Hellas Transalp Forum

Transalp 600 και ανησυχίες !

theodor77 · 180

Offline theodor77

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 2
on: Τρίτη 28 Οκτώβριος 2025, 17:13:03 μμ
Χαιρετω ολα τα αγαπητα μελη του  forum !
Προσφατος  αγορασα ενα transalp 600 (99 μοντελο ) και θα ηθελα να ρωτησω  2 πραγματακια για το πως μπορω  να βελτιωσω  2 πραγματακια !
1 ) μιας και ειμαι αρκετα ψηλος 1,98 , θα ηθελα να μου πεις καποιος των τροπο πως μπορω να δωσω μερικους ποντους  στο γενικο υψος τις μηχανης !
Το υψος ειναι και αυτο που  με απασχολει περισσοτερο απο ολα !
2 ) μιας και η μηχανη αγοραστηκε καθαρα για χωματινες διαδρομες ( μιας και για βολτες  στην ασφαλτο υπαρχει μια αγγλιδα  ) θα ηθελα να γνωριζω  τι επιλογες εχω για μεταλλικη ποδια !
Εχω δει  οτι καποιοι  βαζουνε απο africa twin , αλλα σιγουρα με πατεντα !
Διαβασα καποιο ποστ  σχετικα  με το ψηλωμα , αλλα δυστηχως  ειναι πολυ παλιο και οι φωτο εχουνε σβηστη , οποτε δεν μπορω να βγαλω ακρη τη εργασιες εχουνε γινει !
Ευχαριστω πολυ  !



Offline agor

  • Tonal
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 99
  • H41
Reply #1 on: Τρίτη 28 Οκτώβριος 2025, 20:22:32 μμ
Καλώς ήρθες και πάντα όρθιος!
Την ίδια έχω, χρώμα ανθρακί.
Είχα ανεβάσει φωτό στο φόρουμ, δεν πρέπει να υπάρχει καμμία πιά, αν θυμάμαι σωστά ανέβαζα με wetransfer.

Θα προσπαθήσω να σε καλύψω στις ερωτήσεις:
1. Εμένα μου ακούγευαι περίεργο να θες να ψηλώσεις την μηχανή. Έχω το ανάποδο πρόβλημα. Είμαι στο 1.76, έχω το μονοσοκ στην κάτω σκάλα και θα ήθελα την μηχανή 5 ή και 10 πόντους χαμηλότερη.
Τέλος πάντων, αυτό μπορείς να κάνεις, να ανεβάσεις σκάλα στο μονοσοκ. Μην μπλεξεις με τον σκελετό, αλλάζει τελείως η γεωμετρια, δεν θα είναι transalp αν το κάνεις.
2. Αυτό με την ποδιά σωστό. Κυρία honda, φτιάχνεις τέτοιο εργαλείο και τσιγκουνευεσαι τέτοια πράγματα;
Δεν ξέρω αν η ποδιά του africa φοριέται σε TA. Κάπου βρήκα μεταλλική κατασκευή από κάποιον που έδινε και σχέδια, αν το έχεις με τις οξυγονοκολλησεις η αν έχεις καποιον να το κανει είσαι ενταξει.
Αν είσαι άνετος με τα αγγλικά σου ρωτά και τον γουγλι, τα ξέρει όλα ο τύπος...
Θα κυττάξω να το βρω και θα στείλω το link.

« Last Edit: Τρίτη 28 Οκτώβριος 2025, 20:25:13 μμ by agor »



Offline agor

  • Tonal
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 99
  • H41
Reply #2 on: Τρίτη 28 Οκτώβριος 2025, 20:34:23 μμ
Ok.
https://www.motoboxer.eu/produit/bash-plate-honda-600-transalp/

Ψάχνεις για bash plate η engine cover.
Αν δεν σε απασχολεί το κόστος Μπόρεις να αγοράσεις έτοιμο...



Offline theodor77

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 2
Reply #3 on: Τρίτη 28 Οκτώβριος 2025, 21:48:53 μμ
Καλώς ήρθες και πάντα όρθιος!
Την ίδια έχω, χρώμα ανθρακί.
Είχα ανεβάσει φωτό στο φόρουμ, δεν πρέπει να υπάρχει καμμία πιά, αν θυμάμαι σωστά ανέβαζα με wetransfer.

Θα προσπαθήσω να σε καλύψω στις ερωτήσεις:
1. Εμένα μου ακούγευαι περίεργο να θες να ψηλώσεις την μηχανή. Έχω το ανάποδο πρόβλημα. Είμαι στο 1.76, έχω το μονοσοκ στην κάτω σκάλα και θα ήθελα την μηχανή 5 ή και 10 πόντους χαμηλότερη.
Τέλος πάντων, αυτό μπορείς να κάνεις, να ανεβάσεις σκάλα στο μονοσοκ. Μην μπλεξεις με τον σκελετό, αλλάζει τελείως η γεωμετρια, δεν θα είναι transalp αν το κάνεις.
2. Αυτό με την ποδιά σωστό. Κυρία honda, φτιάχνεις τέτοιο εργαλείο και τσιγκουνευεσαι τέτοια πράγματα;
Δεν ξέρω αν η ποδιά του africa φοριέται σε TA. Κάπου βρήκα μεταλλική κατασκευή από κάποιον που έδινε και σχέδια, αν το έχεις με τις οξυγονοκολλησεις η αν έχεις καποιον να το κανει είσαι ενταξει.
Αν είσαι άνετος με τα αγγλικά σου ρωτά και τον γουγλι, τα ξέρει όλα ο τύπος...
Θα κυττάξω να το βρω και θα στείλω το link.

θα μπορουσες να μου δειξης απο που αλλαζεις σκαλα που λες  ?
Επισης αν βρεις τα σχεδια , ευπρόσδεκτα !
Ευχαριστω ! 



Offline agor

  • Tonal
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 99
  • H41
Reply #4 on: Τετάρτη 29 Οκτώβριος 2025, 11:54:41 πμ
Καλημέρα.
Ουσιαστικά την προφόρτιση αλλάζεις, το κάνεις πιό σκληρό:


Στο manual δεν βρήκα κάτι γι'αυτό , θα έλεγα να ρωτήσεις μηχανικό καλύτερα...

Τα σχέδια δεν τα βρίσκω, δεν θυμάμαι αν κράτησα κάπου το αρχείο, αν το βρω θα στα στείλω.

ΥΓ: Πατέντα για ψήλωμα στο 650:
https://www.advrider.com/f/threads/can-xl650v-be-modified-for-tall-rider.1368264/

Κυττάς το post του plumer1kt, 2η φωτό.
Σε δουλειά να βρισκόμαστε...
Μπορείς να αλλάξεις και σέλλα για να ψηλώσει...

Κι άλλη ιδέα.
Αλλάζεις και την πίσω ανάρτηση και την μπροστινή:


Αν/πόσο  αντέχει στο χρόνο είναι άλλη ιστορία.
« Last Edit: Τετάρτη 29 Οκτώβριος 2025, 13:35:48 μμ by agor »



Offline agor

  • Tonal
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 99
  • H41
Reply #5 on: Πέμπτη 30 Οκτώβριος 2025, 08:20:42 πμ
Φίου, το βρήκα:
https://www.stromtrooper.com/threads/cad-drawing-for-skid-plate.311146/

Το ποστ του LoloPD, έχει σχέδια και εικόνες.
Τα κάνω αποθήκευση κι εγώ να το έχω.

ΥΓ: Σα να 'ναι για το 650 όμως...

Και μιά καταπληκτική ιδέα, φτιάχνεις καλούπι από χαρτόνι:
https://www.stromtrooper.com/threads/diy-no-weld-belly-pan.49904/

Καλύτερα:
http://www.ta-deti.de/ta/enguard.html
http://www.ta-deti.de/ta/bashplate.gif
« Last Edit: Πέμπτη 30 Οκτώβριος 2025, 09:30:01 πμ by agor »



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2802
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #6 on: Today at 16:33:00
.....
1 ) μιας και ειμαι αρκετα ψηλος 1,98 , θα ηθελα να μου πεις καποιος των τροπο πως μπορω να δωσω μερικους ποντους  στο γενικο υψος τις μηχανης !
...... θα ηθελα να γνωριζω  τι επιλογες εχω για μεταλλικη ποδια !

Η Τρανσάλπ 600 δεν είναι ένα χαμηλό on off.
Οι ψηλοί βολεύονται καλύτερα αν χαμηλώσουν τα μαρσπιέ.
H 600 με την 650 δεν έχουν την ίδια πίσω ανάρτηση.

Πιο αναλυτικά:
 Δεν αλλάζουμε το ύψος μιας μοτό, αλλάζοντας προφόρτιση, εκτος κι' αν πρόκειται για λίγο, ή λύση ανάγκης. Απ' ότι κατάλαβα θέλεις να τη ψηλώσεις αρκετά.

 Για εμπρός μια λύση λογικού κόστους είναι το πηρούνι από XR 600, από μοντέλο που έχει ίδια διάμετρο καλαμιών με την ΤΑ για να μην αλλάξεις και πλάκες και μπλέκεις με τον διακόπτη και ψιλολόγια. Το XR είναι ελαφρύτερη μοτοσυκλέτα, άρα θα χρειαστείς και σκληρότερα ελατήρια. Αν έχεις το 99άρι εχεις δύο δίσκους, ενώ το XR έναν. Η λογική επιλογή είναι να βάλεις έναν μεγαλύτερο. Αν το κόστος δεν είναι πρόβλημα βάλε μεταχειρισμένο πηρούνι White Power από ΚΤΜ. Δεν εμπιστεύομαι τις προεκτάσεις των καλαμιών που ίσως υπάρχουν στην αγορά, ή μπορεις να φτιάξεις σε τόρνο, είναι η πιο φθηνή λύση πάντως.

Για πίσω η φθηνή λύση είναι να ψηλώσεις το αμορτισέρ, κάθε 1 πόντο που μακραίνει το αμορτισέρ, ψηλώνει 3 πόντους η μοτοσυκλέτα. Η διαδρομή μένει η ίδια. Όσο ψηλώνει η μοτό το ψαλίδι κατεβαίνει και χρειάζεται περισσότερα μπόσικα η αλυσίδα, προσοχή!
 Η ακριβή λύση είναι άλλο μακρύτερο αμορτισέρ και έχω δει σε ΤΑ 600 αμοστισέρ από Άφρικα 750, αλλά και 1000 CRF και από ΚΤΜ 640 με πατέντες όλα, αλλά όχι κάτι φοβερό.
Κάτι λίγο δίνει τα ψαλίδι απο Άφρικα 750, τελευταίο μοντέλο RD 07, είναι και λίγο μακρύτερο και το προτιμώ σαν συμπεριφορά. Τα ψαλίδια απο τα πρώτα Άφρικα 650 και 750 είναι πιο κοντά, μάλλον όσο του Τρανσάλπ. Λίγο ύψος παίρνεις και αν βάλεις 18άρα ζάντα πίσω στη θέση της 17άρας. Η Χόντα έκανε το θαύμα της και έβαλε ζάντα με 32 τρύπες πίσω για να μας δυσκολεύει, όλοι οι άλλοι κατασκευαστές προτιμούν 36 τρύπες, ακτίνες. Με τη 18άρα έχεις και περισσότερες επιλογές σε χωμάτινα λάστιχα.

Το ψαλίδι της Άφρικα.



Το τελευταίο σχέδιο ποδιάς που ανέβασες είναι για 600άρα και είναι αυτή.



Καλά ξεμπερδέματα.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!