Hellas Transalp Forum

ΒΛΑΒΗ & ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΗΝΙΟΥ σε transalp 650

XTerminator · 7473

Offline XTerminator

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 467
on: Τρίτη 22 Μάιος 2012, 19:29:58 μμ
Πριν λιγες μερες αφου το μηχανακι ( τραν-650/ μοντ.2004 με 47000 χλμ ) μου εκανε κατι περιεργα σαν διακοπες αλλα χωρις να δειχνει σοβαρο το προβλημα,αποφασισα να το παω συνεργειο να το δουμε.Βασικα μια αιτια που με παραξενεψε ηταν και τα πολλα πλεον σκασιματα απο την εξατμιση στο "αφημα" του γκαζιου.Υπολογιζα σε αλλο προβλημα οπως βενζινη....ρυθμιση καρμπυρατερ.Τελικα ψαχνοντας (κατευθειαν) τον ανορθωτη (...δεν ξερω αν το λεω σωστα,αυτην την ψυκτρα κατω απο την σελα..) ειδαμε οτι ταχα μου ηταν ΟΚ και αρα το προβλημα πηγαινε ποιο κατω στο πηνιο.Μετρωντας με το πολυμετρο ενα απο τα κατω καλωδια δεν εδεινε ρευμα.Αρα ειχε προβλημα το πηνιο.Βρηκαμε ανταλλακτικο και σημερα παμε για αντικατασταση...απο οτι καταλαβα μιλαμε για χοντρη ζημια απο χρημα....αυριο θα ξερω το ολικο ποσο.
  Τελικα εχουμε ευαισθησια με τα τρανσαλπ σε αυτον τον τομεα? εννοω κυριως στα ηλεκτρολογικα?  Εχει παθει ( δεν το ευχομαι για κανεναν  :) ) αλλος τετοια ζημια και να πρεπει να αλλαξει πηνιο?
 Μου ηρθε καπως....αποτομο το θεμα....


"ΝΑ ΦΟΒΑΣΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΩΝ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ"


Offline Chris_de_Ze

  • Veteran
  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9270
    • Hellas Saab Forum
Reply #1 on: Τρίτη 22 Μάιος 2012, 20:24:12 μμ
  Τελικα εχουμε ευαισθησια με τα τρανσαλπ σε αυτον τον τομεα?
Όχι τα ΤΑ δεν έχουν κάποια ευπάθεια στο σημείο αυτό, ούτε πολύ συχνές βλάβες.


Ιδρυτικό μέλος HTC.   XL600V P/YB
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.


Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #2 on: Τετάρτη 23 Μάιος 2012, 10:13:54 πμ
δεν εχω ξαναακουσει σε τρανσαλπ παρομοιο προβλημα.

το επαθα στο παλιο βαραντερο... ειχε κανα 500αρικο καινουριο το πηνιο, βρηκα μεταχειρισμενο με 250, και το εβαλα μονος.
Ολα τελεια!

το μονο προβλημα μου ηταν οτι ο μηχανικος ειχε διαγνωσει προβλημα στον ανορθωτη, και τον αλλαξαμε (κανα 130αρι)... αλλα τελικα το προβλημα ηταν πιο πριν στο πηνιο... οποτε τσαμπα τα λεφτα...

Σχεδον απο τοτε κατηργησα ολους τους μηχανικούς...  και βασιστηκα μονο σε μενα για όλα (βλαβες, σερβις, κλπ)   
Τον ευχαριστω για αυτο...


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline XTerminator

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 467
Reply #3 on: Τετάρτη 23 Μάιος 2012, 12:57:59 μμ
δεν εχω ξαναακουσει σε τρανσαλπ παρομοιο προβλημα.

το επαθα στο παλιο βαραντερο... ειχε κανα 500αρικο καινουριο το πηνιο, βρηκα μεταχειρισμενο με 250, και το εβαλα μονος.
Ολα τελεια!

το μονο προβλημα μου ηταν οτι ο μηχανικος ειχε διαγνωσει προβλημα στον ανορθωτη, και τον αλλαξαμε (κανα 130αρι)... αλλα τελικα το προβλημα ηταν πιο πριν στο πηνιο... οποτε τσαμπα τα λεφτα...

Σχεδον απο τοτε κατηργησα ολους τους μηχανικούς...  και βασιστηκα μονο σε μενα για όλα (βλαβες, σερβις, κλπ)   
Τον ευχαριστω για αυτο...
Σωστα τα λες.Ακρη παντως δεν βγαινει ευκολα.Το κακο στην περιπτωση μου ειναι οτι η βλαβη ειναι στο ποιο απιθανο και μαλλον αρκετα ακριβο.....Τ


"ΝΑ ΦΟΒΑΣΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΩΝ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ"


Offline Διαμαντης

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2816
Reply #4 on: Τετάρτη 23 Μάιος 2012, 13:51:57 μμ
Μην τρώτε αμάσητο ότι λένε οι μηχανικοί.
Τα ηλεκτρολογικά - ηλεκτρονικά εξαρτήματα κάθε οχήματος έχουν διαδικασία (συνήθως) πολυμέτρησης οπότε και εξακριβώνεται η βλάβη τους. Αναφέρεται αναλυτικά σε κάθε manual επισκευής και συντήρησης.
Είναι λάθος, μπακαλίστικος και τεμπέλικος τρόπος να αλλάζεις εξαρτήματα μέχρι να διαπιστώσεις ποιό φταίει.
ΟΛΑ αναγράφονται στα manual.



Offline Aerios

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3379
  • Όλα Τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν...
Reply #5 on: Τετάρτη 23 Μάιος 2012, 14:05:15 μμ
Τα πηνία για να δείς αν έχουν θέμα μετράς την αντίστασή τους σε κλίμακα όχι μεγαλύτερη του 1Ω. Τα σκασίματα μπορεί να οφείλονται σε πάρα πολλούς λόγους όπως διαρροές απο υποπιέσεις, τρύπιες μεμβράνες στα Κάρμπς, κακή ρύθμιση των Κάρμπς και πολλά άλλα.
Νομίζω ότι πρώτα ψάχνεις αυτά που δεν έχουν κόστος (τα απλά δηλαδή) και μετά πάς στα περίπλοκα.
Όταν έχεις πονοκέφαλο δηλ. δεν κάνεις κατευθείαν αξονική παίρνεις ένα παυσίπονο πρώτα ;D



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9920
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #6 on: Τετάρτη 23 Μάιος 2012, 19:16:55 μμ
Απο το Altenator φεύγουν τρια κίτρινα καλώδια, ανάμεσά τους πρέπει να υπάρχει μια αντίσταση ,οπως είπε και ο Θανάσης, 0.1 εως 1.0 ΩΗΜ. Επίσης πρέπει να γίνει ελεγχος αναμεσα σε κάθε ενα απο αυτά και την γείωση.
Φυσικά με την φίσα εκτός.
Η Honda στο μανουαλ προτείνει αντικατασταση του στατορα μόνον οταν υπάρχει βραχυκύκλωμα με την γείωση.
Για ψάχτο λιγάκι πριν βάλεις το χερι στην τσέπη.



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #7 on: Τετάρτη 23 Μάιος 2012, 19:28:21 μμ
Μην τρώτε αμάσητο ότι λένε οι μηχανικοί.
Τα ηλεκτρολογικά - ηλεκτρονικά εξαρτήματα κάθε οχήματος έχουν διαδικασία (συνήθως) πολυμέτρησης οπότε και εξακριβώνεται η βλάβη τους. Αναφέρεται αναλυτικά σε κάθε manual επισκευής και συντήρησης.
Είναι λάθος, μπακαλίστικος και τεμπέλικος τρόπος να αλλάζεις εξαρτήματα μέχρι να διαπιστώσεις ποιό φταίει.
ΟΛΑ αναγράφονται στα manual.
:thumbright:



Offline XTerminator

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 467
Reply #8 on: Πέμπτη 24 Μάιος 2012, 00:13:08 πμ
εχεται δικαιο παιδια σε οτι λετε παραπανω,το θεμα ειναι πως σε μερικα πραγματα που δεν γνωριζεις πολλες φορες αναγκαζεσαι να δεχτεις οτι ισχυει αυτο που σου λεει το συνεργειο.Σου μενει βεβαια  ενα "σκοτεινο σημειο" και παντα εχεις μια αμφιβολια αν αυτο που επισκευαστηκε ειναι και το σωστο....αλλα τι να πεις...καθε φορα μαθαινεις και κατι παραπανω.
  Το σωστοτερο ειναι αυτο που ειπε προηγουμενα ενας φιλος,οτι πρεπει τελικα να μαθεις να κανεις τον μηχανικο μονος
Επισης για να βγαλεις ακρη πρεπει να μπορεις να εισαι στο συνεργειο και πανω απο το κεφαλι του μαστορα ολη την ωρα,για να ξερεις τι ακριβως εγινε....αλλιως....το πας με την τυχη αναγκαστικα.


"ΝΑ ΦΟΒΑΣΑΙ ΤΗΝ ΟΡΓΗ ΤΩΝ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ"


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9920
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #9 on: Πέμπτη 24 Μάιος 2012, 08:20:56 πμ
Και εσύ εχεις δίκιο, είναι φυσικό αν δεν γνωρίζεις ορισμένα πράγματα να κάνεις οτι σου λένε.
Ομως οταν πρόκειται για κάτι τόσο ακριβό, καλό θα ηταν και (εστω)  μια ακόμα γνώμη.

Δεν το ξέρω και δεν μπορώ να το πώ με σιγουριά, το αν τελικά δουλεύει ο κινητήρας με καμμένο (κομένο) το ενα απο τα τρία τυλίγματα του στατορα.
Αν γίνεται κατι τετοιο τότε μάλλον εχει δίκιο ο μηχανικός σου.
Αν δεν , τότε κάνει λάθος και εσύ πληρώνεις άδικα.



Offline Sotos

  • Global Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 11470
Reply #10 on: Πέμπτη 24 Μάιος 2012, 08:45:31 πμ
Και εσύ εχεις δίκιο, είναι φυσικό αν δεν γνωρίζεις ορισμένα πράγματα να κάνεις οτι σου λένε.
Ομως οταν πρόκειται για κάτι τόσο ακριβό, καλό θα ηταν και (εστω)  μια ακόμα γνώμη.

Δεν το ξέρω και δεν μπορώ να το πώ με σιγουριά, το αν τελικά δουλεύει ο κινητήρας με καμμένο (κομένο) το ενα απο τα τρία τυλίγματα του στατορα.
Αν γίνεται κατι τετοιο τότε μάλλον εχει δίκιο ο μηχανικός σου.
Αν δεν , τότε κάνει λάθος και εσύ πληρώνεις άδικα.


στο Varadero δουλευε κανονικα οσο η μπαταρια ειχε ρευμα... επειδη ομως δεν φορτιζε, μολις αδειαζε... γιοκ!

με ενα πολυμετρο κανεις μια χαρα διαγνωση... οπως ειπωθηκε και παραπανω.  Ο μηχανικος μου ειχε πει οτι την εκανε...
το προβλημα λυθηκε οταν την εκανα εγω μονος, βημα βημα σε ον λαιν συνδεση με τον Chris_de_ze φυσικα...
 


Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 82.144km


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9920
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #11 on: Πέμπτη 24 Μάιος 2012, 14:38:23 μμ

στο Varadero δουλευε κανονικα οσο η μπαταρια ειχε ρευμα... επειδη ομως δεν φορτιζε, μολις αδειαζε... γιοκ!

με ενα πολυμετρο κανεις μια χαρα διαγνωση...
 

Aρα τι πιό απλό απο εναν έλεγχο τάσης στους πόλους της μπαταρίας για την ταση φόρτισης.
Αν και ο συμφορουμίτης δεν ανέφερε κάποιο πρόβλημα στην φόρτιση της μπαταρίας, η κάποιο παραπονο απο την μπαταρία.

Βέβαια δεν γνωρίζουν όλοι την χρήση του πολύμετρου.