Hellas Transalp Forum

ΜΟΤΕΡ ΓΙΑ XLV 650

Γιάννης Α · 2312

Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9930
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #25 on: Κυριακή 23 Φεβρουάριος 2025, 10:10:56 πμ
Όταν το πολύσφηνο του άξονα είναι πολύ φαγωμένο το φθαρμένο κομμάτι του άξονα δεν παραλαμβάνει ροπή.
Όλη η ροπή περνάει από το εξωτερικό κομμάτι του άξονα που δεν έχει φθαρεί και απ' ότι φαίνεται είναι λίγο.
Επί πλέον υπάρχει και η εγκοπή για την ασφάλεια η οποία είναι αδύνατο σημείο.

Σοφά λόγια απο τον πάνσοφο παππού  :2hysterical:


ΗΘΙΚΟΝ ΔΙΔΑΓΜΑ.
 Επισκευάζετε τον άξονα πριν βάλετε το ιταλικό γρανάζι.

Με γρανάζι η χωρίς ο άξων αποτελεί μεγίστη ταλαιπωρία .


ΥΓ. Ο σοφός γέρων του φόρουμ έκρινε ορθώς. Δεν είναι παράκεντρη η καταπόνηση εφ' όσον τα γρανάζια είναι ευθυγραμμισμένα.
Γέροντα ψήνεσαι για ΙΤΤ;

Ο σοφός γέροντας είναι και άφραγκος και κουρασμένος , σε σημείο που σκέφτεται να δώσει τέλος στην μηχανοβιακήν ζωή του κ
να συνεχίσει με σκέτη ζωή .
Η όχι σκέτη κ πικρή αλλά με ολίγην απο παπί .  :2hysterical:
Αυτό που τον αγχώνει είναι οτι πρέπει να παραδεχτεί οτι μπαρμπάδιασε κ οτι είναι ψυχικά αδύναμος να αντέξει να του πάρουν για δεύτερη φορά
το μωρό του που τόσο φρόντιζε κ που τα χάδια και οι συγκινήσεις ηταν για χρόνια αμοιβαίες μεταξύ τους .
Η αίσθηση της μοναξιάς φέρνει ρίγη κ ταχυπαλμίες.  :goofy: :goofy:



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2781
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #26 on: Κυριακή 23 Φεβρουάριος 2025, 19:16:13 μμ
Η καταπόνηση είναι παράκεντρη εφόσον η ροπή...

Η παράκεντρη καταπόνηση είναι λάθος όρος.
Ο άξονας καταπονείται σε ΚΑΜΨΗ από το σημείο έδρασής του στο ρουλεμάν, μέχρι τα δόντια του γραναζιού της αλυσίδας.
Και σε ΣΤΡΕΨΗ από το σημείο που βρίσκεται το γρανάζι της ταχύτητας που έχουμε επιλέξει, μέχρι εκεί που παραλαμβάνει το πολύσφηνο.
Τίποτα από αυτά δεν είναι παράκεντρο.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Rad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 9
Reply #27 on: Κυριακή 23 Φεβρουάριος 2025, 23:02:09 μμ
Ολα όσα αναφέρω και ξανά αναφέρεις , είναι ο λόγος που έγινε και η ζημιά.
Ολα συμβαίνουν μόλις το εμπρός γρανάζι βρίσκει την αντίσταση της αλυσίδας ώστε να μεταφέρει την κίνηση στον πίσω τροχό.
Για να δωθεί αυτη η κίνηση όλες δυνάμεις εχουν μεταφερθεί ΜΕ ΠΑΤΕΝΤΑ της KKB (στον συγκεκριμένο άξονα) έξω από το σημείο της ασφάλειας ενός συμβατικού ή και του γνήσιου γραναζιού.
Εκεί έγκειται και το παράκεντρο. Δεν είναι θέμα ορισμού.



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9930
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #28 on: Δευτέρα 24 Φεβρουάριος 2025, 10:38:45 πμ
Δεν παίζει να κάνουμε τον άξονα τετράγωνο η κάπως , και να ΄΄γεμίσουμε΄΄ ενα γρανάζι στην ίδια μορφή εσωτερικά?

Αλλά μετά έχει θέμα και το πως αυτό θα ασφαλίσει. :eusa_think:

Ισως ανοίγοντας σπείρωμα στο κέντρο του άξονα κ με μια βίδα ?

Τι γράφω τώρα κ εγώ ε?



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2781
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #29 on: Δευτέρα 24 Φεβρουάριος 2025, 16:11:46 μμ
... Δεν είναι θέμα ορισμού.

Τα έχουν ορίσει άλλοι εδώ και πολλά χρόνια. Εμείς τα διαβάζουμε ή όχι. Δεν μπαίνει θέμα εγώ έτσι νομίζω.


Δεν παίζει να κάνουμε τον άξονα τετράγωνο η κάπως , και να ΄΄γεμίσουμε΄΄ ενα γρανάζι στην ίδια μορφή εσωτερικά?

Αλλά μετά έχει θέμα και το πως αυτό θα ασφαλίσει. :eusa_think:

Ισως ανοίγοντας σπείρωμα στο κέντρο του άξονα κ με μια βίδα ?

Τι γράφω τώρα κ εγώ ε?

Όλα γίνονται Νικόλαε, αλλά:
1. Δεν αποφεύγεις το λύσιμο που κοστίζει.
2. Και οι κατεργασίες που προτείνεις κοστίζουν.

Γιατί με ηλεκτροκόλληση θα γεμίσουμε το γρανάζι και τον άξονα; Η σκλήρυνση πάει περίπατο.
Μια μέρα θα πεταχτώ Αθήνα για επισκευή του άξονα πάνω στη μηχανή. Όχι με γέμισμα με ηλεκτροκόλληση και τρόχισμα στο χέρι όπως ο Λιβανάς. Κάποιος έχει ανεβάσει και εδώ το βίντεο του Λιβανά.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Rad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 9
Reply #30 on: Δευτέρα 24 Φεβρουάριος 2025, 19:53:57 μμ
Τα έχουν ορίσει άλλοι εδώ και πολλά χρόνια. Εμείς τα διαβάζουμε ή όχι. Δεν μπαίνει θέμα εγώ έτσι νομίζω.

Ετυμολογία: [<παρά + κέντρον]
Παράκεντρο ουδέτερο σημείο που βρίσκεται παράκεντρα  (που βρίσκεται δίπλα, κοντά στο κέντρο)


Το συγκεκριμένο γρανάζι στον συγκεκριμένο άξονα μετέφερε όλες τις δυνάμεις αριστερά του άξονα και έξω από την  ασφάλεια,
άρα και την καταπόνηση ΠΑΡΑΚΕΝΤΡΑ.
Στοιχεία μηχανών Γ λυκείου.
Ποτέ δεν είναι αργά για μια ανάγνωση πόσο μάλλον όταν διυλίζεις τον κώνωπα.



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2781
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #31 on: Τρίτη 25 Φεβρουάριος 2025, 22:10:07 μμ
Άλλο σημείο, άλλο δύναμη, άλλο καταπόνηση.
Τυχαίνει να τα δίδασκα στο Λύκειο.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1475
Reply #32 on: Τετάρτη 26 Φεβρουάριος 2025, 07:32:03 πμ
Παρακολουθώ με προσοχή.

Τα του άξονος τον άξονα......


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline Rad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 9
Reply #33 on: Τετάρτη 26 Φεβρουάριος 2025, 16:36:16 μμ
Άλλο σημείο, άλλο δύναμη, άλλο καταπόνηση.
Τυχαίνει να τα δίδασκα στο Λύκειο.

Τρεις λαλουν και δυο χορευουν.

Επαναληψη παν μητηρ μαθησεως.

ΕΙΔΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΕΩΝ
Κάθε στοιχείο στις μηχανές υφίσταται διάφορες καταπονήσεις. Αυτές διακρίνονται σε
διάφορα είδη, όπως:
-Εφελκυσμός
-Θλίψη
-Κάμψη
-Στρέψη
-Λυγισμός
-Διάτμηση
-Πίεση επιφάνειας

Σε πολλές περιπτώσεις έχουμε στο ίδιο στοιχείο συνδυασμό δύο ή περισσότερων από τις
παραπάνω καταπονήσεις. Τον συνδυασμό αυτόν ονομάζουμε σύνθετη καταπόνηση.
Εάν οι φορτίσεις μένουν αμετάβλητες κατά την διάρκεια της λειτουργίας της μηχανής, τότε
αυτές ονομάζονται στατικές φορτίσεις. Σε άλλες περιπτώσεις και ιδίως σε
περιστρεφόμενα στοιχεία μηχανών έχουμε μεταβαλλόμενες φορτίσεις, είτε ως προς το
μέγεθος, είτε την θέση, ή την ένταση αυτών. Αυτές τις ονομάζουμε δυναμικές
καταπονήσεις.


Μ αυτά και μ αυτά χάθηκε το ποστ , όπου μπορεί να βοηθούσε κάποιον πριν προβεί σε οποιαδήποτε αγορά ή παρέμβαση στον άξονα.



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9930
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #34 on: Τετάρτη 26 Φεβρουάριος 2025, 17:08:15 μμ
Παρέμβαση στον άξονα θα μπορούσε να γίνει αν η τσιμούχα του απο την μεριά του γραναζιού μπορούσε να τοποθετηθεί απ την έξω μεριά .
Αυτό δεν το γνωρίζω αρα δεν είμαι κ σίγουρος αν ισχύει.
Το λέω αυτό επειδή με τις θερμοκρασίες που θα αναπτυχθούν αν γίνει προσπάθεια με ηλεκτροσυγκόλληση  η  τσιμούχα θα τα πτύσει και να μπλέξουμε
. Αν όμως μπορεί να αντικατασταθεί εύκολα απο την έξω μεριά όλα οκ.

Τώρα σε ότι αφορά το  γρανάζι , λογικό να ζορίζει το τμήμα του άξονα που είναι εξωτερικά της ασφάλειας. Και να μην το σπάσει σίγουρα θα το καταστρέψει
ανάλογα με το πόση φθορά έχει ο άξονας εσωτερικά της ασφάλειας.

Πιστεύω οτι η Χόντα μας δεν έχει κάνει πατάτα, απλά μερικοί δεν ρυθμίζουν κ δεν λιπαίνουν σωστά την αλυσίδα τους κ κάποιοι άλλοι νομίζουν οτι καβαλάνε μπούσα.
Κ αυτό το λέω επειδή αγόρασα το μηχανάκι με 26.000χλμ και έκανα με αυτό δικάβαλο πάντα πάνω απο 40.000χλμ , οταν το έδωσα η φθορά στον αξονα και στα αλυσιδογράναζα σε σύγκριση με τις φωτό που είχα κ τράβηξα με την αγορά του ηταν μηδαμινές. Το μόνο που άλλαξα απο την μετάδοση ήταν το εμπρός
γρανάζι και αυτό όχι λόγω φθοράς αλλά λόγω λόξας που έχω να είναι όλα γνήσια. Το παλιό το έδωσα σε συμφορουμίτη φίλο για εφεδρικό.

Καλό θα ήταν το συγκεκριμένο γρανάζι να τοποθετείται αντί του γνήσιου νωρίς,  πρίν ο άξωνας καραφλιάσει τελείως . Ετσι το δέχομαι οτι θα δώσει
περισσότερη ζωή στο σύστημα μικρότερη δλδ φθορά αρα και μεγαλύτερη διαρκεια ζωής.

Και σε ότι αφορά τα κέντρα κ τα παράκεντρα εδώ δεν παίζουν ρόλο, αυτό που παίζει ρόλο είναι οτι η φθορά στον άξονα προκαλεί μια βλάβη που
το κόστος επισκευής της πλησιάζει την αξία που έχει το μηχανάκι, αρα η αντικατάσταση του κινητήρα ισως κ να αποτελεί μονόδρομο.



Offline Rad

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 9
Reply #35 on: Σάββατο 01 Μάρτιος 2025, 19:12:39 μμ



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2781
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #36 on: Δευτέρα 03 Μάρτιος 2025, 21:22:04 μμ

Επαναληψη παν μητηρ μαθησεως.

ΕΙΔΗ ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΕΩΝ
Κάθε........
Μ αυτά και μ αυτά χάθηκε το ποστ , όπου μπορεί να βοηθούσε κάποιον πριν προβεί σε οποιαδήποτε αγορά ή παρέμβαση στον άξονα.

Στο κατεβατ'ο που παραθέτεις, διάβασες πουθενά παράκεντρη καταπόνηση;


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!