Άρα μία προσθήκη αντίστασης να βοηθούσε σε αυτό;
Αντίσταση 50Watts? λέω τωρα στο περίπου αφου είναι σχεδόν αδύνατον να το υπολογίσεις.
Οπότε τί γίνεται με τον ανορθωτή όταν έχουμε κλειστά τα φώτα; Εκεί δεν υπερθερμαίνεται αφού δε στέλνει πουθενά το "εξτρα" ρεύμα που λες προς κατανάλωση;( π.χ. φώτα)
Γι αυτό δεν σβήνουμε τα φώτα ....
Αλλά πώς το κάνει Νικόλαε; Κόβει ισχύ - βατ ανάλογα με τι περισεύει από τις καταναλώσεις, ή κόβει τάση - βολτ στα όσα βολτ είναι σχεδιασμένος και εννοείται αφού η ένταση - αμπέρ είναι ίδια θα κόβει και ισχύ. Βατ = Βολτ * Αμπέρ.
(Πρώτον σας βρίσκω αδιάβαστους
, σχετικό νήμα εδώ:
http://www.transalpforum.gr/index.php?topic=22215.0 , αν δεν παινέψεις το σπί σου λένε ..... )
Εξηγώ:
Τα πηνία παράγουν τριφασική εναλλασόμενη τάση, αυτός είναι κ ο λόγος που το τμήμα του ανορθωτή που μετατρέπει το εναλλασόμενο σε συνεχές έχει 6 διόδους ανόρθωσης.
Το παραγόμενο συνεχές δεν ακριβώς συνεχές αλλά παλμικό συνεχές αφου στερείται εξομάλυνσης , αλλά γίνεται σενεχές επειδή η μπαταρία στην οποία καταλήγει λειτουργεί σαν ενας τεράστιος πυκνωτής εξομάλυνσης.
Στο παρακάτω σχέδιο:
Οπως εξηγεί και απο κάτω, το Νο1 είναι τα πηνία μας, τα πανάκριβα πηνιάκια μας.
Η έξοδος απο τα πηνία πάει στις διόδους ανόρθωσης , είναι μια κλασική ανόρθωση τριφασικου σε αστέρα.
Η έξοδος των τριών διόδων απο την πάνω μεριά συνδέεται με το (+) της μπαταρίας μας μέσω της γενικής ασφάλειας που βρίσκεται στο ρελέ της μιζας κ είναι το Νο4.
Οι τρείς δίοδοι απο την κάτω μεριά δίνουν το (-) στην μπαταρία μας.
Αν όμως προσέξετε , οι τρείς εξοδοι των πηνίων συνδέονται ΚΑΙ με τα τρία θυρίστορ που βρίσκονται στο μέσον του σχεδίου.
Αυτά τα θυρίστορ ισχύος φυσικά , παίρνουν εντολές απο το μικρό κουτάκι στα δεξιά που είναι ας πούμε χοντρικά ο ελεγκτής τάσης, αυτός ''θυμάται'' μια τάση εξόδου κ επεμβαίνει κάθε φορά που ο ανορθβτής πάει να την ξεπεράσει. Στην ουσία είναι ενας συγκριτής τάσης.
Δλδ οταν η τάση πάει να ξεπεράσει τα 14.5V επεμβαίνουν τα ατιμα τα θυρίστορ που ανοίγουν κ ουσιαστικά για κάποιο χρονικό διάστημα ''βραχυκυκλώνουν'' την εξοδο των πηνίων κάνοντας την ζωή τους δυσκολότερη κ αναγκάζοντάς τα να ψύχονται στο καυτό λάδι του κινητήρα μας , αλλά τι να κάνουμε ? ετσι επιτυγχάνουν μια πτώση της τάσης κ διατήρησή της εντός ορίων.
Αυτή είναι η λειτουργία του απηρχαιωμένου σε σχεδίαση ανορθωτή μας.
Τωρα, έχουμε δύο φαινόμενα, αν το φορτίο είναι μεγάλο τότε τα θυρίστορ δεν επεμβαίνουν αφού η τάση παραμένει εντός ορίων επειδή το φορτίο ''γονατίζει'' τα πηνία.
και δεύτερον , αν το φορτίο είναι μικρό επεμβαίνουν τα θυρίστορ και το επιπλέον φορτίο καταναλώνεται σε αυτά υπο μορφή θερμότητας.
Τωρα πιστεύω να καταλάβατε τι συμβαίνει οπότε διαλέγετε κ παίρνετε
Υπάρχουν όμως κ σύγχρονοι ανορθωτές, οι ''σειριακοί'' με τ' όνομα κ μια Ελληνική εταιρεία κατασκευής τους
http://www.sxelectronics.gr/el/p2.html .
Οι μοδέρνοι αυτοί ανορθωτές λειτουργούν διαφορετικά , δλδ αντί τα θυρίστορ να βραχυκυκλώνουν τα πηνία απλά συνδέουν η αποσυνδέουν ενα φορτίο κ ετσι διατηρουν την τάση εντός ορίων.
Κατά Στόουνμαν με σβηστά φώτα, δουλεύει πολύ ο ανορθωτής.
Ναι, ετσι λέω, ισως οχι πολύ με την έννοια του υπερβολικου αλλά σίγουρα παραπάνω.
Τωρα θα μου πείς παραπάνω απο τι? Ο κατασκευαστής δεν το έχει προβλέψει? , πιστεύω πως ναι, κ γιατί έβαλε τον διακόπτη? εγώ λέω τον έβαλε για να μιζαρεις χωρίς φωτα κ να τα ανάβεις αμμέσως μετά, αλλά απο την άλλη κ αυτοί που φτιάχνουν ανορθωτές κ τους πουλάει ο Σαρακάκης 185 ευρώ κλέφτες θα γινουν?
Με λεντ αναμένα δουλεύει αρκετά.
Δουλεύει αρκετά, ζεσταίνεται περισσότερο θα ηταν η σωστή φράση.
Με πυρακτώσεως αναμένα δουλεύει λιγότερο.
Σωστά, γιατι για αυτά φτιάχτηκε.
Οπότε Νίκο να βάλω μια κατοστάρα λάμπα ( το κάτροπτο και το γυαλί των παλιών 600αριών αντέχει λένε οι παλιοί ) να ξεκουράσω τον ανορθωτή για τα καλά;
Αυτό θα στο πεί το μανουαλ που αναφέρει παραγόμενη ισχύ σε Watt για το σύστημα πηνία /ανορθωτής, αφού πρώτα αμπερομετρήσεις τις καταναλώσεις σου, αν κ θα σε περιορίσει η καλωδίωσή σου κ ο διακόπτης σου.
Και εγώ με το 600άρι συνήθως κυκλοφορώ με σβηστά φώτα την ημέρα.
Σφάλμα μέγα, εγώ ημερα χρησιμοποιώ την μεγάλη σκάλα μονιμα.