Hellas Transalp Forum

Ψυκτικό υγρό

Stoneman · 6386

Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9301
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
on: Πέμπτη 23 Νοέμβριος 2017, 21:54:15 μμ
Ο κινητήρας της ΤΑ είναι αλουμίνιο, αρα ενα ψυκτικό υγρό που είναι φιλικό πρός το αλουμίνιο κάνει δουλειά.
Οταν ο κινητήρας καθαρίσει μετα πλέον δεν ξαναβρωμίζει.

Στο αυτοκινητο , που είναι Fiat, ο κατασκευαστής συνιστά paraflu το μπλέ σε ανάμιξη 50/50 με νερό.

Ομως αυτό μπορεί να είναι το συνιστώμενο αλλά επειδή ο κινητήρας είναι κατά το ήμισυ μαντεμι σκουριάζει.
κ μιλάμε για πολύ σκουριά.
Ηταν τόση η σκουριά που δεν μπορώ να δώ σταθμη στο δοχείο του ψυγείου.

Δεν ξερω αν αυτή η αντιαισθητική σκουριά κάνει κακό, η απλά ετσι είναι φτιαγμένο να λειτουργεί.

Τώρα ψάχνω ενα ψυκτικό που να μην θέλει ανάμιξη , ισως να χρησιμοποιήσω  κ ενα καθαριστικό κυκλώματος ,
ωστε να αποφύγω το νερό. αν αυτό έχει 100% την ευθύνη για την σκουριά.


Εχει κάποιος χρησιμοποιήσει  κατι τέτοιο ? δλδ ενα ψυκτικό μπλέ που να μην θέλει αναμιξη, να προστατεύει τον κινητηρα απο την σκουριά , κ να είναι σε μια λογική τιμή αφου θέλω κάπου 6 λίτρα.



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2091
Reply #1 on: Παρασκευή 24 Νοέμβριος 2017, 15:35:36 μμ
Δεν εχω ξανακουσει για αντιψυκτικο που να μην περιεχει νερο Παρα μονο για αυτα που ειναι ετοιμα προς χρηση (και περιεχουν νερο) και αυτα που τα αναμειγνυουμε εμεις με νερο (απιονισμενο παντα)

Το νερο ειναι το καταλληλοτερο υγρο για την μεγιστη αποβολη της θερμοτητας και θα το χρησιμοποιουσμε σκετο αν δεν υπηρχαν δυο σοβαροτατα μειονεκτηματα Το χαμηλο για χρηση στον κινητηρα σημειο βρασμου και το υψηλο σημειο παγοποιησης του



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9301
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #2 on: Παρασκευή 24 Νοέμβριος 2017, 17:39:02 μμ
Αρα Κωστή να πάρω πάλι δυο λίτρα μπλέ Paraflu κ νεράκι κ τέλος .


ΥΓ: Χαθηκες η είναι ιδέα μου?



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2091
Reply #3 on: Παρασκευή 24 Νοέμβριος 2017, 19:15:51 μμ
Αρα Κωστή να πάρω πάλι δυο λίτρα μπλέ Paraflu κ νεράκι κ τέλος .


ΥΓ: Χαθηκες η είναι ιδέα μου?
Λιγο...
Σας :magnify: και σας :downtown: ομως



Offline γκ

  • Hailwood, Agostini, Roberts,
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2617
  • TA 600 for ever, τρελαμένος με το τετρακύλινδρο
Reply #4 on: Παρασκευή 24 Νοέμβριος 2017, 21:08:47 μμ
Το νερό έχει τη μεγαλύτερη θερμοχωρητικότητα από όσα άλλα υγρά θα μπορούσαν να χρησημοποιηθούν. Δηλαδή αν γεμίσεις το κύκλωμα ψύξης με λάδι (σε έχω ικανό  :goofy: για να μη σκουριάζει) ο κινητήρας μπορεί να υπερθερμανθεί, κι' ας είναι το υπόλοιπο σύστημα ψύξης τέλειο.


Μη βάζετε δύναμη, χρησιμοποιήστε σφυρί.
Εάν το πρόβλημα δεν λυθεί, χρησιμοποιήστε βαρύτερο σφυρί.
Αν παρόλα αυτά το πρόβλημα επιμένει, εεε τότε θα είναι ηλεκτρολογικό!


Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9301
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #5 on: Παρασκευή 24 Νοέμβριος 2017, 21:27:46 μμ
Με αλλα λόγια κ αυτό της Prohonda που χρησιμοποιούμε στην ΤΑ είναι αναμεμειγμένο με νερό?

Απλά δλδ είναι έτοιμο? αρα η καθαρότητα οφείλεται στο οτι ο κινητήρας είναι ολος από αλουμίνιο κ γι αυτό δεν έχουμε σκουριές .

Κρίμα , βερεθηκα τη σκουριά στο αυ/το, ελεγα να μάλιστα να δώσω κ 8 ευρώ να βαλω ενα καθαριστικό κ μετα αντιψυκτικό αδιάλυτο να ησυχάσω , αλλά δε ...



Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2091
Reply #6 on: Σάββατο 25 Νοέμβριος 2017, 11:26:51 πμ
Με αλλα λόγια κ αυτό της Prohonda που χρησιμοποιούμε στην ΤΑ είναι αναμεμειγμένο με νερό?

Απλά δλδ είναι έτοιμο? αρα η καθαρότητα οφείλεται στο οτι ο κινητήρας είναι ολος από αλουμίνιο κ γι αυτό δεν έχουμε σκουριές .

Κρίμα , βερεθηκα τη σκουριά στο αυ/το, ελεγα να μάλιστα να δώσω κ 8 ευρώ να βαλω ενα καθαριστικό κ μετα αντιψυκτικό αδιάλυτο να ησυχάσω , αλλά δε ...
Ειναι ενας λογος αυτος αλλα οχι ο μονος:
Ψυκτικό υγρό απο εδω
"Η βάση του ψυκτικού μέσου αποτελείται από ένα μείγμα νερού (αποσταγμένο και
απιονισμένο) και αιθανοδιόλης. Η αιθανοδιόλη μειώνει το σημείο πήξης και αυξάνει
συγχρόνως το σημείο βρασμού του μείγματος, επιτρέποντας την απαγωγή μεγαλύτε-
ρης ποσότητας θερμότητας. Με αναλογία 1:1 υπό ατμοσφαιρική πίεση το σημείο πή-
ξης ανέρχεται στους περ. –35 °C και το σημείο βρασμού στους περ. 108 °C.
Στο κύκλωμα ψύξης χρησιμοποιούνται διάφορα υλικά, τα οποία είναι πιθανόν να προ-
καλέσουν διάβρωση αν έρθουν σε επαφή μεταξύ τους. Εκτός από την ιδιότητα του
«μεταφορέα θερμότητας», το ψυκτικό υγρό πρέπει να προστατεύει από αυτήν την
ηλεκτροχημική επίδραση και να είναι συμβατό με διάφορα υλικά. Αυτή η προστατευ-
τική λειτουργία επιτυγχάνεται με την προσθήκη αντιοξειδωτικών ουσιών (των λεγόμε-
νων αναστολέων), οι οποίες περιορίζουν συγχρόνως τις επικαθίσεις και το σχηματι-
σμό αφρού.
Μπορούν να χρησιμοποιηθούν οργανικοί, ανόργανοι και ανάμεικτοι αναστολείς, οι
οποίοι όμως πολλές φορές δεν είναι συμβατοί μεταξύ τους. Για το λόγο αυτόν τα ψυ-
κτικά μέσα δεν πρέπει ποτέ να αναμιγνύονται. Ενδεικτικός για το ποιού είδους ανα-
στολείς περιέχονται είναι ο υποδεικνυόμενος από τον κατασκευαστή χρωματισμός.
Πρέπει λοιπόν στην επιλογή του ψυκτικού υγρού να ακολουθούνται οι προδιαγραφές
του κατασκευαστή του οχήματος."

Επισης νομιζω οταν η fiat λεει οτι πρεπει να χρησιμοποιουμε paraflu εννοει την μαρκα paraflu που αν δεν κανω λαθος ειναι δικο της brand name (αλλα αυτο φανταζομαι οτι το ξερεις)
Paraflu εχουμε συνηθισει να λεμε εμεις ολα τα αντιψυκτικα υγρα Κατι σαν οπως λεμε στην καθομιλουμενη nes cafe και εννοουμε γενικα τον στιγμιαιο καφε




Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9301
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #7 on: Σάββατο 25 Νοέμβριος 2017, 15:02:21 μμ
Πράγματι οταν ένα καιρό αγόραζα ψυκτικό απο εξουσιοδοτημένο έγραφε Paraflu επάνω στο μπλέ κουτί.

Βέβαια το ψυκτικό είναι κ αντιπηκτικό πλέον , αν κ ετσι ξεκίνησε απλά τωρα έχουν όλα εξελιχθεί .

Το κακό είναι οτι την σκουριά δεν βλέπω να την γλυτώνω.
Πριν 2 χρόνια αγόρασα δύο τετράλιτρα ψυκτικό της Valeo αν θυμάμαι καλά, αδειασα το παλιό με την σκουριά , καθάρισα κ τον κινητήρα , κ τα ψυγεία κ μετα κάθε φορά που εβγαζε σκουριά στο δοχείο που συμπληρώνουμε το εβγαζα κ το καθαριζα συμπληρώνοντας κάθε φορα φρέσκο .
Τελικά κατέληξα να χαλάσω κ τα λίτρα που περίσεψαν, αγόρασα ακόμα 4 λίτρα , εκανα την ίδια δουλεια αλλά η σκουριά σκουριά.

Ετσι εβαλα paraflu  σε αναλογία 50/50 με νερό , κ εγινε καφέ σε λίγους μήνες, τόσο πολύ σκουριά που πλέον δεν φαινεται στο δοχείο που συμπληρώνουμε η στάθμη.

Θα ... δώ , γιατί όλα αυτά κοστίζουν ούκ ολίγα απο τα λιγοσστά ευρουλάκια μας.