Μηπως εχετε μπερδευτει λιγο/
Πιρακια χτυπανε οταν η βενζινη εχει λιγοτερα οκτανια απο οσα μπορει να καψει καποιος κινητηρα με συγκεκριμενη συμπιεση
Αυξανοντας τα οκτανια το μονο που κανουμε ειναι να αυξανεται η αντικροτικη της ικανοτητα (το σημειο αυταναφλεξης) και αρα να μπορει να χρησιμοποιειθει σε κινητηρες με αυξημενη συμπιεση Αυτο βεβαια υποκειται στον περιορισμο της θερμοκρασιας αναφλεξης της βενζινης Που σημαινει οτι δεν μπορουμε να αυξησουμε οσο θελουμε τα οκτανια αν η συμπιεση παραμενει ιδια γιατι απο καποιο σημειο και μετα παυη να αναφλεγεται Και η συμπιεση απο την αλλη δεν μπορει να αυξηθει οσο θελουμε
προφανως χρησιμοποιησα λαθος λεξη,απλα ηθελα να πω οτι η βενζινη δεν αναφλεγεται πλεον ευκολα και δημιουργει κομπιασματα,αρυθμιες και δεν ξερω τι αλλο και ολο αυτο το ειπα με μια λεξη πυρακια.
Με αλλα λογια αν καποιος βαζει βενζινη πχ 100 οκτανιων σε κινητηρα που μπορει και καιει και 90 το μονο που κανει ειναι να αδειαζει γρηγορα την τσεπη του Σε καθε περιπτωση παντως η αποδοση του κινητηρα δεν αυξανεται! Για να αυξηθει η αποδοση πρεπει να ανεβει η συμπιεση! Ωστε μετα αναγκαστικα να χρειαζεται βενζινη περισσοτερων οκτανιων
εκτος αν μιλας για το ΤΑ η κινητηρες τεχνολογιας σαν του ΤΑ.
η βενζινη 100 οκτανιων εχει διαφορα,απλα ειναι τοσο μικρη που ισως να μην αξιζει το παραπανω χρηματικο κοστος.
τα 90 οκτανια που λες,σχεδον παντα ειναι το ελαχιστο οριο που μπορει να χρησιμοποιησει ενας κινητηρας.αν του βαλεις περισσοτερα οκτανια θα αποδιδει καλυτερα με την ιδια συμπιεση,ΑΛΛΑ και αυτο μεχρι ενος οριου,αν βαλεις βενζινη με πανω απο 100 οκτανια,102-105 ειναι η αγωνιστικη,δεν θα μπορει να λειτουργησει χωρις περαιτερω ενεργειες.
η αποδωση στους συγχρονους κινητηρες ανεβαινει και χωρις να πειραχτει η συμπιεση.απλα πειραζεις αλλα πραγματα.
αλλη χαρτογραφηση στον κινητηρα,παραμετροποιηση δλδ διαφορων πραγματων.
η μεγιστη ιπποδυναμη που ανακοινωνουν οι κατασκευαστες ΔΕΝ ειναι το μεγιστο που μπορει ενας κινητηρας,ειναι το μεγιστο δυνατο καλυτερο αποτελεσμα σε ολους τους τομεις.
ισχυς,καταναλωση,θορυβος,τραχυτητα,ελαστικοτητα,ομαλη λειτουργια,μακροζωια και διαφορα αλλα.
αυτο που ανακοινωνεται δλδ ειναι το καλυτερο δυνατο αποτελεσμα συνολικα σε ολους τους τομεις.
το yaris 1000 της γυναικας μου ηταν ενα συμπαθιτικο αμαξακι που δεν εκαιγε καθολου και μαλιστα θεωρουνταν για την εποχη του(1999) πολυ δυνατο για την κατηγορια του.
με μια μικρη και ακακη οπως αποδειχτηκε,αλλαγη στην χαρτογραφηση το οφελος ηταν 3 ιπποι
στον τροχο.
αυτο που εχασα ομως ηταν οτι πλεον επρεπε να χρησιμοποιω μονο 100αρα βενζινη και η καταναλωση αυξηθηκε κατα σχεδον 2 λιτρα παραπανω στα 100 χλμ. σε full throttle συνθηκες στην εθνικη η μεση καταναλωση ηταν 14 λιτρα/100,αλλα ο κινητηρας δουλευει για 1 ωρα στις 5500-6000 σαλ.
απιστευτο νουμερο για 1000 κυβικα αμαξι.
συμπιεση δεν πειραξα,ουτε καν ανεβασα κοφτη για να κερδισω την καλυτερη καμπυλη που εδιχνε στο δυναμομετρο οτι θα ειχε πανω απο τις 6500 που ειχε ο κοφτης,μπορουσα να κερδισω ακομα δλδ αλλα προτιμησα την αξιοπιστια.
τωρα επανερχοντας στον κινητηρα του ΤΑ,θεωρω οτι ολα αυτα ειναι περιτα.ειτε ακετονη,ειτε 100αρα το μονο που θα προσφερουν ειναι λιγο καθαριστικες ιδιοτητες και τιποτα παραπανω.θα προτιμουσα την ακετονη για 1-2 φορες τον χρονο καθως ειναι πολυ πιο φτηνη.