Hellas Transalp Forum

Γραναζωμα 16/47

Andreasnemea · 17189

Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #25 on: Παρασκευή 22 Ιανουάριος 2016, 20:25:54 μμ
Με 90-100 που ειπε καποιος θα επερνα παπι οχι τρανσαλπ
Με 130-140 ειναι μια λογικη ταχυτητα νομιζω
με 120-130 δεν αντεχω κουραζομαι
Ολα αυτα με το κοντερ ετσι γιατι κλεβει 6-7 χιλιομετρα το κοντερ κιολας μετρημενο με το gps  οποτε τα 125-135
Πραγματικα ειμαι οκ

Θα μπορουσα να ταχω γραψει κι'εγω αυτα, δεν ταξιδευω ποτε σε εθνικη με λιγοτερο απο 130χμω, προτιμω να τα δινω στη βενζινη αντι για τα αντικαταθλιπτικα  :goofy:  Αλλα απο την αλλη, αποφευγω πια και το πανω απο 145 / 6500σαλ με το στανταρ γραναζωμα, απο κει και πανω αρχιζει και ανεβαινει εκθετικα. Οι βαλιτσες και το δευτερο ατομο επισης επηρεαζουν την καταναλωση. Με τα 140 χμω και με ενα σακβουαγιαζ πισω, αν ειναι καλα ρυθμισμενο / συντηρημενο (ο συγχρονισμος καρμπυρατερ ειναι πολυ σημαντικος) δεν πρεπει να περασει τα 7λτ/100χμ.


" the PouroDuro spirit "


Offline Andreasnemea

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 144
Reply #26 on: Παρασκευή 22 Ιανουάριος 2016, 23:40:04 μμ
Η αληθεια ειναι οτι εχω ενα θεμα δεν ξερω αν οφειλεται σε συγχρονισμο ομως...
οταν ειναι κρυο τωρα χειμωνα δηλ αναβω με τσοκ γιατι αν δεν βαλω τσοκ δεν κρατα ρελαντι πεφτει κατω απο 1000 στροφες οποτε αφηνω το τσοκ 2 λεπτα ανοιχτο να ζεσταθει και το κλεινω μετα κρατα ρελαντι στις 1200-1300 αλλα οταν ζεσταθει καλα παει στις 1600

Αν ρυθμισω το ρελαντι μολις αναβει κρυο για να μην σβηνει αμεσως και να κρατα στις 1200 κρυο
μολις ζεσταθει μετα παει στις 1800 οποτε πρεπει να το κατεβασω ξανα μετα!
Εχει δηλ απο τελειως κρυο σε τελειως ζεστο στις στροφες αποκλιση 600 στροφες αυτο ειναι φυσιολογικο;

Επαναλαμβανω το χειμωνα το καλοκαιρι αυτη η διαφορα κατεβενει στις 400 στροφες
« Last Edit: Σάββατο 23 Ιανουάριος 2016, 00:02:54 πμ by Andreasnemea »



Offline gkesi

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 53
Reply #27 on: Δευτέρα 09 Απρίλιος 2018, 18:23:32 μμ
Χρόνια πολλά και Χριστός Ανέστη σε όλη την παρέα.
Για να μην ανοίγω καινούργιο θέμα είπα να να συνεχίσω σε αυτό μιας και σχετίζεται άμεσα.
Λοιπόν, πριν δυο εβδομάδες αγόρασα ένα 650 μοντ. 03, ήδη όταν το δοκίμασα πριν το πάρω κατάλαβα ότι είχε μακριές σχέσεις και δεν είχε γρήγορη επιτάχυνση. Έχοντας οδηγήσει και την 600άρα η διαφορά στο "τράβηγμα" ήταν εμφανής υπέρ της. Το 650 έχει πίσω γρανάζι 43 δόντια έναντι 48 και με 5η και 4000rpm έχει 100χμ/ώρα με 5000rpm έχει ακριβώς 120 χμ/ώρα, η 2α πιάνει τα 100 για πλάκα, αλλά. Υπάρχει ένα  μεγάλο αλλά. Είναι δύσχρηστο στην πόλη. Το δουλεύεις περισσότερο με 1η - 2α και 2 έως 3 χιλιάδες στροφές, με δεύτερο άτομο ακόμα χειρότερα, άσε που νομίζω ότι καταπονείται και ο κινητήρας. Η διαφορά των 5 δοντιών αντιστοιχεί σε 1,5 δόντια του μπροστινού γραναζιού, δηλαδή είναι σαν να φοράω μπροστά 16,5 ας πούμε με 48 πίσω. ΌΜΩΣ σε ανοιχτό δρόμο είναι απόλαυση,σχεδόν δεν ακούς κινητήρα, πάει πολύ χαλαρά και ίσως οικονομικότερα λόγω χαμηλών στροφών, βέβαια  δεν πάει πάνω απο 7000rpm λόγω έλλειψης ισχύος, είναι σαν να έχεις 6η.
Εσείς τι θα κάνατε στη θέση μου, θα το αφήνατε ως έχει ή θα το ξαραφέρνατε στο 48άρη πίσω γρανάζι? το λέω γιατί έχει πολύ ζωή ακόμα.
Και κάτι ακόμα, υπάρχει περίπτωση ο μπροστινός κινητήριος άξονας του μικρού γραναζιού να έχει φαγωμένα καρέ εξαιτίας αυτού του γραναζώματος?
Έχει ένα μικρό φάγωμα το καρέ του και το γραναζάκι παίζει λίγο. Είναι το γνωστό θέμα που βγάζουν κάποια ΤΑ είτε απο πολύ χρήση είτε απο τεντωμένη αλυσίδα. 



john lk

  • Guest
Reply #28 on: Δευτέρα 09 Απρίλιος 2018, 20:24:45 μμ
Χρονια Πολλα και Αληθως Ανεστη και σε σενα!!!

Σημειωσε τις παρακατω διαφορες στην μεταδοση μεταξυ των 600 (αναλογως το μοντελο) και των 650.

-  Οι σχεσεις των κιβωτιων μεταξυ 600 (μοντελα απο ΄87 εως ΄95) και 650 διαφερουν. Οι 600 (μοντελα ΄96 εως ΄99) και 650 εχουν τις ιδιες σχεσεις.

-  Η αρχικη σχεση μεταδοσης μεταξυ ολων των 600 (1.888/1) και των 650 (1.763/1) διαφερει.

-  Διαφερει επισης και η τελικη σχεση μεταδοσης (μικρο/μεγαλο γραναζι) μεταξυ 600 (3.133/1) και 650 (3.200/1). Συγκεκριμενα το μεγαλο γραναζι της 600 εχει 47 δοντια, ενω της 650 εχει 48 δοντια. Τα μικρα γραναζια ειναι ιδια με 15 δοντια και στις δυο μηχανες.

Αν τα παντρεψεις ολα αυτα μαζι, η 600 εχει στο συνολο της πιο "κοντη" σχεση μεταδοσης απο την 650, και για αυτο παρατηρεις αυτο που λες για την ρεπριζ, ποσο μαλλον με γραναζι 43 δοντιων πισω!!

Απο την εμπειρια μου στην 600 του ΄98 που εχω, παρατηρησα οτι βαζοντας 46 δοντια πισω για να πηγαινω πιο "χαλαρα" στην εθνικη, εχασα απο ρεπριζ και δεν κερδισα ουτε σε τελικη (αν και δεν με ενδιαφερει) αλλα ουτε και σε οικονομια. Το χασιμο σε ρεπριζ μονοκαβαλος ειναι αισθητο αλλα αποδεκτο, δικαβαλος και φορτωμενος ομως το νοιωθω σε ολο το φασμα των στροφων. Οταν ερθει η ωρα να ξαναλλαξω γραναζια και καδενα θα επανελθω στις μαμισιες διαστασεις που μου φαινονται ως οι πιο ιδανικες για μικτη χρηση.

...ελπιζω να βοηθησα...
« Last Edit: Δευτέρα 09 Απρίλιος 2018, 20:44:35 μμ by john lk »



Offline gkesi

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 53
Reply #29 on: Δευτέρα 09 Απρίλιος 2018, 22:03:43 μμ
Η 600 που είχα ήταν η τελευταία του 99, άρα όπως λες είχε ίδια σχέση μετάδοσης με την 650, αλλά απο τη στιγμή που είχε μανίσιο πίσω 47 δόντια είχε όχι πιο κοντή αλλά πιο μακρυά σχέση μετάδοσης, τώρα το 650 απο 48 δόντια έχει 43 !!άρα η σχέση μετάδοσης έγινε πολύ πιο μακρυά. Και απλά σκέφτομαι να το επαναφέρω αν όχι στο 48 τουλάχιστον στο 46. Να πλησιάσω δηλαδή τις μανίσιες διαστάσεις του πίσω γραναζιού. Το μπροστά είναι το ίδιο 15 δηλ.



john lk

  • Guest
Reply #30 on: Τρίτη 10 Απρίλιος 2018, 09:18:19 πμ
Οι σχεσεις στο κιβωτιο (οι ταχυτητες) ειναι μεν οι ιδιες αλλα απο την μια η 600 εχει αρχικη σχεση μεταδοσης (γραναζωμα απο τον στροφαλο εως το κιβωτιο) πιο κοντη απο την 650, ενω η τελικη σχεση μεταδοσης (το μικρο & μεγαλο γραναζι της αλυσιδας) ειναι πιο κοντη στην 650. Το συνολο της σχεσης μεταδοσης (αρχικη χ τελικη)ειναι για την 600αρα 5.915/1 ενω για την 650αρα 5.642/1. Δηλαδη η 600 ειναι σαφως πιο κοντη στην μεταδοση της κινησης απο την 650, με τις ιδιες σχεσεις ταχυτητωνστο κιβωτιο.

Βεβαια αυτα ειναι το θεωρητικο κομματι, σημασια εχει να ειναι η οδηγηση της συμφωνα με αυτα που θελεις εσυ. Νομιζω οτι θα ηταν πολυ σωστο να επανελθεις στο 48αρι γραναζι πισω (αντε το πολυ πολυ να βαλεις 47αρι). Αν η αλυσιδα και το εμπρος γραναζι ειναι σχετικα καινουργια μπορεις να το αλλαξεις τωρα παρα να περιμενεις να τα αλλαξεις ολα μαζι (για να στρωσουν ομοιομορφα)



Offline gkesi

  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 53
Reply #31 on: Τρίτη 10 Απρίλιος 2018, 09:46:17 πμ
Συμφωνώ μαζί σου ότι πρέπει να επανέλθω στο αρχικό γρανάζι ή ίσως στο 46άρι ή 47άρι, απλώς σκέφτομαι ότι θα χρειαστώ και επιπλέον κάποια κιλυνδράκια αλυσίδας που δεν τα έχω γιατί δεν θα φτάνει για το μεγαλύτερο γρανάζι και δεν ξέρω αν μπορώ να τα βρώ. Το λέω αυτό γιατί η αλυσίδα έχει πολύ ψωμί ακόμη και είναι κρίμα να την αλλάξω ολόκληρη.



Offline ΕΛΛΗ- ΛΕΥΤΕΡΗΣ (flwrina)

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 556
  • transalp 1000 cc
Reply #32 on: Πέμπτη 12 Απρίλιος 2018, 06:28:11 πμ
16 αρι ειναι ιδανικο για ΤΑ. οσο την ειχα ετσι ημουν. οσο για τις στροφες....κανεις τον απλο μαθηματικο τυπο: πχ 6000 στροφες επι 15 δια 16= το αποτελεσμα με το 16αρι γραναζι στα ιδια χλμ σε σχεση με το 15αρι...


Ζήσε το σήμερα χωρίς αναστολές

NRG...