Hellas Transalp Forum

Τυπος καυσιμου για xl600v

mimis_xl600v · 16277

Offline konkost

  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 2116
Reply #25 on: Τετάρτη 09 Ιούλιος 2014, 07:04:57 πμ
Ανακεφαλαιωση : καλο βενζιναδικο με ποιοτητα βενζινης > αριθμος οκτανιων
Υπήρξε μια εποχή που χρησιμοποιούσα 100αρα αμόλυβδη σε ταξίδια κυρίως και μου είχε αφήσει άριστες εντυπώσεις. Και αύξηση στην απόδοση του κινητήρα και μεγαλύτερη αυτονομία (άρα και σχετική οικονομία).
Μεγαλύτερη οικονομία είχα δει και στο ταξίδι στην Γερμανία (ΙΤΤ) με απλή αμόλυβδη όμως. Σκέφτηκα τότε ότι υπάρχει διαφορά στην καθαρότητα του καυσίμου στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Δεν ξέρω αν στο 650 δεν υπάρχει διαφορά, στο 600 πάντως την ένιωσα. :)

Εγώ προτείνω να βάλεις 100αρα αλλά να ξεπλυθεί το ντεπόζιτο από την απλή, οπότε θα χρειαστείς μερικά γεμίσματα. Αν δεις διαφορά στην απόδοση μόνο σε ταξίδι και σε υψηλές σχετικά ταχύτητες, όχι μέσα στην πόλη.

Ξαναδιαβαστε προσεκτικοτερα:
Kαι σχετικα με την αρχικη ερωτηση που εκανε ο mimis_xl600v
Ναι μπορεις να βαλεις 100αρα βενζινη στο ΤΑ600
Αλλα δεν θα εχεις κανενα οφελος αν το κανεις! Ουτε οικονομια στο καυσιμο, ουτε φυσικα αυξηση της αποδοσης του κινητηρα (αφου αυτη η αυξηση της αποδσης θα εδινε την οικονομια καυσιμου)! Μονο ζημια στην τσεπη σου θα κανεις!
Τα οκτανια ουσιαστικα ειναι ο δεικτης της αντικροτικοτητας της βενζινης Δεν εχουν να κανουν με την ποιοτητα της βενζινης*  Λιγοτερα οκτανια=αυξημενη ταση αυταναφλεξης Περισσοτερα οκτανια μεγαλυτερη αντοχη του καυσιμου ως προς την προαναφλεξη κατα την συμπιεση
Σε εναν κινητηρα λοιπον οπως αυτον του ΤΑ που ειναι φτιαγμενος να λειτουργει με τετοιο χαμηλο λογο συμπιεσης (9,2/1) ωστε να καιει απροβληματιστα την 95αρα βενζινη (ισως και λιγο χαμηλοτερα) δεν εχει λοιπον κανενα νοημα να βαλουμε βενζινη με περισσοτερα οκτανια!

*Βεβαια ισως καποιες βενζινες 100 οκτανιων να ειναι πραγματι πιο ποιοτικες απο την απλη αμολυβδη των 95 οκτανιων Ακομα και αυτο ομως να συμβαινει η αυξηση της αποδοσης  του κινητηρα και αρα και της οικονομιας καυσιμου ειναι τετοια που πρακτικα δεν φαινεται Και αυτο δεν εχει να κανειμε τα οκτανια!Και αυτο οχι μονο σε αρχαιους κινητηρες οπως αυτος του ΤΑ αλλα και σε συγχρονους που κατασκευαστηκαν ωστε να λειτουργουν με 95αρα αμολυβδη βενζινη

Αν παντως αντιθετα σε εναν κινητηρα που ειναι φτιαγμενος (ή πειραγμενος) για να καιει 98 ή 100 οκτανιων βενζινη του βαλουμε 95αρα τοτε σαφως και θα μειωθει η αποδοση του, ή αναλογα αν εχει αισθητηρα προαναφλεξης ωστε να μεταβαλεται αυτοματα το αβανς ή οχι θα χτυπαει πειρακια (αυταναφλεξεις) κανοντας του τελικα ζημια


Κινητηρες που κατασκευαστηκαν μετα το 1985 (αν θυμαμαι καλα) μπορουν να καψουν βενζινη χωρις μολυβδο και χωρις ειδικα προσθετα υποκαταστατα του μολυβδου χωρις να υπαρξει προβλημα στις εδρες των βαλβιδων
« Last Edit: Τετάρτη 09 Ιούλιος 2014, 07:08:54 πμ by konkost »



Offline Stoneman

  • Μέλος ΗTC
  • Rossi και πάνω !
  • ***
    • Posts: 9920
  • Η πιο ωραια φατσουλα στον ντουνια!
Reply #26 on: Τετάρτη 09 Ιούλιος 2014, 10:37:04 πμ
Γεγονός  είναι οτι:
α) Γέμιζα με απλή αμόλυβδη την ΤΑ 650 και με την V-power λειτουργεί καλύτερα, οχι οτι γίνεται και άλλο μηχανάκι η πύραυλος, αλλά ενα 10 % στα σημεία καλυτερεύει, ειδικά στο αυτ/το που υπάρχουν και οι αισθητήρες λ η διαφορά φαίνεται αμέσως στα πρώτα χιλιόμετρα, δεν ξέρω όμως αν  αξίζει  την διαφορά τιμής  κ πόσο χιλομετρα παραπάνω βγάζει ωστε να την καλύψει η απόδωση.
β) Γεμίζοντας πάλι με την ίδια ποσότητα (γεμίζω πάντα με 20ευρο στο αυτ/το και 10ευρο στην ΤΑ) σε άλλο βενζινάδικο αλλης εταιρείας η αποδωση δείχνει να είναι κάπου στο ανάμεσα, δλδ όχι τα αίσχη της απλής της Shell αλλά ούτε και την απόδωση της v-power.

Οσο για τα είδη μπεζίνας, παλιά υπήρχε η απλή και η σούπερ με μόλυβδο, που αντικαταστάθηκαν με την LDR. Aυτήν χρησιμοποιώ στο παπί.
Και υπάρχει η απλή και σούπερ αμόλυβδη, σούπερ δεν έχω χρησιμοποιήσει ούτε μια φορά, απο εκεί κ πέρα κάθε εταιρεία βγάζει και απο μια ''ειδική'' βενζίνη με διαστημικού τύπου πρόσθετα ωστε να ''τραβήξει'' πελάτες.
Αυτό που είναι το μόνο σίγουρο είναι οτι απο τα διυλιστήρια φεύγουν όλες ίδιες.




Offline Yianni

  • mods
  • Rossi και πάνω !
  • *****
    • Posts: 7274
Reply #27 on: Τετάρτη 09 Ιούλιος 2014, 17:42:15 μμ
Ξαναδιαβαστε προσεκτικοτερα:


Δεν μπορώ να διαφωνήσω σε αυτά που λες. Με ξεπερνάς σε τεχνικές γνώσεις  :goofy:

Εγώ μιλάω μόνο για την εμπειρία μου επειδή την δοκίμασα. Μου έδωσε την εντύπωση ότι άλλαξε η απόδοση του κινητήρα και η αυτονομία. Μπορεί η διαφορά να έχει σχέση με την ποιότητα της βενζίνης και όχι απαραίτητα με τα οκτάνια, εμένα πάντως μου άφησε καλές εντυπώσεις.

Τώρα βέβαια που φτάσαμε να βάζουμε 10 ευρώ την φορά για να καλύψουμε βασικές ανάγκες, ούτε περνάει από το μυαλό η χρήση 100αρας...  ;D ;D