπάρχει κάποια μελέτη, όπως λένε, αναφορικά δε με το βάρος, είναι λογικό να είναι ελαφρύτερα. Δεν έχουν διαφράγματα και είναι ζήτημα μακροχρόνια εάν κάνουν και κακό στο κινητήρα.

Καλημέρα. Ο πετροβάμβακας δεν ήταν καμμενος σε κανένα σημείο, ήταν μια λευκή κουβέρτα. Ανοίγοντας το τελικό άδειασα ότι είχε μείνει από τον παλιό μέσα στο τελικό (ο περισσότερος είχε πετάξει). Η συσκευασία του καινούργιου δεν είχε κάτι άλλο εκτός από τον πετροβάμβακα. Το μόνο που έκανα ήταν όταν τυλίγεις τη φλογέρα της εξάτμισης με τον πετροβάμβακα το κάνεις σφιχτά, τόσο όσο όταν τελειώσεις η τελική διάμετρος να είναι μικρότερη από τη διάμετρο του αλουμινένιου τελικού (αλλιώς δεν χωράει). Για να το συγκρατήσεις όσο θα προσπαθείς να το βάλεις στο τελικό τύλιξε τον πετροβάμβακα δύο φορές με χαρτοταινια. Η χαρτοταινια δεν χρειάζεται να τη βγάλεις και μόλις ξεκίνησεις να δουλεύεις τον κίνητρα ζεσταίνεται, κόβεται και αφήνει τον πετροβάμβακα να απλώσει μέσα στο τελικό. Στο δικό μου τελικό που ήταν ένα arrow δε χρειαστηκα κανένα άλλο υλικό εκτός από το πετροβάμβακα και ένα αλεν να ξεβιδωσω το τελικό. Άλλες εξατμίσεις μπορεί να χρειαστούν περισσότερα εργαλεία. Η επέμβαση πάντως είχε κρατήσει τουλάχιστον δύο χρόνια, μέχρι που πούλησα τη μηχανή και δουλεύει αλλά δύο με τον ίδιο. Αξίζει η αλλαγή.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk