Hellas Transalp Forum

Προβλημα με μπαταρια

dragoneti · 283

Offline dragoneti

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 6
on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2021, 14:30:11 μμ
Καλησπερα σε ολους!

Ενα ενα transalp 600 50th Anniversary που μου κανει τις τελευταιες μερες νερα με την μπαταρια. Τελη δεκεμβριου αλλαξα την μπαταρια γιατι ειχε αρχισει να μην ανοιγει σωστα με την μιζα και να την βαζω μπρος στην κατηφορα (μενα στα βουνα της Ηλιουπολης), εβαλα μια Yuasa και ολα καλα μεχρι προχθες. Παω να την βαλω μπρος το πρωι (την ειχα αφησει μια μερα ακινητη) τιποτα, την κατεβαζω κατηφορα τιποτα. Την παρατησα σε μια γωνια γιατι επρεπε να παω στην δουλεια μου και το βραδυ πηρα την μπαταρια πανω σπιτι, της εβαλα απιονισμενο νερο γιατι ειχε πεσει η σταθμη πολυ και την φορτισα σε ενα φορτιστη που εχω εδω. 

Το πρωι πηρε μπροστα την ετρεξα και λιγο καθως πηγαινα δουλεια για να φορτισει και απο την μηχανη και ολα καλα. Το βραδυ οταν γυριζα και ανοιξα φωτα, οταν εφτασα στην ανηφορα του σπιτιου μου εν κινηση εσβησε και δεν επαιρνε μπρος (πηγα και να σκοτωθω στην ανηφορα 15% κλισης ευτυχως καταφερα να την κατεβασω χωρις να σαβουριαστω) παλι με σημαδια μπαταριας ξεφορτιστης. Την ανεβασα την μπαταρια παλι πανω σπιτι και με πολυμετρο παλι στα 10.8 volt.

Λεω η μπαταρια ελλατωματικη? και την πηγα εκει που την αγορασα την επομενη μερα που της καναν τεστ και την φορτισαν χωρις καποιο προβλημα. Μου λεει ο μπαταριας για ανορθωτης μαλλον μου κανει. Λεω μεσα μου μου ειχε ξανατυχει πριν 6 - 7 χρονια κατι αντιστοιχο αρα ναι παιζει. Ειχα πανω ενα japan Sun και λεω οκ κατσε να παρω εναν καινουργιο ιδιο.

Πηγα σημερα πηρα εναν καινουργιο Sun (η aniversary για καποιον λογο εχει τον ιδιο με την 650) ερχομαι στην μηχανη, τον βαζω, συνδεω και την φορτισμενη μπαταρια (13v δειχνει το πολυμετρο εκτος μηχανης) ανοιγω παιρνει πολυ ευκολα μπρος μετραω σε ρελαντι (φωτα κλειστα) 12.5v ανοιγω γκαζι 2500σαλ και 5000 σαλ και το ιδιο 12.5v, δεν θα επρεπε να ειναι γυρω στα 13 με 14v?

Αν ειναι μικρη η ταση, τι αλλο μπορει να φταει? κανενα καλωδιο? ο συναγερμος?

Σας ευχαριστω πολυ για τον χρονο σας.



Offline VaSiLiSj

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 145
Reply #1 on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2021, 19:25:16 μμ
Με φορτισμενη μπαταρια και αναμμενα φωτα και 4000/rpm οι τιμες που πρεπει να περνεις με το πολυμετρο ρυθμισμενο στα 20 volt dc πρεπει να βλεπεις απο 13,5 μεχρι 14,5 η 15 max volt
Κατω απο τα 13,5 volt εχεις προβλημα με πηνια και πανω απο 14,5 η 15 max volt προβλημα με ανορθωτη
Αν ειχε θεμα ο συναγερμος δε θα σου τι γονατιζε εν κινηση εκτος και αν ειναι συναγερμος με λειτουργια να περνει μονη τις μπροστα με το κουμπι του χειριστηριου
« Last Edit: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2021, 19:31:08 μμ by VaSiLiSj »



Offline dragoneti

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 6
Reply #2 on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2021, 19:53:42 μμ
Σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου! Οταν λες προβλημα με πηνια? αυτα που βρισκονται?



Offline VaSiLiSj

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 145
Reply #3 on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2021, 20:23:32 μμ
Νασαι καλα φιλε μου γιαυτο ειμαστε εδω για να βοηθαμε ο ενας τον αλλο !
Τα πηνια ειναι οπως καθεσε πανω αριστερα κατω στο ποδι σου στο καπακι το στρογγυλο το οποιο βγαινει και ενα σωλινακι με τα καλωδια και τι φυσα  του, τωρα δε ξερω ποσες φασεις εχει και ποσο ac ταση πρεπει να δινει η καθε φαση βαση κατασκευαστη,εστω και μια φαση να ειναι καμμενη η εκτος τιμης κατασκευαστη πρεπει να αλλαχτουν πηνια πηγαινε σενα hontoμαστορα που ασχολειτε να στα μετρησει αν δε βγαλεις ακρη με τα πιο ευκολα που σου λεω στο προηγουμενο ποστ



Offline dragoneti

  • οδηγός τρίκυκλου
  • *
    • Posts: 6
Reply #4 on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2021, 22:23:11 μμ
Ναι θα την παω σε καποιον ηλεκτρολογο μαστορα για να μην κανω τιποτα και την πεθανω, σε ευχαριστω και παλι!!



Offline VaSiLiSj

  • Απλός οδηγός
  • ***
    • Posts: 145
Reply #5 on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2021, 22:26:31 μμ
Νασαι καλα παρακαλω !



Offline African Boy

  • Τhe Professional
  • HTC ΔΣ
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 7535
    • eGeorgalas
Reply #6 on: Σάββατο 30 Ιανουάριος 2021, 23:13:03 μμ

Σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου! Οταν λες προβλημα με πηνια? αυτα που βρισκονται?

Πριν την πας στο συνεργείο και αφού βλέπω πως πιάνουν τα χέρια σου με τις μετρήσεις κάνε έναν κόπο ακόμα:

Ο οδηγός σου είναι ο παρακάτω όπως πολύ σωστά σου περιέγραψε ο VaSiLiSj....

Η τάση στα άκρα της (κλειστός κινητήρας, σβηστά φώτα) πρέπει να είναι 12.5 & 13.5 volts.

Αν ανάψεις τα φώτα (κλειστός κινητήρας) για περ. 15 secs και μετά τα σβήσεις, η τάση της δεν πρέπει να πέσει κάτω από 12.2v.

Αν είναι κάτω από 12.0 τότε σημαίνει ότι έχει γεράσει ή είναι αφόρτιστη.

Με αναμμένο φως πορείας και περίπου στις 3000, έπρεπε να είχες πάνω απο 13.5βολτ σε αυτές τις στροφές.

Κανονικά έχεις 14.5 βολτ στις 5000στρ/λ.

Για να φορτίζει η μπαταρία σου θα έπρεπε να έχεις τάση πάνω από τα 12,6v

Σταθερή τάση στα 12,5V σημαίνει 3 πράγματα:

1. Πρόβλημα στα πηνία

2. Πρόβλημα στην κλέμα των 3 κίτρινων καλωδίων που φεύγουν από τα πηνία και πάνε στον ανορθωτή

3. Βλαμμένος ανορθωτής

Για να τσεκάρεις τα παραπάνω 3 αφού έχεις πολύμετρο και άλλαξες τον ανορθωτή σου βγάλε  το φις ή κλέμα που πηγαίνει από τα πηνία στον ανορθωτή.

Με σβηστό το anniversary σου και με ένα πολύμετρο στην ένδειξη των Ohm, μετράς τα ζεύγη 1-2, 1-3 & 2-3. Η αντίσταση των πηνίων κυμαίνεται από 0,8 Ohm έως 1,2 Ohm.

Πριν κάνεις την παραπάνω μέτρηση όμως βραχυκυκλώσε τα άκρα του πολυμέτρου σου και σημείωσε την αντίσταση , συνήθως από 0,3 Ohm έως 0,6 Ohm, και την μέτρηση αυτή πρόσθεσε την στην μέτρηση την παραπάνω .

Με την παραπάνω «εύκολη» μέτρηση θα δεις αν τα πηνία σου έχουν  διακοπή η κακή περιέλιξη.

Αφού τσεκάρεις το παραπάνω πας στο επόμενο βήμα.

Με σβηστό το anniversary σου, μετράς κάθε ένα καλώδιο με ένα μεταλλικό μέρος της μοτοσικλέτας σου με το πολύμετρο στη κλίμακα των 200Ohm.

Θα πρέπει να έχεις μηδενικές μετρήσεις, δηλαδή τα πηνία σου να μην διαρρέουν απευθείας ρεύμα προς τη μοτοσικλέτα.

Αν έχεις ένδειξη, σημαίνει ότι τα πηνία σου θέλουν ή αντικατάσταση ή επισκευή μέσω της μεθόδου της περιέλιξης. Με τη μέτρηση αυτή ελέγχεις την ηλεκτρική τους απομόνωση ως προς το κύκλωμα της μοτοσικλέτας.

Αφού τσεκάρεις το παραπάνω και είσαι οκ πάμε στο τελευταίο βήμα.

Τώρα βάζεις μπροστά  το μηχανάκι σου και γυρίζεις το πολύμετρο σου στη μέτρηση εναλλασσόμενης τάσης.

Μετράς πάλι τα ζευγάρια 1-2, 1-3 & 2-3.  Στο ρελαντί  1000 στροφές θα πρέπει να μετράς σε κάθε ζεύγος περίπου 15-18Volt.

Σιγά σιγά, ανέβασε στροφές περίπου στις 3.000rpm και κράτα εκεί σταθερά και επανέλαβε την παραπάνω μέτρηση.

Η τάση που θα μετρήσεις, θα πρέπει να είναι σχεδόν τριπλάσια. Αν είσαι οκ και με αυτό το βήμα τότε τα πηνία σου είναι καθαρά και το πρόβλημα είναι ο ανορθωτής σου.

Στην διάθεση σου....



"Life is not about waiting for the storms to pass.... it's about learning how to dance in the rain"
"Africa Twin XRV750 RD07A"