Hellas Transalp Forum

Πρόβλημα με ατέρμονα (δεν λειτουργεί το κοντέρ)

Alompar · 89759

Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9902
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #150 on: Τρίτη 18 Δεκέμβριος 2018, 15:44:36 μμ
Η Χόντα συνιστά : multi purpose grease ( Lithium based multi purpose grease NLGI #2 or equivalent)

Tώρα τι είναι αυτό δεν κατέχω ,
http://www.skf.com/group/products/lubrication-solutions/lubricants/general-purpose-industrial-and-automotive-nlgi-2-grease/index.html)
, εγώ χρησιμοποιούσα κλασικό γράσο λιθίου που λένε πως είναι φιλικό με τα πλαστικά .



Offline klearxos

  • Θά θελα πάλι να πηγαίνω σαν
  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 138
  • ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος
Reply #151 on: Δευτέρα 14 Ιανουάριος 2019, 00:06:13 πμ
Ρε παιδιά έλεος.. Είναι η πέμπτη φορά εδώ και 2 χρονιά που έχω το ΤΑ που τα παίζει το κοντέρ. Το πρόβλημα είναι πλέον γνωστό ακόμα και σε μένα τον άσχετο. Ατερμωνας και ίσως και ντιζα. 
Υπάρχει κάτι εναλλακτικό για αυτή την πλαστική βλακεία που κάθε τόσο χαλάει; >:(

Αν δεν στο αλλάζει κάποιος άλλος τότε κανείς κάποιο λάθος. Θέλει καθάρισμα κ ατέρμονας και ροδέλα και μπόλικο γράσο. Επίσης τραβάς ντίζα καθαρίζεις,γρασάρεις, και την τοποθετείς σωστά μέσα στην υποδοχή του ατέρμονα και σφίγγεις. Αν δεν κάτσει καλά η ντίζα τότε...!!! Αααα και πάνω στο όργανο...!!! Βασικό να κάτσει σωστά κ το γρανάζι του ατέρμονα καθ' ότι πλαστικό. Το άλλαξα πριν έξι χρόνια..έτσι για ψυχοθεραπεία.....


οχτώ τα πόδια του καβρού που παν ομπρώς κ πίσω τόσες αγάπες ήκαμα μέχρι να σ'αποκτήσω...


Offline agor

  • Tonal
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 94
  • H41
Reply #152 on: Κυριακή 09 Ιούνιος 2024, 19:15:07 μμ
Μιά φορά μου είχε χαλάσει, τον άλλαξα, και δεν ξανασχολήθηκα.

Είμαι όμως περίεργος αν έχει δοκιμάσει κανείς την DIY λύση:
https://www.thingiverse.com/thing:3517590

Δεν το έψαξα πολύ, μιλάμε για κάνα ευρώ το κόστος εκτύπωσης.
« Last Edit: Κυριακή 09 Ιούνιος 2024, 19:17:51 μμ by agor »



Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 376
Reply #153 on: Δευτέρα 10 Ιούνιος 2024, 09:02:00 πμ
Και το σχέδιο που το βρίσκεις;



Offline agor

  • Tonal
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 94
  • H41
Reply #154 on: Δευτέρα 10 Ιούνιος 2024, 13:43:03 μμ
Στο link έχει download (all files).
Το stl χρειάζεται, εγώ τα ανοίγω με blender για να δω διαστάσεις ή/και να κάνω τροποποιήσεις.
Για να τυπωθεί πρέπει να το μετατρέψεις σε εντολές που καταλαβαίνει ο 3D printer - δηλαδή θα γίνει gcode (τα sli3r, prusaslicer, cura είναι δωρεάν).

Αν δεν διαθέτετε εκτυπωτή προσφέρομαι να εκτυπώσω μερικά...

Είδα ότι ένας λεβέντης που το τύπωσε άλλαξε λίγο τις διαστάσεις.
Πιθανόν να διαφέρουν λίγο μεταξύ  TA600/TA650/TA700.
Ότι πληροφορία έχετε σχετικά θα την εκτιμούσα.



Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 376
Reply #155 on: Δευτέρα 10 Ιούνιος 2024, 15:07:01 μμ
Ο κωδικός του ανταλακτικού είναι 44806-MV1- 008

και φαίνεται https://www.motosp.gr/search.php?partno=+44806-MV1-003&x=63&y=25 οτι είναι κοινό για 600 και 650 και Afrika 750

Τα υπόλοιπα για τα αρχεία και  τις εκτυπώσεις εμένα μου ακούγονται κινέζικα. :-\
« Last Edit: Δευτέρα 10 Ιούνιος 2024, 15:08:52 μμ by sot econ »



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9902
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #156 on: Δευτέρα 10 Ιούνιος 2024, 15:16:53 μμ
Αν δεν κάνω λάθος εχει δύο ρεδέλες, μερικοί τεχνικάρες αφαιρουν την μια για να γυρίζει το γρανάζι πιο ελεύθερα.

Κούνια που τους κούναγε, γιατι ετσι το γρανάζι αποκτάει μια κίνηση πάνω κάτω .

Επίσης θέλει πολύ καλό καθάρισμα με την αλλαγή, απο τα παλιά γράσα κ τυχόν κομμάτια απο το παλιό γρανάζι.



Offline agor

  • Tonal
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 94
  • H41
Reply #157 on: Δευτέρα 10 Ιούνιος 2024, 16:39:34 μμ
sot econ και stoneman, ευχαριστώ για τις γνώσεις σας.

Με πολύ λίγο ψάξιμο:

Part 1
Πως αλλάζουμε ατέρμονα:
https://www.youtube.com/watch?v=V9IyYoOms2k

Αυτό που δεν κάνει εδώ είναι το καθάρισμα που λες stoneman που θεωρώ απαραίτητο.
Πρέπει να γίνει σχολαστικά, να φύγουν τα πάντα από μέσα, σωστά;
Και τι λιπαντικό προτείνειται; Απλό γράσσο κάνει;
(Το έχει κάνει επιστήμη ο συνάδελφος 1, θέλει συγκεκριμένες δυνάμεις στα εργαλεία).

Part 2
Σχεδιασμός, εκτύπωση και μετρήσεις του ατέρμονα από τον συνάδελφο 2:
https://www.youtube.com/watch?v=NEw1EgYeSq4

Στο part 2 αντί να μπει ο μαμίσιος από το part 1 μπαίνει ο εκτυπωμένος.
Το πρόβλημα με τους εκτυπωτές είναι οι ανοχές. Μπορεί να πεις στον εκτυπωτή "τύπωσε μιά ροδέλλα διαμέτρου 23mm" και ο εκτυπωτής να σου βγάλει 23.01 στην οριζόντια μέτρηση και 22.98 στην κάθετη, αυτό  είναι θέμα...

Και επειδή ότι δουλεύει δεν το πειράζουμε  ;), μόνο αν κάνω την ολική ανακατασκευή - ή αν μου χαλάσει - θα δοκιμάσω να βάλω τον εκτυπωμένο και να δω πως θα δουλέψει.

Αν κάποιος όμως τον έχει χαλασμένο και θέλει να δοκιμάσει, ας μου πει να του στείλω ένα.
Το κόστος της εκτύπωσης δωρεάν, τα μεταφορικά όχι...

ΥΓ: Και τρίτος παθών, δέιχνει part number, και το έπνιξε στο γράσσο (καλά έκανε?):
Και έχει και σκύλο που κάνει τα ίδια και σε μένα (γεια σου ρε Λίζα!)
https://www.youtube.com/watch?v=Uu8Oni4WZfc

« Last Edit: Δευτέρα 10 Ιούνιος 2024, 17:26:02 μμ by agor »



Offline sot econ

  • Administrator
  • Οδηγάρα
  • *****
    • Posts: 376
Reply #158 on: Δευτέρα 10 Ιούνιος 2024, 18:21:51 μμ
Για το δυναμόκλειδο καλά κάνει αν και λίγο υπερβολή στον άξονα που πρέπει να ανεβεις πάνω στο κλειδί για να κάνεις ζημιά.
Για τα μπουλόνια απο το καπάκι θέλει προσοχή και μικρή ροπή και έχει φορά τοποθέτησης και να πατήσει πρώτα στην μία μεριά και μετά σφίγγουμε την απέναντι.

Γράσο δεν κάνει κακό το πολύ. Υπάρχουν γράσα για πλαστικά και υψηλές στροφές και ίσως αδιάβροχο.
Εγώ είχα πάρει ένα που χρησιμοποιούν στην λίπανση της κεφαλής των χορτοκοπτικών.

Το προβλημα με τον  ατέρμονα δεν είναι αστοχία της Honda. Είναι πλαστικός και  ευπαθής για λόγους ασφάλειας.
Φαντάσου να φρακάρει κάπου και να μην  κουρευτούν τα γρανάζια.



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9902
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #159 on: Δευτέρα 10 Ιούνιος 2024, 20:42:30 μμ
Συνήθως στα πλαστικά χρησιμοποιούμε λευκό γράσο λιθίου, (Use white Lithium grease on the flexible cable, λένε σε κάποιο φόρουμ.
Η Χοντα μας το ονομάζει speedometer Gear Grease και το περιγράφει σαν : Multy purpose grease NLGI #2 or equivalent.

Η εμπειρία μου στο κομμάτι αυτό είναι πως όταν έκανα γενική ανακατασκευή στο μηχανάκι ανοιξα τον ατέρμονα που είχε ενα γράσο σαν κιτρινο στόκο, τον καθάρισα
και είδα οτι έλειπε η μια ροδέλα την οποία παράγγειλα σετ κ τις έβαλα κ τις δύο καινούργιες. Επίσης άλλαξα και την τσιμούχα για να αποτρέψω να μπαίνουν
σκόνες η νερά .
Η ειρωνεία είναι οτι ολο αυτό έγινε για να αλλαχθούν τα ρουλεμάν του τροχού και να διορθώσω ενα πάιξιμο της βελόνας του κοντέρ στα 40-60 χλμ.
Αφού λοιπόν τελείωσα μετα απο μια βδομάδα κόπηκε η ντίζα του κοντέρ που ηταν η αιτία του παιξίματος
Δεν ηθελα να πειραματιστώ και την πήρα κομπλέ αν και πωλείται κ μόνον το σύρμα, τότε φοβήθηκα οτι ισως εχει γίνει ζημιά στο περίβλημα απο τις τρίχες
της ντίζας.
Θέλω να πώ οτι αν δεν υπάρχει κατι που να προβληματίζει τον ατερμονα , ζεί για πολλά πολλά χλμτρα, ο δικός μου είχε πάνω απο 60.000χλμ

Επίσης ενα ακόμα βασικό σημείο , οταν γρασάρετε την ντίζα πρέπει πρώτα να την πλένετε καλά εσωτερικά , επειδή μάλλον είναι σαν στριφτό συρματόσχοινο
ανεβαζει τα γράσα επάνω . Δλδ αν έχει υπερβολικό γράσο (οπως έκανα εγώ δλδ  :goofy: :goofy:) τα βγάζει μέσα στο κοντέρ κ μετα κολάει το σύστημα με τους περιστρεφόμενους μαγνήτες και το ελατήριο , αποτέλεσμα να μην δείχνει τπτ μεχρι κάποια χλμτρα και μετα να τινάζεται η οταν σταματας σε ενα φανάρι η βελόνα
κάνει κάνα τεταρτο να μηδενίσει. Το έπαθα, πήγα να το πλύνω, και η βενζίνη εσβησε τα νούμερα στον ημερήσιο , κ αναγκάστηκα να πάρω αλλα όργανα  :2hysterical:



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2471
  • XLV650, CRF1000
Reply #160 on: Τρίτη 11 Ιούνιος 2024, 21:51:15 μμ
Επίσης θέλει πολύ καλό καθάρισμα με την αλλαγή, απο τα παλιά γράσα κ τυχόν κομμάτια απο το παλιό γρανάζι.

Ακριβως, και αυτο δεν εκανα την τελευταια φορα στο Αλπ του Νησιου την τελευταια φορα που αλλαξα το γραναζι. Αποτελεσμα: λογω σκουπιδιων που δεν καθαρισα το γραναζι μπλοκαρισε και κουρευτηκε προωρα μετα απο μολις 2000χμ. Και μαλιστα εκανα μεγαλη προσπαθεια να βγαλω το παλιο γραναζι απο μεσα. Οποτε πριν βαλω το καινουργιο, καθαρισα και επλυνα σχολαστικα τον ατερμονα. Τα πλαστικα γραναζια στα δικα μου Αλπ βγαζουν περιπου 40Κ χμ πριν χρειαστουν αλλαγη.

Σχετικα με γρασο, κι'εγω βαζω μονο ασπρο γρασο λιθιου εκει.


" the PouroDuro spirit "


Offline agor

  • Tonal
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 94
  • H41
Reply #161 on: Τετάρτη 12 Ιούνιος 2024, 07:27:51 πμ
Καλημέρα σε όλους.

Οποτε πριν βαλω το καινουργιο, καθαρισα και επλυνα σχολαστικα τον ατερμονα.


Με ναράκι το πλύσιμο;



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9902
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #162 on: Τετάρτη 12 Ιούνιος 2024, 09:15:48 πμ
Τα γράσα δεν βγαίνουν με νεράκι , θέλουν πιο δραστικά καθαριστικά, πχ  μπεζίνα , αλλά να μην καπνίζεις (αν καπνίζεις ) κατά την διαδικασία.

Και μην ξεχνάς τις ροδέλες.

 

To No 17 x2



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2471
  • XLV650, CRF1000
Reply #163 on: Τετάρτη 12 Ιούνιος 2024, 09:37:18 πμ
Καλημερα, εγω χρησιμοποιησα WD40 και καθαριστικο φρενων.


" the PouroDuro spirit "


Offline agor

  • Tonal
  • νέος οδηγός
  • **
    • Posts: 94
  • H41
Reply #164 on: Τετάρτη 12 Ιούνιος 2024, 09:44:26 πμ
Χαζή ερώτηση έκανα, καλό είναι να το έχουμε ξεκάθαρο στο μυαλό μας.

Σας ευχαριστώ και τους δύο παίδες!