Hellas Transalp Forum

Ένα λάδι ρε παιδιά!!!

M. I. Pagalos · 633242

Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1437
Reply #750 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 08:31:39 πμ

Τελικά μήπως η μάρκα είναι κάτι το σχετικό? Η απλά μου βγήκαν εμένα καλά τα φθηνά?

Αν σου βγούν τόσο καλά (όπως λες) δεν πρόκειται να ξαναπάρω amsoil...

Θα ρίξω ένα αντιτριβικό (που το έχω σκοπό έτσι κι αλλιώς) και θα κάνω αλλαγές ανα 5000 χλμ !  ;D


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


kostasxlv

  • Guest
Reply #751 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 08:50:09 πμ
Μια σύντομη ενημέρωση για το "τηγανόλαδο" που έριξα στην ΤΑ. Χιλιόμετρα δεν έχω κάνει πολλά (μόλις 700) αλλά δεν έχω κανένα απολύτως πρόβλημα. Τα λάδια που έβγαλα (Torco) βγήκαν στις 6200 περίπου και ήταν όπως την πρώτη φορά που τα έριξα μέσα. Άριστα από την αρχή μέχρι το τέλος.
Γιαννη μπορεις να το διευκρινησεις λιγο αυτο?Τι ακριβως εννοεις λεγοντας οτι ηταν οπως οταν τα εβαλες?



Offline trackler

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 5433
Reply #752 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 08:54:28 πμ
Θα ρίξω ένα αντιτριβικό (που το έχω σκοπό έτσι κι αλλιώς) και θα κάνω αλλαγές ανα 5000 χλμ !  ;D

 :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:

το αντιτριβικο δεν κανει στην ΤΑ.υπαρχει πιθανοτητα να σου πατιναρει ο συμπλεκτης μετα και αν ειναι αυτο που κραταει για πολλες χιλιαδες χλμ,αντε βγαλτο μετα.




Offline Giorgio de Sarm

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 264
Reply #753 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 09:08:00 πμ
Χωρίς να είμαι ειδικός,να πω πως από ότι έχω διαβάσει,το λάδι όταν αλλάζει,δεν πρέπει να είναι όπως το είχαμε βάλει! Κι αυτό,διότι εκτός των άλλων,ένα καλό λάδι παρέχει και απορρυπαντικές ιδιότητες στον κινητήρα οι οποίες τον καθαρίζουν εσωτερικά.



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1437
Reply #754 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 09:47:24 πμ
:eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:

το αντιτριβικο δεν κανει στην ΤΑ.υπαρχει πιθανοτητα να σου πατιναρει ο συμπλεκτης μετα και αν ειναι αυτο που κραταει για πολλες χιλιαδες χλμ,αντε βγαλτο μετα.


 :eusa_naughty: :eusa_naughty: :eusa_naughty:

δοκιμασμένο στο tiger για πολλά πολά χλμ. Ο συπλέκτης δεν πατινάρει διότι το αντιτριβικό λειτουργεί μόνο σε επαφή μέταλο με μέταλο. Όταν έχει να κάνει με φερμουίτ, το αφήνει ανεπηρέαστο. Σου μιλώ εκ πείρας!


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #755 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 11:12:46 πμ
Γιάννη το τηγανόλαδο είναι 15/50 και τα Torco 20/50 ?

Iσως αυτός είναι ο λόγος για τον μειωμένο θόρυβο στην καμπάνα.

Οσο για την κατανάλωση λαδιού αυτή θα την δείς μετα απο ενα μεγαλο ταξίδι με σταθερές  ταχύτητες 110-120λμ/ω που ανοίγουν τα μέταλλα.

Στα Αmsoil πάντως μετά απο 500χλμ τώρα φάνηκε να "εστρωσαν"  και μειώθηκε κάπως ο θόρυβος απο την καμπάνα.
Αψογο λάδι, ιδανικό για καλοκαίρι το 20/50, για χειμώνα δεν το βλέπω και τόσο μάλλον θα θέλει 15/50 αν και εδώ στα νότια δεν εχουμε θερμοκρασίες κατω απο το μηδέν.
Φυσικά δεν μιλάω για το αν εκαψε , ουτε γραμμή!



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #756 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 12:28:03 μμ
Γιαννη μπορεις να το διευκρινησεις λιγο αυτο?Τι ακριβως εννοεις λεγοντας οτι ηταν οπως οταν τα εβαλες?

Βγήκαν μαύρα όπως πρέπει, δηλαδή έδειξαν ότι καθάρισαν τον κινητήρα, όμως σε αντίθεση με άλλα λάδια (πχ Castrol που είχα δουλέψει παλιότερα και μου τα έβγαζε σαν νερό), δεν φάνηκαν να έχουν "σπάσει", δηλαδή κρατούσαν αρκετά καλά την πυκνότητα που είχαν όπως όταν ήταν καινούργια. Άλλωστε μέχρι τα τελευταία χιλιόμετρα δεν είχε αλλάξει καθόλου η αίσθηση και ο θόρυβος στο σασμάν.

Χωρίς να είμαι ειδικός,να πω πως από ότι έχω διαβάσει,το λάδι όταν αλλάζει,δεν πρέπει να είναι όπως το είχαμε βάλει! Κι αυτό,διότι εκτός των άλλων,ένα καλό λάδι παρέχει και απορρυπαντικές ιδιότητες στον κινητήρα οι οποίες τον καθαρίζουν εσωτερικά.

Το έχω γράψει παλιότερα νομίζω και γι αυτό συμφωνώ με αυτά που λες. Όσον αφορά το χρώμα τα δικά μου λάδια βγήκαν μαύρα όπως έπρεπε αφού καθάριζαν τον κινητήρα (το ανέφερα πιο πάνω) Αυτό που μου έκανε εντύπωση είναι ότι κράτησαν τις ιδιότητες και τη ρευστότητα τους μέχρι τα τελευταία χιλιόμετρα, σε σημείο να μπορώ να πώ ότι άνετα θα έβγαζαν μέχρι τις 7000 ίσως και παραπάνω.

Γιάννη το τηγανόλαδο είναι 15/50 και τα Torco 20/50 ?

Iσως αυτός είναι ο λόγος για τον μειωμένο θόρυβο στην καμπάνα.

Οσο για την κατανάλωση λαδιού αυτή θα την δείς μετα απο ενα μεγαλο ταξίδι με σταθερές  ταχύτητες 110-120λμ/ω που ανοίγουν τα μέταλλα.

Στα Αmsoil πάντως μετά απο 500χλμ τώρα φάνηκε να "εστρωσαν"  και μειώθηκε κάπως ο θόρυβος απο την καμπάνα.
Αψογο λάδι, ιδανικό για καλοκαίρι το 20/50, για χειμώνα δεν το βλέπω και τόσο μάλλον θα θέλει 15/50 αν και εδώ στα νότια δεν εχουμε θερμοκρασίες κατω απο το μηδέν.
Φυσικά δεν μιλάω για το αν εκαψε , ουτε γραμμή!

15-50 είναι Νίκο. Νόμιζα ότι είχα βάλει το σωστό λινκ, αλλά τελικά αυτό δείχνει σε 20-50. Εδώ είναι το σωστό:
http://www.oilsmotoauto.gr/index.php?module=products&pid=116

Αυτό που σκέφτομαι τώρα είναι μήπως τελικά το γυρίσω σε 15-50 αλλά εκεί οι επιλογές μου είναι ελάχιστες αφού δεν πλησιάζω castrol motul και θέλω να αποφύγω τα 100% συνθετικά. Πάντως και με το φθηνό (το οποίο τσίμπησε 1.5 ευρώ σε λίγες μέρες  :2hysterical:) δεν μου έδειξε σημάδια προβλήματος. Ίσως αυτό που μετράει τελικά να είναι το ιξώδες και όχι τόσο η μάρκα.

Το ταξίδι μου έγινε φορτωμένος, τριβάλιτσο, με ταχύτητες μέχρι 110 χαω και αρκετό ζόρι σε ανηφόρες. Πρέπει να περάσω τα 120 για να αρχίσει να καίει? Αν ναι δεν πρόκειται ποτέ να μου λείπει ούτε σταγόνα αφού και τα 110 που έφτασα τα έφτασα γιατί καθυστέρησα να ξεκινήσω και δεν ήθελα να με πιάσει η βροχή. Γενικα ταξιδεύω από 90~100max γιατί δεν βιάζομαι ποτέ και θέλω να ευχαριστηθώ τη διαδρομή  ;D



kostasxlv

  • Guest
Reply #757 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 12:53:22 μμ
Βγήκαν μαύρα όπως πρέπει, δηλαδή έδειξαν ότι καθάρισαν τον κινητήρα, όμως σε αντίθεση με άλλα λάδια (πχ Castrol που είχα δουλέψει παλιότερα και μου τα έβγαζε σαν νερό), δεν φάνηκαν να έχουν "σπάσει", δηλαδή κρατούσαν αρκετά καλά την πυκνότητα που είχαν όπως όταν ήταν καινούργια. Άλλωστε μέχρι τα τελευταία χιλιόμετρα δεν είχε αλλάξει καθόλου η αίσθηση και ο θόρυβος στο σασμάν.
:thumbright: :thumbright: :thumbright:
Για ρινισματα κοιταξες καθολου?



Offline makispsilos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 662
Reply #758 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 14:33:46 μμ
ρε παιδια για να μην ψάχνω ολο το post [30 σελιδες] τι λάδι να βάλω στο τα 400 ; ο μηχανικός μου έβαζε 10-40 και πόσο περνei;



Offline makispsilos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 662
Reply #759 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 16:49:26 μμ
βρε δεν υπάρχει κανείς για ενημέρωση;



Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #760 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 23:16:27 μμ
ρε παιδια για να μην ψάχνω ολο το post [30 σελιδες] τι λάδι να βάλω στο τα 400 ; ο μηχανικός μου έβαζε 10-40 και πόσο περνei;
Εγώ θα έβαζα 20/50 φιλαράκο μου..... και θα είναι μια χαρά, τι να το κάνεις το άλλο ?

Όταν φτιάχτηκε το 400αρι το 10/40 ήταν μόνο για αγωνιστικά.... άσε που θα στο καίει  ;)
Τσάμπα χρήμα θα δώσεις.


Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Offline makispsilos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 662
Reply #761 on: Σάββατο 27 Ιούλιος 2013, 23:39:49 μμ
Εγώ θα έβαζα 20/50 φιλαράκο μου..... και θα είναι μια χαρά, τι να το κάνεις το άλλο ?

Όταν φτιάχτηκε το 400αρι το 10/40 ήταν μόνο για αγωνιστικά.... άσε που θα στο καίει  ;)
Τσάμπα χρήμα θα δώσεις.

ευχαριστώ γιαννη μου
κανείς αλλος καμια γνωμη;
και ποσά λίτρα περνei;



Offline trelomhxmhx

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 582
Reply #762 on: Κυριακή 28 Ιούλιος 2013, 03:56:41 πμ
ευχαριστώ γιαννη μου
κανείς αλλος καμια γνωμη;
και ποσά λίτρα περνei;

κατά την γνώμη μου το 20/50 είναι "παχύ" λάδι αλλά τώρα που είναι καλοκαίρι δεν χάνεις τίποτα να το δοκιμάσεις,

κατά την γνώμη μου ξεκινάς με το πιο "λεπτό" λάδι και ανεβαίνεις μόνο αν σου καίει (κατά την γνώμη μου είναι η πιο ακίνδυνη μέθοδος), άρα μείνει με το 10-40 και αν σου καίει πήγαινε σε 15/20-50

και για τα λίτρα:

Oil capacity: 2.8lt (net), 2.3lt (with filter exchange), 2.2lt (oil exchange only)

αλλά το πιο σωστό είναι να το αδειάσεις όσο πιο καλά μπορείς και να βάλεις 2 λίτρα και μετά παρακολουθώντας τον δείκτη συμπληρώνεις όσο πρέπει (μετράμε με την τάπα ακουμπητή και όχι βιδωμένη)


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #763 on: Κυριακή 28 Ιούλιος 2013, 15:07:59 μμ
:thumbright: :thumbright: :thumbright:
Για ρινισματα κοιταξες καθολου?

Στο δοχείο που άδειασα τα παλιά, και στη συνέχεια που τα έριξα σε μπουκαλάκια για να φύγουν για ανακύκλωση, δεν παρατήρησα κάτι. Να σημειώσω όμως ότι δεν άλλαξα φίλτρο αυτή τη φορά, οπότε παίζει να έχει κρατήσει εκείνο ρινίσματα μέσα του? Γενικά δεν βρήκα κάτι το περίεργο - αξιοσημείωτο κατά την αλλαγή.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #764 on: Κυριακή 28 Ιούλιος 2013, 21:03:16 μμ
Συμφωνώ με τον trelomhxmhx, αν αλλάξεις τύπο λαδιού η μάρκα να αλλάξεις ΚΑΙ φίλτρο.
Βάλε 2 λίτρα και τα υπόλοιπα με υπομονή. ;D

Και να σχολιάσω κάτι ακόμα, διαβάζω εδώ μέσα οτι το 20/50 είναι ¨παχύ¨λάδι.
Δεν το νομίζω, αφού στην χώρα μας περισσότερο το δουλεύουμε στο 50 παρά στο 20.
Το 20αρι ξεκινάει απο τους 20οC και ξεπερνά τους 40. Τό ίδιο ισχύει  και για το 10/40 που όμως κατεβαίνει στους - !0οC.

Aυτό όμως που εχω παρατηρήσει είναι οτι κυνηγάμε ενα λάδι που να ταιριάζει στο αυτί μας και στο τι καταλαβαίνει το αριστερό ποδάρι μας. ;D
Δυστυχώς ακόμα και λάδια με ίδιο ιξώδες δεν συμπεριφέρονται το ίδιο. Ανάλογα την μάρκα λάδια με ίδιο ιξώδες εχουν διαφορετική ρευστότητα και δείχνουν πιό ¨παχιά¨η πιό "λεπτά".
Αυτό κάνει δυσκολότερη την επιλογή αφού εκτός της υποκειμενικής γνώμης εχουμε και διαφορετικά συντηρημένα μηχανάκια.
Και θα εχετε φυσικά παρατηρήσει οτι στο δικό σας μηχανάκι ακούτε ενα σωρό θορύβους ενώ στα ξένα πολύ λιγότερους. :2hysterical:



Offline ΚΡΑΣΟΠΑΤΕΡΑΣ

  • Ο ΑΣΤΡΑΠΟΓΙΑΝΝΟΣ
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3677
  • Δεν σπάει δεν χαλάει…δεν στραβώνει δεν λυγάει !!
    • http://www.biowines.gr/
Reply #765 on: Κυριακή 28 Ιούλιος 2013, 22:41:55 μμ
Συμφωνώ με τον trelomhxmhx, αν αλλάξεις τύπο λαδιού η μάρκα να αλλάξεις ΚΑΙ φίλτρο.
Βάλε 2 λίτρα και τα υπόλοιπα με υπομονή. ;D

Και να σχολιάσω κάτι ακόμα, διαβάζω εδώ μέσα οτι το 20/50 είναι ¨παχύ¨λάδι.
Δεν το νομίζω, αφού στην χώρα μας περισσότερο το δουλεύουμε στο 50 παρά στο 20.
Το 20αρι ξεκινάει απο τους 20οC και ξεπερνά τους 40. Τό ίδιο ισχύει  και για το 10/40 που όμως κατεβαίνει στους - !0οC.

Aυτό όμως που εχω παρατηρήσει είναι οτι κυνηγάμε ενα λάδι που να ταιριάζει στο αυτί μας και στο τι καταλαβαίνει το αριστερό ποδάρι μας. ;D
Δυστυχώς ακόμα και λάδια με ίδιο ιξώδες δεν συμπεριφέρονται το ίδιο. Ανάλογα την μάρκα λάδια με ίδιο ιξώδες εχουν διαφορετική ρευστότητα και δείχνουν πιό ¨παχιά¨η πιό "λεπτά".
Αυτό κάνει δυσκολότερη την επιλογή αφού εκτός της υποκειμενικής γνώμης εχουμε και διαφορετικά συντηρημένα μηχανάκια.
Και θα εχετε φυσικά παρατηρήσει οτι στο δικό σας μηχανάκι ακούτε ενα σωρό θορύβους ενώ στα ξένα πολύ λιγότερους. :2hysterical:

Σωστά τα λές.... αλλά το 20/50 έχει ασφαλές εκκίνηση κινητήρα απο -5 περίπου, για την Ελλάδα και ιδιαίτερα σε μοτέρ παλιάς τεχνολογίας και δουλεμένα είναι απο τις καλύτερες επιλογές, όπως και το 15 / 50 είναι απο τα καλύτερα που κυκλοφορούν για την χώρα μας.
Το να βάλεις ιξώδες κρύου δείκτη 5 που δουλεύει στους -30 η και το 10 που είναι για -20 δεν νομίζω να έχει καμία χρησιμότητα ουσιαστική.
Επίσης ο δείκτης 40 για τους μισούς μήνες σε εμάς είναι οριακό στην απόδοση του

Φυσικά ο καθένας μας βάζει αυτό που νομίζει οτι είναι καλύτερο για το εργαλείο του.


Οι άνθρωποι είναι σαν το κρασί, οι καλοί βελτιώνονται με τα χρόνια, οι άχρηστοι γίνονται ξύδι…..


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #766 on: Κυριακή 28 Ιούλιος 2013, 22:45:29 μμ
O λόγος που δεν το έκανα έχει αναφερθεί. Ήταν γιατί θέλω να μείνω (μάλλον) στα τόρκο και αφού τα ψευτόλαδα που έβαλα δεν θα μείνουν για πάνω από 2000 χιλιόμετρα δεν το συζητάω καν να δαπανήσω ένα 10άρικο για να πετάξω χωρίς ιδιαίτερο λόγο ένα φίλτρο, που έτσι και αλλιώς θα πήγαινε για αλλαγή στα επόμενα λάδια. Τώρα αν με το ανακάτεμα έφτιαξα ένα 16-55 ή 14-45 ή έναν αχταρμά αγνώστου ταυτότητος, από τη στιγμή που το όλο μείγμα παραμένει σε μορφή λαδιού και δεν έγινε γράσσο δεν νομίζω ότι έχω λόγο να ανησυχώ.  :2hysterical:

Για το 20-50, εγώ θα συμφωνήσω ότι είναι ένα αρκετά "παχύ" λάδι. Τη μηχανή τη δουλεύω όλο το χρόνο και με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Από τους 15 ακόμη βαθμούς (που είναι μια λογική θερμοκρασία για να κυκλοφορώ με μοτό), βλέπω ότι το λάδι "πήζει" και αργεί να ζεσταθεί, μεταφέροντας θορύβους σε όλη τη μοτ/τα, θορύβους οι οποίοι ίσως να δηλώνουν ότι συντελείται κάποια φθορά μεγαλύτερη από ότι εάν είχε το "σωστό" λάδι μέσα. Ακόμη στα παραπάνω να προσθέσω ότι έβλεπα δυσκολία της μίζας να γυρίσει τον κινητήρα, αν και θα μπορούσε να οφείλεται στη μπαταρία και όχι αποκλειστικά στο λάδι, ενώ όταν ήταν κρύο το λάδι είχα θέμα στο να βρώ τη νεκρά. Γι αυτό πάντα ζέσταινα τον κινητήρα αρκετά προτού ξεκινήσω. Τα παραπάνω φαινόμενα δεν τα παρατηρούσα με το λάδι που ήδη είχε μέσα όταν την αγόρασα (10-40), το οποίο  όμως δεν είχα την χαρά να δοκιμάσω σε ζέστη και σε κίνηση.

Η ιδανική μάλλον λύση για τη δική μου και μόνο περίπτωση είναι να τρενάρω το τηγανόλαδο μέχρι να πιάσουν τα κρύα και να δουλέψω τότε 10-40, ενώ στην επόμενη αλλαγή που βάσει χιλιομέτρων μου βγαίνει όταν ο καιρός θα έχει ζεστάνει να παίξω σε 20-50 κ.ο.κ. Αλλά δεν μπορεί κανείς να προβλέψει με ακρίβεια τι θερμοκρασίες θα "παίξουν", οπότε και πάλι γυρίζω σαν σκέψη στο 15-50 που αναφέρεται συχνά πυκνά εδώ.

Αυτό όμως που ίσως έχει περισσότερη σημασία για μένα, είναι η επιλογή μου να μην "παίξω" σε 100% συνθετικά λάδια, όχι απαραίτητα λόγω τιμής τους. Διάβαζα σε ξένο φόρουμ ότι όταν έχεις έναν κινητήρα "παλιό", το να του ρίξεις συνθετικά λάδια σε ορισμένες φορές μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στον κινητήρα. Ισχύει κάτι τέτοιο? Είναι όπως πχ στο αμάξι που όταν έβαζα 100% συνθετικό μου έκαιγε πάντα μέχρι 400ml στα 7000 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα σύμφωνα με το manual να πηγαίνει στον καταλύτη και να του κάνει ζημιά? (Το αξιοσημείωτο είναι ότι όταν άρχισα να γεμίζω με απλό λάδι δεν έλειπε ποτέ σταγόνα στις αλλαγές, άρα εδώ βλέπουμε ότι ορισμένοι κινητήρες έχουν "προτιμήσεις").




Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #767 on: Δευτέρα 29 Ιούλιος 2013, 08:23:49 πμ
Ο κύβος ερρίφθη κύριοι...

Πήγα και αγόρασα τούτο εδώ:

http://www.oilsmotoauto.gr/index.php?module=products&pid=528

στα 5 ευρώ και θα τα ρίξω σε 500 χιλιόμετρα από σήμερα. Θα μείνουν μέσα για maximum 1000 άντε 2000 χιλιόμετρα (τις καλοκαιρινές μου διακοπές δηλαδής) και εφ όσων δείχνουν ότι αντέχουν, εάν όμως "χαλάσει" η συνταγή τότε θα τα αλλάξω με ότι βρώ στην επαρχία. Τέλος Αυγούστου που θα έρθουν και πάλι τα Torco θα επιστρέψω σε αυτά. Αυτή τη φορά θεωρητικά προετοιμασμένος θα κάνω ένα μικρό στοκ για τρείς τουλάχιστον αλλαγές (~6 λίτρα) μιας και δεν είχα κανένα παράπονο από τα συγκεκριμένα, παρά μόνο από τον αντιπρόσωπο. Βλέποντας το όμως αντικειμενικά, είναι αναμενόμενο ότι δεν μπορεί να φέρνει καραβιές λάδια μια φορά το μήνα ειδικά σε περίοδο κρίσης. (Βέβαια θα μπορούσε να προνοήσει ώστε να μην ξεμένει αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία). Αυτό που εύχομαι είναι να μην αλλάξει η τιμή στα Torco προς τα πάνω.


Οπότε μέσα στην ΤΑ θα πέσει φθηνό λάδι. Ο λόγος που το κάνω είναι η οδήγησή μου. Έτσι όπως οδηγώ, πιστεύω ότι είναι δύσκολο να "σπάσω" το λάδι πράγμα στο οποίο συναινεί και η ίδια η μηχανή που δεν προσφέρει εξωπραγματικές επιδόσεις. Αν ταυτόχρονα τηρήσω και το πρόγραμμα αλλαγής που έχουμε όλοι τότε πιστεύω ότι δεν θα έχει πρόβλημα, ακόμη και αν τα λάδια αυτά γίνουν σαν νερό στα 2000 χιλιόμετρα που είναι πάρα πολύ νωρίς για να χαλάσουν όσο μάπα και αν είναι. Επίσης, όπως έιπα πιο πάνω προτιμώ τα Torco και είμαι διατεθιμένος να περιμένω λίγο καιρό ώστε να επιστρέψουν στην αγορά. Αν συμπληρώσω το άτυπο όριο των 2000 χιλιομέτρων και δεν βρώ τότε ναι θα συνεχίσω να ψάχνω, εκτός και αν μείνω ικανοποιημένος από τα φθηνά και τα κρατήσω στην τελική :2hysterical: Φίλτρο θα αλλάξω στην επόμενη οπότε δεν με απασχολεί καν.

Πιστεύω ότι ακόμη και στα λάδια παίζει σημαντικό ρόλο το μάρκετινγκ. Στο κυριότερο μέρος μιλάμε για το ίδιο προιόν, απλά με διαφορετικές προσμίξεις ώστε η κάθε εταιρεία να ξεχωρίζει. Το ότι τόσο καιρό συμπέρασμα δεν έχει βγεί στο παρόν θέμα, μάλλον λέει πολλά. Η διαφορά είναι στο πως "βλέπει" και "νιώθει" ο καθένας τη μηχανή του, αλλά παίζει και σημαντικό ρόλο το ότι πολλοί από εμάς δεν θα παραδέχοταν ότι η επιλογή ήταν λάθος. Πχ, εάν μου πλήρωνε τα λάδια ο Stoneman και δεν με ένοιαζε το τι θα έβλεπα κατά τη χρήση τους, τότε θα είχα πιο αντικειμενική άποψη από ότι εάν τα πλήρωνα μόνος μου. Βέβαια κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει για πολλούς λόγους.


Μεγάλο λάθος και τα δύο.

Το λάδι μπορεί να καταπονείται στά υψηλά φορτία, αλλά στα χαμηλά υπάρχει το πρόβλημα διάσπασης της λιπαντικής επιφάνειας. Απλά σε λίγες στροφές δεν αντέχει να διατηρήσει το λιπαντικό στρώμα και κινδυνεύεις να έχεις στενές επαφές τρίτου τύπου (και να το δείς στο μέλλον από τα ρινίσματα.

Όσο για το μαρκετινγκ εν μέρει έχεις δίκιο. Όμως αν σου πώ ότι η Shell ξοδεύει περίπου 1.2 δις για έρευνα στα λιπαντικά (ναι το νούμερο είναι σωστό 1.2 δις το χρόνο) θα δείς ότι το μάρκετινγκ δεν είναι και τόσο αέρας.

Προσωπικά δεν θα ρίσκαρα να χρησιμοποιήσω ένα λάδι που δεν το γνωρίζω ή δεν ξέρω πιάς γενιάς είναι (αν και θεωρητικά με μηχανή 10ετίας ή 20ετίας δεν έχεις πρόβλημα με λάδια προηγουμένων γινιών), μια και μια αστοχία θα μου δώσει κινητήρα στο χέρι. Προτιμώ να αργήσω να αλλάξω ένα καλό λάδι παρά να το αλλάξω με κάτι που δεν το ξέρω.


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #768 on: Δευτέρα 29 Ιούλιος 2013, 09:20:16 πμ
Μεγάλο λάθος και τα δύο.

Το λάδι μπορεί να καταπονείται στά υψηλά φορτία, αλλά στα χαμηλά υπάρχει το πρόβλημα διάσπασης της λιπαντικής επιφάνειας. Απλά σε λίγες στροφές δεν αντέχει να διατηρήσει το λιπαντικό στρώμα και κινδυνεύεις να έχεις στενές επαφές τρίτου τύπου (και να το δείς στο μέλλον από τα ρινίσματα.

Εδώ θα είμαστε όλοι στην επόμενη αλλαγή, όπου και θα ποστάρω τι βρήκα μέσα και πως μου συμπεριφέρθηκε το λάδι στα χιλιόμετρα που έκανα.  ;) Εγώ δεν πιστεύω ότι θα παρατηρήσω ρινίσματα, ή κάτι άλλο, το λάδι ήδη έχει δείξει καλά σημάδια έστω και αν είναι "ανώνυμο". Το ότι κάτι δεν γράφει μάρκα πάνω, ή γράφει μια μάρκα που δεν τη γνωρίζει ο κόσμος δεν σημαίνει ότι δεν είναι καλό.

Όσο για το μαρκετινγκ εν μέρει έχεις δίκιο. Όμως αν σου πώ ότι η Shell ξοδεύει περίπου 1.2 δις για έρευνα στα λιπαντικά (ναι το νούμερο είναι σωστό 1.2 δις το χρόνο) θα δείς ότι το μάρκετινγκ δεν είναι και τόσο αέρας.

Έχει η Shell λάδια για moto? Έχει σε 15-50 και μόνο ημισυνθετικά? Με ενδιαφέρει να κοιτάξω και προς τα εκεί ώσπου να καταλήξω κάπου αν τελικά δεν ξαναπιάσω τα τόρκο. (Κάτι Visco 3000 που άκουσα είναι της BP?) Νομίζω ότι ούτε αυτοί έχουν λάδια αποκλειστικά για μοτό. Έστω ότι η Shell ρίχνει 1.2 δις, αν δεν μου βγάζει εμένα λάδια για τις ανάγκες μου, τι να το κάνω?  ;D

Προσωπικά δεν θα ρίσκαρα να χρησιμοποιήσω ένα λάδι που δεν το γνωρίζω ή δεν ξέρω πιάς γενιάς είναι (αν και θεωρητικά με μηχανή 10ετίας ή 20ετίας δεν έχεις πρόβλημα με λάδια προηγουμένων γινιών), μια και μια αστοχία θα μου δώσει κινητήρα στο χέρι. Προτιμώ να αργήσω να αλλάξω ένα καλό λάδι παρά να το αλλάξω με κάτι που δεν το ξέρω.

Όταν λες δεν γνωρίζεις το λάδι ποιάς γενιάς είναι τι εννοείς? Ακόμη και στο μη ανώνυμο επέλεξα εκείνο που πληρεί κατά γράμμα τις προδιαγραφές API SG JASO-MA, το οποίο προτείνει ο κατασκευαστής, αν αναφέρεσαι σε αυτό. Δεν πήγα τυφλά να πάρω ένα λάδι, πήρα το σωστό λάδι (έστω και σε ανώνυμο). Οι προδιαγραφές που έχει η Χόντα είναι εξαιρετικά χαμηλές και αυτό γιατί ο κινητήρας μας είναι αρκετά παλιός, άρα δύσκολα θα πέσεις "έξω". Επιλογές υπάρχουν και από αρκετούς κατασκευαστές.

Όσο για την αλλαγή. Εγώ προσωπικά δεν θα ρίσκαρα αντίστοιχα να αφήσω μέσα ένα λάδι το οποίο έστω και καλό έχει συμπληρώσει τον κύκλο ζωής του. Μπορεί να προκαλέσει ακριβώς τα ίδια που περιγράφεις, είτε σε υψηλές, είτε σε χαμηλές στροφές λειτουργίας και μπορεί και αυτό να σου δώσει έναν κινητήρα στο χέρι. Αν θέλεις απόδειξη μπορώ να σου πώ, έστω και αν δεν έχει άμεση σχέση με την ΤΑ, για το αυτοκίνητο μου και πάλι όπου οι αλλαγές γίνονταν στις 7000 χιλιόμετρα, άντε βία 8000. Μια φορά το άφησα για τις 9000 και όταν έφτασε η ώρα να αλλάξω τα λάδια εκτός του ότι βγήκαν σαν νερό, έλειπε  το 1/3, και μιλάμε για πάρα πολύ καλά (και επώνυμα) λάδια αυτοκινήτου με αντοχή και καλά πάνω από 10.000 χιλιόμετρα. Δεν ξέρω τι θα γινόταν εάν το άφηνα μέχρι τις 10.000 αλλά ξέρω  ότι δεν πρόκειται να το κάνω ποτέ. Ακόμη και σε αυτή τη περίπτωση όταν πλησιάσω τα χιλιόμετρα αλλαγής εάν δεν βρίσκω το λάδι μου θα βάλω ένα φθηνό για να κινηθώ ώσπου να έρθει η ώρα για τη "σωστή" αλλαγή.



Offline makispsilos

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 662
Reply #769 on: Δευτέρα 29 Ιούλιος 2013, 09:30:52 πμ
λοιπον παιδια αποφασιστικέ πάω να κάνω servis στη μηχανη και το λαδι κατοχυρώθηκε στο 10-40 [λογο ποιο οικονομικού :goofy:] εντύπωσης το μεσημέρι



Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #770 on: Δευτέρα 29 Ιούλιος 2013, 10:04:39 πμ
Εδώ θα είμαστε όλοι στην επόμενη αλλαγή, όπου και θα ποστάρω τι βρήκα μέσα και πως μου συμπεριφέρθηκε το λάδι στα χιλιόμετρα που έκανα.  ;) Εγώ δεν πιστεύω ότι θα παρατηρήσω ρινίσματα, ή κάτι άλλο, το λάδι ήδη έχει δείξει καλά σημάδια έστω και αν είναι "ανώνυμο". Το ότι κάτι δεν γράφει μάρκα πάνω, ή γράφει μια μάρκα που δεν τη γνωρίζει ο κόσμος δεν σημαίνει ότι δεν είναι καλό.

Ούτε και εγώ πιστευω ότι θα παρατηρήσεις ρινίσματα. Απλά με το ανώνυμο παίρνεις κάποιο ρίσκο. Αυτό είναι προσωπική επιλογή του καθενός. Αυτό που είπα είναι ότι εγώ δεν θα την έπαιρνα.

Quote
Έχει η Shell λάδια για moto? Έχει σε 15-50 και μόνο ημισυνθετικά? Με ενδιαφέρει να κοιτάξω και προς τα εκεί ώσπου να καταλήξω κάπου αν τελικά δεν ξαναπιάσω τα τόρκο. (Κάτι Visco 3000 που άκουσα είναι της BP?) Νομίζω ότι ούτε αυτοί έχουν λάδια αποκλειστικά για μοτό. Έστω ότι η Shell ρίχνει 1.2 δις, αν δεν μου βγάζει εμένα λάδια για τις ανάγκες μου, τι να το κάνω?  ;D

Το κόστος που ανέφερα για την shell είναι απλά ενδειτκτικό. Αντίστοιχα νούμερα έχουν και οι άλλες μεγάλες εταιρείες και αναλογικά (σε τάξη μεγέθους) και οι μικρότερες. Από κεί και έπειτα υπάρχουν και οι μεταπωλήτές (φασόν) και πάει λέγοντας. Κατασκευαστές λαδιών είναι λίγοι (μετρημένοι στα δάχτυλα. Από κει και έπειτα υπάρχουν οι μετασκευαστές που αγοράζουν την βάση από τους κατασκευαστές και βάζουν τα δικά τους πρόσθετα.

Quote
Όταν λες δεν γνωρίζεις το λάδι ποιάς γενιάς είναι τι εννοείς? Ακόμη και στο μη ανώνυμο επέλεξα εκείνο που πληρεί κατά γράμμα τις προδιαγραφές API SG JASO-MA, το οποίο προτείνει ο κατασκευαστής, αν αναφέρεσαι σε αυτό. Δεν πήγα τυφλά να πάρω ένα λάδι, πήρα το σωστό λάδι (έστω και σε ανώνυμο). Οι προδιαγραφές που έχει η Χόντα είναι εξαιρετικά χαμηλές και αυτό γιατί ο κινητήρας μας είναι αρκετά παλιός, άρα δύσκολα θα πέσεις "έξω". Επιλογές υπάρχουν και από αρκετούς κατασκευαστές.

Σε συνέχεια αυτού που έγραψα παραπάνω. Οι προδιαγραφές απλά αναφέρουν μια κατάσταση "βάσης" για ιξώδες κλπ (νομίζω κάπου εδώ υπάρχει ένα λικ για το τι είναι η κάθε προδιαγραφή). Τα πρόσθετα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά. Για παράδειγμα το πόσο θα αντέξει η κάθε σταγόνα έως ότου σπάσει, το πόσο θα καθαρίσει και τιο πάχος φίλμ θα διατηρήσει (μεταξύ άλλων). Εκεί είναι που αναφέρομαι σε "γενιές". Το Castrol που έβγαινε  το '96 δεν είναι το ίδιο με το Castrol του '13. Η "βάση" μπορεί να είναι η ίδια, αλλά τα πρόσθετα δεν είναι. Αυτό φοβάμι όταν αγοράζω "no-name". Όχι την βάση, αλλά τα πρόσθετα. Με το ίδιο σκεπτικό πάλι λέω ότι ένα no-name λάδι που έχει πρόσθετα προηγούμενης γενιάς μπορεί να έιναι μια χαρά για την  μηχανή μου, αρκεί τα πρόσθετα να είναι από την εποχή που βγήκε ο κινητήρας μου.

Quote
Όσο για την αλλαγή. Εγώ προσωπικά δεν θα ρίσκαρα αντίστοιχα να αφήσω μέσα ένα λάδι το οποίο έστω και καλό έχει συμπληρώσει τον κύκλο ζωής του. Μπορεί να προκαλέσει ακριβώς τα ίδια που περιγράφεις, είτε σε υψηλές, είτε σε χαμηλές στροφές λειτουργίας και μπορεί και αυτό να σου δώσει έναν κινητήρα στο χέρι. Αν θέλεις απόδειξη μπορώ να σου πώ, έστω και αν δεν έχει άμεση σχέση με την ΤΑ, για το αυτοκίνητο μου και πάλι όπου οι αλλαγές γίνονταν στις 7000 χιλιόμετρα, άντε βία 8000. Μια φορά το άφησα για τις 9000 και όταν έφτασε η ώρα να αλλάξω τα λάδια εκτός του ότι βγήκαν σαν νερό, έλειπε  το 1/3, και μιλάμε για πάρα πολύ καλά (και επώνυμα) λάδια αυτοκινήτου με αντοχή και καλά πάνω από 10.000 χιλιόμετρα. Δεν ξέρω τι θα γινόταν εάν το άφηνα μέχρι τις 10.000 αλλά ξέρω  ότι δεν πρόκειται να το κάνω ποτέ. Ακόμη και σε αυτή τη περίπτωση όταν πλησιάσω τα χιλιόμετρα αλλαγής εάν δεν βρίσκω το λάδι μου θα βάλω ένα φθηνό για να κινηθώ ώσπου να έρθει η ώρα για τη "σωστή" αλλαγή.


Μα δεν μιλάμε να αφήσεις το λάδι για τόσο παραπάνω. Αν είναι στις 7000 άντε να το πας στις 8000 (και φυσικά να κάνεις αυτό που δεν έκανες στο αυτοκίνητο. Να μετράς κατά διαστήματα το πόσο λάδι έχει μέσα. Αν έλειπε το 1/3 λογικό είναι να είχε πρόβλημα το λάδι.


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #771 on: Δευτέρα 29 Ιούλιος 2013, 13:29:48 μμ
Ούτε και εγώ πιστευω ότι θα παρατηρήσεις ρινίσματα. Απλά με το ανώνυμο παίρνεις κάποιο ρίσκο. Αυτό είναι προσωπική επιλογή του καθενός. Αυτό που είπα είναι ότι εγώ δεν θα την έπαιρνα.

Πίστεψέ με εάν τα πράγματα ήταν διαφορετικά θα το είχα σκεφτεί πολύ περισσότερο πριν προχωρήσω σε αυτή τη κίνηση και ίσως να μην το έπαιρνα ούτε εγώ.

Το κόστος που ανέφερα για την shell είναι απλά ενδειτκτικό. Αντίστοιχα νούμερα έχουν και οι άλλες μεγάλες εταιρείες και αναλογικά (σε τάξη μεγέθους) και οι μικρότερες. Από κεί και έπειτα υπάρχουν και οι μεταπωλήτές (φασόν) και πάει λέγοντας. Κατασκευαστές λαδιών είναι λίγοι (μετρημένοι στα δάχτυλα. Από κει και έπειτα υπάρχουν οι μετασκευαστές που αγοράζουν την βάση από τους κατασκευαστές και βάζουν τα δικά τους πρόσθετα.

Νομίζω είχα γράψει κάτι παρόμοιο πιο πάνω που έλεγα τι σκέφτομαι ότι παίζει με τα λάδια. Θέτω σαν απορία όμως γιατί δεν είχα το χρόνο να το ψάξω και στην επαρχία δεν υπάρχουν μοτό, ώστε να μπορεί να μου επιβεβαιώσει κάποιος. Η ερώτηση: Τα βενζινάδικα (Shell και BP συγκεκριμένα που ξέρω ότι έχουν τα δικά τους λάδια), έχουν λάδια αποκλειστικά για μοτό?

Σε συνέχεια αυτού που έγραψα παραπάνω. Οι προδιαγραφές απλά αναφέρουν μια κατάσταση "βάσης" για ιξώδες κλπ (νομίζω κάπου εδώ υπάρχει ένα λικ για το τι είναι η κάθε προδιαγραφή). Τα πρόσθετα είναι αυτά που κάνουν την διαφορά. Για παράδειγμα το πόσο θα αντέξει η κάθε σταγόνα έως ότου σπάσει, το πόσο θα καθαρίσει και τιο πάχος φίλμ θα διατηρήσει (μεταξύ άλλων). Εκεί είναι που αναφέρομαι σε "γενιές". Το Castrol που έβγαινε  το '96 δεν είναι το ίδιο με το Castrol του '13. Η "βάση" μπορεί να είναι η ίδια, αλλά τα πρόσθετα δεν είναι. Αυτό φοβάμι όταν αγοράζω "no-name". Όχι την βάση, αλλά τα πρόσθετα. Με το ίδιο σκεπτικό πάλι λέω ότι ένα no-name λάδι που έχει πρόσθετα προηγούμενης γενιάς μπορεί να έιναι μια χαρά για την  μηχανή μου, αρκεί τα πρόσθετα να είναι από την εποχή που βγήκε ο κινητήρας μου.

Με βάση τον κινητήρα της ΤΑ, ο οποίος μετράει στην αγορά αρκετές δεκαετιές, (εκτός και αν αλλάζει κάτι ανά τις εκδόσεις το οποίο δεν το γνωρίζω), πιστεύω ότι έχουμε μικρές πιθανότητες να πέσουμε έξω, είτε σε προδιαγραφές, είτε σε πρόσθετα. Αν ο παραπάνω συλλογισμός μου είναι σωστός, τότε ίσως δεν θα έπρεπε γενικά να είμαστε τόσο επιφυλακτικοί με τα No-name, εκτός και αν πρόκειται για λάδια με προδιαγραφές 1940. Δεν το λέω φυσικά για να στηρίξω ή να διαφημίσω τα φθηνά, άλλωστε έχω αναφέρει πιο πάνω τι λάδι και γιατί θα το προτιμούσα ξανά.


Μα δεν μιλάμε να αφήσεις το λάδι για τόσο παραπάνω. Αν είναι στις 7000 άντε να το πας στις 8000 (και φυσικά να κάνεις αυτό που δεν έκανες στο αυτοκίνητο. Να μετράς κατά διαστήματα το πόσο λάδι έχει μέσα. Αν έλειπε το 1/3 λογικό είναι να είχε πρόβλημα το λάδι.

Ήδη μετράω πάνω από 800 χιλιομέτρα με τα "φρέσκα" και τα παλιά είχαν αλλαχθεί λίγο πιο πάνω από το όριο των 6000. Πρακτικά αυτό σημαίνει για μένα, ότι θα ήμουν έξω από τα όρια αλλαγής κοντά στα 1000 χιλιόμετρα πράγμα το οποίο δεν το ήθελα. Δεν έβαλα τα ίδια γιατί δυστυχώς δεν τα βρήκα και το μαγαζί περιμένει παραλαβή στο τέλος Αυγούστου. Ίσως εάν δεν έχω την υπομονή να δουλέψω με 10-40 μιας και θεωρητικά θα τα φοράω ακόμα και τους χειμερινούς μήνες.

Ερώτηση προς όλους. Έχει δουλέψει κανένας τα ELF? Το είχα ξαναγράψει και παλιότερα, η τιμή τους φαίνεται δελεαστική, από ποιότητα όμως λένε τίποτα?



Offline Dimitri

  • Οδηγάρα
  • ****
    • Posts: 357
  • I'm normal. It's everyone else that's weird.
    • Dimitri
Reply #772 on: Δευτέρα 29 Ιούλιος 2013, 13:35:49 μμ
H Shell έχει την σειρά Advance . H BP νομίζω συνεργάζεται με την CASTROL.


Dimitri

Too many Chiefs, not enough Indians...


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9807
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #773 on: Δευτέρα 29 Ιούλιος 2013, 14:02:29 μμ
Για το 20-50, εγώ θα συμφωνήσω ότι είναι ένα αρκετά "παχύ" λάδι. Τη μηχανή τη δουλεύω όλο το χρόνο και με πολύ χαμηλές θερμοκρασίες. Από τους 15 ακόμη βαθμούς (που είναι μια λογική θερμοκρασία για να κυκλοφορώ με μοτό), βλέπω ότι το λάδι "πήζει" και αργεί να ζεσταθεί, μεταφέροντας θορύβους σε όλη τη μοτ/τα, θορύβους οι οποίοι ίσως να δηλώνουν ότι συντελείται κάποια φθορά μεγαλύτερη από ότι εάν είχε το "σωστό" λάδι μέσα. Ακόμη στα παραπάνω να προσθέσω ότι έβλεπα δυσκολία της μίζας να γυρίσει τον κινητήρα, αν και θα μπορούσε να οφείλεται στη μπαταρία και όχι αποκλειστικά στο λάδι, ενώ όταν ήταν κρύο το λάδι είχα θέμα στο να βρώ τη νεκρά. Γι αυτό πάντα ζέσταινα τον κινητήρα αρκετά προτού ξεκινήσω.

Εχοντας δοκιμάσει 10/40, 15/50 και 20/50 δεν είδα κάποια δυσκολία στη μίζα ...
Δεν νομίζω το λάδι να πήζει στούς +15οC ...
Aν ο θόρυβος σήμαινε και φθορά τότε κλαφτα ...
Δεν ζεσταίνω ΠΟΤΕ τον κινητήρα , οσο κρύο και να κάνει, απλά μέχρι να ανέβει η βελόνα θερμοκρασίας στην πρώτη γραμμή πάω συντηρητικά...
Η νεκρά είναι και θέμα .... πατούσας, με τα 10/40 την εβρισκα με το χέρι  :goofy:

Τα παραπάνω φαινόμενα δεν τα παρατηρούσα με το λάδι που ήδη είχε μέσα όταν την αγόρασα (10-40), το οποίο  όμως δεν είχα την χαρά να δοκιμάσω σε ζέστη και σε κίνηση.

Τυχερός είσαι , θα ηθελες ωτασπίδες  :2hysterical:

Η ιδανική μάλλον λύση για τη δική μου και μόνο περίπτωση είναι να τρενάρω το τηγανόλαδο μέχρι να πιάσουν τα κρύα και να δουλέψω τότε 10-40, .....

Επιμένεις ...  :2hysterical:

.......ενώ στην επόμενη αλλαγή που βάσει χιλιομέτρων μου βγαίνει όταν ο καιρός θα έχει ζεστάνει να παίξω σε 20-50 κ.ο.κ. Αλλά δεν μπορεί κανείς να προβλέψει με ακρίβεια τι θερμοκρασίες θα "παίξουν", οπότε και πάλι γυρίζω σαν σκέψη στο 15-50 που αναφέρεται συχνά πυκνά εδώ.

Σωστό σε βρίσκω, 15/50 και καθαρισες, Motul δεν ....
Θέλεις ενα "καλό" 15/50 που να εχει μια υποφερτή διάρκεια ζωής, αντε για δοκίμασε καποιο να μαθαίνουμε,  :goofy:
Αν και εδώ που τα λέμε ... τόσο τεραστια είναι η διαφορά του 15/50 από το 20/50 που να την καταλαβαίνουμε?

Αυτό όμως που ίσως έχει περισσότερη σημασία για μένα, είναι η επιλογή μου να μην "παίξω" σε 100% συνθετικά λάδια, όχι απαραίτητα λόγω τιμής τους. Διάβαζα σε ξένο φόρουμ ότι όταν έχεις έναν κινητήρα "παλιό", το να του ρίξεις συνθετικά λάδια σε ορισμένες φορές μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό στον κινητήρα. Ισχύει κάτι τέτοιο?

 :eusa_think:  θα τρελαθούμε? Στην δική μου το Amsoil 10/40 100% συνθετικό πέρασε ενα καυτό καλοκαίρι μέσα στην κίνηση και κάπου 3500χλμ δίχως να κάψει ουτε γραμμή. Αλλά απο θόρυβο? αστα να πάνε, μπορούσες να μετρήσεις τα δόντια απο τα γρανάζια του κιβωτίου που εμπλεκαν. ;D

Είναι όπως πχ στο αμάξι που όταν έβαζα 100% συνθετικό μου έκαιγε πάντα μέχρι 400ml στα 7000 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα σύμφωνα με το manual να πηγαίνει στον καταλύτη και να του κάνει ζημιά? (Το αξιοσημείωτο είναι ότι όταν άρχισα να γεμίζω με απλό λάδι δεν έλειπε ποτέ σταγόνα στις αλλαγές, άρα εδώ βλέπουμε ότι ορισμένοι κινητήρες έχουν "προτιμήσεις").

Αλλο οι κούτες

[/quote]
Εγώ δεν πιστεύω ότι θα παρατηρήσω ρινίσματα, ή κάτι άλλο,

Μάγος είσαι? Μασάει η κατσίκα ταραμά?

[/quote]
..... επέλεξα εκείνο που πληρεί κατά γράμμα τις προδιαγραφές API SG JASO-MA, το οποίο προτείνει ο κατασκευαστής, αν αναφέρεσαι σε αυτό. Δεν πήγα τυφλά να πάρω ένα λάδι, πήρα το σωστό λάδι (έστω και σε ανώνυμο).

Ορθώς επέλεξες  :thumbright:

[/quote]
Όσο για την αλλαγή. Εγώ προσωπικά δεν θα ρίσκαρα αντίστοιχα να αφήσω μέσα ένα λάδι το οποίο έστω και καλό έχει συμπληρώσει τον κύκλο ζωής του. Μπορεί να προκαλέσει ακριβώς τα ίδια που περιγράφεις, είτε σε υψηλές, είτε σε χαμηλές στροφές λειτουργίας και μπορεί και αυτό να σου δώσει έναν κινητήρα στο χέρι.

Τώρα μιλάς για τον κινητήρα της ΤΑ που εχει στροφόμετρο ίδιο με του αυτοκινήτου μου? Η για κινητήρα με τα κόκκινα στις 14000στρ/λ?  :goofy:



Offline Johnny_Nik

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 765
Reply #774 on: Δευτέρα 29 Ιούλιος 2013, 16:52:10 μμ
Εχοντας δοκιμάσει 10/40, 15/50 και 20/50 δεν είδα κάποια δυσκολία στη μίζα ...
Δεν νομίζω το λάδι να πήζει στούς +15οC ...
Aν ο θόρυβος σήμαινε και φθορά τότε κλαφτα ...
Δεν ζεσταίνω ΠΟΤΕ τον κινητήρα , οσο κρύο και να κάνει, απλά μέχρι να ανέβει η βελόνα θερμοκρασίας στην πρώτη γραμμή πάω συντηρητικά...
Η νεκρά είναι και θέμα .... πατούσας, με τα 10/40 την εβρισκα με το χέρι  :goofy:

Μία από τα ίδια. Και εγώ πάω με ρέγουλα ακόμα και αν ο κινητήρας έχει πιάσει λογικές θερμοκρασίες γιατί πολύ απλά δεν βιάζομαι. Όταν λέω ζεσταίνω, εννοώ ότι περιμένω ο δείκτης να φτάσει πρώτη γραμμή ή λίγο πιο πάνω. Σε καμιά περίπτωση δεν θα καθόμουν να φτάσει στη... μέση.  :2hysterical:
Για τη νεκρά, δεν έχω ιδιαίτερο θέμα. Είχα μια Yamaha 20ετίας η οποία για να βρείς τη νεκρά της ήθελε τέχνη. Εφαμόζοντας την ίδια "τέχνη" που μου έμεινε κουσούρι στην ΤΑ, ακόμα και αν είναι να "γλυστρίσει" η νεκρά πάντα την πετυχαίνω. Άρα εάν το θέμα λάδι μου περιόριζε μόνο το να βρώ τη νεκρά δεν θα με ενδιέφερε ιδιαίτερα.

Έχεις δοκιμάσει να κινήσεις τη μηχανή τους χειμερινούς μήνες καθημερινά? Θα εκπλαγείς από το πόσο "σκληραίνουν" τα πράγματα στον κινητήρα.

Τυχερός είσαι , θα ηθελες ωτασπίδες  :2hysterical:

Επιμένεις ...  :2hysterical:

Άρα όχι 10-40. Όσοι βάζουν 10-40 τι γνώμη έχουν?


Σωστό σε βρίσκω, 15/50 και καθαρισες, Motul δεν ....
Θέλεις ενα "καλό" 15/50 που να εχει μια υποφερτή διάρκεια ζωής, αντε για δοκίμασε καποιο να μαθαίνουμε,  :goofy:
Αν και εδώ που τα λέμε ... τόσο τεραστια είναι η διαφορά του 15/50 από το 20/50 που να την καταλαβαίνουμε?

Ούτε Motul, ούτε Castrol. Τα πρώτα γιατί "χαλάνε" νωρίς, τα μεν δεύτερα γιατί συμπεριφέρονται σαν νερό και δεν θέλω ούτε να τα ακούω. Ποτέ δεν είχα καλή σχέση με τα συγκεκριμένα δύο, παρά μόνο όσον αφορά το πρώτο για λάδια μίξης σε δίχρονο που έτσι και αλλιώς πάνε για κάψιμο.  :goofy:
Επιλογές στο τραπέζι σε αυτό το ιξώδες έχω μόνο από Belray, και αυτά με επιφύλαξη γιατί δεν είχε ημισυνθετικά (θα το ψάξω λίγο ακόμα) και μετά τα ELF τα γαλλικά, τα οποία τα έχει δουλέψει μόνο ένας γείτονας σε παπί, σε 20-50 λόγω της δελεαστικής τους τιμής. Επειδή όμως αυτός είναι ολίγον στόκος δεν μπορεί να καταλάβει εάν είναι καλά ή όχι, και ο κλήρος θα πέσει (μάλλον) πάλι σε εμένα.  :2hysterical:

:eusa_think:  θα τρελαθούμε? Στην δική μου το Amsoil 10/40 100% συνθετικό πέρασε ενα καυτό καλοκαίρι μέσα στην κίνηση και κάπου 3500χλμ δίχως να κάψει ουτε γραμμή. Αλλά απο θόρυβο? αστα να πάνε, μπορούσες να μετρήσεις τα δόντια απο τα γρανάζια του κιβωτίου που εμπλεκαν. ;D

Συνεχίζω να θεωρώ υπερβολή ένα 100% συνθετικό λάδι για την ΤΑ, αφού δεν έχει δα και κινητήρα τρελών επιδόσεων (και απαιτήσεων σε λιπαντικό). Μετά από τη συμπεριφορά συνθετικού λαδιού σε αυτοκίνητο 4 χρόνια παλιότερο της ΤΑ, έστω και αν δεν είναι το ίδιο πράγμα μηχανικά, μπήκα σε σκέψεις. Δεν ξεχνω άλλωστε ότι εγώ έχω 88.000+ χιλιόμετρα ενώ εσύ άντε να έχεις τα μισά, και σίγουρα τα μηχανάκια δεν έχουν τύχει της ίδιας συντήρησης. Άν το βάλω και μου το κάψει, θα βάλω φωτιά και θα την πετάξω μέσα ολόκληρη (που λέει ο λόγος).  :2hysterical: Πάντως δεν θέλω να επαναλάβω την ιστορία που έζησα με το αμάξι.


Τώρα μιλάς για τον κινητήρα της ΤΑ που εχει στροφόμετρο ίδιο με του αυτοκινήτου μου? Η για κινητήρα με τα κόκκινα στις 14000στρ/λ?  :goofy:

Για τον κινητήρα της ΤΑ. Αν τον πηγαίνεις συνέχεια τάπα (όσο μπορεί και αυτός) κοντά στα κόκκινα, δεν παίζεις με τις πιθανότητες να τον πάρεις στο χέρι, ειδικά αν το λάδι έχει "ψοφησει" προ πολλού? Πόσο θα αντέξει και αυτός ο καημένος? (Όχι δεν φτάνω σε τέτοιες ακρότητες αλλά το αναφέρω για την ιστορία) :2hysterical: Μπορεί να μην είναι το ίδιο ένας κινητήρας μοτό και ένας αυτοκινήτου, αλλά αυτό δεν τους εμποδίζει να συμπεριφερθούν το ίδιο (όσον αφορά το κάψιμο) στα λάδια που θα μπούνε μέσα. Δηλαδή τις "προτιμήσεις" που έδειξε το αμάξι μου, θα μπορούσε κάλλιστα να τις δείξει και η ΤΑ, και να μου καίει τα συνθετικά ή να τα χαλάει γρήγορα, αλλά να μην κάνει το ίδιο για τα απλά λάδια. Ξαναθυμίζω τα χιλιόμετρα μου (88.000+) και τη συντήρηση που σίγουρα δεν μπορεί να φτάσει τα επίπεδα της δικής σου.  ;)

ΥΓ1: Αν περιμένετε να σας βρώ καλό 15-50 θα το κάνω, γιατί θα το ψάξω. Αλλά μετά τις διακοπές γιατί εκ των πραγμάτων δεν μπορώ να βρώ λάδια στην επαρχία για μοτό, όταν η μόνη μοτ/τα που κυκλοφορεί είναι η δικιά μου και οι άλλοι βάζουν στα παπάκια λάδι αυτοκινήτου.

ΥΓ2: Πάω να βάψω την εξάτμιση (άσχετο) :2hysterical: