Hellas Transalp Forum

Φισα 4P του ρελε μιζας σε κακη κατασταση

XLGeorge · 3286

Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
on: Σάββατο 27 Μάρτιος 2021, 18:52:55 μμ
Δεν ειχα ποτε ηλεκτρολογικο θεμα με τα Τρανσαλπακια μου, εκτος απο μια κακοτεχνια απο ξηλωμα συναγερμου που ειχα  περιγραψει στο επομενο νημα https://www.transalpforum.gr/index.php?topic=23925.0 . Το ΤΑ650 του 2006 που εχω εδω για commuter και για καμια βολιτσα στην Αγγλικη εξοχη το σ/κ ειναι αταλαιπωρητο, δεν τοχω σκισει οπως το αλλο που εχω αφησει με λυμενο κινητηρα και 180Κ χμ. Αυτο εδω εχει 38000μλ/61000χμ και δεν εχει ταλαιπωρηθει καθολου, αλλα εχει φαει βεβαια βροχες, χιονια και δρομους με αλατια για 10 χειμωνες μεχρι τωρα - το πηρα σχεδον καινουργιο με 10000χμ το φθινοπωρο του 2011 -  καθως το χρησιμοποιω με οποιονδηποτε καιρο για πηγαινελα στη δουλεια και εχει περασει και ολη τη ζωη του εξω στον καιρο του Νησιου.

Για να μπαινω στο θεμα, πριν τρεις βδομαδες παω να το παρω να παω καπου και καθως ανοιγω κλειδι το μηχανακι νεκρο. Βγαζω το δεξι λαπακι, κοιταω πολους μπαταριας, ολα ενταξει. Αλλα καθως κουναγα το ρελε της μιζας πηγαινοντας να κοιταξω την κεντρικη ασφαλεια, νασου φωτα καθως ειχα αφησει τον διακοπτη ανοιχτο. Οκ λεω καποια κακη επαφη, αλλα που? Δεν τοψαξα αλλο, περιμενοντας να το ξανακανει. Μετα απο καμια βδομαδα και ενω ειχα παει να παρω κατι απ'το σουπερ μαρκετ, με το που παω να φυγω παλι μια απ'τα ιδια. Εργαλεια εξω, δεξι καπακι εξω, λιγο κουνημα της φισας και παλι ολα καλα (αυτη τη φορα δεν ξαναβαλα καν το δεξι καπακι πανω για ναχω ευκολη προσβαση). Την περασμενη Τεταρτη που ειχε τρομερη μερα, παω να το παρω να παω μια βολτα, αντε παλι τα ιδια.

Οποτε αναγκαστικα ανοιγμα αυτης της φισας, και κατι φιδια πεταχτηκανε απο μεσα  ;D Οχι ακριβως φιδια αλλα το πλαστικο που κραταει τους 2 απο τους 4 Ρ connectors στη θεση τους ειχε διαλυθει και οι P connectors ητανε σε πολυ ασχημη κατασταση. Καθαρισα τα παντα οσο μπορουσα με ενα κατσαβιδακι και contact cleaner, φυσηξα τη φισα να φυγουν απομειναρια πλαστικου κλπ και την ξαναβαλα στη θεση της. Ελα ομως που για να μπουν οι 2 P connectors των οποιων χαλασε το πλαστικο γυρω τους ηθελε βοηθεια με το κατσαβιδι. Και οπως εκανα μοχλο στο κατω μερος της φισας που ειναι πανω στο ρελε της μιζας, χωρις να βαλω πολλη δυναμη, εσπασε και ενα κομματακι απο το πλαστικο περιβλημα της  >:( που ειχε γινει brittle/ευθραυστο με τα χρονια. Μικρο το κακο, κουμπωσα τελικα καλα τη φισα, εβαλα και το σπασμενο πλαστικο στη θεση του με μονωτικη ταινια απο πανω και ολα καλα.

Αλλα γιατι εγινε οτι εγινε σ'αυτη τη φισα? Φαινομενο arc απο κακη επαφη, υγρασια λογω καιρου Νησιου, κατι αλλο? Και το προβλημα ειναι οτι το πανω μερος της φισας που χαλασε ειναι ουσιαστικα μερος της πλεξουδας. Μια λυση που σκεφτηκα ειναι να ψαξω να βρω τετοια P connectors και να τα αλλαξω εν καιρω, αλλα γι'αυτο θα χρειαστει να ανοιξω/σκισω το τελευταιο κομματι της πλεξουδας πριν τη φισα και να βαλω τα καινουργια με λιγο επιπλεον καλωδιο, θερμοσυστελλομενο καλυμα κλπ κλπ. Θα μπορουσα βεβαια απλα και να το αφησω ετσι και να το ξανακοιταξω μετα απο καποιο καιρο / χιλιομετρα για να δω αν το φαινομενο συνεχιζεται ή εχει σταματησει μετα το καθαρισμα και τις καλες επαφες που εκανα. Τα φωτα σας λοιπον, και ειδικα απο τον Νικολα-Stoneman.


" the PouroDuro spirit "


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
Reply #1 on: Σάββατο 27 Μάρτιος 2021, 19:06:26 μμ
Βαζω και καποιες φωτο για να δειτε τι ακριβως εχει γινει. Εδω ειναι το κατω μερος της φισας στο ρελε της μιζας, προσεξτε τι υπαρχει απο χαλασμενο υλικο εκει κατω. Επισης φαινεται το ημικυκλικα σπασμενο πλαστικο, αυτο δικη μου ζημια αλλα δε γινοτανε αλλιως να κουμπωσω σωστα τους 2 P connectors.




Εδω η ιδια φισα αφου καθαρισα τα παντα οσο γινοτανε, εδω φαινεται και η κεντρικη ασφαλεια που ειχα βγαλει στην προηγουμενη φωτο.




Και εδω φωτο απο τους P connectors που την εχουν ακουσει ασχημα, οπως και το εξω μερος της φισας που κραταει αυτους τους connectors στη θεση τους. Τωρα για να μπουνε θελει βοηθεια με κατσαβιδακι οποτε το σπασιμο του πλαστικου περιβληματος της κατω φισας στο ρελε ηταν αναποφευκτο. Τωρα πια ξαναβαζω αυτους τους 2 P connectors εχετικα ευκολα καθως μου δινει προσβαση για το κατσαβιδακι.








" the PouroDuro spirit "


Offline manolo

  • MudMonster
  • HTC ΔΣ
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 889
  • Three and the Koukos Band
Reply #2 on: Σάββατο 27 Μάρτιος 2021, 19:28:35 μμ
Κλασσικό πρόβλημα υγρασίας... Θα πρέπει να περνάς πιο συχνά σπρέι αδιάβροχο ποίησης σε όλες τις ηλεκτρικές επαφές...
Όσο για την φύσα, θέλεις οπωσδήποτε καινούργια για να έχεις αδιάβροχο ποίηση.

Στάλθηκε από το Redmi Note 7 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk



Όλα είναι δρόμος. Ακόμα και αν φαίνεται ότι δεν υπάρχει, τότε μπορεί να δημιουργήσουμε έναν καινούριο για να φτάσουμε εκεί που θέλουμε.....


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
Reply #3 on: Κυριακή 28 Μάρτιος 2021, 00:41:53 πμ
Κλασσικό πρόβλημα υγρασίας... Θα πρέπει να περνάς πιο συχνά σπρέι αδιάβροχο ποίησης σε όλες τις ηλεκτρικές επαφές...
Όσο για την φύσα, θέλεις οπωσδήποτε καινούργια για να έχεις αδιάβροχο ποίηση.

Ναι, το θεμα ειναι οτι δεν υπαρχει τετοια φισα σαν ανταλλακτικο απο τη Χονδα καθως ειναι μερος της πλεξουδας. Επειδη ομως φαινεται οτι συμβαινει κατα καιρους αυτο σε διαφορα Χονδα, υπαρχουν κινεζιες αφτερμαρκετ, μαλιστα στην Ελλαδα στοκαρει τετοια φισα το motolouis.gr:
https://www.motolouis.gr/ilektrika/ilektrika-kinitira/fysa-kalodiosi-asfaleiothikis-rele-mizas?sort=p.model&order=ASC&limit=100

Εγω βρηκα απο ebay.co.uk / amazon.co.uk απο τα βαθη της Κινας και με παραδοση απο μεσα Απριλη και βλεπουμε. Ισως αλλαξω και το ρελε της μιζας προληπτικα καθως πρεπει να την εχει ακουσει κι'αυτο απο τις θερμοκρασιες που δημιουργηθηκανε, αν και δουλευει μια χαρα. Τα βρισκει κανεις απο Taiwan με ενα 20αρικο, απο Κινα με λιγοτερο απο 10€.


Τσεκαρετε παντως αυτη τη φισα γιατι ψαχνοντας ειδα και κανα δυο αλλες περιπτωσεις στο xrv.co.uk .
« Last Edit: Κυριακή 28 Μάρτιος 2021, 00:44:11 πμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1441
Reply #4 on: Κυριακή 28 Μάρτιος 2021, 06:15:11 πμ
Γιώργο, νομίζω πως η κοπτοραπτική είναι μονόδρομος.
Για πιο ''καθαρή'' δουλειά υπάρχουν θερμοσυστελλόμενα με καλάι που κάνουν την δουλειά πιο εύκολη...




«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
Reply #5 on: Κυριακή 28 Μάρτιος 2021, 11:21:54 πμ
Γιώργο, νομίζω πως η κοπτοραπτική είναι μονόδρομος.
Για πιο ''καθαρή'' δουλειά υπάρχουν θερμοσυστελλόμενα με καλάι που κάνουν την δουλειά πιο εύκολη...

Εξαιρετικο tip Παντελη, δεν ηξερα οτι υπαρχει τετοιο βολικο θερμοσυστελλομενο με καλαι  :thumbup:


" the PouroDuro spirit "


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #6 on: Κυριακή 28 Μάρτιος 2021, 18:07:55 μμ


Τέτοια ανεβάζεις χωρίς προειδοποίηση, τα βλέπει ο Στόουνμαν, παθαίνει σοκ και νομίζει ότι είναι παρενέργεια του εμβολίου.

Γιώργο, νομίζω πως η κοπτοραπτική είναι μονόδρομος.
Για πιο ''καθαρή'' δουλειά υπάρχουν θερμοσυστελλόμενα με καλάι που κάνουν την δουλειά πιο εύκολη...


Και πού τα βρίσκουμε αυτά Παντελή; Για μόνιμη σύνδεση έτσι, το καλάι δεν λύνεται.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
Reply #7 on: Κυριακή 28 Μάρτιος 2021, 23:20:54 μμ
Τέτοια ανεβάζεις χωρίς προειδοποίηση, τα βλέπει ο Στόουνμαν, παθαίνει σοκ και νομίζει ότι είναι παρενέργεια του εμβολίου.

 :2hysterical:  :2hysterical:

Γι'αυτο και δεν εχει πει κουβεντα ο Νικολας, τελει ακομη υπο το αρχικο σοκ  ;D
« Last Edit: Κυριακή 28 Μάρτιος 2021, 23:22:40 μμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1441
Reply #8 on: Δευτέρα 29 Μάρτιος 2021, 06:04:22 πμ
Και πού τα βρίσκουμε αυτά Παντελή; Για μόνιμη σύνδεση έτσι, το καλάι δεν λύνεται.

Φαντάζομαι παντού. Εκτός απο Κίνα έχει σε πολλά μαγαζιά στην Ελλάδα. Κάνε μια αναζήτηση ''θερμοσυστελλόμενο με καλάι''


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
Reply #9 on: Πέμπτη 29 Απρίλιος 2021, 20:20:33 μμ
Για πιο ''καθαρή'' δουλειά υπάρχουν θερμοσυστελλόμενα με καλάι που κάνουν την δουλειά πιο εύκολη...

Παντελη, τοψαξα λιγο περισσοτερο για τα θερμοσυστελλομενα με καλάι και προτιμησα την λυση των απλων θερμοσυστελλομενων επειδη διαβασα διαφορα ετσι-κι-ετσι reviews.

Αρχικα, χρειαζεται οπωσδηποτε θερμοπιστολο για να λιωσει/πιασει σωστα το καλάι. Αλλα η αυξημενη ζεστη σκληραινει το θερμοσυστελλομενο και το κανει ακαμπτο - και επισης το θερμοσυστελλομενο ειναι πιο χοντρο σε διαμετρο απ'οτι θα χρειαζοτανε χωρις καλάι. Επισης πολλες φορες το θερμοσυστελλομενο λιωνει τελειως στο σημειο που ειναι το καλάι μεχρι να λιωσει/πιασει το καλάι.

Φυσικα υπαρχουν και πολλα θετικα reviews αλλα διεκτρινα μια διστακτικοτητα να πουνε "αυτο ειναι!" ακομη και σ'αυτους. Τα αναφερω αυτα καθως εκανα καποια ερευνα αν ητανε να τα χρησιμοποιησω ή οχι.


" the PouroDuro spirit "


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
Reply #10 on: Πέμπτη 29 Απρίλιος 2021, 20:47:34 μμ
Εκανα τελικα την "κοπτοραπτικη" σ'αυτη τη φισα μολις προχθες και βαζω μερικες φωτο απο την δουλεια. Περιττο να πω οτι ολο αυτο τον καιρο χρησιμοποιουσα καθημερινα το μηχανακι, απλα οταν εβαλα την παλια φισα εκανα "compartments" με κομματια πλαστικο τα οποια εκοψα απο ενα παλιο ταπερ μηπως και δημιουργηθει παλι φαινομενο arc - αν και δεν κυκλοφορησα αυτη την περιοδο με βροχες.

Αρχικα αποσυνδεσα και γυμνωσα την παλια φισα για να δω ποιο καλωδιο παει που, τα καλωδια της καινουργιας δεν ειχανε ακριβως τα ιδια χρωματα καθως ειναι universal.




Μετα εκοψα τα καλωδια της παλιας στο καταλληλο σημειο, υπολογιζοντας ωστε με το απαραιτητο γυμνωμα το συνολικο μηκος να ειναι ακριβως το ιδιο, μετεφερα το καλυμα της παλιας στην καινουργια και γυμνωσα τα καλωδια.




Στη συνεχεια δοκιμασα να δω τι διαμετρου θερμοσυστελλομενα χρειαζοτανε ωστε να χωρεσει το καλωδιο και και η ενωση των γυμνωμενων κομματιων και προβλεψα για δυο θερμοσυστελλομενα, με το μεγαλυτερο να ειναι 0.5χλ μεγαλυτερο απο το εφαρμοστο/στενο. Επειδη τα 2 απο τα 4 καλωδια της μαμα καλωδιωσης ειναι λεπτοτερα απο τα αλλα 2 (ενω της καινουργιας φισας ολα ιδια και οσο τα χοντρα της μαμας), χρειαστηκα θερμοσυστελλομενα διαφορετικων διαμετρων για τα χοντρο-χοντρο και χοντρο-λεπτο, δειτε φωτο. Εννοειται οτι σ'αυτη τη φαση τεσταρησα οτι το μηχανακι παιρνει μπρος και δουλευει πριν ζεστανω/"κολλησω".




Οποτε ζεσταμα με ειδικο μακρυ αναπτηρα για γκαζακι και ..pronto  :)




Αλλαγη και του ρελε της μιζας με καινουργιο Taiwan (17€) γιατι το παλιο ειχε ταλαιπωρημενα "πινάκια" και ενα κομματακι του πλαστικου περιβληματος σπασμενο. Στη φωτο φαινεται το παλιο ρελε αριστερα και το καινουργιο δεξια, το σπασμενο πλαστικο κομματι δε φαινεται γιατι το επισκευασα με μονωτικη ταινια. Θα κρατησω και το παλιο ρελε για ωρα αναγκης, αλλα εδω δε χρειαστηκε τοσα χρονια και χιλιομετρα.




Και τελικα η καινουργια φισα συνδεμενη τελεια στην πλεξουδα οπως και πριν γινει η ζημια  8)  Θα επανελθω στο γιατι εγινε η ζημια (σε κλιμα με πολλες βροχες/υγρασια παντα) επειδη νομιζω οτι υπαρχει πιθανη αιτια.

« Last Edit: Πέμπτη 29 Απρίλιος 2021, 20:59:11 μμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2754
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #11 on: Παρασκευή 30 Απρίλιος 2021, 12:49:44 μμ
Εύγε Γεώργιε! Όταν στρίβουμε τα καλώδια για να συνδεθούν, δεν τα κολάμε για σιγουριά και με καλάι;


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
Reply #12 on: Σάββατο 01 Μάιος 2021, 10:29:18 πμ
Εύγε Γεώργιε! Όταν στρίβουμε τα καλώδια για να συνδεθούν, δεν τα κολάμε για σιγουριά και με καλάι;

Tnx Ιωαννη! Θα μπορουσαμε και να τα κολλησουμε αν ειχαμε κολλητηρι και καλάι αλλα δεν χρειαζεται και εξηγουμαι. Βαζοντας απο πανω ΔΥΟ θερμοσυστελλομενα κραταει τα στριμμενα καλωδια στη θεση τους και δεν ξεκολλανε / αποχωριζονται ακομα και με πολλη δυναμη.

Πριν κανω τη δουλεια, ενωσα δυο απο τα κομμενα καλωδια για δοκιμη, για να δω και τι διαμετρο θερμοσυστελλομενα χρειαζομουνα. Δες την παρακατω συνδεση δοκιμης, οση δυναμη και να βαζω με τα δυο χερια, η συνδεση δε χαλαει / ξεκολλαει με τιποτα. Και φυσικα αν εχουμε στριψει τα καλωδια σωστα, εχουμε και πολυ καλη αγωγιμοτητα.


« Last Edit: Σάββατο 01 Μάιος 2021, 13:57:38 μμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2455
  • XLV650, CRF1000
Reply #13 on: Σάββατο 01 Μάιος 2021, 10:48:29 πμ
Οπως εγραψα πιο πανω, μου εκανε εντυπωση το οτι εγινε τετοια ζημια στη φισα, προφανως απο φαινομενο arc λογω υγρασιας. Το μηχανακι κυκλοφορησε για 10 χειμωνες καθε μερα με οποιονδηποτε καιρο - και φυσικα με πολλες βροχες λογω Νησιου - αλλα αυτο δεν επρεπε να συμβει σε μια ερμητικα κλειστη φισα.

Εψαξα λοιπον να δω ποσο ερμητικα ασφαλιζει η φισα, και φαινεται να κλεινει ερμητικα. Βεβαια δεν την ειχα ανοιξει ποτε να βαλω διηλεκτρικο γρασο γυρω-γυρω στο σημειο που κλεινει ωστε να περιορισω 100% την εισοδο υγρασιας, κατι το οποιο εκανα μονο τωρα που εβαλα την καινουργια φισα. Αλλα ψαχνοντας προσεκτικα το ρελε της μιζας, διαπιστωσα οτι εχει δυο παραλληλογραμμες τρυπες στην κατω μερια οι οποιες δεν κλεινουνε τελειως οταν μπαινει η φισα απο πανω. Απο κει λοιπον ειναι προφανες οτι θα μπει υγρασια, οποτε στο καινουργιο ρελε εκλεισα αυτες τις τρυπες με διπλη μονωτικη ταινια. Δεν καταλαβαινω γιατι υπαρχουν αυτες οι τρυπες, και κατα τη γνωμη μου δε θαπρεπε να υπαρχουν. Και καθως το ρελε και η φισα ειναι εκτεθειμενα σε νερα/υγρασιες κατω απο το δεξι καπακι, σε βαθος μιας δεκαετιας commuting εγινε οτι εγινε. Επειδη το μηχανακι θα συνεχισει να κυκλοφορει με βροχες/υγρασια, θα ξανανοιξω τη φισα του χρονου να φρεσκαρω το διηλεκτρικο γρασο και θα αναφερω τι παιζει.

Κλεινω με δυο φωτο απο την κατω μερια του ρελε που δειχνουν αυτες τις τρυπες. Η πρωτη ειναι του παλιου ρελε που εβγαλα και στο οποιο φαινονται οι τρυπες και η δευτερη ειναι ακριβως η ιδια του καινουργιου ρελε στο οποιο οι τρυπες δε φαινονται επειδη τις εχω κλεισει με διπλη μονωτικη ταινια, οπως εγραψα.





« Last Edit: Σάββατο 01 Μάιος 2021, 13:58:55 μμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9817
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #14 on: Παρασκευή 16 Ιούλιος 2021, 15:17:09 μμ
Μα καλά , να χάσω εγω τετοιο θέμα? Που βρισκομουν?

Το πρόβλημα Γεώργιε είναι πράγματι η υγρασία , οχι τα νερα , αλλά η υγρασία της ατμόσφαιρας , εκεί στην φίσα η μια επαφή είναι μονιμα ενωμένη με την μπαταρία οποτε βρίσκεται πάντα υπό τάση.
Αυτό σημαίνει οτι 24 ωρες το 24 ωρο υποφερεια απο ηλεκτρόλυση .
Μόνη λύση είναι να βαλεις ειδικό στεγανοποιητικό γράσο επαφών , αυτό απομακρύνει την υγρασία και εχεις το κεφάλι σου ησυχο.

https://www.superbrightleds.com/moreinfo/bulb-grease/connector-grease/1145/2727/

Και εάν εις την νήσον εχεις θέμα κ με τπτ ντουί , υπάρχει και για αυτά

http://www.superbrightleds.com/moreinfo/bulb-grease/bulb-grease/1144/2726/


Ε πίσης , οι επαφες καθαρίζονται με λευκό ξύδι κ σκληρό πινέλο η οδοντοβουρτσα, μετα καλό ξέπλυμα με νεράκι κ στέγνωμα .

Πάμτως έκανες πολύ καλή δουλειά , εύγε .