Καθυστερημένη απάντηση μεν, εφ' όλης της ύλης δε.....
- Επειδή αναφέρθηκε το όνομα μου, στην μηχανή μου (R1200GS, μοντ 01/2005) παρουσιάστηκαν 2 αξιόλογα προβλήματα:
α/ μερικές μέρες μετά την αγορά της πρόσεξα μια απόκλιση στη δέσμη του προβολέα. Πήγα στην αντιπροσωπεία και την επόμενη μέρα το πρωί είχα καινούργιο προβολέα
β/ 26 μήνες από την αγορά της πέθανε η μπαταρία! Επειδή την χρησιμοποιώ μόνο για ταξίδια, θεώρησα πως η αιτία που παρέδωσε πνεύμα ήταν τα μεγάλα διαστήματα ακινησίας. Τυχαία μίλησα με την εταιρία και προθυμοποιήθηκαν να αναλάβουν την αντικατάσταση της επειδή είχαν ακουστεί κάποια προβλήματα με "υπερβολική κατανάλωση ρεύματος από τα ηλεκτρονικά συστήματα".
Μέχρι στιγμής (30000χλμ) δεν έχει παρουσιαστεί κάτι άλλο αξιοπρόσεχτο. Έχω ακούσει και εγώ από sites και forums για διάφορες άλλες βλάβες αλλά τις θεωρώ μεμονωμένες και τυχαίες. Όλες οι μηχανές βγάζουν κάποια προβλήματα. Στο ΤΑ 650 που είχα, παρουσιάστηκε πρόβλημα σε καμπάνα – σασμάν και το έδωσα άρον άρον (24000χλμ). Οι πιο παλιοί δεν θυμούνται το παλικάρι που ήταν στη λίστα και το ολοκαίνουργιο του ΤΑ χτύπησε μπιέλα φεύγοντας από την αντιπροσωπεία; Στα Honda αυτά είναι μεμονωμένα συμβάντα, τυχαία γεγονότα, το κακό το μάτι, και στα άλλα μηχανάκια είναι κληρονομικές ατέλειες; Αν και για να πω την αλήθεια δεν ακούω τίποτα για, Triumph, ΚΤΜ ή κάτι άλλο. Βρε Ευτυχή πως κουκούλωσες τα δικά σου και βγήκαν στην φόρα μόνο τα δικά μου;;;
- Κάπου διάβασα πως είναι υπερτιμημένη και, ετησίως, θέλει τα διπλά χρήματα για συντήρηση. Ας ξεκινήσω από το πρώτο λοιπόν βλέποντας την ψυχρά οικονομικά. Κάποιοι βλέπουν το ακριβό με απόλυτους αριθμούς. Σε αυτούς λοιπόν λέω ναι! Είναι πολύ ακριβή μια BMW! Εγώ όμως τα κοιτάω λίγο διαφορετικά. Βλέπω και τι παίρνω με αυτά τα χρήματα. Όταν αγόρασα, λοιπόν, την GS έκανε 15500 ευρώ και το Varadero 11500. Πόσα θέλει επιπλέον το Varadero για να αποκτήσει:
Σωληνάκια φρένων υψηλής πίεσης
Φρένα με ηλεκτρικό σεβρό
Θερμαινόμενα γκριπ
Ρυθμιζόμενες WP αναρτήσεις (εμπρός – πίσω)
Πρίζα 12V
Εργοστασιακό συναγερμό
Βάσεις πλαϊνών αποσκευών
Μηδέν συντήρηση, αντικατάσταση κτλ αλυσιδογράναζων
5ετή οδική βοήθεια από αντιπροσωπεία (για να προλάβω ...κάποιους, δεν αφορά μόνο μηχανική βλάβη. Και στα καινούργια σκάνε λάστιχα ή ακινητοποιούνται από τρακάρισμα!)
Τα έβαλα λοιπόν κάτω και μακροπρόθεσμα μου έρχονταν “μια η άλλη”.
Όσο αφορά την συντήρηση η εργασία είναι πάμφθηνη λόγω εργονομίας κινητήρα – προσβάσιμος και απλός - και τα αναλώσιμα κυκλοφορούν στο εμπόριο όπως όλων των οχημάτων.
(Να θυμίσω πως υπάρχει και η βασική έκδοση της GS με 13500 ευρώ. Το λέω για να μη μένει μόνο η εντύπωση των 15 χιλιάρικων!)
- Επιπλέον με αυτή την τιμή είχα και την .....τιμή να συνεργαστώ με την μαμάBMW. Ξέρω πως ακούγεται πολύ πομπώδες και εφετζίδικο. Έτσι θα μου φαινόταν κι εμένα αν το άκουγα το καιρό που είχα μόνο πρότυπο την υπόγα του Σαρακάκη και τα “εξουσιοδοτημένα” συνεργεία της γειτονιάς. Στους Γερμανούς υπάρχει άλλο σύστημα. Τα συνεργεία είναι ελεγχόμενα και ενημερωμένα, η εγγύηση είναι κάτι το ...ιερό, υπάρχει διεθνής κάλυψη – δεν υπάρχουν φαινόμενα όπως “Συγγνώμη, είναι παρεισαγωγής και δεν το καλύπτουμε!”. Αν έχεις τεχνικό πρόβλημα η βοήθεια είναι άμεση – τηλεφωνικά με τεχνικό – και αξιόπιστη - μεταφορά σε συνεργείο της BMW όσο μακριά κι αν είναι – φίλος με GS1150 την εκτίμησε ιδιαίτερα στην Ιταλία. Τα ανταλλακτικά δεν κάνουν 2 μήνες να έρθουν στις αποθήκες – και 3 ώρες μέχρι τον πάγκο!!!!
Δεκάδες εταιρίες στο κόσμο έχουν σαν κύρια ενασχόληση να φτιάχνουν χρήσιμα και μη, ωραία, ακριβά και χαζά gadgetάκια για την καλή σου ώστε να χαζεύεις μέρες ολόκληρες και να σπας 50 κουμπαράδες για πάρτη της!
Μπορεί οι λεπτομέρειες να είναι κουραστικές στην ανάγνωση αλλά αυτές οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά και σε προδιαθέτουν να αισθάνεσαι πως δεν σε έγραψαν στα παλιά τους τα παπούτσια αφού τους έσκασες τα ωραία σου τα ευρώπουλα.
- Κάπου είχα διαβάσει μια ατάκα “Τις BMW είτε τις λατρεύεις, είτε τις μισείς! Τίποτα ενδιάμεσο!!” Πόσο δίκιο έχει! Γενικώς υπάρχει ένας αρνητισμός για την βαυαρική εταιρία και δε μπορώ να καταλάβω το γιατί. Το αστείο είναι πως η πλειοψηφία των επικριτών δεν είχαν κάποια επαφή με BMW αλλά διάβασαν, άκουσαν, νόμισαν.... Εγώ – για να μαθαίνουν όσοι δε με ξέρουν – είχα 1 ΤΑ600 Χ 4 χρόνια και 1 ΤΑ650 Χ 3 χρόνια. Ξέρω λοιπόν την Honda και από την καλή και από την ανάποδη και σε αυτό βασίζω την άποψη μου. Αντίστοιχα εκτιμάω την γνώμη κάποιου που την βασίζει στην προσωπική του εμπειρία – γιατί από το χαρτί και τα λόγια δεν μεταφέρεται 100% η προσωπική αίσθηση. Για παρέδειγμα δες Σωτ Αξιώτη: εδώ και χρόνια του άρεσε η GS αλλά δεν την είχε δοκιμάσει όπως έπρεπε.....! Μόνο διάβαζε και άκουγε! Την καβάλησε πριν λίγο καιρό για 2 μέρες και τώρα ψάχνει να πάρει!! Ή Ζερβό Χρ, που μετά από μια μακρινή βόλτα είχε θετικά σχόλια.
- Για όσους κατηγορούν την εταιρία για τις επιλογές της σε κάποια συστήματα, μάλλον για κάποιο λόγο ξεχνάνε τι της χρωστάμε – σαν αναβάτες : ABS, CAN-BUS, εναλλακτικά συστήματα ανάρτησης – δες paralever, telelever, duolever -, μετάδοση κίνησης με άξονα, ηλεκτρονική ρύθμιση αναρτήσεων ESA, σεβρόφρενα, ηλεκτρονικός ψεκασμός, ψηφιακό σύστημα διαχείρισης καύσιμου κτλ κτλ. Είναι μια εταιρία που ανακαλύπτει και εξελίσσει. Κάτι που δυστυχώς άλλα μεγάλα ονόματα έχουν ξεχάσει πως γίνεται! Όταν αγόρασα την μπέμπα, είχα συνειδητοποιήσει πως αγόραζα ένα ...δοκίμιο! Μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα με πολλές τεχνολογικές καινοτομίες που δεν είχαν δοκιμαστεί στην πράξη. Με την τότε λογική μου, το διακινδύνεψα γιατί είχα βαρεθεί τα τετριμμένα . Με την σημερινή μου εμπειρία, δοκίμασα κάτι νέο με την σιγουριά ότι η BMW είναι κοντά μου! Για την ώρα δε με έχει απογοητεύσει! Και εκεί είναι ίσως το μυστικό της ανόδου της: η αμφίδρομη επικοινωνία με τον πελάτη. Ο μεν ένας έχει την σιγουριά και η δε άλλη ξέρει τι θέλει ο καθένας, ακριβώς και δε βγάζει μηχανές ..."περίπου"! Το τίμημα είναι η τιμή; Μπορεί, αλλά αν είναι να έχω αυτό που ονειρεύομαι θα το πληρώσω!
ΑΜΑΝ! Τώρα είδα πόσα έγραψα!!!!! Τελικά μεγάλη υπόθεση να έχεις internet στο σπίτι!! Κλείνω εδώ γιατι βλέπω στο τέλος τους admin να με χρεώνουν για τον χώρο!