Καλημερα, εχω κανει πια 6000χμ με το μηχανακι και τοχω εξοπλισει/φερει στα μετρα μου σε μεγαλο βαθμο. Το μηχανακι ειναι καταπληκτικο αλλα προοριζεταο για αναβατες που πανε σοβαρα στο χωμα αλλιως δεν εχει νοημα, ειναι ενα πραγματικο travel enduro. Απο την αλλη, θελει αρκετη δουλεια/λεφτα για να το φερει καποιος στα μετρα του και δεν εχει σιγουρα τη στιβαροτητα/αντοχη που ειχανε τα παλιοτερα Χονδα και αλλα κυριως τζαπανεζικα μηχανακια. Αυτα, σε συνδυασμο με την αυξημενη τιμη καταλογου στην Ελλαδα (15300€ για τα τρικολορ και rally red) το κανουν κατα τη γνωμη μια ακριβη αγορα.
Θα επανελθω με τα πολλα συν του μετα το καλοκαιρι, μεσα στο οποιο θα κανω αλλα 12000χμ σε καθε ειδους εδαφος, αλλα παραθετω παρακατω τα φαουλ που εχει κανει η Χονδα και που θα επρεπε ναχει αποφυγει κατα τη γνωμη μου.
- Αρχικα η σελα ειναι φτιαγμενη για οδηγηση στο χωμα, οντας πολυ στενη μπροστα και σκληρουτσικη. Αν καποιος ειναι ψηλος και καθησει πισω ειναι almost ok αλλα για νορμαλ αναστηματα (1.80+-) ειναι απαραδεκτη. Ευτυχως η μεταποιηση που εκανα πετυχε.
- Mε τη στανταρ ζελατινα και κρανος με γεισο υπαρχουν στροβιλισμοι, την πρωτη φορα που το οδηγησα με το Tour X4 νομισα οτι ητανε κατι λαθος με το κρανος μου. Εχει βγει ενα αφτερμαρκετ καλυμα απο εναν αμερικανο, το swegotech, που εκανε δουλεια. Βαζοντας tankbag βοηθαει επιπλεον αλλα απο μονο του δεν ειναι αρκετο. Η Χονδα θαπρεπε ναχει τεσταρει το μηχανακι σε ψηλες ταχυτητες με κρανος με γεισο και επισης θαπρεπε ναχει βαλει ρυθμιζομενη σε υψος ζελατινα με πλαστικους κοχλιες οπως στο 1200 GS.
- Tα πλαϊνα καπακια του κινητηρα ειναι τελειως απροστατευτα με την μαμισια ποδια Και η Χονδα δεν βγαζει καν καγκελα προστασιας κινητηρα! Εσπασα το πλαϊνο καπακι σε ενα απλο πεσιμο στο χωμα, με το Τρανσαλπ απλα το σηκωνω απο τετοια πεσιματα (και ΠΟΛΥ χειροτερα) και συνεχιζω. Το θεμα λυνεται με καγκελα κινητηρα ή με την ποδια rally extreme της Touratech που εβαλα εγω και η οποια ειναι παρομοια μ'αυτη του TA650 (αλλα μεταλλικη) ωστε να προστατευει τα καπακια οταν το μηχανακι γλυστραει πεσμενο.
- Χουφτες τιμονιου που χρησιμευουν απλα για προστασια απο τον αερα, τιποτ'αλλο, καθως σπανε για πλακα και στραβωνουν/σπανε και μανετες σε πεσιματα Εγω εβαλα χουφτες της Motech που φτιαχνει η Barkbusters.
- Μαρσπιε απαραδεκτα μικρα για μηχανακι με τετοιες χωματινες δυνατοτητες (το ιδιο φαουλ βεβαια κανει και η BMW στο απλο GS), εβαλα φαρδυτερα/χαμηλοτερα μαρσπιε της Motech.
- Μεταλλικα/"εντουρο" μαρσπιε συνεπιβατη (γιατι αραγε, οτι ναναι ), τουλαχιστο η Χονδα πουλαει νορμαλ σαν γνησιο αξεσουαρ τα οποια και πηρα απο την αρχη καθως ειχα διαβασει σχετικα σε τεστ και φορουμ.
- Πισω σχαρα που ειναι ουσιαστικα "βαση σχαρας" οποτε η σχαρα πρεπει να αγοραστει αφτερμαρκετ, αγορασα μια αλουμινενια της Motech.
- Μπροστινα φλας με μη ελαστικες βασεις που οταν βρισκουν στα πεσιματα σπανε το πλαστικο της μουρης - παθων απο απλη πτωση Γι'αυτο δεν εχω κανει τιποτα ακομη αλλα θ'αλλαξω τα φλας με ελαστικα στο μελλον.
- Ακτινες τροχων χειριστης ποιοτητας που σκουριαζουν αλλα, χειροτερα, δημιουργουν σε αρκετες περιπτωσεις θεμα με τον μπροστινο τροχο μετα απο αγρια/χωματερα χιλιομετρα. Σε καποια φαση θ'αλλαξω τις δικες μου με πιο ανθεκτικες και ανοξειδωτες.
Αυτα ειναι τα φαουλ που εχουνε γινει. Κατι αλλο: το μηχανακι αν και μαζεμενο και εξαιρετικα ζυγισμενο ειναι φτιαγμενο για σχετικα μεγαλους σωματοτυπους πχ. 1.85μ. Αυτο οχι απο υψος σελας, που ειναι μια χαρα στα 87εκ και μπαινει και σε χαμηλοτερη θεση στα 85εκ για κοντυτερους, δυσκολα χωματα κλπ, αλλα απο θεση οδηγησης και σχεση σελας-τιμονιου. Το ελυσα αυτο σε ενα βαθμο γυριζοντας το τιμονι προς το μερος μου και βαζοντας αποστατες 2.5εκ ωστε ναρθει παλι στο ιδιο υψος, κερδιζοντας και 0.5εκ. Αλλα σε βαθος χρονου ισως βαλω ενα αφτερμαρκετ τιμονι με περισοτερο sweep καθως το μαμισιο ειναι πολυ εντουραδικο και κουραζει λιγο στις πολλες ωρες στην ασφαλτο.
Τα γραφω ολ'αυτα για να ξερει οποιος σκοπευει να παρει το μηχανακι οτι θα χρειαστει χρονο/χρημα για να το φερει στα μετρα του. Και ολ'αυτα το κανουν πια αρκετα ακριβο δεδομενης της τιμης καταλογου στην Ελλαδα.
ΥΓ Σκεφτομαι οτι οταν ειχα παρει το Τρανσαλπ 650, το μονο που χρειαστηκα ητανε μια ψηλοτερη ζελατινα (τη μεσαια της Givi) και παχυτερα λαδια στο πηρουνι σχεδον με το καλημερα για να μη μπρουμυτιζει το μπροστινο στο κυνηγι σε ασφαλτο και χωμα και στα αγρια φρεναρισματα. Και ετσι κατεβηκα μεχρι και σε trail rides, επεσα αρκετες φορες σε εντουραδες (και καποτε σε γκρεμι) χωρις κανενα θεμα κλπ. Βεβαια πολυ αργοτερα εβαλα εντουραδικα μαρσπιε, αλλες χουφτες και τιμονι αλλα αυτα της μαμας ειναι μια χαρα για τον προορισμο του μηχανακιου (που δεν ειναι με τιποτα αγρια trail rides και ενουραδες, ασχετα με το τι κανουμε μερικοι
). Το Αφρικα στην τιμη που βγαινει θαπρεπε ναναι καλυτερα προετοιμασμενο για το κοινο στο οποιο απευθυνεται.
Περισοτερα, και τα παρα πολλα θετικα του (το μηχανακι ειναι το απολυτο travel enduro
), μετα τα χιλιομετρα του καλοκαιριου.
EDIT: Και μια φωτο με το μηχανακι φουλ φορτωμενο απο το προσφατο ταξιδι Νησι-Ελλαδα.