Hellas Transalp Forum

πρόβλημα με εμπρός γρανάζι σε 600

papg · 2093

Offline papg

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 25
on: Πέμπτη 08 Απρίλιος 2021, 17:03:30 μμ
Σε transalp 600 του 99 έβγαλα  για καθάρισμα το πλαινό πλαστικό  που καλύπτει το εμπρός γρανάζι και βλέπω το εμπρός γρανάζι φαγωμένο μονόπατα απο την εξωτερική πλευρά μόνο.Οι ρεγουλατόροι για την ρύθμιση της αλυσίδας ήταν στο ίδιο σημείο και στις δύο πλευρές. Η γλίστρα της αλυσίδας είναι οκ  και η πάνω και η κάτω(η τετράγωνη).Πήγα σε φίλο μου μηχανικό  για μια γνώμη. την έλεγξε και άλλαξε την ρύθμιση απο τον δεξί ρεγουλατόρο είδε την αλυσίδα και μου είπε εκεί είναι ευθυγραμμισμένη με το εμπρός γρανάζι.Το θέμα είναι ότι υπάρχει διαφορά αριστερό με δεξί ρεγουλατόρο κατα μία γραμμή.Μπορεί να υπάρχει διαφορά στου ρεγουλατόρους ,γιατί συμβαίνει αυτό; https://ibb.co/QcP7J8Q
« Last Edit: Πέμπτη 08 Απρίλιος 2021, 17:06:11 μμ by papg »



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #1 on: Παρασκευή 09 Απρίλιος 2021, 08:57:41 πμ
Εννοείς ότι είναι φαγωμένη η πλευρά που μας δείχνεις στη φωτό (η έξω) και η μέσα δεν έχει φθορά; Η αλυσίδα δηλαδή τραβούσε προς τα μέσα;


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline papg

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 25
Reply #2 on: Παρασκευή 09 Απρίλιος 2021, 09:01:01 πμ
Ναι μονο η εξωτερικη πλευρα η μεσα ειναι οκ



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #3 on: Παρασκευή 09 Απρίλιος 2021, 19:44:37 μμ



Aυτες οι δυο φωτογραφιες δειχνουν το ιδιο γραναζι απο την μεσα και την εξω πλευρα Προκειτε για το γνησιο γραναζι μετα απο περιπου 72000 χλμ Ειναι δε αυτο που ειχε βαλει το εργοστασιο στο δικο μου ΤΑ
Φαινεται λοιποιν οτι και σε αυτο που ειναι το πρωτης τοποθετησης η φθορα ειναι πολυυυυ μεγαλυτερη απο την μια πλευρα Μαλιστα αντιθετα σε αυτο ειναι μεγαλυτερη απο την μεσα πλευρα

Με αυτα λοιπον σαν δεδομενα και με το οτι αφου οι ρεγουλατοροι ειναι ιδιοι και απο τις δυο πλευρες νομιζω οτι ο μηχανικος του papg απλα κανει λαθος πιστευοντας οτι πειραζοντας μονο τον ενα ρεγουλατορο η φθορα θα ειναι ομοιομορφη και απο τις δυο πλευρες
Και μαλιστα κανοντας το αυτο θα προκαλεσει μεγαλυτερη φθορα τοσο και στα δυο γραναζια οσο και στην αλυσιδα Και ακομη και τα ρουλεμαν του πισω τροχου οπως φυσικα και το λαστιχο θα εχουν προωρη φθορα (η μια γραμη διαφορα απο τον ενα ρεγουλατορο στον αλλον ειναι πολυ μεγαλη! )

Θα προτεινα λοιπον στον papg να βαλει τους ρεγουλατορους οπως πρεπει και οχι οπως τους εβαλε ο μηχανικος του και επισης να ελεγξει και την ασφαλεια του γραναζιου για υπερβολικη φθορα




Offline papg

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 25
Reply #4 on: Παρασκευή 09 Απρίλιος 2021, 20:00:18 μμ
Σε ευχαριστώ για την απάντηση.Ήδη ξαναρύθμισα τους ρεγολατόρους σωστά. Έβαλα γνήσιο νέο γρανάζι και  ασφάλεια  (η παλιά ασφάλεια δεν είχε τέτοια φθορά που να παίζει το γρανάζι).Ο άξονας δεν έχει φθορά.Θα το παρακολουθώ μετά απο λίγα χιλιόμετρα να δώ αν το ξανακάνει.



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #5 on: Σάββατο 10 Απρίλιος 2021, 17:08:24 μμ
Σε ευχαριστώ για την απάντηση.Ήδη ξαναρύθμισα τους ρεγολατόρους σωστά. Έβαλα γνήσιο νέο γρανάζι και  ασφάλεια  (η παλιά ασφάλεια δεν είχε τέτοια φθορά που να παίζει το γρανάζι).Ο άξονας δεν έχει φθορά.Θα το παρακολουθώ μετά απο λίγα χιλιόμετρα να δώ αν το ξανακάνει.
Προσοχή στη ρύθμιση της αλυσίδας, καλύτερα να είναι ρυθμισμένη στο άνω όριο που δίνει η Honda. Απο πολυ τεντωμα την ακούνε γραναζια/άξονας.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk




Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2746
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #6 on: Σάββατο 10 Απρίλιος 2021, 17:17:00 μμ
Προσοχή σ' αυτό που γράφει ο Στέφανος. Η μεγάλη καταστροφή γίνεται με την αλυσίδα πολύ τεντωμένη.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline papg

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 25
Reply #7 on: Σάββατο 10 Απρίλιος 2021, 19:32:24 μμ
Ναι το γνωρίζω, η αλυσίδα είναι σωστά  ρυθμισμένη. Πρίν δύο μήνες είχα βγάλει το πίσω αμορτισέρ και  δοκίμασα ρυθμίσεις  της αλυσίδας ανεβάζοντας το ψαλίδι, έτσι βρήκα σε πιο σημείο θα ελέγχω και    το τέντωμα  να είναι οκ.



Offline stefosg

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 565
Reply #8 on: Κυριακή 11 Απρίλιος 2021, 09:36:11 πμ
Ναι το γνωρίζω, η αλυσίδα είναι σωστά  ρυθμισμένη. Πρίν δύο μήνες είχα βγάλει το πίσω αμορτισέρ και  δοκίμασα ρυθμίσεις  της αλυσίδας ανεβάζοντας το ψαλίδι, έτσι βρήκα σε πιο σημείο θα ελέγχω και    το τέντωμα  να είναι οκ.
Αυτό είναι το καλύτερο!

Sent from my SM-G965F using Tapatalk




Offline papg

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 25
Reply #9 on: Κυριακή 09 Μάιος 2021, 14:54:33 μμ
Τελικά βρέθηκε η αιτία για το μονόπλευρο φάγωμα στο  γρανάζι.Μετά απο 1300 χιλιόμετρα είπα να ελέγξω το νέο εμπρός γρανάζι για ίχνη μονόπλευρης φθοράς .Ανοίγοντας το κάλυμμα και πέρνωντας το γανάζι στο χέρι είδα ότι δεν υπήρχε φθορά. Το περιεργαζόμουν  σκεπτόμενος τι διάολο έφταιξε και το παλιό φαγώθηκε έτσι.Το καινούργιο που έβαλα ήταν το γνήσιο και πρίν είχε της JT. Ελέγχοντας τα πλάι πλάι στον πάγκο είδα ότι το μανήσιο έχει μερικά δέκατα του χιλιοστού διαφορά απο το πρόσωπο που πατά η ασφάλεια έως τις μύτες των δοντιών ήταν πιο ψιλά στο γνήσιο.Το JT με λίγα λόγια ήταν πιο έξω στον άξονα, την στιγμή μάλιστα που η ασφάλειά του δεν είχε καθόλου κενά γιαυτό και το φάγωμα.Όσοι έχετε της JT γρανάζι εμπρός καλά είναι να το ελέγξετε.



Offline XLGeorge

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2452
  • XLV650, CRF1000
Reply #10 on: Κυριακή 09 Μάιος 2021, 20:49:09 μμ
Ωραιος. Οπως εχει γραφτει πολλακις, ειναι καλυτερα μπροστα να μπαινει μαμισιο γραναζι/ασφαλεια και για το θεμα του αξονα.

Κατι αλλο: δεν χρειαζεται απαραιτητα αλλαγη μαζι με την αλυσιδα. Για παραδειγμα, εγω με τη δικη μου χρηση που περιλαμβανε σχετικα πολυ χωμα και σκισιμο στην ασφαλτο, εβγαζα κατα μεσο ορο 30000χμ απο την αλυδιδα και αλλαζα γραναζια (μπροστινο μαμα, πισω JT) με τη δευτερη αλυσιδα, καθε περιπου 60000χμ.


" the PouroDuro spirit "


Offline KKalantzis

  • HTC ΔΣ
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 2750
  • Where the streets have no name!
Reply #11 on: Δευτέρα 10 Μάιος 2021, 16:58:09 μμ
JT είπα να βάλω πρώτη φορά και εγώ και άρχισε να τρώγεται από τον 1ο μήνα.
Μετά από ψάξιμο, γιατί τον έφαγα τον μηχανικό μου στη γκρίνια, ανακαλύψαμε ως πιθανότερη αιτία το λασκάρισμα της βάσης του ψαλιδιού.
Όχι πολύ, αλλά ήθελε σφίξιμο. Μήπως να το κοιτάξεις και αυτό;
« Last Edit: Δευτέρα 10 Μάιος 2021, 17:01:32 μμ by KKalantzis »


Keep riding !!!


Offline papg

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 25
Reply #12 on: Δευτέρα 10 Μάιος 2021, 17:02:42 μμ
Πριν κάνα τρίμηνο εβγαλα  ψαλίδι  πίσω  και αναρτιση για ελεγχο γρασάρισμα συνδέσμους κλπ.Είαι εντάξει απο σφίξιμο στα κιλα  του με ροποκλιδο.