Hellas Transalp Forum

Πρόβλημα με βαλβίδες

chryssot · 1252

Offline chryssot

  • Μέλος HTC
  • οδηγός τρίκυκλου
  • ***
    • Posts: 17
on: Παρασκευή 19 Μάρτιος 2021, 16:33:35 μμ
Καλησπέρα. Θα αναφερθώ σε ένα τμήμα των εργασιών που έκανα, ως εκκολαπτόμενος, μοναχικός, μάστορας ,  και αφορά την ρύθμιση των βαλβίδων σε ΤΑ650/2002 οι οποίες θεωρητικά είχαν ρυθμιστεί στο τελευταίο σέρβις πριν από 20.000χλμ σε συνεργείο HONDA.
 
Κατά τον έλεγχο των βαλβίδων βρέθηκαν όλες (εισαγωγής – εξαγωγής) σχεδόν κλειστές!! (<0,10mm). Ξεκινώντας την ρύθμιση παρατήρησα ότι οι βάσεις των ρεγουλατόρων έχουν φαγωθεί και από τετράγωνο το προφίλ έγινε σχεδόν τρίγωνο.
Σα να έχουν φαγωθεί από την μια πλευρά…. Καθώς δεν είχα πρόσβαση σε μηχανικό ή ανταλλακτικά εκείνη τη στιγμή (η μηχανή πούπουλο φτερό) συνέχισα με την ρύθμιση. Ρυθμίστηκαν όλες by the book και αφού έσφιξα τα παξιμάδια ξαναμέτρησα. Όλα ΟΚ με την παρατήρηση ότι το φίλλερ περνούσε με σχετική ευκολία  από την μια μεριά (την φαγωμένη) και με την κανονική δυσκολία από την άλλη. (μάλλον λόγω της κλίσης της βάσης των ρεγουλατόρων).

Όταν “ντύθηκε” η κυρία. Άρχισα να ακούω ένα ήχο τσικ τσικ ελαφρύ τακτικό αλλά ενοχλητικό αφού μέχρι σήμερα δεν ακούγονταν τίποτα (και πως να ακούγονταν αφού το διάκενο ήταν από ελάχιστο έως καθόλου).

Ερώτημα. Αν υποθέσουμε ότι ο ήχος προέρχεται από τις βαλβίδες και όχι από τίποτα άλλο και με δεδομένο ότι δεν έχω κάποια άλλη εμφανή επίδραση όπως π.χ. μείωση της απόδοσης,
 
Να το αφήσω ως έχει και απλά να τσεκάρω τα διάκενα κάποια στιγμή αργότερα? Πρέπει να αλλάξω τους ρεγουλατόρους? Πρέπει να το κοιτάξει  μηχανικός οπωσδήποτε ?? …..Εσείς τι θα κάνατε?? 

Με ενδιαφέρουν οι εμπειρικές απόψεις  κυρίως, αν υπάρχουν, αλλά και oi επιστημονικές ( που λένε μάλλον καλό συνεργείο για να αποφύγουμε τα χειρότερα  :::)))



Offline Padis

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 1349
Reply #1 on: Σάββατο 20 Μάρτιος 2021, 07:11:42 πμ
Κατά την ταπεινή μου άποψη, καλύτερα να είναι λίγο ανοικτές παρά κλειστές που επηρεάζουν άμεσα την λειτουργία του μοτέρ.
Βέβαια κι αυτό εξαρτάται, γιατί το κοπάνημα στην κεφαλή της βαλβίδας από το κοκοράκι δεν είναι καλό.
Σε κάθε περίπτωση, διάγνωση από το πληκτρολόγιο δεν γίνεται.

Προσπάθησε να βρεις ρεγουλατόρους μεταχειρισμένους (αλλά καλούς) και ξανάνοιξε το και ρύθμισε το.


«H ταχύτητα δε σκότωσε ποτέ κανέναν... Tο να σταματήσεις ξαφνικά είναι αυτό που βλάπτει...»


Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 508
Reply #2 on: Σάββατο 20 Μάρτιος 2021, 09:38:24 πμ
Θα συμφωνήσω με τον απο πάνω. οι ρεγουλατοροι είναι φτηνοι παρε ένα σετ για όλες τις βαλβίδες. Αντίστοιχο πρόβλημα είχα και εγώ που ρύθμιζα και ξερυθμιζονταν αμέσως αφου δεν πάταγε σωστά. Μολις έβαλα τους καινούργιους απάνω σε 5 λεπτά είχαν ρυθμιστεί τέλεια. Μια άλλη λύση είναι να τροχισεις το κεφάλι του ρεγουλατορου και να το κάνεις πάλι κοίλο. Αλλά μόνο για προσωρινά.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk




Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2368
  • XLV650, CRF1000
Reply #3 on: Σάββατο 20 Μάρτιος 2021, 14:53:31 μμ
Στο δικο μου ΤΑ650 δεν ειχα τετοιο θεμα σε 180000χμ, πιθανα επειδη ρυθμιζω τις βαλβιδες σε μεγαλα διαστηματα, τα τελευταια 2 διαστηματα κοιτωντας τα κιταπια μου ητανε 42000 και 32000χμ αντιστοιχα. Παντως αυτοι οι ρεγουλατοροι ειναι σχετικα φτηνοι, γυρω στα 5€ ο ενας (κωδικος ανταλλακτικου 90014-MF5-000 για το 650), οποτε αξιζει να τους αντικαταστησει κανεις αν εχουνε θεμα.

ΥΓ Καθως εχω το μοτερ λυμενο, θα κοιταξω προσεκτικα τους δικους μου πριν το δεσω.
« Last Edit: Σάββατο 20 Μάρτιος 2021, 14:56:16 μμ by XLGeorge »


" the PouroDuro spirit "


Offline chryssot

  • Μέλος HTC
  • οδηγός τρίκυκλου
  • ***
    • Posts: 17
Reply #4 on: Σάββατο 20 Μάρτιος 2021, 20:33:44 μμ
Ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές. Τα παραγγέλνω και και όταν τα τοποθετήσω τα ξαναλέμε... (Διόρθωση: Η τετράγωνη διατομή  είναι επάνω εκεί που κάνουμε την ρύθμιση . Το φάγωμα έγινε στην κάτω βάση ::))
« Last Edit: Σάββατο 20 Μάρτιος 2021, 20:48:54 μμ by chryssot »



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 508
Reply #5 on: Σάββατο 20 Μάρτιος 2021, 22:36:02 μμ
Το κατάλαβα, το ίδιο λέμε.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk




Offline chryssot

  • Μέλος HTC
  • οδηγός τρίκυκλου
  • ***
    • Posts: 17
Reply #6 on: Κυριακή 28 Μάρτιος 2021, 21:05:45 μμ
Ενημέρωση:
Δεν ξαναεμπιστεύομαι το μάτι. Μόνο φωτογραφία-ες που ζουμάρης και τις εξετάζεις με την ησυχία σου.  ​Οι ρεγουλατόροι είναι οκ.  Λίγο η κουραση, λίγο ο ήλιος (αν δουλεύεις στο πεζοδρόμιο) σε ξεγελάει.
​Νέος έλεγχος έδειξε ότι τα διάκενα είναι στις σωστές τιμές. Θυμίζω  ο ήχος που προέκυψε μετά την αρχική ρύθμιση  μικρός αλλά ενοχλητικός.
​Παρατήρησα ότι παρόλο που τα διάκενα είναι  σωστά  μου φαίνεται ότι όταν τα δοκιμάζω, δηλαδή τα κουνάω με το χέρι φαίνεται σα να είναι μεγαλύτερο το άνοιγμα και παράγουν θόρυβο , έτσι έκανα την εξής δοκιμή τα ρύθμισα περίπου στο 0,10  τις εισαγωγής (δηλαδή 0,3 λιγότερο από το κατώτερο όριο) και 0,15 την εξαγωγής επίσης 0,3 λιγότερο . Αυτά μόνο για τον εμπρός κύλινδρο. Τον άλλο τον άφησα με τις σωστές ρυθμίσεις.
Το αποτέλεσμα?  Ο θόρυβος εξαφανίστηκε από τον μπροστά και παράγεται μόνο από τον πίσω κύλινδρο.
Ερώτηση:
Μήπως η  φθορά των βαλβίδων , ελατηρίων κλπ που επέρχεται με τον χρόνο επηρεάζει το σωστό διάκενο? Γιατί δεν μπορώ να φανταστώ ότι είναι φυσιολογικός ο θόρυβος που παράγεται από το προτεινόμενο άνοιγμα 0,15 εισαγωγής και 0,20 εξαγωγής.
 Πάντως το γεγονός ότι δεν υπήρχε και πριν (στην αρχή όταν βρήκα πολύ μικρό διάκενο) μειωμένη απόδοση κινητήρα ή κάτι άλλο, με κάνει να θέλω να ρυθμίσω και τον πίσω κυλίνδρο αντίστοιχα.....
Επίσης έλεγχος σε μηχανικό δεν παίζει λόγω κόστους την στιγμή που δεν έχω πρόβλημα .... Αν είναι να πάθει κάτι σοβαρό σε 5 ή 10 χρόνια το βλέπω τότε  :::)))  Αθάνατη τρανσαλπ βλέπεις...



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2368
  • XLV650, CRF1000
Reply #7 on: Κυριακή 28 Μάρτιος 2021, 23:18:54 μμ
Δε νομιζω οτι τοσο μικρη διαφορα εκτος οριου θα δημιουργησει προβλημα. Αν κλεισεις λιγο και του πισω κυλινδρου και δεν εχεις θορυβο, ολα καλα. Μπορεις και ν'αφησεις την εξαγωγη του πισω κυλινδρου στο 0.20 και βλεπεις.

Παντως συμφωνα με την εμπειρια μου σε Τρανσαλπ ολα τα χρονια, οι εισαγωγης συνηθως κλεινουν και οι εξαγωγης ανοιγουν, και γι'αυτο δεν εχει ακουστει καμμενη βαλβιδα. Οποτε δε νομιζω οτι θαχεις προβλημα.


" the PouroDuro spirit "


Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2661
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #8 on: Δευτέρα 29 Μάρτιος 2021, 14:37:26 μμ
Κάτι παίζει με τα δεκαδικά:

... τα ρύθμισα περίπου στο 0,10  τις εισαγωγής (δηλαδή 0,3 λιγότερο από το κατώτερο όριο) ...

Αυτό σημαίνει ότι το κατώτερο όριο είναι 0,4mmm;

και 0,15 την εξαγωγής επίσης 0,3 λιγότερο

Δηλαδή 0.45mm;


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline chryssot

  • Μέλος HTC
  • οδηγός τρίκυκλου
  • ***
    • Posts: 17
Reply #9 on: Δευτέρα 29 Μάρτιος 2021, 20:32:18 μμ
Δε νομιζω οτι τοσο μικρη διαφορα εκτος οριου θα δημιουργησει προβλημα. Αν κλεισεις λιγο και του πισω κυλινδρου και δεν εχεις θορυβο, ολα καλα. Μπορεις και ν'αφησεις την εξαγωγη του πισω κυλινδρου στο 0.20 και βλεπεις.

Παντως συμφωνα με την εμπειρια μου σε Τρανσαλπ ολα τα χρονια, οι εισαγωγης συνηθως κλεινουν και οι εξαγωγης ανοιγουν, και γι'αυτο δεν εχει ακουστει καμμενη βαλβιδα. Οποτε δε νομιζω οτι θαχεις προβλημα.

Έτσι λέω και εγώ αλλά αργότερα... γιατί θα με διώξουν οι ένοικοι της πολυκατοικίας . Εχω κάνει συνεργείο την είσοδο  ;D ;D ;D ;D




Offline chryssot

  • Μέλος HTC
  • οδηγός τρίκυκλου
  • ***
    • Posts: 17
Reply #10 on: Δευτέρα 29 Μάρτιος 2021, 20:37:49 μμ
Κάτι παίζει με τα δεκαδικά:

Αυτό σημαίνει ότι το κατώτερο όριο είναι 0,4mmm;

Δηλαδή 0.45mm;

Έχεις δίκιο .   0,03 ήθελα να πω.  ;D ;D ;D   Εύρος 0,13-0,17 για τις μπροστά .  Εγώ τις ρύθμισα 0,10.  Δλδ 0,03 λιγότερο απο το κατώτερο όριο...
Μάθαμε τα μαθηματικά και ξεχάσαμε την αριθμητική ......
« Last Edit: Δευτέρα 29 Μάρτιος 2021, 20:39:34 μμ by chryssot »



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #11 on: Πέμπτη 01 Απρίλιος 2021, 10:27:40 πμ
Αν δεν ειχες βγαλει τα καρμπς τοτε θελει μια καποια εμπειρια για να ρυθμισεις τις βαλβιδες εισαγωγης και αυτο γιατι το φιλερ μπαινει υπο γωνια και μπορει να σε ξεγελασει

Γνωμη μου ειναι να ξαναρυθμισεις και να φτιαξεις τα διακενα συμφωνα με την χοντα και οχι κουτουρου οπως εκανες Καλυτερα να ακουγονται λιγο οι βαλβιδες και να ειναι μεσα στα ορια παρα να μην ακουγονται λογω κλειστου κατω απο το οριο διακενο Στην δευτερη περιπτωση η ζημια καιροφυλακτει ενω στην πρωτη μονο μια μικρη ακουστικη ενοχληση υπαρχει



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 508
Reply #12 on: Πέμπτη 01 Απρίλιος 2021, 12:52:32 μμ


Αν δεν ειχες βγαλει τα καρμπς τοτε θελει μια καποια εμπειρια για να ρυθμισεις τις βαλβιδες εισαγωγης και αυτο γιατι το φιλερ μπαινει υπο γωνια και μπορει να σε ξεγελασει

Γνωμη μου ειναι να ξαναρυθμισεις και να φτιαξεις τα διακενα συμφωνα με την χοντα και οχι κουτουρου οπως εκανες Καλυτερα να ακουγονται λιγο οι βαλβιδες και να ειναι μεσα στα ορια παρα να μην ακουγονται λογω κλειστου κατω απο το οριο διακενο Στην δευτερη περιπτωση η ζημια καιροφυλακτει ενω στην πρωτη μονο μια μικρη ακουστικη ενοχληση υπαρχει

Συμφωνώ με τον από πάνω, καλύτερα να ακούγονται λίγο από το να είναι κλειστές.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk




Offline chryssot

  • Μέλος HTC
  • οδηγός τρίκυκλου
  • ***
    • Posts: 17
Reply #13 on: Παρασκευή 02 Απρίλιος 2021, 14:25:06 μμ
Αν δεν ειχες βγαλει τα καρμπς τοτε θελει μια καποια εμπειρια για να ρυθμισεις τις βαλβιδες εισαγωγης και αυτο γιατι το φιλερ μπαινει υπο γωνια και μπορει να σε ξεγελασει

Γνωμη μου ειναι να ξαναρυθμισεις και να φτιαξεις τα διακενα συμφωνα με την χοντα και οχι κουτουρου οπως εκανες Καλυτερα να ακουγονται λιγο οι βαλβιδες και να ειναι μεσα στα ορια παρα να μην ακουγονται λογω κλειστου κατω απο το οριο διακενο Στην δευτερη περιπτωση η ζημια καιροφυλακτει ενω στην πρωτη μονο μια μικρη ακουστικη ενοχληση υπαρχει
Είχα  άπλετο χώρο (και χρόνο) μιας και έβγαλα καπάκια για αλλαγή φλαντζών.. Δοκιμές  πάρα πολλές (με γωνιακό επώνυμο φίλλερ) για να είμαι απόλυτα σίγουρος και να μην γίνει λάθος... θα μιλήσω με το μηχανικό της honda  που μου τις είχε ρυθμίσει πριν από 2 χρόνια και 20.000χλμ όταν πρωτοπήρα την κυρία (και μέχρι σήμερα δεν άκουγα τίποτα) αν έχει κάποια εξήγηση και βλέπουμε....

Πάντως αν με διάκενο 0,10  (- 0,03χλσ από το κατώτατο όριο) δεν ακούγεται τίποτα και στο μέσον 0,15 του εύρους ακούγεται αρκετά ενοχλητικά , ίσως αν τις ρυθμίσω στο κατώτατο όριο δλδ 0,13χλσ , ίσως λέω , να ακούγεται τόσο όσο να καλύπτω τις απαιτήσεις και για το εύρος και για τον θόρυβο.....
« Last Edit: Παρασκευή 02 Απρίλιος 2021, 14:35:23 μμ by chryssot »



Offline chryssot

  • Μέλος HTC
  • οδηγός τρίκυκλου
  • ***
    • Posts: 17
Reply #14 on: Δευτέρα 28 Ιούνιος 2021, 14:10:15 μμ
Ξέρω ότι θα φάω κράξιμο αλλά δεν μπορώ να μην αποκαταστήσω την αλήθεια και να προφυλάξω κάποιους να επαναλάβουν τα λάθη μου....
Αφού πέρασε κάποιος καιρός περισυλλογής και μελέτης του προβλήματος μου αποφάσισα να ξαναελεγξω από την αρχή όλη τη διαδικασία με μεγαλύτερη λεπτομέρεια και ηρεμία. (το κλειδί).
Ανακάλυψα ότι στο φιλλερ το 015 δεν ήταν 0.15 χλσ αλλά 0.015 ιντσες δηλαδή κάτι παραπάνω (0.38χλσ) από αυτό που ήθελα (0.15χλσ) :::((((
Γδυσιμο-και πάλι από την αρχή για 5η φορά. Έτσι για να βελτιώνω τον χρόνο μου...

Γειρασκω αεί διδασκόμενος όπως σοφά λένε οι αρχαίοι μας.....
ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ


Στάλθηκε από το Redmi Note 8 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk




Offline nikos 238

  • If you doubt, loose it...
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 3147
Reply #15 on: Κυριακή 04 Ιούλιος 2021, 14:26:55 μμ


Μια χαρά έκανες και το ανέφερες, δείχνει υπευθυνότητα, όλοι θα μπορούσαμε να την πατήσουμε με τα διαφορετικά συστήματα μετρήσεων.

Το ΤΑ όμως ασυγχώρητο....Και πάλι δεν χάλασε.... ;D


ΤΙΠΟΤΕ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΑΙΤΙΑ (Αριστοτέλης ο Σταγειρίτης)



Offline Stoneman

  • Moderator
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 9460
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #16 on: Πέμπτη 15 Ιούλιος 2021, 18:30:41 μμ
Τι τραβαμε εμείς οι εκκολαπτόμενοι μηχανικάρες...

Οταν ρύθμισα για πρώτη φορά βαλβίδες στην δική μου  την είχα σε τευχη μια βδομάδα , εκανα μια ρύθμιση κ την επόμενη μερα μου φαινόταν σφιχτή , την   χαλάρωνα κ την επόμνη μου φαινόταν πολύ ανοικτή .
Ατιμη κενωνία, τελικά εφερα και κάνα δυό φίλους , ο ένας είχε καποια σχέση αφου δουλευε σε συνεργειο παλιότερα , τις ρύθμισε , δεν μ άρεσαν κ ξανά μανά .
Σε ενα 20 ημερο βαρέθηκα κ την ρύθμισα κ την αφησε ετσι .

Παραδόξως ολα οκ, ε δεν θα αντεχα να την εκανα πάλι τεύχη . :2hysterical: