Φίλε Βαγγέλη,
ο γραπτός λόγος μέσα σε ένα forum αφήνει πολλά κενά και ενδεχομένως να δημιουργεί και λάθος εντυπώσεις ή να αφήνει περιθώρια παρεξηγήσεων!
Ο χαρακτηρισμός "θέλει σκότωμα" που έγραψε κάποιος φίλος παραπάνω και με τον οποίο εγώ "συμφώνησα", προς θεού δεν είναι κυριολεκτικός, είναι σίγουρα υπερβολικός και χρησιμοποιήθηκε (καθ'υπερβολή, επαναλαμβάνω), για να δηλώσει τη διαφωνία μου με την αγορά ελαστικών τεσσάρων + βάλε, ετών.
Βρήκα κατατοπιστικό το άρθρο που παρέθεσες, για τα ελαστικά αλλά καλό θα είναι (κατά τη γνώμη μου) να σταθούμε κριτικά σε κάποια σημεία του!
- « Τα ελαστικά είναι προιόντα με πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής και έχουν σχεδιαστεί να αντέχουν στις επιδράσεις που ασκεί η φυσική γήρανση του καουτσούκ.» Οι κατασκευαστές συμφωνούν ότι τα προιόντα των ελαστικών δεν έχουν ημερομηνία λήξης, εκτός ειδικών υποδείξεων του κατασκευαστή. Η χρησιμοποίηση των ελαστικών, για μερικά χρόνια ανεξάρτητα με την ηλικία τους, δεν έχει ουσιαστικές επιπτώσεις στην απόδοσή τους.
:shocked: :shocked: :shocked:
Νομίζω πως οι συγγραφείς του άρθου, παίζουν με τις λέξεις..
Ημερομηνία λήξης δεν έχουν, έχουν όμως ημερομηνία λήξης της χρήσης τους! (μή γελιόμαστε)
- …..η σωστή συντήρηση επιβάλλει να τηρούνται οι συστάσεις των κατασκευαστών του οχήματος και των ελαστικών, που αφορούν την πίεση, τον δείκτη φορτίου και τον έλεγχο κατά την χρήση. Επιβάλλει επίσης να ελέγχονται οι σωστές συνθήκες αποθήκευσης των ελαστικών, όταν αυτά δεν χρησιμοποιούνται…..
- Ο καταναλωτής πρέπει να απευθύνεται σε ένα εξειδικευμένο σημείο πώλησης ελαστικών, όπου μπορούν να εγγυηθούν για τις καλές συνθήκες αποθήκευσης του ελαστικού, όπως εσωτερικές αποθήκες, αεριζόμενες, σε σκιά, με μέτρια θερμοκρασία χώρου. Πράγματι, πρέπει να αποφεύγεται η αποθήκευση σε εξωτερικούς χώρους, στον ήλιο ή σε μέρη με υγρασία που μπορούν να αλλοιώσουν το μείγμα της γόμας και επομένως τις επιδόσεις του ελαστικού.
Εδώ το πράγμα αλλάζει και (σωστά) μπαίνει το θέμα της αποθήκευσης
Παραθέτω απόσπασμα άρθρου στο οποίο η Continental (τα ίδια ισχύουν προφανώς και για τις άλλες εταιρείες) περιγράφει με μεγαλύτερη λεπτομέρια τις συνθήκες 'φύλαξης' των ελαστικών:
"Η επιρροή της έκθεσης στη θερμοκρασία σε σχέση με το χρόνο.
Όσο περισσότερο ένα ελαστικό εκτίθεται σε υψηλές θερμοκρασίες, τόσο πιθανότερο είναι να υποστεί επιζήμιες αλλαγές στα υλικά και στις ιδιότητές του. Επιπλέον, όσο υψηλότερες είναι οι θερμοκρασίες, τόσο γρηγορότερα αυτές οι αλλαγές θα εμφανιστούν. Τέτοιες αλλαγές ίσως μειώσουν την στιβαρότητα / αντίσταση του ελαστικού στην καταπόνηση, οι οποίες ίσως οδηγήσουν σε βλάβη του ελαστικού.
Η Continental συνιστά τα παρακάτω για τις συνθήκες αποθήκευσης των ελαστικών:
Αποφύγετε την αποθήκευση των ελαστικών σε μέρη όπου εκτίθενται σε ακραίες θερμοκρασίες.
Αποθηκεύετε τα ελαστικά σε θερμοκρασίες που δεν υπερβαίνουν τους 35°C (95°F), κατά προτίμηση κάτω των 25°C" (77°F).
Είναι δυνατόν όλοι οι έμποροι ελαστικών, να έχουν αποθήκες με σταθερές συνθήκες αερισμού, θερμοκρασίας και υγρασίας?
Μήπως θα πρέπει να σκεφτούμε (με το μέσο όρο) πως οι περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι είναι απλές αποθήκες (με σχετική υγρασία, υψηλές θερμοκρασίες το καλοκαίρι και χαμηλές το χειμώνα) και καλό θα είναι να μας ενδιαφέρει η ηλικίοα των ελαστικών που αγοράζουμε?
Ένα ελαστικό ενός, δύο ή τριών ετών ,εγγυάται τις ίδιες επιδόσεις με ένα ελαστικό πρόσφατης παραγωγής?
ΝΑΙ διότι…. Τα κέντρα ερευνών αναπτύσσουν και ελέγχουν καθημερινά τα ελαστικά προκειμένου να ικανοποιήσουν τις διαφορετικές ανάγκες των καταναλωτών, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την μέγιστη ασφάλεια. Αυτές οι δοκιμές γίνονται σε στενή συνεργασία με τους κατασκευαστές των οχημάτων και επικυρώνονται με το υποχρεωτικό δελτίο αναγνώρισης για την διάθεση των προιόντων στην Ευρώπη. Δεν έχει διαπιστωθεί διαφοροποίηση επιδόσεων ανάμεσα σε ελαστικά ενός, δύο ή τριών ετών και σε ελαστικά προσφάτου παραγωγής. Ο κανονισμός ETRTO επιβεβαιώνει ότι μπορούν να διατηρηθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα οι επιδόσεις των προιόντων, με την προυπόθεση ότι αυτά αποθηκεύονται σε κατάλληλους χώρους. Η παραγωγή του ελαστικού είναι μια πολύπλοκη διαδικασία και γίνεται σε συγκεκριμένα κέντρα παραγωγής παγκοσμίως. Στην ευρωπαική αγορά διατίθενται ελαστικά με DOT ενός, δύο ή τριών ετών ή και περισσοτέρων, λόγω των αποκλίσεων μεταξύ ζήτησης και παραγωγής ενός σημαντικού αριθμού διαστάσεων ελαστικών.
Ένα ελαστικό 4+ ετών αν φορεθεί στο μηχανάκι μας για 2 - 2,5 χρόνια, προς το τέλος της χρήσης του θα πλησιάζει τα 7 χρόνια ζωής!!!
Δεν βρίσκεις την ηλικία του, αρκετά μεγάλη, για να το "εμπιστευτείς"?
Δεν είμαι ειδικός ούτε έχω πρόθεση να παραστήσω τον 'ξερόλα'.
Προβληματίζομαι, όπως όλοι, (έχοντας την ασφάλεια, κατα βάση στο μυαλό μου) και προσπαθώντας να μαθαίνω!
Φιλικά πάντα
Θανάσης
Φιλε μου,εβαλα και εγω anakee 2,μονο που εβαλα το πισω γιατι δεν παιζουν και λεφτα,σε 7-10 μερες θα βαλω και το μπροστινο!ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ!!!!!!Η τιμη του ειναι 115ευρω το πισω,και το μπροστινο 85 ευρω.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!!!
Όσο το δυνατόν συντομότερα να βάλεις και το μπροστινό!
Με γειά και καλορίζικα!
και να τα λιώσεις σε ασφαλή ταξίδια!!