Σε ευχαριστω πολυ για την απαντηση σου! Οταν λες προβλημα με πηνια? αυτα που βρισκονται?
Πριν την πας στο συνεργείο και αφού βλέπω πως πιάνουν τα χέρια σου με τις μετρήσεις κάνε έναν κόπο ακόμα:
Ο οδηγός σου είναι ο παρακάτω όπως πολύ σωστά σου περιέγραψε ο VaSiLiSj....
Η τάση στα άκρα της (κλειστός κινητήρας, σβηστά φώτα) πρέπει να είναι 12.5 & 13.5 volts.
Αν ανάψεις τα φώτα (κλειστός κινητήρας) για περ. 15 secs και μετά τα σβήσεις, η τάση της δεν πρέπει να πέσει κάτω από 12.2v.
Αν είναι κάτω από 12.0 τότε σημαίνει ότι έχει γεράσει ή είναι αφόρτιστη.
Με αναμμένο φως πορείας και περίπου στις 3000, έπρεπε να είχες πάνω απο 13.5βολτ σε αυτές τις στροφές.
Κανονικά έχεις 14.5 βολτ στις 5000στρ/λ.
Για να φορτίζει η μπαταρία σου θα έπρεπε να έχεις τάση πάνω από τα 12,6v
Σταθερή τάση στα 12,5V σημαίνει 3 πράγματα:
1. Πρόβλημα στα πηνία
2. Πρόβλημα στην κλέμα των 3 κίτρινων καλωδίων που φεύγουν από τα πηνία και πάνε στον ανορθωτή
3. Βλαμμένος ανορθωτής
Για να τσεκάρεις τα παραπάνω 3 αφού έχεις πολύμετρο και άλλαξες τον ανορθωτή σου βγάλε το φις ή κλέμα που πηγαίνει από τα πηνία στον ανορθωτή.
Με σβηστό το anniversary σου και με ένα πολύμετρο στην ένδειξη των Ohm, μετράς τα ζεύγη 1-2, 1-3 & 2-3. Η αντίσταση των πηνίων κυμαίνεται από 0,8 Ohm έως 1,2 Ohm.
Πριν κάνεις την παραπάνω μέτρηση όμως βραχυκυκλώσε τα άκρα του πολυμέτρου σου και σημείωσε την αντίσταση , συνήθως από 0,3 Ohm έως 0,6 Ohm, και την μέτρηση αυτή πρόσθεσε την στην μέτρηση την παραπάνω .
Με την παραπάνω «εύκολη» μέτρηση θα δεις αν τα πηνία σου έχουν διακοπή η κακή περιέλιξη.
Αφού τσεκάρεις το παραπάνω πας στο επόμενο βήμα.
Με σβηστό το anniversary σου, μετράς κάθε ένα καλώδιο με ένα μεταλλικό μέρος της μοτοσικλέτας σου με το πολύμετρο στη κλίμακα των 200Ohm.
Θα πρέπει να έχεις μηδενικές μετρήσεις, δηλαδή τα πηνία σου να μην διαρρέουν απευθείας ρεύμα προς τη μοτοσικλέτα.
Αν έχεις ένδειξη, σημαίνει ότι τα πηνία σου θέλουν ή αντικατάσταση ή επισκευή μέσω της μεθόδου της περιέλιξης. Με τη μέτρηση αυτή ελέγχεις την ηλεκτρική τους απομόνωση ως προς το κύκλωμα της μοτοσικλέτας.
Αφού τσεκάρεις το παραπάνω και είσαι οκ πάμε στο τελευταίο βήμα.
Τώρα βάζεις μπροστά το μηχανάκι σου και γυρίζεις το πολύμετρο σου στη μέτρηση εναλλασσόμενης τάσης.
Μετράς πάλι τα ζευγάρια 1-2, 1-3 & 2-3. Στο ρελαντί 1000 στροφές θα πρέπει να μετράς σε κάθε ζεύγος περίπου 15-18Volt.
Σιγά σιγά, ανέβασε στροφές περίπου στις 3.000rpm και κράτα εκεί σταθερά και επανέλαβε την παραπάνω μέτρηση.
Η τάση που θα μετρήσεις, θα πρέπει να είναι σχεδόν τριπλάσια. Αν είσαι οκ και με αυτό το βήμα τότε τα πηνία σου είναι καθαρά και το πρόβλημα είναι ο ανορθωτής σου.
Στην διάθεση σου....