Τετάρτη 23 Μάιος 2018, 19:00:30 μμ *
Καλώς ορίσατε, Επισκέπτης. Παρακαλούμε συνδεθείτε ή εγγραφείτε.

Σύνδεση με όνομα, κωδικό και διάρκεια σύνδεσης
Νέα: Website του συλλόγου www.transalp.gr
 
   Αρχικη   Βοηθεια Αναζητηση Σύνδεση Εγγραφή  
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα. « προηγούμενο επόμενο »
Σελίδες: [1] | Κάτω Εκτύπωση
Αποστολέας Θέμα: Μετάφραση του κεφαλαίου Νο 6 του Haynes Service Manual (Πλαίσιο και αναρτήσεις)  (Αναγνώστηκε 3808 φορές)
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8034


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« στις: Κυριακή 17 Οκτώβριος 2010, 11:53:03 πμ »

Αφού στα Μηχανολογικά/Τεχνικά εγχειρίδια δεν δίνει επιλογή ''νέο θέμα'' το τοποθετώ εδώ. Ειναι μια μετάφραση όσο το δυνατόν πιο σωστή ειχα την δυνατότητα να κάνω στο κεφάλαιο Νο 6 του Haynes Service Manual. Ορισμένες ορολογίες δεν μεταφράζονται ακριβώς και αν κάτι τέτοιο γίνει δεν καταλαβαίνεις για τι πράμα μιλάς. Για παράδειγμα η λέξη ''γλίστρα'' που είναι η .... μπότα του πηρουνιού και που αναφέρεται αρκετές φορές. Τα σχήματα, και οι εικόνες που αναφέρονται στο κείμενο αντιστοιχούν σε αυτά του Haynes Service Manual .        Το συγκεκριμένο κεφάλαιο αφορα:
2.0: ΠΛΑΙΣΙΟ
3.0: ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΜΑΤΑ ΠΟΔΙΩΝ, ΠΕΝΤΑΛΙ ΦΡΕΝΟΥ,ΛΕΒΙΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ,ΠΛΕΥΡΙΚΟ & ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΤΗΡΙΓΜΑ
5.0  ΤΙΜΟΝΙ και  ΜΑΝΕΤΤΕΣ
6.0. ΠΗΡΟΥΝΙΑ     ,αφαίρεση και τοποθέτηση
       ΠΗΡΟΥΝΙΑ ,αλλαγή λαδιού
8.0:  ΠΗΡΟΥΝΙΑ,      αφαίρεση, έλεγχος και επανατοποθέτηση



6.ΠΛΑΙΣΙΟ , ΑΝΑΡΤΗΣΗ & ΤΕΛΙΚH ΜΕΤΑΔΩΣΗ

1. ΓΕΝΙΚΕς ΠΛΗΡΟΦΟΡΊΕΣ

 
Ολα τα μοντέλα έχουν ενα τετραγωνικής διατομής ατσαλένιο πλαίσιο.
Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από ένα ζευγάρι τηλεσκοπικά πιρούνια, με απόσβεση ταλαντώσεων με λάδι.Τα πιρούνια διαθέτουν ενα συμβατικό τύπο αποσβεστήρα, και δεν είναι ρυθμιζόμενα.
Πισω, ενα τετραγωνικής διατομής αλουμινένιο ψαλίδι επενεργεί σε ένα αμορτισέρ [shock absorber] μέσω μιας σύνδεσης τριών σημείων.Το αμορτισέρ είναι ρυθμιζόμενο με προφόρτιση ελατηρίου για όλα τα μοντέλα, και με απόσβεση συμπίεσης για τα XL650V μοντέλα.

2. ΠΛΑΙΣΙΟ,επιθεώρηση και επισκευή.

2.1: Το πλαίσιο δεν απαιτεί προσοχή εκτος και αν έχει προκληθεί φθορά λόγω ατυχήματος.Στις περισσότερες περιπτώσεις, η αντικατάσταση του πλαισίου είναι η μόνη ικανοποιητίκή λύση για μία τέτοια ζημιά.Ελάχιστοι εξειδικευμένοι μηχανικοί διαθέτουν τον εξοπλισμό και τις γνώσεις που απαιτούνται για την ευθυγράμμιση του πλαισίου με ακρίβεια μέσα στα απαιτούμενα επίπεδα, αλλά  ακόμα και τότε δεν υπάρχει εύκολος τρόπος να αποτιμηθεί το πλαίσιο μπορεί να εχει πιεστεί.

2.2: Αφού η μηχανή εχει διανύσει ενα μεγάλο ποσό χιλιομέτρων, το πλαίσιο το πλαίσιο θα πρέπει να επιθεωρηθεί λεπτομερώς για σημάδια ρωγμών η ανοιγμάτων στα σημεία συγκόλησης. Χαλάρωμα στις βίδες συγκράτησης του κινητήρα μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση σε σχήμα αυγού  η θραύση τών λαβών των βάσεων. Μικρότερη ζημιά συχνά επισκευάζεται με συγκόληση, ανάλογα απο την έκταση και την φύση της ζημιάς.

2.3: Να θυμάστε οτι το πλαίσιο που δεν είναι ευθυγραμμισμένο μπορεί να προκαλέσει προβλήματα ελέγχου της μοτοσυκλέτας. Εαν υπάρχει υποψία εσφαλμένης ευθυγράμμισης σαν αποτέλεσμα ατυχήματος, θα είναι απαραίτητη να αποσυναρμολογηθεί πλήρως η μοτοσυκλέτα ώστε το πλαίσιο να ελεγχεί λεπτομερώς.


3.0: ΥΠΟΣΤΗΡΙΓΜΑΤΑ ΠΟΔΙΩΝ, ΠΕΝΤΑΛΙ ΦΡΕΝΟΥ και ΛΕΒΙΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Υποστηρίγματα ποδιών

3.1: Αφαιρέστε το διαχωριστικό πείρο και την ροδέλλα απο το κάτω τμήμα του αξονα πείρου περιστροφής, κατόπιν απομακρύνετε τον άξονα και αφαιρέστε το υποστηρίγμα [Εικονα 3.1 a ,b]. Για τα εμπρός υποστηρίγματα, σημειώστε την θέση των άκρων του ελατηρίου επιστροφής.

3.2: Τα ελαστικά τμήματα των υποστηριγμάτων μπορούν να αφαιρεθούν και να αντικατασταθούν αεν απαιτείται.

3.3: Η συναρμολόγηση είναι η αντίστροφη διαδικασία.


ΠΕΝΤΑΛΙ ΦΡΕΝΟΥ

Αφαίρεση

3.4: Απαγκιστρώστε το ελατήριο επαναφοράς του πεντάλ και το ελατήριο του διακόπτη για το φώς του φρένου απο το γάτζο του πεντάλ.[Εικονα 3.4]

3.5: Σημειώστε την θέση μεταξύ του άξονα του πεντάλ του φρένου και του ίδιου του πεντάλ ώστε να επανατοποθετηθεί στην ίδια θέση - πρέπει να υπάρχει ενα κτυπητό σημάδι πάνω στον άξονα του πεντάλ που έρχεται στην ευθεία με την σχισμή του άξονα,αλλά είναι δύσκολο να το παρατηρήσετε.Ξεβιδώστε την βίδα που σφίγγει τον άξονα του πεντάλ στο εσωτερικό του πλαισίου [Εικονα 3.5 a], εάν δεν μπορείτε να την ξεβιδώστε εξ' αιτίας της θέσης της, , στα XL600 - Η εως Κ (1987 - 1989) μοντέλα ξεβιδώστε τελείως την πλάγια βίδα στο άκρο του μοχλού του φρένου, και σε όλα τα άλλα μοντέλα αφαιρέστε τον πείρο από τη λαβή σε σχήμα U  με την τρύπα στήριξης που συνδέει τον άξονα του κυλίνδρου με το πεντάλ [Εικονα 3.5 c,b,d]. Περιστρέψτε το πεντάλ μέχρι να φθάσετε στην βίδα. Εαν ακόμα δεν μπορείτε να φθάσετε την βίδα ( ο βαθμός δυσκολίας διαφέρει ανάμεσα στα μοντέλα), Ξεβιδώστε τον βραχίονα στήριξης του υποστηρίγματος των ποδιών και αφαιρέστε τον άξονα μαζί με το πεντάλ [Εικονα
3.5]. Ανάλογα με την ρύθμιση ύψους του πεντάλ, πιθανόν να απαιτηθεί να αφαιρέσετε και το υποστήριγμα ποδιών για να μην εμποδίζει το πεντάλ καθώς το αφαιρείτε.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ

3.6: Η τοποθέτηση είναι η ανάποδη εργασία, προσέχοντας τα ακόλουθα:
α] Σιγουρευτείτε οτι οι αυλακώσεις του πεντά και του άξονα είναι σε καλή κατάσταση.Εάν είναι φθαρμένες η εχουν ζημιά [π.χ: εχουν πλατυνθεί], υπάρχει κίνδυνος το πεντάλ να περιστραφεί γύρω απο τον άξονα, κάνοντας το φρένο μη αποτελεσματικό. Αντικαταστείστε αυτά με καινούργια εάν είναι απαραίτητο, η εάν αμφιβάλετε.
β] Τοποθετείστε λίγο γράσσο στον άξονα του πεντάλ του φρένου.Σιγουρευτείτε οτι άξονας και πεντάλ είναι σωστα ευθυγραμμισμένοι [Βήμα 5].
γ] Χρησιμοποιείστε ένα καινούργιο πείρο [ασφάλεια] στη λαβή σε σχήμα U  με την τρύπα στήριξης [clevis pin] που ασφαλίζει τον κύλινδρο με το πεντάλ [Εικονα 3.5d]
δ] Σφίξτε τις βίδες του βραχίονα στήριξης του θποστηρίγματος ποδιών.
ε] Ελέγξτε την λειτουργία του φωτός για το πίσω φρένο (ανατρέξτε στο Κεφάλαιο 1).


   ΛΕΒΙΕΣ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

3.8: Πρίν αφαιρέσετε τον λεβιέ, σημειώστε την θέση που έχει το  χτυπητό σημάδι [πόντα] πάνω στον λεβιέ η με την χαραμάδα του σφικτήρα του λεβιέ(ανάλογα με το μοντέλο)[Εικονα 3.8]. Εάν κανένα σημάδι δεν είναι ορατό δημιουργείστε ενα δικό σας ώστε ο λεβιές να επανατοποθετηθεί στην σωστή θέση αμέσως.

3.9: ξεβιδώστε την βίδα που τον σφίγγει και τραβήξτε τον λεβιέ εξω απο τον άξονα.

3.10: Η τοποθέτηυση είναι η αντίστροφη διαδικασία.




4.0.  ΠΛΕΥΡΙΚΟ ΣΤΗΡΙΓΜΑ
      Αφαίρεση και τοποθέτηση


   Πλευρικό στήριγμα

4.1: Το Πλευρικό στήριγμα είναι σταθεροποιημένο με ένα αγκιστρο στο πλαίσιο.Ελατήρια αγκιστρώνονται ανάμεσα τος και σιγουρεύουν οτι το πλευρικό στήριγμα θα παραμένει μαζεμένο η εκτεταμένο.Στηρίξτε τη μοτοσυκλέτα στο κεντρικό στήριγμα (Center stand).

4.2: Στα μοντέλα με περιστροφικού τύπου διακόπτη για το πλευρικό στήριγμα (XL600V-R εως X, XL650V και XRV750-P και νεότερα) αφαιρέστε τον διακόπτη (ανατρέξτε στο κεφάλαιο 9). Δεν είναι ανάγκη να τον αποσυνδέσετε απο τον κονέκτορά του η να αφαιρέσετε αυτόν τελείως, απλά αφήστε αυτόν να κρέμεται από την καλωδίωσή του.

4.3. Απαγκιστρώστε τα ελατήρια του στηρίγματος. Ξεβιδώστε το παξιμάδι απο την βίδα-άξονα, κατόπιν ξεβιδώστε το μπουλόνι και αφαιρέστε το στήριγμα (Εικονα 4.3).

4.4: Κατά την τοποθέτηση τοποθετείστε γράσσο στο στέλεχος του άξονα. Τοποθετείστε το μπουλόνι και σφίξτε το στην ροπή που αναγράφεται στην αρχή του κεφαλαίου, κατόπιν τοθετείστε και βιδώστε την βίδα στην απαιτούμενη ροπή (Εικονα 4.3)[Πλευρικό στήριγμα όλα τα μοντέλα για το μπουλόνι 10Nm, για την βίδα XL600V και XRV750 στα 40Nm,  XL650V στα 30Nm]. Ξαναγκιστρώστε τα ελατήρια και ελέγξτε οτι συγκρατούν το στήριγμα σίγουρα ανεβασμένο όταν δεν χρησιμοποιείται - ένα ατύχημα είναι σχεδόν σίγουρο οτι θα προκληθεί εάν το στήριγμα εκταθεί ενω η μοτοσυκλέτα κινείται.

4.5: Οπου υπάρχει τοποθετείστε τον διακόπτη του στηρίγματος. Ελέγξτε την σωστή λειτουργία του διακόπτη (Ανατρέξτε στο κεφάλαιο 1).


ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΤΗΡΙΓΜΑ

Σημείωση: Το κεντρικό στήριγμα δεν είναι στάνταρ εξοπλισμός, αλλά παρέχεται σαν προαιρετικο έξτρα σε μερικά μοντέλα.

XRV750-L εως N (1990 εως 1992) και XL600V-K εως V-X(1988 εως 1999)

4.6: Στηρίξτε την μοτοσυκλέτα στο Πλευρικό στήριγμα.

4.7: Αποσυνδέστε τα δύο ελατήρια επιστροφής απο τις λαβές τους στο κενρικό στήριγμα.

4.8: Ισιώστε τον ασφαλιστικό πείρο (διχαλωτή ασφάλεια) στο άκρο του άξονα του κεντρικού στηρίγματος, κατόπιν τραβήξτε τον ασφαλιστικό πείρο έξω και αφαιρέστε την ροδέλλα.Στηρίξτε το στήριγμα και αφαιρέστε τον άξονά του.

4.9: Κατά την τοποθέτηση, τοποθετείστε γράσσο στη εξωτερική επιφάνεια του άξονα και στις εσωτερικές επιφάνειες του οδηγού του πλαισίου. Τοποθετείστε τα εξαρτήματα με την ανάποδη σειρά και τοποθετείστε μια νέα διχαλωτή ασφάλεια για να ασφαλίστε τον άξονα. Ελέγξτε οτι τα ελατήρια επιστροφής συγκρατούν το στήριγμα πλήρως μαζεμένο.

 
XRV750-Ρ μοντέλα και νεώτερα (1993 - +)


4.10: Στηρίξτε την μοτοσυκλέτα στο πλαινό στήριγμα.

4.11: Αποσυνδέστε τα δύο ελατήρια επιστροφής απο τις λαβές τους στο κενρικό στήριγμα.

4.12: Κάθε ένα στήριγμα του άξονα περιστροφής είναι ασφαλισμένο στο πλαίσιο με ένα κοντό κυλινδρικό κάλυμα, ισιώστε και αφαιρέστε την διχαλωτή ασφάλεια, αφαιρέστε τις ροδέλλες και τραβήξτε τα καλύματα του άξονα για να ελευθερώσετε το στήριγμα από το πλαίσιο.

4.13: Κατά την τοποθέτηση, τοποθετείστε γράσσο στις εξωτερικές επιφάνειες των καλυμάτων του άξονα και του πλαισίου. Τοποθετείστε τα εξαρτήματα με την ανάποδη σειρά που τα αφαιρέσατε και τοποθετείστε καινούργια διχαλωτή ασφάλεια για να ασφαλίσετε τα καλύματα του άξονα.Ελέγξτε οτι τα ελατήρια επιστροφής συγκρατούν το στήριγμα πλήρως μαζεμένο.





5.0  ΤΙΜΟΝΙ και  ΜΑΝΕΤΤΕΣ
     Αφαίρεση και τοποθέτηση 



     ΜΑΝΕΤΤΕΣ

     Αφαίρεση

Σημείωση: Οι μανέττες μπορούν να αφαιρεθούν απο το άνω τμήμα του τιμονιού χωρίς υποχρεωτικά να αφαιρεθούν τα επιμέρους εξαρτήματα απο αυτές - ακολουθέίστε μόνο τα βήματα 8 και 9.

5.1: Αφαιρέστε τους καθρέπτες οπισθοπορείας (ανατρέξτε στο κεφάλαιο Cool.

5.2: Αφαιρέστε τα καλώδια απο τον διακόπτη του φώτός του φρένου (Εικονα 5.2a).Ξεβιδώστε τα δύο μπουλόνια σφιξίματος του εμπρός κυρίως κυλίνδρου του φρένου και τοποθετείστε το εξάρτημα εκτός του τιμονιού, και σιγουρέψτε οτι καμμία πίεση η στρέψη δεν εφαρμόζεται πάνω στην σωλήνωση η στις συνδέσεις (Εικονα 5.2b). Κρατείστε όρθιο το δοχείο του κυρίως κυλίνδρου για να αποφύγετε πιθανή διαρροή υγρού.

5.3: Αφαιρέστε τα καλώδια από τον διακόπτη του συμπλέκτη (Εικονα 5.3). Ξεβιδώστε τα δύο μπουλόνια σφιξίματος της μανέττας του συμπλέκτη και τοποθετείστε το εξάρτημα εκτός του τιμονιού.

5.4: Ξεβιδώστε τις βίδες του διακόπτη του τιμονιού (Εικονα 5.4a & b).Απελευθερώστε τις ταινίες που συγκρατούν τα καλώδια στις μανέττες.

5.5: Καταφύγετε στο Κεφάλαιο 4, τμήμα 11, και αφαιρέστε τα καλώδια του γκαζιού απο την στρεφόμενη λαβή.

5.6: Ξεβιδώστε την βίδα που συγκρατεί το βάρος της δεξιάς χειρολαβής, αφαιρέστε το βάρος απο το άκρο της και γλυστρίστε την στρεφόμενη λαβή του γκαζιού εκτος του άκρου. εαν απαιτείται, ξεβιδώστε την βίδα που συγκρατεί το βάρος της αριστερής χειρολαβής, κατόπιν αφαιρέστε το βάρος απο το άκρο της και γλυστρώντας αφαιρέστε την λαβή.Εάν η λαβή εχει κολληθεί, πιθανόν χρειάζεται να το διαχωρίσετε με ένα μαχαίρι για να το αφαιρέσετε.

5.7: Εαν τα στηρίγματα του τιμονιού πρόκειται να αφαιρεθούν απο το ανω τμήμα του τιμονιού, χαλαρώστε τα παξιμάδια που τις συγκρατούν στο κάτω μέρος του τιμονιού τώρα.

5.8: Εάν οι μανέττες εχουν μόλις αφαιρεθεί και ο κυρίως κύλινδρος του φρένου είναι ακόμα τοποθετημένος, ξεβιδώστε το μπουλόνι που ασφαλίζει τον σφικτήρα της σωλήνας του φρένου στην άνω τιμονόπλακα και τις βίδες που συγκρατούν τους σφικτήρες των σωληνώσεων στην κάτω τιμονόπλακα - αυτό θα επιτρέψει περισσότερη κινηση των μανετών και αποφυγή να τσακίσουν οι σωληνώσεις (Εικονα 5.Cool.

5.9: Ξεβιδώστε τα μπουλόνια που σφίγγουν τις  βάσεις του τιμονιού και τους σφικτήρες και τις μανέττες.(Εικονα 5.9 a & b).

5.10: Εάν απαιτείται, ξεβιδώστε τα παξιμάδια και αφαιρέστε τις ροδέλλεςτών βάσεων του τιμονιού, κατόπιν τραβήξτε τις βάσεις απο το άνω τμήμα της τιμονόπλακας.Ελέγξτε την κατάσταση των ελαστικών χερουλιών και αντικαταστείστε με καινούργια εάν είναι χαλασμένα η εχουν διαστρεφθεί.


ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ


5.11. Η τοποθέτηση ειναι η ανάστροφη διαδικασία, προσέχοντας τα ακόλουθα:

1) Εαν έχουν αφαιρεθεί, σφίξτε τις βίδες της βάσης του τιμονιού αφου το επανατοποθετήσετε.

2) Ευθυγραμμίστε το σημάδι στο πίσω μέρος του τιμονιού με τις κοφτές επιφάνειες της αριστερής βάσης που σφίγγει το τιμόνι(Εικονα 5.11).

3) Τοποθετείστε λίγο γράσσο στο περιστροφόμενο τμήμα της μανέτας του γκαζιού.
 4).Τοποθετήστε τους σφικτήρες του τιμονιού με το σημάδι προς τα εμπρός, και σφίξτε τις εμπρός βίδες πρώτα, κατόπιν τις πίσω, στην ενδεδειγμένη ροπή(Εικονα 5.11 b).

5) Σιγουρευτείτε οτι ο σφικτήρας στήριξης του κυρίως κυλίνδρου του εμπρός φρένου έχει τοποθετηθεί με την ένδειξη ''UP'' πρός τα επάνω, και με τις επιφάνειες του σφικτήρα ευθυγραμμισμένες με το σημάδι που βρίσκεται στην κορυφή του τιμονιού (Εικονα 5.9 c).Σφίξτε τις βίδες του κυρίως κύλινδρου στην απαιτούμενη ροπή και σφίξτε την ανω πρώτα.

6) Ευθυγραμμίστε τις επιφάνειες του σφικτήρα της μανέτας του συμπλέκτη με το σημάδι στο πίσω μέρος του τιμονιού, σφίγγοντας την εμπρός πρώτα, και κατόπιν την πίσω.

7) Σιγουρευτείτε οτι ο πείρος στο χαμηλότερο μισο τμήμα κάθε διακόπτη τοποθετείται στην τρύπα του στο τιμόνι.Σφίξτε την εμπρός βίδα πρώτα και μετά την πίσω.

Cool Ευθυγραμμίστε τις επιφάνειες της  ''φωλιάς'' της ντίζας του γκαζιού  με το σημάδι του τιμονιού.

9) Κατά την τοποθέτηση των βαρών στα άκρα του τιμονιού ευθυγραμμίστε τα με την χαρακιά στο εσωτερικό του τιμονιού. Χρησιμοποιείστε λίγη μη-μόνιμη κόλα σπειρωμάτων στις βίδες. Εάν τοποθετήσετε νέα γκριπ ασφαλίστε τα χρησιμοποιώντας καταλληλ κόλα.

10) Ελέγξτε την ρύθμιση της ντίζας του γκαζιού,όπως περιγράφεται στο Κεφάλαιο 1.

11) Μην ξεχάσετε να συνδέσετε τον διακόπτη για το φώς του φρένου και τον διακόπτη του συμπλέκτη.


ΜΑΝΕΤΕΣ ΤΙΜΟΝΙΟΥ


ΜΑΝΕΤΤΑ ΕΜΠΡΟΣ ΦΡΕΝΟΥ

5.12: Ξεβιδώστε το παξιμάδι και αφαιρέστε το κολάρο στην κάτω μεριά της χούφτας (Εικονα 5.12a).Ξεβιδώστε το μπουλόνι-άξονα και αφαιρέστε την χούφτα, κατόπιν αφαιρέστε την μανέττα (Εικονα 5.12 b,c).

5.13: Η τοποθέτηση είναι η ανάποδη διαδικασία.Τοποθετείστε γράσσο στο μπουλόνι-άξονα και στις επιφάνειες που έρχεται σε επαφή η μανέτα και ο βραχίονας στηριξης.


ΜΑΝΕΤΤΑ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ

5.14: Τραβήξτε το λαστιχένιο κάλυμα του ρυθμιστή της ντίζας του συμπλέκτη. Χαλαρώστε το δαχτυλίδι του ρυθμιστή και περάστε τον ρυθμιστή πλήρως μέσα στο βραχίονα στηριξης για να εξασφαλίσετε μεγιστο ''παίξιμο'' της ντίζας (Εικονα 5.14).

5.15: Ξεβιδώστε το μπουλόνι και μετακινείστε το κολάρο απο την χούφτα (Εικονα 5.15a). Κρατώντας αντίθετα το κεφάλι της βίδας λασκάρετε το παξιμάδι απο το κάτω τμήμα (Εικονα 5.15 b). Αφαιρέστε την χούφτα (Εικονα 5.15 c).

5.16: Ξεβιδώστε το μπουλόνι-άξονα και την ροδέλα και αφαιρέστε την μανέτα του συμπλέκτη αφαιρώντας τις συνδέσεις της ντίζας (Εικονα 5.16). Σημειώστε την κυματοειδή ροδέλλα μεταξύ της μανέτας του τσόκ και της πλάκας της μανέτας. Αφαιρέστε την πλάκα από τον βραχίονα στήριξης εάν απαιτείται, προσέχοντας το πώς αυτή τοποθετείται.

5.17: Η τοποθέτηση είναι η ανάποδη διαδικασία.Τοποθετείστε γράσσο στον άξονα του μπουλονιού και στις επιφάνειες επαφής ανάμεσα στην μανέτα και στον βραχίονα στήριξης, και στις συνδέσεις της ντίζας.Ρυθμίστε το ελεύθερο παίξιμο της ντίζας του συμπλέκτου (Κεφάλαιο 1).





6.0. ΠΗΡΟΥΝΙΑ
     ,αφαίρεση και τοποθέτηση


ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν και δεν είναι απολύτως απαραίτητο, πρίν αφαιρέσετε τα πηρούνια συνιστάται να αφαιρεθούν τα φέριγκ και τα πλαίσιά τους (Κεφάλαιο Cool. Αυτό θα αποτρέψει τυχαία ζημιά στην βαφή.

6.1: Αφαιρέστε το εμπρός φτερό (Κεφάλαιο Cool.

6.2: Αφαιρέστε τον εμπρός τροχό (Κεφάλαιο 7). Δέστε τις εμπρός δαγκάνες του φρένου και τις σωλήνες πρός τα πίσω έτσι ώστε να μην ενοχλούν.

6.3: Αφαιρέστε τη ντίζα του ταχύμετρου και οιανδήποτε καλωδίωση από το ψαλίδι, σημειώνοντας τι κάνετε.

6.4: Δουλεύοντας με ένα πηρούνι τη φορά, χαλαρώστε τις βίδες που σφίγγουν το πηρούνι στην ανω τιμονόπλακα (Εικονα 6.4 a). Εάν το πηρούνι πρόκειται να αποσυναρμολογηθεί, η να γίνει αλλαγή λαδιού, συμβουλεύουμε να χαλαρώσετε το μπουλόνι στην κορυφή του πηρουνιού σε αυτό το σημείο (Εικονα 6.4b). Στα XRV750-L έως S (1990 έως 1995) μοντέλα, πρώτα αφαιρείτε την βαλβίδα του αέρα, κατόπιν πιέζετε την βαλβίδα για να ελευθερώσετε τον όποιο αέρα υπάρχει υπό πίεση. Σημειώστε το πόσο προεξέχει το πηρούνι απο την ανω τιμονόπλακα.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Χαλαρώνοντας τις βίδες που σφίγγουν το πηρούνι στην ανω τιμονόπλακα πριν χαλαρώσετε τις βίδες στην κορυφή του πηρουνιού απελευθερώνει την πίεση στο ανω μπουλόνι.Αυτό κάνει ευκολότερη την αφαίρεση και βοηθά στην προστασία των σπειρωμάτων.

6.5: Χαλαρώστε τα μπουλόνια που σφίγγουν το πηρούνι στην κάτω τιμονόπλακα, και αφαιρέστε το πηρούνι στρέφοντάς το και τραβώντας το πρός τα κάτω (Εικονα 6.5 a & b)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Εάν τα πόδια του πηρουνιού είναι σφηνωμένα στις τιμονόπλακες, ψεκάστε την περιοχή με διεισδυτικό λάδι και αφήστε  χρόνο ώστε αυτό να διαποτιστεί πρίν ξαναπροσπαθήσετε.


ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ


6.6: Αφαιρέστε όλα τα ίχνη σκουριάς απο τον σωλήνα του πηρουνιού και τις τιμονόπλακες. Γλυστρίστε το ψαλίδι επάνω διαμέσου της κάτω τιμονόπλακας και κατόπιν στην ανω τιμονόπλακα σιγουρεύοντας οτι αυτό περνά μέσα απο τα δεσίματα των ντιζών και όλα τα καλώδία, σωληνώσεις και ηλεκτρική καλωδίωση κατανέμονται στην σωστή πλευρά του πηρουνιού (Εικονα 6.5 b).

6.7: Θέστε την κορυφή της σωλήνας του πηρουνιού (οχι την κορυφή της άνω βίδας του πηρουνιού) ισόπεδη με τον πάνω επιφάνεια της άνω τιμονόπλακας(Εικονα 6.7). Σιγουρευτείτε οτι ισχ΄υει το ίδιο και στις δυο πλευρές.

6.8; Σφίξτε τα μπουλόνια που σφίγγουν το πηρούνι στην κάτω τιμονόπλακα στην προβλεπόμενη τιμή ροπής (33Nm)(Εικονα 6.5 a).Εαν το πηρούνι έχει αποσυναρμολογηθεί η έχει γίνει αλλαγή λαδιού, σφίξτε την άνω βίδα του πηρουνιού στην προβλεπόμενη τιμή ροπής (23Nm)(Εικονα 6.Cool. Τώρα σφίξτε τα μπουλόνια που σφίγγουν το πηρούνι στην ανω τιμονόπλακα στην προβλεπόμενη τιμή ροπής (27Nm)(Εικονα 6.4 a).

6.9: Εάν τα πηρούνια είχαν αποσυναρμολογηθεί, πιέστε την φούσκα προς τα πάνω στην σωλήνα του πηρουνιού μέχρι να ακουμπήσει στην κάτω επιφάνεια της κάτω τιμονόπλακας, κατόπιν σφίξτε την βίδα του κολάρου της(Εικονα 6.9).

6.10: Τοποθετείστε τον εμπρός τροχό (Κεφάλαιο 7), και το εμπρός φτερό (Κεφάλαιο Cool. Σιγουρευτείτε οτι η ντίζα του ταχύμετρου εχει τοποθετηθεί σωστα και εχει σταθεροποιηθεί στους οδηγούς της.

6.11: Ελέγξτε την λειτουργία των πηρουνιών και των φρένων πρίν οδηγήσετε την μοτοσυκλέτα στον δρόμο.




ΠΗΡΟΥΝΙΑ
αλλαγή λαδιού

XL600V-T και νεότερα μοντέλα (1996 +), XL650V μοντέλα και    XRV750-T (1996 +) και νεότερα μοντέλα


7.9: Αφαιρέστε τα πηρούνια (ανατρέξτε στο Τμήμα 6).Πάντα να εργάζεστε στα πόδια των πηρουνιών ξεχωριστά για να αποφύγετε να μπερδευτούν τα εξαρτήματα και να προκαλέσετε επιταχυνόμενο βαθμό φθοράς (Εικονα 8.1 a η b).

7.10: Εάν η βίδα στην κορυφή του πηρουνιού δεν είχε ξεβιδωθεί με το πηρούνι στην θέση του, προσεκτικά σφίξτε τον σωλήνα του πηρουνιού σε μια μέγγενη με μαλακές σιαγώνες, προσέχοντας να μην σφίξετε υπερβολικά η να χαράξετε την επιφάνειά του, και χαλαρώστε την βίδα που βρίσκεται στην κορυφή του(Εικονα 7.10).

7.11: Ξεβιδώστε την βίδα που βρίσκεται στην κορυφή του πηρουνιού.

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: το ελατήριο του πηρουνιού πιέζει την βίδα που βρίσκεται στην κορυφή του πηρουνιού με αξιοσημείωτη πίεση. Ξεβιδώστε την βίδα με πολλή προσοχή, πιέχοντάς την προς τα κάτω και ελευθερώστε την αργά καθώς αυτή πιέζεται απο το ελατήριο.Συμβουλεύουμε να φοράτε προστατευτικά για τα μάτια και το πρόσωπο οταν θα εκτελείτε αυτή την εργασία.

7.12: Γλυστρίστε το σωλήνα του πηρουνιού κάτω μέσα στην γλίστρα. Στα XL600 και 650 μοντέλα, αφαιρέστε το ελατήριο απο τον σωλήνα (Εικονα 7.12).Στα μοντέλα XRV750, αφαιρέστε το ανω ελατήριο,την βάση του και το κάτω ελατήριο απο τον σωλήνα. Σημειώστε την ανω μεριά των ελατηρίων.

7.13: Αναποδογυρίστε το πηρούνι πάνω απο ενα κατάλληλο δοχείο και πρεσάρετε τον σωλήνα του πηρουνιού ζωηρά για να αποβάλλετε οσο περισσότερο λάδι είναι δυνατόν (Εικονα 7.13). Στηρίξτε το πηρούνι ανάποδα στο δοχείο για λίγο για να αφήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο λάδι να τρέξει, και πρεσάρετε το πηρούνι πάλι.

7.14: Αργά συμπληρώστε την προβλεπόμενη ποσότητα και βαθμό λαδιού (5W) για πηρούνια και πρεσάρετε το πηρούνι τουλάχιστον δέκα φορές για να κατανεμηθεί αυτό ομοιόμορφα (Εικονα 7.14).Συμπιέστε πλήρως τον σωλήνα του πηρουνιού στην γλίστρα και μετρείστε την στάθμη του λαδιού,καντε την απαιτούμενη ρύθμιση της στάθμης προσθέτοντας η αφαιρώντας μέχρι το λάδι να φτάσει την απαιτούμενη στάθμη που αναγράφεται στο ξεκίνημα του κεφαλαίου.(XL600 549cc και 125mm, XL650 542cc και 141mm).

7.15: Σφίξτε την γλίστρα σε μία μέγγενη με λαλακες σιαγώνες χρησιμοποιώντας τα αυτιά-βάσεις των σιαγώνων, προσέχοντας να μην προκαλέσετε ζημιά απο υπερβολικό σφίξιμο.Τραβήξτε τον σωλήνα του πηρουνιού έξω απο την γλίστρα σε όσο μήκος είναι δυνατόν κατόπιν τοποθετείστε το ελατήριο με τις πυκνές σπείρες στην κάτω μεριά(Εικονα 7.12).Στα μοντέλα XRV750, τώρα τοποθετείστε την βάση του ελατηρίου και το άνω ελατήριο.

7.16: Τοποθετείστε ένα καινούργιο O-ring στην βίδα που βρίσκεται στην κορυφή του πηρουνιού βιδώστε την βίδα(Εικονα 7.16).

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: Είναι απαραίτητο να συμπιέσετε το ελατήριο πιέζοντάς το πρός τα κάτω χρησιμοποιώντας την βίδα που βρίσκεται στην κορυφή του πηρουνιού ώστε να βιδωθεί η βίδα στον σωλήνα του πηρουνιού.Αυτό είναι ενδεχομένως επικίνδυνη εργασία και θάπρεπε να εργαστείτε με προσοχή, έχοντας κάποιον για βοήθεια εάν είναι απαραίτητο.Καθαρίστε την όποια υπερχύλιση λαδιού για αποφύγετε να σας γλυστρίσει.

Κρατείστε τον σωλήνα του πηρουνιού πλήρως εκτεταμένο ενώ πιέζετε το ελατήριο. Βιδώστε την προσεκτικά στην σωλήνα του πηρουνιού προσέχοντας να μην την στραβοπιάσετε.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ανω βίδα μπορεί να σφιχτεί στην προβλεπόμενη ροπή σε αυτή την φάση της εργασίας εάν το πηρούνι συγκρατείται σε σε μία μέγγενη με λαλακες σιαγώνες, αλλά μην ρισκάρετε να βλάψετε την σωλήνα αφού μια καλύτερη μέθοδος είναι να σφίξετε την συγκεκριμένη βίδα αφού τοποθετήσετε το πηρούνι και το σφίξετε στην κάτω τιμονόπλακα(Εικονα 6.Cool.



8.0:  ΠΗΡΟΥΝΙΑ
      αφαίρεση, έλεγχος και επανατοποθέτηση


8.1: Αφαιρέστε  τα πηρούνια (τμήμα 6).Πάντα να εργάζεστε στα πόδια των πηρουνιών ξεχωριστά για να αποφύγετε να μπερδευτούν τα εξαρτήματα και να προκαλέσετε επιταχυνόμενο βαθμό φθοράς (Εικονα 8.1 a η b). Φυλάξτε τα εξαρτήματα ξεχωριστά,σε σημαδεμένα κουτιά.

8.2: Χαλαρώστε τις βίδες απο τα κολάρα που συγκρατούν τις φυσούνες και σύρετε την φυσούνα απο την κορυφή του πηρουνιού, σημειώστε πώς το κάτω άκρο συγκρατείται περιμετρικά της κορυφης της γλίστρας[μπότας] του πηρουνιού (Εικονα 8.2).

8.3: Πρίν αποσυναρμολογήσετε το πηρούνι, συμβουλεύουμε να χαλαρώσετε την βίδα της ράβδου του αποσβεστήρα (damper rod bolt) τώρα καθώς υπάρχει μικρότερη πιθανότητα να περιστρέφεται ο αποσβεστήρας με αυτό (εξαιτίας της πιέσεως του ελατηρίου).Πιέστε την σωλήνα του πηρουνιού στην γλίστρα έτσι ώστε το ελατήριο να εξασκεί την μέγιστη πίεση στην κεφαλή του αποσβεστήρα, κατόπιν ένας βοηθός σας χαλαρώνει την βίδα στην βάση της γλίστρας του πηρουνιού (Εικονα 8.3).

8.4: Εαν η βίδα που βρίσκεται στην κορυφή του πηρουνιού δεν χαλαρωθεί με το πηρούνι στην θέση του, προσεκτικά σφίξτε την σωλήνα του πηρουνιού σε σε μία μέγγενη με λαλακες σιαγώνες,προσέχοντας να μην την σφίξετε υπερβολικά η να γρατζουνίσετε την επιφάνειά της, και χαλαρώστε την άνω βίδα (Εικονα 7.10).

8.5:  Ξεβιδώστε την βίδα που βρίσκεται στην κορυφή του πηρουνιού.

ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ: το ελατήριο του πηρουνιού πιέζει την βίδα που βρίσκεται στην κορυφή του πηρουνιού με αξιοσημείωτη πίεση. Ξεβιδώστε την βίδα με πολλή προσοχή, πιέχοντάς την προς τα κάτω και ελευθερώστε την αργά καθώς αυτή πιέζεται απο το ελατήριο.Συμβουλεύουμε να φοράτε προστατευτικά για τα μάτια και το πρόσωπο οταν θα εκτελείτε αυτή την εργασία.

8.6: Γλυστρίστε τον σωλήνα του πηρουνιού κάτω μέσα στην γλίστρα.Στα μοντέλα XL600V-Η έως R(1987-1995), τραβήξτε τον αποστάτη, την βάση του ελατηρίου και το ελατήριο απο τον σωλήνα. Στα μοντέλ XL600V-Τ έως Χ(1996-1999) και στα XL650V, τραβήξτε το ελατηρίου από τον σωλήνα (Εικονα 7.12). Στα μοντέλα XRV750, αφαιρέστε το άνω ελατυήριο,την βάση του και το κάτω ελατήριο απο τον σωλήνα.Σημειώστε το άνω μέρος του ελατηρίου.

8.7: Αναποδογυρίστε το πηρούνι πάνω απο ενα κατάλληλο δοχείο και πρεσάρετε τον σωλήνα του πηρουνιού ζωηρά για να αποβάλλετε οσο περισσότερο λάδι είναι δυνατόν (Εικονα 7.13). Στηρίξτε το πηρούνι ανάποδα στο δοχείο για λίγο για να αφήσετε όσο το δυνατόν περισσότερο λάδι να τρέξει, και πρεσάρετε το πηρούνι πάλι.       

8.8: Αφαιρέστε  την προηγουμένως χαλαρωμένη βίδα της ράβδου του αποσβεστήρα (damper rod bolt) και την χάλκινη στεγανωτική ροδέλλα απο τον πάτο της γλίστρας (Εικονα 8.8a).Απορίψτε την χάλκινη στεγανωτική ροδέλλα καθώς μια καινούργια θα χρησιμοποιηθεί κατά την συναρμολόγηση.Αντιστρέψτε το πηρούνι και βγάλτε από την ακρη του την  ράβδο του αποσβεστήρα έξω απο την κορυφή του σωλήνα.(Εικονα 8.8b).

8.9: Προσεκτικά αφαιρέστε την στεγανοποίηση για την σκόνη απο την κορυφή της γλίστρας ώστε να μπορέσετε να εργαστείτε στην τσιμούχα του λαδιού (Εικονα 8.9).Απορίψτε την στεγανοποίηση για την σκόνη καθώς μια καινούργια θα χρησιμοποιηθεί.

8.10: Προσεκτικά αφαιρέστε τον συνδετήρα, προσέχοντας να μην γρατζουνίσετε την επιφάνεια του σωλήνα (Εικονα 8.10).Συμβουλεύουμε να συμπιέσετε το πηρούνι εκ των προτέρων επειδή οποιαδήποτε τυχαία ζημιά στον σωλήνα θα γίνει μακριά από το σημείο που η τσιμούχα έρχεται σε επαφή με τον σωλήνα.

8.11: Για να διαχωρίσετε τον σωλήνα απο την γλίστρα είναι απαραίτητο να εκτοπίσετε την τσιμούχα του λαδιού και την άνω κυλινδρική ροδέλλα(Εικονα 8.1b [17]). Η κάτω κυλινδρική ροδέλλα δεν περνά διαμέσου της άνω κυλινδρικής ροδέλλας, και αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν καλή συνέπεια.Πιέστε τον σωλήνα απαλά προς τα μέσα μέχρι αυτός να σταματησει με κόντρα την βάση του αποσβεστήρα.Προσέξτε να μην το κάνετε αυτό βίαια και πάθει ζημιά η βάση.Τώρα τραβήξτε τον σωλήνα απότομα πρός τα έξω μέχρι η κάτω κυλινδρική ροδέλλα να κτυπήσει την άνω κυλινδρική ροδέλλα(Εικονα 8.11a). Επαναλάβετε την διαδικασία μέχρι η άνω κυλινδρική ροδέλλα και τσιμούχα να πεταχτούν έξω απο την γλίστρα(Εικονα 8.11b).

8.12: Με τον σωλήνα αφαιρεμένο, γλυστρίστε έξω την τσιμούχα του λαδιού,την ροδέλλα και την άνω κυλινδρική ροδέλλα, σημειώνοντας με ποια σειρά τοποθετούνται(Εικονα 8.11b).Πετάξτε την τσιμούχα του λαδιού καθώς μία καινούργια θα χρησιμοποιηθεί.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Μην αφαιρέσετε την κάτω κυλινδρική ροδέλλα απο τον σωλήνα εκτός εάν πρόκειται να αντικατασταθεί.

8.13: Χτυπήστε ελαφρά την βάση της ράβδου του αποσβεστήρα (damper rod) έξω απο την γλίστρα,πιθανόν να πρέπει να την σπρώξετε απο την κάτω πλευρά μέσω της τρύπας της βίδας της ράβδου του αποσβεστήρα (damper rod bolt)(Εικονα 8.13). Πετάξτε το O-ring καθώς ένα καινούργιο πρέπει να χρησιμοποιηθεί.



















« Τελευταία τροποποίηση: Σάββατο 21 Οκτώβριος 2017, 17:25:27 μμ από Stoneman » Καταγράφηκε
konkost
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1993



« Απάντηση #1 στις: Κυριακή 17 Οκτώβριος 2010, 13:17:07 μμ »

Απλα πραγματα! Εργασιες που μπορουν να γινουν απο τον καθενα!
Ευχαριστουμε για τον κοπο που εκανες!
Καταγράφηκε
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8034


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #2 στις: Κυριακή 17 Οκτώβριος 2010, 15:08:35 μμ »

Νάσαι καλά Κώστα, έπεται συνέχεια ...
Καταγράφηκε
γκ
Hailwood, Agostini, Roberts,
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 2255


TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο


« Απάντηση #3 στις: Κυριακή 17 Οκτώβριος 2010, 16:22:23 μμ »

 
...... έπεται συνέχεια ...
Περιμένομε, περμένομε. Smiley Smiley
Καταγράφηκε

Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!
kostasj
>>>>>>
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1523



« Απάντηση #4 στις: Κυριακή 17 Οκτώβριος 2010, 21:56:39 μμ »

Μπράβο Stoneman
Εξυπηρετικότατη η μετάφραση.   
Καταγράφηκε

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Αφού όλοι ψάχνουμε την αλήθεια..
Κι αφού σχεδόν όλοι ξέρουμε ποια είναι..
Γιατί το ψέμα είναι πιο δημοφιλές  Huh
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8034


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #5 στις: Δευτέρα 18 Οκτώβριος 2010, 18:23:57 μμ »

Αφού υπάρχει ζήτηση θα εχετε και το υπόλοιπο κεφάλαιο σε λιγες μέρες.

ΥΓ: και όπως είπαμε η λέξη γλίστρα είναι η ... ''μπότα'' του πηρουνιού
Καταγράφηκε
Βουνίσιος
οδηγός τρίκυκλου
*
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 18



« Απάντηση #6 στις: Τρίτη 19 Οκτώβριος 2010, 10:24:45 πμ »

Πάρα πολύ χρήσιμο.
Ευχαριστώ
 
Καταγράφηκε
Sotos
Global Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 10414



« Απάντηση #7 στις: Τρίτη 19 Οκτώβριος 2010, 16:22:04 μμ »

Καλή δουλεια!
Ισως να τους αξιζει και μια κατηγορία, μόνα τους, στο φορουμ,
 (μαζί με άλλα που εχουμε κατα καιρούς)
Καταγράφηκε

Dad to the bone!     Σωτήρης   -   GSA -       b 63.144km
ntinos50
Μέλος HTC
Rossi και πάνω !
***
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 1693


Η αγαπη μου Honda XL 650 V Transalp


« Απάντηση #8 στις: Τρίτη 19 Οκτώβριος 2010, 18:13:35 μμ »

Αφού υπάρχει ζήτηση θα εχετε και το υπόλοιπο κεφάλαιο σε λιγες μέρες.

ΥΓ: και όπως είπαμε η λέξη γλίστρα είναι η ... ''μπότα'' του πηρουνιού





δεν μου το στελνεις με μαιιλ ολο το σερβις μανιουαλ (ειναι στο προφιλ μου)
Καταγράφηκε
Stoneman
Moderator
Rossi και πάνω !
*****
Αποσυνδεδεμένος

Μηνύματα: 8034


Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!


« Απάντηση #9 στις: Πέμπτη 21 Οκτώβριος 2010, 19:20:52 μμ »

δεν μου το στελνεις με μαιιλ ολο το σερβις μανιουαλ (ειναι στο προφιλ μου)

Φίλε Ντίνο δεν το εχω μεταφρασμένο, αλλά σιγά σιγά το μεταφράζω  και με μεγάλη μου ευχαρίστηση το μοιράζομαι μαζί σας. Κάπου εδώ μέσα θα βρεις και ολόκληρο το κεφάλαιο 05 που αφορά τα καρμπς
Καταγράφηκε
Σελίδες: [1] | Πάνω Εκτύπωση 
« προηγούμενο επόμενο »
Μεταπήδηση σε:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines
SMF Theme © Gaia
Έγκυρη XHTML 1.0! Έγκυρα CSS!